КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про залишення позовної заяви без руху
11 листопада 2020 року справа № 320/10823/20
Суддя Київського окружного адміністративного суду Кушнова А.О., розглянувши позовну заяву Приватного акціонерного товариства "Миронівка "Райагрохім" до Головного управління ДПС у Київській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні діїї,
в с т а н о в и в:
До Київського окружного адміністративного суду звернулось Приватне акціонерне товариство "Миронівка "Райагрохім" до Головного управління ДПС у Київській області з позовом, в якому позивач просить суд:
- визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Київській області (03151, м. Київ-151, вул. Народного Ополчення, 5а, ідентифікаційний код 43141377) про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, що подана Приватним акціонерним товариством "Миронівка "Райагрохім" (08801, Київська область, Миронівка, вул. Соборності, 143, ідентифікаційний код 05489224);
- зобов`язати Головне управління ДПС у Київській області (03151, м. Київ-151, вул. Народного Ополчення, 5а, ідентифікаційний код 43141377) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну, подану Приватним акціонерним товариством "Миронівка "Райагрохім" (08801, Київська область, м. Миронівка, вул. Соборності, 143, ідентифікаційний код 05489224), датою отримання відповідної податкової накладної: ПН №6 від 01.07.2020 на суму 52000,00 грн. (в т.ч. ПДВ 8666,67 грн.);
- заборонити Головному управлінню ДПС у Київській області (03151, м. Київ-151, вул. Народного Ополчення, 5а, ідентифікаційний код 43141377) зупиняти реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні, що складені та подані Приватним акціонерним товариством "Миронівка "Райагрохім" (08801, Київська область, м. Миронівка, вул. Соборності, 143, ідентифікаційний код 05489224) за наявності позитивної податкової історії.
Відповідно до частини першої статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, зокрема, чи: відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу; немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.
Наданий адміністративний позов не відповідає вимогам статті 161 Кодексу адміністративного судочинства України з огляду на таке.
Так, відповідно до п. 4 ч. 5 ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України у позовній заяві зазначаються: зміст позовних вимог і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, а в разі подання позову до декількох відповідачів - зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів.
Згідно із п. 5 ч. 5 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України в позовній заяві зазначаються виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги; зазначення доказів, що підтверджують вказані обставини.
Відповідно до пп.7 та 9 ч.1 ст.4 Кодексу адміністративного судочинства України у цьому Кодексі наведені нижче терміни вживаються в такому значенні: суб`єкт владних повноважень - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг; відповідач - суб`єкт владних повноважень, а у випадках, визначених законом, й інші особи, до яких звернена вимога позивача.
У позовній заяві позивачем в якості відповідача зазначено Головне управління ДПС у Київській області.
При цьому, у прохальній частині позовної заяви позивач просить суд, зокрема, зобов`язати Головне управління ДПС у Київській області зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну, подану Приватним акціонерним товариством "Миронівка "Райагрохім" датою отримання відповідної податкової накладної: ПН №6 від 01.07.2020 на суму 52000,00 грн. (в т.ч. ПДВ 8666,67 грн.).
Разом з тим, відповідно до пунктів 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
Отже, обов`язок щодо реєстрації податкових накладних покладено на Державну податкову службу України.
За таких обставин, позивачу необхідно уточнити позовні вимоги з урахуванням вимог Кодексу адміністративного судочинства України та визначити належних відповідачів у справі.
Крім того, у прохальній частині позовної заяви позивачем не зазначено номер та дату рішення Головного управління ДПС у Київській області про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, що подана Приватним акціонерним товариством "Миронівка "Райагрохім", яке позивач просить визнати протиправним та скасувати.
Також, згідно з частиною 3 статті 161 Кодексу адміністративного судочинства України до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.
Частиною першою статті 4 Закону України "Про судовий збір" №3674-VI від 08.07.2011(зі змінами та доповненнями) передбачено, що судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
Відповідно до пункту 3 частини другої статті 4 Закону України "Про судовий збір" за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру , який подано суб`єктом владних повноважень, юридичною особою або фізичною особою-підприємцем встановлюється ставка судового збору 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Положеннями статті 7 Закону України "Про Державний бюджет України на 2020 рік" від 14.11.2019 № 294-ІХ установлено у 2020 році прожитковий мінімум для працездатних осіб: з 1 січня 2020 року - 2102 гривні.
Абзацом 2 частини 3 статті 6 Закону України «Про судовий збір» визначено, що у разі коли в позовній заяві об`єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.
При цьому, суд звертає увагу позивача на те, що вимога про визнання протиправними акта, дії чи бездіяльності як передумови для застосування інших способів захисту порушеного права (скасувати або визнати нечинним рішення чи окремі його положення, зобов`язати прийняти рішення, вчинити дії чи утриматися від їх вчинення тощо) як наслідків протиправності акта, дій чи бездіяльності є однією вимогою.
Така правова позиція викладена, зокрема в Довідці про аналіз практики застосування адміністративними судами окремих положень Закону України від 08.07.2011 № 3674-VI «Про судовий збір» у редакції Закону України від 22.05.2015 № 484-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо сплати судового збору» , затвердженій Постановою Пленуму Вищого адміністративного суду України від 05.02.2016 №2.
При цьому, суд вбачає за доцільне зауважити про те, що такі вимоги мають бути пов`язані одна з одною.
Позивачем у поданому позові заявлено дві самостійні вимоги немайнового характеру, з урахуванням того, що вимога про визнання протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Київській області про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних та зобов`язання Головного управління ДПС у Київській області зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну, подану Приватним акціонерним товариством "Миронівка "Райагрохім" датою отримання відповідної податкової накладної: ПН №6 від 01.07.2020 на суму 52000,00 грн. - є однією вимогою.
Отже, при зверненні до суду з даним адміністративним позовом, позивачу слід було сплатити судовий збір у розмірі 4204,00 грн. (2102,00 грн. х 2).
Судом встановлено, що позивачем до позовної заяви додано платіжне доручення №3343 від 22.10.2020 на суму 2102,00 грн. в рахунок сплати судового збору за подання даного адміністративного позову.
Таким чином, позивачу у порядку усунення недоліків позовної заяви необхідно надати суду докази сплати судового збору в розмірі 2102,00 грн. (4204,00 грн. - 2102,00 грн.) (оригінал платіжного доручення (квитанції) , який слід сплатити за наступними реквізитами:
Отримувач коштів: ГУК у Київ. обл./м.Київ/22030101;
Код отримувача (код за ЄДРПОУ): 37955989;
Банк отримувача:Казначейство України (ЕАП);
Код банку отримувача (МФО): 899998;
Рахунок отримувача: UA718999980313151206084010001 ;
Код класифікації доходів бюджету: 22030101.
У рядку «призначення платежу» платіжного документа платник судового збору повинен вказати слова «судовий збір за позовом» , ПІБ чи назва установи, організації позивача, «Київський окружний адміністративний суд» , код ЄДРПОУ суду, до якого він звертається (код ЄДРПОУ Київського окружного адміністративного суду: 35919304).
Інформація щодо реквізитів сплати судового збору за подання позовних заяв до Київського окружного адміністративного суду є загальнодоступною, оприлюднена на офіційному веб-порталі «Судова влада України» за інтернет-адресою https://adm.ko.court.gov.ua/sud1070/gromadyanam/tax/, а також розміщена на інформаційних стендах Київського окружного адміністративного суду.
Так, згідно з частинами першою та другою статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.
В ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.
Керуючись статтями 161, 169, 171, 243, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
у х в а л и в:
1. Позовну заяву залишити без руху.
2. Протягом десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху позивачу необхідно усунути недоліки позовної заяви, а саме:
- надати уточнену позовну заяву (для суду та у кількості учасників справи), з урахуванням вказаних судом зауважень щодо належного відповідача за вимогою про зобов`язання зареєструвати податкову накладну (ДПС України) та необхідності зазначення у прохальній частині позовної заяви номеру та дати рішення Головного управління ДПС у Київській області про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, що подана Приватним акціонерним товариством "Миронівка "Райагрохім", яке позивач просить визнати протиправним та скасувати;
- надати до суду докази сплати судового збору у розмірі 2102,00 грн. за подання даного адміністративного позову (оригінал платіжного документу).
3. Роз`яснити позивачеві, що якщо недоліки позовної заяви, яку залишено без руху, не будуть усунуті у встановлений судом строк, позовна заява буде повернута відповідно до пункту 1 частини четвертої статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України.
4. Копію ухвали надіслати позивачу, зокрема, шляхом направлення тексту ухвали електронною поштою, факсимільним повідомленням (факсом, телефаксом), телефонограмою.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та не підлягає оскарженню. Заперечення на ухвалу можуть бути включені до апеляційної скарги на рішення суду .
Суддя Кушнова А.О.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.11.2020 |
Оприлюднено | 13.11.2020 |
Номер документу | 92798614 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Кушнова А.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні