Рішення
від 11.11.2020 по справі 580/5046/20
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 листопада 2020 року справа № 580/5046/20

м. Черкаси

16 год. 50 хв.

Черкаський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді - Руденко А.В.,

за участю:

секретаря судового засідання - Сачинської В.С.,

представника позивача - Загребного О.О. (згідно з довіреністю)

представника відповідача - Караваєва Ю.К. (за посадою - голова ТВК),

представника відповідача - Єрмілової А.Г. (за посадою - секретар ТВК),

розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі суду адміністративну справу за позовом Черкаської територіальної організації політичної партії «Радикальна партія Олега Ляшка» в Черкаській області до Смілянської міської територіальної виборчої комісії Черкаського району Черкаської області про визнання дій протиправними та скасування протоколу,

встановив:

09.11.2020 о 21 год. 05 хв. до Черкаського окружного адміністративного суду звернулася Територіальна організація політичної партії «Радикальна партія Олега Ляшка» в Черкаській області з позовом до Смілянської міської територіальної виборчої комісії Черкаського району Черкаської області, в якому з урахуванням заяви про уточнення позовних вимог від 11.11.2020 просить:

- визнати протиправними дії відповідача щодо встановлення результатів виборів депутатів Смілянської міської ради 25 жовтня 2020 року з урахуванням відомостей протоколів дільничних виборчих комісій №710902, №710932 з позначкою «Уточнений» про результати підрахунку голосів виборців з виборів депутатів Смілянської міської ради.

- скасувати протокол Смілянської міської територіальної виборчої комісії Черкаського району Черкаської області від 06 листопада 2020 року про результати виборів депутатів Смілянської міської ради 25 жовтня 2020 року.

Обґрунтовуючи позовні вимоги позивач зазначає, що 06 листопада 2020 року Смілянською міською територіальною виборчою комісією Черкаського району Черкаської області складено протокол про результати виборів депутатів Смілянської міської ради на підставі відомостей протоколів дільничних виборчих комісій про результати підрахунку голосів виборців з виборів депутатів Смілянської міської ради на відповідних виборчих дільницях, зокрема протоколів ДВК виборчих дільниць №№ 710902, 710923. Проте вказані протоколи були складені з порушенням вимог Виборчого кодексу України та порядку, встановленого Центральною виборчою комісією, оскільки містили невідповідність кількості голосів виборців, які підтримали територіальний виборчий список від кожної організації партії (пункт 12), сумі кількості голосів виборців, які підтримали кожного з кандидатів у депутати, включених до територіального виборчого списку цієї організації партії (пункт 13), та кількості голосів виборців, які підтримали весь територіальний виборчий список від цієї організації партії, не підтримуючи окремого кандидата у депутати з цього списку (пункт 14), щодо позивача - по дільниці №710923, та щодо Черкаської регіональної організації політичної партії Сила і честь і Черкаської обласної організації партії Всеукраїнське об`єднання Батьківщина - по дільниці №710902.

Позивач стверджує, що розбіжності у первинних протоколах ДВК про підрахунок голосів виборців з виборів депутатів Смілянської міської ради на виборчих дільницях №710902 та №710923 стосуються результатів голосування виборців, тому можуть бути усунені лише шляхом повторного підрахунку голосів територіальною виборчою комісією.

Проте відповідач врахував відомості на підставі протоколів ДВК з позначкою Уточнений , які складені з порушенням вимог п. 1.7 Порядку підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці та складання протоколу дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці з відповідних місцевих виборів, порядку повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці, затвердженого постановою ЦВК від 15.10.2020 №386.

Ухвалою суду від 10.11.2020 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито загальне позовне провадження у справі.

Відповідач подав відзив на адміністративний позов, в якому просив у задоволенні позову відмовити повністю з тих підстав, що територіальна виборча комісія діяла в межах, визначених ст. 254 Виборчого кодексу країни та постанови ЦВК №386 від 15.10.2020.

11.11.2020 відбулось підготовче засідання у справі.

Усною ухвалою суду від 11.11.2020, занесеною до протоколу підготовчого засідання, закрито підготовче засідання та призначено розгляд справи по суті.

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав та просив позов задовольнити у повному обсязі.

Представники відповідача у судовому засіданні проти задоволення позову заперечували та просили відмовити у його задоволенні.

Заслухавши пояснення представників сторін, розглянувши подані документи, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності, суд зазначає таке.

Верховна Рада України постановою від 15.07.2020 №795-IX призначила чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів на неділю, 25 жовтня 2020 року.

Центральна виборча комісія постановою від 08.08.2020 №160 призначила перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів, а постановою від 14.08.2020 №176 призначила перші вибори депутатів районних рад на 25 жовтня 2020 року.

26.10.2020 до Смілянської міської територіальної виборчої комісії надійшов протокол дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №710902 Черкаського району Черкаської області у територіальному виборчому окрузі №1, складеному 26.10.2020 о 12 год. 00 хв, у якому були встановлені розбіжності щодо кількості голосів виборців, які підтримали територіальний виборчий список від кожної місцевої організації партії:

1) щодо Черкаської обласної організації Партії Всеукраїнське об`єднання Батьківщина :

- п. 12 Кількість голосів виборців, які підтримали територіальний виборчий список від кожної місцевої організації політичної партії - 17;

- п. 13 Кількість голосів виборців, які підтримали весь територіальний виборчий список кандидатів у депутати від кожної місцевої організації політичної партії, не підтримавши окремого кандидата в депутати цього списку - 4;

- п. 14 Кількість голосів виборців, які підтримали кожного кандидата в депутати, включеного до територіального виборчого списку кандидатів у депутати від кожної місцевої організації політичної партії - 17.

2) щодо Черкаської регіональної організації політичної партії Сила і честь :

- п. 12 Кількість голосів виборців, які підтримали територіальний виборчий список від кожної місцевої організації політичної партії - 42;

- п. 13 Кількість голосів виборців, які підтримали весь територіальний виборчий список кандидатів у депутати від кожної місцевої організації політичної партії, не підтримавши окремого кандидата в депутати цього списку - 2;

- п. 14 Кількість голосів виборців, які підтримали кожного кандидата в депутати, включеного до територіального виборчого списку кандидатів у депутати від кожної місцевої організації політичної партії - 30.

Також 26.10.2020 до Смілянської міської територіальної виборчої комісії надійшов протокол дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №710923 Черкаського району Черкаської області у територіальному виборчому окрузі №3, складеному 26.10.2020 о 07 год. 05 хв, у якому були встановлені розбіжності щодо кількості голосів виборців, які підтримали територіальний виборчий список від кожної місцевої організації партії Черкаської територіальної організації політичної партії Радикальна партія Олега Ляшка в Черкаській області:

- п. 12 Кількість голосів виборців, які підтримали територіальний виборчий список від кожної місцевої організації політичної партії - 2;

- п. 13 Кількість голосів виборців, які підтримали весь територіальний виборчий список кандидатів у депутати від кожної місцевої організації політичної партії, не підтримавши окремого кандидата в депутати цього списку - 4;

- п. 14 Кількість голосів виборців, які підтримали кожного кандидата в депутати, включеного до територіального виборчого списку кандидатів у депутати від кожної місцевої організації політичної партії - 2.

Згідно з витягами з протоколу безперервного засідання Смілянської міської територіальної виборчої комісії від 26.10.2020 у протоколах дільничних виборчих комісій №710902 та №710923 були виявлені арифметичні помилки та вказані протоколи були повернуті дільничним виборчим комісіям для опрацювання.

27.10.2020 до Смілянської міської територіальної виборчої комісії надійшли протокол дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №710902 з виборів депутатів Смілянської міської ради Черкаського району Черкаської області з поміткою Уточнений , складений 27.10.2020 о 15 год 30 хв, у якому розбіжності між кількістю голосів виборців, які підтримали територіальний виборчий список від кожної місцевої організації політичної партії (п. 12) та сумою голосів виборців, які підтримали весь територіальний виборчий список кандидатів у депутати від кожної місцевої організації політичної партії, не підтримавши окремого кандидата в депутати цього списку (п. 13) і кількістю голосів виборців, які підтримали кожного кандидата в депутати, включеного до територіального виборчого списку кандидатів у депутати від кожної місцевої організації політичної партії (п. 14) щодо Черкаської обласної організації Партії Всеукраїнське об`єднання Батьківщина та Черкаської регіональної організації політичної партії Сила і честь були усунені.

27.10.2020 до Смілянської міської територіальної виборчої комісії надійшли протокол дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №710923 з виборів депутатів Смілянської міської ради Черкаського району Черкаської області з поміткою Уточнений , складений 26.10.2020 об 11 год, у якому розбіжності між кількістю голосів виборців, які підтримали територіальний виборчий список від кожної місцевої організації політичної партії (п. 12) та сумою голосів виборців, які підтримали весь територіальний виборчий список кандидатів у депутати від кожної місцевої організації політичної партії, не підтримавши окремого кандидата в депутати цього списку (п. 13) і кількістю голосів виборців, які підтримали кожного кандидата в депутати, включеного до територіального виборчого списку кандидатів у депутати від кожної місцевої організації політичної партії (п. 14) щодо позивача були усунені.

Згідно з протоколом засідання по підрахунку голосів Смілянської міської територіальної виборчої комісії від 27.10.2020 протоколи дільничних виборчих комісій №710923 та №710902 були прийняті.

06 листопада 2020 Смілянською міською територіальною виборчою комісією був складений протокол про результати виборів депутатів Смілянської міської ради в єдиному багатомандатному виборчому окрузі.

Вказані обставини підтверджуються копіями зазначених письмових доказів, які містяться в матеріалах справи.

Не погоджуючись з протоколом про результати виборів депутатів Смілянської міської ради в єдиному багатомандатному виборчому окрузі від 06.11.2020, позивач звернувся з даним позовом до суду.

Надаючи правову оцінку встановленим фактичним обставинам, суд зазначає таке.

Гарантії права громадян на участь у виборах, підготовку та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів, визначає Виборчий кодекс України від 19.12.2019 №396-IX (далі - ВК України).

Згідно з ч. 1 ст. 63 ВК України рішення, дії чи бездіяльність, що стосуються виборчого процесу, можуть бути оскаржені до суду або до виборчої комісії.

Порядок прийняття та розгляду виборчих документів дільничних виборчих комісій територіальною виборчою комісією врегульовано статтею 254 Виборчого кодексу України (далі - ВК України).

Згідно з ч. 1 ст. 254 ВК України з моменту закінчення голосування територіальна виборча комісія розпочинає безперервне засідання, яке продовжується безперервно до встановлення підсумків голосування та результатів відповідних місцевих виборів у виборчому окрузі.

Згідно з частиною 2 статті 254 ВК України засідання територіальної виборчої комісії, зазначене у частині першій цієї статті, оформляється протоколом безперервного засідання, який підписується головою або головуючим на засіданні, а також секретарем виборчої комісії та/або членом виборчої комісії, який виконував на зазначеному засіданні обов`язки секретаря. До протоколу приєднуються (за наявності) окремі думки членів виборчої комісії, які брали участь у засіданні і не згодні з прийнятим окружною виборчою комісією рішенням.

Згідно з частиною 3 статті 254 ВК України на засіданні територіальної виборчої комісії, зазначеному у частині першій цієї статті, голова територіальної виборчої комісії або визначений ним член комісії приймає запечатані пакети з протоколами дільничних виборчих комісій, розпечатує їх та оголошує зміст протоколів дільничних виборчих комісій про підрахунок голосів виборців на відповідних виборчих дільницях, а також приймає запечатані пакети з іншими виборчими документами, передбаченими частиною десятою статті 251 цього Кодексу. Час прийняття територіальною виборчою комісією протоколів дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці, перелік прийнятих виборчих документів і занесені до протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці відомості фіксуються у протоколі засідання територіальної виборчої комісії.

Згідно з частиною 4 статті 254 ВК України при прийнятті документів дільничної виборчої комісії територіальна виборча комісія перевіряє комплектність документів та цілісність упаковки усіх пакетів з виборчими документами. При цьому кожний член комісії має право оглянути кожний пакет з документами.

Частиною 5 статті 254 ВК встановлено, що за результатами розгляду документів дільничної виборчої комісії та скарг про порушення вимог цього Кодексу під час проведення голосування та підрахунку голосів на виборчій дільниці, а також під час транспортування виборчих документів до територіальної виборчої комісії, що надійшли до територіальної виборчої комісії на момент прийняття документів дільничної виборчої комісії, територіальна виборча комісія приймає одне з таких рішень:

1) врахувати відомості протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці;

2) зобов`язати дільничну виборчу комісію виправити виявлені недоліки шляхом складання протоколу з позначкою Уточнений ;

3) провести повторний підрахунок голосів на виборчій дільниці в порядку, встановленому цим Кодексом.

Згідно з частиною 6 статті 254 ВК рішення, передбачене частиною 5 цієї статті, приймається шляхом голосування членів територіальної виборчої комісії більшістю голосів від загального складу комісії і фіксується у протоколі засідання територіальної виборчої комісії.

Відповідно до частини 7 статті 254 ВК у разі виявлення у протоколі дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці виправлень, помилок, неточностей, які можливо усунути без повторного підрахунку голосів, територіальна виборча комісія своїм рішенням може зобов`язати дільничну виборчу комісію виправити виявлені недоліки шляхом складання протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці з позначкою Уточнений відповідно до пункту 2 частини п`ятої цієї статті (якщо зміст таких виправлень, помилок та неточностей неможливо з`ясувати та усунути без складання протоколу з позначкою Уточнений дільничною виборчою комісією), про що зазначається у протоколі засідання територіальної виборчої комісії. Протягом часу розгляду цього питання дільничною виборчою комісією подані до територіальної виборчої комісії примірники протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці, виборчі бюлетені та інші виборчі документи, зазначені у частині десятій статті 251 цього Кодексу, зберігаються в територіальній виборчій комісії. У разі виявлення у протоколі виправлень, помилок та неточностей, які можливо усунути без повторного підрахунку голосів та які не потребують складання протоколу з позначкою Уточнений , територіальна виборча комісія приймає рішення, передбачене пунктом 1 частини п`ятої цієї статті, із зазначенням виявлених виправлень, помилок та неточностей. Таке рішення додається до протоколу дільничної виборчої комісії.

Частиною 9 статті 254 ВК встановлено, що за наявності заяв або скарг, підтверджених відповідно оформленими актами, складеними кандидатами у депутати, кандидатами на посаду сільського, селищного, міського голови, їх довіреними особами, уповноваженими особами організацій партій, офіційними спостерігачами, виборцями, про порушення вимог цього Кодексу під час проведення голосування та/або підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці, що ставлять під сумнів результати підрахунку голосів виборців на цій виборчій дільниці, територіальна виборча комісія може прийняти рішення про проведення повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці.

Відповідно до частини 36 статті 250 ВК України після закінчення опрацювання виборчих бюлетенів з голосами виборців, які підтримали територіальний виборчий список відповідної організації партії, дільнична виборча комісія зобов`язана перевірити, чи дорівнює кількість голосів виборців, які підтримали територіальний виборчий список цієї організації партії, сумі кількості голосів виборців, які підтримали кожного з кандидатів у депутати, включених до територіального виборчого списку цієї організації партії, та кількості голосів виборців, які підтримали весь територіальний виборчий список від цієї організації партії, не підтримуючи окремого кандидата у депутати з цього списку. У разі невідповідності цих даних дільнична виборча комісія може повторно перерахувати виборчі бюлетені. При підтвердженні зазначеної невідповідності дільнична виборча комісія складає акт за формою, встановленою Центральною виборчою комісією, та в порядку, передбаченому частиною 6 статті 37 цього Кодексу, із зазначенням встановленої рішенням дільничної виборчої комісії причини такої невідповідності.

Відповідно до п. 1.7 Постанови ЦВК від 15 жовтня 2020 року № 386 Про Порядок підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці та складання протоколу дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці з відповідних місцевих виборів, порядок повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці (далі - Порядок №386), якщо після підписання протоколу дільнична виборча комісія виявила в ньому неточності (описку чи помилку в цифрах, яка не стосується результатів голосування виборців та не потребує проведення повторного підрахунку голосів), вона на своєму засіданні розглядає питання про внесення змін до нього шляхом складання нового протоколу з позначкою "Уточнений". При цьому перерахунок бюлетенів не робиться. Протокол з позначкою "Уточнений" складається у кількості примірників та такому самому порядку, що й попередній протокол, у якому виявлено неточності.

Судом встановлено, що у протоколі дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців з виборів депутатів Смілянської міської ради на виборчій дільниці №710902, складеному 26.10.2020 року о 12 год. 00 хв, існують розбіжності між кількістю голосів виборців, які підтримали територіальний виборчий список від кожної місцевої організації політичної партії (п. 12) та сумою голосів виборців, які підтримали весь територіальний виборчий список кандидатів у депутати від кожної місцевої організації політичної партії, не підтримавши окремого кандидата в депутати цього списку (п. 13) і кількістю голосів виборців, які підтримали кожного кандидата в депутати, включеного до територіального виборчого списку кандидатів у депутати від кожної місцевої організації політичної партії (п. 14) щодо Черкаської обласної організації Партії Всеукраїнське об`єднання Батьківщина та Черкаської регіональної організації політичної партії Сила і честь , а саме: сума пунктів 13 і 14 не відповідає пункту 12 (п. 13+п.14=12).

Так, щодо Черкаської обласної організації Партії Всеукраїнське об`єднання Батьківщина : у пункті 13 зазначено 4, у пункті 14 зазначено 17, а у пункті 12 зазначено 17 замість 21.

Щодо Черкаської регіональної організації політичної партії Сила і честь : у пункті 13 зазначено 2, у пункті 14 зазначено 30, а у пункті 12 зазначено 42 замість 32.

Також у протоколі дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців з виборів депутатів Смілянської міської ради на виборчій дільниці №710923, складеному 26.10.2020 року о 07 год. 05 хв, існують розбіжності між кількістю голосів виборців, які підтримали територіальний виборчий список від кожної місцевої організації політичної партії (п. 12) та сумою голосів виборців, які підтримали весь територіальний виборчий список кандидатів у депутати від кожної місцевої організації політичної партії, не підтримавши окремого кандидата в депутати цього списку (п. 13) і кількістю голосів виборців, які підтримали кожного кандидата в депутати, включеного до територіального виборчого списку кандидатів у депутати від кожної місцевої організації політичної партії (п. 14) щодо позивача.

Так, у пункті 13 зазначено 4, у пункті 14 зазначено 2, а у пункті 12 зазначено 2 замість 6.

Згідно з витягом з протоколу безперервного засідання відповідача протоколи дільничних комісій №710902 та №710923 надійшли у пакетах, запакованих належним чином; у зв`язку з виявленими неточностями протоколи були передані дільничним комісіям для уточнення.

Представники відповідача в судовому засіданні пояснили, що рішення про уточнення протоколів було прийнято у зв`язку з тим, що у чорнових записах представників дільничних виборчих комісій зазначені правильні цифри в пунктах 12, 13, 14, а тому при заповненні протоколів ДВК відбулася механічна описка, пов`язана з великим навантаженням на членів дільничних виборчих комісій в умовах голосування та підрахунку голосів під час епідемії коронавірусу.

Також наявність саме механічних описок підтверджується математичним підрахунком відповідності голосів виборців, зазначених у пункті 11 та пункті 12 протоколів.

Суд зазначає, що виявивши неточності, які виникли внаслідок механічних описок при заповненні пункту 12 протоколах ДВК №710902, 710923, відповідач на своєму засіданні розглянув питання про внесення змін до них шляхом зобов`язання ДВК скласти новий протокол з позначкою "Уточнений", за що комісія відповідача проголосувала одностайно.

У подальшому виявлені неточності були виправлені шляхом надання дільничними виборчими комісіями протоколів підрахунку голосів з поміткою Уточнений , які були прийняті відповідачем.

Враховуючи вищевикладене суд приходить до висновку, що відповідач, передавши протоколи дільничним виборчим комісіям №710902 та №710923 для уточнення, діяв на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені виборчим законодавством, тому протокол від 06 листопада 2020 року про результати виборів депутатів Смілянської міської ради 25 жовтня 2020 року скасуванню не підлягає.

Суд не погоджується з доводами позивача про те, що дільничні виборчі комісії неправильно підрахували голоси виборців та відобразили їх у первинних протоколах підрахунку голосів з огляду на наступне.

Так, позивач зазначає, що при підрахунку голосів спочатку підраховується за бюлетенями загальна кількість голосів виборців, які підтримали територіальний виборчий список від кожної місцевої організації політичної партії, і кількість заноситься до пункту 12 протоколу дільничної виборчої комісії.

Потім із цієї кількості бюлетенів підраховується кількість голосів виборців, які підтримали весь територіальний виборчий список кандидатів у депутати від кожної місцевої політичної партії, не підтримавши жодного окремого кандидата в депутати з цього списку (пункт 13), та кількість голосів виборців, які підтримали кожного кандидата в депутати, включеного до територіального виборчого списку кандидатів у депутати від кожної місцевої організації партії.

На думку позивача дільничні виборчі комісії рахували окремо кількість голосів виборців, які підтримали весь територіальний виборчий список кандидатів у депутати від кожної місцевої політичної партії, не підтримавши жодного окремого кандидата в депутати з цього списку (пункт 13), та кількість голосів виборців, які підтримали кожного кандидата в депутати, включеного до територіального виборчого списку кандидатів у депутати від кожної місцевої організації партії, а кількість голосів виборців у пункті 12 визначили шляхом додавання кількості голосів виборців у пунктах 13 та 14., що і призвело до розбіжностей і свідчить про неможливість визначення кількості голосів виборців, які підтримали територіальний виборчий список від кожної місцевої організації партії без повторного підрахунку голосів.

Суд бере до уваги, що представники позивача не були присутні на підрахунку у дільничних виборчих комісіях №710902 та №710923, заяви, скарги разом з актами про виявлені порушення під час проведення підрахунку голосів ні від позивача, ні від інших учасників виборчого процесу не надходили, тому вважає вказані доводи позивача не доведеними.

Згідно з ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З врахуванням вищезазначеного суд дійшов висновку, що відповідач довів правомірність своїх дій, тому позовні вимоги є безпідставними і задоволенню не підлягають.

Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд зазначає, що відповідно до частини 3 статті 160 КАС України до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.

Згідно з ч. 9 ст. 273 КАС України суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.

Позивачем при зверненні до суду не сплачено судовий збір.

Згідно з п. 3 ч. 2 ст. 4 Закону України "Про судовий збір" від 08.07.2011р. №3674-VI, за подання фізичною особою до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру - справляється судовий збір у розмірі 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Так, Законом України Про Державний бюджет України на 2020 рік від 14.11.2019р. №294-ІХ (зі змінами та доповненнями), установлено у 2020 році прожитковий мінімум для працездатних осіб: з 01 січня 2020 року становить 2102,00 грн.

Таким чином, розмір судового збору за подачу даної позовної вимоги становить 840,80 грн. (2102,00*0,4), тому суд дійшов висновку стягнути з позивача на користь Державного бюджету України судовий збір у сумі 840,80 грн.

Керуючись статтями 6, 14, 242-245, 255, 268, 272, 273, 275 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

вирішив:

У задоволенні позову відмовити повністю.

Стягнути з Політичної партії Радикальна партія Олега Ляшка (адреса: 01008, м. Київ, вул. Грушевського, 5, код ЄДРПОУ 37279703) на користь спеціального фонду Державного бюджету України (отримувач коштів УК у м.Черкасах/Черкаси/22030101, код отримувача за ЄДРПОУ 38031150, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), код банку отримувача (МФО) 899998, рахунок отримувача UA418999980313121206084023002, код класифікації доходів бюджету 22030101) судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 840 (вісімсот сорок) грн. 80 коп.

Копію рішення направити особам, які беруть участь у справі.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом двох днів з дня проголошення рішення.

Головуючий суддя А.В. Руденко

Дата ухвалення рішення11.11.2020
Оприлюднено13.11.2020
Номер документу92799963
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання дій протиправними та скасування протоколу

Судовий реєстр по справі —580/5046/20

Ухвала від 25.11.2020

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.В. Руденко

Рішення від 11.11.2020

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.В. Руденко

Ухвала від 10.11.2020

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.В. Руденко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні