ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
11 листопада 2020 року м. Київ № 640/21962/20
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Маруліної Л.О., вирішивши у порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін адміністративну справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальності Інбудторг Плюс
до Головного управління Державної податкової служби у Київській області, Державної податкової служби України
про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,-
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю Інбудторг Плюс (далі також - позивач) звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Головного управління Державної податкової служби у Київській області (далі також - відповідач 1, ГУ ДФПС у Київській області), Державної податкової служби України (далі також - відповідач 2, ДПС України), в якому просить:
1. Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління Державної податкової служби у Київській області №1554355/42852349 від 06.05.2020 про відмову в реєстрації податкової накладної №21041 від 21.04.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язати Державну податкову службу України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №21041 від 21.04.2020, складену Товариством з обмеженою відповідальністю Інбудторг Плюс (код ЄДРПОУ: 42852349 індивідуальний податковий номер 428523405815), в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного подання - 05.05.2020.
2. Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління Державної податкової служби у Київській області №1554357/42852349 від 06.05.2020 про відмову в реєстрації податкової накладної №21042 від 21.04.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язати Державну податкову службу України ( Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №21042 від 21.04.2020, складену Товариством з обмеженою відповідальністю Інбудторг Плюс (код ЄДРПОУ: 42852349 індивідуальний податковий номер 428523405815), в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного подання - 05.05.2020.
3. Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління Державної податкової служби у Київській області №1554348/42852349 від 06.05.2020 про відмову в реєстрації податкової накладної №21043 від 21.04.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язати Державну податкову службу України ( Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №21043 від 21.04.2020, складену Товариством з обмеженою відповідальністю Інбудторг Плюс (код ЄДРПОУ: 42852349 індивідуальний податковий номер 428523405815), в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного подання - 05.05.2020.
4. Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління Державної податкової служби у Київській області №1554352/42852349 від 06.05.2020 про відмову в реєстрації податкової накладної №21044 від 21.04.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язати Державну податкову службу України ( Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №21044 від 21.04.2020, складену Товариством з обмеженою відповідальністю Інбудторг Плюс (код ЄДРПОУ: 42852349 індивідуальний податковий номер 428523405815), в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного подання - 05.05.2020.
5. Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління Державної податкової служби у Київській області №1554356/42852349 від 06.05.2020 про відмову в реєстрації податкової накладної №21045 від 22.04.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язати Державну податкову службу України ( Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №22045 від 21.04.2020, складену Товариством з обмеженою відповідальністю Інбудторг Плюс (код ЄДРПОУ: 42852349 індивідуальний податковий номер 428523405815). В Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного подання - 05.05.2020.
6. Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління Державної податкової служби у Київській області №1554349/42852349 від 06.05.2020 про відмову в реєстрації податкової накладної №21046 від 21.04.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язати Державну податкову службу України ( Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №21046 від 21.04.2020, складену Товариством з обмеженою відповідальністю Інбудторг Плюс (код ЄДРПОУ: 42852349 індивідуальний податковий номер 428523405815), в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного подання - 05.05.2020.
7. Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головних управління Державної податкової служби у Київській області №1554351/42852349 від 06.05.2020 про відмову в реєстрації податкової накладної №21047 від 21.04.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язати Державну податкову службу України ( Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №21047 від 21.04.2020, складену Товариством з обмеженою відповідальністю Інбудторг Плюс (код ЄДРПОУ: 42852349 індивідуальний податковий номер 428523405815), в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного подання - 05.05.2020.
8. Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління Державної податкової служби у Київській області №1554354/42852349 від 06.05.2020 про відмову в реєстрації податкової накладної №21048 від 22.04.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язати Державну податкову службу України ( Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову №21048 від 21.04.2020, складену Товариством з обмеженою відповідальністю Інбудторг Плюс (код ЄДРПОУ: 42852349 індивідуальний податковий номер 428523405815), в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного подання - 05.05.2020.
Адміністративний позов обґрунтовано тим, що конкретних підстав зупинення реєстрації податкової накладної із змісту квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної не вказано. При цьому, позивачем надіслано відповідачу 1 відповідні документи, що підтверджують реальність господарських операцій, вказаних у податкових накладних, проте, спірним рішенням комісії ГУ ДПС у Київської області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації відмовлено у реєстрації вказаних податкових накладних з підстави - неподання платником податку копій первинних документів.
З огляду на те, що в рішеннях комісії ГУ ДПС у Київській області від 06.05.2020 року №1554355/42852349, №1554357/42852349, №1554348/42852349, №1554352/42852349, №1554356/42852349, №1554349/42852349, №1554351/42852349, №1554354/42852349, якими відмовлено у реєстрації податкових накладних №21041 від 21.04.2020 року, №21042 від 21.04.2020 року, №21043 від 21.04.2020 року,№21044 від 21.04.2020 року, №21045 від 22.04.2020 року, №21046 від 21.04.2020 року, №21047 від 21.04.2020 року, №21048 від 22.04.2020 року відповідно, не зазначено які саме порушення податкового законодавства допущено позивачем, вказані рішення позивач вважає протиправними та такими, що підлягають скасуванню, а податкові накладні такими, що підлягають реєстрації.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 21.09.2020 року відкрито провадження справі за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін. Пунктом 5 резолютивної частини ухвали встановлено відповідачам п`ятнадцять днів з дня вручення (отримання) цієї ухвали для подання відзиву на позовну заяву з доказами, які підтверджують обставини, на яких ґрунтуються заперечення відповідача.
Відповідно до рекомендованих повідомлень про вручення поштового відправлення, ГУ ДПС у Київській області отримано ухвалу про відкриття провадження у справі та примірник позовної заяви 02.10.2020 року, ДПС України, в свою чергу, 01.10.2020 року.
Водночас, відзивів або інших заяв, клопотань, зокрема, в порядку статті 121 Кодексу адміністративного судочинства України, відповідачами суду не подано.
Згідно з частиною шостою статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Через канцелярію суду 19.10.2020 року, 21.10.2020 року, 28.10.2020 року позивачем подані клопотання про прискорення розгляду справи.
Дослідивши матеріали справи, судом встановлено наступне.
Між ТОВ Інбудторг Плюс та ТОВ Агросансет (код ЄДРПОУ 43391353) укладено Договір №АГ-02/03 від 02.03.2020 року.
Згідно із умовами цього договору та специфікацій №№1-4 від 02.03.2020 року позивачем посталено ТОВ Агросансет товари сільськогосподарського призначення (запчастини до с/г машин та с/г устаткування) на загальну суму 19 591 595,6 грн. в тому числі ПДВ 3 265 265,93 грн.
Факт поставки товару від позивача на ТОВ Агросансет підтверджується видатковими накладними: №№21041,21042, 21043, 21044, 21045, 21046, 21047, 21048.
За правилами першої події платником податку складено та надіслано для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні: №21041 від 21.04.2020 року на суму 2 480 490, 60 грн. в тому числі ПДВ 413 415, 10 грн., №21042 від 21.04.2020 року на суму 2 497 105, 86 грн. в тому числі ПДВ 416 184, 31 грн., №21043 від 21.04.2020 року на суму 2 496 323, 46 грн. в тому числі ПДВ 416 053 91 грн., №21044 від 21.04.2020 року на суму 2 495 887, 68 грн. в тому числі ПДВ 415 981, 28 грн., №21045 від 22.04.2020 року на суму 2 495 910, 18 грн. в тому числі ПДВ 415 985, 03 грн., №21046 від 21.04.2020 року на суму 2 494 888, 32 грн. в тому числі ПДВ 415 814, 72 грн., №21047 від 21.04.2020 року на суму 2 135 553, 54 грн. в тому числі ПДВ 355 925, 59 грн., №21048 від 22.04.2020 року на суму 2 495 436, 00 грн. в тому числі ПДВ 415 906, 00 грн.
Однак, у відповідь 05.05.2020 року позивачем отримано квитанції про зупинення реєстрації всіх вищезазначених податкових накладних. Згідно інформації, що міститься в зазначених квитанціях: Документи прийнято. Реєстрація зупинена. Відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. .
Позивачем до ГУ ДПС у Київській області подані Повідомлення №21041, №21042, №21043, №21044, №21045, №21046, №21047, №21048 від 05.05.2020 року про надання пояснень та копій документів для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (податкова накладна №21043 від 21.04.2020) платником податків, до яких подано пояснення, а також копії наступних документів: Договору оренди №50-1 від 09.08.2019 року; Договору поставки №ІН-15-10 від 15.10.2019 року; Договору суборенди №70 від 16.09.2019 року; Договору суборенди № 14-08 ІБ від 14.08.2019 року; Договору №02/03 від 02.03.2020 року; Видаткової накладної; Специфікації; Платіжних доручень; Товарно-транспортних накладних та відповідної податкової накладної.
Подання позивачем вказаних Повідомлень з додатками та їх прийняття підтверджуються квитанцією №2 від 05.05.2020 року.
Однак, рішеннями комісії ГУ ДПС у Київській області від 06.05.2020 року №1554355/42852349, №1554357/42852349, №1554348/42852349, №1554352/42852349, №1554356/42852349, №1554349/42852349, №1554351/42852349, №1554354/42852349, у реєстрації податкових накладних №21041 від 21.04.2020 року, №21042 від 21.04.2020 року, №21043 від 21.04.2020 року, №21044 від 21.04.2020 року, №21045 від 22.04.2020 року, №21046 від 21.04.2020 року, №21047 від 21.04.2020 року, №21048 від 22.04.2020 року відмовлено з підстав Ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено, первинних документів щодо постачання / придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактур/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних) (Документи, які не надано, підкреслити) .
Вважаючи, що зупинення реєстрації податкових накладних є безпідставною та необґрунтованою, а рішення Комісії ГУ ДПС у Київській області протиправними, та такими, що порушують права і інтереси позивача, останній звернувся до суду за захистом своїх прав.
Всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов наступних висновків.
Відповідно до положень частини другої статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Спірні правовідносини регулюються нормами Конституції України та Податкового кодексу України (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) (далі також - ПК України).
Згідно з пунктом 201.1 статті 201 ПК України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Відповідно до пункту 201.10 статті 201 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
За визначенням пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246 (далі також - Порядок №1246) податкова накладна - це електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Згідно з пунктом 12 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Відповідно до пункту 13 Порядку №1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Аналогічні норми містяться у пункті 201.16 статті 201 ПК України, згідно з яким реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Згідно з пунктом 5 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року №117 (далі також - Порядок №117), податкова накладна/розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.
Відповідно до змісту пункту 10 Порядку №117 критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, визначає ДФС та надсилає на погодження Мінфіну в електронній формі через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади. ДФС оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті погоджені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.
Пунктом 13 Порядку №117 передбачено, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складання податкової накладної/розрахунку коригування; 2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД/послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена; 3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.
Як встановлено судом з матеріалів справи, контролюючим органом сформовано висновок про відповідність податкових накладних №21041 від 21.04.2020 року, №21042 від 21.04.2020 року, №21043 від 21.04.2020 року,№21044 від 21.04.2020 року, №21045 від 22.04.2020 року, №21046 від 21.04.2020 року, №21047 від 21.04.2020 року, №21048 від 22.04.2020 року вимогам пункту 8 "Критеріїв ризиковості платника податку"; запропоновано платнику податків надати пояснення та/або копії документів, щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно з вимогами пунктів 6 та 7 Порядку №117 визначено, що у разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
У разі коли за результатами моніторингу податкова накладна / розрахунок коригування відповідають критеріям ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної / розрахунку коригування, складених платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.
Отже, підставами для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є наступна відповідність: 1) платника податку - критеріям ризиковості платника податку; 2) податкової накладної/розрахунку коригування - критеріям ризиковості здійснення операції.
Відповідно до статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Ці дані встановлюються такими засобами: 1) письмовими, речовими і електронними доказами; 2) висновками експертів; 3) показаннями свідків.
Частиною другою статті 74 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.
Отже, положення зазначених пунктів Порядку №117 є чіткими і не припускають неоднозначне (множинне) трактування обов`язків контролюючих органів.
У свою чергу, реєстрація поданих позивачем податкових накладних зупинена, як зазначено у квитанціях, через те, що ПН/РК відповідає певним вимогам Критеріїв ризиковості платника податку , тобто, відповідачем застосовано критерії ризиковості платника податку до податкових накладних, а не до платника податку - позивача, що свідчить про те, що контролюючим органом реєстрацію накладної зупинено з підстав, які не передбачені Порядком №117.
Згідно з пунктами 14, 15 Порядку №117 перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством. Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування. Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні/розрахунки коригування складені на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних/розрахунках коригування відображені однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з УКТЗЕД або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг).
Згідно з пунктами 18-21 Порядку №117, письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів. Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС). Зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі. Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.
Форма рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН визначена додатком №2 до Порядку №117.
Форма такого рішення передбачає, що у разі відмови в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН через ненадання платником податку копій документів, документи, які не надано, повинні бути підкресленими, тобто конкретно вказані.
Так, на пропозицію Комісії ГУ ДПС у Київській області 05.05.2020 року позивачем через систему електронного документообігу подано пояснення та копії документів на підтвердження здійснення/реальності господарської операції та відображення її у податковому обліку. Суд зауважує, що у квитанціях конкретного переліку документів, які мають бути подані позивачем, не вказано, з огляду на що, позивачем подано перелік документів, яким підтверджується специфіка його діяльності та реальності господарської операції, відображеної у податкових накладних, на власний розсуд.
Щодо аналізу господарських операцій між позивачем та його контрагентом в даній справі суд не надає оцінку реальності їх здійснення, оскільки це питання повинно досліджуватись під час здійснення податкового контролю, що відповідно до пункту 61.1 статті 61 ПК України включає в себе систему заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, зокрема, шляхом здійснення перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин. Незважаючи на подання позивачем відповідачу 1 передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарських операцій між позивачем та його контрагентом, комісією ГУ ДПС у Київській області 06.05.2020 року прийнято рішення №1554355/42852349, №1554357/42852349, №1554348/42852349, №1554352/42852349, №1554356/42852349, №1554349/42852349, №1554351/42852349, №1554354/42852349, якими у реєстрації податкових накладних №21041 від 21.04.2020 року, №21042 від 21.04.2020 року, №21043 від 21.04.2020 року, №21044 від 21.04.2020 року, №21045 від 22.04.2020 року, №21046 від 21.04.2020 року, №21047 від 21.04.2020 року, №21048 від 22.04.2020 року відповідно, відмовлено з підстав Ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено, первинних документів щодо постачання / придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактур/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних) (Документи, які не надано, підкреслити) . , яким позивачу відмовлено у реєстрації податкової накладної від 30.04.2020 року №12 в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв`язку з ненаданням платником податків копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документи, які не надано, підкреслити).
Проте, в порушення наведених вище вимог, оскаржувані рішення, прийнято за формою згідно з Додатком до Порядку №117, містять лише загальне твердження, зокрема, у графі "Додаткова інформація" конкретного переліку документів, які, на думку Комісії, не надані.
Таким чином, рішення суб`єкта владних повноважень не містять чіткої підстави його прийняття, що свідчить про їх необґрунтованість. Поряд з цим, як вже зазначено, у квитанціях відсутній конкретний перелік копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН, що призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, а не будь-яких на власний розсуд.
Враховуючи викладене, рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних /розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління Державної податкової служби у Київській області від 06.05.2020 року №1554355/42852349, №1554357/42852349, №1554348/42852349, №1554352/42852349, №1554356/42852349, №1554349/42852349, №1554351/42852349, №1554354/42852349, якими відмовлено у реєстрації податкових накладних №21041 від 21.04.2020 року, №21042 від 21.04.2020 року, №21043 від 21.04.2020 року, №21044 від 21.04.2020 року, №21045 від 22.04.2020 року, №21046 від 21.04.2020 року, №21047 від 21.04.2020 року, №21048 від 22.04.2020 року відповідно, є протиправними та підлягають скасуванню, а позовні вимоги в цій частині - задоволенню.
Щодо позовної вимоги про реєстрацію податкових накладних №21041 від 21.04.2020 року, №21042 від 21.04.2020 року, №21043 від 21.04.2020 року, №21044 від 21.04.2020 року, №21045 від 22.04.2020 року, №21046 від 21.04.2020 року, №21047 від 21.04.2020 року, №21048 від 22.04.2020 року, суд зазначає наступне.
Відповідно до підпункту 201.16.4. пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України податкова накладна / розрахунок коригування, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день настання однієї із таких подій:
а) прийнято рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;
б) набрало законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
При цьому, відповідно до пункту 19, пункту 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 року № 1246 (із змінами; далі - Порядок № 1246) податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день:
1) прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;
2) набрання законної сили рішенням суду про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення суду).
У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду (пункт 20 Порядку №1246).
Згідно з пунктом 29 Рішення Європейського Суду з прав людини у справі "Ruiz Torija v. Spain" від 09.12.1994 року, пункт 1 статті 6 не можна розуміти як таку, що вимагає пояснень детальної відповіді на кожний аргумент сторін. Відповідно, питання, чи дотримався суд свого обов`язку обґрунтовувати рішення може розглядатися лише в світлі обставин кожної справи.
Відповідно до пункту 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення.
Суд зазначає, що принцип обґрунтованості рішення суб`єкта владних повноважень має на увазі, що рішенням повинне бути прийнято з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії), на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення.
Європейський Суд з прав людини у рішенні по справі "Суомінен проти Фінляндії" (Suominen v. Finland), № 37801/97, пункт 36, від 01.07.2003 року, вказує, що орган влади зобов`язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень.
У рішенні від 10.02.2010 у справі "Серявін та інші проти України" Європейський суд з прав людини зазначив, що у рішеннях суддів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються, а в рішенні від 27.09.2010 по справі "Гірвісаарі проти Фінляндії" - що ще одне призначення обґрунтованого рішення полягає в тому, щоб продемонструвати сторонам, що вони були почуті.
Аналіз наведених правових положень та вищезазначених обставин справи дає суду підстави для висновку, що в даному випадку, зобов`язання Державної податкової служби України (як правонаступника Державної фіскальної служби України) зареєструвати в ЄРПН податкові накладниі №21041 від 21.04.2020 року, №21042 від 21.04.2020 року, №21043 від 21.04.2020 року, №21044 від 21.04.2020 року, №21045 від 22.04.2020 року, №21046 від 21.04.2020 року, №21047 від 21.04.2020 року, №21048 від 22.04.2020 року днем їх фактичного подання, є належним способом захисту порушеного права позивача.
Таким чином, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог в повному обсязі.
Відповідно до абзацу 1 частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
З матеріалів справи судом встановлено, що відповідно до квитанції від 14.09.2020 року №74 за подання позовної заяви до суду позивачем сплачено судовий збір у сумі 16 816 грн.00 коп. за вісім позовних вимог немайнового характеру.
З огляду на те, що судом визнано протиправними та скасовано рішення, прийняті Комісією ГУ ДПС у Київській області, в той час, як позовні вимоги, заявлені до Державної податкової служби України в частині реєстрації податкових накладних, мають характер зобов`язальних за наслідками скасованих рішень, суд дійшов висновку, що стягнення судового збору на користь позивача підлягає за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної податкової служби у Київській області. Враховуючи викладене, керуючись статтями 6, 9, 72-77, 139, 143, 243-246, 255, 257-263, 22, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
В И Р І Ш И В:
1. Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Інбудторг Плюс задовольнити.
2. Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління Державної податкової служби у Київській області №1554355/42852349 від 06.05.2020 про відмову в реєстрації податкової накладної №21041 від 21.04.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
3. Зобов`язати Державну податкову службу України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №21041 від 21.04.2020, складену Товариством з обмеженою відповідальністю Інбудторг Плюс (код ЄДРПОУ: 42852349 індивідуальний податковий номер 428523405815), в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного подання - 05.05.2020.
4. Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління Державної податкової служби у Київській області №1554357/42852349 від 06.05.2020 про відмову в реєстрації податкової накладної №21042 від 21.04.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
5. Зобов`язати Державну податкову службу України ( Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №21042 від 21.04.2020, складену Товариством з обмеженою відповідальністю Інбудторг Плюс (код ЄДРПОУ: 42852349 індивідуальний податковий номер 428523405815), в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного подання - 05.05.2020.
6. Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління Державної податкової служби у Київській області №1554348/42852349 від 06.05.2020 про відмову в реєстрації податкової накладної №21043 від 21.04.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
7. Зобов`язати Державну податкову службу України ( Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №21043 від 21.04.2020, складену Товариством з обмеженою відповідальністю Інбудторг Плюс (код ЄДРПОУ: 42852349 індивідуальний податковий номер 428523405815), в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного подання - 05.05.2020.
8. Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління Державної податкової служби у Київській області №1554352/42852349 від 06.05.2020 про відмову в реєстрації податкової накладної №21044 від 21.04.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
9. Зобов`язати Державну податкову службу України ( Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №21044 від 21.04.2020, складену Товариством з обмеженою відповідальністю Інбудторг Плюс (код ЄДРПОУ: 42852349 індивідуальний податковий номер 428523405815), в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного подання - 05.05.2020.
10. Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління Державної податкової служби у Київській області №1554356/42852349 від 06.05.2020 про відмову в реєстрації податкової накладної №21045 від 22.04.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
11. Зобов`язати Державну податкову службу України ( Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №22045 від 21.04.2020, складену Товариством з обмеженою відповідальністю Інбудторг Плюс (код ЄДРПОУ: 42852349 індивідуальний податковий номер 428523405815). В Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного подання - 05.05.2020.
12. Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління Державної податкової служби у Київській області №1554349/42852349 від 06.05.2020 про відмову в реєстрації податкової накладної №21046 від 21.04.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
13. Зобов`язати Державну податкову службу України ( Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №21046 від 21.04.2020, складену Товариством з обмеженою відповідальністю Інбудторг Плюс (код ЄДРПОУ: 42852349 індивідуальний податковий номер 428523405815), в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного подання - 05.05.2020.
14. Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головних управління Державної податкової служби у Київській області №1554351/42852349 від 06.05.2020 про відмову в реєстрації податкової накладної №21047 від 21.04.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
15. Зобов`язати Державну податкову службу України ( Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №21047 від 21.04.2020, складену Товариством з обмеженою відповідальністю Інбудторг Плюс (код ЄДРПОУ: 42852349 індивідуальний податковий номер 428523405815), в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного подання - 05.05.2020.
16. Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління Державної податкової служби у Київській області №1554354/42852349 від 06.05.2020 про відмову в реєстрації податкової накладної №21048 від 22.04.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
17. Зобов`язати Державну податкову службу України ( Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову №21048 від 21.04.2020, складену Товариством з обмеженою відповідальністю Інбудторг Плюс (код ЄДРПОУ: 42852349 індивідуальний податковий номер 428523405815), в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного подання - 05.05.2020.
18. Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Інбудторг Плюс (код ЄДРПОУ: 42852349) судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 16 816 грн. 00 коп. (шістнадцять тисяч вісімсот шістнадцять гривень 00 копійок) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної податкової служби у Київській області (код ЄДРПОУ: 43141377).
Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 293, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Відповідно до пункту 4 частини п`ятої статті 246 Кодексу адміністративного судочинства України:
Позивач: Товариства з обмеженою відповідальністю Інбудторг Плюс (код ЄДРПОУ: 42852349, адреса: 07301, Київська обл., Вишгородський район, м. Вишгород, вул. Набережна, буд. 8-А, офіс 6);
Відповідач 1: Головне управління Державної податкової служби у Київській області (код ЄДРПОУ 43141377, адреса: 04053, м. Київ, вул. Народного Ополчення, 5а);
Відповідач 2: Державна податкова служба України (код ЄДРПОУ 43005393, адреса: 02000, м. Київ, Львівська площа, буд. 23-А, кв.41).
Повне рішення суду складено 11.11.2020 року.
Суддя Л.О. Маруліна
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 11.11.2020 |
Оприлюднено | 16.11.2020 |
Номер документу | 92807767 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Черпіцька Людмила Тимофіївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Черпіцька Людмила Тимофіївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Черпіцька Людмила Тимофіївна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Маруліна Л.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні