СВЯТОШИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. КИЄВА
пр. № 1-кс/759/5633/20
ун. № 759/19153/20
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05 листопада 2020 рокуслідчий суддя Святошинського районного суду м. Києва ОСОБА_1 при секретарі: ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання старшого слідчогослідчого управлінняГоловного управлінняНаціональної поліціїв Київськійобласті капітанполіції ОСОБА_3 пронадання дозволуна проведенняобшуку,внесеному доЄдиного реєструдосудових розслідувань№ 42020110000000099, відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань 20.05.2020 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України,-
ВСТАНОВИВ:
05.11.2020 року до Святошинського районного суду м. Києва надійшло клопотання старшого слідчого слідчого управління Головного управління Національної поліції в Київській області капітан поліції ОСОБА_3 ,погоджене прокуроромвідділу Київськоїобласної прокуратури ОСОБА_4 , в якому просить надати дозвіл старшому слідчому СУ ГУ НП в Київській області, капітану поліції ОСОБА_3 , слідчим слідчої групи у даному кримінальному провадженні дозвіл на проведення обшуку у квартирі АДРЕСА_1 за місцем фактичного місця проживання головного спеціаліста відділу контролю здійснення пасажирських перевезень управління пасажирських перевезень Київської обласної державної адміністрації ОСОБА_5 , яке належить на праві приватної власності за ОСОБА_5 та ОСОБА_6 з метою вилучення речей і документів, які мають доказове значення, щодо підстави для проведення позачергових перевірок дотримання умов договорів про організацію перевезень на автобусних маршрутах загального користування,звернення фізичних осіб, громадських організацій, які стали підставою для виготовлення наказів для проведення позачергових виїзних перевірок, документів складених по результатам таких перевірок, листування між управлінням пасажирських перевезень та перевізниками, щодо усунення виявлених порушень в ході вказаних перевірок, журналів реєстрації наказів, журналів реєстрації актів на виявлені порушення, документів, щоквартальних звітів поданих перевізниками у період з 01.01.2020 по теперішній час, інформацію та документів яка міститься на комп`ютерній техніці, інших носіїв інформації, мобільних телефонів, флеш-носіїв та інших речей і документів, які можуть мати доказове значення в рамках розслідування вказаного кримінального провадження.
Вказане клопотання обґрунтоване тим, що до відділу розслідування особливо тяжких злочинів слідчого управління ГУ НП в Київській області з УСР в Київської області ДСР НП України надійшли матеріали, щодо невстановлених осіб, які зловживаючи владою та службовим становищем спричинили тяжкі наслідки Державі під час здійснення пасажирських перевезень на території Київської області.
Крім того, встановлено, що службові особи управління інфраструктури КОДА зловживаючи владою та службовим становищем за попередньою змовою групою осіб із невстановленими особами, з метою привласнення частини бюджетних коштів, створили штучні умови для перемоги ТОВ «Сурбіс» у постачанні послуг по встановленню програмного забезпечення «Wialon Lokal» та надання інших послуг пов`язаних з провадження вказаного програмного забезпечення з метою моніторингу рухомих об`єктів та контролю за виконанням договорів перевізниками, в тому числі обов`язкового заїзду на автостанції.
Окрім того, невстановлені особи із числа працівників службових осіб АТ «Київпассервіс», перебуваючи у злочинній змові з службовими особами управління інфраструктури КОДА навмисно не повідомляють їх про невиконання договорів перевізниками в частині обов`язкових заїздів на автостанції за отримання неправомірної вигоди від таких перевізників.
Шляхом моніторингу сайту публічних закупівель «Prozzoro» встановлено, що управління інфраструктури КОДА протягом 2017-2019 років перерахувала на рахунок вказаної компанії більше ніж 4000 000 гривень бюджетних коштів.
Разом із тим, службові особи управління КОДА знаходячись у злочинній змові із службовими особами ТОВ «Сурбіс», ТОВ «Кір-Автотранс» та ТОВ «АТП Стріла», з метою здійснення тиску на перевізників, зобов`язали перевізників з якими укладено договір про організацію перевезень пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі території Київської області (за власний кошт) облаштувати у заявлених транспортних засобах GPS та GRPS системи моніторингу відповідного зразка, які працюють із запропонованим організатором програмним забезпеченням, для контролю за дотриманням схем і графіків руху пасажирського транспорту, заїзду на автостанції, а також правил дорожнього руху. Невиконання вказаних зобов`язань перевізниками протягом обумовленого в укладеному договорі терміну, повинні тягнути за собою розривання договору в односторонньому порядку організатором перевезень.
У зв`язку з викладеним, службові особи управління інфраструктури КОДА фактично зобов`язують встановлювати GPS та GRPS системи моніторингу перевізників вибірково, вказана вибірковість пов`язана в тому числі з корупційними зв`язками перевізників та посадовими особами КОДА, а також ТОВ «Сурбіс»,ТОВ «Кір-Автотранс» та ТОВ «АТП Стріла».
На даний час вказані GPS та GRPS системи моніторингу в управлінні інфраструктури КОДА не обслуговуються і належним чином не функціонують, нові підключення до встановленого в управлінні системи моніторингу «Wialon Lokal» не відбуваються. У зв`язку із цим немає належного контролю зі сторони організатора пасажирських перевезень за виконавцями умов договорів, це дає можливість недобросовісним виконавцям договорів (перевізниками) залучати до пасажирських перевезень само зайнятих перевізників на обслуговуваних ними маршрутах, використовувати транспортні засоби, які не відповідають року випуску, вимогам безпечності та встановлених екологічних норм, діяльність яких не оподатковуються і відносяться до тіньового сектору економіки.
Відповідно до ст. 12 КК України, кримінальне правопорушення (злочин), передбачений ч. 3 ст. 191 КК України, є тяжким.
На виконання доручення в порядку ст. 40 КПК України з УСР в Київській області ДСР НП України до СУ ГУ НП в Київській області надійшли матеріали в ході яких встановлено, що ТОВ «Кір-Автотранс» (код ЄДРПОУ 37922424) подало документи 01.07.2020 на участь у конкурсі з перевезення пасажирів на внутрішньо обласному маршруті загального користування віднесених до компетенції Київською обласною державною адміністрацією, із зазначенням наявної матеріально-технічної бази товариства розташованої за адресою: Київська область, м. Макарів, вул. Першотравнева, 67, де зазначена матеріальна-технічна база фактично відсутня.
Окрім того, ТОВ «АТП Стріла» (код ЄДРПОУ 35170492) подало до Державної служби України з безпеки на транспорті Київське міжрегіональне управління Укртрансбезпеки інформацію щодо наявності матеріально-технічної бази за адресою: Київська область, Макарівський район, с. Бишів, вул. Гагаріна, 40 де фактично, матеріальна технічна база вказаного товариства знаходиться за адресою: Київська область, м. Макарів, вул. Ярослава Мудрого, 42, яку вказаний перевізник до офіційного контролюючого органу не подавав.
Однак, в ході проведення слідчо-оперативних заходів виникла необхідність у проведенні обшуку квартири АДРЕСА_1 для дослідження зібраної інформації, яка має доказове значення для притягнення винної особи до кримінальної відповідальності за вчинення кримінального правопорушення.
На виконання доручення слідчого встановлено місце фактичного мешкання ОСОБА_5 , а саме, квартира АДРЕСА_1 .
Тому для повного, всебічного та об`єктивного дослідження всіх обставин, які підлягають доказуванню у кримінальному провадженні, необхідно провести обшук квартири АДРЕСА_1 з метою виявлення речей і документів, які мають доказове значення, щодо підстави для проведення позачергових перевірок дотримання умов договорів про організацію перевезень на автобусних маршрутах загального користування,звернення фізичних осіб, громадських організацій, які стали підставою для виготовлення наказів для проведення позачергових виїзних перевірок, документів складених по результатам таких перевірок, листування між управлінням пасажирських перевезень та перевізниками, щодо усунення виявлених порушень в ході вказаних перевірок, журналів реєстрації наказів, журналів реєстрації актів на виявлені порушення, документів, щоквартальних звітів поданих перевізниками у період з 01.01.2020 по теперішній час, інформацію та документів яка міститься на комп`ютерній техніці, інших носіїв інформації, мобільних телефонів, флеш-носіїв та інших речей і документів, які можуть мати доказове значення в рамках розслідування вказаного кримінального провадження.
Крім цього в органу досудового розслідування наявні достатні підстави вважати, що головний спеціаліст відділу контролю здійснення пасажирських перевезень управління пасажирських перевезень КОДА, може знищити речі та документи, які мають доказове значення під час розслідування даного кримінального провадження з метою уникнення від кримінальної відповідальності за вчинення кримінального правопорушення.
Згідно відомостей інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта право власності на нерухоме майно, а саме: квартира АДРЕСА_1 , належить на праві приватної власності за ОСОБА_5 та ОСОБА_6 .
В судовому засіданні слідчий клопотання підтримав та просив його задовольнити.
Розглянувши дане клопотання, долучені до нього матеріали, заслухавши пояснення слідчого, слідчий суддя, дійшов висновку про необхідність задоволення зазначеного клопотання, виходячи з наступного.
Згідно з вимогами ч.1ст. 234 КПК Українивстановлено, що обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб. Дозвіл на обшук не може бути наданий слідчим суддею, якщо клопотання про обшук не відповідає встановленим у ч. 3ст. 234 КПК Українивимогам. Згідно із зазначеною нормою клопотання про обшук повинно містити, в тому числі, підстави для обшуку. Частиною п`ятоюстатті 234 КПК Українивизначено обставини, які підлягають обов`язковому доказуванню під час розгляду названого клопотання. Відповідно до п.6 ч.3ст.234 КПК України, клопотання про проведення обшуку повинно містити відомості про особу, якій належить житло чи інше володіння, та особу, у фактичному володінні якої воно знаходяться. У відповідності до п.4 ч.5ст.234 КПК України, слідчий суддя відмовляє у задоволенні клопотання про обшук, якщо прокурор, слідчий не доведе наявність достатніх підстав вважати, що відшукуванні речі, документи або особи знаходяться у зазначеному в клопотанні житлі чи іншому володінні особи. Відповідно дост. 30 Конституції Українине допускається проникнення до житла чи до іншого володіння особи, проведення в них огляду чи обшуку інакше як за вмотивованим рішенням суду.
Пунктом 45 рішення Європейського суду з прав людини «Бук проти Німеччини» від 28.04.2005 року, (Buck v. Germany), заява № 41604/98, ECHR 2005-IV) встановлено, що держави можуть за необхідності вдаватися до проведення обшуку з метою отримання доказів на підтвердження факту вчинення певних правопорушень. При цьому, суду необхідно оцінювати, чи підстави, наведені на обґрунтування проведення обшуку житла та виїмки з нього, є належними та достатніми і чи принцип пропорційності дотриманий (див.: зазначене рішення у справі «Функе проти Франції», пункти 55-57; рішення від 25 лютого 1993 р. «Крем`є проти Франції», № 11471/85, пункти 38-40 тощо).
Враховуючи викладене, слідчий суддя дійшов висновку про необхідність задоволення вказаного клопотання.
Керуючись ст. ст. 92, 94, 110, 234-235, 371, 372 КПК України,
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання старшого слідчогослідчого управлінняГоловного управлінняНаціональної поліціїв Київськійобласті капітанполіції ОСОБА_3 про надання дозволу на проведення обшуку задовольнити.
Надати старшому слідчому СУ ГУ НП в Київській області, капітану поліції ОСОБА_3 , слідчим слідчої групи у даному кримінальному провадженні дозвіл на проведення обшуку у квартирі АДРЕСА_1 за місцем фактичного місця проживання головного спеціаліста відділу контролю здійснення пасажирських перевезень управління пасажирських перевезень Київської обласної державної адміністрації ОСОБА_5 , яке належить на праві приватної власності за ОСОБА_5 та ОСОБА_6 з метою вилучення речей і документів, які мають доказове значення, щодо підстави для проведення позачергових перевірок дотримання умов договорів про організацію перевезень на автобусних маршрутах загального користування,звернення фізичних осіб, громадських організацій, які стали підставою для виготовлення наказів для проведення позачергових виїзних перевірок, документів складених по результатам таких перевірок, листування між управлінням пасажирських перевезень та перевізниками, щодо усунення виявлених порушень в ході вказаних перевірок, журналів реєстрації наказів, журналів реєстрації актів на виявлені порушення, документів, щоквартальних звітів поданих перевізниками у період з 01.01.2020 по теперішній час, інформацію та документів яка міститься на комп`ютерній техніці, інших носіїв інформації, мобільних телефонів, флеш-носіїв та інших речей і документів, які можуть мати доказове значення в рамках розслідування вказаного кримінального провадження.
Ухвала слідчого судді діє один місяць.
Ухвала слідчого судді про дозвіл на обшук з підстав, зазначених у клопотанні слідчого, надає право проникнути до приміщення лише один раз протягом одного місяця з дня постановлення цієї ухвали.
Ухвала оскарженню не підлягає. Заперечення на дану ухвалу можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Святошинський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 05.11.2020 |
Оприлюднено | 13.02.2023 |
Номер документу | 92819569 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про проведення обшуку житла чи іншого володіння особи |
Кримінальне
Святошинський районний суд міста Києва
Журибеда О. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні