ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 листопада 2020 року
м. Черкаси
Справа № 697/112/20 Провадження № 22-ц/821/1684/20 Категорія: 311020000
Черкаський апеляційний суд в складі колегії суддів судової палати з розгляду цивільних справ:
головуючої: Карпенко О.В.
суддів: Бородійчука В.Г., Нерушак Л.В.
за участю секретаря: Любченко Т.М.
учасники справи :
позивач: ОСОБА_1
відповідач : Таганчанська сільська рада об`єднаної територіальної громади Черкаської області; Відділ освіти, молоді, спорту та культури Канівської районної державної адміністрації
розглянувши в порядку спрощеного провадження апеляційну скаргу представника Таганчанської сільської ради об`єднаної територіальної громади Черкаської області - адвоката Невкритого Валерія Михайловича на рішення Канівського міськрайонного суду Черкаської області від 17 серпня 2020 року (ухваленого в приміщенні Канівського міськрайонного суду Черкаської області під головуванням судді Льон О.М.; повний текст судового рішення складено 21.08.2020 року) у справі за позовом ОСОБА_1 до Таганчанської сільської ради об`єднаної територіальної громади Черкаської області, Відділу освіти, молоді, спорту та культури Канівської районної державної адміністрації, про стягнення нарахованої, але не виплаченої заробітної плати,
в с т а н о в и в :
Короткий зміст позовних вимог
21 січня 2020 року ОСОБА_1 звернулася до Канівського міськрайонного суду Черкаської області із позовом до Таганчанської сільської ради об`єднаної територіальної громади Черкаської області, Відділу освіти, молоді, спорту та культури Канівської районної державної адміністрації, про стягнення нарахованої, але не виплаченої заробітної плати.
Позовні вимоги обґрунтовано тим, що з 1 вересня 1997 року ОСОБА_1 працювала в Таганчанській загальноосвітній школі 1-Ш ступенів імені С.К. Федоренка Канівської районної ради Черкаської області на посаді вчителя трудового навчання. Станом на 5 грудня 2019 року Відділ освіти, молоді, спорту та культури Канівської районної державної адміністрації не забезпечив виплату заробітної плати ОСОБА_1 з вересня по листопад 2019 року у зв`язку з відсутністю міжбюджетного трансферу від Таганчанської сільської ради ОТГ до Канівської РДА. Згідно розрахункової відомості по Таганчанській ЗОШ І-ІІІ ступенів імені С.К. Федоренка, яка була надана позивачці за місцем роботи, за період з вересня 2019 року по листопад 2019 року відповідачами було нараховано, але не виплачено позивачці заробітної плати на суму 15221,88 грн.
ОСОБА_1 вказує, що неодноразово зверталася до відповідачів з вимогою щодо виплати заборгованості по заробітній платі, але виплат проведено не було, тому вона змушена була звертатися до суду із даним позовом та просила постановити судове рішення, яким стягнути з Таганчанської сільської ради об`єднаної територіальної громади Черкаської області, Відділу освіти, молоді, спорту та культури Канівської районної державної адміністрації на її користь заборгованість по заробітній платі в сумі 15221,88 грн.
Короткий зміст рішення суду першої інстанції
Рішенням Канівського міськрайонного суду Черкаської області від 17 серпня 2020 року позовні вимоги ОСОБА_1 - задоволено.
Стягнуто із Таганчанської сільської ради об`єднаної територіальної громади Черкаської області на користь ОСОБА_1 заборгованість по заробітній платі у розмірі 15221,88 грн. без утримання з цієї суми податків й інших обов`язкових платежів.
Стягнуто із Таганчанської сільської ради об`єднаної територіальної громади Черкаської області на користь держави судовий збір розмірі 840,80 грн.
Рішення суду в частині стягнення заробітної плати в межах суми платежу за один місяць - допущено до негайного виконання.
Короткий зміст вимог апеляційної скарги
В апеляційній скарзі, поданій 15 вересня 2020 року, Таганчанська сільська рада об`єднаної територіальної громади Черкаської областівважаючи, що оскаржуване рішення винесене із порушенням норм процесуального права та неправильним застосуванням норм матеріального права, прийнятим без повного, всебічного та об`єктивного дослідження всіх обставин справи, просила суд апеляційної інстанції скасувати рішення Канівського міськрайонного суду Черкаської області від 17 серпня 2020 року та ухвалити нове рішення, яким повністю відмовити у задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 .
Аргументи учасників справи
Доводи особи, яка подала апеляційну скаргу
Апеляційна скарга, зокрема, мотивована тим, що судом першої інстанції при винесенні рішення не було враховано, що заробітна плата за вказаний період нарахована позивачці відповідно до наданих табелів обліку робочого часу, тарифікаційного списку працівників Таганчанської загальноосвітньої школи І-Ш ступенів ім. С.К. Федоренка. Заборгованість по невиплаченій заробітній платі відображена у довідці про доходи. Отже заробітна плата, яка нарахована вчителям Тагачанської ЗОШ 1-Ш ступенів ім. С.К. Федоренка Канівської районної ради Черкаської області за вересень-листопад 2019 року відділом освіти, молоді, спорту та культури Канівської районної державної адміністрації, не була зареєстрована в органах Державного Казначейства і не відображена в передавальному акті як дебіторська заборгованість, а тому Таганчанська сільська рада об`єднаної територіальної громади Черкаської областіне має можливості виконати рішення Канівського міськрайонного суду Черкаської області від 17 серпня 2020 року про стягнення заробітної плати та суми компенсації втрати частини доходів у зв`язку з порушенням строків виплати заробітної плати. Також особа, яка подала апеляційну скаргу вважає, що Відділ освіти, молоді, спорту та культури Канівської районної державної адміністрації Черкаської області, як роботодавець та Канівська районна державна адміністрація Черкаської області, як головний розпорядник коштів районного бюджету повинні були б нарахувати заробітну плату вчителям Тагачанської ЗОШ 1-Ш ступенів ім. С.К. Федоренка Канівської районної ради Черкаської області, зареєструвати цю заборгованість в органах Казначейства, після чого звернутися з відповідними підтверджуючими документами до Тагачанської сільської ради об`єднаної територіальної громади Черкаської області про надання субвенції за рішенням сесії сільської ради.
Оскільки в період з вересня по листопад 2019 року Тагачанська сільська рада об`єднаної територіальної громади не була роботодавцем ОСОБА_1 , вона не може бути належним відповідачем у цій справі.
Надходження апеляційної скарги до суду апеляційної інстанції
Ухвалою Черкаського апеляційного суду від 22 вересня 2020 року апеляційну скаргу Таганчанської сільської ради об`єднаної територіальної громади Черкаської області залишено без руху з наданням строку для сплати судового збору за подачу апеляційної скарги.
Ухвалою Черкаського апеляційного суду від 8 жовтня 2020 року відкрито апеляційне провадження у даній справі.
Ухвалою Черкаського апеляційного суду від 21 жовтня 2020 року розгляд апеляційної скарги призначено в порядку спрощеного провадження на 11 листопада 2020 року на 10 год. 30 хв.
Відзив на апеляційну скаргу до суду не надходив
Фактичні обставини справи
Судом першої інстанції встановлено, що 1 вересня 1997 року ОСОБА_1 призначено на посаду вчителя трудового навчання Таганчанської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів ім. С.К. Федоренка, що підтверджується записом у трудовій книжці серії НОМЕР_1 від 28 серпня 1987 року (а.с.5).
З листа-повідомлення в.о. начальника Відділу освіти, молоді, спорту та культури Канівської районної державної адміністрації №09-02/870 від 5 грудня 2019 року (а.с.6) вбачається, що станом на 5 грудня 2019 року Відділ освіти, молоді, спорту та культури Канівської РДА не має можливості забезпечити виплату заробітної плати педагогічним працівникам за вересень, жовтень, листопад 2019 року у зв`язку із відсутністю міжбюджетного трансферту від Таганчанської ОТГ до Канівської РДА. Заробітна плата за вказаний період не зареєстрована в органах державного казначейства і не відображена у Додатку 4 до Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у Звіті про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, надбавки, компенсації) застрахованих осіб та внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за вересень, жовтень 2019 року.
Заробітна плата за вересень, жовтень, листопад 2019 року нарахована відповідно наданих табелів обліку використання робочого часу, тарифікаційного списку працівників Таганчанської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів ім. С.К. Федоренка. Заборгованість по невиплаченій заробітній платі відображена у довідці про доходи.
З довідки в.о. начальника Відділу освіти, молоді, спорту та культури Канівської районної державної адміністрації №97 від 05.12.2019 про доходи (а.с.7) вбачається, що ОСОБА_1 працювала у Таганчанській ЗОШ І-ІІІ ступенів імені С.К.Федоренка Канівської районної ради Відділу освіти, молоді, спорту та культури Канівської районної державної адміністрації за основним місцем роботи та займала посаду вчителя трудового навчання. За вересень, жовтень та листопад 2019 року ОСОБА_1 нараховано 19147,02 грн. заробітної плати, з яких підлягає до сплати 15221,88 грн.
Позиція Черкаського апеляційного суду
Згідно зі ст. 129 Конституції України однією з основних засад судочинства є забезпечення апеляційного оскарження рішення суду, а відповідно до ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод таке конституційне право повинно бути забезпечене судовими процедурами, які повинні бути справедливими.
Заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги, апеляційний суд дійшов висновку, що апеляційна скарга Таганчанської сільської ради об`єднаної територіальної громади Черкаської області не підлягає до задоволення, виходячи з наступного.
Мотиви, з яких виходить Апеляційний суд, та застосовані норми права
Суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними в ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги. Суд апеляційної інстанції досліджує докази, що стосуються фактів, на які учасники справи посилаються в апеляційній скарзі та (або) відзиві на неї. (ч.1 та ч. 2 ст. 367 ЦПК України).
Як вбачається з наявних матеріалів справи, позивачка ОСОБА_1 перебуває у трудових відносинах з відділом освіти, молоді, спорту та культури Канівської райдержадміністрації та призначена на посаду вчителя трудового навчання Таганчанської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів ім. С.К. Федоренка з 1 вересня 1997 року, що підтверджується записом у трудовій книжці серії НОМЕР_1 від 28 серпня 1987 року (а.с.5).
З листа-повідомлення в.о. начальника Відділу освіти, молоді, спорту та культури Канівської районної державної адміністрації №09-02/867 від 05 грудня 2019 року (а.с.6) вбачається, що станом на 05 грудня 2019 року відділ освіти, молоді, спорту та культури Канівської РДА не має можливості забезпечити виплату заробітної плати педагогічним працівникам за вересень, жовтень, листопад 2019 року у зв`язку відсутністю міжбюджетного трансферту від Таганчанської ОТГ до Канівської РДА. Заробітна плата за вказаний період не зареєстрована в органах державного казначейства і не відображена у Додатку 4 до Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у Звіті про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, надбавки, компенсації) застрахованих осіб та внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за вересень, жовтень 2019 року.
Заробітна плата за вересень, жовтень, листопад 2019 року нарахована відповідно наданих табелів обліку використання робочого часу, тарифікаційного списку працівників Таганчанської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів ім. С.К. Федоренка. Заборгованість по невиплаченій заробітній платі відображена у довідці про доходи.
З довідки в.о. начальника Відділу освіти, молоді, спорту та культури Канівської районної державної адміністрації № 98 від 05 грудня 2019 року про доходи (а.с.6) вбачається, що ОСОБА_1 дійсно працює у Таганчанській ЗОШ І-ІІІ ступенів імені С.К. Федоренка Канівської районної ради Відділу освіти, молоді, спорту та культури Канівської районної державної адміністрації за основним місцем роботи та займає посаду вчителя трудового навчання. За вересень, жовтень та листопад місяці 2019 року ОСОБА_1 нараховано 19147,02 грн. заробітної плати, з яких підлягає до сплати 15221,88 грн. Розмір нарахованої та невиплаченої заробітної плати не оспорюється відповідачами.
На даний час заборгованість із заробітної плати позивачці не виплачена.
23 грудня 2018 року на території Канівського району було утворено Таганчанську об`єднану територіальну громаду Черкаської області.
Суд першої інстанції із застосуванням відповідних положень Закону України Про добровільне об`єднання територіальних громад , Бюджетного кодексу України, Порядку та умов надання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам, затвердженого постановою кабінету Міністрів України від 14 січня 2015 року № 6, прийшов до вірного переконання, що з часу утворення Таганчанської ОТГ та прийняття бюджету, до об`єднаної територіальної громади надходив фінансовий ресурс, що спрямовувався на здійснення видатків у сфері освіти, тому фінансування закладів освіти, зокрема, Таганчанської загальноосвітньої шкоди І-ІІІ ступенів ім. С.К. Федоренка, повинно було здійснюватися з районного бюджету за рахунок коштів Таганчанської об`єднаної територіальної громади.
Колегія суддів погоджується із висновком суду першої інстанції, про те, що затримка у виплаті заробітної плати за вересень-листопад 2019 року позивачці ОСОБА_1 , виникла з причини відсутності міжбюджетного трансферту з бюджету Таганчанської ОТГ до районного бюджету, виходячи з наступного.
Судом встановлено та підтверджується наявними матеріалами справи, що з метою утримання та забезпечення належних умов функціонування закладів освіти, що обслуговують громаду Таганчанської ОТГ, у тому числі Таганчанської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів ім. С.К. Федоренка, між виконавчим комітетом Таганчанською сільською радою ОТГ Черкаської області в особі голови ОСОБА_2 , (як Надавачем) та Канівською районною радою в особі голови ОСОБА_3 , (як Отримувачем) 15 січня 2019 року було укладено договори, умовами яких було визначено наступне:
Договором № 1 від 15 січня 2019 року передбачено надання субвенції відповідно до статей 93, 101 БК України для забезпечення належних умов функціонування, зокрема, закладів освіти, що входять до об`єднаної територіальної громади Таганчанської сільської ради. За умовами п.2.2 Договору виконавчий комітет Таганчанської сільської ради ОТГ Черкаської області зобов`язався перераховувати районному бюджету іншу субвенцію на проведення видатків, зазначених у п. 1.1 Договору, в обсягах, затверджених у сільському бюджеті, та вносити у разі необхідності, зміни до визначеної договором суми видатків.
Договором № 2 від 15 січня 2019 року визначено умови надання та використання у 2019 році освітньої та медичної субвенції з державного бюджету, передбаченої в сільському бюджеті на утримання Таганчанської загальноосвітньої школи. Відповідно до п.3.1 цього Договору сума субвенції передбаченої в сільському бюджеті на 2019 рік становить 5500800 грн., в тому числі: освітня субвенція 4205700,00 грн. (а.с.9).
Пунктом 4.1.1. Договору передбачено обов`язок Таганчанської сільської ради об`єднаної територіальної громади Черкаської області протягом 2019 року профінансувати субвенцію з сільського бюджету Канівському районному бюджету в обсягах передбачених в сільському бюджеті на 2019 рік.
Додатковою угодою № 1 від 05 вересня 2019 року, якою внесено зміни до вище вказаного договору № 2 від 15 січня 2019 року, та викладено пункт 3.1 даного договору в наступній редакції: Сума субвенції передбаченої в сільському бюджеті на 2019 рік становить 4015405,36 грн., в тому числі: освітня субвенція за фактичним використанням 2720305,36 грн. . (а.с.10)
До закінчення бюджетного періоду 2019 року інших угод щодо надання субвенцій на утримання закладів освіти Таганчанської ОТГ між сторонами не укладалися.
Відповідно до ст. 94 КЗпП України заробітна плата це винагорода, обчислена, як правило, у грошовому виразі, яку власник або уповноважений ним орган виплачує працівникові за виконану ним роботу.
Статтею 61 Закону України Про освіту визначено, що оплата праці педагогічних і науково-педагогічних працівників здійснюється за рахунок коштів державного та/або місцевого бюджетів, коштів засновників, власних надходжень закладів освіти, грантів, а також інших джерел, не заборонених законодавством.
Відповідно до частини 1 статті 10 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.
Одним з повноважень виконавчих органів місцевих рад, що передбачені статтею 32 зазначеного закону, є управління закладами освіти, організація їх матеріально-технічного та фінансового забезпечення.
Згідно з частиною 3 статті 8 Закону України Про добровільне об`єднання територіальних громада об`єднана територіальна громада є правонаступником всього майна, прав та обов`язків територіальних громад, що об`єдналися, з дня набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною такою об`єднаною територіальною громадою.
Відповідно до ч. 10 ст.8 Закону України Про добровільне об`єднання територіальних громад бюджет об`єднаної територіальної громади розробляється з урахуванням особливостей підготовки місцевих бюджетів, визначених бюджетним законодавством.
Частиною четвертою статті 67 Бюджетного кодексу України (далі - БК України) передбачено, що бюджети об`єднаних територіальних громад, місцеві ради яких набули повноважень за результатами перших виборів до 15 жовтня року, що передує плановому, формуються відповідно до цього Кодексу на плановий бюджетний період з урахуванням таких особливостей, зокрема:
1) доходи цих бюджетів визначаються відповідно до статей 64 та 69-1 цього Кодексу;
2) видатки та кредитування цих бюджетів визначаються відповідно до статей 89 і 91 цього Кодексу;
3) відносини між цими бюджетами та державним бюджетом визначаються відповідно до статей 97, 99, 100, 103-2, 103-4 і 108 цього Кодексу.
Відповідно до п.9 ч.1 ст. 69 БК України до надходжень спеціального фонду місцевих бюджетів належать, зокрема, субвенції, що надаються з інших бюджетів за рахунок конкретно визначених надходжень спеціального фонду таких бюджетів.
Відповідно до пункту 2 частини першої статті 89 БК України до видатків, що здійснюються з бюджетів міст республіканського Автономної Республіки Крим та обласного значення, районних бюджетів, бюджетів об`єднаних територіальних громад належать видатки на освіту, що включають, окрім іншого, дошкільну освіту, загальну середню освіту (загальноосвітні навчальні заклади усіх ступенів, навчально-виховні комплекси).
Пунктом 6 частини першої, частиною другою статті 97 БКУ визначена освітня субвенція, як трансферт місцевим бюджетам, що може передбачатися у Державному бюджеті України. Порядок та умови надання субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам визначаються Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до статті 103-2 БК України освітня субвенція спрямовується на оплату праці з нарахуваннями педагогічних працівників у таких типах закладів освіти: 1) початкові школи, гімназії, ліцеї (крім дошкільних підрозділів (відділень, груп); 2) спеціальні школи, санаторні школи; 3) спеціалізовані мистецькі школи (школи-інтернати), школи-інтернати (ліцеї-інтернати) спортивного профілю, військові (військово-морські) ліцеї, ліцеї з посиленою військово-фізичною підготовкою, наукові ліцеї, наукові ліцеї-інтернати, гімназії та ліцеї, у складі яких є інтернати з частковим або повним утриманням учнів; 4) дитячі будинки, навчально-реабілітаційні центри, інклюзивно-ресурсні центри; 5) заклади професійної (професійно-технічної) освіти державної та комунальної власності в частині забезпечення видатків на здобуття повної загальної середньої освіти; 6) заклади фахової передвищої освіти і коледжі державної та комунальної власності в частині забезпечення видатків на здобуття повної загальної середньої освіти.
Пунктом 3 Порядку та умов надання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 січня 2015 року № 6, передбачено, що субвенція спрямовується на оплату праці з нарахуваннями педагогічних працівників закладів освіти. Залишки коштів за субвенцією на кінець бюджетного періоду зберігаються на рахунках відповідних місцевих бюджетів і використовуються у наступному бюджетному періоді з урахуванням цільового призначення субвенції та на оновлення матеріально-технічної бази закладів та установ освіти.
Відповідно до ч. 13 ст. 8 Закону України Про добровільне об`єднання територіальних громад щодо передачі бюджетних установ зазначено, що до завершення процесу передачі фінансування бюджетних установ, що здійснювалося за рахунок районних бюджетів, продовжує здійснюватися за рахунок відповідних районних бюджетів.
При цьому, за рахунок відповідних районних бюджетів слід розуміти як міжбюджетний трансферт Таганчанської ОТГ до Канівського районного бюджету, що регулюється нормами статей 93, 101 БК України.
Відповідно до частин першої, третьої статті 93 та частини другої статті 101 БК України місцева рада може передати кошти на здійснення окремих видатків місцевих бюджетів іншій місцевій раді у вигляді міжбюджетного трансферту до відповідного місцевого бюджету. Передача коштів між місцевими бюджетами здійснюється на підставі рішень відповідних місцевих рад, прийнятих кожною із сторін, і укладання договору. Верховна Рада Автономної Республіки Крим та місцеві ради можуть передбачати у відповідних бюджетах міжбюджетні трансферти, зокрема, субвенції на утримання об`єктів спільного користування чи ліквідацію негативних наслідків діяльності об`єктів спільного користування, дотації та інші субвенції. Умови надання зазначених субвенцій визначаються відповідним договором сторін, якщо інше не встановлено БК України.
Згідно з пунктом 8 Порядку та умов надання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам, затвердженого постановою кабінету Міністрів України від 14.01.2015 № 6, відповідні місцеві ради мають право:
- передавати кошти субвенції та залишки субвенції минулих років у вигляді міжбюджетного трансферту іншим місцевим бюджетам;
- перерозподіляти у межах відповідного місцевого бюджету кошти субвенції між відповідними типами закладів та установ освіти, що визначені у статті 103 Бюджетного кодексу України, для забезпечення в повному обсязі обов`язкових виплат на оплату праці з нарахуваннями педагогічним працівникам;
- розподіляти залишки субвенції на кінець бюджетного періоду відповідними рішеннями, а також додатково понад обсяги субвенції планувати та здійснювати з місцевих бюджетів оплату поточних та капітальних видатків закладів та установ освіти, що визначені у статті 103 Бюджетного кодексу України, включаючи погашення бюджетних зобов`язань минулих років, узятих на облік в органах Казначейства.
Таким чином, з часу утворення Таганчанської ОТГ та прийняття бюджету до об`єднаної територіальної громади надходив фінансовий ресурс, що повинен був бути спрямований на здійснення видатків у сфері освіти. Фінансування закладів освіти передбачалось за рахунок районного бюджету з коштів Таганчанської об`єднаної територіальної ради.
Враховуючи, що заклад освіти не був переданий з власності Канівської РДА у власність громади, на підставі договорів від 15 січня 2019 року виплата заробітної плати працівникам навчального закладу здійснювалось відділом освіти Канівської РДА після отримання міжбюджетного трансферту від Таганчанської об`єднаної територіальної ради.
На підставі додаткових угод від 05 вересня 2019 року до цих договорів зменшено суму субвенцій до фактично наданих (використаних) Таганчанською ОТГ, чим по суті зупинено зобов`язання за договорами.
Затримка у виплаті заробітної плати позивачки ОСОБА_1 за період з вересня по листопад 2019 року виникла у зв`язку з відсутністю міжбюджетного трансферту з бюджету Таганчанської об`єднаної територіальної ради до районного бюджету. Відділ освіти Канівської РДА не мав можливість виплачувати заробітну плату з причин відсутності відповідних бюджетних асигнувань на такі цілі.
За таких обставин, суд апеляційної інстанції погоджується з висновками суду першої інстанції, що з часу утворення Таганчанської ОТГ та прийняття бюджету, до об`єднаної територіальної громади надходив фінансовий ресурс, що спрямовувався на здійснення видатків у сфері освіти, тому фінансування закладів освіти, зокрема, Таганчанської загальноосвітньої шкоди І-ІІІ ступенів ім. С.К. Федоренка, де працює позивачка, повинно було здійснюватися з районного бюджету за рахунок коштів Таганчанської об`єднаної територіальної громади.
За встановлених судом обставин вірним є визначення позивачем Таганчанської сільської ради об`єднаної територіальної громади Черкаської області належним відповідачем у даній справі.
Посилання в апеляційній скарзі на те, що заборгованість по заробітній платі вчителям Таганчанської ЗОШ І-ІІІ ступенів імені С.К. Федоренка Канівської районної ради Черкаської області і, зокрема ОСОБА_1 , за період з вересня по листопад 2019 року утворилась внаслідок неконструктивних дій Відділу освіти, молоді, спорту та культури Канівської районної державної адміністрації Черкаської області, як роботодавця, та Канівської районної державної адміністрації Черкаської області, як головного розпорядника коштів районного бюджету, які не відобразили заборгованість по заробітній платі в первинних документах (табелі робочого часу, тарифікації), та в меморіальному ордері № 5, Головній книзі не зареєстрували кредиторську заборгованість, не спростовують висновки суду щодо виділення Таганчанській сільській раді об`єднаної територіальної громади Черкаської області коштів на здійснення видатків у сфері освіти, та правильність висновків суду першої інстанції щодо необхідності стягнення належних позивачці до виплати сум заробітної плати саме з Таганчанської сільської ради ОТГ Черкаської області.
У відповідності до вимог ст. 375 ЦПК України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.
Враховуючи викладене, апеляційний суд вважає, що постановлене у справі рішення є законним та обґрунтованим і підстав для його зміни чи скасування за наведеними у скарзі доводами, не вбачає.
Керуючись ст.ст. 258, 375, 381, 382, 383, 384 ЦПК України, апеляційний суд -
п о с т а н о в и в :
Апеляційну скаргу представника Таганчанської сільської ради об`єднаної територіальної громади Черкаської області - адвоката Невкритого Валерія Михайловича- залишити без задоволення.
Рішення Канівського міськрайонного суду Черкаської області від 17 серпня 2020 року у справі за позовом ОСОБА_1 до Таганчанської сільської ради об`єднаної територіальної громади Черкаської області; Відділу освіти, молоді, спорту та культури Канівської районної державної адміністрації про стягнення нарахованої, але не виплаченої заробітної плати- залишити без змін.
Судові витрати, понесені у зв`язку із переглядом справи у суді апеляційної інстанції - залишити за особою, яка подала апеляційну скаргу.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дня її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складання повного судового рішення, в порядку та за умов, визначених ЦПК України.
Головуюча О.В. Карпенко
Судді В.Г. Бородійчук
Л.В. Нерушак
Суд | Черкаський апеляційний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.11.2020 |
Оприлюднено | 13.11.2020 |
Номер документу | 92820409 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Черкаський апеляційний суд
Карпенко О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні