Ухвала
від 12.11.2020 по справі 201/10684/20
ЖОВТНЕВИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ДНІПРОПЕТРОВСЬКА

Справа № 201/10684/20

Провадження № 1-кс/201/4007/2020

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 листопада 2020 року Жовтневий районний суд

м. Дніпропетровська

у складі: головуючого

слідчого судді ОСОБА_1

з секретарем: ОСОБА_2

за участю прокурора ОСОБА_3

розглянувши клопотання прокурора відділу Дніпропетровської обласної прокуратури ОСОБА_3 про надання дозволу на проведення обшуку,

ВСТАНОВИВ:

До суду надійшло клопотання прокурора відділу Дніпропетровської обласної прокуратури ОСОБА_3 про надання дозволу на проведення обшуку у квартирі директора ТОВ «Інженерно-консалтингова група «Альфа» ОСОБА_4 : АДРЕСА_1 .

В обґрунтування заявленого клопотання прокурор посилався на те, що у провадженні СВ Соборного ВП ДВП ГУНП в Дніпропетровській області перебувають матеріали досудового розслідування №42020040000000468 від 10.07.2020 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України про те, що посадові особи Нікопольської РДА та Нікопольської районної ради зловживаючи службовим становищем, діючи умисно, за попередньою змовою з посадовими особами приватних підприємств та підприємців заволоділи майном (бюджетними коштами), пов`язаних з укладанням договорів щодо виконання послуг за бюджетні кошти із такими СПД, в особливо великих розмірах.

Зокрема, у ході досудового розслідування встановлені відомості, що відповідно до зазначеної вище злочинної схеми у 2019 році між Нікопольською районною державною адміністрацією (код ЄДРПОУ 04052318) та ФОП ОСОБА_5 (ІПН НОМЕР_1 ) укладено 3 договори за предметом закупівлі «Роботи з проведення інвентаризації і нормативної грошової оцінки земель за межами населених пунктів Приміської сільської ради Нікопольського району, Дніпропетровської області з виготовленням документації із землеустрою в галузі охорони земель». При цьому, всупереч вимог п. 1 ч. 1 ст. 3 та та п. 5 ч. 2 ст. 4 Закону України «Про публічні закупівлі», відповідно до якої до замовників, визначених п.п. 1-3 частини першої статті 2 цього Закону (до яких відноситься Нікопольська РДА як орган державної влади), за умови що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, а робіт - 1,5 мільйона гривень, має відбуватись повноцінна конкурентна процедура закупівлі, проте закупівля, проведена без відкритих конкурсних торгів та аукціону, за спрощеною процедурою - переговорною процедурою із посиланням на п. 7 ст. 35 Закону України «Про публічні закупівлі» як закупівля юридичних послуг, пов`язаних із захистом прав та інтересів України, у тому числі з метою захисту національної безпеки і оборони, під час врегулювання спорів, розгляду в закордонних юрисдикційних органах справ за участю іноземного суб`єкта та України, на підставі рішення Кабінету Міністрів України або введених в дію відповідно до закону рішень Ради національної безпеки і оборони України, у зв`язку із нагальною потребою у здійсненні закупівлі через виникнення особливих економічних чи соціальних обставин, що унеможливлюють дотримання замовниками строків для проведення тендеру. (Розпорядження виконуючого обов`язки голови райдержадміністрації від 04.12.2019 року №АГ 41/0/239-19).

Так, в межах вказаної закупівлі, яка складалася із 3 лотів, було укладено 3 договори між Нікопольською районною державною адміністрацією (код ЄДРПОУ 04052318) та ФОП ОСОБА_5 (ІПН НОМЕР_1 ), зокрема: лот №1 - «Інвентаризація земель не сільськогосподарського призначення», 20.12.2019 укладено договір №29 на загальну суму 2223200,00 гривень, лот №2 - «Виготовлення документації із землеустрою (кошти місцевого бюджету)», 20.12.2019 укладено договір №28 на загальну суму 287170,00 гривень, лот №3 - «Грошова оцнка земель не сільськогосподарського призначення (місцевий бюджет)», 20.12.2019 укладено договір №30 на загальну суму 1794800,00 гривень.

Згідно відомостей у поданих ФОП ОСОБА_5 (ІПН НОМЕР_1 ) документах - цінових пропозиціях та розрахунках вартості виконання послуг (кошторису), наявних в тендерній документації, зазначається, що розмір оплати та коефіцієнти здійснюються відповідно до Наказу Державного комітет України по земельних ресурсах №97/298/124 від 15.06.2001 (зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 10.01.2002 за №19/6307) «Про затвердження Розмірів оплати земельно-кадастрових робіт та послуг». Проте, відповідно Наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05.04.2016 №83/411/625 вищезазначений нормативно-правовий акт втратив чинність з 20.05.2016. Тобто при обґрунтуванні вартості наданих послуг ФОП ОСОБА_5 (ІПН НОМЕР_1 ) посилалася на нормативно-правові акти, які не є чинними, а представники Нікопольської РДА фактично погодилися із нічим не обґрунтованою вартістю послуг, що надаються вказаною фізичною особою-підприємцем.

Також необхідно зазначити, що проведеним оглядом веб-сайту Нікопольської РДА у переліку Розпоряджень голови районної ради з основної діяльності за 2019 рік http://www.nikopol-rn.dp.gov.ua/OBLADM/nikopol_rda.nsf/docs/B5C0A4AC73C234C7C2258383002FCBEB?OpenDocument відсутнє Розпорядження виконуючого обов`язки голови райдержадміністрації від 04.12.2019 року №АГ 41/0/239-19 із обґрунтуванням обставин, що вказували на захист прав та інтересів України, у тому числі з метою захисту національної безпеки і оборони, під час врегулювання спорів, розгляду в закордонних юрисдикційних органах справ за участю іноземного суб`єкта та України, на підставі рішення Кабінету Міністрів України або введених в дію відповідно до закону рішень Ради національної безпеки і оборони України, у зв`язку із нагальною потребою у здійсненні закупівлі через виникнення особливих економічних чи соціальних обставин, що унеможливлювали дотримання замовниками строків для проведення тендеру.

Крім того, оглядом веб-сайту публічних закупівель «Prozorro» https://prozorro.gov.ua/tender/search/?query=3240411943 встановлено відсутність фактів наявність досвіду у ФОП ОСОБА_5 (ІПН НОМЕР_1 ) у виконанні аналогічних договорів, за весь період діяльності вказаного ресурсу дана закупівля є єдиною, в якій брала участь зазначений підприємець.

За вказаними договорами Нікопольською районною державною адміністрацією (код ЄДРПОУ 04052318) 26.12.2019 на рахунок ФОП ОСОБА_5 (ІПН НОМЕР_1 ) у ПАТ КБ «Приватбанк» (номер рахунку НОМЕР_2 ) здійснено оплату послуг відповідно до укладених договорів у повному обсязі 3 платежами на загальну суму 4 305 170 гривень.

Також проведеним 25.06.2020 року у приміщенні Нікопольської РДА тимчасовим доступом до речей та документів, а також оглядом документів, встановлено, що документів стосовно виконання робіт та послуг з боку ОСОБА_5 у розпорядженні Нікопольської РДА в повному обсязі немає, внаслідок чого сам факт виконання робіт нічим не підтверджується.

Аналізом вилученої документації встановлено, що для виконання робіт з нормативної грошової оцінки земельних ділянок, ОСОБА_5 було залучено субпідрядну організацію ТОВ «Інженерно-консалтингова група «Альфа» (код ЄДРПОУ 38540316) на підставі договору договору №НГО-49/25-12/19 від 20.12.2019 року. Також слід зазначити, що 20.12.2019 року до Нікопольської РДА надійшов лист від ОСОБА_5 щодо виконаних робіт з нормативної грошової оцінки земельних ділянок, що дає підстави слідству вважати про пов`язаність злочинним умислом ФОП ОСОБА_5 та директора ТОВ «Інженерно-консалтингова група «Альфа» (код ЄДРПОУ 38540316) ОСОБА_4 .

На виконання доручення прокурора, працівниками УСР в Дніпропетровській області ДСР НПУ було встановлено місце проживання директора ТОВ «Інженерно-консалтингова група «Альфа» ОСОБА_4 : АДРЕСА_1 , що належить на праві приватної власності ОСОБА_6 .

З метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, зокрема фіксації фактів незаконної діяльності, тобто зловживання службовим становищем посадовими особами Нікопольської районної державної адміністрації», а саме привласнення бюджетних коштів пов`язаних з закупівлями і укладанням договорів щодо проведення інвентаризації та грошової оцінки земель не сільськогосподарського призначення в грудні 2019 року та інших речей і документів, що можуть бути використані як докази у даному кримінальному провадженні, а саме: договори, контракти, додаткові угоди, специфікації, акти приймання-передачі, акти виконаних робіт та послуг, сертифікати відповідності, прибуткові та видаткові накладні, листування між підприємствами, паспорти та сертифікати на ТМЦ, рахунки-фактури, платіжні доручення, виписки з банків, інші розрахункові документи, звірка взаєморозрахунків, реєстри отриманих та виданих податкових накладних, товарно-транспортні накладні, ліцензії, довіреності, тендерна документація, транспортні (перевізні) документи, а також ті, що зберігаються в електронному вигляді на цифрових носіях інформації, (системні блоки, ноутбуки, планшети, накопичувачі жорстких магнітних дисків (HDD), твердотілі накопичувачі (SSD), оптичні диски, сервери, карти пам`яті, флеш-накопичувачі, тощо), мобільні телефони учасників слідчої дії, чорнові записи, блокноти, щоденники та інші чорнові бухгалтерські документи і предмети, які мають істотне значення для встановлення об`єктивної істини по кримінальному провадженню, будь-яких інших речей і документів що мають значення для доказування факту та обставин вчинення кримінального правопорушення або свідчать про вчинення інших кримінальних правопорушень посадовими особами підприємства.

На теперішній час, з метою виявлення та фіксації обставин вчинення кримінального правопорушення, встановлення кола причетних до його вчинення осіб, а також відшукування знарядь кримінального правопорушення необхідно проведення обшуку у квартирі директора ТОВ «Інженерно-консалтингова група «Альфа» ОСОБА_4 : АДРЕСА_1 .

Прокурор в судовому засіданні клопотання підтримав з підстав зазначених в останньому.

Суддя, вислухавши думку прокурора, розглянувши клопотання, дослідивши додані до клопотання документи, матеріали кримінального провадження вважає, що клопотання підлягає задоволенню за наступними підставами.

Відповідно до ч. 1 ст. 234 КПК України обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб.

Згідно до ч. 2 ст. 234 КПК України обшук проводиться на підставі ухвали слідчого судді.

На підставі ч. 1 ст. 236 КПК України ухвала слідчого судді про дозвіл на обшук житла чи іншого володіння особи з підстав, зазначених у клопотанні прокурора, слідчого, надає право проникнути до житла чи іншого володіння особи лише один раз.

Стаття 30 Конституції України гарантує кожному недоторканність житла чи іншого володіння особи. Так, згідно із цією статтею не допускається проникнення до житла чи до іншого володіння особи, проведення в них огляду чи обшуку інакше як за вмотивованим рішенням суду. У невідкладних випадках, пов`язаних із врятуванням життя людей та майна чи з безпосереднім переслідуванням осіб, які підозрюються у вчиненні злочину, можливий інший, встановлений законом, порядок проникнення до житла чи до іншого володіння особи, проведення в них огляду і обшуку.

Відповідно до ст. 8 Європейської конвенції про захист прав людини і основоположних свобод від 04 листопада 1950 року (Конвенція) кожен має право на повагу до свого приватного і сімейного життя, до свого житла і кореспонденції. Органи державної влади не можуть втручатись у здійснення цього права, за винятком випадків, коли втручання здійснюється згідно із законом і є необхідним у демократичному суспільстві в інтересах національної та громадської безпеки чи економічного добробуту країни, для запобігання заворушенням чи злочинам, для захисту здоров`я чи моралі або для захисту прав і свобод інших осіб.

Згідно до ч. 2 ст. 233 КПК України під житлом особи розуміється будь-яке приміщення, яке знаходиться у постійному чи тимчасовому володінні особи, незалежно від його призначення і правового статусу, та пристосоване для постійного або тимчасового проживання в ньому фізичних осіб, а також усі складові частини такого приміщення. Не є житлом приміщення, спеціально призначені для утримання осіб, права яких обмежені за законом. Під іншим володінням особи розуміються транспортний засіб, земельна ділянка, гараж, інші будівлі чи приміщення побутового, службового, господарського, виробничого та іншого призначення тощо, які знаходяться у володінні особи.

Враховуючи вищевикладене, з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення даного кримінального правопорушення, що дозволять органам досудового розслідування провести подальше розслідування кримінального провадження, враховуючи той факт, що є всі підстави вважати, що за адресою, зазначеною у клопотанні, можуть знаходитись предмети, речі та засоби, які можуть бути в подальшому визнаними речовими доказами у даному кримінальному провадженні, суд приходить до висновку, що клопотання про проведення обшуку підлягає задоволенню.

Враховуючи викладене, керуючись ст.ст. 110, 233, 234, 236, 309 КПК України,

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання задовольнити.

Надати прокурорам групи прокурорів процесуальним керівникам у кримінальному провадженні ОСОБА_3 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , слідчим які входять до складу слідчої групи у кримінальному провадженні № 42020040000000468 та іншим прокурорам, яких включено до групи прокурорів відповідною постановою, та працівникам УСР в Дніпропетровській області ДСР Національної поліції за дорученням відповідно до вимог КПК України дозвіл на проведення обшуку у квартирі директора ТОВ «Інженерно-консалтингова група «Альфа» ОСОБА_4 : АДРЕСА_1 з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, зокрема фіксації фактів незаконної діяльності тобто зловживання службовим становищем посадовими особами Нікопольської районної державної адміністрації», відшукання і вилучення всіх первинних бухгалтерських (фінансових) та платіжних документів, які підтверджують взаємовідносини між Нікопольською районною державною адміністрацією (код ЄДРПОУ 04052318) та ФОП ОСОБА_5 (ІПН НОМЕР_1 ) та іншими суб`єктами підприємницької діяльності привласнення бюджетних коштів пов`язаних з закупівлями і укладанням договорів щодо проведення інвентаризації та грошової оцінки земель не сільськогосподарського призначення в грудні 2019 року та інших речей і документів, що можуть бути використані як докази у даному кримінальному провадженні, а саме: договори, контракти, додаткові угоди, специфікації, акти приймання-передачі, акти виконаних робіт та послуг, сертифікати відповідності, прибуткові та видаткові накладні, листування між підприємствами, паспорти та сертифікати на ТМЦ, рахунки-фактури, платіжні доручення, виписки з банків, інші розрахункові документи, звірка взаєморозрахунків, реєстри отриманих та виданих податкових накладних, товарно-транспортні накладні, ліцензії, довіреності, тендерна документація, транспортні (перевізні) документи, а також ті, що зберігаються в електронному вигляді на цифрових носіях інформації, (системні блоки, ноутбуки, планшети, накопичувачі жорстких магнітних дисків (HDD), твердотілі накопичувачі (SSD), оптичні диски, сервери, карти пам`яті, флеш-накопичувачі, тощо), мобільні телефони учасників слідчої дії, чорнові записи, блокноти, щоденники та інші чорнові бухгалтерські документи і предмети (кошти), які мають істотне значення для встановлення об`єктивної істини по кримінальному провадженню, будь-яких інших речей і документів що мають значення для доказування факту та обставин вчинення кримінального правопорушення або свідчать про вчинення інших кримінальних правопорушень посадовими особами підприємства.

Строк дії цієї ухвали 30 діб з дня її винесення.

Ухвала оскарженню не підлягає і заперечення проти неї можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудЖовтневий районний суд м.Дніпропетровська
Дата ухвалення рішення12.11.2020
Оприлюднено13.02.2023
Номер документу92827256
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про проведення обшуку житла чи іншого володіння особи

Судовий реєстр по справі —201/10684/20

Ухвала від 12.11.2020

Кримінальне

Жовтневий районний суд м.Дніпропетровська

Федоріщев С. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні