Рішення
від 12.11.2020 по справі 480/6071/20
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

12 листопада 2020 року Справа № 480/6071/20

Сумський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді - Осіпової О.О., розглянувши в письмовому провадженні в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу №480/6071/20 за позовом Конотопської місцевої прокуратури в інтересах держави до Пісківської сільської ради Буринського району Сумської області, третя особа: Пісківський дошкільний навчальний заклад (дитячий садок) "Берізка" Пісківської сільської ради Буринського району Сумської області, про зобов`язання вчинити дії,-

В С Т А Н О В И В:

Керівник Конотопської місцевої прокуратури в інтересах держави звернувся до Сумського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Пісківської сільської ради Буринського району Сумської області, третя особа: Пісківський дошкільний навчальний заклад (дитячий садок) "Берізка" Пісківської сільської ради Буринського району Сумської області, в якій просить зобов`язати відповідача вжити заходів щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку під будівлями та спорудами Пісківського дошкільного навчального закладу (дитячого садка) Берізка Пісківської сільської ради площею 1,5 га, що знаходиться за адресою: вул. Шкільна, 1 с. Піски Буринського району Сумської області.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що під час вивчення стану додержання земельного законодавства Пісківської сільської ради Буринського району Сумської області Конотопською місцевою прокуратурою встановлено, що Пісківський дошкільний навчальний заклад (дитячий садок) "Берізка" Пісківської сільської ради Буринського району Сумської області користується земельною ділянкою під будівлею ДНЗ та його спорудами, площа земельної ділянки становить 1,5 га, та яка перебуває у комунальній власності Пісківської сільської ради Буринського району Сумської області. Однак, в порушення вимог земельного законодавства, положень Закону України Про освіту , ст.ст. 11, 38 Закону України Про дошкільну освіту правовстановлюючі документи на земельні ділянки, які використовує вказаний навчальний заклад не оформлено, державну реєстрацію права постійного користування не проведено. Земельні ділянки під навчальними закладами мають бути належним чином оформлені та використовуватися у порядку, встановленому законодавством, інакше, це призведе до негативних наслідків та порушення прав дітей. Відсутність правовстановлюючих документів на земельні ділянки, на яких знаходяться навчальні заклади, може призвести до надання їх іншим особам, зокрема, для цілей, не пов`язаних із навчально-виховним процесом, що є порушенням ст. 80 Закону України Про освіту від 05.09.2017. З наведеного слідує, що обов`язковою умовою фактичного використання земельної ділянки є наявність правовстановлюючих документів на земельну ділянку, оформлених у відповідності до вимог закону. Підставою для представництва інтересів держави прокурором є загроза порушень інтересів держави, яка виражається у невжитті Пісківською сільською радою Буринського району Сумської області у порушення вимог ст. 19 Закону України Про охорону дитинства та Земельного кодексу України заходів, спрямованих на оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку, на якій знаходиться дошкільний заклад, розміщений на території Пісківської сільської ради Буринського району Сумської області, що створює передумови для зловживань щодо розпорядження зазначеними земельними ділянками, ризики для нормального функціонування закладу та безпечного навчального процесу і перебування дітей.

Ухвалою Сумського окружного адміністративного суду від 18 вересня 2020 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі. Розгляд справи вирішено проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.

19.10.2020 р. представником відповідача подано заяву про визнання позовних вимог в повному обсязі (а.с.45).

19.10.2020 р. від представника третьої особи надійшла заява, в якій він зазначає, що підтримує позовні вимоги (а.с.44).

Дослідивши матеріали справи, оцінивши докази в їх сукупності, суд задовольняє позовні вимоги, виходячи із наступного.

Матеріалами справи підтверджується, що під час вивчення стану додержання земельного законодавства Пісківської сільської ради Буринського району Сумської області, Конотопською місцевою прокуратурою встановлено наступне.

Рішенням Пісківської сільської ради від 02.10.2012 затверджено нову редакцію Статуту Пісківського дошкільного навчального закладу (дитячого садка) Берізка Пісківської сільської ради Буринського району Сумської області (а.с.19-26).

Відповідно до п.1.6 Статуту, довідки АБ №685258 з Єдиного Державного реєстру підприємств та організацій України, свідоцтва про Державну реєстрацію юридичної особи - Пісківський дошкільний навчальний заклад (дитячий садок) Берізка Пісківської сільської ради є юридичною особою.

Згідно з п.1.4 Статуту засновником дошкільного закладу є Пісківська сільська рада, яка здійснює фінансування дошкільного закладу, його матеріально-технічне забезпечення, надає необхідні будівлі з обладнанням і матеріалами, організовує будівництво і ремонт приміщень, їх господарське обслуговування, харчування та медичне обслуговування.

Головною метою дошкільного закладу є забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної освіти, задоволення потреб громадян у нагляді та оздоровлення дітей, створення умов для їх фізичного, розумового і духовного розвитку (п.1.7 Статуту).

Управління дошкільним закладом здійснює Пісківська сільська рада (п.8.1 Статуту).

Пунктом 9.1 Статуту передбачено, що дошкільному навчальному закладу передано в оперативне управління земельну ділянку, будівлі, споруди, комунікації, інвентар, обладнання, спортивні та ігрові майданчики та інші матеріальні цінності.

Приміщення навчального закладу знаходиться за адресою: вул.Шкільна, 1, с.Піски Буринського району Сумської області та перебувають на балансі Пісківської сільської ради Сумської області, що підтверджуються Статутом навчального закладу та довідкою Пісківської сільської ради (а.с.12-26).

За інформацією Пісківської сільської ради дошкільний навчальний заклад користується земельною ділянкою під будівлею ДНЗ та його спорудами, площа земельної ділянки становить 1,5 га., та яка перебуває у комунальній власності Пісківської сільської ради Буринського району Сумської області (а.с.12,13).

З матеріалів справи вбачається, що правовстановлюючі документи на земельні ділянки, які використовує Пісківський дошкільний навчальний заклад (дитячий садок) "Берізка" Пісківської сільської ради Буринського району Сумської області, не оформлено, державну реєстрацію права постійного користування не проведено.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Згідно зі ст. 92 Земельного кодексу України право постійного користування земельною ділянкою - це право володіння і користування земельною ділянкою, яка перебуває у державній або комунальній власності, без встановлення строку. Права постійного користування земельною ділянкою із земель державної та комунальної власності набувають підприємства, установи та організації, що належать до державної та комунальної власності.

Статтею 33 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні передбачені повноваження виконавчих органів сільських, селищних, міських рад у сфері регулювання земельних відносин, а саме: власні - 1) підготовка і внесення на розгляд ради пропозицій щодо встановлення ставки земельного податку, розмірів плати за користування природними ресурсами, вилучення (викупу), а також надання під забудову та для інших потреб земель, що перебувають у власності територіальних громад; та делеговані - 1) здійснення контролю за додержанням земельного та природоохоронного законодавства, використанням і охороною земель, 8) підготовка висновків щодо надання або вилучення в установленому законом порядку земельних ділянок, що проводиться органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування; 9) організація і здійснення землеустрою, погодження проектів землеустрою; 10) здійснення контролю за впровадженням заходів, передбачених документацією із землеустрою.

Статтею 12 Земельного кодексу України визначені повноваження сільських, селищних міських рад у галузі земельних відносин, до яких віднесено розпорядження землями територіальних громад, надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності та інші.

Відповідно до ст. 122 Земельного кодексу України сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для усіх потреб.

Порядок надання земельних ділянок комунальної власності у користування визначений ст. 123 Земельного кодексу України.

Згідно зі ст. 20 Закону України Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення органи виконавчої влади, адміністрації навчально-виховних закладів, які організовують або забезпечують навчальний та виховний процеси зобов`язані забезпечити при цьому умови, які відповідають вимогам санітарних норм.

Положеннями Державних санітарних правил і норм влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу ДСанПіН 5.5.2.008-01 (затверджених постановою Головного державного санітарного лікаря України № 63 від 14.08.2001), встановлені основні вимоги щодо утримання приміщень загальноосвітніх навчальних закладів.

Відповідно до пункту 2.3 Державних санітарних правил, передбачені вимоги щодо дотриманням санітарних норм щодо відстані земельних ділянок під навчальними закладами від джерел викидів шкідливих речовин, шуму, вібрації, електромагнітних та іонізуючих випромінювань. Не допускається їх розміщення в санітарно - захисних зонах промислових підприємств та інших об`єктів, що є джерелами забруднення довкілля небезпечними факторами, тощо. Отже, правилами передбачені вимоги щодо розміщення земельної ділянки, її характеристик, тощо.

Отже, вищевказані норми вказують на те, що земельні ділянки під навчальними закладами мають бути належним чином оформлені та використовуватися у порядку, встановленому законодавством, інакше, це призведе до негативних наслідків та порушення прав дітей.

Відсутність правовстановлюючих документів на земельні ділянки, на яких знаходяться навчальні заклади, може призвести до надання їх іншим особам, зокрема, для цілей, не пов`язаних із навчально-виховним процесом, що є порушенням ст. 80 Закону України Про освіту .

З наведеного слідує, що обов`язковою умовою фактичного використання земельної ділянки є наявність правовстановлюючих документів на земельну ділянку, оформлених у відповідності до вимог закону.

Відсутність правовстановлюючих документів порушує передбачені державою принципи раціонального й ефективного використання та охорони земель та призводить до неефективного управління земельними ресурсами та землекористування.

Крім того, відсутність правовстановлюючих документів на земельну ділянку під вказаними вище навчальними закладами створює передумови для зловживань щодо розпорядження зазначеними земельними ділянками, ризики для нормального функціонування шкіл та навчального процесу, що може призвести до негативних наслідків та порушення прав дітей.

Пісківською сільською радою Буринського району Сумської області упродовж тривалого часу не здійснено належних та достатніх дій і заходів щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки, на яких знаходиться вказаний вище навчальний заклад.

Так, Пісківською сільською радою Буринського району Сумської області рішення із питань надання дозволу на виготовлення технічної документації на земельні ділянки, що перебувають в користуванні освітнього закладу освіти на території вказаної сільської ради та щодо виділення коштів на виготовлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки під будівлями дошкільного навчального закладу не приймалися. Кошти із бюджету на вказані цілі не виділялися. Питання щодо виділення коштів на виготовлення правовстановлюючих документів на вказані земельні ділянки на сесії сільської ради не розглядалось.

Враховуючи вищезазначене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги щодо зобов`язання відповідача вжити заходів щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку під будівлями та спорудами Пісківського дошкільного навчального закладу (дитячого садка) Берізка Пісківської сільської ради є обгрунтованими та підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст. 90, 139, 143, 241-246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Конотопської місцевої прокуратури в інтересах держави до Пісківської сільської ради Буринського району Сумської області, третя особа: Пісківський дошкільний навчальний заклад (дитячий садок) "Берізка" Пісківської сільської ради Буринського району Сумської області, про зобов`язання вчинити дії - задовольнити.

Зобов`язати Пісківську сільську раду Буринського району Сумської області (вул. Гагаріна, 1, с. Піски, Буринський район, Сумська область, 41720, код ЄДРПОУ 04391078) вжити заходів щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку під будівлями та спорудами Пісківського дошкільного навчального закладу (дитячого садка) Берізка Пісківської сільської ради площею 1,5 га, що знаходиться за адресою: вул. Шкільна, 1 с. Піски Буринського району Сумської області.

Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення. Апеляційні скарги до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи подаються через Сумський окружний адміністративний суд.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст рішення складено 12 листопада 2020 року

Суддя О.О. Осіпова

СудСумський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.11.2020
Оприлюднено16.11.2020
Номер документу92831445
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —480/6071/20

Рішення від 03.03.2021

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.О. Осіпова

Ухвала від 17.12.2020

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.О. Осіпова

Рішення від 12.11.2020

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.О. Осіпова

Ухвала від 18.09.2020

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.О. Осіпова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні