Постанова
від 12.11.2020 по справі 1.380.2019.003674
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 листопада 2020 рокуЛьвівСправа № 1.380.2019.003674 пров. № А/857/10342/20

Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі:

головуючого судді - Носа С. П.,

суддів - Кухтея Р.В., Іщук Л. П.;

за участю секретаря судового засідання - Гром І. І.;

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Львівській області на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 29 жовтня 2019 року в справі № 1.380.2019.003674 (головуючий суддя - Сакалош В. М., м. Львів, повний текст судового рішення складено 04 листопада 2019 року) за позовом товариства з обмеженою відповідальністю Бейден до Головного управління ДПС у Львівській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,-

ВСТАНОВИВ:

19 липня 2019 року Львівським окружним адміністративним судом зареєстровано позовну заяву товариства з обмеженою відповідальністю «Бейден» до Державної фіскальної служби України, Головного управління ДФС у Львівській області про визнання протиправним та скасування рішення комісії Головного управління ДФС у Львівській області №156014/41725815 від 07.05.2019 р. про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 09.04.2019 р. №2; визнання протиправним та скасування рішення комісії Головного управління ДФС у Львівській області №1192165/41725815 від 12.06.2019 р. про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 26.04.2019 р. №3; визнання протиправним та скасування рішення комісії Головного управління ДФС у Львівській області 1192141/41725815 від 12.06.2019 р. про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 02.04.2019 р. №1; зобов`язання Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну №2 від 09.04.2019 р. в Єдиному реєстрі податкових накладних, вказавши строк її реєстрації 25.04.2019 р.; зобов`язання Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну №3 від 26.04.2019 р. в Єдиному реєстрі податкових накладних, вказавши строк її реєстрації 15.05.2019 р.; зобов`язання Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну №1 від 02.04.2019 р. в Єдиному реєстрі податкових накладних, вказавши строк її реєстрації 25.04.2019 р.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що рішення комісії ГУ ДФС України у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації про відмову у реєстрації податкових накладних від 09.04.2019 №2, від 26.04.2019 №3, від 02.04.2019 №1 є протиправними та такими що не відповідають фактичним обставинам здійснення господарських операцій товариства. Вказано, товариством було надано усі необхідні документи, які в повному обсязі підтверджують реальність здійснення господарських операцій. Також зазначено, що у висновку про відповідність податкової накладної вимогам підпункту 1.6. пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку, відповідач 2 не зазначив конкретного критерію, що перелічені у підпункті 1.6. п. 1 Критеріїв ризиковості, якому не відповідає платник податку. Зазначає, що до податкових накладних, при вирішенні питання про реєстрацію таких у Реєстрі, застосовано критерії відповідності, які застосовуються до платника податку, а не податкової накладної.

Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 29 жовтня 2019 року позов задоволено в повному обсязі.

Не погоджуючись з прийнятим рішенням, відповідачем - Головним управлінням ДПС у Львівській області, подано апеляційну скаргу, в якій висловлено прохання скасувати оскаржуване рішення та прийняти постанову, якою відмовити в задоволенні позову в повному обсязі.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги вказано, що судом першої інстанції при прийнятті оскаржуваної постанови було порушено норми матеріального та процесуального права. Зазначено, що платником податку копії на підтвердження реальності господарських операцій було подано та долучено лише до матеріалів справи в суді першої інстанції разом з позовною заявою та в судовому засіданні, але ці документи не подавалися на розгляд комісії ГУ ДФС України у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, відтак її рішення про відмову у реєстрації податкових накладних є законним та обґрунтованим, і не підлягає скасуванню.

Представник позивача, у судовому засіданні, вимоги апеляційної скарги заперечила та просить відмовити в задоволенні такої в повному обсязі, залишити в силі рішення суду першої інстанції.

Представник відповідача, у судовому засіданні, вимоги апеляційної скарги підтримав та просить таку задовольнити в повному обсязі, скасувати рішення суду першої інстанції та відмовити в задоволенні позову.

Інші особи, у судове засідання не з`явилися, хоча належним чином були повідомлені про дату, час і місце судового засідання, що відповідно до частини другої статті 313 Кодексу адміністративного судочинства України не перешкоджає розгляду справи за їхньої відсутності.

Заслухавши суддю-доповідача, пояснення сторін, дослідивши обставини справи та доводи апеляційної скарги, суд апеляційної інстанції приходить до висновку про те, що апеляційна скарга підлягає частковому задоволенню, а резолютивна частина судового рішення - зміні з таких підстав.

Із змісту ст. 19 Конституції України вбачається, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Встановлено, що 28.03.2019 між ТОВ «Бейден» та ТОВ «Новомосковськ Агро» було укладено договір №2803/Б-2019 транспортно-експедиторського обслуговування.

09.04.2019 ТОВ «Бейден» було складено податкову накладну №2 на суму 1519292,64 грн. в тому числі ПДВ на суму 303858,53 та 25.04.2019 відправлено таку на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних.

Квитанцією №2 Автоматизованої системи «Єдине вікно подання електронних документів» ДФС України було повідомлено ТОВ «Бейден» що документ прийнято, реєстрація зупинена. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Повідомленням № 1 від 02.05.2019 ТОВ «Бейден» надано пояснення по господарській операції та надано копії підтверджуючих документів.

07.05.2019 комісією ГУ ДФС України у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації було прийнято рішення №156014/41725815 про відмову у реєстрації податкової накладної №2 від 09.04.2019. Дане рішення прийнято у зв`язку з наданням платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства, порушено порядок виписки податкової накладної.

25.03.2019 ТОВ «Бейден» було укладено договір транспортно-експедиторського обслуговування з ТОВ «Осойо» №ТЕО/18.

15.05.2019 ТОВ «Бейден» відправило на реєстрацію податкову накладну №3 складену 26.04.2019 на суму 162312,50 грн. в тому числі ПДВ на суму 32462,50 грн.

ТОВ «Бейден» отримало квитанцію Автоматизованої системи «Єдине вікно подання електронних документів» ДФС України про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідно, якою було повідомлено, що документ (податкову накладну №3 від 26.04.2019 року) прийнято, реєстрацію зупинено.

Також було запропоновано надати пояснення та /або копію документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, оскільки податкова накладна відповідає вимогам пп.1.6. п.1 «Критерії ризиковості платника податку» .

Повідомленням № 3 від 07.06.2019 ТОВ «Бейден» було надано пояснення по господарській операції та надано копії підтверджуючих документів.

12.06.2019 комісією ГУ ДФС України у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації було прийнято рішення №1192165/41725815 про відмову у реєстрації податкової накладної №3 від 26.04.2019. Рішення прийняте у зв`язку із ненаданням платником податку копій первинних документів, розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків.

27.03.2019 ТОВ «Бейден» було укладено договір з ТОВ «ФГ Аграрні Технології» про надання транспортно-експедиторських послуг» №2703/Б-2019.

02.04.2019 ТОВ «Бейден» було складено податкову накладну №1 на суму 2441926,23 грн. в тому числі ПДВ на суму 488385,25 грн. та 25.04.2019 відправлено її на реєстрацію.

ТОВ «Бейден» отримало квитанцію Автоматизованої системи «Єдине вікно подання електронних документів» ДФС України про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідно, якою було повідомлено, що документ (податкову накладну №1 від 12.06.2019 року) прийнято, реєстрацію зупинено. Крім того, було запропоновано надати пояснення та /або копію документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, оскільки податкова накладна відповідає вимогам пп.1.6. п.1 «Критерії ризиковості платника податку» .

Повідомленням № 2 від 07.06.2019 ТОВ «Бейден» було надано пояснення по господарській операції та надано копії підтверджуючих документів.

12.06.2019 комісією ГУ ДФС України у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації було прийнято рішення №1192141/41725815 про відмову у реєстрації податкової накладної №1 від 02.04.2019. Рішення прийняте у зв`язку з ненаданням платником податків копій договорів, довіреностей, актів керівного органу платника податків, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операцій, первинних документів, розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків.

Згідно із ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Судом апеляційної інстанції здійснено перевірку висновків суду першої інстанції щодо відповідності дій відповідача вимогам ч. 2 ст. 2 КАС України, внаслідок чого суд апеляційної інстанції часткова погоджується з такими та вважає за необхідне зазначити наступне.

Пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Відповідно до пункту 74.2 статті 74 Податкового кодексу, в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до пункту 2 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних» №1246 від 29.12.2010 (далі - Порядок №1246), податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно з пунктом 12 Порядку №1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис» , «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пункту 13 Порядку №1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Аналогічні норми містить підпункт 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу, згідно з якими реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

Відповідно до підпункту 201.16.1. пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію (їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

На виконання цієї норми Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 21.02.2018 № 117, якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; Порядок роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації; Порядок розгляду скарг на рішення комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації.

Відповідно до пункту 5 Порядку № 177 податкова накладна/розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.

На виконання пункту 10 Порядку № 117 ДФС України 21.03.2018 наказом № 144 затвердила Порядок формування територіальними органами та структурними підрозділами ДФС переліку ризикових платників податків (далі - Порядок формування територіальними органами та структурними підрозділами ДФС переліку ризикових платників податків).

Порядком формування територіальними органами та структурними підрозділами ДФС переліку ризикових платників податків передбачено, що усі платники податків, що подають на реєстрацію податкові накладні/розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Реєстр), перевіряються ДФС на відповідність критеріям ризиковості, які затверджено Державною фіскальною службою України та погоджено з Міністерством фінансів України (далі Критерії).

Як встановлено під час розгляду справи, реєстрацію податкових накладних позивача зупинено з підстав їх відповідності вимогам підпункту 1.6 пункту 1 «Критеріїв ризиковості платника податку» . У квитанціях запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.

Разом з тим, Критерії ризиковості платника податку визначені у листі Державної фіскальної служби України від 21 березня 2018 року № 959/99-99-07-18, згідно з підпунктом 1.6 якого визначено, що комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме: платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на непідконтрольній території України (зона АТО, АР Крим); дата реєстрації платником податку на додану вартість не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації; платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах державної казначейської служби України (крім бюджетних установ); платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб`єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років; платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу; платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу; наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.

Яка саме із наведених обставин стала підставою для висновку контролюючого органу про відповідність податкових накладних Критеріям ризиковості платника податку в рішеннях не зазначено, матеріали справи не містять.

Разом з тим, пунктом 14 Порядку № 117 визначений перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, який включає в себе:

- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Встановлено, що на підтвердження реальності здійснення господарських операцій та з метою реєстрації податкових накладних було надіслано контролюючому органу повідомлення про надання пояснень по суті господарських операцій та копії первинних бухгалтерських документів в тому числі банківських виписок з особових рахунків.

Щодо оскаржуваного рішення від 12.06.2019 про відмову у реєстрації податкової накладної від 02.04.2019 №1, однією з підстав його прийняття стало ненадання платником податків копій документів, а саме: договорів, довіреностей, актів керівного органу платника податків, яким оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію інтересах платника податку для здійснення операцій.

У поясненнях зазначено, що ТОВ «Бейден» було зареєстровано 10.11.2017, з 12.03.2019 керівником товариства призначено Петраш Віталія Валерійовича і внесено зміни до видів економічної діяльності (КВЕД) основним видом діяльності товариства є КВЕД 49.20 Вантажний залізничний транспорт. Для провадження діяльності товариства заключено договір з Акціонерним товариством «Укрзалізниця» для надання транспортно-експедиційних послуг по перевезенню вантажів. На підтвердження зазначеного позивачем додано ряд документів довільного формату: акт виконаних робіт №2 від 09.04.2019, договір транспортного експедиційного обслуговування №2803/Б 2019 від 28.03.2019, рахунок на оплату №7 від 28.03.2019, договір з АТ «Українська залізниця» №05916Л3-2019, від 19.03.2019, пояснення №1 від 02.05.2019, виписки з банку №1 від 10.04.2019, №2 від 15.04.2019, №3 від 09.04.2019, №4 від 16.04.2019. З наявних у матеріалах доказів вбачається, що позивачем було подано достатній перелік документів для реєстрації податкової накладної.

Щодо оскаржуваного рішення від 07.05.2019 про відмову у реєстрації податкової накладної від 09.04.2019 №2, з нього вбачається, що підставою відмови стало надання платником податків копій документів, які складені з порушенням законодавства.

Щодо оскаржуваного рішення від 12.06.2019 про відмову у реєстрації податкової накладної від 26.04.2019 №3, то воно як і рішення про відмову у реєстрації податкової накладної від 02.04.2019 №1 містить формальну підставу для його прийняття, що зазначена у Постанові КМУ №117 - ненадання платником податку копій документів, а саме: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи) у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні. розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків.

У рішеннях не конкретизовано та не підкреслено, які саме документи не надано, навіть, за наявності в самому рішенні законодавчо затвердженої форми відповідної відмітки: «документи, які не надано підкреслити» .

Всупереч визначених у рішеннях підставах їх прийняття, податковим органом у рішеннях не наведено жодного порушення норми матеріального права, не зазначено, які саме документи складені з порушенням законодавства, та яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.

Суд зазначає, що з пояснень викладених у повідомленнях та долучених до матеріалів справи доказів вбачається, що позивачем надано необхідні документи, які підтверджують інформацію, зазначену у податкових накладних, та які є достатніми для прийняття контролюючим органом рішень про реєстрацію таких податкових накладних. Зазначене також підтвердив у своїх поясненнях свідок - директор ТОВ «Бейден» , вказавши на факти укладення договорів транспортно-експедиторського обслуговування, підписання актів надання послуг та здійснення оплати даних послуг. При цьому, суд зазначає, що дослідження факту здійснення господарських операцій, на виконання яких складено податкові накладні, є предметом документальних перевірок, обов`язком контролюючого органу при реєстрації податкових накладних є перевірка відповідності вказаних документів формі, встановленій чинним законодавством.

Відповідачем не подано належних доказів правомірності прийняття рішення про відмову у реєстрації податкових накладних №2 від 09.04.2019, №3 від 26.04.2019, №1 від 02.04.2019.

Щодо позовної вимоги про зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати вищевказані податкові накладні в ЄРПН, суд апеляційної інстанції частково не погоджується з висновками суду першої інстанції з огляду на наступне.

Відповідно до пункту 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246, у разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Відповідно до абзацу 2 пункту 28 Порядку № 117 податкова накладна/розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється в день набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Враховуючи існування неузгодженості між нормами, виданими одним і тим самим нормотворчим органом, застосуванню підлягає акт, виданий пізніше.

Таким чином, будь-яких підстав для реєстрації спірних податкових накладних датою їх фактичного надходження немає.

Пунктом 4 ч.1 ст.317 КАС України встановлено, що підставою для зміни судового рішення суду першої інстанції є неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права.

Відповідно до ч.4 ст.317 КАС України зміна судового рішення може полягати в доповненні або зміні його мотивувальної та (або) резолютивної частини.

З огляду на викладене апеляційний суд дійшов висновку, що оскаржуване рішення суду першої інстанції слід змінити вказавши в резолютивній частині рішення дату, якою Державній податковій службі України слід зареєструвати податкові накладні - 12 листопада 2020 року.

Керуючись ст.ст. 272, 287, 308, 311, 315, 317, 321, 322, 325 КАС України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Львівській області - задовольнити частково.

Рішення Львівського окружного адміністративного суду від 29 жовтня 2019 року в справі № 1.380.2019.003674 - змінити, вказавши в резолютивній частині датою реєстрації податкових накладних № 2 від 09 квітня 2019 року, № 3 від 26 квітня 2019 року, № 1 від 02 квітня 2019 року день набрання законної сили постановою суду апеляційної інстанції, а саме - 12 листопада 2020 року.

У решті рішення Львівського окружного адміністративного суду від 29 жовтня 2019 року в справі № 1.380.2019.003674 - залишити без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена у касаційному порядку, виключно у випадках, передбачених частиною 4 статті 328 КАС України, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Головуючий суддя С. П. Нос судді Р. В. Кухтей Л. П. Іщук Повне судове рішення складено 13 листопада 2020 року.

СудВосьмий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.11.2020
Оприлюднено16.11.2020
Номер документу92838714
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1.380.2019.003674

Ухвала від 11.01.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Ухвала від 08.12.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сакалош Володимир Миколайович

Постанова від 12.11.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Нос Степан Петрович

Ухвала від 09.11.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Нос Степан Петрович

Ухвала від 15.10.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Нос Степан Петрович

Ухвала від 15.10.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Нос Степан Петрович

Ухвала від 21.09.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Нос Степан Петрович

Ухвала від 14.02.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Онишкевич Тарас Володимирович

Ухвала від 24.01.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Онишкевич Тарас Володимирович

Ухвала від 20.12.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Онишкевич Тарас Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні