ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРCОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул.Театральна,18, м. Херсон, 73000,
тел./0552/26-47-84, 49-31-78, факс 49-31-78, веб сторінка: ks.arbitr.gov.ua/sud5024/
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
10 листопада 2020 року м. Херсон Справа № 923/963/20
Господарський суд Херсонської області у складі судді Литвинової В.В. , за участю секретаря судового засідання Горголь О.М., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу
за позовом: Акціонерного товариства "Херсонобленерго", м. Херсон
про стягнення 21187,69 грн вартості електричної енергії, необлікованої внаслідок порушення ПРРЕЕ по Акту про порушення № 135047 від 27.04.2020
представники сторін в засідання не прибули
Акціонерне товариство "Херсонобленерго" (позивач) звернулось до суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Міжрегіональне базове товарно-комерційне підприємство "Кредо" (відповідач) про стягнення 21187,69 грн вартості електричної енергії, необлікованої внаслідок порушення ПРРЕЕ по Акту про порушення № 135047 від 27.04.2020.
Відповідно до витягу з протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 25.09.2020, справу розподілено судді Литвиновій В.В.
Ухвалою від 29.09.2020 відкрито провадження в порядку спрощеного позовного провадження, призначено перше засідання на 20.10.2020.
В засіданні 20.10.2020 судом оголошено, що засідання відкладено на 10.11.2020 о 12год., про що сторони повідомлені під розписку (а.с. 92).
В засідання 10.11.2020 представники сторін не прибули, незважаючи на те, що були належним чином повідомлені про час та місце розгляду справи, що підтверджується розпискою (а. с. 92).
Відповідач подав відзив на позов, в якому просить відмовити в задоволенні позову, посилаючись, що позивач безпідставно провів перевірку відповідача без залучення до участі уповноваженого представника відповідача, при цьому не зазначивши в Акті змісту порушення з посиланням на конкретний пункт ПРРЕЕ. Крім того, відповідач зазначає, що протокольне рішення № 57р від 09.06.2020 прийнято без результатів експертизи.
Позивач подав відповідь на відзив, в якому наполягає на задоволенні позовних вимог.
Відповідно до ст. 248 ГПК України суд розглядає справи у порядку спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше 60 днів з дня відкриття провадження у справі.
Враховуючи, що сторони належним чином повідомлені про розгляд справи, з метою дотримання процесуальних строків вирішення спору, справа може бути розглянута за наявними у ній документами.
Розглянувши матеріали справи, суд
встановив
30 вересня 2004 року між Відкритим акціонерним товариством "Енергопостачальна компанія "Херсонобленерго", новою назвою якого є Акціонерне товариство "Херсонобленерго" (далі - Позивач, Постачальник) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Міжрегіональне базове товарно-комерційне підприємство "Кредо" (далі Відповідач, Споживач) укладено договір про постачання електричної енергії № 1875, згідно з умовами якого, постачальник постачає електричну енергію споживачу, а споживач оплачує постачальнику вартість використаної електричної енергії та здійснює інші платежі, згідно з умовами договору та додатками до договору, що є його невід`ємними частинами.
Відповідач підписав заяву-приєднання до умов договору споживача про надання послуг з розподілу електричної енергії від 27.11.2018 № 1875 (а.с. 25), в якій серед об"єктів електрозабезпечення відповідача зазначено готельний корпус за адресою м.Херсон вул. Привокзальна 1.
Взаємовідносини, які виникають під час купівлі-продажу електричної енергії між електропостачальником (електропостачальниками) та споживачем (для власного споживання), а також їх взаємовідносини з іншими учасниками роздрібного ринку електричної енергії регулюються Правилами роздрібного ринку електричної енергії, затвердженими Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 за № 312, які набрали чинності з 11.06.2018 (далі - ПРРЕЕ).
За змістом абз. 3 п.1.1.1 глави 1.1 розділу І Правил ці Правила є обов`язковими для виконання усіма учасниками роздрібного ринку.
В розумінні п.1.1.2 глави 1.1 розділу І ПРРЕЕ самовільне підключення - це несанкціоноване (непогоджене) оператором системи підключення (у тому числі після відключення) електроустановок, струмоприймачів або електропроводки до електричної мережі, що є підставою для оформлення акта про порушення та визначення обсягу необлікованої електричної енергії внаслідок такого підключення; самовільне підключення з порушенням схеми обліку - несанкціоноване (непогоджене) оператором системи підключення електроустановок, струмоприймачів або електропроводки до електричної мережі за схемою, не передбаченою проектними рішеннями та/або договором з оператором системи, та/або без укладення договору з оператором системи; необлікована електрична енергія - обсяг електричної енергії, використаний споживачем або переданий транзитом в електромережі, що належать іншим власникам електричних мереж:, але не врахований розрахунковими засобами комерційного обліку або врахований неправильно; споживання електричної енергії - користування електричною енергією споживачем за допомогою електрообладнання для задоволення потреб споживача відповідно до укладених договорів; акт про порушення - акт про порушення - документ установленої форми, який складається для фіксації факту порушення на об`єкті споживача цих Правил та який є підставою для визначення обсягу та вартості необлікованої електричної енергії.
27 квітня 2020 року працівниками AT "Херсонобленерго" під час перевірки, на об`єкті відповідача готельний корпус, за адресою: м. Херсон, вул. Привокзальна, 1, було складено Акт про порушення № 135047 (а.с. 26, 27), в якому зазначено наступне порушення споживачем п.п. 7.6, п.5.5.5 п.п.5, п.п.6 ПРРЕЕ: "самовільне підключення споживачем до електричної мережі, що не є власністю ОСР з порушенням схеми обліку, а саме споживач приєднав струмоприймачі позарозрахунковим засобом комерційного обліку, шляхом підключення провідника ВВГ 2x1,5 мм 2 до ввідної шини 0,4 кВ на одну фазу, до якої підключив електропроводку. Споживачу продемонстровано виявлене порушення при виключеному міднику рубильнику в електророзетці присутня напруга 220В, при включені в яку навантаження електрична енергія споживається приладом обліку не враховується та не сплачується. Акт складено згідно п. 8.2.4, п 8.2.5 ПРРЕЕ."
Вказане порушення було виявлено в присутності представника відповідача - енергетика Феденка О.І. та зафіксовано в Акті про порушення №135047 від 27.04.2020, який був підписаний з боку AT Херсонобленерго двома представниками, а саме: начальником ВПІВО та ПА Петровим О.В. (посв.3518) та інженером Коржем О.О. (посв.3681). З боку Споживача Акт підписано без зауважень Феденком О.І.
Приписами п.8.2.5 ПРРЕЕ встановлено, що у разі виявлення під час контрольного огляду або технічної перевірки уповноваженим представником оператора системи, від якого споживач одержує електричну енергію, порушень цих Правил, у тому числі фактів безоблікового споживання електричної енергії, на місці виявлення порушення у присутності споживача (представника споживача) або іншої особи, яка допустила представників оператора системи на об`єкт (територію) споживача для проведення перевірки (за умови посвідчення цієї особи), оформлюється акт про порушення згідно з формою, наведеною в додатку 8 до цих Правил. Акт про порушення складається представниками оператора системи, які мають таке право згідно з посадовою інструкцією, пройшли відповідне навчання та інструктаж, після пред`явлення ними службових посвідчень. В акті про порушення мають бути зазначені зміст виявленого порушення з посиланням на відповідні пункти цих Правил та всі необхідні для визначення обсягу та вартості необлікованої електричної енергії параметри, що характеризують електроустановку споживача, схему підключення електроустановки споживача та її графічне зображення із зазначенням: меж балансової належності; перерізів та матеріалу всіх проводів (кабелів), наявних у схемі підключення; номінальної сили струму спрацювання комутаційних апаратів, задіяних у схемі підключення; фазування лічильника на дату оформлення акта про порушення. Споживачі, представники оператора системи, інші особи, присутні при перевірці, під час здійснення перевірки електроустановок мають право здійснювати фото- та відеозйомку для фіксації виявлених порушень та/або відмови споживача (представника споживача або іншої особи, яка допустила представників оператора системи на об`єкт (територію) споживача для проведення перевірки) підписувати акт про порушення, про що зазначається в акті про порушення. В акті про порушення заповнюються всі графи та рядки без пропусків. Виправлення чи підчищення не допускаються. Текст повинен бути однозначним, без можливості подвійного тлумачення. В акті зазначаються заходи, яких було вжито або яких необхідно вжити для усунення допущених порушень. Акт про порушення складається у двох примірниках, один з яких передається або надсилається споживачеві. Акт про порушення підписується представником (представниками) оператора системи, який (які) брали участь у перевірці, та споживачем (представником споживача) або іншою особою, яка допустила представників оператора системи на об`єкт (територію) споживача для проведення перевірки (за умови посвідчення цієї особи). У разі відмови споживача (представника споживача або іншої особи, яка допустила представників оператора системи на об`єкт (територію) споживача для проведення перевірки) підписати акт про порушення в ньому робиться запис про відмову. У цьому разі акт про порушення вважається дійсним, якщо його підписали більше одного уповноваженого представника оператора системи та незаінтересована особа (представник житлово-експлуатаційної організації, балансоутримувача або управителя будинку, виборна особа будинкового, вуличного, квартального чи іншого органу самоорганізації населення або представник органу місцевого самоврядування, інший споживач тощо) за умови посвідчення цієї особи або більше одного уповноваженого представника оператора системи, а відмова споживача (представника споживача або іншої особи, яка допустила представників оператора системи на об`єкт (територію) споживача для проведення перевірки) підписувати акт про порушення підтверджується відеозйомкою. До акта про порушення сторонами можуть бути додані пояснення, зауваження та докази, перелік яких (за наявності) зазначається в цьому акті. Представники оператора системи перед складанням акта про порушення зобов`язані повідомити споживача про його право внести пояснення та зауваження до акта, викласти мотиви своєї відмови від його підписання або підписати його без зауважень. Облік бланків актів про порушення ведеться оператором системи у пронумерованому, прошнурованому та скріпленому печаткою журналі. Акти про порушення та документи, що підтверджують факт їх отримання споживачем, повинні зберігатися оператором системи протягом трьох років з дня оформлення акта про порушення.
Згідно з п. 8.2.4 ПРРЕЕ у разі виявлення представниками оператора системи пошкоджень чи зриву пломб та/або індикаторів, установлених у місцях, указаних в акті про пломбування, або пошкоджень відбитків тавр на цих пломбах, пошкодження розрахункових засобів вимірювальної техніки, явних ознак втручання в параметри розрахункових засобів вимірювальної техніки з метою зміни їх показів, самовільних підключень до електричних мереж розрахунок обсягу електричної енергії, який підлягає оплаті, здійснюється відповідно до порядку, визначеного главою 8.4 цього розділу.
За змістом п.8.2.6 ПРРЕЕ на підставі акта про порушення уповноваженими представниками оператора системи під час засідань комісії з розгляду актів про порушення визначаються обсяг необлікованої електричної енергії та сума завданих споживачем збитків. Комісія з розгляду актів про порушення створюється оператором системи і має складатися не менше ніж з 3 уповноважених представників оператора системи. Споживач має право бути присутнім на засіданні комісії з розгляду актів про порушення. Оператор системи повинен вести журнал реєстрації засідань комісії з розгляду актів про порушення, в якому зазначаються дата проведення засідання; номер протоколу; склад комісії; склад запрошених на засідання комісії (представники Регулятора, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів); відмітка про присутність або відсутність споживача; перелік питань, які розглядалися на засіданні комісії; час розгляду кожного з питань, зміст окремої думки учасників комісії (у разі її наявності) та стислий зміст рішення. Споживач має бути повідомлений оператором системи про місце, час і дату засідання комісії не пізніше ніж за 7 календарних днів до призначеної дати засідання. Рішення комісії оформлюється протоколом, копія якого видається споживачу. У разі причетності споживача до порушення цих Правил у протоколі зазначаються відомості щодо обсягу та вартості необлікованої електричної енергії. В такому разі разом з протоколом споживачу надаються розрахунок обсягу та вартості необлікованої електричної енергії з посиланням на відповідні пункти глави 8.4 цього розділу та розрахункові документи для оплати необлікованої електричної енергії та/або збитків.
Підпунктом 7 п.8.4.2 ПРРЕЕ встановлено, що визначення обсягу та вартості необлікованої електричної енергії здійснюється оператором системи на підставі акта про порушення, складеного у порядку, визначеному цими Правилами, у разі виявлення таких порушень, як самовільне підключення електроустановок, струмоприймачів або електропроводки до електромережі, що не є власністю оператора системи, з порушенням схеми обліку.
За змістом пункту п.8.4.12 ПРРЕЕ, у разі виявлення у непобутового споживача порушень, зазначених у підпунктах 6-8 пункту 8.4.2 цієї глави, величина розрахункового добового обсягу споживання електричної енергії через проводи (кабелі), якими здійснене самовільне підключення (W доб. с.п., кВт*год), розраховується за формулою (8):
W доб. с.п.= Р с.п. * t вик.с.п.
де Р с.п. - потужність самовільного підключення (кВт), що розраховується за формулами у разі підключення до однієї фази (9)
Р с.п.= І * U ном. фаз. *cos ?
де І - сила струму, що може протікати по колу самовільного підключення, визначена, виходячи з найменшого допустимого струму, який може протікати через поперечну площу перерізу проводів (кабелів), що використані у схемі самовільного підключення до електричної мережі, згідно з главою 1.3 ПУЕ, А.
Так, сила струму I для проводу, який був використаний в схемі самовільного підключення, перерізом ВВГ 2x1.5 мм. з мідними жилами згідно ПУЕ становить 19А
U ном. фаз. - номінальна фазна напруга, кВ, що становить 0,22 кВ;
cosj - косинус кута між фазною напругою U фаз. та струмом навантаження, який протікає тією самою фазою, визначений на підставі показів відповідних засобів вимірювальної техніки, повірених у терміни, передбачені законодавством у сфері метрології. У разі відсутності у представників оператора системи відповідних засобів вимірювальної техніки cosj приймається рівним 0,9;
Р с.п.=19*0,22*0,9=3,762 кВт
t вик.с.п. - час використання самовільного підключення протягом доби (приймається рівним 12год/добу - імперативна норма).
Враховуючи зазначене, отримуємо наступне: W доб. с.п. = 3,762 кВт*12год/доб=45,14кВт/год.
Рішенням комісії AT "Херсонобленерго" від 09.06.2020 Споживачу визначено обсяг та вартість електричної енергії, не облікованої внаслідок порушення Правил за п.8.4.12 ПРРЕЕ в обсязі 8258 кВт/год на суму 21187,69 грн., яке оформлене Протоколом №57 від 09.06.2020р. Засідання комісії проводилося без присутності відповідача, який був повідомлений про місце, час і дату засідання комісії, про що зазначено в п. 11 Акту.
Витяг з Протоколу засідання комісії №57 від 09.06.2020 (а.с. 28) з рахунком по Акту №135047 на суму 21187,69 грн. (а.с. 29), супровідним листом №66/07-031655 від 18.06.2020 (а.с. 30) було направлено засобами поштового зв`язку на адресу відповідача. Зазначений лист відповідач отримав 22.06.2020, про що свідчить рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с.31).
Згідно з п. 8.2.7 ПРРЕЕ кошти за необліковану електричну енергію та суми збитків перераховуються споживачем на поточний рахунок оператора системи. Споживач має оплатити розрахункові документи за необліковану електричну енергію протягом 30 календарних днів від дня отримання рахунка (у випадку неотримання споживачем рахунка у поштовому відділенні упродовж 5 робочих днів з дня надходження рахунка до поштового відділення споживача рахунок вважається отриманим споживачем на 5 робочий день).
Статтею 77 Закону України "Про ринок електричної енергії встановлено, що учасники ринку, які порушили нормативно-правові акти, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, несуть відповідальність згідно із законом. Правопорушеннями на ринку електричної енергії є. зокрема: крадіжка електричної енергії, самовільне підключення до об`єктів електроенергетики, споживання електричної енергії без приладів обліку: пошкодження цілісності пломб, повірочного тавра тощо, недотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії.
Відповідно до частини першої статті 275 ГК України за договором енергопостачання підприємство (енергопостачальник) відпускає електричну енергію, пару, гарячу і перегріту воду (далі - енергія) споживачеві (абоненту), який зобов`язаний оплатити прийняту енергію та дотримуватися передбаченого договором режиму її використання, а також забезпечити безпечну експлуатацію енергетичного обладнання, що ним використовується.
Відповідно до ст. 193 Господарського кодексу України господарські зобов`язання повинні виконуватися належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов`язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. До виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених Господарським кодексом України. Аналогічний припис містить ст. 526 Цивільного кодексу України.
Статтею 611 Цивільного кодексу України встановлено, у разі порушення зобов`язання настають правові наслідки, встановлені договором або законом.
Згідно норм ст.629 ЦК України договір є обов`язковим для виконання сторонами.
В силу вимог ст.610. ст.525 ЦК України порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання). Одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.
Відповідно до ч. 1 ст. 617 Цивільного кодексу України особа, яка порушила зобов`язання, звільняється від відповідальності за порушення зобов`язання, якщо вона доведе, що це порушення сталося внаслідок випадку або непереборної сили.
Таким чином, відповідач своїми діями порушив законодавство в галузі енергетики та умови Договору про постачання електричної енергії №1875 від 30.09.2004р., за порушення яких останньому до сплати було нараховано 21187,69 грн. вартості електричної енергії, не облікованої внаслідок порушення ПРРЕЕ по Акту про порушення №135047 від 27.04.2020, які у визначений ПРРЕЕ строк відповідач не сплатив станом на день розгляду справи.
Приписами абз.3 п.8.2.7 ПРРЕЕ встановлено, що у разі незгоди споживача з фактом безоблікового споживання електричної енергії та відмови від сплати вартості необлікованої електричної енергії оператор системи звертається з позовом до суду для підтвердження факту безоблікового споживання електричної енергії та стягнення вартості необлікованої електричної енергії.
Щодо заперечень відповідача щодо позовних вимог, які викладені у відзиві, то суд відхиляє їх, виходячи з наступного.
Так відповідач посилається на те, що позивачем не обґрунтовано підстави для проведення перевірки на об`єкті відповідача.
Відповідно до п. 5.1.1 п. 2 Правил роздрібного ринку електричної енергії (далі- ПРРЕЕ) Оператор системи має право: на безперешкодний доступ (за пред`явленням представником службового посвідчення) до розрахункових засобів вимірювання електричної енергії, що встановлені на об`єктах споживачів та інших учасників роздрібного ринку, електроустановки яких приєднані до електричних мереж на території діяльності оператора системи. Підпунктом 3 надано право ОС проводити (за пред`явленням представником службового посвідчення) обстеження електроустановок споживачів щодо виявлення споживання електричної енергії поза засобами вимірювання та інших порушень, що викликають неправильне вимірювання обсягів споживання електричної енергії.
Згідно норм Кодексу комерційного обліку електричної енергії ( далі - ККО), а саме п. 6.5.1. оператор системи зобов`язаний проводити не рідше одного разу на шість місяців контрольний огляд та не рідше одного разу на три роки технічну перевірку вузлів обліку у споживачів відповідно до затверджених графіків за місцем провадження господарської діяльності з розподілу/передачі електричної енергії.
Відповідно до п.2.3.5 Договору про постачання електричної енергії №1875 від 30.09.2004, споживач зобов`язується забезпечувати безперешкодний доступ уповноважених представників Постачальника за пред`явленням службового посвідчення до засобів (систем) обліку електроенергії, вимірювання потужності контролю показників якості електроенергії.
Таким чином, обов`язок проводити перевірку засобу електричного обліку покладений на організацію AT "Херсонобленерго", законодавство не передбачає обов`язку ОСР доводити до відома споживача підстави для її проведення, лише покладає обов`язок забезпечити безперешкодний доступ до електроустановки.
Крім того, у відзиві відповідач посилається на те, що перевірка проводилась без залучення уповноваженої особи відповідача, оскільки енергетик Феденко О.І., якого зазначено в Акті про порушення, не є уповноваженою особою відповідача.
Згідно з п.6.5.2. ККО контрольний огляд вузлів обліку та схем їх підключення у споживачів проводяться у присутності споживача або уповноважених представників споживача.
Відповідно до п.8.2.5. ПРРЕЕ у разі виявлення під час контрольного огляду або технічної перевірки уповноваженим представником оператора системи, від якого споживач одержує електричну енергію, порушень цих Правил, у тому числі фактів безоблікового споживання електричної енергії, на місці виявлення порушення у присутності споживача (представника споживача) або іншої особи, яка допустила представників оператора системи на об`єкт (територію) споживача для проведення перевірки (за умови посвідчення цієї особи), оформлюється акт про порушення згідно з формою, наведеною в додатку 8 до цих Правил.
Особою яка допустила представників оператора системи на об`єкт (територію) споживача для проведення перевірки в розумінні ПРРЕЕ був ОСОБА_1 , який підписав Акт про порушення № 135047 від 27.04.2020р., без зауважень та доповнень.
Окрім того, варто зазначити, що Наказом №12 від 02.01.2020, Генеральний директор відповідача П.Ю.Мельничук визначив головного енергетика ТОВ МБТКП "Кредо" Феденка Олексія Івановича особою відповідальною за електрообладнання підприємства з правом підпису актів перевірок (копію наказу №12 долучено до відповіді на відзив).
Таким чином, враховуючи наведене працівниками AT "Херсонобленерго" було проведено перевірку та складено Акт про порушення №135047 у присутності уповноваженого представника юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю "Міжрегіональне базове товарно-комерційне підприємство "Кредо", а посилання Відповідача на протиправність дій AT "Херсонобленерго" у цій частині не обгрунтовані.
Відповідач у відзиві стверджує, що факт порушення ПРРЕЕ повинен підтверджуватись висновками експертизи. Таке твердження є хибним, зважаючи на те, що призначення експертизи потребують лише деякі види порушень.
Так відповідно до п. 1.1.2 ПРРЕЕ експертиза засобу комерційного обліку - комплекс заходів, які здійснюються з метою отримання даних щодо цілісності пломб, якими опломбовується засіб комерційного обліку, їх відповідності пломбам заінтересованих організацій, відповідності засобу комерційного обліку метрологічним характеристикам та умовам експлуатації;
Пунктом 8.4.4. ПРРЕЕ передбачені випадки, за яких проведення експертизи є обов`язковим: факт пошкодження пломб та/або індикаторів, та/або засобів вимірювальної техніки, факт втручання споживача в роботу засобів вимірювальної техніки, крім випадків спрацювання індикаторів (фіксації індикаторами впливу фізичних полів), має бути підтверджений експертизою, проведеною спеціалізованою організацією (підприємством), яка має право на її проведення відповідно до законодавства (далі -експертиза). До отримання оператором системи результатів експертизи положення цієї глави не застосовуються для визначення обсягу та вартості необлікованої електричної енергії, за винятком випадків, передбачених цим пунктом.
У даному випадку Актом №135047 від 27.04.2020 було зафіксовано порушення підпункту 7 п.8.4.2 ПРРЕЕ, а саме: самовільне підключення електроустановок, струмоприймачів або електропроводки до електромережі, що не є власністю оператора системи, з порушенням схеми обліку.
Враховуючи вищенаведені положення ПРРЕЕ, до зазначеного виду порушення, передбаченого п.п7 п.8.4.2 ПРРЕЕ, вимоги щодо обов`язковості проведення експертизи не застосовуються.
На думку Відповідача, яка викладена у відзиві, на підставі Акту про порушення №135047 було вилучено прилад обліку для здійснення розрахунку. Зазначене не відповідає дійсності, адже зафіксований вид порушення Актом №135047 не передбачає процедуру зняття лічильника.
Відповідно до частини 2 п.8.4.4 ПРРЕЕ для забезпечення проведення експертизи оператор системи має зняти, упакувати, опломбувати та направити на експертизу пломби та/або засоби вимірювальної техніки, а також інші технічні засоби, якими здійснювалося втручання в роботу засобів вимірювальної техніки (за наявності). Якщо оператором системи до моменту передачі засобів вимірювальної техніки, індикаторів та/або пломб на експертизу пошкоджено упаковку та/або пломби, встановлені на ній, положення цієї глави не застосовуються.
Згідно Розділу І ПРРЕЕ самовільне підключення без порушення схеми обліку -несанкціоноване (непогоджене) оператором системи підключення електроустановок, струмоприймачів або електропроводки до електричної мережі за схемою, передбаченою проектними рішеннями та/або договором з оператором системи, після їх відключення оператором системи в установленому законодавством порядку (за умови наявності договору з оператором системи).
У схемі самовільного підключення лічильник не брав участі, про що зазначено на Схемі електроживлення споживача на першій сторінці Акта про порушення №135047.
Окрім того, Додатком №8 Постанови НКРЕКП "Про затвердження правил роздрібного ринку електричної енергії" від 14.03.2018 №312 затверджена типова форма Акту про порушення, де пункт 10 передбачає перелік вилучених та укладених у пакет засобів вимірювання електричної енергії пломб т/або інших технічних засобів. Пункт 10 Акту про порушення №135047 від 27.04.2020р., не містить відомостей про зняття приладу обліку, на який посилається Відповідач. Також доказів того, що лічильник було знято на підставі Акту про порушення №135047 від 27.04.2020, відповідачем надано не було.
Щодо зауважень Відповідача з приводу відсутності в Акті про порушення усіх необхідних елементів для визначення обсягу та вартості необлікованої електричної енергії, а саме щодо того, що не зазначено межу балансової належності, переріз та матеріалу всіх проводів (кабелів), наявних у схемі підключення, номінальну силу струму спрацювання комутаційних апаратів, задіяних у схемі підключення, фазування лічильника на дату оформлення акта про порушення.
Зазначені зауваження спростовуються наступним.
Межа балансової належності зазначена на схемі електроживлення споживача, яка розміщена на першій сторінці Акту про порушення №135047 та позначена графічно Т6.
Переріз та матеріалу всіх проводів (кабелів) зазначений на схемі позначками Т1, Т2 та зафіксований пунктом 4 Акту про порушення 135047.
Номінальна сила струму спрацювання комутаційних апаратів, задіяних у схемі підключення комутаційні апарати не були задіяні у схемі підключення, сила струму (А) визначена згідно Таблиці 1.3.6 Правил улаштування електроустановок.
Фазування лічильника на дату оформлення акта про порушення самовільне підключення було проведене без використання лічильника .
Таким чином, враховуючи вищенаведене, Aкціонерним товариством "Херсонобленерго" було дотримано усіх законодавчих вимог під час складення Акту про порушення №135047.
У відзиві відповідач неодноразово посилається на протиправні дії під час проведення перевірки та прийняті протокольні рішення AT "Херсонською ТЕЦ", але ця юридична особа не є стороною в даній справі.
Враховуючи викладене, заявлений позивачем позов підлягає задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до ст. 73 ГПК України, доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: письмовими, речовими і електронними доказами; висновками експертів; показаннями свідків.
За змістом ст. 76 ГПК України належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення. Водночас обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування (ст. 77 ГПК України).
Відповідно до ст. 86 ГПК України, суд, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності, дійшов висновку задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.
Відповідно до ч. 1, 9 ст. 129 ГПК України судові витрати в розмірі 2102 грн сплаченого судового збору покладаються на відповідача.
На підставі вищевикладених норм права, керуючись ст.ст. 129, 232-240 Господарського процесуального кодексу України, суд
ухвалив:
1. Позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Міжрегіональне базове товарно-комерційне підприємство "Кредо" (м. Херсон вул. Привокзальна 1, код 14118917) на користь Акціонерного товариства "Херсонобленерго" (м. Херсон вул. Пестеля 5, код 05396638, поточний рахунок № НОМЕР_1 в ТВБВ №10021/01 Філії Херсонського обласного управління AT "Ощадбанк" МФО 352457, код 02766367, № рахунку IBAN НОМЕР_2 ) 21187,69 грн. вартості електричної енергії, необлікованої внаслідок порушення ПРРЕЕ по Акту про порушення №135047 від 27.04.2020р. та 2102,00 грн. витрат по сплаті судового збору.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи, апеляційна скарга подається до Південно-західного апеляційного господарського суду через Господарський суд Херсонської області (підпункт 17.5 пункту 1 Розділу ХІ "Перехідні положення" Господарського процесуального кодексу України).
Повне рішення складено 13.11.2020.
Суддя В.В.Литвинова
Суд | Господарський суд Херсонської області |
Дата ухвалення рішення | 10.11.2020 |
Оприлюднено | 16.11.2020 |
Номер документу | 92841593 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Херсонської області
Литвинова В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні