ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
29 липня 2020 року Справа №160/8518/20
Суддя Дніпропетровського окружного адміністративного суду Кадникова Г.В., розглянувши позовну заяву з доданими документами Дніпропетровського обласного територіального центру комплектування та соціальної підтримки (49006, м.Дніпро, вул.Шмідта, буд.16) до Державного реєстратора апарату Васильківської районної державної адміністрації Дніпропетровської області (52600, Дніпропетровська область, Васильківський район, смт.Васильківка, вул.Партизанська, буд.150) про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
Дніпропетровський обласний територіальний центр комплектування та соціальної підтримки (далі позивач) звернувся до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом про:
- визнання протиправною відмову Васильківської районної державної адміністрації Дніпропетровської області згідно листа від 24.01.2020 №1-31-182/0/275-20, у виключені відомостей щодо Васильківського районного військового комісаріату (ідентифікаційний код 09620017) з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань;
- зобов`язання державного реєстратора апарату Васильківської районної державної адміністрації Дніпропетровської області (далі відповідач) вчинити дії щодо виключення з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відомостей щодо Васильківського районного військового комісаріату (ідентифікаційний код 09620017), внесений 11.11.1997 державним реєстратором Васильківської районної державної адміністрації Дніпропетровської області.
Відповідно до п.3 ч.1 ст.171 Кодексу адміністративного судочинства України суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи відповідає вона вимогам, встановленим ст.ст.160, 161, 172 цього Кодексу.
Позовна заява подана без додержання вимог, встановлених ст.160 Кодексу адміністративного судочинства України, а саме в порушення п.2, п.4, п.5, п.6, п.7, п.8 ч.5 цієї статті, у позовній заяві не зазначено:
- ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України відповідача (у позові зазначено неіснуючий код відповідача);
- зміст позовних вимог і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, а саме: у позовній заяві зазначено вимоги до Васильківської районної державної адміністрації Дніпропетровської області, яка не є стороною або учасником провадження.
- доказів, що підтверджують обставини викладені у позові, а саме: позивач просить зобов`язати відповідача вчинити певні дії, але не надав доказів щодо останнього.
- відомостей про вжиття заходів досудового врегулювання спору, якщо такі здійснювалися;
- відомості про вжиття заходів забезпечення доказів або позову до подання позовної заяви, якщо такі здійснювалися
- відомості щодо наявності у позивача або іншої особи оригіналів письмових або електронних доказів, копії яких додано до заяви.
Згідно ч.2 ст.161 КАС України суб`єкт владних повноважень при поданні адміністративного позову зобов`язаний додати до позовної заяви доказ надіслання рекомендованим листом з повідомленням про вручення іншим учасникам справи копії позовної заяви та доданих до неї документів.
Однак, в матеріалах справи в супереч ч.2 ст.161 КАС України відсутні докази надіслання відповідачу копії позову з додатками.
Відповідно до ч.2 ст.160 КАС України, позовна заява подається в письмовій формі позивачем або особою, якій законом надано право звертатися до суду в інтересах інших осіб.
Згідно п.1 ч.1 ст.171 КАС України суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи подана позовна заява особою, яка має адміністративну процесуальну дієздатність.
Приписами ч.1 ст.43 КАС України визначено, що здатність мати процесуальні права та обов`язки в адміністративному судочинстві (адміністративна процесуальна правоздатність) визнається за громадянами України, іноземцями, особами без громадянства, органами державної влади, іншими державними органами, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування, їхніми посадовими і службовими особами, підприємствами, установами, організаціями (юридичними особами).
Частина 3 ст.43 КАС України, передбачає, що здатність особисто здійснювати свої адміністративні процесуальні права та обов`язки, у тому числі доручати ведення справи представникові (адміністративна процесуальна дієздатність), належить органам державної влади, іншим державним органам, органам влади Автономної Республіки Крим, органам місцевого самоврядування, їхнім посадовим і службовим особам, підприємствам, установам, організаціям (юридичним особам).
Так, позовну заяву підписано Військовим комісаром Дніпропетровського обласного територіального центр комплектування та соціальної підтримки Котелевець О., щодо якого в матеріалах позовної заяви відсутні документи, що підтверджують повноваження останнього, на їх засвідчення, у зв`язку з чим, у суду відсутня можливість ідентифікувати особу підписанта поданого адміністративного позову.
Вирішуючи клопотання про відстрочення сплати судового збору, суд виходить з того, що відповідно до ч. 1 ст. 133 Кодексу адміністративного судочинства України суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до сплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк.
Статтею 5 Закону України "Про судовий збір" встановлено пільги щодо сплати судового збору. При цьому, зазначена норма не звільняє від сплати судового збору юридичних осіб за подання адміністративного позову.
Отже, законодавцем на рівні Закону визначений обов`язок юридичних осіб сплачувати судовий збір.
У розумінні приписів ст. 8 Закону України "Про судовий збір" відстрочення або розстрочення сплати судового збору, зменшення розміру судового збору, звільнення його від сплати може мати місце за наявності виключних обставин та за певних умов.
Отже, вимогами чинного законодавства не передбачена можливість відстрочити позивачу - юридичній особі - суб`єкту владних повноважень сплату судового збору за підставами, які не визначені в ч. 1 ст. 8 зазначеного Закону.
Обставини фінансування бюджетної установи не є підставою для відстрочення або звільнення від сплати судового збору, встановленого законом. Позивачем не надано жодного доказу на підтвердження скрутного фінансового становища. Таким чином, підстав для задоволення заяви Дніпропетровського обласного територіальний центр комплектування та соціальної підтримки про відстрочення сплати судового збору не вбачається.
Також, позивачем додано до позовної заяви копії документів, які належним чином не засвідчено.
Частиною 10 ст.44 КАС України визначено, якщо документи подаються учасниками справи до суду або надсилаються іншим учасникам справи в електронній формі, такі документи скріплюються електронним цифровим підписом учасника справи (його представника). Якщо документи подаються учасниками справи до суду або надсилаються іншим учасникам справи в паперовій формі, такі документи скріплюються власноручним підписом учасника справи (його представника).
Належність засвідчення копій передбачена Національним стандартом України Державної уніфікованої системи документації Уніфікована система організаційно-розпорядчої документації. Вимоги до оформлювання документів ДСТУ 4163-2003 затвердженого наказом Держспоживстандарту України від 07.04.2003р. №55, а саме, що цей стандарт поширюється на організаційно-розпорядчі документи: постанови, розпорядження, накази, положення, рішення, протоколи, акти листи тощо, створювані в результаті діяльності: органів державної влади України, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій та їх об`єднань усіх форм власності. Цей стандарт установлює: склад реквізитів документів; вимоги до змісту і розташування реквізитів документів; вимоги до бланків та оформлювання документів; вимоги до документів, що їх виготовляють за допомогою друкувальних засобів. Згідно п.5.27 вказаної системи передбачено, що відмітку про засвідчення копії документа складають зі слів Згідно з оригіналом, назви посади, особистого підпису особи, яка засвідчує копію, її ініціалів та прізвища, дати засвідчення копії.
Таким чином, позивачу необхідно письмово підтвердити відповідність копій документів, доданих до позовної заяви, їх оригіналам (письмове пояснення).
За викладених обставин, суд вважає за необхідне залишити позовну заяву без руху зі встановленням строку для усунення виявлених недоліків позовної заяви з урахуванням ст.ст.160, 161, 169, 171 КАС України.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.160, 161, 169, 171, 241, 243 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
УХВАЛИВ:
Позовну заяву Дніпропетровського обласного територіального центру комплектування та соціальної підтримки до Державного реєстратора апарату Васильківської районної державної адміністрації Дніпропетровської області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії залишити без руху.
Встановити позивачу десятиденний строк для усунення визначених в описовій частині даної ухвали недоліків позовної заяви з дня отримання ухвали про залишення позовної заяви без руху.
Копію ухвали надіслати:
- позивачу за адресою: 49006, м.Дніпро, вул.Шмідта, буд.16.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Суддя Г. В.Кадникова
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.07.2020 |
Оприлюднено | 08.09.2022 |
Номер документу | 92856696 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Кадникова Ганна Володимирівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Кадникова Ганна Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні