Рішення
від 16.11.2020 по справі 160/15056/20
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 листопада 2020 року Справа № 160/15056/20 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого суддіЄфанової О.В. за участі секретаря судового засіданняКаштан С.В. розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпро адміністративну справу за адміністративним позовом кандидата на посаду Марганецького міського голови Нікопольського району Дніпропетровської області ОСОБА_1 до Марганецької міської територіальної виборчої комісії Нікопольського району Дніпропетровської області про визнання дій протиправними

ВСТАНОВИВ:

15 листопада 2020 року о 10 годині 48 хвилин до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява кандидата на посаду Марганецького міського голови Нікопольського району Дніпропетровської області ОСОБА_1 до Марганецької міської територіальної виборчої комісії Нікопольського району Дніпропетровської області в якій позивач, з урахуванням уточнень, які надійшли до відкриття провадження по справі, просить:

1) визнати протиправними дії Марганецької міської територіальної виборчої комісії Нікопольського району Дніпропетровської області, вчинені 12.11.2020 р. щодо направлення запитів для отримання інформації та відомостей по виборчій дільниці №121777, оскільки жодних повноважень для цього Марганецька МТВК не мала та не приймала колегіального рішення виборчої комісії з цього приводу;

2) визнати протиправними дії Марганецької міської територіальної виборчої комісії Нікопольського району Дніпропетровської області щодо складання Постанови №154 від 13.11.2020 р. о 20 год. 00 хв. Про виконання рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 08.11.2020 року по справі №160/14607/20 та розгляд скарги ОСОБА_2 , якою було вирішено провести повторний підрахунок голосів виборців з усіх видів місцевих виборів 25 жовтня 2020 року по виборчій дільниці №121777, та визнати протиправною і скасувати Постанову Марганецької міської територіальної виборчої комісії Нікопольського району Дніпропетровської області № 154 від 13.11.2020 р. о 20 год. 00 хв. Про виконання рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 08.11.2020 року по справі № 160/14607/20 та розгляд скарги ОСОБА_2 ;

3) визнати протиправними дії Марганецької міської територіальної виборчої комісії Нікопольського району Дніпропетровської області, вчинені 13 та 14 листопада 2020 року щодо проведення повторного підрахунку голосів виборців з усіх видів місцевих виборів 25 жовтня 2020 року по виборчій дільниці № 121777;

4) визнати протиправними дії Марганецької міської територіальної виборчої комісії Нікопольського району Дніпропетровської області щодо складання Постанови № 155 від 14.11.2020 р. о 22 год. 43 хв. Про визнання недійсним голосування на спеціальній виборчій дільниці № 121777 , та визнати протиправною і скасувати Постанову Марганецької міської територіальної виборчої комісії Нікопольського району Дніпропетровської області № 155 від 14.11.2020 р. о 22 год. 43 хв. Про визнання недійсним голосування на спеціальній виборчій дільниці № 121777 ;

5) визнати протиправними і скасувати протоколи Марганецької міської територіальної виборчої комісії Нікопольського району Дніпропетровської області, складені 14.11.2020 р. щодо проведення повторного підрахунку голосів виборців на спеціальній виборчій дільниці № 121777.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідачем допущено численні порушення виборчого законодавства, оскільки рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 08.11.2020 р. по справі № 160/14607/20 Марганецьку МТВК не було зобов`язано розглянути скаргу ОСОБА_2 від 30.10.2020 р., відповідних позовних вимог ОСОБА_2 не заявляв, а судом лише визнано протиправною бездіяльність Марганецької МТВК щодо нерозгляду даної скарги.

Позивач вважає, що у зв`язку із закінченням безперервного засідання із встановлення результатів місцевих виборів 25 жовтня 2020 року, Марганецька МТВК не могла здійснювати розгляд скарги кандидата в депутати Марганецької міськради ОСОБА_2 від 30.10.2020 р. вх. № 675, а повинна була залишити її без розгляду в порядку ст. 254 Виборчого кодексу України, оскільки безперервне засідання територіальної виборчої комісії вже завершено, а рішення суду від 08.11.2020 р. вже просто неможливо виконати.

Відповідач надав відзив на позовну заяву в якому зазначено, що комісією дотримано всіх вимог виборчого законодавства, а тому в задоволенні позовних вимог слід відмовити.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 15.11.2020 року відкрито провадження у справі за правилами статті 273 Кодексу адміністративного судочинства України, призначено підготовче засідання на 16.11.2020 о 10 годині 00 хвилин.

16.11.2020 о 12 год 10 хв. закрито підготовче провадження та призначено судове засідання на 16.11.2020 о 12 год. 10 хв.

В засідання сторони не прибули, повідомлені належним чином, надали заяви про розгляд справи за відсутності їх представників.

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.

Згідно зі статті 38 Конституції України громадяни мають право брати участь в управлінні державними справами, вільно обирати і бути обраними до органів державної влади та органів місцевого самоврядування.

Постановою Верховної Ради України "Про призначення чергових місцевих виборів у 2020 році" №795-ІХ від 15.07.2020 призначено чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів на неділю 25.10.2020.

Постановою Центральної виборчої комісії "Про перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25.10.2020" №160 від 08.08.2020 призначено на неділю, 25.10.2020, перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів.

Постановою Центральної виборчої комісії від 30 серпня 2020 року №208 "Про початок виборчого процесу місцевих виборів 25 жовтня 2020 року" оголошено з 05.09.2020 року початок виборчого процесу місцевих виборів, призначених на 25.10.2020 року.

Позивач є кандидатом на посаду Марганецького міського голови Нікопольського району Дніпропетровської області, що підтверджується копією посвідчення №179 від 28.09.2020 року.

Судом встановлено, що рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 08.11.2020 року по справі № 160/14607/20 позовну заяву задоволено частково:

визнано протиправною бездіяльність Марганецької міської територіальної виборчої комісії Нікопольського району Дніпропетровській області (53400, Дніпропетровська обл., м. Марганець, вул. Єдності, буд.29а, код ЄДРПОУ 43799323), щодо не розгляду скарги кандидата в депутати Марганецької міської ради ОСОБА_2 , поданої 30.10.2020 року за вх. № 675.

В задоволенні решти позовних вимог - відмовлено.

Згідно інформації з комп`ютерної програми Діловодство спеціалізованого суду вищевказане судове рішення набрало законної сили 11.11.2020 року, про що виданий виконавчий лист.

12.11.2020 року до Марганецької міської територіальної виборчої комісії Нікопольського району Дніпропетровської області надійшла заява кандидата в депутати Марганецької міської ради Нікопольського району Дніпропетровської області ОСОБА_2 , в якій останній просить Марганецьку міську територіальну виборчу комісію виконати рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 08.11.2020 р. по справі №160/14607/20.

Згідно протоколу Марганецької міської територіальної виборчої комісії Нікопольського району Дніпропетровської області №29 від 12.11.2020 року розглянуті питання, зокрема:

П.4. Про встановлення процедури розгляду скарги ОСОБА_2 , кандидат в депутати Марганецької міської ради;

П.5. Про виконання рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 08.11.2020 року по справі №160/14607/20 щодо розгляду скарги ОСОБА_2 від 30.10.2020 р.

Щодо питання №4 комісія вирішила:

1. Заслухати пояснення членів ДВК №121777 (голови, заступника, секретаря) для надання пояснень з таких питань: чи є обґрунтованою скарга ОСОБА_2 та чи дійсно отримувалися виборчі документи тільки по одному виборчому округу, а не трьом?

2. Головному лікарю лікарні надати відомості щодо місця зареєстрованого проживання пацієнтів лікарні, які мали право голосу та перебували в лікарні станом на день проведення голосування 25 жовтня 2020 р. у вигляді письмової довідки або листа по відділенням лікарні.

3. Надати письмові пояснення по скарзі ОСОБА_2 на предмет її обґрунтованості або безпідставності. (Надати відомості, чи могли виборці, які проживають у 2-му виборчому окрузі, у наданих бюлетенях проголосувати за кандидата в депутати Марганецької міської ради ОСОБА_2 . Надати відомості, чи отримували виборці, які проживають у 2-му та 3-му виборчих округах, бюлетені для голосування по 1-му виборчому округу?)

Щодо питання №5 комісія вирішила:

1. Підготувати до 13.00 12.11.2020 р. усім членам комісії копії рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 08.11.2020р. по справі №160/14607/20 щодо розгляду скарги ОСОБА_2 від 30.10.2020 р.

2. Запропонувати ОСОБА_2 та членам ДВК, суб`єктам виборчого процесу бути присутніми на засіданні МмТВК під час розгляду скарги 12.11.2020 р. о 17.00.

Марганецькою міською ТВК від 12.11.2020 р. вих. № 864 направлено запит на адресу голови ДВК №121777, в якому повідомлялося, що Марганецька міська територіальна виборча комісія Нікопольського району Дніпропетровської області на підставі протокольного рішення № 29 від 12.11.2020 р., рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 08.11.2020 р. по справі № 160/14607/20, вимагає надати до 17.00 12.11.2020 р. відомості (у вигляді письмової довідки або листа) щодо отримання виборцями, які проживають у 2-му та 3-му виборчому округах, бюлетенів для голосування по 1-му виборчому округу.

На виконання вказаного листа до Марганецької міської територіальної виборчої комісії Нікопольського району Дніпропетровської області надійшли письмові пояснення голови ДВК № 121777 ОСОБА_3 від 12.11.2020 р., за змістом яких головою ДВК №121777 повідомлено, що в підготовці до голосування комісією ДВК було отримано бюлетенів для голосування по 1 виборчому округу 23 жовтня 2020 р. По іншим, а саме 2-го та 3-го округу дільниці не було видано бюлетенів. У зв`язку із чим голосування проводилось тільки по 1-виборчому округу, хворими які знаходились на час виборів лікарні.

На виконання листа Марганецької міської ТВК від 12.11.2020 р. вих. №864 надійшли письмові пояснення заступника голови ДВК № 121777 ОСОБА_4 , відповідно до яких повідомляється, що всі бюлетені, які отримані ДВК 121777 для проведення голосування 25.10.2020 року повернуті ТВК (використані та невикористані), та заступник голови ДВК не пам`ятає по якому округу у ДВК знаходилися бюлетені.

Марганецька міська територіальна виборча комісія Нікопольського району Дніпропетровської області 13.11.2020 року прийняла постанову №154 та постановила:

1. Провести повторний підрахунок голосів виборців з усіх видів місцевих виборів 25 жовтня 2020 року по виборчій дільниці № 121777.

2. Марганецькій міській територіальній виборчій комісії повідомити дільничну виборчу комісію № 121777 з місцевих виборів 25 жовтня 2020 року, а також суб`єктів виборчого процесу про проведення повторного підрахунку голосів виборців по виборчій дільниці № 121777.

3. Під час проведення повторного підрахунку голосів виборців по виборчій дільниці № 121777 встановити наявність або відсутність підстав для визнання голосування недійсним по виборчій дільниці № 121777 по кожному виду місцевих виборів.

4. Оприлюднити дану Постанову Марганецької міської територіальної виборчої комісії шляхом розміщення її на стенді офіційних матеріалів Марганецької міської територіальної виборчої комісії Нікопольського району Дніпропетровської області та у порядку, визначеному частиною четвертою статті 37 Виборчого кодексу України.

Щодо посилання позивача на ту обставину, що рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 08.11.2020 р. по справі № 160/14607/20 Марганецьку МТВК не було зобов`язано розглянути скаргу ОСОБА_2 від 30.10.2020 р. суд зазначає таке.

Згідно ст.129-1 Конституції України судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку.

Таким чином, норми Конституції України, як норми прямої дії підлягають безпосередньому застосуванню.

Згідно ст.370 КАС України судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами.

Частиною 2 ст.372 КАС України встановлено, що судове рішення, яке набрало законної сили або яке належить виконати негайно, є підставою для його виконання.

Наведене свідчить, що судовий акт, який набрав законної сили, підлягає безумовному виконанню особою, на яку покладено такий обов`язок. Це означає, що особа, якій належить виконати судовий акт, повинна вчинити достатні дії для організації процесу його виконання незалежно від будь-яких умов, оскільки інше суперечило б запровадженому ст.8 Конституції принципу верховенства права.

Згідно ч.4 ст.78 КАС України обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 08.11.2020 р. по справі № 160/14607/20 встановлено:

Так, з матеріалів справи судом встановлено, що 30.10.2020 року о 15 год. 44 хв. позивач подав до Марганецької міської територіальної виборчої комісії Нікопольського району Дніпропетровської області скаргу про порушення виборчого законодавства під час проведення місцевих виборів 25.10.2020 року за вх. 675.

Станом на 06.11.2020 року відповідачем жодного рішення, у строк передбачений ч.3 ст.69 Виборчого кодексу України, за скаргою позивача від 30.10.2020 року про порушення виборчого законодавства під час проведення місцевих виборів 25.10.2020 року за вх. 675, не прийнято.

Отже, виходячи з вищевикладеного суд приходить висновку, що відповідачем допущено бездіяльність щодо не розгляду скарги від 30.10.2020 року за вх. №675 кандидата в депутати Марганецької міської ради ОСОБА_2 про порушення виборчого законодавства під час проведення місцевих виборів 25.10.2020 року .

Таким чином, рішенням суду у справі № 160/14607/20 встановлено, що скарга ОСОБА_2 не розглянута, а відтак вказане порушення триває, та комісія повинна усунути таке порушення шляхом розгляду відповідної скарги.

Крім того, щодо порушення з боку відповідача в частині листування не в спосіб передбачений виборчим законодавством, суд зазначає, що згідно ч.5 ст.37 Виборчого кодексу України з питань поточної діяльності виборча комісія може приймати протокольні рішення, зміст яких заноситься до протоколу виборчої комісії та не оформлюється окремим документом.

А тому, листування з дільничними виборчими комісіями та з іншими установами для отримання відповідно інформації можливе у формі листа або запиту.

В подальшому, 13 та 14 листопада 2020 р. відповідачем проведено повторний підрахунок голосів виборців по виборчій дільниці № 121777, що було здійснено на підставі Постанови № 154 від 13.11.2020 р. щодо проведення повторного підрахунку голосів виборців по виборчій дільниці № 121777 та складено відповідні протоколи 14.11.2020 року.

Оскільки, судом встановлено, що відповідачем не вчинено порушень виборчого законодавства щодо виконання рішення суду у справі № 160/14607/20 в частині розгляду скарги ОСОБА_2 , то таким чином подальші дії щодо повторного підрахунку та складання протоколів також відповідають вимогам виборчого законодавства.

Інших посилань на порушення виборчого законодавства, крім порядку виконання рішення суду у справі № 160/14607/20, позивач не зазначає.

За наслідками проведення повторного підрахунку голосів відповідач прийняв о 22 год. 43 хв. 14.11.2020 р. Постанову № 155, якою визнав недійсним голосування на виборчій дільниці № 121777, посилаючись при цьому на ті обставини, що ряд виборців, які знаходились у лікарні, де розташована виборча дільниця № 121777, на момент проведення місцевих виборів 25 жовтня 2020 р., мали зареєстроване місце проживання, яке відносилося до першого, другого та третього виборчих округів з виборів Марганецької міської ради.

В Постанові №155 від 14.11.2020 р., якою визнано недійсним голосування на виборчій дільниці № 121777, Марганецька МТВК зазначила:

Під час проведення повторного підрахунку голосів виборців по спеціальній виборчій дільниці № 121777 Марганецькою міською територіальною виборчою комісією було встановлено, що на виконання вимог ч. 8 ст. 249 Виборчого кодексу України дільничною виборчою комісією № 121777 заведений журнал із назвою Місцеві вибори 25.10.2020 р. спеціальна ДВК № НОМЕР_1 у приміщенні КП Марганецька ЦМЛ ММР Заяви виборців та повідомлення , який прошитий та пронумерований.

У вказаному журналі на першому аркуші розміщений Опис документів, переданих ДВК № 121777 з виборів кандидатів до Дніпропетровської обласної ради, Нікопольської районної ради, Марганецької міської ради, Марганецького міського голови до Марганецької міської ТВК Нікопольського району, Дніпропетровської області, в якому містяться записи за порядковими номерами №№ 1-29 на 76-ти аркушах.

Дослідженням змісту журналу із назвою Місцеві вибори 25.10.2020 р. спеціальна ДВК № 121777 у приміщенні КП Марганецька ЦМЛ ММР Заяви виборців та повідомлення було встановлено, що в порушення вимог ч. 7 та ч. 8 ст. 249 Виборчого кодексу України до дільничної виборчої комісії № 121777 надійшло тільки 15 (п`ятнадцять) заяв виборців з проханням забезпечити голосування за місцем перебування таких виборців, а саме надійшли наступні заяви від виборців про голосування за місцем перебування:

1) Заява ОСОБА_5 від 21.10.2020 р. без наявності довідки медичного закладу;

2) Заява ОСОБА_6 від жовтня 2020 р. без наявності довідки медичного закладу;

3) Заява ОСОБА_7 від 20.10.2020 р. без наявності довідки медичного закладу;

4) Заява ОСОБА_8 від 21.10.2020 р. без наявності довідки медичного закладу;

5) Заява ОСОБА_9 від 21.10.2020 р. без наявності довідки медичного закладу;

6) Заява ОСОБА_10 від 21.10.2020 р. без наявності довідки медичного закладу;

7) Заява ОСОБА_11 від 22.10.2020 р. без наявності довідки медичного закладу, з позначкою невстановленої особи знаходится в від ;

8) Заява ОСОБА_12 від 22.10.2020 р. без наявності довідки медичного закладу, з позначкою невстановленої особи знаходится у від ;

9) Заява ОСОБА_13 від 22.10.2020 р. без наявності довідки медичного закладу, з позначкою невстановленої особи знаходится в від ;

10) Заява ОСОБА_14 від 22.10.2020 р. без наявності довідки медичного закладу, з позначкою невстановленої особи знаходится в відділ ;

11) Заява ОСОБА_15 від 22.10.2020 р. без наявності довідки медичного закладу, з позначкою невстановленої особи знаходиться в відділенні ;

12) Заява ОСОБА_16 від 22.10.2020 р. без наявності довідки медичного закладу, з позначкою невстановленої особи підтверджую, що цей пацієнт є в відділенні ;

13) Заява ОСОБА_17 від 22.10.2020 р. без наявності довідки медичного закладу, з позначкою невстановленої особи підтверджую, що пацієнт знах. в від. ;

14) Заява ОСОБА_18 від 22.10.2020 р. без наявності довідки медичного закладу, з позначкою невстановленої особи знаходиться в від ;

15) Заява ОСОБА_19 від 22.10.2020 р. без наявності довідки медичного закладу, з позначкою зав. від. ОСОБА_19 дійсно знаходиться на лікуванні в госп. відділенні КП МЦМЛ ММР .

Відповідно до витягу зі Списку виборців по спеціальній виборчій дільниці № 121777, м. Марганець Дніпропетровської області, в нижній частині витягу зазначено в графі Кількість виборців, внесених до аркуша списку виборців, на виборчій дільниці (на момент закінчення голосування) - 41 особа, в графі Кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені (за підписами виборців та відмітками голосував за місцем перебування на аркуші списку виборців) - 38 осіб.

В той же час, в самому витягу зі Списку виборців по спеціальній виборчій дільниці №121777, м. Марганець Дніпропетровської області, фактично включено 42 особи.

Дослідженням Списку виборців (уточненого) по спеціальній виборчій дільниці №121777, м. Марганець Дніпропетровської області, встановлено, що по жодній особі немає примітки голосував за місцем перебування , як це передбачено ч. 4 ст. 249 Виборчого кодексу України, також немає жодних рішень ДВК № 121777 про включення виборця до витягу із списку виборців для голосування за місцем перебування.

Також немає жодних підтверджень, що ДВК № 121777 здійснювала будь-яку перевірку факту тимчасової нездатності виборця пересуватися самостійно всупереч вимогам ч. 4 ст. 249 ВК України, і повинна була на підставі цієї норми відмовити в наданні цим виборцям у голосуванні за місцем перебування.

Крім того, порівнянням відомостей з витягу зі Списку виборців по спеціальній виборчій дільниці № 121777, м. Марганець Дніпропетровської області, та заяв в кількості 15 штук від громадян про надання дозволу голосувати за місцем перебування у КП Марганецька ЦМЛ ММР вбачається, що жоден із виборців, який писав заяви про дозвіл голосувати за місцем перебування та які містяться у відповідному прошитому журналі ДВК № 121777, фактично не був включений до витягу зі Списку виборців по спеціальній виборчій дільниці № 121777 для голосування на місцевих виборах 25 жовтня 2020 р.

Дослідженням прізвищ 42-х осіб, включених до витягу зі Списку виборців по спеціальній виборчій дільниці № 121777, та заяв в кількості 15-ти штук про голосування за місцем перебування, встановлено тільки одне співпадіння по прізвищу виборця ОСОБА_20 , однак заява про дозвіл голосувати за місцем перебування писала ОСОБА_13 (прож. АДРЕСА_1 ), а включена до витягу зі Списку виборців по спеціальній виборчій дільниці № 121777 під № 26 ОСОБА_21 (прож.: АДРЕСА_2 ), тобто різні особи, і остання особа не голосувала.

Таким чином, до витягу зі Списку виборців по спеціальній виборчій дільниці № 121777 для голосування за місцем перебування у КП Марганецька ЦМЛ ММР жодна з осіб, які просили про це, так і не були включені, однак натомість всі 42 особи, які були включені до витягу зі Списку виборців по спеціальній виборчій дільниці № 121777 для голосування за місцем перебування, не подавали заяв про голосування саме за місцем перебування.

Дослідженням Списку виборців (уточненого) по спеціальній виборчій дільниці № 121777, м. Марганець Дніпропетровської області, встановлено, що деякі з 15-ти осіб, які писали заяви про дозвіл голосувати за місцем перебування, натомість голосували в загальному порядку на виборчій дільниці, зокрема виборці ОСОБА_17 , ОСОБА_8 , ОСОБА_10 , ОСОБА_16 , ОСОБА_7 , ОСОБА_15 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_13 , ОСОБА_11 , ОСОБА_14 , ОСОБА_12 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 .

З наведених оригіналів виборчої документації Марганецька міська територіальна виборча комісія Нікопольського району Дніпропетровської області робить висновок, що до витягу зі Списку виборців по спеціальній виборчій дільниці № 121777 було безпідставно включено 42 особи, з яких в подальшому 38 осіб незаконно отримали виборчі бюлетені для голосування за місцем перебування без подання для цього будь-яких заяв та без будь-якого прийняття рішень ДВК № 121777 про надання дозволу для голосування за місцем перебування виборців.

Марганецькою МТВК при дослідженні Списку виборців (уточненого) по спеціальній виборчій дільниці № 121777 встановлено, що з включених до цього списку 71 осіб виборців, тільки по 28-ми особам виборців у відповідній графі Списку виборців (уточненого) Підпис виборця про отримання виборчого бюлетеня/виборчих бюлетенів стоять підписи виборців, натомість всі інші виборці голосували тільки згідно із витягом зі Списку виборців по спеціальній виборчій дільниці № 121777 для голосування за місцем перебування, куди були незаконно включені, оскільки підстав для голосування за місцем перебування не встановлено.

Також у Списку виборців (уточненому) по спеціальній виборчій дільниці № 121777 відсутні жодні позначки голосує за місцем перебування , всупереч вимогам ч. 4 ст. 249 Виборчого кодексу України….

….Однак, при дослідженні оригіналів виборчої документації, було встановлено відсутність заяв всіх виборців, які голосували за місцем перебування, щоб вони просили про надання їм такої можливості голосувати за місцем перебування, відсутні будь-які медичні довідки по жодному виборцю, які б підтверджували відповідний стан виборців, а натомість за поданими до ДВК № 121777 заявами про начебто неможливість пересуватися та надання згоди голосувати за місцем перебування по 15-ти особам, у підсумку майже всі такі особи проголосували на виборчій дільниці, а не за місцем перебування, тобто мали об`єктивну змогу пересуватися.

Враховуючи відсутність жодних як відповідних заяв виборців, так і жодних рішень ДВК про надання можливості голосувати виборцям за місцем перебування, 42 особи виборців були безпідставно включені до Витягу зі Списку виборців для голосування за місцем перебування, з яких 38 осіб безпідставно отримали бюлетені та прийняли участь в голосуванні з усіх видів місцевих виборів.

Враховуючи, що всього за спеціальною виборчою дільницею № 121777 проголосувало всього 66 виборців, а Марганецькою МТВК встановлено порушення щодо безпідставного включення до витягу зі Списку виборців по спеціальній виборчій дільниці № 121777 для голосування за місцем перебування по 38 особам, які отримали виборчі бюлетені, то мав місце випадок незаконного голосування по виборчій дільниці № 121777 у кількості, що становить 57,58% (п`ятдесят сім цілих п`ятдесят вісім сотих) відсотків кількості виборців, які отримали виборчі бюлетені на виборчій дільниці з відповідних місцевих виборів, про що складено Акт про виявлення випадку незаконного голосування.

Вказані обставини, встановлені Марганецькою МТВК, є підставою для визнання голосування по всім видам місцевих виборів по спеціальній виборчій дільниці № 121777 недійсним, враховуючи що через допущені порушення неможливо достовірно встановити результати голосування, а також приймаючи до уваги що кількість виборців, які проголосували із суттєвими порушеннями виборчого законодавства, складає більше половини всіх виборців, які отримали виборчі бюлетені .

Відповідно до ч. 4 ст. 249 ВК України, при включенні виборця до витягу із списку виборців для голосування за місцем перебування у списку виборців на виборчій дільниці у графі "підпис виборця" секретар дільничної виборчої комісії робить запис "голосує за місцем перебування".

Відповідно до абз. 2 ч. 4 ст. 249 ВК України, при включенні виборця до витягу із списку виборців для голосування за місцем перебування члени дільничної виборчої комісії зобов`язані перевірити факт тимчасової нездатності виборця пересуватися самостійно. У разі непідтвердження факту тимчасової нездатності виборця пересуватися самостійно дільнична виборча комісія приймає рішення про відмову в наданні цьому виборцю можливості голосувати за місцем перебування.

Відповідно до ч. 5 ст. 249 ВК України, виборець, який тимчасово не здатний пересуватися самостійно, поштою або через інших осіб подає власноручно написану заяву з проханням забезпечити йому голосування за місцем його перебування із зазначенням місця перебування виборця. Така заява разом з довідкою медичної установи про стан здоров`я виборця має бути подана до дільничної виборчої комісії не пізніше 20 години останньої п`ятниці перед днем виборів.

Наведене свідчить, що голосування за місцем перебування виборців є виключним випадком, який повинен мати відповідні підстави, зокрема виборець повинен надати заяву про голосування за місцем перебування, долучити до неї довідку медичної установи про стан здоров`я виборця, після чого має бути прийняте відповідне рішення ДВК про задоволення такої заяви виборця, внаслідок чого відповідно до ч. 4 ст. 249 у Списку виборців для голосування на виборчій дільниці ставиться відмітка голосує за місцем перебування , а такий виборець ставить підпис про отримання бюлетенів у витягі зі Списку виборців для голосування за місцем перебування.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 252 Виборчого кодексу України, відповідна виборча комісія може визнати голосування на виборчій дільниці недійсним у разі встановлення нею порушень вимог цього Кодексу, внаслідок яких неможливо достовірно встановити результати волевиявлення виборців, лише за таких обставин:

1) випадків незаконного голосування (заповнення, опускання виборчого бюлетеня до виборчої скриньки за виборця іншою особою, крім випадків, передбачених частинами п`ятою, десятою статті 248 цього Кодексу; голосування особами, які не мають права голосу на відповідних виборах; голосування особами, які не включені до списку виборців на виборчій дільниці або включені до нього безпідставно; голосування особою більше ніж один раз) у кількості, що перевищує 5 відсотків кількості виборців, які отримали виборчі бюлетені на виборчій дільниці з відповідних місцевих виборів.

Оскільки, відповідачем належним чином встановлено порушення виборчого законодавства, то подальше визнання голосування на виборчій дільниці №121777 недійсним відповідає вимогам Виборчого кодексу України.

З урахуванням наведеного, суд дійшов до висновку про відсутність підстав для задоволення позовних вимог.

У відповідності до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною 1 статті 2 КАС України встановлено, що завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Відповідно до частин 1, 2 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Суд, відповідно до статті 90 КАС України, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Відповідно до ч. 9 ст. 273 КАС України суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.

Згідно з ч.1 ст.4 Закону України "Про судовий збір" від 08.07.2011 р. № 3674-VI (далі - Закон № 3674-VI) судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

Ставка за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано фізичною особою, становить 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб (пп. 1 п. 3 ч. 2 ст. 4 Закону № 3674-VI).

Стаття 7 Закону України "Про Державний бюджет України на 2020 рік" передбачає встановлення станом на 1 січня 2020 року прожитковий мінімум для працездатних осіб у сумі 2102 грн.

Враховуючи те, що суд відмовив у задоволенні позовних вимог, то судовий збір у сумі 2522 грн. 40 коп. підлягає стягненню з позивача у дохід Державного бюджету України.

Керуючись ст. ст.139, 243-246, 273, 295 , Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

В задоволенні позовної заяви кандидата на посаду Марганецького міського голови Нікопольського району Дніпропетровської області ОСОБА_1 відмовити повністю.

Стягнути з кандидата на посаду Марганецького міського голови Нікопольського району Дніпропетровської області ОСОБА_1 ( АДРЕСА_3 ) на користь Державного бюджету України судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 2522,40 грн. за платіжними реквізитами: Отримувач коштів: ГУК у м.Києві/м.Київ/22030106, Код отримувача (код за ЄДРПОУ): 37993783 Банк отримувача: Казначейство України (EAП), Рахунок отримувача: UA798999980000031211256026001, Код класифікації доходів бюджету: 22030106.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двох днів з дня його проголошення.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються у відповідності до пункту 15.5 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст рішення суду складений 16 листопада 2020 року 18 год. 35 хв.

Суддя О.В. Єфанова

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.11.2020
Оприлюднено16.11.2020
Номер документу92857005
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/15056/20

Ухвала від 19.11.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шлай А.В.

Ухвала від 19.11.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шлай А.В.

Ухвала від 19.11.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шлай А.В.

Ухвала від 18.11.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шлай А.В.

Ухвала від 18.11.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шлай А.В.

Рішення від 16.11.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Єфанова Ольга Володимирівна

Ухвала від 15.11.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Єфанова Ольга Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні