Україна
Донецький окружний адміністративний суд
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
16 листопада 2020 р. Справа№200/7933/20-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1
Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Бабаш Г.П., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження (у порядку письмового провадження) в приміщенні Донецького окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 (РНОКПП: НОМЕР_1 , зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_1 ) до Управління Пенсійного фонду України у м. Краматорську Донецької області (ЄДРПОУ: 23346787, Донецька область, м. Краматорськ, вул. Поштова, 5) про визнання рішення незаконним, скасування протоколу та зобов`язання вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 звернулась до Донецького окружного адміністративного суду з позовною заявою до Управління Пенсійного фонду України у м. Краматорськ Донецької області, в якій просила:
- визнати протиправними дії відповідача щодо відмови зарахувати до страхового стажу період роботи з 01.08.1985 року по 24.12.1993 року на "Краматорському хлібокомбінаті";
- скасувати розпорядження відповідача №053130004116 від 09.01.2020 року;
- зобов`язати відповідача провести перерахунок та зарахувати при розрахунку страховий стаж за період роботи з 01.08.1985 року по 24.12.1993 року на "Краматорському хлібокомбінаті", починаючи з 03.01.2020 року.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що 03.01.2020 року звернувся до управління із заявою про призначення пенсії за віком згідно ст. 26 Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування №1058-IV від 09.07.2003 року.
На підставі розпорядження УПФУ у місті Краматорську №053130004116 від 09.01.2020 року було прийнято рішення не враховувати до її страхового стажу період роботи з 01.08.1985 року по 24.12.1993 року на Краматорському хлібокомбінаті , оскільки запис зроблено з порушенням п.2.15 Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників.
В січні 2020 року позивач знову звернувся до відповідача щодо роз`яснення, з якого приводу йому не врахували в страховий стаж роботу на Краматорському хлібокомбінаті в період з 01.08.1985 року по 24.12.1993 року.
29.01.2020 року позивач отримав відповідь від відповідача з якої слідує, що згідно п.2.15 Інструкції про порядок ведення трудових книжок на підприємствах, установах і організаціях від 27.09.1993 року №58 якщо, за час роботи працівника назва підприємства змінюється, то про це окремим порядком у трудовій книжці робиться запис та проставляється підстава перейменування - наказ (розпорядження), його дата і номер. Таким чином, в період з 01.08.1985 року по 24.12.1993 року в Краматорському державному хлібокомбінаті неможливо зарахувати при призначенні позивачу пенсії за віком, оскільки повне найменування підприємства не відповідає назві на печатці, якою завірено звільнення.
Позивач звернувся до відділу трудового архіву Краматорської міської ради із запитом про надання довідки про стаж роботи на Краматорському хлібокомбінаті .
Проте згідно довідки відділу трудового архіву Краматорської міської ради документи підприємства Краматорський хлібозавод на зберігання до відділу трудового архіву Краматорської міської ради не надходили, та надати довідку про стаж роботи позивача за період з 01.08.1985 року по 24.12.1993 року немає можливості.
Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 02.09.2020 року позовну заяву залишено без руху.
Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 21.09.2020 року відкрито провадження в адміністративній справі, за правилами спрощеного судового провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
В матеріалах справи наявний відзив відповідача на позовну заяву, в якому зазначено, що 03.01.2020 року до управління звернулась ОСОБА_1 із заявою про призначення пенсії за віком на пільгових умовах за списком №2.
При розгляді наданих документів встановлено, що періоди роботи з 01.08.1985 року по 24.12.1993 року на підприємстві Краматорський хлібокомбінат , неможливо зарахувати до страхового стажу роботи, оскільки записи в трудовій книжці зроблені з порушенням п.2.15 Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої Наказом Міністерства праці України, Міністерства юстиції України, Міністерства соціального захисту населення України від 29.07.1993 року №58, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17 серпня 1993 року за №110, а саме: якщо за час роботи працівника назва підприємства змінюється, то про це окремим рядком у графі 3 трудової книжки робиться запис, а у графі 4 проставляється підстава перейменування - наказ (розпорядження), його дата і номер.
Таким чином прийняття на роботу було зроблено підприємством Краматорський хлібокомбінат , а запис про звільнення завірений печаткою Краматорського державного хлібокомбінату , тобто відсутній запис про перейменування.
Відповідно статті 258 КАС України суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.
Суд, перевіривши матеріали справи та оцінивши повідомлені сторонами обставини, дійшов наступних висновків.
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , що підтверджується копіями паспорту громадянина України № НОМЕР_2 і картки платника податків від 14.07.2003 року.
03.01.2020 року ОСОБА_1 звернулась до Управління Пенсійного фонду України у м. Краматорську Донецької області із заявою про призначення пенсії за віком на пільгових умовах за списком №2 згідно п.2 ч.2 ст.114 Закону України від 09.07.2003 року №1058-IV Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування .
Відповідно даних ІКІС ОСОБА_1 призначено пенсію за віком з 03.01.2020 року.
Розпорядженням Управління Пенсійного фонду України у м. Краматорську Донецької області від 09.01.2020 року №053130004116 позивачу відмовлено у врахуванні до страхового стажу період роботи з 01.08.1985 року по 24.12.1993 року на Краматорському хлібокомбінаті , оскільки запис зроблено з порушенням п.2.15 Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої Наказом Міністерства праці України, Міністерства соціального захисту населення України від 29.07.1993 року №58, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 17.08.1993 року №110, а саме відсутній запис про перейменування підприємства.
На запит позивача щодо надання довідки про стаж листом відділу трудового архіву Краматорської міської ради від 20.01.2020 року №07-04/74 позивача повідомлено, що документи підприємства Краматорський хлібозавод на зберігання до відділу не надходили. Надати довідку про стаж на ОСОБА_1 за період з 01.08.1985 року по 24.12.1993 року немає можливості.
Згідно єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань підприємство не ліквідовано, юридична адреса: вул. Маяковського, 3, м. Краматорськ, Донецька область.
Листом Управління Пенсійного фонду України у м. Краматорську Донецької області від 27.01.2020 року №26/М-01-01-01/1209/07/34 на письмове звернення позивача повідомлено, що період роботи з 01.08.1985 року по 24.125.1993 року в Краматорському державному хлібокомбінаті неможливо зарахувати при призначенні пенсії за віком, оскільки повне найменування підприємства не відповідає назві підприємства на печатці, якою завірено звільнення.
В листі також зазначено про те, що спеціалістом управління УПФУ зроблено запит до Головного управління статистики в Донецькій області від 24.01.2020 року №1124/02/34 та до Управління реєстрації повноважень та ведення реєстру територіальної громади Краматорської міської ради від 24.01.2020 року №1129/02/34 щодо надання інформації про перейменування Краматорського хлібокомбінату .
Листом Управління Пенсійного фонду України у м. Краматорську Донецької області від 07.08.2020 року №247-258/М-02/8-0531/20 на письмове звернення позивача надано копію рішення управління про відмову в зарахуванні до страхового стажу періоду роботи 01.08.1985 року по 24.12.1993 року на Каматорському хлібокомбінаті та повторно зазначено про те, що Спеціалістом управління УПФУ зроблено запит до Головного управління статистики в Донецькій області від 24.01.2020 року №1124/02/34 та до Управління реєстрації повноважень та ведення реєстру територіальної громади Краматорської міської ради від 24.01.2020 року №1129/02/34 щодо надання інформації про перейменування Краматорського хлібокомбінату .
До суду надана копія трудової книжки позивача НОМЕР_3 , в якій наявні записи №№ 1-2 щодо роботи позивача з 01.08.1985 року по 24.12.1993 року в якості контролера по третьому розряду у Донецькому виробничому об`єднані хлібопекарної промисловості Краматорський хлібокомбінат . Згідно із записом № 2 позивач звільнений 24.12.1993 року з Донецької виробничої об`єднаної хлібопекарної промисловості Краматорського державного хлібокомбіната. У трудовій книжці позивача відсутні відомості щодо перейменування (або реорганізацію) Донецької виробничої об`єднаної хлібопекарної промисловості Краматорський хлібокомбінат у Донецьке виробниче об`єднання хлібопекарної промисловості Краматорського державного хлібокомбіната.
Судом встановлено, що на теперішній час Відкрите акціонерне товариство Краматорський хлібокомбінат зареєстроване у якості юридичної особи, (ЄДРПОУ: 00376047, місцезнаходження: 8433, Донецька область, м. Краматорськ, вул. Маяковського, буд. 3) і перебуває в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, що підтверджується відомостями з вказаного реєстру, безоплатний доступ до яких забезпечується на підставі Порядку надання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.
Щодо строку звернення до суду з адміністративним позовом, суд зазначає наступне.
Статтею 122 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.
Для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.
Позивачем до суду подано заяву про поновлення строку звернення до суду. В обґрунтування заявленого клопотання позивачем зазначено, що лише 12.08.2020 року позивач ознайомився із розпорядженням УПФУ у місті Краматорську 3053130004116 від 09.01.2020 року, згідно якого було прийнято не врахувати до страхового стажу позивача період роботи з 01.08.1985 року по 24.12.1990 року на Краматорському хлібокомбінаті .
При відкритті провадження судом було витребувано у відповідача докази направлення позивачу спірного рішення та докази отримання позивачем відповідного рішення.
Відповідачем до суду подано відзив на позовну заяву, в якому зазначено, що доказом направлення позивачу спірного рішення, є наявний в додатках до адміністративного позову лист управління від 07.08.2020 року №247-258/М-02/8-0531/20, який підтверджує направлення ОСОБА_1 копії оскаржуваного рішення.
Як вбачається з матеріалів справи, дійсно листом Управління Пенсійного фонду України у м. Краматорську Донецької області від 07.08.2020 року №247-258/М-02/8-0531/20 направлено на адресу позивача оскаржуване рішення, копію розрахунку стажу та копію розрахунку заробітної плати позивача.
Виходячи з вищевикладеного, суд вважає що позивачем пропущено строк на звернення до суду з адміністративним позовом з поважних причин та вважає можливим його поновити.
Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи, суд зазначає наступне.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.
Відповідно до частини першої статті 46 Конституції України громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.
Статтею 8 Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування № 1058 передбачено право громадян України на отримання пенсійних виплат та соціальних послуг.
Відповідно до ч. 3 ст. 4 Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування виключно законами про пенсійне забезпечення визначаються види пенсійного забезпечення, умови, норми та порядок пенсійного забезпечення.
Відповідно до ст. 5 Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування цей Закон регулює відносини, що виникають між суб`єктами системи загальнообов`язкового державного пенсійного страхування. Дія інших нормативно- правових актів може поширюватися на ці відносини лише у випадках, передбачених цим Законом, або в частині, що не суперечить цьому Закону. Виключно цим Законом визначаються: види пенсійних виплат; умови набуття права та порядок визначення розмірів пенсійних виплат.
Відповідно до п. 2 Прикінцевих положень Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування до запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди призначення пільгових пенсій провадиться за нормами зазначеного закону в разі досягнення пенсійного віку та наявності трудового стажу, передбаченого Законом України Про пенсійне забезпечення .
Частиною 1 ст. 26 Закону України від 9 липня 2003 року № 1058-IV Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування (далі - Закон № 1058-IV) передбачено, що Особи мають право на призначення пенсії за віком після досягнення віку 60 років за наявності страхового стажу не менше 15 років по 31 грудня 2017 року.
Починаючи з 1 січня 2018 року право на призначення пенсії за віком після досягнення віку 60 років мають особи за наявності страхового стажу: з 1 січня 2018 року по 31 грудня 2018 року - не менше 25 років; з 1 січня 2019 року по 31 грудня 2019 року - не менше 26 років; з 1 січня 2020 року по 31 грудня 2020 року - не менше 27 років; з 1 січня 2021 року по 31 грудня 2021 року - не менше 28 років; з 1 січня 2022 року по 31 грудня 2022 року - не менше 29 років; з 1 січня 2023 року по 31 грудня 2023 року - не менше 30 років; з 1 січня 2024 року по 31 грудня 2024 року - не менше 31 року; з 1 січня 2025 року по 31 грудня 2025 року - не менше 32 років; з 1 січня 2026 року по 31 грудня 2026 року - не менше 33 років; з 1 січня 2027 року по 31 грудня 2027 року - не менше 34 років; починаючи з 1 січня 2028 року - не менше 35 років.
Відповідно до ч. 1 і ч. 3 ст. 44 Закону від 09.07.2003 № 1058-IV встановлено, що заява про призначення (перерахунок) пенсії та необхідні документи подаються до територіального органу Пенсійного фонду або до уповноваженого ним органу чи уповноваженій особі в порядку, визначеному правлінням Пенсійного фонду за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах трудових відносин, соціального захисту населення, особисто або через представника, який діє на підставі виданої йому довіреності, посвідченої нотаріально.
Органи Пенсійного фонду мають право вимагати відповідні документи від підприємств, організацій і окремих осіб, видані ними для оформлення пенсії, а також в необхідних випадках перевіряти обґрунтованість їх видачі та достовірність поданих відомостей про осіб, які підлягають загальнообов`язковому державному пенсійному страхуванню, умови їх праці та інших відомостей, передбачених законодавством для визначення права на пенсію. На такі перевірки не поширюється дія положень законодавства про здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.
Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 64 Закону від 09.07.2003 № 1058-IV передбачено, що Виконавча дирекція Пенсійного фонду та її територіальні органи мають право: отримувати безоплатно від органів державної влади, підприємств, установ і організацій незалежно від форм власності, виду діяльності та господарювання і від фізичних осіб - підприємців відомості, пов`язані з нарахуванням, обчисленням та сплатою страхових внесків, а також інші відомості, необхідні для виконання ними функцій, передбачених цим Законом та іншими законами України.
Підпунктом 2 п. 2.1 розділу ІІ Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування", затвердженого Постановою правління Пенсійного фонду України 25.11.2005 № 22-1, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 27 грудня 2005 р. за № 1566/11846 (далі - Порядок № 22-1), передбачено, що до заяви про призначення пенсії за віком додаються такі документи: документи про стаж, що визначені Порядком підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 12 серпня 1993 року № 637.
Згідно з п. 1 Порядку підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 12 серпня 1993 року №637 (далі - Порядок №637), передбачено, що основним документом, що підтверджує стаж роботи, є трудова книжка. За відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній трудовий стаж встановлюється на підставі інших документів, виданих за місцем роботи, служби, навчання, а також архівними установами.
Відповідно до п. 4.2 і п. 4.3 розділу IV Порядку № 22-1 встановлено, що при прийманні документів орган, що призначає пенсію: 1) перевіряє правильність оформлення заяви, відповідність викладених у ній відомостей про особу даним паспорта та документам про стаж; 2) перевіряє зміст і належне оформлення наданих документів; 3) перевіряє копії відповідних документів, фіксує й засвідчує виявлені розбіжності (невідповідності). Орган, що призначає пенсію, має право вимагати від підприємств, установ та організацій, фізичних осіб дооформлення у тримісячний строк з дня подання заяви прийнятих і подання додаткових документів, передбачених законодавством, а також перевіряти обґрунтованість їх видачі; 4) видає пам`ятку пенсіонеру (додаток 4), копія якої зберігається у пенсійній справі.
Не пізніше 10 днів після надходження заяви та за наявності документів, необхідних для призначення, перерахунку, переведення з одного виду пенсії на інший та поновлення виплати пенсії (у тому числі документів, одержаних відповідно до абзацу другого підпункту 3 пункту 4.2 цього розділу), орган, що призначає пенсію, розглядає подані документи та приймає рішення щодо призначення, перерахунку, переведення з одного виду пенсії на інший, поновлення раніше призначеної пенсії без урахування періоду, за який відсутня інформація про сплату страхових внесків до Пенсійного фонду України.
Пунктом 2.15 Інструкції про порядок ведення трудових книжок на підприємствах, в установах і організаціях, затвердженої Наказом Міністерства праці України, Міністерства юстиції України, Міністерства соціального захисту населення України від 29.07.93 N 58, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 17 серпня 1993 р. за N 110 (далі - Інструкція № 58), у редакції, чинній на час перейменування підприємства, передбачено, що якщо за час роботи працівника назва підприємства змінюється, то про це окремим порядком у графі 3 трудової книжки робиться запис: "Підприємство таке-то з такого-то числа перейменоване на таке-то", а у графі 4 проставляється підстава перейменування - наказ (розпорядження), його дата і номер.
Пунктом 4 Постанови Кабінету Міністрів України від 27 квітня 1993 року № 301 Про трудові книжки працівників у редакції, чинній на час перейменування підприємства, передбачено, що відповідальність за організацію ведення обліку, зберігання і видачу трудових книжок покладається на керівника підприємства, установи, організації.
За порушення встановленого порядку ведення, обліку, зберігання і видачі трудових книжок посадові особи несуть дисциплінарну, а в передбачених законом випадках іншу відповідальність.
Отже, правильність і своєчасність заповнення трудових книжок покладалася саме на відповідальних посадових осіб, а не на працівника.
У спірному рішенні відповідача або у відзиві УПФУ не наведено обґрунтованих сумнівів щодо достовірності записів №№ 1-2.
Крім того, відповідно Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Відкрите акціонерне товариство Краматорський хлібокомбінат ЄДРПОУ: (00376047) зареєстровано в державному реєстрі: 26.12.1995, дата запису: 12.09.2005, номер запису: 12701200000001046. Відомості щодо перейменування підприємства відсутні, у зв`язку з тим, що порядок надання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та юридичних осіб - підприємців почав діяти 2005 року.
Суд враховує, що відмовляючи позивачу у врахуванні до страхового стажу періоду роботи з 01.08.1985 року по 24.12.1993 року, пенсійний фонд не ставить під сумнів сам факт роботи позивача на даному підприємстві, а наголошує на відсутності запис про перейменування підприємства. При цьому, як вже було зазначено, відповідальність за правильність заповнення трудової книжки працівник не несе. Проте, відмовляючи в зарахуванні цього періоду, відповідач покладає цю відповідальність саме на позивача, безпідставно позбавивши особу пенсійного забезпечення.
Частина 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України встановлює обов`язок суду перевіряти рішення, дії чи бездіяльність суб`єктів владних повноважень на предмет відповідності певним принципам, зокрема це добросовісність та пропорційність.
Прийняття рішення, вчинення дії добросовісно цей критерій-принцип вимагає від суб`єкта владних повноважень діяти добросовісно, тобто з щирим наміром щодо реалізації владних повноважень та досягнення поставлених цілей і справедливих результатів, з відданістю визначеній законом меті та завданням діяльності.
Прийняття рішень, вчинення дій пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване ці рішення (дії), - цей критерій відображає принцип пропорційності (адекватності). Дотримання принципу пропорційності особливо важливе при прийняті рішень або вжитті заходів, які матимуть вплив на права, свободи та інтереси особи. Метою дотримання цього принципу є досягнення розумного балансу між публічними інтересами, на забезпечення яких спрямовані рішення або дії суб`єкта владних повноважень, та інтересами конкретної особи.
Суд наголошує, що метою проведення пенсійним органом перевірки поданої особою заяви про призначення пенсії не має бути надмірний формалізм та знаходження в будь-який спосіб підстав для відмови в призначені пенсій. Завданням пенсійного органу в державі, яка має соціальну спрямованість та гарантує пенсійне забезпечення своїх громадян, має бути, зокрема, сприяння у реалізації таких прав.
Відповідачем не обґрунтовано, які в нього є підстави не зараховувати наявний стаж позивача (а з рішення відповідача не вбачається сумнівів в наявності стажу), лише у зв`язку з відсутністю запису про перейменування підприємства. Тобто, яким чином цей запис може підтвердити або спростувати наявний стаж.
При цьому пенсійним фондом не вжито жодних заходів в межах визначених законом повноважень щодо проведення перевірки підприємства та витребування необхідних документів, або залучення до встановлення спірних фактів свідків.
У зв`язку з вищевикладеним, оскаржуване рішення є протиправним і підлягає скасуванню.
Стосовно вимоги визнати протиправними дії відповідача щодо відмови зарахувати період роботи до страхового стажу, суд відмовляє в її задоволені, оскільки ним не встановлено будь-яких інших окремих дій відповідача (крім прийняття спірного розпорядження, щодо якого судом спір вирішено), якими порушені права позивача.
У зв`язку з вищевикладеним, суд зазначає, що достатнім і належним способом захисту прав позивача є скасування розпорядження Управління Пенсійного фонду України у м. Краматорську Донецької області від 09.01.2020 року №053130004116, яким ОСОБА_1 відмовлено у зарахуванні періоду роботи з 01.08.1985 року по 24.12.1993 року на Краматорському хлібокомбінаті. Зобов`язати Управління Пенсійного фонду України у м. Краматорську Донецької області здійснити перерахунок пенсії позивачу із зарахуванням до страхового стажу періодів роботи з 01.08.1985 року по 24.12.1993 року на "Краматорському хлібокомбінаті", починаючи з 03.01.2020 року.
Відповідно до ч. 1, 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Розглянувши подані документи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку, що позовні вимоги ОСОБА_1 підлягають частковому задоволенню.
Відповідно до ч. 1, 3 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись ст. ст. 7, 8, 10, 139, 242, 244-250, 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов ОСОБА_1 (РНОКПП: НОМЕР_1 , зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_1 ) до Управління Пенсійного фонду України у м. Краматорську Донецької області (ЄДРПОУ: 23346787, Донецька область, м. Краматорськ, вул. Поштова, 5) про визнання рішення незаконним, скасування протоколу та зобов`язання вчинити певні дії задовольнити частково.
Визнати протиправним та скасувати розпорядження Управління Пенсійного фонду України у м. Краматорську Донецької області від 09.01.2020 року №053130004116 про відмову ОСОБА_1 у зарахуванні періоду роботи з 01.08.1985 року по 24.12.1993 року на Краматорському хлібокомбінаті .
Зобов`язати Управління Пенсійного фонду України у м. Краматорську Донецької області здійснити перерахунок пенсії ОСОБА_1 із зарахуванням до страхового стажу періоди роботи з 01.08.1985 року по 24.12.1993 року на "Краматорському хлібокомбінаті", починаючи з 03.01.2020 року.
В решті позовних вимог відмовити.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Управління Пенсійного фонду України у м. Краматорську Донецької області (ЄДРПОУ: 23346787, Донецька область, м. Краматорськ, вул. Поштова, 5) на користь ОСОБА_1 (РНОКПП: НОМЕР_1 , зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_1 ) суму судового збору у розмірі 840,80 грн.
Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Першого апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції протягом тридцяти днів з дня його проголошення. У разі застосування судом ч. 3 ст. 243 КАС України зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя Г.П. Бабаш
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.11.2020 |
Оприлюднено | 16.11.2020 |
Номер документу | 92857124 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гаврищук Тетяна Григорівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гаврищук Тетяна Григорівна
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Бабаш Г.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні