ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
16 листопада 2020 року м. Київ № 826/12702/18
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Маруліної Л.О., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін (в письмовому провадженні) адміністративну справу
за позовом Об`єднання кредитних спілок ПРОГРАМА ЗАХИСТУ ВКЛАДІВ
до Державної податкової служби України
про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,
В С Т А Н О В И В:
Об`єднання кредитних спілок ПРОГРАМА ЗАХИСТУ ВКЛАДІВ (далі також - позивач) звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління ДФС у м. Києві (далі також - відповідач), в якому просить визнати протиправним та скасувати рішення Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління ДФС у м. Києві про відмову у включенні Об`єднання кредитних спілок ПРОГРАМА ЗАХИСТУ ВКЛАДІВ до реєстру неприбуткових установ та організацій від 24 січня 2018 року №1826554600027.
Позовні вимоги мотивовано тим, що позивач не погоджується з рішенням відповідача про відмову у включенні ОБЄДНАННЯ КРЕДИТНИХ СПІЛОК ПРОГРАМА ЗАХИСТУ ВКЛАДІВ до Реєстру неприбуткових установ та організацій від 24 ічня 2018 року №1826554600027 та листом від 24 січня 2018 року №690/10/26-55-12-01, де підставою відмови вказано невідповідність неприбуткової організації та/або установчих документів такої організації вимогам, установленим пунктом 133, 4 статті 133 Кодексу.
Ухвалою суду від 10.08.2018 року відкрито спрощене позовне провадження у справі без повідомлення учасників справи (письмове провадження), встановлено відповідачу строк для надання відзиву та витребувано від останнього докази та відповідні матеріали.
Відповідачем 10 вересня 2018 року через канцелярію суду подано відзив на позовну заяву, в якому представник відповідача вказує, що кредитні спілки не можуть бути визнані неприбутковими організаціями у розумінні Кодексу та не підлягають включенню до нового Реєстру. Кредитні спілки як фінансові установи, виключним видом діяльності яких є надання фінансових послуг, є платниками податку на прибуток та зобов`язані нараховувати та сплачувати податок на прибуток у порядку, встановленому розділом ІІІ Податок на прибуток підприємств Кодексу.
У відповіді на відзив, поданій через канцелярію суду 28 вересня 2018 року позивачем зазначено, що всі твердження відповідача у відзиві не підтверджені належними та допустимими доказами у розумінні Кодексу адміністративного судочинства України.
Відповідно до додатка до постанови Кабінету Міністрів України від 28 березня 2018 року № 296 Про реформування територіальних органів Державної фіскальної служби районні податкові інспекції у м. Києві, в тому числі Державна податкова інспекція у Печерському районі Головного управління ДФС у м. Києві, реорганізовано шляхом їх приєднання до Головного управління ДФС у м. Києві.
Відповідно до відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Державна податкова інспекція у Печерському районі Головного управління ДФС у м. Києві припинена.
У подальшому, постановою Кабінету Міністрів України від 19 червня 2019 року № 537 Про утворення територіальних органів Державної податкової служби реорганізовано Головне управління ДФС у м. Києві шляхом його приєднання до Головного управління ДПС у м. Києві.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 21 серпня 2019 року № 682-р оголошено про початок роботи Державної податкової служби України.
Відповідно до статті 52 Кодексу адміністративного судочинства України у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку замінити відповідача Державну податкову інспекцію у Печерському районі Головного управління ДФС у м. Києві (код ЄДРПОУ 39669867) - на правонаступника Державну податкову службу України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8, код ЄДРПОУ 43005393).
Дослідивши матеріали справи, судом встановлено наступне.
Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, ОБ`ЄДНАННЯ КРЕДИТНИХ СПІЛОК ПРОГРАМА ЗАХИСТУ ВКЛАДІВ за організаційно-правовою формою: інші об`єднання юридичних осіб.
Згідно свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи Серія А00 №819609, позивач набув статус юридичної особи 12 червня 2007 року.
Рішенням №37 від 25 липня 2007 року про внесення організації (установи) до Реєстру неприбуткових організацій (установ), позивач отримав статус неприбуткової організації.
Об`єднання кредитних спілок ПРОГРАМА ЗАХИСТУ ВКЛАДІВ звернулось до Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління ДФ у м. Києві листом вих. №2 від 11 січня 2018 року та доданими документами для внесення позивача до Реєстру неприбуткових установ та організацій.
Рішенням від 24 січня 2018 року №1826554600027 позивачу відмовлено у включенні Об`єднання кредитних пілок ПРОГРАМА ЗАХИСТУ ВКЛАДІВ до Реєстру неприбуткових установ та організацій, підстава: невідповідність неприбуткової організації та/або установчих документів такої організації вимогам, установленим пунктом 133.4 статті 133 Кодексу.
Згідно листа відповідача від 24 січня 2020 року №690/10/26-55-12-01, кредитні спілки не можуть бути визнані неприбутковими організаціями у розумінні Кодексу та не підлягають включенню до нового Реєстру . Кредитні спілки як фінансові установи, виключним видом діяльності яких є надання сплачувати податок на прибуток у порядку, встановленому розділом ІІІ Податок на прибуток підприємств Кодексу. У зв`язку з викладеним, ДПІ у Печерському районі ГУ ДФС у м. Києві прийнято рішення щодо відмови ОЮО Об`єднання кредитних спілок ПРОГРАМА ЗАХИСТУ ВКЛАДІВ у включенні до Реєстру неприбуткових установ та організацій.
Не погоджуючись зі вказаним рішенням та вважаючи його незаконним і протиправним, позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом за захистом своїх порушених прав та законних інтересів.
Всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, відзив, відповідь на відзив, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов наступних висновків.
Відповідно пункту 133.4 статті 133 Податкового кодексу України щодо відповідності неприбуткової організації встановленим вимогам та надання завірених копій установчих документів до фіскального органу. У разі відповідності установчих документів вимогам пункту 133.4 статті 133 Податкового кодексу України організацію буде включено до нового Реєстру неприбуткових установ та організацій.
На підтвердження вищенаведеного позивачем надано завірені копії Статуту, виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, опису документів, що надаються юридичною особою державному реєстратору для проведення реєстраційної дії - Державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи, завірену підписом керівника і печаткою кредитної спілки.
З 1 січня 2015 року Законом України Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи від 28 грудня 2014 року №71-VIII змінено порядок оподаткування неприбуткових організацій.
З метою вдосконалення регулювання правового статусу і оподаткування неприбуткових організацій Законом України Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування неприбуткових організацій від 17 липня 2015 року № 652-VIII внесено зміни, які набули чинності 13 серпня 2015 року.
До 13 серпня 2015 року ознака неприбутковості зводилась до провадження діяльності, метою якої не є одержання прибутку.
Термін неприбуткові підприємства, установи та організації в новій редакції викладено як неприбуткові підприємства, установи та організації (далі - неприбуткові організації), які не є платниками податку на прибуток підприємств відповідно до пункту 133.4 Податкового кодексу України.
Згідно з підпунктом 14.1.121 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України неприбуткові підприємства, установи та організації - це неприбуткові підприємства, установи та організації, які не є платниками податку на прибуток підприємств відповідно до пункту 133.4 статті 133 цього Кодексу.
Підпунктом 133.4.1 пункту 133.4 статі 133 Податкового кодексу України конкретизовано вимоги до установчих документів неприбуткових організацій, які діють на підставі установчих документів організації вищого рівня.
Згідно із підпунктом 133.4.1 пункту 133.4 статті 133 Податкового кодексу України неприбутковим підприємством, установою та організацією є підприємство, установа та організація (далі - неприбуткова організація), що одночасно відповідає таким вимогам:
утворена та зареєстрована в порядку, визначеному законом, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації;
установчі документи якої (або установчі документи організації вищого рівня, на підставі яких діє неприбуткова організація відповідно до закону) містять заборону розподілу отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов`язаних з ними осіб. Для цілей цього абзацу не вважається розподілом отриманих доходів (прибутків) фінансування видатків, визначених підпунктом 133.4.2 цього пункту;
установчі документи якої (або установчі документи організації вищого рівня, на підставі яких діє неприбуткова організація відповідно до закону) передбачають передачу активів одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зарахування до доходу бюджету у разі припинення юридичної особи (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення). Положення цього абзацу не поширюється на об`єднання та асоціації об`єднань співвласників багатоквартирних будинків;
внесена контролюючим органом до Реєстру неприбуткових установ та організацій.
Обов`язковою умовою для неприбуткових організацій є використання своїх доходів (прибутків) виключно для фінансування видатків на утримання такої неприбуткової організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами (підпункт 133.4.2 пункту 133.4 статті 133 Податкового кодексу України).
Відповідно до підпункту 133.4.3 пункту 133.4 статті 133 Податкового кодексу України у разі недотримання неприбутковою організацією вимог, визначених цим пунктом, така неприбуткова організація зобов`язана подати у строк, визначений для місячного податкового (звітного) періоду, звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації за період з початку року (або з початку визнання організації неприбутковою в установленому порядку, якщо таке визнання відбулося пізніше) по останній день місяця, в якому вчинено таке порушення, та зазначити і сплатити суму самостійно нарахованого податкового зобов`язання з податку на прибуток. Податкове зобов`язання розраховується виходячи із суми операції (операцій) нецільового використання активів. Така неприбуткова організація виключається контролюючим органом з Реєстру неприбуткових установ та організацій та вважається платником податку на прибуток для цілей оподаткування з першого дня місяця, наступного за місяцем, у якому вчинено таке порушення.
Таким чином, у разі якщо неприбуткова організація відповідає вимогам підпункту 133.4.3 пункту 133.4 статті 133 Податкового кодексу України, така організація може бути включена до нового Реєстру.
Постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року №440 затверджений Порядок ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру (далі - Порядок №440).
Згідно з пунктом 4 Порядку № 440 ознака неприбутковості організації присвоюється за окремими групами підприємств, установ та організацій відповідно до підпункту 133.4.6 пункту 133.4 статті 133 Податкового кодексу України за такою структурою (0038) - спілки. Присвоєння неприбутковій організації ознаки неприбутковості здійснює контролюючий орган за основним місцем обліку неприбуткової організації (далі - контролюючий орган).
Для включення до Реєстру неприбуткова організація повинна подати до контролюючого органу реєстраційну заяву за формою 1-РН згідно з додатком 1 і засвідчені підписом керівника або представника такої організації та скріплені печаткою (за наявності) копії установчих документів неприбуткової організації (крім тих, що оприлюднені на порталі електронних сервісів відповідно до Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - Закон), а житлово-будівельні кооперативи також засвідчені підписом керівника або представника такого кооперативу та скріплені печаткою (за наявності) копії документів, що підтверджують дату прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом житлового будинку та факт спорудження або придбання такого будинку житлово-будівельним (житловим) кооперативом.
Контролюючий орган може проводити перевірку відомостей, що містяться в поданих документах, щодо відповідності вимогам, встановленим Податковим кодексом України та законодавством, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації (пункт 6 Порядку №440).
За результатами розгляду реєстраційної заяви та документів, що додаються до неї, протягом 14 календарних днів з дня їх отримання контролюючим органом приймається рішення про включення, повторне включення, відмову у включенні (повторному включенні) неприбуткової організації до Реєстру (пункт 8 Порядку №440).
Так, відмовляючи позивачу у повторному внесенні позивача до реєстру неприбуткових установ та організацій відповідач керувався статті 133 Податкового кодексу України, стосовно одночасної відповідності вимогам щодо утворення кредитної спілки в порядку, визначеному вказаним Законом, та заборони в установчих документах розподілу отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників) членів такої організації, працівників, членів органів управління та пов`язаних з ними осіб. З огляду на викладене кредитні спілки не можуть бути визнані неприбутковими організаціями у розумінні Кодексу та не підлягають включенню до нового Реєстру. Кредитні спілки як фінансові установи, виключним видом діяльності яких є надання фінансовим послуг, є платниками податку на прибуток та зобов`язані нараховувати та сплачувати податок на прибуток у порядку, встановленому розділом ІІІ Податок на прибуток підприємств Кодексу.
З приводу вказаних доводів відповідача суд вважає за необхідне зазначити наступне.
Визначення поняття некомерційне господарювання наведене у статті 52 Господарського кодексу України №436-IV від 16 січня 2003 року, згідно із якою це самостійна систематична господарська діяльність, що здійснюється суб`єктами господарювання, спрямована на досягнення економічних, соціальних та інших результатів без мети одержання прибутку. Некомерційна господарська діяльність здійснюється суб`єктами господарювання державного або комунального секторів економіки у галузях (видах діяльності), в яких відповідно до статті 12 цього Кодексу забороняється підприємництво, на основі рішення відповідного органу державної влади чи органу місцевого самоврядування. Некомерційна господарська діяльність може здійснюватися також іншими суб`єктами господарювання, яким здійснення господарської діяльності у формі підприємництва забороняється законом.
Відповідно до статті 130 Господарського кодексу України кредитною спілкою є неприбуткова організація, заснована громадянами у встановленому законом порядку на засадах добровільного об`єднання грошових внесків з метою задоволення потреб її членів у взаємному кредитуванні та наданні інших фінансових послуг. Кредитна спілка є юридичною особою. Статусу юридичної особи вона набуває з дня її державної реєстрації. Кредитна спілка діє на основі статуту, який затверджується загальними зборами членів кредитної спілки.
Частиною шостою статті 130 Господарського кодексу України передбачено, що статус, порядок організації та здійснення господарської діяльності кредитної спілки визначаються цим Кодексом, законом про кредитні спілки та іншими законами.
Організаційні, правові та економічні засади створення та діяльності кредитних спілок, їх об`єднань, права та обов`язки членів кредитних спілок та їх об`єднань визначає Закон України Про кредитні спілки від 20 грудня 2001 року №2908-III (далі також - Закон №2908-III).
Відповідно до статті 1 Закону №2908-III кредитна спілка - це неприбуткова організація, заснована фізичними особами, професійними спілками, їх об`єднаннями на кооперативних засадах з метою задоволення потреб її членів у взаємному кредитуванні та наданні фінансових послуг за рахунок об`єднаних грошових внесків членів кредитної спілки. Кредитна спілка є фінансовою установою, виключним видом діяльності якої є надання фінансових послуг, передбачених цим Законом.
Згідно зі статтею 7 Закону №2908-III кредитна спілка діє на основі статуту, що не суперечить законодавству України.
Статтею 8 Закону №2908-III визначено порядок набуття кредитною спілкою статусу фінансової установи та ліцензування окремих видів діяльності кредитної спілки.
Зокрема, встановлено, що надання кредитній спілці статусу фінансової установи здійснюється національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (далі - Уповноважений орган) відповідно до вимог цього Закону та нормативно-правових актів Уповноваженого органу. Надання кредитній спілці статусу фінансової установи здійснюється шляхом внесення відповідного запису до державного реєстру фінансових установ. Уповноважений орган видає кредитній спілці свідоцтво про реєстрацію фінансової установи за формою, встановленою Уповноваженим органом.
Відповідно до пункту 1 частини першої статті 1 Закону України від 12 липня 2001 року №2664-III Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг (далі також - Закон №2664-III) кредитні спілки є фінансовими установами поряд з банками, ломбардами, лізинговими компаніями, довірчими товариствами, страховими компаніями та іншими юридичними особами, виключним видом діяльності яких є надання фінансових послуг, а у випадках, прямо визначених законом, - інших послуг (операцій), пов`язаних з наданням фінансових послуг.
В свою чергу, пунктом 5 частини першої статті 1 Закону №2664-III визначено, що фінансова послуга - операції з фінансовими активами, що здійснюються в інтересах третіх осіб за власний рахунок чи за рахунок цих осіб, а у випадках, передбачених законодавством, - і за рахунок залучених від інших осіб фінансових активів, з метою отримання прибутку або збереження реальної вартості фінансових активів.
З огляду на пункт 3 підпункт 3.1 Статуту Об`єднання кредитних спілок Програма захисту вкладів , затвердженого рішенням зборів учасників протоколом №1 від 15 березня 2017 року, Об`єднання кредитних спілок Програма захисту вкладів є юридичною особою приватного права, створено на невизначений строк, яка не має на меті отримання прибутку (є неприбутковою).
В той же час, пунктом 6 підпунктом 6.3. Статуту передбачено, що Об`єднанню забороняється розподіляти отримані доходи (прибутки) або їх частину серед засновників, учасників Об`єднання, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов`язаних з ними осіб. Для цілей цього пункту не вважається розподілом отриманих доходів (прибутків) фінансування видатків, визначених пунктом 6.4. цього Статуту, відповідно до якого доходи (прибутки) Об`єднання використовуються виключно для фінансування видатків на утримання Об`єднання, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямків діяльності, визначених цим Статутом.
Відповідно до даних фінансової звітності Об`єднання за 2016-2017 роки не відбувалось жодного розподілу отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів неприбуткової організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших, пов`язаних з ними осіб.
Відповідно до пункту 7 Порядку №440 контролюючий орган відмовляє неприбутковій організації у включенні до Реєстру в разі:
подання неприбутковою організацією неповного пакета документів, визначених пунктом 6 цього Порядку;
невідповідності неприбуткової організації вимогам, встановленим пунктом 133.4 статті 133 Кодексу.
Разом з тим, з матеріалів справи висновується, що відповідно Статут Об`єднання кредитних спілок Програма захисту вкладів (нова редакція), затверджений протоколом №1 від 15 березня 2017 року рішенням загальних зборів членів кредитної спілки.
Крім того, відповідно до пункту 9 підпункту 9.5 Статуту визначено, що у разі припинення Об`єднання (у результаті його ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення) його активи повинні бути передані одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зараховані до доходу бюджету.
З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що податковий орган протиправно відмовив позивачу у повторному внесенні до реєстру неприбуткових установ та організацій, оскільки положення Статуту позивача, відповідає положенням підпунктом 133.4.1 пункту 133.4 статті 133 Податкового кодексу України.
Установчі документи кредитної спілки недійсними в судовому порядку не визнавались. Жодних доказів порушення процедури утворення чи реєстрації кредитної спілки відповідачем суду також не надано та не наведено.
За змістом пунктів 14, 15 Порядку №440 у разі зміни організаційно-правової форми неприбуткової організації, внесення змін до її установчих документів (або установчих документів організації вищого рівня, на підставі яких діє неприбуткова організація відповідно до закону) до контролюючого органу подається реєстраційна заява з позначкою "зміни", до якої додаються копії документів відповідно до пункту 6 цього Порядку. Заява та копії документів повинні бути подані протягом 30 календарних днів з дня державної реєстрації таких змін, а у разі, коли державна реєстрація змін не здійснюється, протягом 30 календарних днів з моменту виникнення зазначених у цьому пункті обставин.
За результатами розгляду реєстраційної заяви з позначкою "зміни" контролюючий орган відповідно до пунктів 7 і 8 цього Порядку вносить записи (зміни) до Реєстру та видає неприбутковій організації рішення про повторне включення неприбуткової організації до Реєстру або про зміну ознаки неприбутковості, або про відмову у повторному включенні організації до Реєстру.
Під час повторного включення неприбуткової організації до Реєстру ознака неприбутковості та дата її присвоєння не змінюються.
З наведених норм Порядку №440 вбачається, що зміни до установчих документів неприбуткової організації є підставою для повторного включення останньої до реєстру неприбуткових установ та організацій.
Зважаючи на викладене, суд приходить до висновку, що відповідач прийняв протиправне рішення про відмову у повторному включенні позивача до реєстру неприбуткових установ та організацій, а тому позовні вимоги Об`єднання кредитних спілок ПРОГРАМА ЗАХИСТУ ВКЛАДІВ підлягають задоволенню в повному обсязі.
Відповідно до частини першої статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Згідно з статтею 73 Кодексу адміністративного судочинства України належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування.
Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
Достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування (частина перша статті 76 Кодексу адміністративного судочинства України).
Згідно частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
В контексті наведеного суд зазначає, що відповідачем під час розгляду даної адміністративної справи не доведено правомірність прийнятого рішення від 24 січня 2018 року №1826554600027 про відмову у включенні Об`єднання кредитних спілок ПРОГРАМА ЗАХИСТУ ВКЛАДІВ до реєстру неприбуткових установ та організацій.
За таких обставин, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог, тому позов визнається таким, що підлягає задоволенню.
Відповідно до частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
З огляду на задоволення позовних вимог та згідно з вимогами статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати позивача у сумі 1 762,00 гривень, сплачені згідно з Платіжним дорученням від 08 серпня 2018 року №12 підлягають стягненню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України.
Керуючись положеннями статей 6, 72-77, 90, 139, 241-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
ВИРІШИВ:
1. Адміністративний позов Об`єднання кредитних спілок ПРОГРАМА ЗАХИСТУ ВКЛАДІВ - задовольнити.
2. Визнати протиправним та скасувати рішення Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління ДФС у м. Києві про відмову у включенні Об`єднання кредитних спілок ПРОГРАМА ЗАХИСТУ ВКЛАДІВ до реєстру неприбуткових установ та організацій від 24 січня 2018 року №1826554600027.
4. Стягнути на користь Об`єднання кредитних спілок ПРОГРАМА ЗАХИСТУ ВКЛАДІВ (код ЄДРПОУ 35199696; місцезнаходження: 01133, м. Київ, бульвар Лесі Українки, будинок 29, офіс 42) судові витрати у розмірі 1 762 (одна тисяча сімсот шістдесят дві) гривні 00 копійок за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (місцезнаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа, 8, код ЄДРПОУ 43005393).
Відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Згідно з частиною першою статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України. апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, а на ухвалу суду - протягом п`ятнадцяти днів з дня його (її) проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
У відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.
У разі порушення порядку подання апеляційної чи касаційної скарги відповідний суд повертає таку скаргу без розгляду.
Відповідно до пункту 4 частини п`ятої статті 246 Кодексу адміністративного судочинства України:
Позивач: Об`єднання кредитних спілок ПРОГРАМА ЗАХИСТУ ВКЛАДІВ (код ЄДРПОУ 35199696; місцезнаходження: 01133, м. Київ, бульвар Лесі Українки, будинок 29, офіс 42);
Відповідач: Державна податкова служба України (код ЄДРПОУ 43005393; адреса: 04053, м. Київ, Львівська площа, 8).
Повне судове рішення складено 16.11.2020 року.
Суддя Л.О. Маруліна
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 16.11.2020 |
Оприлюднено | 17.11.2020 |
Номер документу | 92866650 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Парінов Андрій Борисович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Маруліна Л.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні