ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
21 жовтня 2020 року м. Дніпросправа № 340/1105/20
Третій апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого - судді Білак С.В. (доповідач), суддів: Олефіренко Н.А., Шальєвої В.А., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за апеляційною скаргою Головного управління Державної податкової служби у Кіровоградській області на рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 05.05.2020 року в адміністративній справі №340/1105/20 (суддя у 1 інстанції Пасічник Ю.П.) за позовом Фермерського господарства Крикотненка Анатолія Олександровича до Головного управління Державної податкової служби у Кіровоградській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення і зобов`язання вчинити дію,-
ВСТАНОВИВ:
Фермерське господарство Крикотненка Анатолія Олександровича звернулося до суду з адміністративним позовом до Головного управління Державної податкової служби у Кіровоградській області, Державної податкової служби України, в якому просило:
- визнати протиправним та скасувати рішення про реєстрацію або відмову в такій реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №1456156/23095546 від 14 лютого 2020 року;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №1 від 05 лютого 2020 року, складену Фермерським господарством ОСОБА_1 .
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що спірне рішення прийнято з порушенням норм чинного законодавства, оскільки позивачем надало всі необхідні первинні документи, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, у повному обсязі. Крім того, з урахуванням наявної у контролюючого органу податкової інформації, яка міститься в базах даних ДПС, можливо перевірити реальності господарських операцій позивача, які до цього часу неодноразово реєструвались в податкових накладних з аналогічними послугами.
Рішенням Кіровоградського окружного адміністративного суду від 05.05.2020 року адміністративний позов задоволено. Визнано протиправним та скасовано рішення про реєстрацію або відмову в такій реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №1456156/23095546 від 14 лютого 2020 року. Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №1 від 05 лютого 2020 року, складену Фермерським господарством ОСОБА_1 . Стягнуто на користь Фермерського господарства Крикотненка Анатолія Олександровича за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної податкової служби у Кіровоградській області судовий збір в сумі 2102,00 грн. Стягнуто на користь Фермерського господарства Крикотненка Анатолія Олександровича за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України судовий збір в сумі 2102,00 грн.
Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, Головне управління Державної податкової служби у Кіровоградській області подала апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення норм матеріального та процесуального права, просить скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове рішення про відмову у задоволені позову.
В обґрунтування апеляційної скарги зазначив, що рішення про відмову у реєстрації податкової накладної прийнято до вимог чинного законодавства, є правомірним та не підлягає скасуванню.
В відзиві на апеляційну скаргу позивач просив залишити рішення суду першої інстанції без змін.
Оскільки сторони у судове засідання не з`явилися, про дату, час та місце розгляду справи були повідомлені належним чином, справа судом розглянута в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено та підтверджено у суді апеляційної інстанції, що на підставі договору поставки №КРП20-3357 від 03 лютого 2020 року, який укладений між ТОВ "КЕРНЕЛ-ТРЕЙД" та ФГ Крикотненка А.О. та додаткової угоди до вищезазначеного договору від 05.02.2020р. №ОЗП20-03001, рахунку фактури №1 від 05.02.2020р., видаткової накладної №1 від 05.02.2020р., товаро-транспортної накладної №565313 від 05 лютого 2020р., позивач передав у власність ТОВ "КЕРНЕЛ-ТРЕЙД" 35,260 тонн насіння соняшнику врожаю 2019 року на загальну суму 342494,90 грн., у тому числі ПДВ - 57082,48 грн.
12.02.2020 року позивач склав і відправив на реєстрацію податкову накладну №1 від 05.02.2020 року на суму 342494,90 грн., однак згідно з квитанції від 12.02.2020 р. реєстрацію податкової накладної зупинено, оскільки вона відповідає вимогам п.п.2.1 п.2 Критеріїв ризиковості платника податку та запропоновано подати додаткові пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрації податкової накладної.
На виконання вищевказаного позивачем направлено відповідне повідомлення від 13.02.2020 р. з поясненнями та первинними бухгалтерськими документами.
13.02.2020 року позивачем отримано квитанцію №2 про те, що повідомлення № 2 від 13.02.2020 року щодо надання пояснення та копій документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято до розгляду.
Рішенням комісії від 14.02.2020 року №1456156/23095546 відмовлено в реєстрації податкової накладної № 1 від 05.02.2020 р. з підстав: "Неподання платником податку копій документів: Первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарі (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфікації, накладні (документи, які не надано підкреслити).
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, колегія суддів виходить з наступного.
Згідно пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня. Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції. Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин. Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.
Відповідно до пункту 12 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.10 (далі - Порядок №1246), після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200 1.3 і 200 1.9 статті 200 1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації / зупинення реєстрації / відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Згідно з п. 13 Порядку №1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
21.02.2018 року Кабінетом Міністрів України прийнято постанову №117 "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» , якою затверджений Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Порядок роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі - Порядок № 117).
Відповідно до п.п.5, 6 Порядку № 117 податкова накладна/розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.
У разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Згідно з п.п.12, 13 Порядку № 117 у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:
1) номер та дата складання податкової накладної / розрахунку коригування;
2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД/ послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена;
3) критерій (ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (їх) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;
4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.
Як зазначалося раніше, позивачем направлено до контролюючого органу повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо наявності підстав реєстрації податкової накладної, проте рішенням №1456156/23095546 від 14 лютого 2020 року було відмовлено у реєстрації податкової накладної.
Форма рішень про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних визначена Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 року № 117 (додаток 2 до вказаного Порядку).
Форма такого рішення передбачає, що в разі відмови в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних через ненадання платником податку копій документів, документи, які не надано повинні бути конкретно вказані.
Колегія суддів погоджує висновок суду першої інстанції, що в порушення наведених вимог законодавства, оскаржене рішення містять лише загальне твердження: ненадання платником копій документів: первинних документів щодо постачання/ придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, у тому числі: рахунки-фактури/ інвойси, акти приймання-передачі товарів, з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи, які не надано підкреслити), проте не вказано, які саме документи складені з порушенням законодавства, які вимоги законодавства порушено при складанні документів та яких документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.
За таких обставин, суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що відповідачем не наведено обґрунтувань причин відмови в реєстрації податкових накладних, не зазначено, що саме стало підставою для їх не прийняття, а тому рішення про відмову у реєстрації податкової накладної є протиправним та підлягає скасуванню.
Відповідно до підпункту 201.16.4. пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України податкова накладна/розрахунок коригування, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день настання однієї із таких подій:
а) прийнято рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;
б) набрало законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
При цьому, відповідно до пунктів 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246 (далі Порядок № 1246) податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день:
1) прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;
2) набрання законної сили рішенням суду про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення суду).
У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду (пункт 20 Порядку № 1246).
Так, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції щодо необхідності задоволення позову в частині зобов`язання ДПС України зареєструвати в ЄРПН податкову накладну датою її фактичного надходження.
З урахуванням викладеного суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що судом першої інстанції повно з`ясовані обставин, що мають значення для справи, висновки, викладені у рішенні суду першої інстанції, відповідають обставинам справи, судом першої інстанції правильно застосовано норми матеріального права та норми процесуального права, а тому відсутні підстави для скасування рішення суду першої інстанції та ухвалення нового рішення.
Доводи апеляційної скарги не спростовують правильності прийнятого судом першої інстанції судового рішення.
Керуючись статтями 241-245, 250, 315, 316, 321,322, 327, 328 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Головного управління Державної податкової служби у Кіровоградській області на рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 05.05.2020 року в адміністративній справі №340/1105/20 (суддя у 1 інстанції Пасічник Ю.П.) за позовом Фермерського господарства Крикотненка Анатолія Олександровича до Головного управління Державної податкової служби у Кіровоградській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення і зобов`язання вчинити дію - залишити без задоволення.
Рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 05.05.2020 року в адміністративній справі №340/1105/20 - залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Головуючий - суддя С.В. Білак
суддя Н.А. Олефіренко
суддя В.А. Шальєва
Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.10.2020 |
Оприлюднено | 17.11.2020 |
Номер документу | 92868889 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Білак С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні