КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про передачу справи за підсудністю
17 листопада 2020 року м. Київ № 320/11749/20
Суддя Київського окружного адміністративного суду Горобцова Я.В., розглянувши позовну заяву Київської обласної організації Політичної партії Наш Край до Київської обласної територіальної виборчої комісії про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії,
в с т а н о в и в:
До Київського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Київської обласної організації Політичної партії Наш Край до Київської обласної територіальної виборчої комісії про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії.
Відповідно до статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, зокрема, чи подано позовну заяву з дотриманням правил підсудності та чи немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.
Розглянувши позовну заяву та додані до неї матеріали, суддя дійшов висновку, що цей позов подано з порушенням правил територіальної підсудності, виходячи з такого.
Відповідно до частини першої статті 5 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси.
Адміністративне судочинство здійснюється за правилами, передбаченими цим Кодексом, у порядку позовного провадження (загального або спрощеного) (стаття 12 Кодексу адміністративного судочинства України).
Крім того, передбачено особливості позовного провадження в окремих категоріях адміністративних справ, які врегульовано главою 11 Кодексу адміністративного судочинства України. Зокрема, розгляд окремих категорій складних справ урегульовано §1 глави 11 Кодексу адміністративного судочинства України, розгляд окремих категорій термінових адміністративних справ - §2 глави 11 Кодексу.
Кодексом адміністративного судочинства України також визначено предметну юрисдикцію, інстанційну юрисдикцію, територіальну юрисдикцію (підсудність) та виключну підсудність (§1, §2, §3 глави 2 Кодексу адміністративного судочинства України).
Відповідно до частини першої статті 19 Кодексу адміністративного судочинства України, юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема спорах фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження; спорах щодо правовідносин, пов`язаних з виборчим процесом чи процесом референдуму.
Отже системний аналіз вищенаведених норм процесуального закону дає підстави для висновку, що Кодекс адміністративного судочинства України імперативно врегульовує питання, зокрема, підсудності адміністративних справ.
Особливості провадження у справах щодо оскарження рішень, дій або бездіяльності виборчих комісій, комісій з референдуму, членів цих комісій врегульовані положеннями статті 273 Кодексу адміністративного судочинства України, відповідно до частини четвертої якої рішення, дії чи бездіяльність територіальних (окружних) виборчих комісій щодо підготовки та проведення місцевих виборів, виборів Президента України, народних депутатів України; обласних комісій з референдуму і комісії Автономної Республіки Крим з всеукраїнського референдуму, а також членів зазначених комісій оскаржуються до окружного адміністративного суду за місцезнаходженням відповідної комісії.
Із позовної заяви вбачається, що адресою місцезнаходження відповідача є м. Київ (пл. Лесі Українки, 1), що підтверджено наявною в ЄДР юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за кодом в ЄДРПОУ: 43754895 інформацією.
Таким чином, ця адміністративна справа підсудна окружному адміністративному суду, територіальна юрисдикція якого поширюється на місто Київ.
Оскільки особливості розгляду категорії спорів, пов`язаних з виборчим процесом розглядаються за окремим порядком, а саме, що регулює розгляд окремих категорій термінових адміністративних справ - §2 глави 11 Кодексу, про що зазначено вище, тому, у даному випадку, положення статті 25 Кодексу адміністративного судочинства України щодо альтернативи у виборі позивачем територіальної підсудності розгляду цієї справи не застосовується в силу процесуального закону.
Відповідно до Указу Президента України від 16.11.2004 Про утворення місцевих та апеляційних адміністративних судів, затвердження їх мережі та кількісного складу суддів , в системі адміністративних судів діє Київський окружний адміністративний суд. Однак, територіальна юрисдикція цього суду поширюється на Київську область.
Ураховуючи наведене, суд дійшов висновку, що дана позовна заява за правилами територіальної підсудності не підсудна Київському окружному адміністративному суду, та повинна вирішуватись Окружним адміністративним судом, територіальна юрисдикція якого поширюється на місто Київ.
Відповідно до пункту 2 частини першої статті 29 Кодексу адміністративного судочинства України, суд передає адміністративну справу на розгляд іншого адміністративного суду, якщо при відкритті провадження у справі суд встановить, що справа належить до територіальної юрисдикції (підсудності) іншого суду.
Згідно з частинами шостою та восьмою статті 29 Кодексу адміністративного судочинства України, питання про передачу адміністративної справи, крім випадку, визначеного пунктами 4-6 частини першої цієї статті, суд вирішує ухвалою. Ухвалу про передачу адміністративної справи з одного адміністративного суду до іншого може бути оскаржено.
Передача адміністративної справи з одного суду до іншого на підставі відповідної ухвали, яка підлягає оскарженню, здійснюється не пізніше наступного дня після закінчення строку на оскарження такої ухвали, а в разі подання апеляційної скарги - після залишення її без задоволення.
На підставі викладеного, керуючись статтями 27, 29, 243, 248, 273 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
у х в а л и в:
Адміністративну справу № 320/11749/20 передати за підсудністю до Окружного адміністративного суду міста Києва.
Передачу справи здійснити не пізніше наступного дня після закінчення строку на оскарження ухвали, а в разі подання апеляційної скарги - після залишення її без задоволення
Копію ухвали надіслати позивачеві.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та може бути оскаржена до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом двох днів з дня проголошення (підписання) ухвали.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.
Суддя Я.В. Горобцова
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.11.2020 |
Оприлюднено | 18.11.2020 |
Номер документу | 92889058 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Горобцова Я.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні