Рішення
від 17.11.2020 по справі 360/3459/20
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

Іменем України

17 листопада 2020 рокуСєвєродонецькСправа № 360/3459/20

Суддя Луганського окружного адміністративного суду Захарової О.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) справу за позовом Головного управління ДПС у Луганській області до товариства з обмеженою відповідальністю Асканія 2015 про стягнення податкового боргу,

ВСТАНОВИВ:

17 вересня 2020 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Головного управління ДПС у Луганській області (далі - позивач, ГУ ДПС у Луганській області) до товариства з обмеженою відповідальністю Асканія 2015 (далі - відповідач, ТОВ Асканія 2015 ), в якому позивач просить:

- стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю Асканія 2015 кошти за податковим боргом у загальній сумі 255458,45 грн, а саме:

- з податку на додану вартість у розмірі 254538,45 грн, з яких 183701,00 грн - основного боргу, 57167,09 грн - фінансових санкцій та 13670,36 грн - пені з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих боржника, рахунку в системі електронного адміністрування ПДВ на користь Державного бюджету України;

з податку на прибуток у розмірі 920,00 грн фінансових санкцій з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих боржника, яка належить платнику податків на користь Державного бюджету України.

В обґрунтування позовної заяви зазначено, що ТОВ Асканія 2015 не сплачувало до бюджету узгоджених сум податкових зобов`язань, що призвело до виникнення у підприємства податкового боргу на загальну суму 255458,45 грн, в тому числі: з податку на прибуток на загальну суму - 920,00 грн фінансових санкцій, які було нараховано підприємству відповідно до податкового повідомлення-рішення від 22.05.2019 № 0010295205 на суму 1020,00 грн, несплачений залишок складає саме 920,00 грн; з податку на додану вартість на загальну суму - 254538,45 грн, з яких 183701,00 грн - основного платежу, 57167,09 грн - фінансових санкцій та 13670,36 грн - пені. Зазначений податковий борг виник на підставі податкових повідомлень-рішень: від 23.04.2019 № 0008595205 на суму 213201,25 грн, з яких 184161,00 грн - основного платежу (несплачений залишок 183701,00 грн) та 46040,25 грн - фінансових санкцій; від 20.05.2019 № 00010015205 на суму 2040,00 грн фінансових санкцій; від 20.06.2019 № 0012825205, яким нараховано фінансові санкції у розмірі 1020,00 грн; від 13.08.2019 № 0016935205, яким нараховано фінансові санкції у розмірі 8066,84 грн. Крім того, підприємству нараховано пеню у розмірі 13670,36 грн. ГУ ДФС у Луганській області з метою погашення податкового боргу, відповідно до статті 59 Податкового кодексу України було надіслано на адресу відповідача податкову вимогу від 05.06.2019 форми Ю № 53526-52, яка відповідно до поштового повідомлення вважається врученою 10.07.2019. Незважаючи на вжиті заходи, податковий борг відповідача залишається несплаченим.

Ухвалою суду від 22 вересня 2020 року про відкриття провадження в адміністративній справі суд вирішив розглядати дану справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) (арк. спр. 48 - 49).

Відповідач правом подати суду відзив на позовну заяву разом з доказами, які підтверджують обставини, на яких ґрунтуються заперечення відповідача, якщо такі докази не надані позивачем, відповідач не скористався.

Поштове відправлення, направлене на адресу відповідача зазначену в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, повернуте у зв`язку з не врученням адресату (арк. спр. 58 - 59).

У відповідності до частини одинадцятої статті 126 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) вважається, що таке відправлення вручене належним чином.

Відповідно до положень частини шостої статті 162 КАС України суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статті 90 КАС України, судом встановлено таке.

Товариство з обмеженою відповідальністю Асканія 2015 (ідентифікаційний код 40612300) зареєстроване юридичною особою, знаходиться в м. Сєвєродонецьку Луганської області та перебуває на обліку у ДПІ у м. Сєвєродонецьку Сєвєродонецького управління Головного управління ДПС у Луганській області як платник податків, про що свідчить витяг з реєстраційних та облікових даних платника податків (арк. спр. 4-5) та інформація з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.

Вирішуючи адміністративну справу по суті заявлених вимог, суд виходить з такого.

Статтею 67 Конституції України передбачено, що кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства. Цим Кодексом визначаються функції та правові основи діяльності контролюючих органів, визначених пунктом 41.1 статті 41 цього Кодексу, та центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Відповідно до статті 14 Податкового кодексу України:

грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.39 пункту 14.1);

податкове зобов`язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк) (підпункт 14.1.156 пункту 14.1);

податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом (підпункт 14.1.175 пункту 14.1).

Згідно з пунктом 54.1 статті 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.

У відповідності із пунктом 49.18 статті 49 Податкового кодексу України податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює:

- календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця (п. п. 49.18.1);

- календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя) (п. п. 49.18.2);

- календарному року, крім випадків, передбачених підпунктами 49.18.4 та 49.18.5 цього пункту - протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року (п. п. 49.18.3);

- календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб - до 1 травня року, що настає за звітним (п. п. 49.18.4);

- календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб - підприємців протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року (п. п. 49.18.5).

Відповідно до пункту 120.1 статті 120 Податкового кодексу України неподання (крім випадків, якщо податкова декларація не подається відповідно до пункту 49.2 статті 49 цього Кодексу) або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов`язаними нараховувати і сплачувати податки та збори, податкових декларацій (розрахунків), а також іншої звітності, обов`язок подання якої до контролюючих органів передбачено цим Кодексом, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання. Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Згідно з пунктом 57.1 статті 57 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Порядок справляння податку на прибуток підприємства регламентований Розділом ІІІ Податкового кодексу України.

Статтею 137 Податкового кодексу України визначено порядок обчислення податку на прибуток підприємств та сплати, зокрема:

- податок нараховується платником самостійно за ставкою, визначеною статтею 136 цього Кодексу, від бази оподаткування, визначеної згідно зі статтею 135 цього Кодексу (пункт 137.2);

- податковими (звітними) періодами для податку на прибуток підприємств, крім випадків, передбачених пунктом 137.5 цієї статті, є календарні: квартал, півріччя, три квартали, рік. При цьому податкова декларація розраховується наростаючим підсумком. Податковий (звітний) період починається з першого календарного дня податкового (звітного) періоду і закінчується останнім календарним днем податкового (звітного) періоду (пункт 137.4);

- річний податковий (звітний) період встановлюється для таких платників податку: платників податку, у яких річний дохід від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначений за показниками Звіту про фінансові результати (Звіту про сукупний дохід), за попередній річний звітний (податковий) період, не перевищує 20 мільйонів гривень. При цьому до річного доходу від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначеного за показниками Звіту про фінансові результати (Звіту про сукупний дохід), включається дохід (виручка) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг), інші операційні доходи, фінансові доходи та інші доходи (підпункт а пункту 137.5).

27 березня 2019 року посадовою особою Головного управління ДФС у Луганській області проведено камеральну перевірку відповідача з питань неподання податкової декларації з податку на прибуток підприємства за період 2018 рік, за результатами якої складено акт від 27 березня 2019 року № 605/12-32-12-52-05/40612300, у висновках якого встановлено неподання платником податків податкової декларації з податку на прибуток за 1 півріччя 2018 рік (арк. спр. 10).

На підставі акта перевірки від 27 березня 2018 року № 605/12-32-12-52-05/40612300 Головним управлінням ДФС у Луганській області винесено податкове повідомлення-рішення форми ПС від 22 травня 2019 року № 0010295205, яким до відповідача застосовано штрафну санкцію у розмірі 1020,00 грн (арк. спр. 8).

23 травня 2019 року податкове повідомлення-рішення форми ПС від 22 травня 2019 року № 0010295205 направлене позивачем на податкову адресу платника податків рекомендованим листом з повідомленням та повернуто на адресу позивача з причин не вручення відповідачу (арк. спр. 9).

В порушення вимог пункту 57.3 статті 57 Податкового кодексу України відповідач протягом 10 календарних днів грошові зобов`язання самостійно в повному обсязі не сплатив, внаслідок чого з урахуванням часткової переплати за платником податків утворився податковий борг в сумі 920,00 грн, про що свідчить інтегрована картка платника з податку на додану вартість за 2019 рік (арк. спр. 13, 56).

Таким чином, податковий борг з податку на прибуток з , заявлений до стягнення у даній справі, складає 920,00 грн (грошові зобов`язання, самостійно визначені контролюючим органом).

Розділом V Податкового кодексу України врегульовані питання, пов`язані з обчисленням та сплатою податку на додану вартість.

У відповідності із пунктом 202.1 статті 202 Податкового кодексу України звітним (податковим) періодом по податку на додану вартість є один календарний місяць, а у випадках, особливо визначених цим Кодексом, календарний квартал, з урахуванням таких особливостей:

а) якщо особа реєструється як платник податку з іншого дня, ніж перший день календарного місяця, першим звітним (податковим) періодом є період, який розпочинається від дня такої реєстрації та закінчується останнім днем першого повного календарного місяця;

б) якщо податкова реєстрація особи анулюється в інший день, ніж останній день календарного місяця, то останнім звітним (податковим) періодом є період, який розпочинається з першого дня такого місяця та закінчується днем такого анулювання.

Податкова декларація з податку на додану вартість згідно з пунктом 203.1 статті 203 ПК України подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Платник податку у відповідності із пунктом 203.2 статті 203 Податкового кодексу України зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання з податку на додану вартість, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації.

У відповідності до підпункту 120-1.1. статті 120-1 Податкового кодексу України порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:

10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;

20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;

50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

Відповідно до пункту 123.1 статті 123 Податкового кодексу України у разі якщо контролюючий орган самостійно визначає суму податкового зобов`язання, зменшення суми бюджетного відшкодування та/або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків на підставах, визначених підпунктами 54.3.1, 54.3.2, 54.3.4, 54.3.5, 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, - тягне за собою накладення на платника податків штрафу в розмірі 25 відсотків суми визначеного податкового зобов`язання, завищеної суми бюджетного відшкодування. При повторному протягом 1095 днів визначенні контролюючим органом суми податкового зобов`язання з цього податку, зменшення суми бюджетного відшкодування - тягне за собою накладення на платника податків штрафу у розмірі 50 відсотків суми нарахованого податкового зобов`язання, завищеної суми бюджетного відшкодування.

ТОВ Асканія 2015 з 01.08.2016 по 26.02.2020 було зареєстровано платником податку на додану вартість з присвоєнням індивідуального податкового номеру 406123012149, про що свідчать дані з витягу з реєстраційних та облікових даних платника податків (арк. спр. 4-5), 26 лютого 2020 року внесено запис про анулювання за рішенням контролюючого органу через декларацій протягом року.

26 лютого 2019 року посадовою особою Головного управління ДФС у Луганській області проведено камеральну перевірку даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість ТОВ Асканія 2015 за грудень 2018 року, за результатами якої складено акт від 26 лютого 2019 року № 416/12-32-12-05-12/40612300, у висновках якого встановлено збільшення позитивного значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду, яке сплачується до державного бюджету в сумі 184161,00 грн (арк. спр. 17-18).

На підставі акта перевірки від 26 лютого 2019 року № 416/12-32-12-05-12/40612300 Головним управлінням ДФС у Луганській області винесено податкове повідомлення-рішення форми Р від 23 квітня 2019 року № 0008595205, яким до відповідача застосовано штрафну санкцію у розмірі 236201,25 грн (арк. спр. 14-15).

24.04.2019 податкове повідомлення-рішення форми Р від 23 квітня 2019 року № 0008595205 з розрахунком було направлене позивачем на податкову адресу платника податків рекомендованим листом з повідомленням та повернуто на адресу позивача з причин закінчення встановленого строку зберігання (арк. спр. 16).

28 березня 2019 року посадовою особою Головного управління ДФС у Луганській області проведено камеральну перевірку відповідача з питань неподання, своєчасності подання податкової звітності з податку на додану вартість за січень, лютий, 2019 року, за результатами якої складено акт від 28 березня 2018 року № 629/12-32-52-05-12/40612300, у висновках якого встановлено неподання податкової звітності ТОВ Асканія 2015 з податку на додану вартість за січень, лютий 2019 року, відповідальність за яке передбачена абзацами 1, 2 пункту 120.1 статті 120 Податкового кодексу України рік (арк. спр. 23-24).

На підставі акта перевірки від 28 березня 2018 року № 629/12-32-52-05-12/40612300 Головним управлінням ДФС у Луганській області винесено податкове повідомлення-рішення форми ПС від 20 травня 2019 року № 00010015205, яким до відповідача застосовано штрафну санкцію у розмірі 2040,00 грн (арк. спр. 20-21).

21 травня 2019 року податкове повідомлення-рішення форми ПС від 20 травня 2019 року № 00010015205 направлене позивачем на податкову адресу платника податків рекомендованим листом з повідомленням та повернуто на адресу позивача з причин не вручення відповідачу (арк. спр. 22).

03 травня 2019 року посадовою особою Головного управління ДФС у Луганській області проведено камеральну перевірку відповідача з питань неподання, своєчасності подання податкової звітності з податку на додану вартість за березень 2019 року, за результатами якої складено акт від 03 травня 2018 року № 810/12-32-52-05-12/40612300, у висновках якого встановлено неподання податкової звітності ТОВ Асканія 2015 з податку на додану вартість за березень 2019 року, відповідальність за яке передбачена абзацами 1, 2 пункту 120.1 статті 120 Податкового кодексу України рік (арк. спр. 32-33).

На підставі акта перевірки від 03 травня 2018 року № 810/12-32-52-05-12/40612300 Головним управлінням ДФС у Луганській області винесено податкове повідомлення-рішення форми ПС від 20 червня 2019 року № 0012825205, яким до відповідача застосовано штрафну санкцію у розмірі 1020,00 грн (арк. спр. 29-30).

21 червня 2019 року податкове повідомлення-рішення форми ПС від 20 червня 2019 року № 0012825205 направлене позивачем на податкову адресу платника податків рекомендованим листом з повідомленням та повернуто на адресу позивача з причин не вручення відповідачу (арк. спр. 31).

21 червня 2019 року посадовою особою Головного управління ДФС у Луганській області проведено камеральну перевірку податкової звітності ТОВ Асканія 2015 з питань своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН за період травень - червень 2018 року, за результатами якої складено акт від 21 червня 2019 року № 1156/12-32-52-05-12/40612300, у висновках якого встановлено несвоєчасну реєстрацію ТОВ Асканія 2015 податкових накладних та/або розрахунків коригувань до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних за травень - червень 2018 року, відповідальність за порушення строків реєстрації податкових накладних в ЄРПН передбачена пунктом 120.1-1 статті 120-1 Податкового кодексу України (арк. спр. 38 - 39).

На підставі акта перевірки від 21 червня 2019 року № 1156/12-32-52-05-12/40612300 Головним управлінням ДФС у Луганській області винесено податкове повідомлення-рішення форми Н від 13 серпня 2019 року № 0016935205, яким до відповідача застосовано штраф в розмірі 10% в розмірі 8066,84 грн (арк. спр. 35-36).

14 серпня 2019 року податкове повідомлення-рішення форми Н від 13 серпня 2019 року № 0016935205 з розрахунком було направлене позивачем на податкову адресу платника податків рекомендованим листом з повідомленням та повернуто на адресу позивача з причин не вручення відповідачу (арк. спр. 37).

В порушення вимог пунктів 57.1, 57.3 статті 57 та пункту 203.2 статті 203 Податкового кодексу України відповідач протягом 10 календарних днів грошові зобов`язання самостійно не сплатив, внаслідок чого за платником податків утворився податковий борг в загальній сумі 240868,09 грн, про що свідчить інтегрована картка платника з податку на додану вартість за 2019 - 2020 роки (арк. спр. 41-43).

Таким чином, податковий борг з податку на додану вартість, заявлений до стягнення у даній справі, складає 240868,09 грн (183701,00 грн (основного платежу) + 57167,09 грн (штрафні санкції)).

Відповідно до підпункту 129.1.3 пункту 129.1 статті 129 Податкового кодексу України нарахування пені розпочинається при нарахуванні суми податкового зобов`язання, визначеного платником податків або податковим агентом, - після спливу 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов`язання.

Нарахування пені закінчується у день зарахування коштів на відповідний рахунок органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів та/або в інших випадках погашення податкового боргу та/або грошових зобов`язань (підпункт 129.3.1 пункту 129.3 статті 129 Податкового кодексу України).

На суми грошового зобов`язання, визначеного підпунктом 129.1.3 пункту 129.1 цієї статті (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), нараховується пеня за кожний календарний день прострочення у його сплаті, включаючи день погашення, із розрахунку 100 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день (абзац другий пункту 129.4 статті 129 Податкового кодексу України).

Нараховану відповідно до статті 129 Податкового кодексу України пеню з податку на додану вартість у сумі 13670,36 грн ТОВ Асканія 2015 самостійно не сплатило, внаслідок чого за платником податків утворився податковий борг в загальному розмірі 254528,45 грн.

Таким чином, податковий борг з податку на додану вартість, заявлений до стягнення у даній справі, складає 254528,45 грн (183701,00 грн (основного платежу) + 57167,09 грн (штрафні санкції) + 13670,36 грн (пеня)).

Наявність у ТОВ Асканія 2015 податкового боргу в розмірі 255458,45 грн, у тому числі податкового боргу з податку на додану вартість у сумі 254538,45 грн; з податку на прибуток в розмірі - 920,00 грн станом на час розгляду даної справи підтверджена розрахунками податкового боргу (арк. спр. 7, 26, 27, 28) та інтегрованою карткою платника податків за вказаними видами платежів за 2019 - 2020 роки (арк. спр. 13, 41-43).

Пунктом 95.1 статті 95 Податкового кодексу України регламентовано, що контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини (пункти 95.2 та 95.3 статті 95 Податкового кодексу України).

Головним управлінням ДФС у Луганській області на адресу ТОВ Асканія 2015 надіслано податкову вимогу форми Ю від 05 червня 2020 року № 53526-52 (арк. спр. 44).

Оскільки податкова вимога від 05 червня 2020 року № 53526-52 є чинною (доказів про скасування або відкликання податкової вимоги суду не надано), суд дійшов висновку, що контролюючим органом при зверненні до адміністративного суду з позовом про стягнення коштів за податковим боргом дотримані вимоги пункту 95.2 статті 95 Податкового кодексу України.

Згідно з підпунктом 19-1.1.22 пункту 19-1.1 статті 19-1 Податкового кодексу України контролюючі органи виконують такі функції, крім особливостей, передбачених для державних податкових інспекцій статтею 19-3 цього Кодексу, здійснюють погашення податкового боргу, стягнення своєчасно ненарахованих та/або несплачених сум єдиного внеску та інших платежів.

Відповідно до пункту 41.1 статті 41 Податкового кодексу України контролюючими органами є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову, державну митну політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового та митного законодавства, законодавства з питань сплати єдиного внеску та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган (далі - центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику), його територіальні органи.

Органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень. Стягнення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється (пункт 41.2 статті 41 Податкового кодексу України).

З вищевикладеного слідує, що у межах спірних правовідносин контролюючим органом, уповноваженим здійснювати стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини є Головне управління ДПС у Луганській області.

Враховуючи, що відповідачем за час розгляду даної справи податковий борг у загальному розмірі 255458,45 грн не сплачений, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню повністю.

Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд виходить з такого.

Відповідно до частини другої статті 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

При частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору (частина третя статті 139 КАС України).

З викладеного слідує, що витрати суб`єкта владних повноважень на сплату судового збору відносяться на рахунок суб`єкта владних повноважень. Такий вид судових витрат, як судовий збір, поверненню позивачу - суб`єкту владних повноважень, не підлягає.

Такі обмеження у можливостях суб`єктів владних повноважень свідчать про загальну спрямованість адміністративного судочинства на захист прав, свобод та інтересів фізичних та юридичних осіб у спірних правовідносинах із владою.

Оскільки Головне управління ДПС у Луганській області у вказаній справі є суб`єктом владних повноважень, суд дійшов висновку про відсутність правових підстав для стягнення з відповідача судового збору на користь позивача.

Керуючись статтями 2, 8, 9, 19, 20, 32, 77, 90, 94, 132, 139, 205, 241-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позов Головного управління ДПС у Луганській області (місце знаходження: 93400, Луганська область, м. Сєвєродонецьк, вул. Енергетиків, буд. 72, код ЄДРПОУ 43143746) до товариства з обмеженою відповідальністю Асканія 2015 (місце проживання: 93400, Луганська область, м. Сєвєродонецьк, вул. Сметаніна, буд. 1 В, код ЄДРПОУ 40612300) про стягнення податкового боргу задовольнити повністю.

Стягнути кошти товариства з обмеженою відповідальністю Асканія 2015 за податковим боргом у загальному розмірі 255458 (двісті п`ятдесят п`ять тисяч чотириста п`ятдесят вісім) гривень 45 копійок, в тому числі:

- за податковим боргом з податку на додану вартість в сумі 254538 (двісті п`ятдесят чотири тисячі п`ятсот тридцять вісім) гривень 45 копійок, з рахунків у банках, обслуговуючих товариство з обмеженою відповідальністю Асканія 2015 , та з рахунків платника податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів на користь Державного бюджету України;

- за податковим боргом з податку на прибуток в сумі 920 (дев`ятсот двадцять) гривень 00 копійок з рахунків у банках, обслуговуючих товариства з обмеженою відповідальністю Асканія 2015 на користь Державного бюджету України.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя О.В. Захарова

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.11.2020
Оприлюднено18.11.2020
Номер документу92889256
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —360/3459/20

Рішення від 17.11.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Захарова

Ухвала від 22.09.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Захарова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні