Рішення
від 17.11.2020 по справі 560/3144/20
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/3144/20

РІШЕННЯ

іменем України

17 листопада 2020 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Блонського В.К., розглянувши адміністративну справу за позовом cільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Заготівельник" до Головного управління ДПС у Хмельницькій області, Державної податкової служби України , про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю "Заготівельник" звернулось до суду з позовом до Головного управління ДПС у Хмельницькій області, Державної податкової служби України, в якому просить:

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії ГУ ДПС у Хмельницькій області з питань зупинення реєстрації накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №1497492/00449786 від 24.03.2020 року;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати розрахунок коригування кількісних і вартісних показників від 27.02.2020 року №11 складеного Сільськогосподарським товариством з обмеженою відповідальністю "Заготівельник" до Податкової накладної від 13.02.2019 р. № 3 в Єдиному реєстрі податкових накладних, днем її подання.

В обгрунтування позовних вимог зазначає, що СТОВ "Заготівельник" 27.02.2020 року помилково складено та направлено на реєстрацію податкову накладну №3 з датою 13.02.2019 року на суму 90 000,00грн., в тому числі ПДВ 15 000,00грн., в якій була допущена технічна помилка в році, оскільки податкова накладна №3 мала бути датована 2020 роком, а не 2019.

З метою виправлення допущеної технічної помилки, СТОВ "Заготівельник" 27.02.2020 року сформувало та направило на реєстрацію розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №11 до податкової накладної №3 від 27.02.2019 року щодо зменшення обсягів постачання на суму - 75 000,00 грн. та зменшення суми податку на додану вартість на суму -15 000,00 грн.

Згідно квитанції від 02.03.2020 року розрахунок коригування кількісних і вартісних показників від 27.02.2020 року №11 до податкової накладної №3 від 13.02.2020 року доставлений до ДПС України 02.03.2020 року, документ прийнято, реєстрація зупинена.

Підставою для зупинення реєстрації податкової накладної вказано, що сума компенсації вартості товару/послуги 1001, зазначеного у розрахунку коригування на зменшення суми податкових зобов`язань, перевищує величину залишку такого товару, що відповідає п.5 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

СТОВ "Заготівельник" 19.03.2020 року сформувало повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено. В поясненнях вказано про помилковість реєстрації податкової накладної №3 від 13.02.2019 року, у зв`язку з помилкою в році реєстрації.

Комісією ГУ ДПС у Хмельницькій області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення від 24.03.2020 року №1497492/00449786 про відмову у реєстрації розрахунку коригувань №11 від 27.02.2020 року в Єдиному реєстрі податкових накладних. Підставою для відмови вказано ненадання платником податку копій документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойси, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

В рішенні від 24.03.2020 року 31497492/00449786 зазначено, що платником не надано достатній пакет документів для реєстрації розрахунку коригування №11 від 27.02.2020 року в ЄРПН, а саме: не надано картку рахунку 361 по контрагенту ТОВ "АГРО-ОРМС", відповідно неможливо встановити дотримання платником вимог п.187.1 ст.187 ПКУ та правильність складання розрахунку.

Не погоджуючись з таким рішенням органу ДПС СТОВ "Заготівельник" була сформована та подана скарга на рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Додатково до скарги були надані такі документи:

- виписка з картки 361 рахунку по СТОВ "Заготівельник" за лютий 2019 року, відповідно до якої реалізації товарів/послуг для ТОВ "АГРО-ОРМС" не відбувалося;

- пояснення щодо блокування розрахунку коригування.

10.04.2020 року ДПС України у складі комісії з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних було прийнято рішення №13465/00449786/2, відповідно до якого залишено скаргу без задоволення і рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування та у якості підстави вказані ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

Позивач зазначає, що зі змісту даного рішення не зрозуміло чи розглядалося ДПС України питання виправлення помилки платником податків за відсутності господарських операцій між контрагентами та за умови допущення технічної помилки при формуванні податкової накладної щодо написання року реєстрації , чи були розглянуті документи додані до скарги, а також причини їх неврахування, натомість, в якості підстави відмови вказана загальна фраза щодо ненадання платником податку копій первинних документів, при цьому конкретний перелік документів, які мали б доводити відсутність господарської операції в рішенні не вказаний.

СТОВ "Заготівельник" не погоджується з рішенням ГУ ДПС у Хмельницькій області від 24.03.2020 року №1497492/00449786 про відмову у реєстрації розрахунку коригування № 11 від 27.02.2020 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, вважає його необгрунтованим та неправомірними, у зв`язку з чим звернулось до суду з даним позовом.

Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 24.06.2020 року відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження.

Від відповідача - Головного управління ДПС у Хмельницькій області до суду надійшов відзив на позовну заяву, в якому відповідач просить у задоволенні позовних вимог відмовити. Вказує, що надані позивачем документи не є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Реєстрація розрахунку коригування зупинена на підставі пункту 5 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, визначених у додатку 3 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 року №1165. Податковий орган запропонував позивачу надати пояснення та документи, достатні для прийняття рішення про реєстрацію розрахунку коригування №11 від 27.02.2020 року. При цьому, вказує, що жодним нормативно-правовим актом не визначено обов`язку контролюючого органу зазначати в квитанції конкретний перелік документів, а лише пропозицію щодо надання документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної. Натомість обов`язком платника податку є надання повного пакету первинних документів, вичерпний перелік який встановлений п. 5 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Також у відзиві заявлено клопотання про розгляд даної справи за правилами загального позовного провадження.

Надаючи оцінку даному клопотанню суд зазначає, що відповідно до ч.ч. 1,3 ст.12 КАС України, адміністративне судочинство здійснюється за правилами, передбаченими цим Кодексом, у порядку позовного провадження (загального або спрощеного).

Загальне позовне провадження призначене для розгляду справ, які через складність або інші обставини недоцільно розглядати у спрощеному позовному провадженні.

Частиною 3 статті 257 КАС України встановлено, що при вирішенні питання про розгляд справи за правилами спрощеного або загального позовного провадження суд враховує:

1) значення справи для сторін;

2) обраний позивачем спосіб захисту;

3) категорію та складність справи;

4) обсяг та характер доказів у справі, в тому числі чи потрібно у справі призначати експертизу, викликати свідків тощо;

5) кількість сторін та інших учасників справи;

6) чи становить розгляд справи значний суспільний інтерес;

7) думку сторін щодо необхідності розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження.

Враховуючи наведене вище, суд вважає, що складність даної справи, характер спірних правовідносин та предмет доказування не входить до категорії справ, які необхідно обов`язково розглядати за правилами загального позовного провадження, а тому суд вважає, що клопотання відповідача про розгляд справи в порядку загального провадження необхідно залишити без задоволення.

Відповідач - Державна податкова служба України відзиву на позов не подав.

Дослідивши матеріали справи, суд встановив наступні обставини.

СТОВ "Заготівельник" 21.03.2001 року зареєстровано в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Основними видами діяльності СТОВ "Заготівельник" є, зокрема, вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур; вирощування овочів і баштанних культур, коренеплодів і бульбоплодів.

27.02.2020 року позивачем складено та направлено на реєстрацію податкову накладну №3 з датою 13.02.2019 року на суму 90 000,00 грн., в тому числі ПДВ 15 000,00 грн. Позивач зазначає, що у податковій накладній допущена технічна помилка в році, оскільки вона мала бути датована 2020 роком, а не 2019.

Відповідно до податкової накладної №3 від 13.02.2019 року СТОВ "Заготівельник" була реалізована пшениця в кількості 17 647,058 кг за ціною 4,25 грн. без ПДВ за одну тонну для Товариства з обмеженою відповідальністю "АГРО-ОРМС". Податкова накладна №3 від 13.02.2019 року була зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних 27.02.2020 року. За результатами аналізу поданих до реєстрації податкових накладних 27.02.2020 року виявлено помилковість реєстрації накладної №3 від 13.02.2019 року.

З метою виправлення допущеної при формуванні податкової накладної технічної помилки СТОВ "Заготівельник" 27.02.2020 року сформовано та направлено на реєстрацію розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №11 до податкової накладної №3 від 27.02.2019 року щодо зменшення обсягів постачання на суму - 75 000,00 грн. та зменшення суми податку на додану вартість на суму -15 000,00 грн.

Згідно квитанції від 02.03.2020 року розрахунок коригування кількісних і вартісних показників від 27.02.2020 року №11 до податкової накладної №3 від 13.02.2020 року доставлений до ДПС України 02.03.2020 року, документ прийнято, реєстрацію зупинено.

Підставами для зупинення реєстрації податкової накладної вказано, що сума компенсації вартості товару/послуги 1001, зазначеного у розрахунку коригування на зменшення суми податкових зобов`язань, перевищує величину залишку такого товару, що відповідає п.5 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

СТОВ "Заготівельник" 19.03.2020 року сформувало повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено.

Повідомлення з поясненнями були подані СТОВ "Заготівельник" до ГУ ДПС у Хмельницькій області 23.03.2020 року, про що свідчить відповідна квитанція про прийняття такого пояснення. В поясненнях вказано про помилковість реєстрації податкової накладної №3 від 13.02.2019 року, у зв`язку з помилкою в році реєстрації.

Комісією ГУ ДПС у Хмельницькій області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення від 24.03.2020 року №1497492/00449786 про відмову у реєстрації розрахунку коригувань №11 від 27.02.2020 року в Єдиному реєстрі податкових накладних. Підставою для відмови вказано ненадання платником податку копій документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойси, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

В рішенні від 24.03.2020 року №31497492/00449786 зазначено, що платником не надано достатній пакет документів для реєстрації розрахунку коригування №11 від 27.02.2020 року в ЄРПН, а саме: не надано картку рахунку 361 по контрагенту ТОВ "АГРО-ОРМС", відповідно неможливо встановити дотримання платником вимог п.187.1 ст.187 ПКУ та правильність складання розрахунку.

СТОВ "Заготівельник" сформована та подана скарга на рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Додатково до скарги були надані такі документи:

- виписка з картки 361 рахунку по СТОВ "Заготівельник" за лютий 2019 року, відповідно до якої реалізації товарів/послуг для ТОВ "АГРО-ОРМС" не відбувалося;

- пояснення щодо блокування розрахунку коригування.

Скарга одержана ДПС України в електронному вигляді 07.04.2020 року.

10.04.2020 р. ДПС України у складі комісії з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних було прийнято рішення №13465/00449786/2, відповідно до якого залишено скаргу без задоволення і рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування та у якості підстави вказані ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

Не погоджуючись з рішенням ГУ ДПС у Хмельницькій області від 24.03.2020 року № 1497492/00449786 про відмову у реєстрації розрахунку коригування №11 від 27.02.2020 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, вважаючи його необгрунтованим та неправомірним, СТОВ "Заготівельник" звернулось до суду з даним адміністративним позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд враховує таке.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з пунктом 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс) (пункт 201.7 статті 201 ПК України).

Згідно з пунктом 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 01 липня 2017 року в Єдиному державному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані в квитанції.

Пункт 192.1 статті 192 ПК України передбачає, що у випадку якщо після постачання товарів/послуг здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадах повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов`язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню на підставі розрахунку коригування до податкової накладної, складеному в порядку, встановленому для податкових накладних, та зареєстрованому в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Розрахунок коригування, складений постачальником товарів/послуг до податкової накладної, яка складена на отримувача - платника податку, підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних:

- постачальником (продавцем) товарів/послуг, якщо передбачається збільшення суми компенсації їх вартості на користь такого постачальника або якщо коригування кількісних та вартісних показників у підсумку не змінює суму компенсації;

- отримувачем (продавцем) товарів/послуг, якщо передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, для чого постачальник надсилає складений розрахунок коригування отримувачу.

Складені платником податку розрахунки коригування до податкових накладних, складених до 01 лютого 2015 року, розрахунки коригування до податкових накладних, які не підлягали наданню отримувачу (покупцю) - платнику податку, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних постачальником (продавцем).

Розрахунок коригування до податкової накладної складається також у випадку виправлення помилок, допущених при складанні податкової накладної, у тому числі не пов`язаних із зміною суми компенсації вартості товарів/послуг.

Підпункт 192.1.1. пункту 192.1 статті 192 ПК України встановлює порядок дій платників податку, в яких виникли підстави для подання розрахунку коригування, а саме:

- постачальник відповідно зменшує суму податкових зобов`язань за результатами податкового періоду, протягом якого був проведений такий перерахунок;

- отримувач відповідно зменшує суму податкового кредиту за результатами такого податкового періоду в разі, якщо він зареєстрований як платник податку на дату проведення коригування, а також збільшив податковий кредит, у зв`язку з отриманням таких товарів/послуг.

Постачальник має право зменшити суму податкових зобов`язань лише після реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунку коригування до податкової накладної (пп.192.1.1 ПК України).

У випадку, якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 ПК України та/або пунктом 192.1 статті 92 ПК України, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 ПК України, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватись з урахуванням граничних строків:

- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

Згідно з пунктом 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до цієї норми Кабінет Міністрів України прийняв постанову від 11.12.2019 року №1165 "Про запровадження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних", яка набрала чинності 01.02.2020 року та якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок зупинення реєстрації податкової накладної) та Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ( далі - Порядок розгляду скарги).

Пунктом 3 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної визначені ознаки податкових накладних/розрахунків коригування, яким вони повинні відповідати для безумовної їх реєстрації.

Відповідно до пунктів 4,5 вказаного Порядку, у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.

Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.

Згідно пп.6,7,10,11 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає в електронній формі в текстовому форматі в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі, якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Суд встановив, що у квитанції про зупинення реєстрації розрахунку коригування зазначено: "Сума компенсації вартості товару/послуги 1001, зазначеного в розрахунку коригування на зменшення суми податкових зобов`язань, перевищує величину залишку такого товару (різниця обсягу придбання постачальника та обсягу постачання отримувача такого товару/послуги), що відповідає п.5 Критеріїв ризиковості здійснення операцій".

Згідно пункту 3 Додатку 3 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної, перевищення суми компенсації вартості товару/послуги, зазначеного/зазначеної в розрахунку коригування на зменшення суми податкових зобов`язань, поданому отримувачем такого товару/послуги для реєстрації в Реєстрі, величини залишку, що визначається як різниця обсягу придбання на митній території України з 01 січня 2017 року, зазначеного постачальником у зареєстрованих у Реєстрі податкових накладних/розрахунках коригування, складених на отримувача такого/такої товару/послуги, та обсягу постачання з 01 січня 2017 року, зазначеного отримувачем у зареєстрованих у Реєстрі податкових накладних/розрахунках коригування на постачання такого/такої товару/послуги.

Отже при застосуванні критерію ризиковості, що визначений у п.5 Додатку 3 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної орган ДПС мав дослідити шлях придбання товару/послуги від постачальника до отримувача такого товару/послуги.

В даному випадку реалізації товару/послуги не відбулось, податкова накладна №3 від 13.02.2019 року була подана з технічною помилкою в році реєстрації, у зв`язку з чим у позивача виникла необхідність подання розрахунку коригування, який стосується зменшення суми податкового зобов`язання.

Таким чином перевищення величини залишку товару у формі різниці між обсягом придбання постачальника та обсягом постачання отримувача, на яку посилається Головне управління ДПС у Хмельницькій області не мало місця, оскільки не було ні обсягу придбання товару/послуг постачальником ні обсягу постачання від СТОВ "Заготівельник" для ТОВ "АГРО-ОРМС". Тобто визначення такої різниці не є можливим і не підпадає під будь-який з Критеріїв ризиковості здійснення операцій, що визначені в постанові КМУ від 11.12.2019 року "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних".

Разом з тим, надіслана для СТОВ "Заготівельник" квитанція від 02.03.2020 року містить пропозицію щодо надання пояснень та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання про прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, без зазначення конкретної пропозиції щодо переліку документів, необхідних та достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних.

У випадку неконкретизації переліку документів у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної платник податку перебуває у стані правової невизначеності, що позбавляє його можливості надати контролюючому органу необхідний в розумінні суб`єкта владних повноважень пакет документів, а для контролюючого органу, відповідно, створюються передумови для можливого прояву негативної дискреції - прийняття рішення про відмову у реєстрації податкової накладної.

За таких обставин посилання Головного управління ДПС у Хмельницькій області на п.5 Додатку 3 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної є безпідставним, а прийняття рішення від 24.03.2020 року №1497492/00449786 про відмову у реєстрації розрахунку коригування №11 від 27.02.2020 року в Єдиному реєстрі податкових накладних суперечить наведеним вище нормам законодавства.

Враховуючи викладене, позов необхідно задовольнити.

Щодо вимоги позивача про встановлення судового контролю, суд зазначає наступне.

Відповідно до частини 1 статті 382 КАС України суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.

Таким чином, зобов`язання суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення є правом, а не обов`язком суду. Крім цього, враховуючи обставини цієї справи, у суду не має підстав вважати, що суб`єкт владних повноважень буде порушувати закон, не виконуючи рішення суду, тому у задоволенні клопотання про встановлення судового контролю необхідно відмовити.

У зв`язку з задоволенням позовних вимог сплачений позивачем судовий збір відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України слід стягнути на його користь за рахунок бюджетних асигнувань відповідачів.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії ГУ ДПС у Хмельницькій області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 24.03.2020 року №1497492/00449786.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати розрахунок коригування кількісних і вартісних показників від 27.02.2020 року №11, складеного СТОВ "Заготівельник" до податкової накладної від 13.02.2019 року №3 в Єдиному реєстрі податкових накладних днем її подання.

Стягнути на користь СТОВ "Заготівельник" судові витрати на сплату судового збору в сумі 2102,00 грн., (дві тисячі сто дві гривні) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Хмельницькій області.

Стягнути на користь СТОВ "Заготівельник" судові витрати на сплату судового збору в сумі 2102,00 грн., (дві тисячі сто дві гривні) за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Позивач:Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю "Заготівельник" (Воронківці, Старокостянтинівський район, Хмельницька область, 31151 , код ЄДРПОУ - 00449786) Відповідач:Головне управління ДПС у Хмельницькій області (вул. Пилипчука, 17, Хмельницький, Хмельницька область, 29000 , код ЄДРПОУ - 43142957) Державна податкова служба України (Львівська площа, 8,Київ 1,04053 , код ЄДРПОУ - 43005393)

Головуючий суддя В.К. Блонський

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.11.2020
Оприлюднено19.11.2020
Номер документу92895950
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —560/3144/20

Ухвала від 08.04.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Постанова від 04.03.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Іваненко Т.В.

Ухвала від 02.02.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Іваненко Т.В.

Ухвала від 17.12.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Іваненко Т.В.

Рішення від 17.11.2020

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Блонський В.К.

Ухвала від 24.06.2020

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Блонський В.К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні