Рішення
від 16.11.2020 по справі 600/1177/20-а
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 листопада 2020 р. м. Чернівці Справа № 600/1177/20-а

Чернівецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Брезіної Т.М., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Дочірнього підприємства "Строй-Маркет Інвест" до Головного управління Держгеокадастру у Чернівецькій області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору Чернівецька міська рада про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

Описова частина

Короткий виклад позиції позивача та заперечень відповідача

В поданому до суду адміністративному позові позивач просить суд винести рішення, яким:

- визнати протиправними дії Головного управління Держгеокадастру у Чернівецькій області при формуванні витягу №1178 від 22.08.2019 року із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки з кадастровим номером 7310136900:67:003:0021 щодо застосування коефіцієнту функціонального використання земельної ділянки (Кф) із значенням 2,50;

- зобов`язати Головне управління Держгеокадастру у Чернівецькій області сформувати та надати Дочірньому підприємству «Строй-Маркет Інвест» витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки з кадастровим номером 7310136900:67:003:0021, застосувавши коефіцієнт функціонального використання земельної ділянки (Кф), зазначений в технічній документації з грошової оцінки земель міста Чернівців, затвердженій рішенням Чернівецької міської ради №510 від 12.02.2008 року.

В обґрунтування позовних вимог позивач вказав, що у витязі №1178 від 22.08.2019 року із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки з кадастровим номером 7310136900:67:003:0021 зазначено застосування коефіцієнту функціонального використання земельної ділянки (Кф) із значенням 2,50, що суперечить технічній документації з грошової оцінки земель міста Чернівців, затвердженої рішенням Чернівецької міської ради від 12.02.2008 р. №510, в якій коефціент функціонального використання (Кф) має значення 0,50. З вказаних підстав позивач стверджує про порушення його прав та інтересів, а тому просив суд задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.

Відповідач подав до суду відзив на позов, в якому вказав про необґрунтованість позовних вимог та зазначив, що згідно відомостей першого розділу Поземельної книги на земельну ділянку за кадастровим номером 7310136900:67:003:0021 дана земельна ділянка відноситься до категорії земель житлової та громадської забудови, вид використання-для будівництва та обслуговування торгово-сервісного центру (код цільового призначення 03.07). Відповідач вказав, що відповідно до Порядку нормативно-грошової оцінки земель, для земель громадської забудови з КВЦПЗ 03.07 для будівництва та обслуговування будівель торгівлі, застосовується коефіцієнт 2,5. Також позивач зазначив, що рішенням Чернівецької міської ради від 12.02.2008р. №510 було затверджено технічну документацію з грошової оцінки земель міста Чернівці, згідно таблиці 3 Коефіцієнти, які характеризують функціональне використання земельної ділянки (Кф) в розділі Інші землі (землі зайняті поточним та відведені під майбутнє будівництво визначений коефіцієнт 0,5. Водночас в розділі Землі комерційного використання визначений коефіцієнт 2,5. Таким чином, відповідач вважає безпідставними твердження позивача, про те, що для даної земельної ділянки мав би застосовуватись коефіцієнт із значенням 0,5 як для земельної ділянки із категорії земель Інші землі . Крім того, відповідач вказував про необґрунтованість та безпідставність позовної вимоги зобов`язального характеру, оскільки надання витягу із технічною документацією про нормативно грошову оцінку земельної ділянки та застосування коефіцієнту функціонального використання земельної ділянки відноситься до дискреційних повноважень Головного управління Держгеокадастру у Чернівецькій області.

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору Чернівецька міська рада надала суду письмові пояснення щодо позову, в яких вказує про безпідставність та необґрунтованість позовних вимог. Третя особа зазначає, що відповідно до договору оренди землі №9289 від 05.02.2015 р., який укладений між Чернівецькою міською радою та дочірнім підприємством "Строй-Маркет Інвест", передано в строкове платне користування земельну ділянку для будівництва та обслуговування торгово-платне користування земельну ділянку для будівництва та обслуговування торгово-сервісного центру, яка знаходиться за адресою м. Чернівці, вул. Галицький Шлях, 11. Згідно з додатком №1 до наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25.11.2016 р. №489, визначено, що до земельних ділянок з цільовим призначенням для будівництва та обслуговування будівель торгівлі застосовується коефіцієнт - 2,50. Таким чином, тертя особа вказує, що у зв`язку із зміною порядку розрахунку нормативно-грошової оцінки земель, при новому обрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки з кадастровим номером 7310136900:67:003:0021 застосуванню підлягає коефіцієнт функціонального використання земельної ділянки (Кф) - 2,50. З вказаних підстав, тертя особа просила суд відмовити у задоволені позовних вимог.

Рух справи у суді

Ухвалою суду від 07.08.2020 р. відкрито провадження у справі та вирішено розглядати її за правилами спрощеного позовного провадження без проведення судового засідання та виклику учасників адміністративної справи.

16.09.2020 р. в канцелярії суду зареєстровано клопотання відповідача про розгляд справи в судовому засіданні з викликом сторін.

Ухвалою суду від 21.09.2020 р. відмовлено у задоволенні заяви відповідача про розгляд справи в судовому засіданні з викликом сторін

Фактичні обставини справи, встановлені судом

Згідно рішення Чернівецької міської ради від 12.02.2008 р. №510 затверджено технічну документацію з грошової оцінки земель міста Чернівці. (11-12)

До матеріалів справи додано технічну документацію з грошової оцінки земель міста Чернівці, розроблену Українським державним науково-дослідним інститутом проектування міст Дніпромісто . (а.с. 13-52)

Згідно додатку 3 Грошова оцінка земель різного функціонального призначення у розрізі економіко-планувальних зон (грн. за 1 м.кв.) технічної документації визначено, що для земель комерційного використання застосовується коефіцієнт - 2,50, до земель рекреаційного призначення та інших відкритих земель застосовується коефіцієнт - 0,50. (а.с. 45).

Відповідно до витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки 7310136900:67:003:0021 від 28.11.2014 р. №1535/02-1/9-14 вказано коефіцієнт функціонального використання земельної ділянки (Кф) із значенням - 0,50. (а.с. 53).

Згідно витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки 7310136900:67:003:0021 від 22.08.2019 р. №1178 зазначено, що вказана земельна ділянка належить до земель житлової та громадської забудови, цільове призначення 03.07, коефіцієнт функціонального використання земельної ділянки (Кф) із значенням - 2,50. (а.с. 54).

Відповідно до поземельної книги земельної ділянки 7310136900:67:003:0021, яку відкрито 19.11.2012 р., в розділі 1 міститься запис від 01.12.2014 р. №001 в якому вказано цільове призначення земельної ділянки - для будівництва та обслуговування торгово-сервісного центру, код цільового призначення 03.07. (а.с. 73-79).

Мотивувальна частина

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст. 1 Закону України Про оцінку земель нормативна грошова оцінка земельних ділянок - капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами.

Згідно з ч. 1 ст.13 Закону України Про оцінку земель передбачено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться, зокрема, у разі визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.

Відповідно до ст. 15 Закону України Про оцінку землі підставою для проведення оцінки земель, у тому числі нормативної грошової оцінки земельних ділянок, є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування.

Статтею 18 Закону України Про оцінку земель встановлено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів, незалежно від їх цільового призначення, проводиться не рідше, ніж один раз на 5 - 7 років.

Згідно з ч.1 ст. 20 Закону України Про оцінку землі за результатами нормативної грошової оцінки земель складається технічна документація.

Відповідно до положеннями ст. 23 Закону України Про оцінку землі виготовлена технічна документація нормативної грошової оцінки земельних ділянок у межах населених пунктів затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою.

Системний аналіз наведених правових норм дає підстави дійти до висновку про те, що нормативна грошова оцінка землі проводиться в обов`язковому порядку для визначення розміру орендної плати за землі комунальної та державної форм власності. При цьому, технічна документація з нормативної грошової оцінки земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів, затверджується рішенням відповідної сільської, селищної чи міської ради.

Судом встановлено, що рішенням Чернівецької міської ради від 12.02.2008 р. №510 затверджено технічну документацію з грошової оцінки земель міста Чернівці.

Відповідно до п. 5 рішення Чернівецької міської ради від 12.02.2008 р. №510 доручено управлінню земельних ресурсів у м. Чернівцях Державного агентства земельних ресурсів України забезпечити видачу довідок про нормативно грошову оцінку земельних ділянок згідно з затвердженою технічною документацією для подання податкових декларацій платниками земельного податку та орендної плати за землю.

До матеріалів справи додано технічну документацію з грошової оцінки земель міста Чернівці, розроблену Українським державним науково-дослідним інститутом проектування міст Дніпромісто . Згідно додатку 3 Грошова оцінка земель різного функціонального призначення у розрізі економіко-планувальних зон (грн. за 1 м.кв.) технічної документації визначено, що для земель комерційного використання застосовується коефіцієнт - 2,50, до земель рекреаційного призначення та інших відкритих земель застосовується коефіцієнт - 0,50.

Суд звертає увагу, що дані про нормативну грошову оцінку стосовно окремої земельної ділянки за правилами ч. 2 ст. 20 Закону України Про оцінку земель оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.

Відповідно до ч. 3 ст. 23 Закону України Про оцінку земель витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Постановою Кабінету Міністрів України від 23 березня 1995 року № 213 затверджено Методику нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів далі - Методика № 213.

Згідно з п. 2-1 Методики № 213 дані за результатами проведення нормативної грошової оцінки земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земель, що видається територіальним органом Держгеокадастру за місцезнаходженням земельної ділянки у строк, що не перевищує трьох робочих днів з дати надходження відповідної заяви.

З аналізу наведених правових норм вбачається, що витяг з технічної документації є документом, який оформлюється за результатом проведення нормативної грошової оцінки та відображає дані стосовно окремої земельної ділянки. Тобто витяг складається на основі розрахованих у встановленому порядку показників (коефіцієнтів), які визначені у технічній документації, що затверджується рішенням відповідної сільської, селищної або міської ради.

Право на судовий захист гарантоване ст. 55 Конституції України.

Відповідно до ст. 5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист.

За змістом п. 18 та п.19 ч. 1 ст. 4 КАС України рішення суб`єкта владних повноважень є нормативно-правовим або індивідуальним актом.

Нормативно-правовий акт - акт управління (рішення) суб`єкта владних повноважень, який встановлює, змінює, припиняє (скасовує) загальні правила регулювання однотипних відносин, і який розрахований на довгострокове та неодноразове застосування.

Індивідуальний акт - акт (рішення) суб`єкта владних повноважень, виданий (прийняте) на виконання владних управлінських функцій або в порядку надання адміністративних послуг, який стосується прав або інтересів визначеної в акті особи або осіб, та дія якого вичерпується його виконанням або має визначений строк.

На цій підставі суд дійшов висновку про те, що витяг з технічної документації про грошову оцінку землі не є рішенням суб`єкта владних повноважень, оскільки не зумовлює виникнення будь-яких прав і обов`язків для осіб, а лише носить інформаційний характер.

Аналогічна правова позиція застосована постановою Верховного Суду від 12.11.2018 р. по справі №814/789/17.

Висновки за результатами розгляду справи

Відповідно до ч.1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно з ч.1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

За результатами судового розгляду справи, суд дійшов висновку про те що оскаржуваний витяг з технічної документації про грошову оцінку землі не є рішенням суб`єкта владних повноважень, оскільки не зумовлює виникнення будь-яких прав і обов`язків для осіб, а лише носить інформаційний характер.

При цьому, як зазначив Конституційний Суд України в своєму рішенні від 30 січня 2003 року № 3-рп/2003, правосуддя за своєю суттю визнається таким лише за умови, що воно відповідає вимогам справедливості і забезпечує ефективне поновлення в правах. Загальною декларацією прав людини 1948 року передбачено, що кожна людина має право на ефективне поновлення в правах компетентними національними судами у випадках порушення її основних прав, наданих їй конституцією або законом (стаття 8). Право на ефективний засіб захисту закріплено також у Міжнародному пакті про громадянські та політичні права (стаття 2) і в Конвенції про захист прав людини та основних свобод (стаття 13).

З огляду на вищезазначене, суд доходить до висновку про те, що позивач у даній справі обрав неналежний спосіб захисту своїх прав, оскаржуваний витяг з технічної документації про грошову оцінку земельної ділянки не є рішенням суб`єкта владних повноважень, тому не може бути предметом судового розгляду.

У зв`язку із зазначеним, позовні вимоги не підлягають задоволенню.

Судові витрати

У відповідності до ч. 2 ст. 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Оскільки відповідач не поніс таких витрат, суд не вирішує питання щодо розподілу судових витрат на його користь.

Керуючись статтями 9, 14, 77, 78, 90, 139, 143, 241 - 246, 250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України,-

В И Р І Ш И В:

1. Відмовити у задоволені адміністративного позову.

Згідно статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У відповідності до статей 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду першої інстанції можуть бути оскаржені в апеляційному порядку повністю або частково. Апеляційна скарга на рішення до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи подається до Сьомого апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його складання.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Найменування учасників справи:

позивач: Дочірнє підприємство "Строй-Маркет Інвест" (вул. Сосюри, 6, м. Київ, 02090, код РНОКПП 39414814);

відповідач: Головне управління Держгеокадастру у Чернівецькій області (вул. Героїв Майдану, 194-А, м. Чернівці, 58013, код ЄДРПОУ 39909396);

третя особа: Чернівецька міська рада (Центральна площа, 1, м. Чернівці, 58002, код ЄДРПОУ 36068147).

Суддя Т.М. Брезіна

СудЧернівецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.11.2020
Оприлюднено19.11.2020
Номер документу92896186
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —600/1177/20-а

Рішення від 16.11.2020

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Брезіна Тетяна Миколаївна

Ухвала від 21.09.2020

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Брезіна Тетяна Миколаївна

Ухвала від 07.08.2020

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Брезіна Тетяна Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні