ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Вн. №27/397
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
17 листопада 2020 року м. Київ № 640/10782/19
за позовомОСОБА_1 до 3-я особаКомунального підприємства "Правочин" Мартинівської сільської ради Пулинського району Житомирської області Товариство з обмеженою відповідальністю "Монгран Інвест" провизнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії Суддя О.В.Головань
Обставини справи:
ОСОБА_1 звернувся до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовом до Комунального підприємства "Правочин" Мартинівської сільської ради Пулинського району Житомирської області про визнання протиправним та скасування реєстраційного запису №10701020000078456 від 03.10.2018 р. у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань щодо керівника Товариства з обмеженою відповідальністю "Трейдасавтосвіт" ОСОБА_1.
Ухвалою суду від 30.07.2019 р. відкрито провадження в адміністративній справі та призначено її до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.
Відзив на позов не надано.
Ознайомившись з матеріалами справи, суд, -
ВСТАНОВИВ:
03.10.2018 р. до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесено запис за №10701020000078456 про державну реєстрацію ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТРЕЙДСАВТОСВІТ", код 42517529 03150, місто Київ, ВУЛИЦЯ ДИМИТРОВА, будинок 3 КІНЦЕВИЙ БЕНЕФІЦІАРНИЙ ВЛАСНИК - ОСОБА_2 , АДРЕСА_1 . ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "МОНГРАН ІНВЕСТ", Код ЄДРПОУ:42487919, Місцезнаходження: Україна, 01021, місто Київ, ВУЛИЦЯ КЛОВСЬКИЙ УЗВІЗ, будинок 18, Розмір внеску до статутного фонду (грн.): 220000,00 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля (основний); 43.99 Інші спеціалізовані будівельні роботи, н. в. і. у.; 49.41 Вантажний автомобільний транспорт; 46.76 Оптова торгівля іншими проміжними продуктами; 46.73 Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням; 46.61 Оптова торгівля сільськогосподарськими машинами й устаткованням; 46.49 Оптова торгівля іншими товарами господарського призначення; 46.47 Оптова торгівля меблями, килимами й освітлювальним приладдям; 46.41 Оптова торгівля текстильними товарами; 46.31 Оптова торгівля фруктами й овочами; 46.21 Оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин; 45.31 Оптова торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів; 43.91 Покрівельні роботи; 43.39 Інші роботи із завершення будівництва; 43.34 Малярні роботи та скління; 43.33 Покриття підлоги й облицювання стін; 43.32 Установлення столярних виробів; 43.31 Штукатурні роботи; 43.12 Підготовчі роботи на будівельному майданчику; 43.11 Знесення; ОСОБА_1 - керівник.
Державна реєстрація новоутвореної юридичної особи здійснена шляхом заснування; реєстрація проведена ОСОБА_3 , Комунальне підприємство "Правочин" Мартинівської сільської ради Пулинського району Житомирської області.
Позивач - ОСОБА_1 - вважає внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань запису про нього як про керівника юридичної особи протиправним з таких підстав.
Позивач зазначає, що про існування вказаного запису дізнався випадково у травні 2019 р. з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань .
Проте, ані підприємства, ані його засновники йому невідомі, згоди на реєстрацію як керівника юридичної особи він не надавав, на зборах засновників ТОВ "Трейдасавтосвіт" або ТОВ "Монгран Інвест" не був присутній.
З посиланням на ч. 4 ст. 65 Господарського кодексу України, ст. 24 КЗпПУ, ч. 7 ст. 4 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" позивач зазначає про неможливість внесення про нього відомостей як про керівника юридичної особи та відсутність у нього трудових відносин з вказаним товариством.
Також позивач зазначає, що згідно з результатами відкритої аналітичної системи перевірки контрагентів України youcontrol.com.ua ОСОБА_2 є засновником ще 190 юридичних осіб, що дає підстави для висновку про фіктивність ТОВ "Трейдасавтосвіт".
30.05.2019 р. позивачем до Слідчого управління фінансових розслідувань Головного управління ДФС у м. Києві подано заяву про вчинення злочину щодо вказаних обставин.
Відповідач - Комунальне підприємство "Правочин" Мартинівської сільської ради Пулинського району Житомирської області - відзиву на позов, а також належним чином завіреної копії матеріалів реєстраційної справи ТОВ "Трейдасавтосвіт" не надано.
Проаналізувавши матеріали справи, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги є необґрунтованими та не підлягають до задоволення.
Згідно з ч. 2 ст. 6 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" від 15.05.2003 р. № 755-IV (в редакції станом на жовтень 2018 р.) державний реєстратор: 1) приймає документи; 2) перевіряє документи на наявність підстав для зупинення розгляду документів; 3) перевіряє документи на наявність підстав для відмови у державній реєстрації; 4) проводить реєстраційну дію (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови у державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру; 5) веде Єдиний державний реєстр; 6) веде реєстраційні справи; 6 - 1) надає в установленому порядку та у випадках, передбачених Законом України "Про виконавче провадження", інформацію органу державної виконавчої служби або приватному виконавцю; 7) здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.
Згідно з ч. 1 ст. 7 Закону № 755-IV Єдиний державний реєстр створюється з метою забезпечення державних органів та органів місцевого самоврядування, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб, громадські формування, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців з Єдиного державного реєстру.
Згідно з ч. 2 ст. 9 Закону № 755-IV в Єдиному державному реєстрі містяться такі відомості про юридичну особу, крім державних органів і органів місцевого самоврядування як юридичних осіб: 13) відомості про керівника юридичної особи, а за бажанням юридичної особи - також про інших осіб, які можуть вчиняти дії від імені юридичної особи, у тому числі підписувати договори, подавати документи для державної реєстрації тощо: прізвище, ім`я, по батькові, дата народження, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта), дані про наявність обмежень щодо представництва юридичної особи.
Згідно з ч. 1 ст. 17 Закону № 755-IV для державної реєстрації створення юридичної особи (у тому числі в результаті виділу, злиття, перетворення, поділу), крім створення державного органу, органу місцевого самоврядування, подаються такі документи, в тому числі, 1) заява про державну реєстрацію створення юридичної особи; 2) заява про обрання юридичною особою спрощеної системи оподаткування та/або реєстраційна заява про добровільну реєстрацію як платника податку на додану вартість, та/або заява про включення до Реєстру неприбуткових установ та організацій за формами, затвердженими відповідно до законодавства, - за бажанням заявника; 2 -1 ) примірник оригіналу (нотаріально засвідчену копію) рішення засновників, а у випадках, передбачених законом, - рішення відповідного державного органу, про створення юридичної особи; 5) установчий документ юридичної особи - у разі створення юридичної особи на підставі власного установчого документа; 9) документ про сплату адміністративного збору - у випадках, передбачених статтею 36 цього Закону; 16) документ, що містить інформацію про розмір обов`язкових платежів та інших обов`язкових витрат, сплата яких є необхідною для започаткування діяльності товариства, у випадку, передбаченому абзацом шостим пункту 48 частини другої статті 9 цього Закону.
Згідно з п. 9 ч. 1 ст. 15 Закону № 755-IV документи, що подаються для державної реєстрації, повинні відповідати таким вимогам: 9) установчий документ викладається у письмовій формі, прошивається, пронумеровується та підписується засновниками (учасниками), уповноваженими ними особами або головою та секретарем загальних зборів (у разі прийняття такого рішення загальними зборами, крім випадків заснування юридичної особи). Справжність підписів на установчому документі нотаріально засвідчується, крім випадків, передбачених законом.
Тобто, Законом № 755-IV не передбачено надання державному реєстратору при поданні документів на проведення державної реєстрації юридичної особи документів щодо підтвердження особи керівника і його згода в будь-якій формі, тоді як відповідна інформація про обрання керівника має міститися у рішенні засновників про створення юридичної особи.
Зокрема, відсутня необхідність надання підтвердження укладення з керівником трудового договору, який згідно зі ст. 24 КЗпП України не обов`язково має бути укладений в якості окремого документу.
За таких обставин, навіть за відсутності матеріалів реєстраційної справи ТОВ "Трейдасавтосвіт" у суду відсутні підстави для висновків про те, що при опрацювання наданих для проведення реєстраційної дії документів державний реєстратор допустив порушення законодавства та не перевірив інформацію про керівника юридичної особи.
Крім того, відомості Єдиного державного реєстру не містять інших ідентифікуючих даних ОСОБА_1 як керівника ТОВ "Трейдасавтосвіт", крім прізвища, імені та по-батькові, тоді як вони можуть належати іншій особі з такими самими прізвищем, іменем та по-батькові.
З врахуванням викладеного у суду відсутні підстави для висновку про протиправність дій державного реєстратора щодо реєстрації юридичної особи ТОВ "Трейдасавтосвіт".
На підставі вищевикладеного, ст. 241-246, 257-262, 295 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
1. В задоволенні позовних вимог відмовити.
2. Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
3. Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Суддя О.В. Головань
Повний текст рішення
виготовлено і підписано 17.11.2020 р.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 17.11.2020 |
Оприлюднено | 18.11.2020 |
Номер документу | 92896585 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Головань О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні