Справа № 344/19886/14-ц
Провадження № 4-с/344/59/20
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 листопада 2020 року м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області в складі:
головуючої - судді Домбровської Г.В.,
при секретарі судового засідання Бухвак І.С.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі Івано-Франківського міського суду Івано-Франківської області цивільну справу за скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю Центр еміграції про визнання протиправною бездіяльності державного виконавця, зобов`язання вчинити дії, -
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю Центр еміграції (надалі - також Скаржник ) звернулося до Івано-Франківського міського суду Івано-Франківської області зі скаргою про визнання протиправною бездіяльності старшого державного виконавця Коломийського міськрайонного відділу державної виконавчої служби Південно-Західного міжрегіонального управління міністерства юстиції (м. Івано-Франківськ) Кузьмин М.В., зобов`язання вчинити дії, зацікавлена особа - ОСОБА_1 , в якій просило
визнати неправомірною бездіяльність старшого державного виконавця Коломийського міськрайонного відділу державної виконавчої служби Південно-Західного міжрегіонального управління міністерства юстиції (м. Івано-Франківськ) Кузьмина Михайла Васильовича, яка проявилась в:
неотриманні у відповідних органів РАЦС та/або органів місцевого самоврядування інформації щодо смерті ОСОБА_2 ;
невстановленні у відповідних органів міграційної служби та/або органів місцевого самоврядування того, чи був зареєстрований боржник ОСОБА_1 із покійним батьком ОСОБА_2 на час смерті останнього;
неотриманні інформації у відповідних органів нотаріату того, чи заводилась після смерті ОСОБА_2 спадкова справа та кола осіб, які прийняли спадщину після смерті ОСОБА_2 ;
невстановленні у відповідних органів реєстрації прав власності на нерухоме майно та/або органів місцевого самоврядування факту належності покійному ОСОБА_1 нерухомого майна, а також для встановлення того, на підставі яких правовстановлюючих документів покійному таке майно належало, зокрема разом із іншими особами (зареєстроване на ім`я інших осіб), як частка у спільному майні, а також частка в колгоспному дворі;
невстановленні, чи був покійний ОСОБА_2 членом колгоспного двору та про осіб, які були членами даного колгоспного двору разом із покійним;
невстановленні, кому належить домоволодіння за адресою АДРЕСА_1 ;
зобов`язати старшого державного виконавця Коломийського міськрайонного відділу державної виконавчої служби Південно-Західного міжрегіонального управління міністерства юстиції (м. Івано-Франківськ) Кузьмина Михайла Васильовича:
отримати у відповідних органів РАЦС та/або органів місцевого самоврядування інформації щодо факту смерті батька ОСОБА_1 ОСОБА_2 ;
встановити у відповідних органів міграційної служби та/або органів місцевого самоврядування того, чи був зареєстрований боржник ОСОБА_1 із покійним батьком ОСОБА_2 на час смерті останнього;
отримати інформацію у відповідних органів нотаріату, чи заводилась після смерті ОСОБА_2 спадкова справа та кола осіб, які прийняли спадщину після смерті ОСОБА_2 ;
встановити у відповідних органів реєстрації прав власності на нерухоме майно та/або органів місцевого самоврядування факт належності покійному ОСОБА_2 нерухомого майна, а також встановити на підставі яких правовстановлюючих документів покійному таке майно належало, зокрема разом із іншими особами (зареєстроване на ім`я інших осіб), як частка у спільному майні, а також частка в колгоспному дворі;
встановити, чи був покійний ОСОБА_2 членом колгоспного двору та про осіб, які були членами даного колгоспного двору разом із покійним; встановити кому і на підставі яких правовстановлюючих документів належить домоволодіння за адресою АДРЕСА_1 .
Представником скаржника подано заяву про розгляд скарги без його участі, в якій він вимоги скарги підтримав та просив їх задовольнити з підстав, викладених у скарзі.
Зокрема, в поданій до суду скарзі представник скаржника покликається на те, що державним виконавцем не в повному обсязі реалізовано надані йому чинним законом про виконавче провадження права та повноваження з метою виконання судового рішення про стягнення коштів з боржника ОСОБА_1 .
Представником Коломийського міськрайонного відділу державної виконавчої служби Південно-Західного міжрегіонального управління міністерства юстиції (м. Івано-Франківськ) подано заяву про розгляд справи без їх участі, а також надано суду копії матеріалів виконавчого провадження.
Зацікавлена особа ОСОБА_1 в судове засідання не з`явився, про причини неявки суду не сповістив, про дату та час судового засідання повідомлявся у встановленому порядку.
Відповідно до частини 2 статті 247 ЦПК України у разі неявки в судове засідання всіх учасників справи чи в разі якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється судом за відсутності учасників справи, фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Проаналізувавши матеріали скарги, виконавчого провадження та доводи учасників процесу, Судом встановлено наступне.
Рішенням Івано-Франківського міського суду Івано-Франківської області від 08 травня 2015 року у справі №344/19886/14-ц, яке набрало законної сили 06 липня 2015 року, позов товариства з обмеженою відповідальністю Центр еміграції до ОСОБА_1 про стягнення грошових коштів за договором про надання послуг задоволено.
Стягнуто з ОСОБА_1 в користь товариства з обмеженою відповідальністю Центр еміграції , місцезнаходження якого м. Івано-Франківськ, вул. Грушевського буд. № 13, код ЄДРПОУ 33163462 - 68 160 грн. (шістдесят вісім тисяч сто шістдесят гривень) заборгованості за договором № DV-2011/06-10-2011 від 06 жовтня 2011 року, та 681 грн. 60 коп. витрат по оплаті судового збору.
Відповідно до частин 1,2 статті 18 ЦПК України судові рішення, що набрали законної сили, обов`язкові для всіх органів державної влади і органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, посадових чи службових осіб та громадян і підлягають виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, - і за її межами.
Невиконання судового рішення є підставою для відповідальності, встановленої законом.
Відповідно до частини 5 статті 124 і частини 3 статті 129 Конституції України судові рішення є обов`язковими до виконання на всій території України, а обов`язковість рішень суду визнається однією з основних засад судочинства.
Обов`язковість судових рішень гарантується згідно з практикою Європейського суду з прав людини, зокрема, статтею 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод: право на судовий захист було б примарним, якби правова система держави дозволяла, щоб остаточне, обов`язкове судове рішення залишалося недіючим на шкоду одній зі сторін.
Відповідно до цього принципу постанова або ухвала суду, що набрали законної сили, є обов`язковими для всіх суб`єктів правовідносин, яких у той чи інший спосіб стосується судове рішення.
Умови і порядок виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб), що відповідно до закону підлягають примусовому виконанню у разі невиконання їх у добровільному порядку визначено Законом України Про виконавче провадження .
На виконання Івано-Франківського міського суду Івано-Франківської області від 08 травня 2015 року у справі №344/19886/14-ц старшим державним виконавцем Коломийського міськрайонного відділу державної виконавчої служби Південно-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Івано-Франківськ) Кузьмином М.В. винесено постанову про відкриття виконавчого провадження ВП№56820058 від 23.07.2018 року.
Як зазначено у скарзі, у ході проведення виконавчих дій стягувачу стало відомо, що у 2014 році помер батько боржника ОСОБА_2 , у зв`язку з чим представник стягувача звернувся до державного виконавця із клопотанням, у якому просив:
отримати у відповідних органів РАЦС та/або органів місцевого самоврядування інформації щодо факту смерті батька ОСОБА_1 ОСОБА_2 ;
встановити у відповідних органів міграційної служби та/або органів місцевого самоврядування того, чи був зареєстрований боржник ОСОБА_1 із покійним батьком ОСОБА_2 на час смерті останнього;
отримати інформацію у відповідних органів нотаріату, чи заводилась після смерті ОСОБА_2 спадкова справа та кола осіб, які прийняли спадщину після смерті ОСОБА_2 ;
встановити у відповідних органів реєстрації прав власності на нерухоме майно та/або органів місцевого самоврядування факт належності покійному ОСОБА_2 нерухомого майна, а також встановити на підставі яких правовстановлюючих документів покійному таке майно належало, зокрема разом із іншими особами (зареєстроване на ім`я інших осіб), як частка у спільному майні, а також частка в колгоспному дворі;
встановити, чи був покійний ОСОБА_2 членом колгоспного двору та про осіб, які були членами даного колгоспного двору разом із покійним; встановити кому і на підставі яких правовстановлюючих документів належить домоволодіння за адресою АДРЕСА_1 .
Листом від 12.11.2019 року №47178 Коломийський міськрайонний відділ ДВС повідомив ТОВ Центр еміграції про направлення запитів до Коломийського ВДРАЦС стосовно підтвердження факту смерті ОСОБА_2 ; до П`ядицької сільської ради стосовно підтвердження факту реєстрації боржника із покійним батьком та чи являвся ОСОБА_2 членом колгоспного двору, а також розмір частки в колгоспному дворі; до Першої Коломийської районної державної нотаріальної контори стосовно заведення спадкової справи після смерті ОСОБА_2 та кола осіб, які прийняли спадщину. Надано інформацію з державного реєстру щодо реєстрації права власності на домоволодіння за адресою: АДРЕСА_1 . Повідомлено, що станом на 12.11.2019 року відповіді на запити до Коломийського МВДВС не надходили.
Як зазначено у поданій до суду скарзі, в ході телефонних переговорів із державним виконавцем стягувач постійно отримував запевнення щодо виконання листа стягувача, однак станом на даний час жодних дій щодо виконання листа державним виконавцем не здійснено, у зв`язку з чим скаржник звернувся до суду з даними вимогами про визнання протиправною бездіяльності державного виконавця та зобов`язання вчинити дії.
Так, частиною 1 статті 18 Закону України Про виконавче провадження визначено, що виконавець зобов`язаний вживати передбачених цим Законом заходів щодо примусового виконання рішень, неупереджено, ефективно, своєчасно і в повному обсязі вчиняти виконавчі дії.
Згідно з частинами 2-4 даної статті виконавець зобов`язаний:
1) здійснювати заходи примусового виконання рішень у спосіб та в порядку, які встановлені виконавчим документом і цим Законом;
2) надавати сторонам виконавчого провадження, їхнім представникам та прокурору як учаснику виконавчого провадження можливість ознайомитися з матеріалами виконавчого провадження;
3) розглядати в установлені законом строки заяви сторін, інших учасників виконавчого провадження та їхні клопотання;
4) заявляти в установленому порядку про самовідвід за наявності обставин, передбачених цим Законом;
5) роз`яснювати сторонам та іншим учасникам виконавчого провадження їхні права та обов`язки.
3. Виконавець під час здійснення виконавчого провадження має право:
1) проводити перевірку виконання боржниками рішень, що підлягають виконанню відповідно до цього Закону;
2) проводити перевірку виконання юридичними особами незалежно від форми власності, фізичними особами, фізичними особами - підприємцями рішень стосовно працюючих у них боржників;
3) з метою захисту інтересів стягувача одержувати безоплатно від державних органів, підприємств, установ, організацій незалежно від форми власності, посадових осіб, сторін та інших учасників виконавчого провадження необхідні для проведення виконавчих дій пояснення, довідки та іншу інформацію, в тому числі конфіденційну;
4) за наявності вмотивованого рішення суду про примусове проникнення до житла чи іншого володіння фізичної особи безперешкодно входити на земельні ділянки, до житлових та інших приміщень боржника - фізичної особи, особи, в якої перебуває майно боржника чи майно та кошти, належні боржникові від інших осіб, проводити в них огляд, у разі потреби примусово відкривати їх в установленому порядку із залученням працівників поліції, опечатувати такі приміщення, арештовувати, опечатувати та вилучати належне боржникові майно, яке там перебуває та на яке згідно із законом можливо звернути стягнення. Примусове проникнення на земельні ділянки, до житлових та інших приміщень у зв`язку з примусовим виконанням рішення суду про виселення боржника та вселення стягувача і рішення про усунення перешкод у користуванні приміщенням (житлом) здійснюється виключно на підставі такого рішення суду;
5) безперешкодно входити на земельні ділянки, до приміщень, сховищ, іншого володіння боржника - юридичної особи, проводити їх огляд, примусово відкривати та опечатувати їх;
6) накладати арешт на майно боржника, опечатувати, вилучати, передавати таке майно на зберігання та реалізовувати його в установленому законодавством порядку;
7) накладати арешт на кошти та інші цінності боржника, зокрема на кошти, які перебувають у касах, на рахунках у банках, інших фінансових установах та органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів (крім коштів на єдиному рахунку, відкритому у порядку, визначеному статтею 35-1 Податкового кодексу України, коштів на рахунках платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, коштів на електронних рахунках платників акцизного податку, коштів на рахунках із спеціальним режимом використання, спеціальних та інших рахунках, звернення стягнення на які заборонено законом), на рахунки в цінних паперах, а також опечатувати каси, приміщення і місця зберігання грошей;
8) здійснювати реєстрацію обтяжень майна в процесі та у зв`язку з виконавчим провадженням;
9) використовувати за згодою власника приміщення для тимчасового зберігання вилученого майна, а також транспортні засоби стягувача або боржника за їхньою згодою для перевезення майна;
10) звертатися до суду або органу, який видав виконавчий документ, із заявою (поданням) про роз`яснення рішення, про видачу дубліката виконавчого документа у випадках, передбачених цим Законом, до суду, який видав виконавчий документ, - із заявою (поданням) про встановлення чи зміну порядку і способу виконання рішення, про відстрочку чи розстрочку виконання рішення;
11) приймати рішення про відстрочку та розстрочку виконання рішення (крім судових рішень), за наявності письмової заяви стягувача;
12) звертатися до суду з поданням про розшук дитини, про постановлення вмотивованого рішення про примусове проникнення до житла чи іншого володіння боржника - фізичної або іншої особи, в якої перебуває дитина, стосовно якої складено виконавчий документ про її відібрання;
13) звертатися до суду з поданням про примусове проникнення до житла чи іншого володіння боржника - фізичної або іншої особи, в якої перебуває майно боржника чи майно та кошти, що належать боржникові від інших осіб;
14) викликати фізичних осіб, посадових осіб з приводу виконавчих документів, що перебувають у виконавчому провадженні.
У разі якщо боржник без поважних причин не з`явився за викликом виконавця, виконавець має право звернутися до суду щодо застосування до нього приводу;
15) залучати в установленому порядку понятих, працівників поліції, інших осіб, а також експертів, спеціалістів, а для проведення оцінки майна - суб`єктів оціночної діяльності - суб`єктів господарювання;
16) накладати стягнення у вигляді штрафу на фізичних, юридичних та посадових осіб у випадках, передбачених законом;
17) застосовувати під час примусового виконання рішень фото- і кінозйомку, відеозапис;
18) вимагати від матеріально відповідальних і посадових осіб боржників - юридичних осіб або боржників - фізичних осіб надання пояснень за фактами невиконання рішень або законних вимог виконавця чи іншого порушення вимог законодавства про виконавче провадження;
19) у разі ухилення боржника від виконання зобов`язань, покладених на нього рішенням, звертатися до суду за встановленням тимчасового обмеження у праві виїзду боржника - фізичної особи чи керівника боржника - юридичної особи за межі України до виконання зобов`язань за рішенням або погашення заборгованості за рішеннями про стягнення періодичних платежів;
20) залучати в разі потреби до проведення чи організації виконавчих дій суб`єктів господарювання, у тому числі на платній основі, за рахунок авансового внеску стягувача;
21) отримувати від банківських та інших фінансових установ інформацію про наявність рахунків та/або стан рахунків боржника, рух коштів та операції за рахунками боржника, а також інформацію про договори боржника про зберігання цінностей або надання боржнику в майновий найм (оренду) індивідуального банківського сейфа, що охороняється банком;
22) здійснювати інші повноваження, передбачені цим Законом.
4. Вимоги виконавця щодо виконання рішень є обов`язковими на всій території України. Невиконання законних вимог виконавця тягне за собою відповідальність, передбачену законом.
Частиною 1 статті 19 Закону України Про виконавче провадження визначено, що сторони виконавчого провадження та прокурор як учасник виконавчого провадження мають право ознайомлюватися з матеріалами виконавчого провадження, робити з них виписки, знімати копії, заявляти відводи у випадках, передбачених цим Законом, мають право доступу до автоматизованої системи виконавчого провадження, право оскаржувати рішення, дії або бездіяльність виконавця у порядку, встановленому цим Законом, надавати додаткові матеріали, заявляти клопотання, брати участь у вчиненні виконавчих дій, надавати усні та письмові пояснення, заперечувати проти клопотань інших учасників виконавчого провадження та користуватися іншими правами, наданими законом.
Як встановлено Судом зі змісту матеріалів виконавчого провадження 56820058, яке міститься в матеріалах справи, державним виконавцем Коломийського МВДВС було розглянуто клопотання представника стягувача про звернення до відповідних органів із запитами та, зокрема:
- отримано Інформаційну довідку з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна, відповідно до якої домоволодіння за адресою: АДРЕСА_1 , зареєстровано за ОСОБА_3 , розмір частки 1/1;
- отримано Інформацію з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта, зі змісту якого вбачається, що за суб`єктом ОСОБА_1 права власності на об`єкти нерухомого майна не зареєстровано;
- повідомлено стягувача про те, що запити державного виконавця до державних реєстраційних органів стосовно батька боржника - ОСОБА_2 не здайснювались, оскільки він не являється стороною виконавчого провадження (лист від 11.11.2019 року);
- надіслано запити державного виконавця (неодноразові) до Першої Коломийської районної державної нотаріальної контори про надання інформації стосовно заведення спадкової справи після смерті ОСОБА_2 (батька боржника)та кола осіб, які прийняли спадщину після смерті ОСОБА_2 ;
- надіслано Вимогу до Коломийського міськрайонного суду Івано-Франківської області щодо надання інформації про оголошення розшуку стосовно боржника ОСОБА_1 за період 2016-2019 років;
- надіслано вимогу до начальника Коломийського відділу поліції ГУНП в Івано-Франківській області щодо виконання ухвали Коломийського міськрайонного суду Івано-Франківської області про оголошення розшуку ОСОБА_1 ;
- отримано інформацію з органу Пенсійного фонду України про відсутність пенсійного доходу у ОСОБА_1 ;
- отримано інформацію з Міністерства внутрішніх справ України про відсутність зареєстрованих за боржником ОСОБА_1 транспортних засобів;
- отримано інформацію з Державної фіскальної служби України про не перебування боржника ОСОБА_1 , на обліку в органах ДФС;
- Отримано інформацію з Державної прикордонної служби України про відсутність перетинів боржником ОСОБА_1 державного кордону у період з 31.12.2019 по 17.08.2020 року.
- отримано лист Першої Коломийської районної державної нотаріальної контори про необхідність надання копії свідоцтва про смерть ОСОБА_2 ;
- отримано лист Коломийського відділу поліції ГУНП в Івано-Франківській області від 09.11.2020 року про неможливість встановити місцезнаходження боржника ОСОБА_1
- на запит державним виконавцем отримано лист П`ядицької сільської ради від 28.08.2020 року №1299/02-32/19 стосовно членства ОСОБА_2 у колгоспному дворі.
Таким чином, Суд звертає увагу на те, що державним виконавцем було самостійно усунуто бездіяльність щодо нерозгляду клопотання сторони стягувача, оскільки направлено вдповідні запити до відповдіних органів та отримано інформацію з державного реєстру права власності щодо відповідного об`єкту нерухомого майна.
Суд звертає увагу на те, що фактично у спірних правовідносинах на данному етапі виконання рішення суду, яке набрало законної сили, не відбувається у звязку з відсутністю боржника та відсутністю у нього будь-яких доходів та майна, за рахунок яких можливо було б виконати рішення суду.
В той же час неможливість виконання рішення суду з вищевказаних причин не означає протиправності дій чи бездіяльності державного виконавця.
Відтак, вимоги скарги про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання державного виконавця вчинити відповдні дії є безпідставними.
Відповідно до ст. 447 ЦПК України сторони виконавчого провадження мають право звернутися до суду із скаргою, якщо вважають, що рішенням, дією або бездіяльністю державного виконавця чи іншої посадової особи органу державної виконавчої служби або приватного виконавця під час виконання судового рішення, ухваленого відповідно до цього Кодексу, порушено їхні права чи свободи.
Згідно з ч.3 ст. 451 ЦПК України якщо оскаржувані рішення, дії чи бездіяльність були прийняті або вчинені відповідно до закону, в межах повноважень державного виконавця або іншої посадової особи органу державної виконавчої служби, приватного виконавця і право заявника не було порушено, суд постановляє ухвалу про відмову в задоволенні скарги.
Враховуючи вищевикладене, Суд приходить до висновку про відмову в задоволенні скарги.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 4, 18, 19 Закону України Про виконавче провадження , ст. ст.259, 447-453 ЦПК України, суд -
У Х В А Л И В :
В задоволенні скарги Товариства з обмеженою відповідальністю Центр еміграції про визнання протиправною бездіяльності державного виконавця, зобов`язання вчинити дії, - відмовити.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.
Ухвала може бути оскаржена до Івано-Франківського Апеляційного суду шляхом подачі апеляційної скарги на ухвалу суду через Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області протягом п`ятнадцяти днів з дня її складення. Учасник справи, якому ухвала не була вручена у день її складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому ухвали суду.
Повний текст ухвали суду складено та підписано 16.11.2020 р.
Суддя Домбровська Г.В.
Суд | Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області |
Дата ухвалення рішення | 16.11.2020 |
Оприлюднено | 18.11.2020 |
Номер документу | 92905253 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області
Домбровська Г. В.
Цивільне
Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області
Пастернак І. А.
Цивільне
Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області
Пастернак І. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні