УХВАЛА
м. Вінниця
17 листопада 2020 р. Справа № 120/6603/20-а
Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Дмитришеної Руслани Миколаївни, суддів Воробйової Інни Анатоліївни, Комара Павла Анатолійовича розглянувши матеріали справи за позовом ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Вінницької міської територіальної виборчої комісії Вінницького району Вінницької області (вул. Брацлавська, 85, м. Вінниця, 21000, код ЄДРПОУ 43769110) про визнання незаконними дій та бездіяльності, визнання незаконним протоколу, визнати такими, що підпадають під ознаки п.п. 4.4 Рішення Конституційного Суду України від 05.10.2005 №6-рп 2005 Закони та Постанова ВРУ від 15.07.2020 №795-ІХ
ВСТАНОВИВ:
В провадженні Вінницького окружного адміністративного суду знаходиться адміністративна справа за позовом ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Вінницької міської територіальної виборчої комісії Вінницького району Вінницької області (вул. Брацлавська, 85, м. Вінниця, 21000, код ЄДРПОУ 43769110) про визнання незаконними дій та бездіяльності, визнання незаконним протоколу, визнати такими, що підпадають під ознаки п.п. 4.4 Рішення Конституційного Суду України від 05.10.2005 №6-рп 2005 Закони та Постанова ВРУ від 15.07.2020 №795-ІХ.
Ухвалою від 17.11.2020 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі. Розгляд справи вирішено здійснювати за правилами загального позовного провадження, з урахуванням особливостей, встановлених ст. 268 - 272, 273 КАС України. Призначено колегіальний розгляд справи, визначивши колегію суддів відповідно до ч. 7 ст. 31 КАС України.
Згідно із протоколу автоматичного визначення складу колегії суддів від 17.11.2020 для розгляду цієї справи сформовано колегію суддів у складі головуючого судді Дмитришеної Р.М., суддів Воробйової І.А., Комара П.А.
Відповідно до положень статті 173 КАС України завданням підготовчого провадження є, зокрема, остаточне визначення предмета спору та характеру спірних правовідносин, позовних вимог та складу учасників судового процесу; з`ясування заперечень проти позовних вимог; визначення обставин справи, які підлягають встановленню, та зібрання відповідних доказів. Підготовче провадження починається відкриттям провадження у справі і закінчується закриттям підготовчого засідання.
Відповідно до статті 273 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) право оскаржувати рішення, дії чи бездіяльність виборчих комісій, комісій з референдуму, членів цих комісій мають суб`єкти відповідного виборчого процесу (крім виборчої комісії), а також ініціативна група референдуму, інші суб`єкти ініціювання референдуму. Також, відповідно до цієї норми КАС України, виборці мають право на звернення до суду в разі порушення їхніх виборчих прав або інтересів щодо участі у виборчому процесі.
Статтею 268 КАС України визначено, що у справах, визначених статтями 273-277, 280-283, 285-289 цього Кодексу, щодо подання позовної заяви та про дату, час і місце розгляду справи суд негайно повідомляє відповідача та інших учасників справи шляхом направлення тексту повістки на офіційну електронну адресу, а за її відсутності - кур`єром або за відомими суду номером телефону, факсу, електронною поштою чи іншим технічним засобом зв`язку.
Учасник справи вважається повідомленим належним чином про дату, час та місце розгляду справи, визначеної частиною першою цієї статті, з моменту направлення такого повідомлення працівником суду, про що останній робить відмітку у матеріалах справи, та (або) з моменту оприлюднення судом на веб-порталі судової влади України відповідної ухвали про відкриття провадження у справі, дату, час та місце судового розгляду.
Неприбуття у судове засідання учасника справи, повідомленого відповідно до положень цієї статті, не перешкоджає розгляду справи у судах першої та апеляційної інстанцій.
Відповідно до статті 269 КАС України у справах, визначених статтями 273-277, 280-283, 285-289 цього Кодексу, заявами по суті справи є позовна заява та відзив на позовну заяву (відзив). Копії позовної заяви та доданих до неї документів направляються відповідачу й іншим учасникам справи на офіційну електронну адресу, а за її відсутності - електронною поштою, якщо така відома суду, або надаються для ознайомлення в судовому засіданні.
З огляду на викладене, колегія суддів приходить до висновку про призначення в справі підготовчого судового засідання.
Разом з тим, позивачем в позовній заяві зазначено третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача - Вінницьку обласну громадську організацію "Ми разом" та третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Президента України та Центральну виборчу комісію.
Мотивуючи необхідність залучення вказаних осіб, позивач вказав, що Вінницька обласна громадська організація "Ми разом" з часу свого заснування переймається питаннями відновлення в дії принципу верховенства права та докладає системних зусиль задля реального втілення в життя суспільства та Української держави принципу верховенства права, шляхом пошуку можливостей забезпечення реалізації Українським народом його виключного права визначати та змінювати конституційний лад в Україні. При цьому, ВОГО "Ми разом" була стороною у адміністративній справі № 120/5426/20-а.
Необхідність залучення Президента України вказано, що він є гарантом конституційних прав громадян України та суб`єкта законотворення в Україні.
Доцільність залучення Центральної виборчої комісії мотивовано тим, що позовні вимоги, поставлені позивачем перед судом, зачіпають права, обов`язки та інтереси комісії, як органу центральної влади до повноважень якого, віднесено організація виборів та референдумів.
Визначаючись щодо доцільності залучення зазначених третіх осіб, суд керується наступним.
Правовий статус та порядок вступу у справу третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, врегульований КАС України.
Відповідно до ч. 2 ст. 49 КАС України, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до закінчення підготовчого засідання або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, у разі коли рішення у справі може вплинути на їхні права, свободи, інтереси або обов`язки. Якщо адміністративний суд при вирішенні питання про відкриття провадження у справі або при підготовці справи до судового розгляду встановить, що судове рішення може вплинути на права та обов`язки осіб, які не є стороною у справі, суд залучає таких осіб до участі в справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору. Вступ третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, не має наслідком розгляд адміністративної справи спочатку.
При цьому, участь у справі третіх осіб з одного боку обумовлена завданням адміністративного судочинства, яким згідно з частиною першою статті 2 КАС України є справедливий, неупереджений та своєчасний захист прав, свобод чи інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин, а з іншого - вимогами процесуального законодавства про законність і обґрунтованість судового рішення.
В силу приписів ч. 5 ст. 49 КАС України про залучення третіх осіб до участі у справі суд постановляє ухвалу, в якій зазначає, на які права чи обов`язки такої особи та яким чином може вплинути рішення суду у справі.
Отже, як видно із процитованих норм, позивач має право подати відповідне клопотання/заяву, обгрунтувавши та вказавши підстави для залучення третьої особи.
Оскільки позивач є членом Вінницької обласної громадської організації "Ми разом", колегія доходить висновку, що рішення у цій справі може виплинути на права та обов`язки останнього. Тому, Вінницьку обласну громадську організацію "Ми разом" необхідно залучити до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача.
Відповідно ч. 2 ст. 51 КАС України треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, мають права та обов`язки, визначені у ст. 44 цього Кодексу.
Щодо залучення Центральної виборчої комісії в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача, суд враховує, що відповідно до Закону України "Про Центральну виборчу комісію", Центральна виборча комісія (далі - Комісія) є постійно діючим колегіальним державним органом, який діє на підставі Конституції України, цього та інших законів України і наділений повноваженнями щодо організації підготовки і проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів, всеукраїнського і місцевих референдумів в порядку та в межах, встановлених цим та іншими законами України.
З огляду на заявлені позовні вимоги щодо визнання Вінницької міської територіальної виборчої комісії Вінницького району Вінницької області, органом, який не мав законних повноважень організовувати та проводити місцеві вибори у місті Вінниці, а також органом, який не має прав і повноважень встановлювати результати голосування з виборів депутатів Вінницької міської ради в єдиному багатомандатному виборчому окрузі на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року у зв`язку з утворенням цього органу неналежним суб`єктом права, наявні підстави для залучення Центральної виборчої комісії до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача.
Щодо Президента України про залучення у якості третьої особи, то з урахуванням того, що позивачем не надано обґрунтованого клопотання про її залучення, не наведено жодних обґрунтованих пояснень з приводу того, яким саме чином судове рішення у даній адміністративній справі може вплинути на права та обов`язки, а судом такого не установлено, суд приходить до висновку про відмову у її залучені.
Крім того, колегія суддів приймає до уваги, що положенням частини 4 статті 9 КАС України передбачено, що суд вживає визначені законом заходи, необхідні для з`ясування всіх обставин у справі, у тому числі щодо виявлення та витребування доказів з власної ініціативи.
Відповідно до частини 1 статті 72 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Відповідно до частин 6-9 статті 80 КАС України будь-яка особа, у якої знаходиться доказ, повинна видати його на вимогу суду.
У випадку неповідомлення суду про неможливість подати докази, витребувані судом, а також за неподання таких доказів без поважних причин, суд застосовує до відповідної особи заходи процесуального примусу, визначені цим Кодексом.
Згідно з частиною 3 статті 80 КАС України, про витребування доказів за власною ініціативою або за клопотанням учасника справи, або про відмову у витребуванні доказів суд постановляє ухвалу.
На підставі викладеного, виходячи з предмету спору, доводів позивача, викладених в позовній заяві, суд вважає за необхідне витребувати у відповідача протокол Вінницької міської територіальної виборчої комісії Вінницького району Вінницької області від 06.11.2020 про встановлення результатів голосування з виборів депутатів Вінницької міської ради в єдиному багатомандатному виборчому окрузі.
Керуючись статтями 33, 72, 80, 173, 179-180, 268-272, 273 КАС України, суд -
УХВАЛИВ:
Призначити підготовче судове засідання в справі на 18.11.2020 об 11:00 годині в залі судового засідання №7 Вінницького окружного адміністративного суду, що знаходиться за адресою: м. Вінниця, вул. Брацлавська, 14.
Встановити відповідачу строк для подання відзиву на позов із поясненнями по суті заявлених вимог та доданням підтверджуючих документів до 10:00 години 18.11.2020.
Роз`яснити відповідачу, що відповідно до частини 4 статті 159 КАС України, неподання суб`єктом владних повноважень відзиву на позов без поважних причин може бути кваліфіковано судом як визнання позову.
Залучити до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Вінницьку обласну громадську організацію "Ми разом" (код ЄДРПОУ - 26287186, місцезнаходження: вул. Пирогова, 59-а, м. Вінниця, 21050).
Залучити до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Центральну виборчу комісію (код ЄДРПОУ - 33132649, місцезнаходження: площа Лесі України, 1, м. Київ, 01196).
В іншій частині про залучення третіх осіб - відмовити.
Роз`яснити третім особам, що вони мають право подати пояснення щодо позовних вимог у порядку передбаченому ст.162 КАС України до 10:00 години 18.11.2020.
Звернути увагу учасників справи, що заяви по суті справи повинні відповідати вимогам, передбаченим статтям 159, 162, 165.
Витребувати у Вінницької міської територіальної виборчої комісії Вінницького району Вінницької області та зобов`язати її надати суду до 10:00 години 18 листопада 2020 року, в тому числі шляхом направлення їх на електронну адресу суду (inbox@adm.vn.court.gov.ua): протокол Вінницької міської територіальної виборчої комісії Вінницького району Вінницької області від 06.11.2020 про встановлення результатів голосування з виборів депутатів Вінницької міської ради в єдиному багатомандатному виборчому окрузі.
Учасникам процесу забезпечити явку в судове засідання представників відповідно частини 1 статті 57 КАС України, із визначеними статтею 59 КАС України доказами про повноваження, та з документами, що посвідчують їх особу, або документом, що підтверджує повноваження представників, визначених ч.ч. 1 та 2 ст. 279 КАС України.
Копію ухвали негайно надіслати учасникам справи та виборчій комісії вищого рівня.
Копію позовної заяви та доданих до неї документів направити відповідачу та третій особі.
Учасники справи можуть отримати інформацію по даній справі на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за посиланням: "http://court.gov.ua/fair/".
Ухвала суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 256 КАС України.
Головуючий суддя: Дмитришена Руслана Миколаївна
Судді: Воробйова Інна Анатоліївна
Комар Павло Анатолійович
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.11.2020 |
Оприлюднено | 18.11.2020 |
Номер документу | 92919028 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні