Рішення
від 18.11.2020 по справі 340/3042/20
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 листопада 2020 року м. Кропивницький Справа № 340/3042/20

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі судді Казанчук Г.П., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу без виклику сторін за позовом товариства з обмеженою відповідальністю Сіті-Буд Інвест до Головного управління ДПС у Кіровоградській області та Державної податкової служби України про визнання протиправними дії та зобов`язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

ТОВ Сіті-Буд Інвест звернулось до суду з позовною заявою, в якій просить:

- визнати протиправними дії Комісії Головного управління Державної податкової служби у Кіровоградській області, яка приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних щодо зупинення реєстрації податкових накладних, складених Товариством з обмеженою відповідальністю Сіті Буд Інвест (39504640) і направлених для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних № 617 від 11.04.2019 року; № 618 віт 16.04.2019 року; № 622 від 10.06.2019 року; № 623 від 11.06.2019 року; № 624 від 14.06.2019 року; № 625 від 19.06.2019 року: № 626 від 28.08.2011 ) рок); № 627 від 29.08.2019 року: № 634 від 05.11.2019 року; № 635 від 11.11.2019 року; № 636 від 12.11.2019 року; № 637 від 13.11.2019 року;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, податкові накладні № 617 від 11.04.2019 року; № 618 від 16.04.2019 року; № 622 від 10.06.2019 року; № 623 від 11.06.2019 року; № 624 від 14.06.2019 року; №625 від 19.06.2019 року; № 626 від 18.08.2019 року; № 627 від 29.08.2019 року; № 634 від 05.11.2019 року; № 635 від 11.11.2019 року; № 636 від 12.11.2019 року; № 637 від 13.11.2019 року.

Ухвалою судді Кіровоградського окружного адміністративного суду від 10 серпня 2020 року позовну заяву ТОВ "Сіті-Буд Інвест" залишено без руху (а.с.57).

Після усунення недоліків, суддею винесено ухвалу від 21.08.2020 року, якою позовну заяву ТОВ "Сіті-Буд Інвест" повторно залишено без руху через інші недоліки позовної заяви (а.с.61-62).

Ухвалою судді Кіровоградського окружного адміністративного суду від 07 вересня 2020 року поновлено строк звернення до суду, позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі. Справу призначено до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін, сторонам встановлено порядок та строки для виконання процесуальних дій.

Свої позовні вимоги ТОВ "Сіті-Буд Інвест" обґрунтовує тим, що за результатом виконання договору поставки №25031912, за змістом якого Постачальник, на умовах передоплати постачає Покупцеві насіння соняшника, були складені податкові накладні №617 від 11.04.19 р., №618 від 16.04.19 р., №622 від 10.06.19 р., №623 від 11.06.19 р., №624 від 14.06.19 р., №625 від 19.06.19 р., №626 від 28.08.19 р., №627 від 29.08.19 р., №634 від 05.11.19 р., №635 від 11.11.19 р., №636 від 12.11.19 р. та №637 від 13.11.19 р. і направлені на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних. Проте, ТОВ "Сіті-Буд Інвест" отримані квитанції про реєстрацію податковий накладних, в яких зазначено, що реєстрація зупинена, оскільки ПК/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 "Критеріїв ризиковості платника податку" та пропонувалось надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПК/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, які позивач вважає протиправним, оскільки такі рішення порушують право позивача на фактичну реєстрацію таких податкових накладних. Крім того у позові зазначено про те, що рішенням окружного адміністративного суду м. Києва від 05.06.2020 року у справі №826/12108/18 визнано протиправним та нечинним пункти 10, 20, 21 Порядку №117.

Від представника ГУ ДПС в Кіровоградській області (надалі відповідач 1) надійшов відзив на позовну заяву із запереченнями проти позову. Стверджував про законність зупинення реєстрації податкових накладних, посилаючись на те, що подані позивачем податкові накладні відповідали сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної в ЄРПН. При цьому, за результатом розгляду документів, наданих позивачем було прийнято рішення про реєстрацію податкових накладних №617 від 11.04.19 та №618 від 19.04.19 р., водночас при розгляду цих рішень комісії регіонального рівня комісією центрального рівня (ДПС України) прийнято рішення про відмову у реєстрації податкової накладної №617 від 11.04.19 р. та №618 від 19.04.19 р. В зв`язку з тим, що повідомленням про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних, реєстрація яких зупинена на розгляд комісії регіонального рівня не надано, а відтак рішення не приймалось. З цих підстав просив суд у задоволенні позову відмовити.

Розглянувши справу в порядку спрощеного позовного провадження, дослідивши письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, та надані докази, суд, -

В С Т А Н О В И В:

ТОВ "Сіті-Буд Інвест" зареєстроване 21.11.2014 року як юридична особа, з 01.05.2015 року - зареєстровано платником податку на додану вартість. Основним видом його економічної діяльності є виробництво олії та тваринних жирів (а.с. 14 - 15).

Між позивачем та ТОВ "Надніпрянське" укладено договір поставки №25031912 від 25.03.2019 року, за умовами якого позивач як постачальник зобов`язується передати у власність покупця товар - насіння соняшника. Згідно з пунктами 3.4 цього договору Покупець, на умовах попередньої оплати, протягом 2-х робочих днів, здійснює оплату рахунку-фактури Постачальника, шляхом перерахування коштів на банківський рахунок Постачальника та/або шляхом внесення готівки до каси (а.с. 17 - 20).

ТОВ "Сіті-Буд Інвест" склав та направив для реєстрації до Єдиного реєстру податкових накладних через Автоматизовану систему Єдине вікно подання електронний документів податкові накладні (а.с. 21,23,25,27,29,31,33,35,37,39,41,43):

№ 617 від 11.04.2019 року на суму 15000000,00 грн., в т.ч. ПДВ - 2500000,00 грн.;

№ 618 від 16.04.2019 року на суму 30000000,00 грн., в т.ч. ПДВ - 5000000,00 грн.;

№ 622 від 10.06.2019 року на суму 35000000,00 грн., в т.ч. ПДВ - 5833333,33 грн. ;

№ 623 від 11.06.2019 року на суму 10000000,00 грн., в т.ч. ПДВ - 1666666,67 грн.;

№ 624 від 14.06.2019 року на суму 5000000,00 грн., в т.ч. ПДВ - 833333,33 грн.;

№625 від 19.06.2019 року на суму 10000000,00 грн., в т.ч. ПДВ - 1666666,67 грн.;

№ 626 від 18.08.2019 року на суму 1500000,00 грн., в т.ч. ПДВ - 250000,00 грн.;

№ 627 від 29.08.2019 року на суму 1500000,00 грн., в т.ч. ПДВ - 250000,00 грн.;

№ 634 від 05.11.2019 року на суму 19798000,00 грн., в т.ч. ПДВ - 3299666,67 грн.;

№ 635 від 11.11.2019 року на суму 15139000,00 грн., в т.ч. ПДВ - 2523166,67 грн.;

№ 636 від 12.11.2019 року на суму 15129000,00 грн., в т.ч. ПДВ - 2521500,00 грн.;

№ 637 від 13.11.2019 року на суму 11440000,00 грн., в т.ч. ПДВ - 1906666,67 грн.

За результатами обробки цієї податкової накладної автоматизованою системою "Єдине вікно подання електронних документів" ДФС України позивачу надіслані квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної відповідно до п.201.16 ст.201 ПК України з тієї причини, що податкова накладна відповідає вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН (надалі квитанції, а.с. 22,24,26,28,30,32,34,36,38,40,42,44):

- №9072558689 від 12.04.2019 р.;

- №9075737052 від 16.04.2019 р.;

- №9127898103 від 14.06.2019 р.;

- №9128097929 від 14.06.2019 р.;

- №9127886587 від 14.06.2019 р.;

- №9143473965 від 04.07.2019 р.;

- №9196147465 від 30.08.2019 р.;

- №9196144311 від 30.08.2019 р.;

- №9277364813 від 21.11.2019 р.;

- №9278435291 від 22.11.2019 р.;

- №9278435147 від 22.11.2019 р.

Не погодившись з діями щодо зупинення реєстрації податкових накладних, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Вирішуючи спір, суд виходив з того, що порядок адміністрування податку на додану вартість унормований розділом V Податкового кодексу України (надалі ПК України).

Згідно з пунктом 185.1 статті 185 ПК України об`єктом оподаткування є операції платників податку зокрема з: а) постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю; б) постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.

Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно з пунктом 187.1 статті 187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів.

Згідно з пунктом 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс) (пункт 201.7 статі 201 ПК України).

Згідно з пунктом 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

Згідно з пунктом 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до цієї норми Кабінет Міністрів України прийняв постанову від 21.02.2018 року №117 "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних", яка набрала чинності 22.03.2018 року та якою затверджено:

- Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- Порядок роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації;

- Порядок розгляду скарг на рішення комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації.

Відповідно до пунктів 5, 6, 7 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 року №117 (надалі - Порядок зупинення реєстрації податкової накладної), податкова накладна / розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.

У разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну / розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.

У разі коли за результатами моніторингу податкова накладна / розрахунок коригування відповідають критеріям ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної / розрахунку коригування, складених платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.

Згідно з пунктом 12 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

Пунктом 15 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної передбачено, що письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у податковій накладній / розрахунку коригування.

Аналіз вищенаведених норм дає підстави суду дійти висновку, що відповідач приймаючи рішення про зупинення реєстрації податкових накладних діяв у межах та у спосіб, визначений нормами права. При цьому, суд відхиляє посилання позивача на те, що рішенням окружного адміністративного суду м. Києва від 05.06.2019 року у справі №826/12108/18 було визнано протиправним та нечинним пункти 10, 20,21 Порядку №117, з огляду на те, що це рішення набрало законної сили лише 10.12.2019 року, а відтак протягом квітня - листопада 2019 року відповідач правомірно застосовував нормативно-правовий акт, який визначав Порядок зупинення реєстрації податкової накладної. Більш того, пункти 20, 21 Порядку №117 взагалі не регулювали відносини щодо зупинення реєстрації податкової накладної, оскільки стосувались питань прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної.

Рішенням Комісії ГУ ДФС у Кіровоградській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, в частині внесення товариства з обмеженою відповідальністю "Сіті-Буд Інвест" (код ЄДРПОУ - 39504640) до переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості, що оформлене протоколом №45 від 21.03.2019 р.

На підставі підпункту 62.1.2. пункту 62.1. статті 62 ПК України податковий контроль здійснюється шляхом, серед іншого, інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючих органів.

Згідно з пунктом 71.1. статті 71 ПК України інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів - комплекс заходів щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій.

Відповідно до пунктів 74.1., 74.3. статті 74 Податкового кодексу України податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, зберігається в базах даних Інформаційних, телекомунікаційних та інформаційно-телекомунікаційних систем (далі - Інформаційні системи) центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.

Інформаційні системи і засоби їх забезпечення, розроблені, виготовлені або придбані центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, є державною власністю.

Система захисту податкової інформації, що зберігається в базах даних Інформаційних систем, встановлюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.

Внесення інформації до баз даних Інформаційних систем та її опрацювання здійснюються контролюючими органами.

Перелік Інформаційних систем визначається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.

Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики.

Згідно з пунктом 2 Порядку №117 у цьому Порядку терміни вживаються у такому значенні:

моніторинг - сукупність заходів та методів роботи контролюючих органів, що виявляє за результатами проведення аналізу наявної інформації в інформаційних ресурсах ДФС та/або за результатами проведення обробки та аналізу податкової інформації об`єктивні ознаки наявності ризиків порушення норм податкового законодавства;

критерій оцінки ризиків, достатній для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, - визначений показник моніторингу, що характеризує ризик;

ризик порушення норм податкового законодавства - ймовірність складання та надання податкової накладної / розрахунку коригування для реєстрації в Реєстрі з порушенням норм підпункту "а"/"б" пункту 185.1 статті 185, підпункту "а"/"б" пункту 187.1 статті 187, абзацу першого пунктів 201.1, 201.7, 201.10 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) за наявності об`єктивних ознак неможливості здійснення операції з постачання товарів/послуг, дані про яку зазначено у такій податковій накладній / розрахунку коригування та/або ймовірності уникнення платником податку на додану вартість (далі - платник податку) виконання свого податкового обов`язку.

Здійснюючи моніторинг, контролюючий орган виявляє ризик порушення норм податкового законодавства, який проявляється у ймовірності складання та надання податкової накладної з порушенням ПК України та неможливості здійснення операцій з постачання товарів/послуг дані про які зазначені у податковій накладній/розрахунку коригування та/або ймовірності уникнення платником податку виконання свого податкового обов`язку.

Дії контролюючого органу щодо зупинення реєстрації податкових накладних, незалежно від джерела її отримання (чи то отриманої внаслідок проведення податкової перевірки, чи то за результатами засідання Комісії ГУ ДФС), є службовою діяльністю працівників податкового органу на виконання своїх професійних обов`язків в порядку передбаченому ПК України та нормативно-правових актів, прийнятих на виконання вимог цього Кодексу. Способом здійснення таких дій є, зокрема, інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів.

Обов`язковою ознакою дій/бездіяльності/рішень суб`єкта владних повноважень, які можуть бути оскаржені до суду, є те, що вони безпосередньо породжують певні правові наслідки для суб`єктів відповідних правовідносин і мають обов`язковий характер, натомість рішення яке впливає на права позивача є саме рішення про відмову в реєстрації податкової накладної, а не реєстраційні дій податкового органу щодо зупинення реєстрації податкової накладної.

Отже дії відповідача щодо зупинення реєстрації податкових накладних були вчинені відповідачем 1 у межах та у спосіб, визначений законом, оскільки до повноважень податкового органу віднесено моніторинг та перевірка таких податкових накладних на предмет ризиковості, а відтак у задоволенні позову слід відмовити.

Крім того, у відзиві на позов представник відповідача 1 зазначив про те, що стосовно двох податкових накладних, складених позивачем подано до ДФС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку повідомлення від 15.04.19 №24 до податкової накладної №617 від 11.04.19 та від 17.04.19 №25 до податкової накладної №618 від 16.04.19 р. про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних, реєстрація яких зупинена, тобто позивач скористався право подати пояснення. При цьому про дані обставини позивач не повідомив суд.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку подає до ДФС в електронній формі засобами електронного зв`язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.

Згідно з пунктами 19, 20 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС).

Зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

Відповідно до пункту 21 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є:

- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено;

- ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку;

- надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

Пунктом 27 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної передбачено, що рішення про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

За результатами розгляду документів наданих позивачем комісією регіонального рівня (ГУ ДПС в Кіровоградській області) про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригувань в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення (а.с. 83,85):

- від 15.04.19 р. №1141198/39504640 про реєстрацію податкової накладної №617 від 11.05.19 р.;

- від 19.04.19 р. №1145120/39504640 про реєстрацію податкової накладної №618 від 19.04.19 р.

Відповідно до пункту 24 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної визначено, що комісія центрального рівня протягом семи робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів відповідно до пункту 15 цього Порядку, але не раніше отриманого рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі комісії регіонального рівня, може прийняти інше рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі. Прийняте комісією центрального рівня рішення реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається платнику податку у порядку, встановленому статтею 42 Кодексу, а рішення Комісії регіонального рівня скасовується.

Комісією центрального рівня (ДПС України) про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригувань в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення (а.с.84,86):

- від 23.04.19 р. №1147935/39504640 про відмову у реєстрації податкової накладної №617 від 11.04.19 р.;

- від 25.04.19 р. №1149978/39504640 про відмову у реєстрації податкової накладної №618 від 19.04.19 р.

Суд зауважує, що жодних заперечень на обставини наведені у відзиві (відповідь на відзив) щодо подачі позивачем письмових пояснень по податкових накладних №617 від 11.04.19 р. та №618 від 19.04.19 р., прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних та рішення про відмову в реєстрації податкових накладних, позивачем не надано.

Враховуючи зазначене, позовні вимоги щодо протиправності дій відносно зупинення реєстрації податкової накладної №617 від 11.04.19 р. та №618 від 19.04.19 р. не підлягають задоволенню іще з однієї підстави, оскільки наявні рішення про відмову в реєстрації податкових накладних, яке може бути оскаржено до суду.

Згідно визначення, наведеному у пункті 23 частини 1 статті 4 КАС України похідна позовна вимога - вимога, задоволення якої залежить від задоволення іншої позовної вимоги (основної вимоги).

Відповідно до пункту 4 частини 2 статті 245 КАС України у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії.

Отже позовна вимога щодо зобов`язання зареєструвати податкові накладі в Єдиному реєстрі податкових накладних є похідною від визнання протиправними дій щодо зупинення їх реєстрації, а відтак не підлягає задоволенню, з огляду на висновок суду щодо відмови у задоволенні позову в частині визнання протиправними дій.

Крім того суд зауважує, що у відзиві на позов ГУ ДПС в Кіровоградській області вказано, що жодних пояснень щодо інших податкових накладних позивачем до податкового органу не направлялось.

Відповідно до пункту 15 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у податковій накладній / розрахунку коригування.

Наказом Міністерства фінансів України 12 грудня 2019 року N 520, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 13 грудня 2019 р. за N 1245/34216 затверджений Порядок прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі Порядок №520).

Пунктом 6 Порядку №520 також визначено, що письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.

Суд зауважує, що станом на день розгляду справи в суді сплинув 365 денний строк, визначений вищезазначеними нормами, який передбачав право платника податків подати до контролюючого органу письмові пояснення щодо реєстрації податкових накладних.

Позивачем при зверненні до суду з вимогою про зобов`язання зареєструвати податкові накладні, по двом з яких вже є рішення про відмову в реєстрації податкових накладених, а по деяким податковим накладним 365-денинй строк сплив, навіть на дату подачу позову обрано невірний спосіб захисту, що є самостійною підставою для відмови у задоволенні позову в частині зобов`язання зареєструвати податкові накладні.

Згідно з частинами 1, 2 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідач 1, заперечуючи проти позову, довів суду дотримання ним вимог закону щодо зупинення реєстрації податкових накладних.

Згідно з частиною 2 статті 9 КАС України суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.

Враховуючи вищевикладене, суд, дослідивши матеріали справи, оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, дійшов висновку, що доводи позивача про протиправність дій є необґрунтованими, що свідчить про відсутність підстав для задоволення позовних вимог.

Оскільки позивачу відмовлено у задоволенні його позовних вимог, підстави для присудження йому понесених судових витрат відсутні.

Керуючись статтями 9, 90, 139, 242-246, 250, 255, 262, 263, 295 КАС України, суд,

В И Р І Ш И В:

Відмовити у задоволенні адміністративного позову товариства з обмеженою відповідальністю Сіті-Буд Інвест (вул. Героїв України, 96, оф.91, м. Світловодськ, Кіровоградська область, 275008; код ЄДРПОУ 39504640) до Головного управління ДПС у Кіровоградській області (вул. Велика Перспективна, 55, м. Кропивницький, 25006; код в ЄДРПОУ 43142606) та Державної податкової служби України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053; код в ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправними дії та зобов`язання вчинити певні дії.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржене до Третього апеляційного адміністративного суду, шляхом подачі апеляційної скарги через Кіровоградський окружний адміністративний суд, у 30-денний строк, установлений статтею 295 КАС України.

Суддя Кіровоградського

окружного адміністративного суду Г.П. Казанчук

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.11.2020
Оприлюднено19.11.2020
Номер документу92920102
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —340/3042/20

Ухвала від 12.01.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 11.11.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Ухвала від 14.09.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Ухвала від 19.07.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Ухвала від 28.04.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 24.03.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Ухвала від 10.02.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

Постанова від 10.02.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

Ухвала від 13.01.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

Ухвала від 24.12.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні