Постанова
від 18.11.2020 по справі 420/3781/20
П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

18 листопада 2020 р.м.ОдесаСправа № 420/3781/20 Головуючий в 1 інстанції: Тарасишина О.М.

Колегія суддів П`ятого апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого судді - Вербицької Н.В.,

суддів - Джабурії О.В.,

- Кравченка К.В.,

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління Державної податкової служби в Одеській області на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 13 липня 2020 року по справі за адміністративним позовом приватного підприємства - Фірма "Шайдт і Бахманн - Паркомат Сервіс" до Головного управління Державної податкової служби в Одеській області про визнання протиправним та скасування рішення,-

В С Т А Н О В И Л А :

04 травня 2020 року приватне підприємство - Фірма "Шайдт і Бахманн - Паркомат Сервіс" звернулось до Одеського окружного адміністративного суду з позовною заявою, в якій просило визнати протиправним та скасувати рішення ГУ ДПС в Одеській області про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або за несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску № 0033635005 від 02.03.2020 року на загальну суму 23 079,40 грн, в т.ч. штрафу 18 715,46 грн та пені 4 363,94 грн.

В обґрунтування позовних вимог підприємство зазначає, що на виконання приписів Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування" підприємством перераховано суму єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування при виплаті заробітної плати у періоді з 03.10.2019 року по 27.12.2019 року на помилковий небюджетний рахунок. Самостійно виявивши помилку, 21.01.2020 року позивач звернувся до податкового органу із заявою про перерахування внесених коштів на вірний рахунок. Не зважаючи на заяву позивача, відповідачем винесено оскаржуване рішення з підстав пропуску позивачем строків сплати єдиного внеску, а також нараховано пеню. Позивач зазначив, що Закон України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування встановлює момент сплати платником єдиного внеску відповідних платежів - день списання банком суми платежу з рахунку платника. Згідно наданих платіжних доручень відповідні виплати були проведені вчасно, а тому підстави для застосування штрафних санкцій та нарахування пені відсутні. Позивачем не заперечується той факт, що при проведенні платежів ним допущено помилку в частині визначення небюджетного рахунку 3719, однак така помилка не є рівнозначною несплаті внеску або порушенню строків його сплати. При цьому, при самостійному виявленні допущеної помилки 21.01.2020 року позивач звернувся до податкового органу із заявою про перерахування внесених коштів на вірний рахунок. Тобто, в діях платника єдиного внеску не міститься умислу щодо несплати обов`язкових платежів.

Відповідач заперечував проти задоволення позову, зазначаючи, що за даними облікової картки платника єдиного внеску ПП Фірмою Шайдт і Бахманн - Паркомат Сервис у періоді жовтень-грудень 2019 року не сплачено на відповідний рахунок необхідної суми єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування. До моменту подання позивачем заяви про перерахування внесених коштів на вірний рахунок за позивачем фактично наявна недоїмка та нарахована на цю недоїмку пеня.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 13 липня 2020 року адміністративний позов задоволено. Визнано протиправним та скасовано рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або за несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску №0033635005 від 02.03.2020 року на загальну суму 23079,40 грн., в т.ч. штраф 18715,46 грн. та пеня 4363,94 грн.

Не погодившись із прийнятим рішенням ГУ ДПС в Одеській області подало апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом норм матеріального права, невідповідність висновків суду обставинам справи, просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нову постанову про відмову в задоволенні позовних вимог. Зокрема апелянт зазначає, що суд першої інстанції не взяв до уваги, що підставою для винесення рішення та нарахування пені стало те, що єдиний внесок за жовтень - грудень 2019 року на відповідний рахунок сплачено з порушенням законодавчо встановленого строку.

Відповідно до п.3 ч.1 ст.311 КАС України справа розглядається в порядку письмового провадження.

Заслухавши доповідача, дослідивши доводи апеляційної скарги, матеріали справи, перевіривши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, правової оцінки обставин у справі, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Судом першої інстанції встановлені та з матеріалів справи вбачаються наступні обставини.

ПП Фірма "Шайдт і Бахманн - Паркомат Сервіс" з 03.10.2019 року по 27.12.2019 року сплачувало ЄСВ на загальнообов`язкове державне соціальне страхування на рахунок № 37198204021551, отримувач - ГУ ДПС в Одеській області, банк отримувача - Казначейство України.

21.01.2020 року у зв`язку із виявлення помилки в реквізитах при сплаті сум єдиного внеску позивач звернувся до податкового органу із заявою, в якій просив перерахувати помилково перерахований ЄСВ у розмірі 94 478,95 грн на вірний рахунок № НОМЕР_1 .

02.03.2020 року Головним управлінням ДПС в Одеській області прийнято рішення №0033635005, яким застосовано фінансові санкції до позивача у сумі 23 079,40 грн, в т.ч. штраф 18715,46 грн та пеня 4363,94 грн за несвоєчасну сплату єдиного внеску (а.с.12).

Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що допущена позивачем помилка не свідчить про несплату належних сум ЄСВ у визначений законодавством строк та не спричинила настання жодних негативних наслідків або збитків для відповідного бюджету та держави в цілому, оскільки страхові кошти в подальшому (на кінець операційного дня) у будь-якому разі підлягали перерахуванню на відповідні рахунки 3719, відкриті на ім`я ДПС в Казначействі. До того ж, згодом така помилка самостійно виявлена платником, який вжив відповідні заходи щодо спрямування коштів за належністю.

Колегія суддів погоджується з таким висновком суду першої інстанції, виходячи з наступного.

За приписами ч.4, ч.5 ст. 45 Бюджетного кодексу України (у редакції, що діяла на момент виникнення спірних правовідносин) податки і збори та інші доходи державного бюджету зараховуються безпосередньо на єдиний казначейський рахунок і не можуть акумулюватися на рахунках органів, що контролюють справляння надходжень бюджету (за винятком установ України, які функціонують за кордоном).

Податки і збори та інші доходи державного бюджету визнаються зарахованими до державного бюджету з дня зарахування на єдиний казначейський рахунок.

Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку визначені Законом України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування" від 08.07.2010 № 2464-VI.

Єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування - консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов`язкового державного соціального страхування в обов`язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування (п.2 ч.1 ст.1 Закону № 2464-VI).

Відповідно до ч.2 ст.6 Закону № 2464-VI платник єдиного внеску зобов`язаний, зокрема:

- своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок;

- вести облік виплат (доходу) застрахованої особи та нарахування єдиного внеску за кожним календарним місяцем і календарним роком, зберігати такі відомості в порядку, передбаченому законодавством;

- подавати звітність та сплачувати до органу доходів і зборів за основним місцем обліку платника єдиного внеску у строки, порядку та за формою, встановленими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, за погодженням з Пенсійним фондом та фондами загальнообов`язкового державного соціального страхування. У разі надсилання звітності поштою вона вважається поданою в день отримання відділенням поштового зв`язку від платника єдиного внеску поштового відправлення із звітністю.

Згідно з п.1 ч.10 ст. 9 Закону № 2464-VI встановлено, що днем сплати єдиного внеску вважається:

у разі перерахування сум єдиного внеску з рахунку платника на відповідні рахунки органу доходів і зборів - день списання банком або центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, суми платежу з рахунку платника незалежно від часу її зарахування на рахунок органу доходів і зборів.

Частиною 11 ст.9 Закону № 2464-VI, у разі несвоєчасної або не в повному обсязі сплати єдиного внеску до платника застосовуються фінансові санкції, передбачені цим Законом, а посадові особи, винні в порушенні законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом.

Приписами ч.10 п.2, ч.11 ст.25 Закону № 2464-VI визначено, що на суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу.

Орган доходів і зборів застосовує до платника єдиного внеску такі штрафні санкції: за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску накладається штраф у розмірі 20 відсотків своєчасно не сплачених сум.

Отже, як вірно встановлено судом першої інстанції, зазначені штрафні санкції застосовуються у разі несплати (неперерахування) або несвоєчасної сплати (несвоєчасного перерахування) єдиного внеску, а не у випадку помилково сплачених сум єдиного внеску на невідповідний рахунок.

Здійснення помилки під час перерахування узгодженої суми грошового зобов`язання до державного бюджету має кваліфікуватися як дія, хоча й помилкова. Відтак, дії, які не містять ознак бездіяльності платника податків при сплаті узгодженої суми грошового зобов`язання, не можуть слугувати підставою для застосування штрафів.

Аналогічна правова позиція викладена Верховним Судом у постанові від 10 квітня 2020 року по справі № 821/844/17.

Доводи апеляційної скарги, що позивачем несвоєчасно здійснено сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного соціального внеску, оскільки допущена платником технічна помилка, внаслідок якої кошти помилково були перераховані на інший рахунок відповідача, не знайшли свого підтвердження, оскільки ЄСВ позивачем сплачувалось у строки та у сумі відповідно до вимог чинного законодавства, що не заперечується і відповідачем.

Оцінюючи викладене в сукупності, судова колегія вважає, що суд першої інстанції правильно та у достатньому обсязі встановив обставини справи, і ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права, що відповідно до ст.316 КАС України є підставою для залишення апеляційної скарги без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін.

Враховуючи, що дана справа правомірно віднесена судом першої інстанції до категорії незначної складності та розглядалась за правилами спрощеного провадження, що підтверджується ухвалою суду про відкриття провадження від 12 травня 2020 року, постанова суду апеляційної інстанції може бути оскаржена до Верховного Суду лише з підстав, передбачених пп. "а"- "г" п.2 ч.5 ст.328 КАС України.

Керуючись ст. ст. 308, 311, 315, 316, 320, 322, 325, 328 КАС України, колегія суддів, -

П О С Т А Н О В И Л А :

Апеляційну скаргу Головного управління Державної податкової служби в Одеській області - залишити без задоволення.

Рішення Одеського окружного адміністративного суду від 13 липня 2020 року - залишити без змін.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили з дати її прийняття, але може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту судового рішення з підстав, передбачених статтею 328 КАС України.

Головуючий: Н.В.Вербицька

Суддя: О.В.Джабурія

Суддя: К.В.Кравченко

СудП'ятий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.11.2020
Оприлюднено19.11.2020
Номер документу92929178
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/3781/20

Ухвала від 19.07.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Тарасишина О.М.

Ухвала від 14.07.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Тарасишина О.М.

Ухвала від 22.02.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Тарасишина О.М.

Ухвала від 17.02.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 15.02.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Тарасишина О.М.

Ухвала від 29.12.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Постанова від 18.11.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н. В.

Ухвала від 10.09.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н. В.

Ухвала від 10.09.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н. В.

Ухвала від 25.08.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні