П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 560/7183/20
Головуючий суддя 1-ої інстанції - Матущак В.В.
Суддя-доповідач - Сапальова Т.В.
17 листопада 2020 року
м. Вінниця
Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді: Сапальової Т.В.
суддів: Капустинського М.М. Смілянця Е. С. ,
за участю:
секретаря судового засідання: Колісниченко Ю.В.,
представника позивача: Онищука В.В.,
представника позивача: Панасюка В.М.,
представника відповідача: Сорокопуда А.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Білогірської селищної територіальної виборчої комісії Шепетівського району Хмельницької області на рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 13 листопада 2020 року (проголошене 13 листопада 2020 року о 16:11) у справі за адміністративним позовом Хмельницької обласної партійної організації Всеукраїнського об`єднання "Батьківщина" до Білогірської селищної територіальної виборчої комісії Шепетівського району Хмельницької області про визнання протоколу таким, що не відповідає вимогам законодавства, та зобов`язання вчинити дії,
В С Т А Н О В И В :
11 листопада 2020 року Хмельницька обласна партійна організація Всеукраїнського об`єднання "Батьківщина" звернулася до Хмельницького окружного адміністративного суду з позовом до Білогірської селищної територіальної виборчої комісії Шепетівського району Хмельницької області, про визнання Протоколу Білогірської селищної територіальної виборчої комісії Шепетівського району Хмельницької області про результати виборів депутатів Білогірської селищної ради в єдиному багатомандатному виборчому окрузі таким, що не відповідає вимогам законодавства; зобов`язання Білогірської селищної територіальної виборчої комісії Шепетівського району Хмельницької області повторно встановити результати виборів депутатів Білогірської селищної ради Шепетівського району Хмельницької області відповідно до вимог статей 257-260 Виборчого кодексу України.
Рішенням Хмельницького окружного адміністративного суду від 13 листопада 2020 року позов задоволено частково; визнано протиправним та скасовано Протокол Білогірської селищної територіальної виборчої комісії Шепетівського району Хмельницької області від 06.11.2020 "Про результати виборів депутатів Білогірської селищної ради в Єдиному багатомандатному виборчому окрузі"; зобов`язано Білогірську селищну територіальну виборчу комісію Шепетівського району Хмельницької області здійснити визначення кількості депутатських мандатів, отриманих територіальним виборчим списком кандидатів від організації партії, відповідно до вимог статей 257-260 Виборчого кодексу України, з урахуванням висновків суду. В задоволенні позову в іншій частині відмовлено.
Не погодившись з прийнятим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить його скасувати та відмовити в задоволенні позовних вимог. В обґрунтування апеляційної скарги відповідач зазначає про те, що протокол ТВК не є рішенням суб`єкта владних повноважень та не підлягає оскарженню в судовому порядку. Крім того, апелянт стверджує, що судове рішення може вплинути на права та обов`язки інших організацій партії, зазначених в оскаржуваному протоколі, а суд першої інстанції необґрунтовано не залучив їх в якості третіх осіб.
Відзив позивача на апеляційну скаргу на адресу Сьомого апеляційного адміністративного суду не надходив, що відповідно до ч.4 ст.304 КАС України не перешкоджає перегляду рішення суду першої інстанції.
Представники позивача в судовому засіданні заперечили проти доводів апеляційної скарги, у зв`язку з чим просили залишити її без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.
Представник відповідача в судовому засіданні підтримав вимоги апеляційної скарги та просив її задовольнити.
Заслухавши суддю-доповідача, дослідивши матеріали справи та перевіривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін, виходячи з наступного.
Судом першої інстанції встановлено, що 06.11.2020 Білогірською селищною територіальною виборчою комісією Шепетівського району Хмельницької області складено Протокол про результати виборів депутатів Білогірської селищної ради в Єдиному багатомандатному виборчому окрузі (далі - Протокол) (а.с.29-61).
Згідно з Протоколом кількість виборчих бюлетенів, виготовлених на замовлення територіальної виборчої комісії - 15497, кількість виборчих бюлетенів, одержаних дільничними виборчими комісіями - 15486, кількість невикористаних виборчих бюлетенів, погашених дільничними виборчими комісіями - 6415, кількість виборців, включених до списків виборців на виборчих дільницях - 15358, кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені - 9071, кількість виборчих бюлетенів, що не підлягають врахуванню, виявлених на виборчих дільницях - 0, кількість виборців, які взяли участь у голосуванні - 9071, кількість виборчих бюлетенів, визнаних недійсними - 413 (пункти 1-8 Протоколу).
Вибори до селищної ради проходили в чотирьох багатомандатних виборчих округах.
Відповідно до п. 15 Протоколу місцеві організації політичних партій, які мають право на участь у розподілі депутатських мандатів, на підтримку територіальних виборчих списків яких у межах єдиного багатомандатного округу подано 5 і більше відсотків загальної кількості голосів виборців, які підтримали територіальні виборчі списки кандидатів у депутати від усіх місцевих організацій політичних партій, у межах єдиного багатомандатного виборчого округу:
- Хмельницька обласна організація політичної партії "За майбутнє",
- Хмельницька обласна організація політичної партії "За конкретні справи",
- Хмельницька обласна партійна організація Всеукраїнського об`єднання "Батьківщина",
- Хмельницька обласна організація політичної партії "Слуга народу",
- Хмельницька територіальна організація політичної партії "Європейська солідарність".
Згідно з п. 9 Протоколу кількості голосів виборців, які підтримали територіальні виборчі списки кандидатів у депутати від кожної місцевої організації політичної партії, у кожному територіальному виборчому окрузі :
- Хмельницька обласна організація політичної партії "За майбутнє": 1 - 923 голоси; 2 - 1090 голосів; 3 - 1444 голоси; 4 - 1226 голосів;
- Хмельницька обласна організація політичної партії "За конкретні справи": 1 - 144 голоси; 2 - 374 голоси; 3 - 200 голосів; 4 - 362 голоси;
- Хмельницька обласна партійна організація Всеукраїнського об`єднання "Батьківщина": 1 - 382 голоси; 2 - 197 голосів; 3 - 146 голосів; 4 - 339 голосів;
- Хмельницька обласна організація політичної партії "Слуга народу": 1 - 142 голоси; 2 - 131 голос; 3 - 182 голоси; 4 - 169 голоси;
- Хмельницька територіальна організація Політичної партії "Європейська солідарність": 1 - 239 голосів; 2 - 68 голосів; 3 - 173 голоси; 4 - 123 голоси.
Відповідно до п. 17 Протоколу кількість голосів виборців, необхідних для отримання одного депутатського мандата (виборча квота), становить 383 голоси.
В п.18 Протоколу зазначено, що кількість депутатських мандатів, отриманих кандидатами в депутати, включеними до кожного територіального виборчого списку кожної місцевої організації політичної партії, яка має право на участь у розподілі депутатських мандатів, визначена відповідно до частини 2 статті 258 Виборчого кодексу України:
- Хмельницька обласна організація політичної партії "За майбутнє": 1 - 3 мандати; 2 - 3 мандати; 3 - 4 мандати; 4 - 3 мандати;
- Хмельницька обласна організація політичної партії "За конкретні справи": 1 - 0 ; 2 - 1 мандат; 3 - 0; 4 - 1;
- Хмельницька обласна партійна організація Всеукраїнського об`єднання "Батьківщина": 1 - 0; 2 - 0; 3 - 0; 4 - 1;
- Хмельницька обласна організація політичної партії "Слуга народу": 1 - 0; 2 - 0; 3 - 0; 4 - 0;
- Хмельницька територіальна організація Політичної партії "Європейська солідарність": 1 - 0; 2 - 0; 3 - 1 мандат; 4 - 0;
П.19 Протоколу визначена сумарна кількість депутатських мандатів, розподілених у кожному територіальному виборчому окрузі, визначена відповідно до частини 4 статті 258 Виборчого кодексу України: 1 - 3 мандати; 2 - 4 мандати; 3 - 5 мандатів; 4 - 5 мандатів.
Відповідно до п. 20 Протоколу кількість невикористаних голосів виборців, поданих у кожному територіальному виборчому окрузі на підтримку виборчого списку кожної місцевої організації політичної парти, яка має право на участь у розподілі депутатських мандатів, визначена відповідно до частини третьої статті 258 Кодексу:
- Хмельницька обласна організація політичної партії "За майбутнє": 1 - 100 голоси; 2 - 195 голосів; 3 - 159 голосів; 4 - 83 голоси, загальна - 537 голосів;
- Хмельницька обласна організація політичної партії "За конкретні справи": 1 - 130 голосів; 2 - 130 голосів; 3 - 187 голосів; 4 - 202 голоси, загальна - 649 голосів;
- Хмельницька обласна партійна організація Всеукраїнського об`єднання "Батьківщина": 1 - 314 голосів; 2 - 131 голос; 3 - 116 голосів; 4 - 185 голосів, загальна - 746 голосів;
- Хмельницька обласна організація політичної партії "Слуга народу": 1 - 121 голос; 2 - 155 голосів; 3 - 166 голосів; 4 - 150 голосів, загальна - 552 голоси;
- Хмельницька територіальна організація Політичної партії "Європейська солідарність": 1 - 220 голосів; 2 - 62 голоси; 3 - 18 голосів; 4 - 121 голос, загальна - 421 голос;
Згідно з п.23 Протоколу кількість мандатів, які підлягають розподілу в єдиному багатомандатному виборчому окрузі, визначена відповідно до частини 1 статті 260 Виборчого кодексу України - 9.
Відповідно до п.25 Протоколу кількість депутатських мандатів, отриманих кандидатами в депутати, включеними до єдиного виборчого списку від кожної місцевої організації політичної партії, яка бере участь у розподілі мандатів:
- Хмельницька обласна організація політичної партії "За майбутнє": кількість депутатських мандатів, які гарантовано отримує місцева організація політичної партії - 1; кількість депутатських мандатів отриманих кандидатами в депутати, включеними до єдиного виборчого списку кандидатів у депутати - 1;
- Хмельницька обласна організація політичної партії "За конкретні справи": кількість депутатських мандатів, які гарантовано отримує місцева організація політичної партії - 1; кількість депутатських мандатів отриманих кандидатами в депутати, включеними до єдиного виборчого списку кандидатів у депутати - 1;
- Хмельницька обласна партійна організація Всеукраїнського об`єднання "Батьківщина": кількість депутатських мандатів, які гарантовано отримує місцева організація політичної партії - 1; кількість депутатських мандатів отриманих кандидатами в депутати, включеними до єдиного виборчого списку кандидатів у депутати - 1;
- Хмельницька обласна організація політичної партії "Слуга народу": кількість депутатських мандатів, які гарантовано отримує місцева організація політичної партії - 1; кількість депутатських мандатів отриманих кандидатами в депутати, включеними до єдиного виборчого списку кандидатів у депутати - 1;
- Хмельницька територіальна організація Політичної партії "Європейська солідарність": кількість депутатських мандатів, які гарантовано отримує місцева організація політичної партії - 1; кількість депутатських мандатів отриманих кандидатами в депутати, включеними до єдиного виборчого списку кандидатів у депутати - 0.
Вважаючи вказаний вище розподіл мандатів протиправним, позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.
Частково задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що відповідач порушив виборче законодавство, яке потягнуло за собою неправильне встановлення кількості мандатів, отриманих територіальними виборчими списками кандидатів від організацій партій, визначення депутатів, обраних у територіальних виборчих округах, а також встановлення кількості мандатів та визначення депутатів, обраних у єдиному багатомандатному окрузі.
Відповідно до ч.1 ст.308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.
Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції по суті заявлених позовних вимог, виходячи з наступного.
Підготовка та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів регулюється Конституцією України, Виборчим кодексом України (далі - ВК України) законами України "Про Центральну виборчу комісію", "Про Державний реєстр виборців", іншими законами України, а також прийнятими відповідно до них іншими актами законодавства та актами Центральної виборчої комісії (ст.2 ВК України).
Відповідно до абз.1 ч.1 ст.20 ВК України виборчий процес - це здійснення протягом встановленого цим Кодексом періоду часу суб`єктами, визначеними статтею 22 цього Кодексу, виборчих процедур, пов`язаних із підготовкою і проведенням відповідних виборів, встановленням та офіційним оголошенням (офіційним оприлюдненням) їх результатів.
Згідно з ч.1 ст.22 ВК України суб`єктом виборчого процесу відповідних виборів є:
1) виборець, який має право голосу на відповідних виборах;
2) виборча комісія, уповноважена здійснювати підготовку і проведення відповідних виборів;
3) партія (організація партії), яка висунула кандидатів на відповідних виборах;
4) кандидат, зареєстрований для участі у відповідних виборах у порядку, встановленому цим Кодексом;
5) офіційний спостерігач від кандидата чи партії (організації партії) - суб`єкта відповідного виборчого процесу або від громадської організації, зареєстрований у порядку, встановленому цим Кодексом.
Ч.1 ст.196 ВК України передбачено, що виборчий процес місцевих виборів включає такі етапи:
1) утворення виборчих округів;
2) утворення дільничних виборчих комісій;
3) складання списків виборців, їх перевірка та уточнення;
4) висування та реєстрація кандидатів;
5) проведення передвиборної агітації;
6) голосування у день виборів;
7) підрахунок голосів виборців, установлення підсумків голосування і результатів місцевих виборів.
Оцінюючи доводи апеляційної скарги про те, що протокол ТВК не підлягає оскарженню в судовому порядку, колегія суддів виходить з наступного.
Ч.4 ст.33 ВК України передбачено, що територіальні виборчі комісії в межах повноважень, визначених цим Кодексом, забезпечують організацію підготовки та проведення місцевих виборів. Територіальні виборчі комісії є комісіями вищого рівня щодо всіх дільничних виборчих комісій з відповідних місцевих виборів.
Згідно з ч.1 ст.64 ВК України суб`єкт виборчого процесу може оскаржити рішення, дії чи бездіяльність, що стосуються виборчого процесу, до суду в порядку, встановленому Кодексом адміністративного судочинства України.
П.1-1 ч.2 ст.64 ВК України передбачено, що виключно до суду шляхом подання позовної заяви оскаржуються рішення чи дії окружної виборчої комісії, рішення чи дії територіальної виборчої комісії, крім встановлених цим Кодексом випадків.
Відповідно до п.2 ч.1 ст.55 ВК України територіальні виборчі комісії встановлюють підсумки голосування шляхом складання відповідного протоколу з таких місцевих виборів: міська (міста з кількістю виборців 10 тисяч і більше) виборча комісія - протоколу про підсумки голосування з виборів депутатів міської ради в межах територіального виборчого округу на підставі протоколів районних в місті виборчих комісій про підсумки голосування в межах частини цього округу.
Згідно з ч.7 ст.260 ВК України територіальна виборча комісія зазначає у протоколі про результати виборів депутатів стосовно кожного депутата, обраного у єдиному багатомандатному окрузі, такі відомості: 1) прізвище, власне ім`я (усі власні імена), по батькові (за наявності); 2) рік народження; 3) освіта; 4) посада (заняття), місце роботи; 5) партійність; 6) місце проживання; 7) єдиний багатомандатний округ, у якому обраний депутат; 8) назва партії, від якої обраний депутат.
У територіальних виборчих списках стосовно депутатів, обраних у єдиному багатомандатному окрузі, проставляється відмітка про їх обрання у цьому окрузі.
При цьому у вказаних вище випадках Виборчим кодексом України не передбачено прийняття ТВК додаткових рішень про визначення результатів виборів, крім протоколів про результати виборів.
Таким чином, Протокол Білогірської селищної територіальної виборчої комісії Шепетівського району Хмельницької області від 06.11.2020 "Про результати виборів депутатів Білогірської селищної ради в Єдиному багатомандатному виборчому окрузі" може бути оскаржений до суду відповідно до ст.64 ВК України.
Отже, доводи апеляційної скарги в цій частині не ґрунтуються на положеннях чинного виборчого законодавства.
Оцінюючи доводи апеляційної скарги про необхідність залучення до участі у справі третіх осіб, колегія суддів виходить з наступного.
Відповідно до ч.2 ст.49 КАС України треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до закінчення підготовчого засідання або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, у разі коли рішення у справі може вплинути на їхні права, свободи, інтереси або обов`язки. Вони можуть бути залучені до участі у справі також за клопотанням учасників справи. Якщо адміністративний суд при вирішенні питання про відкриття провадження у справі або при підготовці справи до судового розгляду встановить, що судове рішення може вплинути на права та обов`язки осіб, які не є стороною у справі, суд залучає таких осіб до участі в справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору. Вступ третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, не має наслідком розгляд адміністративної справи спочатку.
Таким чином, суд залучає третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, у разі якщо судове рішення може вплинути на права та обов`язки таких осіб.
Відповідно до пункту 2 частини 2 статті 202 ВК України повноваження виборчих комісій щодо підготовки та проведення місцевих виборів поширюються: зокрема територіальної виборчої комісії - на територію відповідного виборчого округу або частини виборчого округу в межах адміністративно-територіальної одиниці стосовно відповідних місцевих виборів.
Отже, всі рішення ТВК мають наслідки для учасників виборчого процесу у відповідному виборчому окрузі.
З матеріалів справи встановлено, що предметом позову є дотримання Білогірською ТВК вимог ст.ст.258, 260 ВК України під час визначення кількості мандатів, отриманих територіальним виборчим списком кандидатів від організації партії.
При цьому позивач не оскаржує дані про загальну кількість голосів та кількість голосів, відданих за кожну організацію партії в округах.
З урахуванням наведеного доводи апеляційної скарги про необхідність залучення третіх осіб є необґрунтованими.
Відповідно до ч.2 ст.308 КАС України суд апеляційної інстанції не обмежений доводами та вимогами апеляційної скарги, якщо під час розгляду справи буде встановлено порушення норм процесуального права, які є обов`язковою підставою для скасування рішення, або неправильне застосування норм матеріального права.
Водночас, в обґрунтування апеляційної скарги відповідач не наводить аргументів щодо порушення судом першої інстанції норм матеріального права, яке регулює спірні правовідносини, тому колегія суддів дійшла висновку про необхідність перевірки рішення суду першої інстанції по суті задоволених позовних вимог.
Згідно з ч.1 ст.258 ВК України у кожному територіальному окрузі депутатські мандати розподіляються між територіальними виборчими списками кандидатів від організацій партій, які мають право на участь у розподілі депутатських мандатів, пропорційно до кількості голосів виборців, поданих на підтримку відповідного територіального виборчого списку, у кількості, визначеній відповідно до частин другої - четвертої цієї статті.
Відповідно до ч.2 ст.258 ВК України для визначення кількості депутатських мандатів, отриманих територіальним виборчим списком кандидатів від організації партії, кількість голосів виборців, поданих у територіальному виборчому окрузі на підтримку відповідного територіального виборчого списку (пункт 9 частини першої статті 256 цього Кодексу), ділиться на виборчу квоту, визначену відповідно до частини третьої статті 257 цього Кодексу. Ціла частина отриманої частки становить кількість депутатських мандатів, що отримали кандидати у депутати, включені до відповідного територіального виборчого списку від цієї організації партії.
Кількість голосів виборців, поданих у територіальному виборчому окрузі на підтримку відповідного територіального виборчого списку, визначена в п.9 Протоколу:
- Хмельницька обласна організація політичної партії "За майбутнє": 1 - 923 голоси; 2 - 1090 голосів; 3 - 1444 голоси; 4 - 1226 голосів;
- Хмельницька обласна організація політичної партії "За конкретні справи": 1 - 144 голоси; 2 - 374 голоси; 3 - 200 голосів; 4 - 362 голоси;
- Хмельницька обласна партійна організація Всеукраїнського об`єднання "Батьківщина": 1 - 382 голоси; 2 - 197 голосів; 3 - 146 голосів; 4 - 339 голосів;
- Хмельницька обласна організація політичної партії "Слуга народу": 1 - 142 голоси; 2 - 131 голос; 3 - 182 голоси; 4 - 169 голоси;
- Хмельницька територіальна організація Політичної партії "Європейська солідарність": 1 - 239 голосів; 2 - 68 голосів; 3 - 173 голоси; 4 - 123 голоси.
Виборча квота, визначена відповідно до ч.3 ст.257 ВК України зазначена в.17 Протоколу і складає 383 голоси.
Правильність визначення вказаних даних учасниками справи не оспорюється.
Перевіривши мотиви і висновки суду першої інстанції щодо правильності визначення кількості депутатських мандатів, отриманих територіальним виборчим списком кандидатів від організації партії, зазначених в п.18 Протоколу, колегія суддів погоджується з тим, що відповідно до ч.2 ст.258 ВК України кількість депутатських мандатів визначається з цілої частини отриманої частки:
- Хмельницька обласна організація політичної партії "За майбутнє":
1 - 2 мандати (923/383=2,410);
2 - 2 мандати (1090/383=2,846);
3 - 3 мандати (1444/383=3,770);
4 - 3 мандати (1226/383=3,201);
- Хмельницька обласна організація політичної партії "За конкретні справи":
1 - 0 мандатів (144/383=0;
2 - 0 мандатів (374/383=0);
3 - 0 мандатів (200/383=0);
4 - 0 мандатів (362/383=0);
- Хмельницька обласна партійна організація Всеукраїнського об`єднання "Батьківщина":
1 - 0 мандатів (382/383=0;
2 - 0 мандатів (197/383=0);
3 - 0 мандатів (146/383=0);
4 - 0 мандатів (339/383=0);
- Хмельницька обласна організація політичної партії "Слуга народу":
1 - 0 мандатів (142/383=0;
2 - 0 мандатів (131/383=0);
3 - 0 мандатів (182/383=0);
4 - 0 мандатів (169/383=0);
- Хмельницька територіальна організація Політичної партії "Європейська солідарність":
1 - 0 мандатів (239/383=0;
2 - 0 мандатів (68/383=0);
3 - 0 мандатів (173/383=0);
4 - 0 мандатів (123/383=0).
Водночас, в порушення ч.2 ст.258 ВК України відповідач не врахував, що кількість депутатських мандатів, отриманих територіальним виборчим списком кандидатів від організації партії, встановлюється з цілої частини отриманої частки.
Відповідно до ч.4 ст.258 ВК України територіальна виборча комісія підсумовує кількість мандатів, отриманих кандидатами у депутати, включеними до територіальних виборчих списків усіх організацій партій, у відповідному територіальному окрузі, встановлюючи сумарну кількість мандатів, розподілених у відповідному територіальному окрузі.
Таким чином, помилкове обчислення кількості мандатів в п.18 Протоколу вплинуло на визначення сумарної кількості депутатських мандатів, розподілених у кожному територіальному виборчому окрузі.
Згідно з ч.1 ст.260 ВК України шляхом віднімання кількості мандатів, розподілених у територіальних виборчих округах, від загальної кількості депутатських мандатів, що дорівнює кількісному складу Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, міської, районної у місті, сільської, селищної ради, встановлюється кількість мандатів, які підлягають розподілу в єдиному багатомандатному окрузі.
Місцева організація політичної партії, партія, яка отримала право на участь у розподілі депутатських мандатів на відповідних місцевих виборах, гарантовано отримує один депутатський мандат, який розподіляється в порядку черговості відповідно до затвердженого партією єдиного виборчого списку.
Таким чином, визначення кількості мандатів, розподілених у територіальних виборчих округах, впливає на правильність встановлення кількості мандатів, які підлягають розподілу в єдиному багатомандатному окрузі.
Згідно з п.15 Протоколу право на участь у розподілі депутатських мандатів (більше 5% голосів) отримали 5 організацій партій.
Згідно з висновками суду першої інстанції загальна кількість розподілених мандатів складає 10 (2+2+3+3).
Таким чином, суд першої інстанції дійшов обґрунтованого висновку про те, що кількість мандатів, які підлягають розподілу в єдиному багатомандатному виборчому окрузі, встановлена відповідачем без дотримання вимог ч.2 ст.258 ВК України.
З урахуванням обставин, перевірених судом апеляційної інстанції, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що підсумки Протоколу Білогірської селищної територіальної виборчої комісії Шепетівського району Хмельницької області від 06.11.2020 "Про результати виборів депутатів Білогірської селищної ради в Єдиному багатомандатному виборчому окрузі" складено з порушенням ст.ст.258-260 ВК України.
Перевіривши доводи апеляційної скарги про протиправність вимоги позивача повторно встановити результати виборів, колегія суддів встановила, що суд першої інстанції відмовив в задоволенні позову в цій частині та обрав інший спосіб захисту прав позивача, який не суперечить змісту встановленого порушення та законодавства, яке регулює спірні правовідносини, встановлені у справі.
Отже, доводи апеляційної скарги не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, яке регулює спірні правовідносини, та повністю спростовуються встановленими у справі обставинами.
Відповідно до статті 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
На підставі вищевикладеного колегія суддів дійшла висновку про те, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права, а відтак рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 13 листопада 2020 року слід залишити без змін.
Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд
П О С Т А Н О В И В :
апеляційну скаргу Білогірської селищної територіальної виборчої комісії Шепетівського району Хмельницької області залишити без задоволення, а рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 13 листопада 2020 року - без змін.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з моменту проголошення відповідно до ч.1 ст.272 КАС України.
Відповідно до ч.3 ст.272 КАС України судові рішення суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду справ, визначених статтями 273-277, 282-286 цього Кодексу, набирають законної сили з моменту проголошення і не можуть бути оскаржені.
Постанова суду складена в повному обсязі 17 листопада 2020 року.
Головуючий Сапальова Т.В. Судді Капустинський М.М. Смілянець Е. С.
Суд | Сьомий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.11.2020 |
Оприлюднено | 20.11.2020 |
Номер документу | 92929798 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сьомий апеляційний адміністративний суд
Сапальова Т.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні