Рішення
від 19.11.2020 по справі 280/3870/19
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

19 листопада 2020 року Справа № 280/3870/19 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Лазаренка М.С. розглянув у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Національного банку України (01601, м.Київ, вул..Інститутська, буд.9, код ЄДРПОУ 00032106) до Товариства з обмеженою відповідальністю Служба миттєвого кредитування (69037, м. Запоріжжя, вул. Незалежної України, буд. 39 -А, офіс 25, код ЄДРПОУ 38839217) про стягнення штрафу,

ВСТАНОВИВ:

08 серпня 2019 року до Запорізького окружного адміністративного суду надійшов позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (далі - позивач) до Товариства з обмеженою відповідальністю Служба миттєвого кредитування (далі - відповідач), в якому позивач просить суд стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Служба миттєвого кредитування до Державного бюджету України на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 Надходження до загального фонду державного бюджету , код бюджетної класифікації за доходами 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , (символ звітності 106) штраф у сумі 17000,00 грн. (сімнадцять тисяч гривень нуль копійок).

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що до відповідача постановою від 19.04.2019 №216/573/15-3/9 П застосовано штрафні санкції у розмірі 17000,00 грн. за правопорушення, вчинені на ринку фінансових послуг. Враховуючи, що штрафні санкції відповідачем добровільно не сплачено, вказана сума підлягає примусовому стягненню у судовому порядку. На підставі викладеного, просить задовольнити позовні вимоги.

Ухвалою судді від 12.08.2019 позовну заяву залишено без руху, позивачу надано строк для усунення недоліків.

30.08.2019 позивачем надано заяву на усунення недоліків у строк встановлений судом. Відтак недоліки позовної заяви усунуто.

Ухвалою суду від 16.09.2019 відкрито загальне позовне провадження та призначено підготовче судове засідання на 16.10.2019.

Ухвалою суду від 16.10.2019 зупинено провадження у справі № №280/3870/19 до набрання законної сили рішенням у справі №280/3081/19.

Ухвалою суду від 16.09.2020 поновлено провадження у справі та призначено підготовче судове засідання на 20.10.2020.

Ухвалою суду від 16.09.2020, за клопотанням представника Національного банку України замінено позивача - Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг його процесуальним правонаступником - Національним банком України.

Ухвалою суду від 20.10.2020 закрито підготовче провадження у справі та призначено справу до судового розгляду по суті на 10.11.2020.

Відповідач правом на подання відзиву на позовну заяву не скористався, матеріали справи містять докази того, що ТОВ «СЛУЖБА МИТТЄВОГО КРЕДИТУВАННЯ» отримало ухвалу суду про відкриття провадження, у якій встановлено процесуальний строк для подання відзиву на позовну заяву протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення копії ухвали про відкриття провадження у справі.

Відповідно до частини 6 статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Представника позивача подав до суду клопотання, в якому просив справу розглянути в порядку письмового провадження, позовні вимоги задовольнити.

Представник відповідача в судове засідання не з`явився, по дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, причини неявки суду не повідомив.

Враховуючи приписи ч. 5 ст. 262 КАС України справа розглядалася за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд звертає увагу на наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю «СЛУЖБА МИТТЄВОГО КРЕДИТУВАННЯ» (код ЄДРПОУ 38839217) зареєстровано в якості юридичної особи, основним видом економічної діяльності якої є інші види кредитування (код КВЕД 64.92).

Актом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг про неподання інформації Товариством з обмеженою відповідальністю «СЛУЖБА МИТТЄВОГО КРЕДИТУВАННЯ» від 18.04.2019 №573/15-3/9 зафіксовано вчинення відповідачем правопорушення, передбаченого п. 2 ч. 1 ст. 41 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» . Так, в акті Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків посилається на те, що товариству направлялася вимога щодо надання інформації та документів. Відповідачем запитувану інформацію та документи не надано.

19.04.2019 Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг винесено постанову №216/5573/15-3/9-П про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринку фінансових послуг, якою до відповідача застосовано штрафні санкції у розмірі 17000 грн. за вчинення правопорушення, передбаченого п.2 ч. 1 ст. 41 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» .

Несплата вказаного штрафу у добровільному порядку слугувала підставою для звернення до суду із даною позовною заявою.

Вирішуючи спір по суті, суд виходить з наступного.

Розглянувши наявні матеріали та фактичні обставини справи, дослідивши і оцінивши надані докази в їх сукупності, суд з`ясував наступне.

Пунктом 1 Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг , затвердженого 23.11.2011 Указом Президента України №1070/2011, передбачено, що Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (Нацкомфінпослуг), є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України. Нацкомфінпослуг здійснює державне регулювання ринків фінансових послуг у межах, визначених законодавством.

В пункті 10 частини 1 статті 28 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг зазначено, що Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, у межах своєї компетенції: у разі порушення законодавства про фінансові послуги, нормативно-правових актів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу та накладає адміністративні стягнення

Згідно ст.39 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг , у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону. Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, обирає та застосовує заходи впливу на основі аналізу даних та інформації стосовно порушення, враховуючи наслідки порушення та наслідки застосування таких заходів.

Відповідно до п.3 ч.1 ст.40 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, може застосовувати такі заходи впливу: накладати штрафи в розмірах, передбачених статтями 41 і 43 цього Закону.

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує до учасників ринків фінансових послуг (крім споживачів фінансових послуг) штрафні санкції за: неподання, несвоєчасне подання або подання завідомо недостовірної інформації - у розмірі від 100 до 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (п.2 ч.1 ст.41 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг ).

Як зазначено у ч.1 ст.42 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг , штрафи, передбачені статтею 41 цього Закону, накладаються Головою, іншими членами національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, а також уповноваженими комісією посадовими особами після розгляду матеріалів, що засвідчують факт правопорушення.

Уповноваженими особами відповідача складено Акт від 18.04.2019 №573/15-3/9 про правопорушення, вчиненні Товариством з обмеженою відповідальністю «СЛУЖБА МИТТЄВОГО КРЕДИТУВАННЯ» на ринку фінансових послуг, відповідно до якого Товариством порушено вимоги законодавства у сфері надання фінансових послуг, а саме: п. 2 ч. 1 ст. 41 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» . Так, в акті Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків посилається на те, що товариству направлялася вимога щодо надання інформації та документів. Відповідачем запитувану інформацію та документи не надано.

На підставі Акту Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг 19.04.2019 року винесено відносно відповідача Постанову №216/573/15-3/9-П про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг. Якою застосовано до відповідача штрафну санкцію у розмірі 17000 грн.

Суд зазначає, що відповідач не надав до суду доказів визнання протиправною та скасування Постанови про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг від 19.04.2019 року №216/573/15-3/9-П.

Постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 26 грудня 2019 року апеляційну скаргу Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг на рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 16 серпня 2019 року в адміністративній справі № 280/3081/19 задоволено. Рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 16 серпня 2019 року в адміністративній справі № 280/3081/19 скасовано. В задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю Служба миттєвого кредитування до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг про скасування постанови відмовлено.

Згідно з ч. 3 ст. 41 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг штрафи, накладені національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, стягуються у судовому порядку.

Таким чином, суд вважає, що позивачем доведено факт наявності порушень відповідачем законодавства у сфері ринків фінансових послуг, Постанова про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг від 19.04.2019 року №216/573/15-3/9-П прийнята правомірно, в межах повноважень та на підставі законодавства України.

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Як встановлено ч. 1 ст. 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

З огляду на викладене, суд приходить до висновку, що вимоги позивача про стягнення з відповідача штрафу у сумі 17000 грн. за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг є обґрунтованими, зазначена сума відповідачем не сплачена, заборгованість перед бюджетом не погашена, доказів протилежного відповідач суду не надав. Відзив на позовну заяву відповідач не надав, доводи позивача не спростував.

На підставі викладеного, суд дійшов висновку, що заявлені позивачем вимоги є доведеними, обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

Оскільки, відповідно до приписів ст. 139 КАС України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз, судові витрати у даному випадку з відповідача стягненню не підлягають.

Керуючись статтями 2, 77, 139, 241, 243-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позовну заяву Національного банку України (01601, м.Київ, вул..Інститутська, буд.9, код ЄДРПОУ 00032106) до Товариства з обмеженою відповідальністю Служба миттєвого кредитування (69037, м. Запоріжжя, вул. Незалежної України, буд. 39 -А, офіс 25, код ЄДРПОУ 38839217) про стягнення штрафу, - задовольнити у повному обсязі.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Служба миттєвого кредитування в дохід Державного бюджету України на балансовий рахунок 3111 Надходження до загального фонду державного бюджету , код бюджетної класифікації за доходами 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , (символ звітності 106) штраф у сумі 17000,00 грн. (сімнадцять тисяч гривень нуль копійок).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду шляхом подачі в 30-денний строк з дня його проголошення, а якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення в повному обсязі виготовлено та підписано суддею 19.11.2020.

Суддя М.С. Лазаренко

Дата ухвалення рішення19.11.2020
Оприлюднено23.11.2020
Номер документу92954417
СудочинствоАдміністративне
Сутьстягнення штрафу

Судовий реєстр по справі —280/3870/19

Рішення від 19.11.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Лазаренко Максим Сергійович

Ухвала від 20.10.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Лазаренко Максим Сергійович

Ухвала від 16.09.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Лазаренко Максим Сергійович

Ухвала від 16.09.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Лазаренко Максим Сергійович

Ухвала від 16.10.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Лазаренко Максим Сергійович

Ухвала від 16.09.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Лазаренко Максим Сергійович

Ухвала від 12.08.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Лазаренко Максим Сергійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні