Рішення
від 19.11.2020 по справі 320/11848/20
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

19 листопада 2020 року 320/11848/20

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Горобцової Я.В., за участю секретаря судового засідання Вакули І.В.

за участю позивача: ОСОБА_1

представника позивача: Позднякова М.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Обухівської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області про визнання протиправною та скасування постанови і зобов`язання вчинити певні дії,

в с т а н о в и в:

До Київського окружного адміністративного суду о 12 год. 54 хв. 18.11.2020 надійшов адміністративний позов ОСОБА_1 до Обухівської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області, в якому позивач просить суд:

- визнати протиправною та скасувати постанову Обухівської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області № 218 від 16.11.2020;

- зобов`язати Обухівську міську територіальну виборчу комісію Обухівського району Київської області зареєструвати депутатом Обухівської міської ради Обухівського району Київської області обраним у єдиному багатомандатному виборчому окрузі від Київської територіальної організації Політичної партії "Європейська солідарність" на перших місцевих виборах 25.10.2020 ОСОБА_1 .

На обґрунтування позовних вимог позивач зазначив про протиправність постанови відповідача про визнання ОСОБА_1 таким, що не набув депутатського мандату, оскільки 08.11.2020 його обрано депутатом Обухівської міської ради, про що винесено відповідну постанову № 174.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 17.11.2020 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження, призначено судове засідання.

Позивач та представник позивача в судовому засіданні підтримали позовні вимоги з підстав, викладених у позовній заяві, та просили суд задовольнити позов.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши усі фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив таке.

ОСОБА_1 зареєстрований кандидатом у депутати Обухівської міської ради Обухівського району Київської області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року, що підтверджується посвідченням №32 від 26.09.2020, копія якого наявна в матеріалах справи.

Постановою Обухівської міської територіальної виборчої комісії від 08 листопада 2020 року №174 Про обрання депутатів Обухівської міської ради Обухівська міська територіальна виборча комісія Обухівського району Київської області на підставі Протоколів Обухівської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області про результати виборів депутатів Обухівської міської ради від 08 листопада 2020 року відповідно до п.2 частини 17 ст. 206 та ст.ст. 256-260 Виборчого кодексу України постановлено визнати обраними депутатами Обухівської міської ради згідно списку, зокрема, ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , Київська територіальна організація Політичної партії Європейська солідарність .

12 листопада 2020 року ОСОБА_1 звернувся до Обухівської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області із заявою (вх. № 486 від 16.11.2020 о 14.55, отримано членом ТВК Недерською В.В.) про реєстрацію депутатом місцевої ради. До заяви додано копію першої та другої сторінок паспорта громадянина України у вигляді паспортної книжечки на 2-х арк.

Постановою Обухівської міської територіальної виборчої комісії від 16 листопада 2020 року №218 Про визнання особи такою, що не набула депутатського мандата відповідно до частин першої, п`ятої статті 283 Виборчого кодексу України, пункту 5.4 Роз`яснення щодо порядку реєстрації обраних депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у місті, сільських, селищних рад, міських, селищних, міських голів, затвердженого Постановою Центральної виборчої комісії від 28 жовтня 2020 року №433, керуючись пунктами 17, 18, 20 частини другої статті 206 Виборчого кодексу України, позивача визнано особою, що не набула депутатського мандата депутата Обухівської міської ради Обухівського району Київської області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року.

У вказаній постанові зазначено наступне.

Згідно Протоколу про встановлення результатів голосування з виборів депутатів Обухівської міської ради Обухівського району Київської області в межах Єдиного багатомандатного виборчого округу та територіальних виборчих округах №1-4 від 06.11.2020, а також Постанови Обухівської міської територіальної виборчої комісії №174 від 08.11.2020 обраним депутатом Обухівської міської ради Обухівського району Київської області в Єдиному багатомандатному виборчому окрузі від Київської територіальної організації політичної партії Європейська Солідарність визнано ОСОБА_1 . Офіційне оприлюднення результатів виборів депутатів Обухівської міської ради Обухівського району Київської області в межах Єдиного багатомандатного виборчого округу та територіальних виборчих округах №1-4 на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року відбулось в газеті Обухівські вісті 12.11.2020 №39.

Відповідно до абзацу 1 частини першої статті 283 Виборчого кодексу України, особа, обрана депутатом Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, міської, районної у місті, сільської, селищної ради, сільським, селищним, міським головою, для її реєстрації зобов`язана подати до територіальної виборчої комісії з відповідних місцевих виборів протягом двадцяти днів з дня офіційного оприлюднення результатів виборів заяву про реєстрацію її депутатом, сільським, селищним, міським головою, а у разі наявності в неї іншого представницького мандата - копію зареєстрованої заяви про припинення дії іншого представницького мандата, поданої відповідно до Верховної Ради України, Верховної Ради автономної Республіки Крим або відповідної місцевої ради.

16 листопада 2020 року до Обухівської міської виборчої комісії Обухівського району Київської області надійшла заява про реєстрацію депутатом у місцеву раду від ОСОБА_1 обраного у ЄБВО висунутого КТО ПП Європейська солідарність . Шляхом перевірки документів (паспорту, Єдиного виборчого списку, автобіографії кандидата) встановлено невідповідність із біографічними даними кандидата, зокрема, у Єдиному виборчому списку та автобіографії кандидата дата народження вказана 16 жовтня 1975 року, в той же час у копії паспорту поданого для реєстрації депутатом місцевої ради дата народження ІНФОРМАЦІЯ_1.

Згідно приписів частини п`ятої статті 283 Виборчого кодексу України, у разі невиконання особою, обраною депутатом за виборчим списком місцевої організації партії, у строки, зазначені у частинах першій і другій цієї статті, вимог частини першої цієї статті або подання цією особою до виборчої комісії заяви про відмову від депутатського мандата, або виникнення (виявлення) обставин, зазначених у пунктах 3 - 6 частини першої та частині четвертій статті 231 цього Кодексу, виборча комісія приймає рішення про визнання її такою, яка не набула депутатського мандата, та визнає обраним депутатом Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше) наступного за черговістю кандидата у депутати у відповідному територіальному або єдиному багатомандатному виборчому списку кандидатів від відповідної організації партії, за яким було обрано особу, яка не набула мандата.

На підставі аналізу документів комісія дійшла висновку про невідповідність анкетних даних особи, яка надала документи для реєстрації депутатом місцевої ради із документами особи обраної у ЄБВО відповідно до Постанови Про обрання депутатів Обухівської міської ради №174 від 08 листопада 2020 року.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами у справі, суд виходить з наступного.

Відповідно до статті 55 Конституції України, кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.

Конституційний Суд України, вирішуючи питання, порушені в конституційному зверненні і конституційному поданні щодо тлумачення частини другої статті 55 Конституції України, в Рішенні від 14.12.2011 № 19-рп/2011 зазначив, що права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави (частина друга статті 3 Конституції України). Для здійснення такої діяльності органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові і службові особи наділені публічною владою, тобто мають реальну можливість на підставі повноважень, встановлених Конституцією і законами України, приймати рішення чи вчиняти певні дії. Особа, стосовно якої суб`єкт владних повноважень прийняв рішення, вчинив дію чи допустив бездіяльність, має право на захист.

Утвердження правової держави відповідно до приписів статті 1, другого речення частини третьої статті 8, статті 55 Основного Закону України полягає, зокрема, у гарантуванні кожному судового захисту прав і свобод, а також у запровадженні механізму такого захисту.

Рішення, прийняті суб`єктами владних повноважень, дії, вчинені ними під час здійснення управлінських функцій, а також невиконання повноважень, встановлених законодавством (бездіяльність), можуть бути оскаржені до суду відповідно до частин першої, другої статті 55 Конституції України, статей 2, 5 КАС України.

Гарантії права громадян на участь у виборах, підготовку та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів визначає та регулює Виборчий кодекс України (далі - ВК України).

За приписами ст. 6 ВК України виборчі права громадян України - це гарантовані Конституцією України та цим Кодексом їхні права на участь у виборах, які проводяться в Україні. Основні виборчі права громадян України включають: право вільно обирати (право голосу на виборах); право бути обраним.

Відповідно до ч.1 ст. 283 Виборчого кодексу України особа, обрана депутатом Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, міської, районної у місті, сільської, селищної ради, сільським, селищним, міським головою, для її реєстрації зобов`язана подати до територіальної виборчої комісії з відповідних місцевих виборів протягом двадцяти днів з дня офіційного оприлюднення результатів виборів заяву про реєстрацію її депутатом, сільським, селищним, міським головою, а у разі наявності в неї іншого представницького мандата - копію зареєстрованої заяви про припинення дії іншого представницького мандата, поданої відповідно до Верховної Ради України, Верховної Ради Автономної Республіки Крим або відповідної місцевої ради.

Згідно з ч. 2 означеної статті у разі звернення особи, обраної депутатом, сільським, селищним, міським головою до територіальної виборчої комісії щодо наявності поважних причин, які перешкоджають виконанню вимог частини першої цієї статті, територіальна виборча комісія може прийняти рішення про визнання цих причин поважними і встановити інший строк виконання зазначених вимог або про відмову у визнанні цих причин поважними.

Згідно з ч. 5 ст. 283 ВК України у разі невиконання особою, обраною депутатом за виборчим списком місцевої організації партії, у строки, зазначені у частинах першій і другій цієї статті, вимог частини першої цієї статті або подання цією особою до виборчої комісії заяви про відмову від депутатського мандата, або виникнення (виявлення) обставин, зазначених у пунктах 3 - 6 частини першої та частині четвертій статті 231 цього Кодексу, виборча комісія приймає рішення про визнання її такою, яка не набула депутатського мандата, та визнає обраним депутатом Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше) наступного за черговістю кандидата у депутати у відповідному територіальному або єдиному багатомандатному виборчому списку кандидатів від відповідної організації партії, за яким було обрано особу, яка не набула мандата.

Так, відповідно до п. 3-6 ч.1 ст. 231 ВК України територіальна виборча комісія приймає рішення про скасування реєстрації кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, окремого кандидата у депутати, включеного до єдиного та/або єдиного та територіального виборчих списків організації партії (під час виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше) із виключенням його з відповідних виборчих списків, про скасування реєстрації окремого кандидата у депутати у багатомандатному виборчому окрузі (під час виборів депутатів сільських, селищних, міських рад (територіальних громад з кількістю виборців до 10 тисяч) у разі: отримання від уповноваженого органу інформації, що підтверджує факт припинення громадянства України кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови; отримання від уповноваженого органу інформації, що підтверджує факт виїзду кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови за межі України для постійного проживання; отримання від суду належним чином засвідченої копії судового рішення, яким кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови визнано недієздатним; набрання щодо кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови законної сили обвинувальним вироком суду за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину, кримінального правопорушення проти виборчих прав громадян чи корупційного кримінального правопорушення або виявлення територіальною виборчою комісією факту наявності у кандидата судимості за такий злочин, не погашеної або не знятої в установленому законом порядку.

Відповідно до ч. 4 ст. 231 ВК України у разі смерті кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови територіальна виборча комісія приймає рішення про вибуття такого кандидата з балотування, а щодо кандидатів, включених до виборчих списків місцевих організацій партій, - також про виключення його з єдиного та територіального виборчих списків організації партії.

Аналогічні положення передбачені п. 5.4 Роз`яснення щодо порядку реєстрації обраних депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у місті, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів, затверджено Постановою Центральної виборчої комісії від 28 жовтня 2020 року № 433.

З огляду на викладене, суд доходить висновку про те, що підстави для прийняття рішення комісією про визнання особи такою, яка не набула депутатського мандата є вичерпними та не містять подвійного трактування.

З матеріалів справи слідує, що підставою для прийняття оскаржуваного рішення була невідповідність біографічних даних кандидата. Так, у Єдиному виборчому списку та автобіографії кандидата дата народження вказана 1975 рік, в той час як у копії паспорту позивача, поданого для реєстрації депутатом місцевої ради та оригінал якого оглянуто в судовому засіданні дата народження зазначено - ІНФОРМАЦІЯ_1 .

Разом з тим, ні п. 3-6 ч.1 ст. 231, ні ч. 4 ст. 231 ВК України не передбачено такої підстави для визнання особи такою, що не набула депутатського мандата, як невідповідність анкетних даних особи.

Позаяк, суд звертає увагу на те, що відповідно до ч.6 ст. 228 ВК України територіальна виборча комісія не пізніш як на п`ятий день з дня прийняття заяви про реєстрацію кандидатів у депутати та доданих до неї необхідних документів приймає рішення про реєстрацію кандидатів у депутати або про відмову в їх реєстрації.

Так, згідно з приписами ч.1 ст. 230 ВК України територіальна виборча комісія відмовляє в реєстрації всіх кандидатів у депутати, включених до виборчих списків місцевих організацій політичних партій або до переліку кандидатів у депутати в багатомандатних виборчих округах на відповідних місцевих виборах, у разі відсутності хоча б одного з документів, зазначених у пунктах 1 - 5 частини першої статті 222, пунктах 1, 2, 4 частини першої статті 223 цього Кодексу, невідповідності таких документів вимогам цього Кодексу (в тому числі щодо розміру грошової застави).

При цьому, відповідно до ч.3 ст. 230 ВК України помилки і неточності, виявлені в поданих на реєстрацію документах, якщо їх наявність не є перешкодою для розуміння змісту викладених відомостей, не є підставою для відмови в реєстрації кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови.

Виявлені недоліки у поданих документах можуть бути усунуті шляхом подання не пізніше наступного дня після отримання зазначеного повідомлення уточнених або інших документів для реєстрації кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови.

З огляду на викладене суд вважає, що у відповідача відсутні підстави для прийняття рішення про визнання ОСОБА_1 особою, що не набула депутатського мандата депутата Обухівської міської ради Обухівського району Київської області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року з підстав невідповідності автобіографічних даних після визнання позивача обраним депутатом Обухівської міської ради.

Стосовно листа Київської територіальної організації Політичної партії Європейська солідарність б/н від 18.11.2020 поданого до Обухівської міської територіальної виборчої комісії (вх. №495 від 18.11.2020, отриманого о 13-50 членом ТВК ОСОБА_2 ), в якому вказано про те, що Київська територіальна організація Політичної партії Європейська солідарність на виборах депутатів Обухівської міської ради Обухівського району Київської області не висувала ОСОБА_1 ІНФОРМАЦІЯ_1 , суд звертає увагу на наступне.

Відповідно до ч.ч. 1-2 ст. 73 КАС України належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

З матеріалів справи слідує, що оскаржувана постанова прийнята відповідачем 16.11.2020, натомість лист Київської територіальної організації Політичної партії Європейська солідарність до ТВК надійшов 18.11.2020, а відтак останній не був підставою для прийняття оскаржуваної постанови, а тому не є належним доказом в розумінні ст. 78 КАС України.

Суд також вважає, за можливе задовольнити позовні вимоги ОСОБА_1 в частині зобов`язання відповідача зареєструвати його депутатом Обухівської міської ради Обухівського району Київської області обраним у єдиному багатомандатному виборчому окрузі від Київської територіальної організації Політичної партії "Європейська солідарність" на перших місцевих виборах 25.10.2020 та мотивує це наступним.

Відповідно до п.2, п.4, п.10 ч.2 ст.245 КАС України у разі задоволення позову суд може прийняти рішення, зокрема, про визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень; про визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії; інший спосіб захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист таких прав, свобод та інтересів.

Відповідно до ч.4 ст.245 КАС України, у випадку, визначеному пунктом 4 частини другої цієї статті, суд може зобов`язати відповідача - суб`єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд.

З матеріалів справи слідує, що для прийняття рішення про реєстрацію позивача депутатом місцевої ради було виконано всі умови, визначені законом, що не спростовано відповідачем в даній справі. Окрім того, відповідачем не надано і матеріали справи не містять доказів, які б свідчили про наявність інших підстав, передбачених ст. 283 ВК України, які не залежать від дій позивача, для відмови у реєстрації останнього депутатом місцевої ради.

Відповідно до пункту 30 рішення Європейського Суду з прав людини у справі Hirvisaari v. Finland від 27 вересня 2001 року, рішення судів повинні достатнім чином містити мотиви, на яких вони базуються для того, щоб засвідчити, що сторони були заслухані, та для того, щоб забезпечити нагляд громадськості за здійсненням правосуддя .

Згідно пункту 29 рішення Європейського Суду з прав людини у справі Ruiz Torija v. Spain від 9 грудня 1994 року, статтю 6 не можна розуміти як таку, що вимагає пояснень детальної відповіді на кожний аргумент сторін. Відповідно, питання, чи дотримався суд свого обов`язку обґрунтовувати рішення може розглядатися лише в світлі обставин кожної справи

Згідно пункту 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення.

З огляду на зазначене, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позову.

Відповідно до ч.1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Судом встановлено, що звертаючись до суду з позовом, позивачем були понесені витрати у вигляді сплаченого судового збору в розмірі 840, 80 грн. відповідно до квитанції 0.0.1910225505.1 від 18.11.2010. Враховуючи результати розгляду справи, за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень - Обухівської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області відшкодуванню підлягають судові витрати в сумі 840, 80грн.

Керуючись статтями 9, 14, 73-78, 90, 143, 242-246, 250, 255, 272, 273-278 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

в и р і ш и в:

Адміністративний позов ОСОБА_1 задовольнити.

Визнати протиправною та скасувати постанову Обухівської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області № 218 від 16.11.2020.

Зобов`язати Обухівську міську територіальну виборчу комісію Обухівського району Київської області (код ЄДРПОУ 43755857, адреса: 08702, Київська обл., м. Обухів, вул. Київська, буд. 117) зареєструвати депутатом Обухівської міської ради Обухівського району Київської області обраним у єдиному багатомандатному виборчому окрузі від Київської територіальної організації Політичної партії "Європейська солідарність" на перших місцевих виборах 25.10.2020 ОСОБА_1 (ідентифікаційний код НОМЕР_1 , адреса: АДРЕСА_1 ).

Стягнути на користь ОСОБА_1 (ідентифікаційний код НОМЕР_1 , адреса: АДРЕСА_1 ) за рахунок бюджетних асигнувань Обухівської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області (код ЄДРПОУ 43755857, адреса: 08702, Київська обл., м. Обухів, вул. Київська, буд. 117) судові витрати у сумі 840,80грн. (вісімсот сорок гривен 80 копійок).

Рішення набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі його апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом двох днів з дня його проголошення, а на судове рішення, ухвалене до дня голосування, - не пізніш як за чотири години дор початку голосування.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.

Суддя Я.В. Горобцова

Горобцова Я.В.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.11.2020
Оприлюднено20.11.2020
Номер документу92954538
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —320/11848/20

Рішення від 19.11.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Горобцова Я.В.

Ухвала від 18.11.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Горобцова Я.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні