ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
Іменем України
18 листопада 2020 рокуСєвєродонецькСправа № 360/3514/20
Суддя Луганського окружного адміністративного суду Борзаниця С.В., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Луганській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Олтон Груп про стягнення коштів за податковим боргом,
ВСТАНОВИВ:
До Луганського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Головного управління ДПС у Луганській області (далі також - позивач, ГУ ДПС у Луганській області) до Товариства з обмеженою відповідальністю Олтон Груп (далі також - відповідач, ТОВ Олтон Груп ), в якій просить стягнути кошти з рахунків у банках, обслуговуючих Товариство з обмеженою відповідальністю Олтон Груп податкову заборгованість на загальну суму 81320,16 грн, у тому числі з рахунку в системі електронного адміністрування ПДВ суму податкової заборгованості з ПДВ - 79920,16 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що ТОВ Олтон Груп зареєстровано Сєвєродонецькою міською радою Луганської області 08.04.2019 (номер державної реєстрації 13831020000005406) та з 09.04.2019 перебуває на обліку в ДПІ у м. Сєвєродонецьку Сєвєродонецького управління Головного управління ДПС у Луганській області, як платник податків за основним місцем обліку.
Станом на 03.09.2020 за ТОВ Олтон Груп обліковується податкова заборгованість в сумі 81320,16 грн за період з 30.12.2019 по 31.08.2020.
Податковий борг складається з податку на додану вартість - 79920,16 грн.: податкові зобов`язання - 58008,00 грн., штрафні санкції - 18388,00 грн., пеня - 3524,16 грн. та податку на прибуток підприємств - 1400,00 грн., за податковими зобов`язаннями.
ГУ ДПС у Луганській області було сформовано податкову вимогу від 27.02.2020 № 24071-52, яка направлена 28.02.2020 рекомендованим листом з повідомленням про вручення поштового відправлення та вручена уповноваженій особі відповідача 02.03.2020. Незважаючи на вжиті заходи, податковий борг Відповідача залишається несплаченим.
Представник позивача в судове засідання не прибув, про дату, час і місце судового розгляду повідомлений належним чином, надіслав заяву про розгляд справи за відсутності представника ГУ ДПС у Луганській області, позовні вимоги підтримав у повному обсязі, просив їх задовольнити (арк. спр. 62).
Представник відповідача в судове засідання не прибув, про дату, час і місце судового розгляду повідомлений належним чином. Поштове відправлення із судовою повісткою, направлене на адресу відповідача, не вручене адресату (арк. спр. 61). Відповідно до частини одинадцятої статті 126 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Відповідно до частини дев`ятої статті 205 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Оскільки сторони про час, дату та місце судового розгляду повідомлені належним чином, відсутня потреба заслухати свідка чи експерта, суд вважає за можливе розглянути справу у письмовому провадженні на підставі наявних у ній доказів.
По справі вчинені такі процесуальні дії.
Ухвалою суду від 28.09.2020 відкрито провадження в адміністративній справі, у задоволенні клопотання позивача про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін на 21.10.2020 (арк. спр. 43-44).
У період з 20.10.2020 по 06.11.2020 головуючий -суддя Борзаниця С.В. перебував на лікарняному. Судове засідання призначено на 18.11.2020.
Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 72-77, 90 КАС України, суд встановив таке.
Товариство з обмеженою відповідальністю Олтон Груп (ідентифікаційний код: 03327983, місцезнаходження: 93404, Луганська обл., м. Сєвєродонецьк, вул. Єгорова, буд. 22, офіс 106/1) зареєстровано в якості юридичної особи з 08.04.2019 та перебуває за основним місцем обліку в ДПІ у м. Сєвєродонецьку Сєвєродонецького управління ГУ ДПС у Луганській області, як платник податків за основним місцем обліку (арк.спр. 35-36, 47).
Вирішуючи адміністративну справу по суті заявлених вимог, суд виходить з такого.
Стаття 67 Конституції України передбачає, що кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України (далі - ПК України).
У відповідності із статтею 14 ПК України:
- грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.39 пункту 14.1);
- податкове зобов`язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк) (підпункт 14.1.156 пункту 14.1);
- штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - плата у вигляді фіксованої суми та/або відсотків, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, а також штрафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.265 пункту 14.1);
- пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахованих на суми грошових зобов`язань, не сплачених у встановлені законодавством строки (підпункт 14.1.162 пункту 14.1);
- податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання (підпункту 14.1.175 пункту 14.1).
Згідно з пунктом 54.1 статті 54 ПК України Крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.
У відповідності із пунктом 49.18 статті 49 ПК України податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює:
- календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця (підпункт 49.18.1);
- календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя) (підпункт 49.18.2);
- календарному року, крім випадків, передбачених підпунктами 49.18.4 та 49.18.5 цього пункту - протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року (підпункт 49.18.3);
- календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб - до 1 травня року, що настає за звітним (підпункт 49.18.4);
- календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб підприємців протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року (підпункт 49.18.5).
Відповідно до пункту 50.1 статті 50 ПК України у разі якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених статті 102 цього Кодексу) платник податків самостійно виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації (крім обмежень, визначених цією статтею), він зобов`язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинного на час подання уточнюючого розрахунку.
Платник податків, який самостійно виявляє факт заниження податкового зобов`язання минулих податкових періодів, зобов`язаний, за винятком випадків, установлених пунктом 50.2 цієї статті, зокрема надіслати уточнюючий розрахунок і сплатити суму недоплати та штраф у розмірі трьох відсотків від такої суми до подання такого уточнюючого розрахунку.
Відповідно до пункту 57.1 статті 57 ПК України платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Порядок обчислення податку на додану вартість визначений Розділом V ПК України, у тому числі:
Статтею 203 ПК України визначено, що податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця (пункт 203.1).
Згідно з пунктом 203.2 статті 203 ПК України платник податку зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку.
Відповідно до пункту 201.10 статті 201 ПК України реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватись з урахуванням граничних строків:
- для податкових накладних /розрахунків коригування податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;
- для податкових накладних /розрахунків коригування податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;
- для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).
Відповідачем до ДПІ у м. Сєвєродонецьку ГУ ДФС у Луганській області подано податкову декларацію з податку на додану вартість за листопад 2019 року по строку сплати 30.12.2019 в сумі 2,00 грн (арк. спр. 10).
Відповідачем до ДПІ у м. Сєвєродонецьку ГУ ДФС у Луганській області подано податкову декларацію з податку на додану вартість за липень 2020 року по строку сплати 31.08.2020 в сумі 1,00 грн (арк. спр. 11-12).
17.10.2019 посадовою особою Головного управління ДПС у Луганській області проведено камеральну перевірку даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість ТОВ Олтон Груп за серпень 2019 року, за результатами якої складено акт від 17.10.2019 № 287/12-32-52-04-12/42937390, у висновках якого встановлено порушення пункту 198.6 статті 198 Податкового кодексу України, в результаті чого завищено податковий кредит на суму ПДВ 58005 грн, що призвело до заниження суми позитивного значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду, яке сплачується до державного бюджету на суму 58005 грн (арк. спр. 13-17).
На підставі акта перевірки від 17.10.2019 № 287/12-32-52-04-12/42937390 Головним управлінням ДПС у Луганській області винесено податкове повідомлення-рішення форми Р від 04.12.2019 № 0026915204, яким відповідачу збільшено за податковим зобов`язанням з податку на додану вартість на суму 58005,00 грн та застосовано штрафну санкцію у розмірі 25% на суму 14501,25 грн (арк. спр. 19-20), яке було направлено на податкову адресу платника податків рекомендованим листом з повідомленням 05.12.2020 та вважається отриманим згідно з поштового повідомлення (арк. спр. 21).
04.12.2019 посадовою особою Головного управління ДПС у Луганській області проведено камеральну перевірку камеральну перевірку податкової звітності з податку на додану вартість ТОВ Олтон Груп з питань своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків користування до податкових накладних в ЄРПН за серпень, вересень 2019 року, за результатами якої складено акт від 04.12.2019 № 685/12-32-52-04-12/42937390, у висновках якого встановлено про несвоєчасну реєстрацію ТОВ Олтон Груп податкових накладних та/або розрахунків користування до податкових накладних в ЄРПН за серпень, вересень 2019 року. Відповідальність за порушення строків реєстрації податкових накладних в ЄРПН передбачена пунктом 120-1.1 статті 120-1 Податкового кодексу України (арк. спр. 22-24).
На підставі акта перевірки від 04.12.2019 № 128/12-32-52-05-12/40273570 Головним управлінням ДФС у Луганській області винесено податкове повідомлення-рішення форми Н від 21.01.2020 № 0002055204, яким до відповідача застосовано штраф в розмірі 10 % у сумі 3886,75 грн (арк. спр. 26-27), яке було направлено на податкову адресу платника податків рекомендованим листом з повідомленням 22.01.2020 та вважається отриманим згідно з поштового повідомлення (арк. спр. 28).
Відповідач правом оскаржити зазначені податкові повідомлення-рішення не скористався, у визначений пунктом 57.3 статті 57 ПК України строк грошове зобов`язання, визначене контролюючим органом, у повному обсязі не сплатив.
Також, згідно із підпунктом 129.1.3 пункту 129.1 статті 129 ПК України нарахування пені розпочинається при нарахуванні суми податкового зобов`язання, визначеного платником податків або податковим агентом, - після спливу 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов`язання.
Нарахування пені закінчується у день зарахування коштів на відповідний рахунок органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, та/або в інших випадках погашення податкового боргу та/або грошових зобов`язань. У разі часткового погашення податкового боргу сума такої частки визначається з урахуванням пені, нарахованої на таку частку (підпункти 129.3.1, 129.3.4 пункту 129.3 статті 129 Податкового кодексу України).
Відповідно до пункту 129.4 статті 129 Податкового кодексу України на суми грошового зобов`язання, визначеного підпунктом 129.1.3 пункту 129.1 цієї статті (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), нараховується пеня за кожний календарний день прострочення у його сплаті, включаючи день погашення, із розрахунку 100 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день.
Згідно з пунктом 129.5 статті 129 Податкового кодексу України зазначений розмір пені застосовується щодо всіх видів податків, зборів та інших грошових зобов`язань, крім пені, яка нараховується за порушення строку розрахунку у сфері зовнішньоекономічної діяльності, що встановлюється відповідним законодавством.
Через несвоєчасну сплату узгоджених податкових зобов`язань відповідачу нарахована пеня у розмірі 3524,16 грн (арк. спр. 7).
Порядок справляння податку на прибуток підприємства регламентований Розділом ІІІ Податкового кодексу України.
Підпунктом 134.1.1. пункту 134.1. статті 134 ПК України визначено, що об`єктом оподаткування є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності.
Відповідно до пункту 135.1. статті 135 ПК України базою оподаткування є грошове вираження об`єкту оподаткування, визначеного згідно із статтею 134 цього Кодексу з урахуванням положень цього Кодексу.
Ставка податку визначена пунктом 136.1. статті 136 ПК України та становить 18 відсотків.
Згідно з пункту 137.1. статті 137 ПК України податок нараховується платником самостійно за ставкою, визначеною статтею 136 цього Кодексу, від бази оподаткування, визначеної згідно зі статтею 135 цього Кодексу.
ТОВ Олтон Груп подана податкова декларація з податку на прибуток підприємств за 2019 рік по строку сплати 10.03.2020 в сумі 1400,00 грн (арк. спр. 31-32).
Наявність у ТОВ Олтон Груп податкового боргу в розмірі 81320,16 грн, у тому числі податкового боргу з податку на додану вартість у сумі 79920,16 грн, а саме: податкові зобов`язання - 58008,00 грн., штрафні санкції - 18388,00 грн., пеня - 3524,16 грн, та з податку на прибуток підприємств у сумі 1400,00 грн за податковими зобов`язаннями станом на час розгляду даної справи підтверджена розрахунками податкового боргу (арк. спр. 6, 7, 30) та відображена в інтегрованій картці платника податків за вказаними видами платежів (арк. спр. 8-9, 29, 63-65).
Пунктом 95.1 статті 95 ПК України регламентовано, що контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини (пункти 95.2 та 95.3 статті 95 ПК України).
ГУ ДПС у Луганській області було сформовано податкову вимогу від 27.02.2020 № 24071-52, яку направлено 28.02.2020 рекомендованим листом з повідомленням про вручення поштового відправлення та вручено уповноваженій особі відповідача 02.03.2020 (арк. спр. 33).
Вищезазначені вимоги у встановленому законом порядку не оскаржувались, податковим органом не скасовувались та не відкликались, а тому є узгодженими.
Оскільки податкова вимога від 27.02.2020 № 24071-52 є чинною (доказів про скасування або відкликання податкової вимоги суду не надано), суд дійшов висновку, що контролюючим органом при зверненні до суду дотримано вимоги статті 95 ПК України.
Згідно з підпунктом 19-1.1.22 пункту 19-1.1 статті 19-1 ПК України контролюючі органи виконують такі функції, крім особливостей, передбачених для державних податкових інспекцій статтею 19-3 цього Кодексу, здійснюють погашення податкового боргу, стягнення своєчасно ненарахованих та/або несплачених сум єдиного внеску та інших платежів.
Відповідно до пункту 41.1 статті 41 ПК України контролюючими органами є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову, державну митну політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового та митного законодавства, законодавства з питань сплати єдиного внеску та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган (далі - центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику), його територіальні органи.
Органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень. Стягнення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється (пункт 41.2 статті 41 ПК України).
З вищевикладеного слідує, що у межах спірних правовідносин контролюючим органом, уповноваженим здійснювати стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини є Головне управління ДПС у Луганській області.
Враховуючи, що відповідачем за час розгляду даної справи податковий борг у загальному розмірі 81320,16 грн не сплачений, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню повністю.
Питання про розподіл судових витрат судом не вирішується, оскільки відповідно до частини другої статті 139 КАС України у справах, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Керуючись статтями 2, 9, 139, 241-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Позов Головного управління ДПС у Луганській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Олтон Груп про стягнення коштів за податковим боргом задовольнити.
Стягнути кошти з рахунків у банках, обслуговуючих Товариства з обмеженою відповідальністю Олтон Груп (ідентифікаційний код: 42937390, місцезнаходження: 93404, Луганська обл., м. Сєвєродонецьк, вул. Єгорова, буд. 22, офіс 106/1), податкову заборгованість на загальну суму 81320,16 грн (вісімдесят одна тисяча триста двадцять гривень 16 коп.), у тому числі з рахунку в системі електронного адміністрування ПДВ суму податкової заборгованості з ПДВ - 79920,16 грн (сімдесят дев`ять тисяч дев`ятсот двадцять грн 16 коп.).
Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Першого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або справа розглянута в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя С.В. Борзаниця
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.11.2020 |
Оприлюднено | 23.11.2020 |
Номер документу | 92954641 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
С.В. Борзаниця
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні