Рішення
від 19.11.2020 по справі 460/6931/20
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

19 листопада 2020 року м. Рівне №460/6931/20

Рівненський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Махаринця Д.Є. розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом

Головного управління ДПС у Рівненській області доКвартирно-експлуатаційного відділу м.Рівне про стягнення податкового боргу, - В С Т А Н О В И В:

Головне управління ДПС у Рівненській області звернулося до суду з позовною заявою до Квартирно-експлуатаційного відділу м. Рівне про стягнення коштів за податковим боргом в сумі 5466409,81 грн.

Ухвалою суду від 24.09.2020 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі, вирішено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження та встановлено відповідачу строк для подання відзиву на позовну заяву.

Відповідачем подано відзив у якому він вказав, що ним сплачено заборгованість за податковою вимогою форми "Ю" №2797-53 від 24.09.2019 року на підставі рішення Рівненського окружного адміністративного суду від 07.02.2020 у справі №460/4001/19 у зв`язку з чим просив суд відмовити у задоволенні позову повністю.

Оскільки розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження, то відповідно до ч.4 ст.229 КАС України, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Дослідивши позовну заяву, повно та всебічно з`ясувавши всі обставини справи в їх сукупності на підставі чинного законодавства, перевіривши їх дослідженими доказами, суд встановив наступне.

Судом встановлено, що за даними обліку позивача за Квартирно-експлуатаційним відділом м.Рівне станом на 21.08.2020 рахується податковий борг в сумі 5466409,81 грн, з них: земельний податок з юридичних осіб смт.Гоща в сумі - 42056,56 грн., в тому числі пеня в сумі 6561,89 грн; м.Костопіль - 158006,76 грн., в тому числі пеня -11376,30грн., ОТГ Мала Любаша - 5266346,49 грн. в тому числі пеня - 1421968,91 грн.

Вказаний податковий борг виник на підставі податкових повідомлень - рішень відповідача та нарахованої податкової органом пені.

Судом також встановлено, що з метою погашення податкового боргу Головним управління ДФС у Рівненській області для Квартирно-експлуатаційного відділу м. Рівне було сформовано та надіслано податкову вимогу форми "Ю" №2737-53 від 24.09.2019 на суму 10159591,92 грн.

Доказів оскарження вказаних податкових повідомлень - рішень та податкової вимоги у встановленому законом порядку, відповідачем до суду не надано.

Вказані обставини підтверджуються також дослідженими судом доказами: податковими повідомленнями-рішеннями, податковою вимогою з доказом її вручення відповідачу, розрахунком виникнення податкової заборгованості по нарахованих (донарахованих) сумах згідно карток особових рахунків, витягами з інтегрованої картки платника, довідкою про стан розрахунків відповідача з бюджетом, актами проведених перевірок, копії яких наявні у матеріалах справи.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Стаття 67 Конституції України передбачає, що обов`язок кожного сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відповідно до пп.16.1.4 п.16.1 ст.16 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи (п.36.1 ст. 36 Податкового кодексу України).

Відповідно до вимог пп.14.1.175 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.

Згідно з п.59.1 ст.59 Податкового кодексу України, у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Податкова вимога - письмова вимога контролюючого органу до платника податків щодо погашення суми податкового боргу (пп.14.1.153 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України).

Матеріалами справи підтверджено, що відповідачу було виставлено податкову вимогу форми "Ю" №2737-53 від 24.09.2019, яка отримана відповідачем 30.09.2019, про що поставлено відповідний підпис на повідомленні про вручення поштового відправлення.

У встановленому порядку податкова вимога не оскаржувалася.

Оскільки, відповідачем не оскаржено податкові повідомлення-рішення та податкову вимогу форми "Ю" №2737-53 від 24.09.2019, то загальна сума податкового боргу є узгодженою і підлягає сплаті.

Пунктами 41.1, 41.2 статті 41 Податкового кодексу України визначено, що контролюючими органами є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову, державну митну політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового та митного законодавства, законодавства з питань сплати єдиного внеску та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган (далі - центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику), його територіальні органи.

Органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень. Стягнення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється.

Згідно з пп.20.1.34 п. 20.1. ст. 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Згідно з п. 95.1. ст. 95 Податкового кодексу України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Відповідно до п. 95.3. ст. 95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Відповідно до п. 87.1. ст. 87 Податкового кодексу України джерелами самостійної сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів.

Таким чином, судом встановлено, що за відповідачем рахується заборгованість по земельному податку з юридичних осіб на загальну суму 5466409,81 грн.

Відповідно до пункту 59.5. ст. 59 Податкового кодексу України у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.

У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

Відповідно до підпункту 14.1.162 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахована на суми грошових зобов`язань у встановлених цим Кодексом випадках та не сплачена у встановлені законодавством строки.

Відповідно до статті 129 Податкового кодексу України нарахування пені розпочинається:

при нарахуванні суми грошового зобов`язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків податкового зобов`язання, визначеного цим Кодексом (у тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження);

при нарахуванні суми податкового зобов`язання, визначеного контролюючим органом у випадках, не пов`язаних з проведенням податкових перевірок, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов`язання (в тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження);

при нарахуванні суми податкового зобов`язання, визначеного платником податків або податковим агентом, у тому числі у разі внесення змін до податкової звітності внаслідок самостійного виявлення платником податків помилок відповідно до статті 50 цього Кодексу, - після спливу 90 календарних днів (270 календарних днів у разі здійснення платником податків самостійного коригування відповідно до підпункту 39.5.4 пункту 39.5 статті 39 цього Кодексу), наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов`язання.

Нарахування пені закінчується:

у день зарахування коштів на відповідний рахунок органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів та/або в інших випадках погашення податкового боргу та/або грошових зобов`язань (підпункт 129.3.1 пункту 129.1 статті 129 Кодексу).

Відповідно до абзацу 11 пункту 52-1 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), платникам податків не нараховується пеня, а нарахована, але не сплачена за цей період пеня підлягає списанню.

Абзацом 7 пункту 2 глави 1 розд. ІІ Порядку ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 07.04.2016 № 422 (далі - Порядок № 422), встановлено, що ІКП відкриваються автоматично кожному платнику у разі:

нарахування сум грошових зобов`язань і пені з податків, зборів та сум єдиного внеску, самостійно визначених платником (за фактом надходження податкових декларацій, розрахунків, уточнюючих розрахунків)…

Облік нарахованих і сплачених сум податків, зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску відображається в ІКП окремими обліковими операціями в хронологічному порядку. При цьому кожна операція фіксується в окремому рядку із зазначенням виду операції та дати її проведення.

Зокрема, після внесення сум автоматично проводиться розрахунок пені та проведення відповідних операцій щодо нарахування пені в ІКП.

Отже, в ІКП міститься повна інформація щодо нарахованих та сплачених сум податків та зборів в хронологічному порядку.

Відповідно до пункту 7 розділу ІІІ Порядку №422 Правила нарахування та погашення пені за несвоєчасно сплачені суми платежів, що контролюються органами ДФС

1. Нарахування пені розпочинається:

після закінчення строків погашення узгодженого грошового зобов`язання на суму податкового боргу нараховується пеня:

1) при самостійному нарахуванні суми грошового зобов`язання платником податків - після спливу 90 днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов`язання, визначеного Податковим кодексом України;

2) при нарахуванні суми грошового зобов`язання контролюючими органами - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов`язання, визначеного у податковому повідомленні-рішенні згідно з Податковим кодексом України;

у день настання строку погашення податкового зобов`язання, нарахованого контролюючим органом або платником податків у разі виявлення його заниження на суму такого заниження та за весь період заниження (у тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження);

у день настання строку погашення податкового зобов`язання, визначеного податковим агентом при виплаті (нарахуванні) доходів на користь платників податків - фізичних осіб та/або органом ДФС під час перевірки такого податкового агента.

Нарахування пені (крім пені, передбаченої підпунктами 129.1.2 та 129.1.3 пункту 129.1 статті 129 глави 12 розділу ІІ Податкового кодексу України) здійснюється у день фактичного погашення податкового боргу (частини податкового боргу).

Нарахування пені закінчується:

у день зарахування коштів на відповідний рахунок органу Казначейства та/або в інших випадках погашення податкового боргу та/або грошових зобов`язань;

у день проведення взаєморозрахунків непогашених зустрічних грошових зобов`язань відповідного бюджету перед таким платником податків;

у день запровадження мораторію на задоволення вимог кредиторів (при винесенні відповідної ухвали суду у справі про банкрутство або прийнятті відповідного рішення Національним банком України);

при прийнятті рішення про скасування або списання суми податкового боргу (його частини).

Згідно з інтегрованою карткою платника податку Квартино-експлуатаційного відділу м.Рівне (код ЄДРПОУ 08005801) вид бюджету 50 (МIСЦЕВИЙ БЮДЖЕТ) 18010500 ЗЕМЕЛЬНИЙ ПОДАТОК З ЮРИДИЧНИХ ОСIБ СМТ. ГОЩА вбачається, що 20.05.2020 року в зв`язку із добровільною сплатою податкового боргу в сумі 44368,33 грн., що рахувався за відповідачем станом на 31.12.2019 року, в день зарахування коштів нараховано пеню в розмірі 6561,89 грн.

Згідно з інтегрованою карткою платника податку Квартино-експлуатаційного відділу м.Рівне (код ЄДРПОУ 08005801) вид бюджету 50 (МIСЦЕВИЙ БЮДЖЕТ) код класифікації доходів бюджету 18010500 ЗЕМЕЛЬНИЙ ПОДАТОК З ЮРИДИЧНИХ ОСIБ М.КОСТОПІЛЬ вбачається, що 20.05.2020 року в зв`язку із добровільною сплатою податкового боргу в сумі 80635,51 грн., що рахувався за відповідачем станом на 31.12.2019 року, в день зарахування коштів нараховано пеню в розмірі 11376,3 грн.

Згідно з інтегрованою карткою платника податку Квартино-експлуатаційний відділ м.Рівне (код ЄДРПОУ 08005801) вид бюджету 50 (МIСЦЕВИЙ БЮДЖЕТ) код класифікації доходів бюджету 18010500 ЗЕМЕЛЬНИЙ ПОДАТОК З ЮРИДИЧНИХ ОСIБ ОТГ. С.МАЛА ЛЮБАША вбачається, що 20.05.2020 року в зв`язку із добровільною сплатою податкового боргу в сумі 10078960,41 грн., що рахувався за відповідачем станом на 30.04.2020 року, в день зарахування коштів нараховано пеню в розмірі 1421968,52 грн.

Зазначене свідчить про безперервність існування податкового боргу станом на 20.05.2020 року, оскільки відповідачем у день зарахування коштів зі сплати податкового боргу самостійно пеню не погашено, а отже твердження відповідача про те, що заборгованість ним погашена в повному обсязі згідно вимоги форми "Ю" №2737-53 від 24.09.2019 не знайшла свого підтвердження в ході розгляду справи.

Щодо обґрунтувань відповідача, викладених у відзиві, суд зазначає наступне.

Згідно ч. 2 ст. 14 Закону України "Про Збройні Сили України" від 06.12.1991 р. № 1934-XII земля, води, інші природні ресурси, а також майно, закріплені за військовими частинами, військовими навчальними закладами, установами та організаціями Збройних Сил України, є державною власністю, належать їм на праві оперативного управління та звільняються від сплати усіх видів податків відповідно до законів з питань оподаткування.

Між тим, основним законом, який регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства є Податковий кодекс України, який є спеціальним законом у вказаних правовідносинах .

Норми Податкового кодексу України не звільняють відповідача як державну установу, створену Міністерством оборони України для забезпечення життєдіяльності і функціонування військових частин та установ, у межах відповідальності установи з питань квартирно-експлуатаційного забезпечення Збройних Сил України, розвитку системи технічної експлуатації казармено-житлового фонду та комунальних споруд з метою підтримання військ (сил) у стані бойової та мобілізаційної готовності від сплати податку за землю.

Відповідно до п.269.1 ст. 269 Податкового кодексу України платниками податку є: власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі.

Згідно з ст.284 Податкового кодексу України органи місцевого самоврядування до 25 грудня року, що передує звітному, подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки рішення щодо ставок земельного податку та наданих пільг зі сплати земельного податку юридичним та/або фізичним особам за формою, затвердженою Кабінетом Міністрів України.

Однак відповідачем не надано суду рішення органу місцевого самоврядування щодо надання Квартирно-експлуатаційному відділу м.Рівне пільг зі сплати земельного податку, зокрема, повного звільнення від сплати земельного податку.

Таким чином, відповідач відповідно до вимог Податкового кодексу України не є звільненим від обов`язку сплати податку, не має відповідних пільг щодо його сплати, самостійно подавав контролюючому органу декларації з земельного податку, є самостійною платоспроможною юридичною особою, що не ліквідована (не оголошена банкрутом), а тому зобов`язаний виконувати взяті на себе податкові зобов`язання.

Висновки аналогічного характеру викладено в постанові Верховного Суду від 08.08.2019 у справі № 822/2081/16.

У сукупності викладених обставин, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підтверджені належними та допустимими доказами і підлягають до задоволення повністю.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Позивач, як суб`єкт владних повноважень, повністю обґрунтував обставини, на яких ґрунтуються його вимоги, а відповідач не довів ті обставини на яких ґрунтуються його заперечення.

Відповідно до ст. 139 КАС України судові витрати на користь сторін не присуджуються.

Керуючись статтями 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В :

Адміністративний позов Головного управління ДПС у Рівненській області (вул. Відінська, буд. 12, м. Рівне, 33023, ЄДРПОУ 43142449) до Квартирно-експлуатаційного відділу м.Рівне (вул. Чернишова, 8, м. Рівне, 33000, ЄДРПОУ 08005801) про стягнення коштів за податковим боргом в сумі 5466409,81 грн., - задовольнити повністю.

Стягнути з Квартирно-експлуатаційного відділу м.Рівне, яке має податковий борг по земельному податку, з рахунків платника на загальну суму боргу 5466409,81 грн., по наступним реквізитам:

18010566 (земельний податок з юридичних осіб) смт.Гоща - 42056,56грн. на рахунок UA938999980000033211811017066, банк отримувача - Казначейство України (ЕАП), МФО 899998, ЄДРПОУ 37870717, одержувач УК у Гощанському районі/смт.Гоща/18010500;

18010531 (земельний податок з юридичних осіб) м.Костопіль - 158006,76 грн. на рахунок UA668999980000033215811017222, банк отримувача - Казначейство України (ЕАП), МФО 899998, ЄДРПОУ 37959370, одержувач УК у Костоп.р-ні/ м.Костопіль/18010500;

18010521 (земельний податок з юридичних осіб) отг.Мала Любаша - 5266346,49 грн. на рахунок UA848999980000033213811017451, банк отримувача - Казначейство України (ЕАП), МФО 899998, ЄДРПОУ 37959370, одержувач, УК у Костоп./отг с.Мал.Любаша/ 18010500.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя Д.Є. Махаринець

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.11.2020
Оприлюднено23.11.2020
Номер документу92955450
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —460/6931/20

Ухвала від 28.04.2021

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Д.Є. Махаринець

Рішення від 19.11.2020

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Д.Є. Махаринець

Ухвала від 24.09.2020

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Д.Є. Махаринець

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні