Рішення
від 19.11.2020 по справі 620/3994/20
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

19 листопада 2020 року м. Чернігів Справа № 620/3994/20

Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді - Бородавкіної С.В.,

розглянувши у спрощеному позовному провадженні без повідомлення (виклику) сторін справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Команської сільської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії,

У С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 (далі - ОСОБА_1 ) 16.09.2020 (відповідно до відбитку штампу на конверті) звернувся до суду з адміністративним позовом до Команської сільської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області (далі - Команська сільрада), у якому просить:

- визнати протиправними дії відповідача щодо відмови присвоїти адресу згідно поданої ним заяви на об`єкти нерухомості в АДРЕСА_1 ;

- зобов`язати відповідача повторно розглянути його заяву, подану в серпні 2020 року, щодо присвоєння адреси на об`єкти нерухомості в АДРЕСА_1 та прийняти рішення відповідно до Тимчасового порядку реалізації експериментального проекту з присвоєння адреси об`єктам будівництва та об`єктам нерухомого майна, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.03.2019 №367.

Свої вимоги мотивує тим, що з метою присвоєння адреси на об`єкт нерухомого майна для подальшої його реєстрації, ним до Команської сільради було подано всі достатні та наявні документи, передбачені Тимчасовим порядком, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 27.03.2019 №367, а тому відмова відповідача у задоволенні його заяви є протиправною. Крім того, зазначив, що відсутність у об`єкта нерухомого майна адреси унеможливлює отримання правовстановлюючих документів на нього.

Ухвалою судді Чернігівського окружного адміністративного суду від 23.09.2020 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін. Установлено відповідачу строк для надання відзиву на позов.

У визначений судом строк Команська сільрада подала відзив на позов, у якому позовні вимоги не визнала, просила відмовити у їх задоволенні та зазначила, що позивач не надав передбачених пунктом 29 Тимчасового порядку документів, які є підставою для присвоєння адреси об`єкту нерухомості, у зв`язку із чим відповідачем прийнято рішення про відмову у задоволенні заяви ОСОБА_1 .

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, судом встановлено таке.

Як зазначає у поданому позові ОСОБА_1 , після смерті його батька він прийняв спадщину, до якої у тому числі входила колгоспна лазня. Зазначена споруда, відповідно до Генерального плану 1975 року, значилась під пунктом 10 як лазня .

Рішенням Команської сільради 28 сесії 5 скликання від 29.09.2009, ОСОБА_1 надано дозвіл на розробку матеріалів вибору земельної ділянки, орієнтовною площею 0,10 га, щодо відведення її у власність для індивідуального дачного будівництва, що знаходиться в межах села Чулатів Команської сільської ради, за рахунок земель запасу (а.с. 23).

Рішенням Виконавчого комітету Команської сільради від 24.12.2009 №44 позивачу надано дозвіл на виготовлення проектної документації щодо реконструкції господарської будівлі під дачний будинок по АДРЕСА_1 (а.с. 7).

На замовлення ОСОБА_1 у 2010 році ПП Елітзем виготовлено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність, загальною площею 0,1000 га, для індивідуального дачного будівництва, що знаходиться в межах АДРЕСА_1 , Команської сільради (а.с. 21-44).

Також Н. -Сіверським МБТІ розроблено позивачу Технічний паспорт на житловий будинок (станом на 2012 рік) на АДРЕСА_1 , відповідно до якого загальна площа об`єкту нерухомості складає 746,7 кв. м (IV поверхи) (а.с. 10-20).

03.10.2017 посадовою особою Головного управління Держгеокадастру у Чернігівській області складено акт перевірки дотримання вимог земельного законодавства за об`єктом - земельною ділянкою №390-ДК/374/АП/09/01/-17, відповідно до якого факт самовільного зайняття гр. ОСОБА_1 земельної ділянки по АДРЕСА_1 сільради не встановлено. Одночасно, у акті зафіксовано, що гр. ОСОБА_1 на земельній ділянці, площею 0,1000 га, здійснена комплексна забудова для використання під житло, відпочинок та комерційну діяльність. Комплекс забудов ОСОБА_1 розміщені на відстані 40-50 метрів від р. Десна та входять у відповідності зі статтею 60 Земельного кодексу України в прибережну смугу, яка повинна бути встановлена за окремими проектами землеустрою (а.с. 45-46).

Маючи зазначені документи, 10.08.2020 ОСОБА_1 звернувся до Команської сільради із заявою, у якій просив включити в порядок денний чергового засідання Виконавчого комітету Команської сільради питання про надання номеру його будівлям та спорудам по АДРЕСА_1 (а.с. 59).

Рішенням Виконавчого комітету Команської сільради від 27.08.2020 №21 позивачу відмовлено у присвоєнні поштової адреси об`єкту нерухомості в АДРЕСА_1 , у зв`язку з відсутністю правовстановлюючих документів на земельну ділянку та об`єкт нерухомості (а.с. 9).

Вважаючи вказану відмову протиправною, ОСОБА_1 звернувся до суду з відповідним адміністративним позовом.

Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд зазначає таке.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтями 25, 26 Закону України від 21.05.1997 №280/97-ВР Про місцеве самоврядування в Україні установлено, що сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.

У свою чергу, виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються питання прийняття рішень з питань адміністративно-територіального устрою в межах і порядку, визначених цим та іншими законами.

До відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать делеговані повноваження щодо обліку відповідно до закону об`єктів нерухомого майна незалежно від форм власності (підпункт 10 пункту б статті 30 Закону).

Відповідно до статті 37 вказаного Закону, до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать такі власні (самоврядні) повноваження: прийняття рішень про присвоєння, зміну, коригування, анулювання адрес об`єктів нерухомого майна у випадках та порядку, встановлених Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності" (пункт 1-1).

Статтею 26-3 Закону України від 17.02.2011 №3038-VI Про регулювання містобудівної діяльності (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) визначено, що адресою об`єкта нерухомого майна (далі - адреса) є унікальна структурована сукупність реквізитів, що використовуються для ідентифікації об`єкта та визначення місця його розташування на місцевості.

Порядок присвоєння адрес об`єктів нерухомого майна затверджується Кабінетом Міністрів України. Порядок не може передбачати обов`язок фізичних та юридичних осіб щодо отримання будь-яких дозволів, погоджень або інших документів дозвільного характеру, а також повноважень державних органів, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових осіб, підприємств, установ, організацій, утворених такими органами, видавати зазначені документи.

Адреса присвоюється об`єктам будівництва, будинкам, будівлям, спорудам, квартирам, гаражним боксам, машиномісцям, іншим житловим та нежитловим приміщенням, які є самостійними об`єктами нерухомого майна.

Адреса (крім реквізиту, визначеного пунктом 10 частини четвертої цієї статті) присвоюється, змінюється, коригується, анулюється: виконавчим органом сільської, селищної, міської ради - у разі, якщо об`єкт знаходиться у межах території, на яку поширюються повноваження сільської, селищної, міської ради.

27.03.2015 Кабінетом Міністрів України прийнято постанову №367, якою затверджено Тимчасовий порядок реалізації експериментального проекту з присвоєння адрес об`єктам будівництва та об`єктам нерухомого майна (далі - Тимчасовий порядок). Пунктом 2 вказаної постанови установлено, що присвоєння адрес об`єктам будівництва та об`єктам нерухомого майна з 1 липня 2019 р. здійснюється виключно відповідно до Тимчасового порядку реалізації експериментального проекту з присвоєння адрес об`єктам будівництва та об`єктам нерухомого майна, затвердженого цією постановою.

Відповідно до пункту 6 Тимчасового порядку рішення про присвоєння або зміну адреси об`єкта будівництва, об`єкта нерухомого майна відповідно до цього Порядку приймає уповноважений орган містобудування та архітектури (далі - уповноважений орган з присвоєння адреси).

Уповноваженим органом з присвоєння адреси може бути виконавчий орган сільської, селищної, міської ради - якщо об`єкт розташований у межах території, на яку поширюються повноваження сільської, селищної, міської ради.

Пунктом 29 Тимчасового порядку установлено перелік документів, які заінтересована особа зобов`язана подати уповноваженому органу для прийняття ним рішення про присвоєння адреси об`єкту нерухомого майна. Вказаний перелік є вичерпним та не підлягає розширеному трактуванню.

Зокрема, до заяви про присвоєння адреси об`єкту будівництва або об`єкту нерухомого майна додаються:

копія документа, що посвідчує право власності або користування земельною ділянкою, на якій споруджується (споруджено) об`єкт нерухомого майна, - якщо таке право власності або користування земельною ділянкою не зареєстровано в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно;

викопіювання з топографо-геодезичного плану у масштабі М 1:500 із зазначенням місця розташування запланованих об`єктів будівництва, а також головного входу до будинку (для будинків);

копія документа, що дає право на виконання будівельних робіт, - у разі присвоєння адреси об`єкту будівництва та якщо такий документ не внесений до єдиного реєстру документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів;

копія документа, що засвідчує прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об`єкта, - у разі присвоєння адреси об`єкту нерухомого майна та якщо такий документ не внесений до єдиного реєстру документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів.

Копії документів, які подаються для присвоєння адреси об`єкту будівництва, об`єкту нерухомого майна, засвідчуються замовником будівництва (його представником).

Разом з тим, ОСОБА_1 під час звернення до відповідача із заявою від 04.08.2020 правовстановлюючі документи, передбачені пунктом 29 Тимчасового порядку, надані не були.

Суд звертає увагу, що наявний у позивача Технічний паспорт, виготовлений Н.-Сіверським МБТІ, не є документом, що дає право на виконання будівельних робіт або засвідчує прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об`єкта, оскільки такі видаються виключно органами державного архітектурно-будівельного контролю. Так, технічний паспорт - це документ, що складається на основі матеріалів технічної інвентаризації об`єкта нерухомого майна та містить основні відомості про об`єкт нерухомого майна. Технічний паспорт не є правовстановлюючим документом на нерухоме майно.

Виготовлений позивачу Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність не затверджений у встановленому чинним законодавством порядку, відповідно він не може бути документом, що посвідчує право власності або користування земельною ділянкою, на якій ОСОБА_1 споруджено об`єкт нерухомого майна.

Відповідно до пункту 31 Тимчасового порядку підставою для відмови у присвоєнні адреси об`єкту будівництва, об`єкту нерухомого майна є подання неповного пакету документів, визначених пунктом 29 цього Порядку.

Враховуючи наведене, суд вважає, що Команська сільрада, приймаючи рішення від 27.08.2020 №21 про відмову ОСОБА_1 у присвоєнні поштової адреси об`єкту нерухомості в АДРЕСА_1 , діяла на підставі та у межах наданих повноважень, з урахуванням вимог Тимчасового порядку.

Відповідно до частин першої та другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи вищевикладене, з`ясувавши та перевіривши всі фактичні обставини справи, об`єктивно оцінивши докази, що мають юридичне значення, враховуючи основні засади адміністративного судочинства, вимоги законодавства України, суд вважає, що у задоволенні позову ОСОБА_1 слід відмовити.

Керуючись статтями 227, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

У задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 до Команської сільської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії - відмовити.

Рішення суду може бути оскаржене до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня виготовлення повного тексту. Апеляційна скарга, з урахуванням положень підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII ''Перехідні положення'' Кодексу адміністративного судочинства України, подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст рішення виготовлено 19 листопада 2020 року.

Позивач: ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , ідентифікаційний номер НОМЕР_1 , АДРЕСА_2 )).

Відповідач: Команська сільська рада Новгород-Сіверського району Чернігівської області (код ЄДРПОУ 04415382, вул. Молодіжна, 1-А, с. Комань, Новгород-Сіверський район, Чернігівська область, 16061).

Суддя С.В. Бородавкіна

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.11.2020
Оприлюднено20.11.2020
Номер документу92956235
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —620/3994/20

Рішення від 19.11.2020

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Бородавкіна С.В.

Ухвала від 23.09.2020

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Бородавкіна С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні