Рішення
від 05.10.2020 по справі 910/7906/20
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Київ

05.10.2020Справа № 910/7906/20

Господарський суд міста Києва у складі головуючого судді: Літвінової М.Є.

за участю секретаря судового засідання: Зінчук С.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи

За позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ВБК +"

до Приватного акціонерного товариства "Київ - Дніпровське міжгалузеве підприємство промислового залізничного транспорту"

про стягнення 7 931 791, 48 грн.

Представники учасників справи:

Від позивача: Теплюк В.С.;

Від відповідача: Боримська І.О.

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "ВБК +" (далі - позивач) звернулось до Господарського суду міста Києва з позовом до Приватного акціонерного товариства "Київ - Дніпровське міжгалузеве підприємство промислового залізничного транспорту" (далі - відповідач) про стягнення заборгованості в сумі 7 931 791, 48 грн. з яких: 6 773 779, 30 грн. основний борг, 3 % річних у розмірі 127 092, 00 грн., пеня у розмірі 1 017 188, 29 грн. та збитки від інфляції у розмірі 13 731, 89 грн.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 16.06.2020 позовну заяву залишено без руху, встановлено позивачу строк та спосіб усунення недоліків.

У встановлений судом строк позивачем було усунуто недоліки вказані в ухвалі Господарського суду міста Києва від 16.06.2020.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 02.07.2020 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі № 910/7906/20, вирішено розгляд справи за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання на 03.08.2020.

29.07.2020 через відділ діловодства Господарського суду міста Києва від представника відповідача надійшов відзив на позовну заяву.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 03.08.2020, яку занесено до протоколу судового засідання, відкладено підготовче засідання по справі № 910/7906/20 на 19.08.2020.

17.08.2020 через відділ діловодства Господарського суду міста Києва від представника позивача надійшли заперечення на відзив.

17.08.2020 через відділ діловодства Господарського суду міста Києва від представника позивача надійшли відповідача надійшло клопотання про відкладення підготовчого судового засідання.

Представник відповідача у підготовче засідання 19.08.2020 не з`явився, про дату та час підготовчого засідання був повідомлений належним чином.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 19.08.2020, яку занесено до протоколу судового засідання, відкладено підготовче судове засідання по справі № 910/7906/20 на 07.09.2020.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 07.09.2020 закрито підготовче провадження та призначено розгляд справи по суті на 28.09.2020.

Представник відповідача у судове засідання 28.09.2020 не з`явився, про дату та час судового засідання був повідомлений належним чином.

28.09.2020 через відділ діловодства Господарського суду міста Києва від представника відповідача надійшло клопотання про відкладення судового засідання.

Представник позивача заперечив щодо задоволення клопотання про відкладення судового засідання.

Судом відмовлено у задоволенні клопотання про відкладення судового засідання.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 28.09.2020, яку занесено до протоколу судового засідання, оголошено перерву до 05.10.2020.

05.10.20 через відділ діловодства Господарського суду міста Києва від представника відповідача надійшло клопотання про відкладення судового засідання.

Представник позивача у судовому засіданні 05.10.2020 заперечив щодо задоволення клопотання про оголошення перерви у судовому засіданні.

Судом відмовлено у задоволенні клопотання про відкладення судового засідання.

Представник позивача підтримав заявлені позовні вимоги.

Представник відповідача у судовому засіданні заперечив проти заявлених позовних вимог, з підстав, викладених у відзиві на позовну заяву.

Судом, враховано, що в силу вимог ч. 1 ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, кожен при вирішенні судом питання щодо його цивільних прав та обов`язків має право на судовий розгляд упродовж розумного строку.

Обов`язок швидкого здійснення правосуддя покладається, в першу чергу, на відповідні державні судові органи. Розумність тривалості судового провадження оцінюється в залежності від обставин справи та з огляду на складність справи, поведінки сторін, предмету спору. Нездатність суду ефективно протидіяти недобросовісно створюваним учасниками справи перепонам для руху справи є порушенням ч. 1 ст. 6 даної Конвенції (§ 66 69 рішення Європейського суду з прав людини від 08.11.2005 у справі "Смірнова проти України").

Відповідно до Листа Верховного Суду України головам апеляційних судів України № 1-5/45 від 25 січня 2006 року у цивільних, адміністративних і господарських справах перебіг провадження для цілей статті 6 Конвенції розпочинається з моменту подання позову і закінчується винесенням остаточного рішення у справі.

Критерії оцінювання "розумності" строку розгляду справи є спільними для всіх категорій справ (цивільних, господарських, адміністративних чи кримінальних). Це - складність справи, поведінка заявника та поведінка органів державної влади (насамперед, суду). Відповідальність держави за затягування провадження у справі, як правило, настає у випадку нерегулярного призначення судових засідань, призначення судових засідань з великими інтервалами, затягування при передачі або пересиланні справи з одного суду в інший, невжиття судом заходів до дисциплінування сторін у справі, свідків, експертів, повторне направлення справи на додаткове розслідування чи новий судовий розгляд.

Всі ці обставини судам слід враховувати при розгляді кожної справи, оскільки перевищення розумних строків розгляду справ становить порушення прав, гарантованих пунктом 1 статті 6 Конвенції про захист прав і основних свобод людини, а збільшення кількості звернень до Європейського суду з прав людини не лише погіршує імідж нашої держави на міжнародному рівні, але й призводить до значних втрат державного бюджету.

У судовому засіданні 05.10.2020 проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Заслухавши пояснення представникiв сторiн, розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Господарський суд міста Києва

ВСТАНОВИВ:

05.07.2020 між Товариством з обмеженою відповідальністю ВБК+ (далі - постачальник) та Приватним акціонерним товариством Київ - Дніпровське міжгалузеве підприємство промислового залізничного транспорту (далі - покупець) було укладено Договір поставки № 05/07-1.

Відповідно до п. 1.1. Договору Постачальник зобов`язується поставити Покупцю (передати у власність покупця) Шпалу залізобетонну, попередньо напружену, типу Ш-1 марки Ш-І-І для залізничної колії 1520 мм в зборі з двома комплектами скріплень рейкових роздільних типу КБ-50/КБЛ-50/КБ-65/КБЛ-65 (далі - Товар), а Покупець зобов`язується на умовах та порядку, визначеним цим Договором, прийняти Товар та оплатити його.

Загальна кількість, одиниця виміру, ціна за одиницю виміру та загальна вартість Товару, що поставляється за цим Договором, вказано у Специфікації до Договору (Додаток 1), яка є невід 'ємною частиною Договору (п. 1.2. Договору).

Якість шпали залізобетонної, що поставляється за Договором, повинна відповідати ДСТУ Б В 2.6-209:2016 Сорт І; скріплення до шпали, що поставляється за Договором, повинне відповідати ТУ У 30.2-14367980-010:2015, а також стандартам, технічним умовам, іншій технічній документації, яка встановлює вимоги до його якості. Постачальник повинен надати гарантію та засвідчити якість Товару, що поставляється, належними документами (сертифікатом (паспортом) якості, сертифікатом відповідності, технічним паспортом), які надаються Покупцю разом з Товаром (п. 2.1 Договору).

Якщо разом з Товаром вказані у п. 2.1. Договору документи не передані та/або передані із порушенням зазначених вимог, то Постачальник зобов`язаний, не пізніше 5-денного строку з дати поставки Партії Товару надати Покупцю вказані виправлені документи. В протилежному випадку, Покупець має право відмовитися від Товару без надання мотивованих пояснень та повернути його Постачальнику (п. 2.2. Договору).

Як встановлено п. 3.1. Договору ціна Договору становить 18 298 000,00 гри. (вісімнадцять мільйонів двісті дев`яносто вісім тисяч гривень 00 копійки), в тому числі ПДВ 3 049 666,66 грн. (три мільйони сорок дев`ять тисяч шістсот шістдесят шість гривень 66 копійок) та відповідає вартості Товару, яка зазначена у Специфікації до Договору (Додаток 1).

Пунктом 3.2. Договору передбачено, що розрахунки по даному договору здійснюються в національній валюті - гривні, в безготівковому порядку, шляхом перерахування грошових коштів на розрахунковий рахунок Постачальника. Датою проведення розрахунку за Договором є дата списання коштів з рахунку Покупця.

Покупець оплачує Постачальнику Товар по факту поставки протягом 30 (тридцяти) календарних днів з дня підписання Сторонами Акту приймання-передачі Товару та видаткової накладної щодо кожної відповідної партії Товару, на підставі виставленого Постачальником рахунку, але не раніше дня реєстрації Постачальником оформленої належним чином податкової накладної (п. 3.3. Договору).

Відповідно до п. 4.1. Договору поставка Товару здійснюється силами та за рахунок Покупця відповідно до умов поставки EXW Інкотермс 2010 із складу Постачальника.

Поставка Товару здійснюється на підставі заявок Покупця, викладених у письмовому вигляді та переданих на електронну адресу Постачальника, зазначену в Розділі 14 цього Договору (п. 4.2. Договору).

Пунктом 4.4. Договору встановлено, що приймання Товару здійснюється на території Постачальника за кількістю та якістю, а саме:

- за кількістю - на підставі Актів приймання-передачі Товару та видаткових накладних, які підписуються уповноваженими особами відокремлених структурних підрозділів Покупця та відповідно до Інструкції про порядок приймання продукції виробничо-технічного призначення і товарів народного споживання за кількістю (затв, постановою Держарбітражу СРСР від 15 червня 1965 р. № П-6);

- за якістю - на підставі візуального огляду та відповідності встановленим стандартам кожної одиниці партії Товару, а також сертифікату (паспорту) якості виробника, та/або сертифікату відповідності, та/або технічним паспортом, та/або декларацією про відповідність. Вказані документи Постачальник повинен надати представнику Покупця на кожну партію Товару. Якість Товару повинна відповідати вимогам Інструкції про порядок приймання продукції виробничо-технічного призначення і товарів народного споживання за якістю (затв, постановою Держарбітражу СРСР від 25 квітня 1966 р. № П-7), діючих державних стандартів, умовам цього Договору.

Поставка Товару здійснюється на структурні підрозділи Покупця, які вказані у Додатку №3. Приймання Товару (в тому числі підписання відповідних Актів приймання-передачі Товару видаткових накладних, тощо) від імені Покупця здійснюється уповноваженими представниками Покупця (п. 4.5. Договору).

Як встановлено п. 4.8. Договору право власності на Товар від Постачальника до Покупця переходить в момент передачі Товару Покупцю та оформлення Акту приймання-передачі Товару та відповідної видаткової накладної.

Покупець зобов`язаний: своєчасно та в повному обсязі сплачувати кошти за поставлений Товар на умовах передбачених цим Договором (п. 5.1.1. Договору);

Відповідно до п. 6.1. Договору у разі невиконання або неналежного виконання своїх зобов`язань за Договором Сторони несуть відповідальність, передбачену чинним законодавством України та цим Договором.

У разі несвоєчасної оплати за Товар, Покупець зобов`язаний сплатити Постачальнику неустойку в розмірі подвійної облікової ставки НБУ, яка діяла у період невиконання зобов 'язань, від суми заборгованості за кожний день прострочення, але не більше суми заборгованості (п. 6.3. Договору).

Цей Договір набирає чинності з моменту його підписання Сторонами та скріплення печатками і діє до 31 грудня 2019 року, але у будь-якому випадку до повного виконання своїх зобов 'язань Сторонами (п. 11.1. Договору).

Як передбачено п. 13.1. Договору на момент підписання Договору Сторонами додатками до цього Договору, які є його невід 'ємними частинами є:

- Додаток №1: Специфікація ;

- Додаток №2: Додаткові вимоги до оформлення документів та порядок здійснення

поставки Товару за централізованими Договорами ;

- Додаток №3: Перелік адрес відокремлених структурних підрозділів .

На виконання вищевказаного Договору поставки між Сторонами була підписана Специфікація до Договору №05/07-1 від 05.07.2019 р. на загальну суму 18 298 000.00 грн.

Згідно Додаткової угоди №1 до Договору №05/07-1 від 05.07.2019 р. загальна ціна Договору була зменшена до 18 297 939.20 грн., в тому числі ПДВ - 3 049 656,53 грн.

Згідно Додаткової угоди №2 до Договору №05/07-1 від 05.07.2019 р. Договір було доповнені пунктом 4.1.1 в наступній редакції:

4.1.1. У випадку доставки Товару за рахунок та силами Постачальника, Покупец зобов 'язаний компенсувати Постачальнику понесені витрати протягом 30 (тридцяти) календарнії, днів з дня отримання Покупцем належним чином оформленого рахунку. Акту наданих транспортни. послуг та документів, що підтверджують витрати Постачальника на доставку Товар автомобільним або залізничним транспортом .

В подальшому на виконання даного Договору за фактом поставки окремих партій Товар; Постачальником були надані представникам Покупця наступні документи:

1) Рахунок-фактура №СФ-0000037 від 08.07.2019; Видаткова накладна № РН-0000027 від 08.07.2019 р. на загальну суму 408 000.00 грн.; Акт б/н приймання-передачі товару від 08.07.2019 ;

2) Рахунок-фактура №СФ-0000039 від 09.07.2019; Рахунок-фактура №СФ-0000038 від 09.07.2019; Видаткова накладна № РН-0000028 від 9 липня 2019 р. на загальну суму 1 194 739,20 грн.; Акт б/н приймання-передачі товару від 9 липня 2019 р.; Акт №ОУ-0000002 здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 09 липня 2019 р. на загальну суму 14 000,00 грн.;

3) Рахунок-фактура №СФ-0000051 від 13.07.2019; Видаткова накладна № РН-0000035 від 13 липня 2019 р. на загальну суму 204 000,00 грн.; Акт б/н приймання-передачі товару від 13 липня 2019 р.; Рахунок-фактура №СФ-0000042 від 13.07.2019; Акт №ОУ-0000006 здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 13 липня 2019 р. на загальну суму 10 546,01 грн.;

4) Рахунок-фактура №СФ-0000047 від 15.07.2019; Видаткова накладна № РН-0000031 від 15 липня 2019 р. на загальну суму 597 369,60 грн.; Акт б/н приймання-передачі товару від 15 липня 2019 р.;

5) Рахунок-фактура №СФ-0000048 від 15.07.2019; Видаткова накладна № РН-0000032 від 15 липня 2019 р. на загальну суму 298 684,80 грн.; Рахунок-фактура №СФ-0000049 від 15.07.2019;Видаткова накладна № РН- 0000033 від 15 липня 2019 р. на загальну суму 298 684.80 грн.; Рахунок-фактура №СФ-0000040 від 15.07.2019;Акт №ОУ-0000003 здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 15 липня 2019 р. на загальну суму 40 389,94 грн.;

6) Рахунок-фактура №СФ-0000052 від 16.07.2019; Видаткова накладна № РН-0000036 від 16 липня 2019 р. на загальну суму 204 000.00 грн.; Акт б/н приймання-передачі товару від 16 липня 2019 р.;

7) Рахунок-фактура №СФ-0000045 від 16.07.2019; Видаткова накладна № РН-0000029 від 16 липня 2019 р. на загальну суму 597 369,60 грн.; Акт б/н приймання-передачі товару від 16 липня 2019 р.; Рахунок-фактура №СФ-0000044 від 16.07.2019; Акт №ОУ-0000007 здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 16 липня 2019 р. на загальну суму 17 935, 20 грн.;

8) Рахунок-фактура №СФ-0000053 від 16.07.2019; Рахунок-фактура №СФ-0000043 від 16.07.2019; Видаткова накладна № РН-0000037 від 16 липня 2019 р. на загальну суму 204 000,00 грн.; Акт б/н приймання-передачі товару від 16 липня 2019 р.;Акт №ОУ-0000005 здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 16 липня 2019 р. на загальну суму 20 843,88 грн.;

9) Рахунок-фактура №СФ-0000046 від 16.07.2019;Видаткова накладна № РН-0000030 від 16 липня 2019 р. на загальну суму 597 369,60 грн.;Акт б/н приймання-передачі товару від 16 липня 2019 р.;

10) Рахунок-фактура №СФ-0000054 від 16.07.2019; Видаткова накладна № РН-0000038 від 16 липня 2019 р. на загальну суму 204 000,00 грн.; Акт б/н приймання-передачі товару від 16 липня 2019 р.;

11) Акт приймання-передачі від 20 липня 2019 р. на загальну суму 204 000,00 грн.;

12) Акт приймання-передачі від 21 липня 2019 р. на загальну суму 204 000,00 грн.;

13) Рахунок-фактура №СФ-0000050 від 22.07.2019;Рахунок-фактура №СФ-0000041 від 22.07.2019; Акт №ОУ-0000004 здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 22 липня 2019 р. на загальну суму 29 456,00 грн.; Видаткова накладна № РН-0000034 від 22 липня 2019 р. на загальну суму 597 369,60 грн.; Акт б/н приймання-передачі товару від 22 липня 2019 р.;

14) Рахунок-фактура №СФ-0000055 від 22.07.2019;Видаткова накладна № РН-0000039 від 22 липня 2019 р. на загальну суму 204 000,00 грн.; Акт б/н приймання-передачі товару від 22 липня 2019 р.; Рахунок-фактура №СФ-0000056 від 24.07.2019; Акт №ОУ-0000008 здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 24 липня 2019 р. на загальну суму 10 907,16 грн.;

15) Рахунок-фактура №СФ-0000059 від 25.07.2019; Видаткова накладна № РН-0000040 від 25 липня 2019 р. на загальну суму 1 194 739,20 грн.; Акт б/н приймання-передачі товару від 25 липня 2019 р.;

16) Рахунок-фактура №СФ-0000060 від 29.07.2019; Видаткова накладна № РН-0000041 від 29 липня 2019 р. на загальну суму 204 000,00 грн.; Акт б/н приймання-передачі товару від 29 липня 2019 р.; Рахунок-фактура №СФ-0000061 від 29.07.2019; Акт №ОУ-0000009 здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 29 липня 2019 р. на загальну суму 13 942,08 грн.;

17) Рахунок-фактура №СФ-0000062 від 02.08.2019; Видаткова накладна № РН-0000043 від 02 серпня 2019 р. на загальну суму 1 792 108.80 грн.; Акт б/н приймання-передачі товару від 02 серпня 2019 р.;

18) Рахунок-фактура №СФ-0000063 від 04.08.2019; Видаткова накладна № РН-0000044 від 4 серпня 2019 р. на загальну суму 204 000,00 грн.; Акт б/н приймання-передачі товару від 4 серпня 2019 р.; Рахунок-фактура №СФ-0000064 від 04.08.2019; Акт №ОУ-0000010 здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 4 серпня 2019 р. на загальну суму 13 942,08 грн.;

19) Рахунок-фактура №СФ-0000081 від 08.08.2019;Видаткова накладна № РН-0000063 від 08 серпня 2019 р. на загальну суму 204 000,00 грн.; Акт б/н приймання-передачі товару від 08 серпня 2019 р.; Рахунок-фактура №СФ-0000083 від 09.08.2019; Акт № ОУ-0000017 здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 09 серпня 2019 р. на загаль- суму 31 549,55 грн.;

20) Рахунок-фактура №СФ-0000082 від 12.08.2019; Видаткова накладна № РН-0000064 від 12 серпня 2019 р. на загальну суму 408 000.00 грн.; Акт б/н приймання-передачі товару від 12 серпня 2019 р.;

21) Рахунок-фактура №СФ-0000076 від 12.08.2019; Видаткова накладна № РН-0000051 від 12 серпня 2019 р. на загальну суму 204 000.00 грн.; Акт б/н приймання-передачі товару від 12 серпня 2019 р.;

22) Рахунок-фактура №СФ-0000077 від 16.08.2019; Видаткова накладна № РН-0000052 від 16 серпня 2019 р. на загальну суму 204 000,00 грн.; Акт №б/н приймання-передачі товару від 16 серпня 2019 р.;

23) Рахунок-фактура №СФ-0000067 від 16.08.2019; Видаткова накладна № РН-0000046 від 16 серпня 2019 р. на загальну суму 72 250,00 грн.; Акт №б/н приймання-передачі товару від 16 серпня 2019 р.; Рахунок-фактура №СФ-0000070 від 16.08.2019; Акт № ОУ-0000012 здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 16 серпня 2019 р. на загальну суму 5 700,00 грн.;

24) Рахунок-фактура №СФ-0000078 від 17.08.2019; Видаткова накладна № РН-0000053 від 17 серпня 2019 р. на загальну суму 612 000,00 грн.; Акт №б/н приймання-передачі товару від 17 серпня 2019 р.;

25) Рахунок-фактура №СФ-ООООО85 від 17.08.2019; Видаткова накладна № РН-0000057 від 17 серпня 2019 р. на загальну суму 204 000,00 грн.; Акт №б/н приймання-передачі товару від 17 серпня 2019 р.; Рахунок-фактура №СФ-0000086 від 17.08.2019; Акт № ОУ-0000019 здачі-прийняття робіт (надання транспортних послуг) від 17 серпня 2019 р. на загальну суму 13 942,08 грн.;

26) Рахунок-фактура №СФ-0000079 від 18.08.2019; Видаткова накладна № РН-0000054 від 18 серпня 2019 р. на загальну суму 408 000,00 грн.; Акт №б/н приймання-передачі товару від 18 серпня 2019 р.; Рахунок-фактура №СФ-0000080 від 18.08.2019; Акт № ОУ-0000016 здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 18 серпня 2019 р. на загальну суму 97 594,56 грн.;

27) Рахунок-фактура №СФ-0000073 від 19.08.2019;Видаткова накладна № РН-0000049 від 19 серпня 2019 р. на загальну суму 204 000,00 грн.; Акт №б/н приймання-передачі товару від 19 серпня 2019 р.; Рахунок-фактура №СФ-0000074 від 19.08.2019; Акт № ОУ-0000015 здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 19 серпня 2019 р. на загальну суму 17 271,42 грн.; Рахунок-фактура №СФ-0000084 від 19.08.2019; Акт № ОУ-0000018 здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 19 серпня 2019 р. на загальну суму 63 099,10 грн.;

28) Рахунок-фактура №СФ-0000069 від 20.08.2019; Видаткова накладна № РН-0000048 від 20 серпня 2019 р. на загальну суму 59 500,00 грн.; Акт №б/н приймання-передачі товару від 20 серпня 2019 р.; Рахунок-фактура №СФ-0000066 від 20.08.2019; Акт № ОУ-0000011 здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 20 серпня 2019 р. на загальну суму 5 000,00 грн.;

29) Рахунок-фактура №СФ-0000065 від 20.08.2019; Видаткова накладна № РН-0000045 від 20 серпня 2019 р. на загальну суму 983 170,80 грн.; Акт №б/н приймання-передачі товару від 20 серпня 2019 р.; Рахунок-фактура №СФ-0000072 від 20.08.2019; Акт № ОУ-0000014 здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 20 серпня 2019 р. на загальну суму 5 700,00 грн.;

30) Рахунок-фактура №СФ-0000087 від 21.08.2019;Видаткова накладна № РН-0000058 від 21 серпня 2019 р. на загальну суму 204 000,00 грн.; Акт №б/н приймання-передачі товару від 21 серпня 2019 р.; Рахунок-фактура №СФ-0000088 від 21.08.2019; Акт № ОУ-0000020 здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 21 серпня 2019 р. на загальну суму 13 942,08 грн.;

31) Рахунок-фактура №СФ-0000089 від 04.09.2019; Видаткова накладна № РН-0000059 від 4 вересня 2019 р. на загальну суму 470 019,98 грн.; Акт б/н приймання-передачі товару від 4 вересня 2019 р.; Рахунок-фактура №СФ-0000093 від 04.09.2019; Акт №ОУ-0000022 здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 4 вересня 2019 р. на загальну суму 18 500,00 грн.;

32) Рахунок-фактура №СФ-0000090 від 05.09.2019; Видаткова накладна № РН-0000060 від 05 вересня 2019 р. на загальну суму 312 015,19 грн.; Акт б/н приймання-передачі товару від 05 вересня 2019 р.; Рахунок-фактура №СФ-0000091 від 05.09.2019; Акт № ОУ-0000021 здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 05 вересня 2019 р. на загальну суму 6 000,00 грн.;

33) Рахунок-фактура №СФ-0000094 від 10.09.2019; Видаткова накладна № РН-0000062 від 10 вересня 2019 р. на загальну суму 118 523,89 грн.; Акт б/н приймання-передачі товару від 10 вересня 2019 р.; Рахунок-фактура №СФ-0000095 від 10.09.2019; Акт № ОУ-0000023 здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 10 вересня 2019 р. на загальну суму 6 000,00 грн.;

34) Рахунок-фактура №СФ-0000096 від 18.09.2019; Видаткова накладна № РН-0000065 від 18 вересня 2019 р. на загальну суму 299 241,60 грн.; Акт б/н приймання-передачі товару від 18 вересня 2019 р.;

35) Рахунок-фактура №СФ-0000097 від 18.09.2019; Видаткова накладна № РН-0000066 від 18 вересня 2019 р. на загальну суму 995 616,00 грн.; Акт №б/н приймання-передачі товару від 18 вересня 2019 р.; Рахунок-фактура №СФ-0000098 від 18.09.2019; Акт № ОУ-0000024 здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 18 вересня 2019 р. на загальну суму 6 000,00 грн.;

36) Рахунок-фактура №СФ-0000100 від 24.09.2019; Видаткова накладна № РН-0000068 від 24 вересня 2019 р. на загальну суму 1 804 554.00 грн.; Акт №б/н приймання-передачі товару від 16 вересня 2019 р.;

37) Рахунок-фактура №СФ-0000101 від 25.09.2019; Видаткова накладна № РН-0000069 від 25 вересня 2019 р. на загальну суму 1 804 554,00 грн.: Акт №б/н приймання-передачі товару від 25 вересня 2019 р.;

38) Рахунок-фактура №СФ-0000102 від 25.09.2019; Видаткова накладна № РН-0000070 від 25 вересня 2019 р. на загальну суму 74 400,00 грн.; Акт №б/н приймання-передачі товару від 25 вересня 2019 р.; Рахунок-фактура №СФ-0000103 від 25.09.2019; Акт № ОУ-0000025 здачі-прийняття робіт (надання транспортних послуг) від 25 вересня 2019 р. на загальну суму 11 000,00 грн.

Копії вищевказаних документів долучені до матеріалів справи.

Також, 29.07.2019 між Товариством з обмеженою відповідальністю ВБК+ (далі - постачальник) та Приватним акціонерним товариством Київ - Дніпровське міжгалузеве підприємство промислового залізничного транспорту (далі - покупець) було укладено Договір поставки № 29/07-2.

Відповідно до п. 1.1. Договору Постачальник зобов`язується в порядку та на умовах, визначених цим Договором, поставити Покупцю (передати у власність Покупця) скріплення рейкові роздільні (надані - Товар ), а Покупець зобов`язується на умовах та порядку, визначеними цим Договором, прийняти Товар оплатити його.

Загальна кількість, одиниця виміру та загальна вартість Товару, що поставляється за цим Договором, вказано у Специфікації (Додаток 1 до Договору), яка є невід 'ємною частиною Договору (п. 1.2. Договору).

Пунктом 3.1. Договору ціна Договору становить 7 393 414,62 грн. (сім мільйонів триста дев`яносто три тисячі чотириста чотирнадцять гривень 62 копійки), в тому числі ПДВ 7 232 235,77 грн. (один мільйон

двісті тридцять дві тисячі двісті тридцять п`ять гривень 77 копійок) та відповідає вартості Товару, яка зазначена у Специфікації до Договору (Додаток №1 до Договору).

Покупець оплачує Постачальнику Товар по факту поставки протягом 30 (тридцяти) календарних днів з дня підписання Сторонами Акту приймання-передачі Товару та видаткової накладної щодо кожної відповідної партії Товару, на підставі виставленого Постачальником рахунку, але не раніше дня реєстрації Постачальником оформленої належним чином податкової накладної (п. 3.3. Договору).

Як встановлено пунктами 5.1 та 5.1.1. Покупець зобов`язаний своєчасно та в повному обсязі сплачувати кошти за поставлений Товар на умовах передбачених цим Договором.

Відповідно до п. 6.1. Договору у разі невиконання або неналежного виконання своїх зобов`язань за Договором Сторони несуть відповідальність, передбачену чинним законодавством України та цим Договором.

Пунктом 6.3 Договору передбачено, що у разі несвоєчасної оплати за Товар, Покупець зобов`язаний сплатити Постачальнику неустойку в розмірі подвійної облікової ставки НБУ, яка діяла у період невиконання зобов 'язань. від суми заборгованості за кожний день прострочення, але не більше суми заборгованості.

Цей Договір набирає чинності з моменту його підписання Сторонами та скріплення печатками і діє до 31 грудня 2019 року, але у будь-якому випадку до повного виконання своїх зобов 'язань Сторонами (п. 11.1. Договору).

Як передбачено п. 13.1. Договору на момент підписання Договору Сторонами додатками до цього Договору, які є його невід 'ємними частинами є:

- Додаток №1: Специфікація ;

- Додаток №2: Додаткові вимоги до оформлення документів та порядок здійснення поставки Товару за централізованими Договорами ;

- Додаток №3: Перелік адрес відокремлених структурних підрозділів .

Згідно Додаткової угоди №1 до Договору №29/07-2 від 29.07.2019 р. загальна ціна Договору була збільшена до 9 079 414.62 грн.. в тому числі ПДВ - 1 513 235,77 грн.

На виконання вищевказаної Додаткової угоди №1 до Договору поставки між Сторонами була підписана Специфікація на загальну суму 9 079 414,62 грн.

На виконання Договору № 29/07- 2 за фактом поставки партії Товару Постачальником були надані Представнику Покупця наступні документи:

1) Рахунок-фактура №СФ-0000104 від 26.09.2019; Видаткова накладна № РН-0000071 від 26 вересня 2019 р. на загальну суму 246 637.80 грн.; Акт б/н приймання-передачі товару від 26 вересня 2019 р.; Рахунок-фактура №СФ-0000105 від 26.09.2019; Акт №ОУ-0000026 здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 26 вересня 2019 р. на загальну суму 6 000,00 грн.;

2) Рахунок-фактура №СФ-0000108 від 10.10.2019; Видаткова накладна № РН-0000074 від 10 жовтня 2019 р. на загальну суму 422 594.78 грн.; Акт б/н приймання-передачі товару від 10 жовтня 2019 р.;

3) Рахунок-фактура №СФ-0000113 від 17.10.2019; Видаткова накладна № РН-0000078 від 17 жовтня 2019 р. на загальну суму 771 602,40 грн.: Акт б/н приймання-передачі товару від 17 жовтня 2019 р.; Рахунок-фактура №СФ-0000114 від 17.10.2019; Акт №ОУ-0000029 здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 17 жовтня 2019 р. на загальну суму 6 000,00 грн.;

4) Рахунок-фактура №СФ-0000111 від 18.10.2019; Видаткова накладна № РН-0000077 від 18 жовтня 2019 р. на загальну суму 244 973,40 грн.; Акт б/н приймання-передачі товару від 18 жовтня 2019 р.; Рахунок-фактура №СФ-0000112 від 18.10.2019; Акт № ОУ-0000028 здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 18 жовтня 2019 р. на загальну суму 6 000, 00 грн.;

5) Рахунок-фактура №СФ-00000117 від 24.10.2019; Видаткова накладна № РН-0000080 від 24 жовтня 2019 р. на загальну суму 135 385,00 грн.; Акт №б/н приймання-передачі товару від 24 жовтня 2019 р.;

6) Рахунок-фактура №СФ-0000118 від 28.10.2019; Видаткова накладна № РН-0000081 від 28 жовтня 2019 р. на загальну суму 76 980.80 грн.; Акт №б/н приймання-передачі товару від 28 жовтня 2019 р.;

7) Рахунок-фактура №СФ-0000119 від 28.10.2019; Видаткова накладна № РН-0000082 від 28 жовтня 2019 р. на загальну суму 42 616,80 грн.; Акт №б/н приймання-передачі товару від 28 жовтня 2019 р.;

8) Рахунок-фактура №СФ-0000120 від 28.10.2019; Видаткова накладна № РН-0000083 від 28 жовтня 2019 р. на загальну суму 88 438.79 грн.; Акт №б/н приймання-передачі товару від 28 жовтня 2019 р.;

9) Рахунок-фактура №СФ-0000122 від 02.11.2019; Видаткова накладна № РН-0000085 від 02 листопада 2019 р. на загальну суму 449 062,80 грн/Р Акт б/н приймання-передачі товару від 02 листопада 2019 р.; Рахунок-фактура №СФ-0000124 від 02.11.2019; Акт № ОУ-0000031 здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 02 листопада 2019 р. на загальну суму 6 000,00 грн.;

10) Рахунок-фактура №СФ-0000127 від 25.11.2019; Видаткова накладна № РН-0000087 від 25 листопада 2019 р. на загальну суму 91 279.20 грн.; Акт б/н приймання-передачі товару від 25 листопада 2019 р.; Рахунок-фактура №СФ-0000128 від 25.11.2019; Акт № ОУ-0000032 здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 25 листопада 2019 р. на загальну суму 5 000.00 грн. (копії, яких долучено позивачем до позовної заяви).

На виконання Договорів поставки №05/07-1 від 05.07.2019 та №29/07-2 від 29.07.2019 Постачальником були виставлені Покупцю рахунки-фактури, які були оплачені Покупцем не повністю, у зв`язку з чим за Договорами поставки у відповідача виникла заборгованість перед позивачем у розмірі 6 773 779 грн. 30 коп.

24.12.2019 позивач звернувся до відповідача з претензією від 24.12.2019, в якій просив сплатити суму заборгованості у розмірі 6 773 779, 30 грн. не пізніше 10 календарних днів з дня отримання претензії.

На підтвердження доказів надсилання претензії позивачем надано копію опису вкладення у цінний лист від 24.12.2019 та копію накладної № 0209108545212.

Вказану претензію відповідач отримав 02.01.2020, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення № 0209108545212.

Однак, у відповідь на вказану претензію відповідач у своєму листі від 04.02.2020 р. вих. №4 зазначив, що він не має належних підстав для здійснення оплат за договорами поставки №05/07-1 від 05.07.2019 р. та №29/07-2 від 29.07.2019

Обґрунтовуючи заявлені позовні вимоги позивач вказав на те, що відповідачем порушено умови Договорів поставки №05/07-1 від 05.07.2019 та №29/07-2 від 29.07.2019 в частині повної та своєчасної оплати за поставлений позивачем товар, у зв`язку з чим у відповідача виникла заборгованість у розмірі 7 931 791, 48 грн. з яких: 6 773 779, 30 грн. основний борг, 3 % річних у розмірі 127 092, 00 грн., пеня у розмірі 1 017 188, 29 грн. та збитки від інфляції у розмірі 13 731, 89 грн.

Відповідач у відзиві на позовну заяву заперечив проти заявлених позовних вимог та вказав на те, що позивачем не було виконано зобов`язання за Договорами передбаченими пунктами 2.1. та 2.1., а саме не надано сертифікатів (паспортів) якості, сертифікатів відповідності та технічних паспортів, у зв`язку з чим у відповідача відсутній обов`язок сплачувати за поставлений товар.

Крім того, відповідач зазначив, що строк оплати за Договорами не настав, оскільки позивач не зареєстрував податкові накладні на кожну партію товару.

Оцінюючи подані докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, суд вважає, що позовні вимоги підлягають частковому задоволенню, з огляду на наступне.

Відповідно до частини 1 статті 11 Цивільного кодексу України цивільні права та обов`язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов`язки.

Пунктом 1 частини 2 статті 11 Цивільного кодексу України передбачено, що підставами виникнення цивільних прав та обов`язків, зокрема, є договори та інші правочини.

В силу положень статті 626 Цивільного кодексу України, договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків.

Частиною 1 статті 627 Цивільного кодексу України визначено, що відповідно до статті 6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.

Згідно з положеннями статті 628 Цивільного кодексу України зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов`язковими відповідно до актів цивільного законодавства.

З огляду на правову природу укладених між сторонами договорів поставки, який у розумінні статей 173, 174 Господарського кодексу України та статей 11, 509 Цивільного кодексу України є належною підставою для виникнення у його сторін кореспондуючих прав і обов`язків, спірні правовідносини регламентуються положеннями глави 54 Цивільного кодексу України та § 1 глави 30 Господарського кодексу України.

Відповідно до частини 1 статті 712 Цивільного кодексу України за договором поставки продавець (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, зобов`язується передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов`язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов`язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму.

До договору поставки застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, якщо інше не встановлено договором, законом або не випливає з характеру відносин сторін (частина 2 статті 712 Цивільного кодексу України).

Статтею 663 Цивільного кодексу України визначено, що продавець зобов`язаний передати товар покупцеві у строк, встановлений договором купівлі-продажу, а якщо зміст договору не дає змоги визначити цей строк, - відповідно до положень статті 530 цього Кодексу.

Частиною 1 статті 530 Цивільного кодексу України передбачено, якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін). Зобов`язання, строк (термін) виконання якого визначений вказівкою на подію, яка неминуче має настати, підлягає виконанню з настанням цієї події.

Відповідно до частини 1 статті 526 Цивільного кодексу України зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Аналогічні положення містить частина 1 статті 193 Господарського кодексу України.

Зобов`язання припиняється виконанням, проведеним належним чином (стаття 599 Цивільного кодексу України).

На підтвердження виконання позивачем своїх зобов`язань за Договорами, останнім було надано підписані сторонами видаткові накладні на загальну суму 21 722 113, 57 грн.

Покупець здійснив оплату поставленого товару частково у розмірі 14 948 334, 27 грн.

Як встановлено п. 3.1. Договору ціна Договору становить 18 298 000,00 гри. (вісімнадцять мільйонів двісті дев`яносто вісім тисяч гривень 00 копійки), в тому числі ПДВ 3 049 666,66 грн. (три мільйони сорок дев`ять тисяч шістсот шістдесят шість гривень 66 копійок) та відповідає вартості Товару, яка зазначена у Специфікації до Договору (Додаток 1).

Пунктом 3.2. Договору передбачено, що розрахунки по даному договору здійснюються в національній валюті - гривні, в безготівковому порядку, шляхом перерахування грошових коштів на розрахунковий рахунок Постачальника. Датою проведення розрахунку за Договором є дата списання коштів з рахунку Покупця.

Судом встановлено, що товар за вищевказаними накладними був прийнятий відповідачем без жодних зауважень та заперечень щодо кількості та якості.

Таким чином, вищенаведене спростовує твердження відповідача щодо невідповідності поставленого товару пунктам 2.1 та 2.2. Договорів поставки.

Частинами 1-3 ст. 692 Цивільного кодексу України передбачено, що покупець зобов`язаний оплатити товар після його прийняття або прийняття товаророзпорядчих документів на нього, якщо договором або актами цивільного законодавства не встановлений інший строк оплати товару.

Відповідно до ст. 530 Цивільного кодексу України, якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін). Зобов`язання, строк (термін) виконання якого визначений вказівкою на подію, яка неминуче має настати, підлягає виконанню з настанням цієї події.

Згідно з п. 3.3. Договорів поставки Покупець оплачує Постачальнику Товар по факту поставки протягом 30 (тридцяти) календарних днів з дня підписання Сторонами Акту приймання-передачі Товару та видаткової накладної щодо кожної відповідної партії Товару, на підставі виставленого Постачальником рахунку, але не раніше дня реєстрації Постачальником оформленої належним чином податкової накладної

Позивачем було долучено до матеріалів справи копії податкових накладних та квитанції про їх реєстрацію.

Згідно зі статтею 201 Податкового кодексу України платник податку зобов`язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою (за наявності) податкову накладну складену за вибором покупця (отримувача) у паперовому вигляді або в електронній формі. Податкова накладна складається у двох примірниках у день виникнення податкових зобов`язань продавця. Один примірник видається покупцю, а другий залишається у продавця. У разі складання податкової накладної у паперовому вигляді покупцю видається оригінал, а копія залишається у продавця. Податкова накладна є податковим документом і одночасно відображається у податкових зобов`язаннях і реєстрі виданих податкових накладних продавця та реєстрі отриманих податкових накладних покупця. Податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс). Податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний надати покупцю податкову накладну та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних.

З метою отримання податкової накладної/розрахунку коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, покупець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та податкову накладну/розрахунок коригування в електронному вигляді. Такі податкова накладна/розрахунок коригування вважаються зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими покупцем.

Покупцю товарів/послуг податкова накладна / розрахунок коригування можуть бути надані продавцем таких товарів/послуг в електронній формі з дотриманням вимог законодавства щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису.

Законодавцем презюмується реальність оподатковуваних операцій та витрат платника податку, а також достовірність документів податкового обліку, доки податковим органом це не спростовано належними та однозначно розтлумаченими доказами.

На підставі викладеного суд зазначає, що хоч податкова накладна і не фіксує передачу товару покупцю, проте, її складання та реєстрація продавцем (платником податку) є обов`язковим неодмінним наслідком здійснення операцій з постачання товарів/послуг. При цьому, невиконання такого обов`язку тягне за собою відповідальність, передбачену чинним законодавством.

З матеріалів справи вбачається, що за період з 01.01.2019 по 01.06.2020 та за період з 01.07.2019 по 01.06.2020 відповідачем було проведено часткову оплату у розмірі 14 948 334, 27 грн., інша частина товару у розмірі 6 773 779, 30 грн. залишено відповідачем без оплати.

Отже, з урахуванням положень ст. 530 Цивільного кодексу України та умов договору, виконання грошового зобов`язання відповідача по сплаті 6 773 779, 30 грн, станом на момент розгляду справи, настало.

Оскільки, матеріали справи не містять доказів сплати відповідачем основного боргу, а факт заборгованості відповідача перед позивачем за Договорами поставки належним чином доведений та документально підтверджений, суд приходить до висновку, що позовні вимоги про стягнення з відповідача основного боргу у розмірі 6 773 779, 30 грн є обґрунтованими та підлягають задоволенню у повному обсязі.

Крім того, позивач просить стягнути з відповідача 3 % річних у розмірі 127 092, 00 грн., пеню у розмірі 1 017 188, 29 грн. та збитки від інфляції у розмірі 13 731, 89 грн. за період з 08.08.2019 по 02.06.2020.

Згідно зі статтею 216 Господарського кодексу України учасники господарських відносин несуть господарсько-правову відповідальність за правопорушення у сфері господарювання шляхом застосування до правопорушників господарських санкцій на підставах і в порядку, передбачених цим Кодексом, іншими законами та договором.

Одним із різновидів господарських санкцій, які застосовуються до правопорушника у сфері господарювання, є штрафні санкції у вигляді грошової суми (неустойки, штрафу, пені), яку учасник господарських відносин зобов`язаний сплатити у разі порушення ним правил здійснення господарської діяльності, невиконання або неналежного виконання господарського зобов`язання (стаття 230 Господарського кодексу України).

Поняттям "штраф" та "пеня" дано визначення частинах 2, 3 статті 549 Цивільного кодексу України.

Відповідно до зазначеної норми, штрафом є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми невиконаного або неналежно виконаного зобов`язання; пенею - неустойка, що обчислюється у відсотках від суми несвоєчасно виконаного грошового зобов`язання за кожен день прострочення виконання.

Відповідно до п. 6.3 Договору у разі несвоєчасної оплати за Товар, Покупець зобов`язаний сплатити Постачальнику неустойку в розмірі подвійної облікової ставки НБУ, яка діяла у період невиконання зобов 'язань, від суми заборгованості за кожний день прострочення, але не більше суми заборгованості.

Згідно з частиною шостою статті 231 Господарського кодексу України штрафні санкції за порушення грошових зобов`язань встановлюються у відсотках, розмір яких визначається обліковою ставкою Національного банку України за увесь час користування чужими коштами, якщо інший розмір відсотків не передбачено законом або договором.

Частиною шостою статті 232 Господарського кодексу України передбачено, що нарахування штрафних санкцій за прострочення виконання зобов`язання, якщо інше не встановлено законом або договором, припиняється через шість місяців від дня коли зобов`язання мало бути виконано.

Суд доходить висновку про часткове задоволення позовних вимог про стягнення з відповідача пені у розмірі 912 122, 45 грн., оскільки позивачем не вірно визначено періоди виникнення заборгованості по видатковим накладним № РН - 0000028 від 09.07.2019, № РН - 0000037 від 16.07.2019; № РН - 0000039 від 22.07.2019; № РН - 0000041 від 29.07.2019, № РН - 0000044 від 04.08.2019.

Відповідно до статті 625 Цивільного кодексу України, боржник не звільняється від відповідальності за неможливість виконання грошового зобов`язання. Боржник, який прострочив виконання грошового зобов`язання, на вимогу кредитора зобов`язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.

Передбачене законом право кредитора вимагати сплати боргу з урахуванням індексу інфляції та процентів річних в порядку ст. 625 Цивільного кодексу України є способами захисту його майнового права та інтересу, суть яких полягає у відшкодуванні матеріальних втрат від знецінення грошових коштів внаслідок інфляційних процесів та отриманні компенсації (плати) від боржника за користування утримуваними ним грошовими коштами, належними до сплати кредиторові.

Перевіривши заявлену до стягнення з відповідача суму 3% річних, суд встановив, що її розмір становить

Здійснивши перерахунок заявлених до стягнення 3% річних, судом встановлено, що позивачем вірно заявлено до стягнення 3% річних у розмірі 127 092, 00 грн., а тому позовні вимоги в цій частині підлягають задоволенню.

Що стосується інфляційних втрат, то за перерахунком суду їх розмір є меншим, ніж заявлено позивачем, у зв`язку з чим позовні вимоги в цій частині підлягають частковому задоволенню у розмірі 8 363, 45 грн.

Що стосується судових витрат на правову допомогу у сумі 20 000,00 грн., суд зазначає наступне.

Відповідно до частин 1, 2 статті 126 Господарського процесуального кодексу України витрати, пов`язані з правничою допомогою адвоката, несуть сторони, крім випадків надання правничої допомоги за рахунок держави. За результатами розгляду справи витрати на професійну правничу допомогу адвоката підлягають розподілу між сторонами разом із іншими судовими витратами. Для цілей розподілу судових витрат: 1) розмір витрат на професійну правничу допомогу адвоката, в тому числі гонорару адвоката за представництво в суді та іншу професійну правничу допомогу, пов`язану зі справою, включаючи підготовку до її розгляду, збір доказів тощо, а також вартість послуг помічника адвоката, визначається згідно з умовами договору про надання правничої допомоги та на підставі відповідних доказів щодо обсягу наданих послуг і виконаних робіт та їх вартості, що сплачена або підлягає сплаті відповідною стороною або третьою особою; 2) розмір суми, що підлягає сплаті в порядку компенсації витрат адвоката, необхідних для надання правничої допомоги, встановлюється згідно з умовами договору про надання правничої допомоги на підставі відповідних доказів, які підтверджують здійснення відповідних витрат.

Разом із тим розмір судових витрат, які сторона сплатила або має сплатити у зв`язку з розглядом справи, встановлюється судом на підставі поданих сторонами доказів (договорів, рахунків тощо). Такі докази подаються до закінчення судових дебатів у справі або протягом п`яти днів після ухвалення рішення суду, за умови, що до закінчення судових дебатів у справі сторона зробила про це відповідну заяву. У разі неподання відповідних доказів протягом встановленого строку така заява залишається без розгляду (частина 8 статті 129 Господарського процесуального кодексу України).

Для визначення розміру витрат на професійну правничу допомогу з метою розподілу судових витрат учасник справи подає детальний опис робіт (наданих послуг), виконаних адвокатом, та здійснених ним витрат, необхідних для надання правничої допомоги (частина 3 статті 126 Господарського процесуального кодексу України).

Позивачем не додано до матеріалів справи детального опису робіт (наданих послуг), виконаних адвокатом, та здійснених ним витрат, необхідних для надання правничої допомоги, а тому суд приходить до висновку про відмову у стягненні з відповідача витрат на професійну правничу допомогу у розмірі 20 000, 00 грн.

Відповідно до ст. 129 Господарського процесуального кодексу України витрати по сплаті судового збору у разі часткового задоволення позову покладається на обидві сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

Керуючись ст.ст. 74, 129, 236 - 238, 240 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

1. Позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "ВБК +" задовольнити частково.

2. Стягнути з Приватного акціонерного товариства "Київ - Дніпровське міжгалузеве підприємство промислового залізничного транспорту" (02092, м. Київ, вул. Алма - Атинська, буд.37; код ЄДРПОУ 04737111) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ВБК +" (04074, м. Київ, вул. Сім`ї Кульженків, буд. 14-Б; код ЄДРПОУ 42748091) суму у розмірі 7 821 357 (сім мільйонів вісімсот двадцять одну тисячу триста п`ятдесят сім) грн. 20 коп., з яких: 6 773 779 (шість мільйонів сімсот сімдесят три тисячі сімсот сімдесят дев`ять) грн. 30 коп. основний борг, 127 092 ( сто двадцять сім тисяч дев`яносто дві) грн. 3 % річних, інфляційні втрати у розмірі 8 363 (вісім тисяч триста шістдесят три) грн. 45 коп., пеню у розмірі 912 122 (дев`ятсот дванадцять тисяч сто двадцять дві) грн. 45 коп., а також витрати по сплаті судового збору у розмірі 117 320 (сто сімнадцять тисяч триста двадцять) грн. 35 коп.

3. В іншій частині позовних вимог відмовити.

4. Після набрання рішенням законної сили видати накази.

5. Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до апеляційного господарського суду через відповідний місцевий господарський суд протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складено 19.11.2020.

Суддя М.Є.Літвінова

Дата ухвалення рішення05.10.2020
Оприлюднено23.11.2020
Номер документу92968413
СудочинствоГосподарське
Сутьстягнення 7 931 791, 48 грн

Судовий реєстр по справі —910/7906/20

Ухвала від 17.02.2021

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Яковлєв М.Л.

Ухвала від 18.01.2021

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Яковлєв М.Л.

Рішення від 05.10.2020

Господарське

Господарський суд міста Києва

Літвінова М.Є.

Ухвала від 28.09.2020

Господарське

Господарський суд міста Києва

Літвінова М.Є.

Ухвала від 07.09.2020

Господарське

Господарський суд міста Києва

Літвінова М.Є.

Ухвала від 19.08.2020

Господарське

Господарський суд міста Києва

Літвінова М.Є.

Ухвала від 03.08.2020

Господарське

Господарський суд міста Києва

Літвінова М.Є.

Ухвала від 02.07.2020

Господарське

Господарський суд міста Києва

Літвінова М.Є.

Ухвала від 16.06.2020

Господарське

Господарський суд міста Києва

Літвінова М.Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні