Донецький окружний адміністративний суд
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяУкраїна
Донецький окружний адміністративний суд
У Х В А Л А
про заміну сторони виконавчого провадження
20 листопада 2020 р. Справа №200/4818/19-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1
Суддя Донецького окружного адміністративного суду Давиденко Т.В.
розглянувши в порядку письмового провадження заяву Національного банку України
про заміну сторони у справі № 200/4818/19-а
за позовною заявою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері
ринків фінансових послуг
до відповідача Повного Товариства «Ломбард «Аверс Інтертейд ЛТД» Компанії «Аверс
Інтертрейд ЛТД»
про стягнення штрафу у розмірі 17000 грн., -
ВСТАНОВИВ:
Рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 18.07.2019 року адміністративний позов Національної комісії, що здійснює регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Повного Товариства «Ломбард «Аверс Інтертейд ЛТД» Компанії «Аверс Інтертрейд ЛТД» про стягнення штрафу у розмірі 17000 грн. задовольний повністю.
10.10.2019 року виданий виконавчий лист про стягнення з Повного Товариства «Ломбард «Аверс Інтертейд ЛТД» Компанії «Аверс Інтертрейд ЛТД» (ЄДРПОУ 39613505, юридична адреса: 87510, Донецька область, м. Маріуполь, Приморський р-н, пр.-т Адмірала Луніна, буд. 85) на користь Державного бюджету України (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 «Надходження до загального фонду державного бюджету» , код бюджетної класифікації за доходами 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції» , символ звітності 106) штраф у сумі 17000 грн.
До Донецького окружного адміністративного суду надійшла заява Національного банку України про заміну позивача у справі № 200/4818/19-а у зв`язку з реорганізацією.
Дослідивши матеріали справи, доводи заяви, вважає клопотання про заміну сторони у виконавчому провадженні таким, що підлягає частковому задоволенню, з наступних підстав.
12.09.2019 року Верховною Радою України прийнятий Закон України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення функцій із державного регулювання ринків фінансових послуг .
Як вбачається зі змісту вказаного закону, метою його ухвалення є скорочення кількості регуляторних та контролюючих органів на ринках небанківських фінансових послуг шляхом розподілу функцій Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, між іншими органами, що здійснюють державне регулювання ринків фінансових послуг.
Законом України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення функцій із державного регулювання ринків фінансових послуг здійснене законодавче закріплення перерозподілу та консолідації функцій із державного регулювання ринків фінансових послуг та внесено зміни до таких законодавчих актів:
1) Господарського кодексу України та Кодексу України про адміністративні правопорушення;
2) Законів України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг , Про цінні папери та фондовий ринок , Про недержавне пенсійне забезпечення , Про страхування , Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування , Про державну підтримку сільського господарства України , Про організацію формування та обігу кредитних історій , Про зовнішньоекономічну діяльність , Про кредитні спілки , Про фінансово-кредитні механізми і управління майном при будівництві житла та операціях з нерухомістю , Про обов`язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів , Про іпотечні облігації , Про аудиторську діяльність , Про Національний банк України , Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні , Про особливості страхування сільськогосподарської продукції з державною підтримкою , Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення , Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності , Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування , Про ліцензування видів господарської діяльності .
Зміни до зазначених вище законодавчих актів передбачають передачу повноважень Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, у частині регулювання та нагляду у системі накопичувального пенсійного забезпечення, регулювання та нагляду за функціонуванням фінансово-кредитних механізмів і управлінні майном при будівництві житла та операціях з нерухомістю до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Решту повноважень Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, передається до Національного банку України.
Національний банк України на підставі Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення функцій із державного регулювання ринків фінансових послуг стає регулятором страхових, лізингових, фінансових компаній, кредитних спілок, ломбардів та бюро кредитних історій, а НКЦПФР регулюватиме недержавні пенсійні фонди та фонди фінансування будівництва.
Закон України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення функцій із державного регулювання ринків фінансових послуг передбачає перехідний період, упродовж якого відбуватиметься передача функцій від Національної комісії з регулювання ринків фінансових послуг до НБУ та НКЦПФР. Триватиме він до 01 липня 2020 року.
Тобто, до 30 червня 2020 року включно регулюванням ринку як і раніше займатиметься Нацкомфінпослуг, а з 1 липня 2020 року цю функцію виконуватиме Національний банк.
Наведений вище перехідний період передбачений пунктом 1 Розділу II Прикінцеві положення Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення функцій із державного регулювання ринків фінансових послуг .
Враховуючи наведене, Національний банк України з 1 липня 2020 року є процесуальним правонаступником позивача.
Пунктом 8 Розділу II Прикінцеві положення Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення функцій із державного регулювання ринків фінансових послуг встановлено, що з 1 липня 2020 року Національний банк України, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку є процесуальними правонаступниками Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, у судах у межах повноважень, встановлених Законом України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг .
Беручи до уваги внесені Законом України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення функцій із державного регулювання ринків фінансових послуг законодавчі зміни, внаслідок яких Національний банк України починаючи з 1 липня 2020 року набуває частину повноважень позивача/стягувача, а також процесуальної можливості здійснення правонаступництва на будь-якій стадії судового процесу відповідно до положень Кодексу адміністративного судочинства України.
Відповідно до ч. 1 ст. 379 Кодексу адміністративного судочинства України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.
Згідно ч. 2 ст. 379 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає питання про заміну сторони виконавчого провадження в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням державного виконавця або заінтересованої особи, які звернулися з поданням (заявою), та учасників справи. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.
Відповідно до п. 5 ст. 8 Закону України «Про виконавче провадження» у разі вибуття однієї із сторін державний виконавець з власної ініціативи або за заявою сторони, а також сама заінтересована сторона мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, обов`язкові тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.
Враховуючи наведене, суд вважає за необхідне замінити стягувача у виконавчому провадженні у справі № 200/4818/19-а Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг його правонаступником Національним банком України (ЄДРПОУ 00032106, юридична адреса: 01601, м. Київ, вул. Інститутська, 9).
На підставі викладеного, керуючись Законом України «Про виконавче провадження» , Кодексом адміністративного судочинства України, суд, -
У Х В А Л И В:
Заяву Національного банку України про заміну сторони у справі № 200/4818/19-а - задовольнити частково.
Замінити стягувача у виконавчому провадженні у справі № 200/4818/19-а Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг його правонаступником Національним банком України (ЄДРПОУ 00032106, юридична адреса: 01601, м. Київ, вул. Інститутська, 9).
В задоволенні іншої частини заяви - відмовити.
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Суддя Т.В. Давиденко
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.11.2020 |
Оприлюднено | 23.11.2020 |
Номер документу | 92981763 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Давиденко Т.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні