ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа №380/8870/20
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
20 листопада 2020 року
Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кравціва О.Р. розглянув в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Львівській області до приватного підприємства Леван про стягнення коштів з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника податків.
Суть справи.
До Львівського окружного адміністративного суду звернулося Головне управління ДПС у Львівській області (далі - позивач, ГУ ДПС у Львівській області) з позовною заявою до Приватного підприємства Леван (далі - відповідач, ПП Леван ), в якій просить суд про стягнення з відповідача коштів до бюджету у розмірі 68317,46 грн., які знаходяться на рахунках в банках та інших фінансових установах, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів.
Підставою позову зазначено несплату відповідачем податкового боргу, який виник внаслідок несплати узгоджених грошових зобов`язань з податку на додану вартість та земельного податку з юридичних осіб. Відповідач у встановлені строки добровільно заборгованість не погасив. Оскільки вжиті позивачем заходи для погашення податкового боргу позитивного результату не дали, позивач у межах своїх повноважень звернувся до суду із цим позовом.
Ухвалою суду від 22.10.2020 провадження у справі відкрито за правилами спрощеного позовного провадження, без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
Відповідач про розгляд справи в порядку спрощеного позовного провадження відповідно до ч. 11 ст. 126 Кодексу адміністративного судочинства вважається повідомленим належним чином, оскільки скерована на його зареєстроване місцезнаходження ( АДРЕСА_1 ) скерована поштова кореспонденція суду повернулася із відміткою відділення поштового зв`язку: Адресат відсутній за вказаною адресою
Відповідно до приписів п. 4 ч. 1 ст. 263 КАС України суд розглядає за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) справи щодо стягнення грошових сум, що ґрунтуються на рішеннях суб`єкта владних повноважень, щодо яких завершився встановлений цим Кодексом строк оскарження та сума яких не перевищує ста розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Справи, визначені частиною першою цієї статті, суд розглядає у строк не більше тридцяти днів з дня відкриття провадження у справі.
Суд на підставі позовної заяви, а також долучених письмових доказів, -
в с т а н о в и в :
ПП Леван зареєстроване як юридична особа 18.04.1994, код ЄДРПОУ 20814897, відомості про перебування в стані припинення чи припинення юридичної особи відсутні.
Згідно з довідкою ГУ ДПС у Львівській області про наявність заборгованості з податків і зборів (обов`язкових платежів), що контролюються ГУ ДПС у Львівській області №5005/9/10.1-12 від 15.06.2020 у відповідача станом на 09.06.2929 обліковується заборгованість в сумі 68317,46 грн., в тому числі податок на додану вартість - 46631,23 грн., земельний податок з юридичних осіб - 21686,23 грн.
Вказані сума також відображені у копіях зворотніх боків облікових карток платника податків за відповідними платежами.
З метою узгодження вказаної заборгованості відповідачу скеровано податкову вимогу форми Ю за №46258-17 від 16.04.2018 на суму 52140,01 грн., яка скеровувалася за зареєстрованим місцезнаходженням відповідача, однак, з незалежних від позивача обставин не була йому вручена.
Оскільки відповідач не погасив заборгованість добровільно, у встановлені законом строки, позивач звернувся до суду із цим позовом.
Вирішуючи справу суд керується таким.
Статтею 67 Конституції України передбачено обов`язок сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України №2755-VI від 02.12.2017 року, в редакції чинній станом на момент виникнення спірних правовідносин (далі ПК України).
ПП Леван відповідно до п. 15.1 ст. 15 ПК України, є платником податків та, згідно з п. 16.1.4 ст.16 ПК України, несе обов`язок по сплаті податків та зборів у строки та розмірах встановлених цим Кодексом.
Відповідно до підпункту 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 ПК України, платники податків зобов`язані сплачувати податки та збори в строки та у розмірах встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи, що, відповідно до ст. 36 ПК України, є податковим обов`язком. Податковий обов`язок виникає у платника за кожним податком, збором та є безумовним і першочерговим стосовно інших неподаткових обов`язків платника податків, крім випадків, передбачених законом. Підстави припинення податкового обов`язку, крім його виконання, визначені п. 37.3 ст. 37 ПК України. Згідно з п. 38.1 ст. 38 ПК України, виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк. Пунктом 38.2 ст. 38 ПК України визначено, що сплата податку та збору здійснюється платником податку безпосередньо, а у випадках, передбачених податковим законодавством, - податковим агентом, або представником платника податку.
Судом встановлено, що відповідач має податковий борг перед бюджетом, який складається із сум податкових зобов`язань, штрафних санкції та пені з податку на додану вартість в сумі 46631,23 грн., а також з податкових зобов`язань, штрафних санкції та пені з земельного податку з юридичних осіб в сумі 21868,23 грн. на підтвердження чого до матеріалів справи долучено (копії):
- податкову декларацію №9049140940 від 20.03.2018 за 2018 рік;
- податкове повідомлення-рішення №0041695412 від 20.12.2018 форми Ш за платежем податок на додану вартість на суму 38,00 грн.;
- податкове повідомлення-рішення №0041675412 від 20.12.2018 форми Ш за платежем податок на додану вартість на суму 400,00 грн.;
- податкове повідомлення-рішення №0041715412 від 20.12.2018 форми Ш за платежем податок на додану вартість на суму 500,00 грн.;
- акт про результати камеральної перевірки своєчасності сплати узгодженої суми податкового зобов`язання з податку на додану вартість за лютий 2018 року від 12.11.2018 №909/13-01-54-12/20814897;
- податкове повідомлення-рішення №0020325412 від 06.03.2019 форми Ш за платежем податок на додану вартість на суму 460,00 грн.;
- акт про результати камеральної перевірки з питань своєчасності сплати узгодженої суми грошового зобов`язання з податку на додану вартість за лютий 2018 року від 23.01.2019 №186/13-01-54-12/20814897;
- податкове повідомлення-рішення №0000255704 від 09.01.2020 форми Ш за платежем податок на додану вартість на суму 100,00 грн.;
- акт про результати камеральної перевірки з питань своєчасності сплати узгодженої суми грошового зобов`язання з податку на додану вартість за лютий 2018 року від 18.11.2019 №610/13-01-57-04/20814897;
- податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2019 рік;
- податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2020 рік;
- податкове повідомлення-рішення №0047635412 від 15.05.2019 форми Ш за платежем земельний податок з юридичних осіб на суму 400,00 грн.;
- акт про результати камеральної перевірки з питань своєчасності сплати узгоджених сум податкових зобов`язань за період з 30.01.2019 по 06.05.2019 №1292/13-01-54-12/20814897 від 14.05.2019 (за платежем земельний податок);
- податкове повідомлення-рішення №0028055704 від 10.03.2020 форми ПС за платежем земельний податок з юридичних осіб на суму 170,00 грн.;
- акт про результати камеральної перевірки з питань своєчасності подання податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) на 2020 рік.
Приписами п. 49.1 ст. 49 ПК України передбачено, що податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків.
Згідно п. 49.2 ст. ПК України, платник податків за кожний встановлений цим Кодексом звітний період, в якому виникають об`єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу повинен подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є.
Згідно п. 54.1 ч. 54 ПК України, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.
Відповідно до п. 56.11 ст. 56 ПК України, самостійно визначене платником податків податкове зобов`язання оскарженню не підлягає.
Приписами п. 57.3 ст. 57 ПК України встановлено, що у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1-54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу. У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов`язання платник податків зобов`язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження (протягом 10 робочих днів, наступних за днем такого узгодження, згідно з змінами за Законом №466-IX від 16.01.2020).
Відповідно до п. 58.3 ст. 58 ПК України, податкове повідомлення-рішення вважається належним чином врученим платнику податків (крім фізичних осіб), якщо його надіслано у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу.
Також судом зі змісту зворотних боків облікових карток з`ясовано, що у зв`язку із несплатою узгоджених зобов`язань з податку на додану вартість на підставі підпункту 129.1.1 п. 129.1 ст. 129 ПК України нараховано пеню у розмірі 483,22 грн. та 3,81 грн. відповідно.
Відповідно до п. 59.1 ст. 59 ПК України, у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Судом встановлено, що позивачем сформовано податкову вимогу форми Ю від 16.04.2018 №46258-17 на суму 52140,01 грн., яку скеровано на зареєстроване місцезнаходження відповідача, однак повернулася із відміткою відділення поштового зв`язку: За закінченням встановленого терміну зберігання .
Доказів оскарження чи скасування податкових повідомлень-рішень або зазначеної податкової вимоги у встановленому законом порядку суду не надано.
Таким чином, оскільки відповідачем не було погашено узгоджені суми грошових зобов`язань, тому в силу п.п. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 ПК України ці суми набули статусу податкового боргу (сума узгодженого грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання).
Підпунктом 20.1.34 п. 20.1 ст. 20 ППК України визначено, що контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Відповідно до п. 95.1 ст. 95 ПК України, контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 30 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги (із змінами, внесеними згідно із Законами № 4834-VI від 24.05.2012, № 466-IX від 16.01.2020).
Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини (п. 95.2, 95.3 ст. 95 ПК України).
Контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Враховуючи викладене, суд зазначає, що сума узгодженого податкового зобов`язання з податку на додану вартість в сумі 46631,23 грн. та з земельного податку з юридичних осіб в сумі21686,23 грн. на загальну суму68317,46 грн., є податковим боргом відповідача, який ним не сплачено.
Відповідно до положень ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Статтею 90 КАС України передбачено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Під час розгляду справи відповідач доказів сплати податкового боргу не надав, а також не подав заперечень щодо його наявності та розміру, доводи позивача не спростував.
Таким чином, оскільки за відповідачем обліковується податковий борг, заявлений до стягнення у цій справі, на суму 68317,46 грн., щодо наявності та розміру якого відповідачем не подано до суду відзиву на позовну заяву, не надано доказів його сплати, а вжиті контролюючим органом заходи не призвели до його погашення, тому позовні вимоги належить задовольнити повністю та стягнути податковий борг з ПП Леван .
Таким чином, виходячи із заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та доказів, зібраних у справі, суд дійшов висновку, що позов необхідно задовольнити повністю.
Відповідно до приписів ч. 2 ст. 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Отже витрати позивача - суб`єкта владних повноважень зі сплати судового збору за звернення до суду із даним позовом із відповідача стягувати не слід.
Керуючись ст.ст. 19, 22, 25, 72-77, 90, 139, 241-246, 250, 263, п.п. 15.5 п. 15 розділу VII Перехідні положення КАС України, суд -
в и р і ш и в :
1. Позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з рахунків Приватного підприємства Леван (81620, Львівська область, Миколаївський район, с. Велика Горожанна, вул. Івана Франка, 77 корпус А ; ЄДРПОУ 20814897) у банках, обслуговуючих такого платника та з рахунків платника податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів податковий борг в сумі 68317 (шістдесят вісім тисяч триста сімнадцять) грн. 46 коп.
5. Судовий збір з відповідача не стягувати.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення через Львівський окружний адміністративний суд до Восьмого апеляційного адміністративного суду, з врахуванням гарантій встановлених пунктом 3Розділу VI Прикінцевих положень Кодексу адміністративного судочинства України.
Повне судове рішення складене та підписане 20.11.2020.
Суддя Кравців О.Р.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.11.2020 |
Оприлюднено | 23.11.2020 |
Номер документу | 92982563 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Обрізко Ігор Михайлович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Кравців Олег Романович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні