Справа № 420/12840/20
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 листопада 2020 року Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Бжассо Н.В.,
розглянув в порядку письмового провадження в м. Одеса за правилами загального позовного провадження з урахуванням особливостей встановлених ст. ст. 268-273 КАС України адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Одеської районної територіальної виборчої комісії Одеської області, за участі третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача, Одеської регіональної організації Політичної партії ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ про визнання протиправною та скасування постанови від 18.11.2020 року № 108, зобов`язання зареєструвати депутатом
ВСТАНОВИВ:
До Одеського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 до Одеської районної територіальної виборчої комісії Одеської області, за участі третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача, Одеської регіональної організації Політичної партії ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ , за результатом розгляду якої позивач просить суд:
Визнати протиправною та скасувати постанову Одеської районної територіальної виборчої комісії Одеської області від 18 листопада 2020 року № 108 Про визнання ОСОБА_1 такою, що не набула депутатського мандата Одеської районної ради Одеської області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року ;
Зобов`язати Одеську районну територіальну виборчу комісію Одеської області зареєструвати ОСОБА_1 депутатом Одеської районної ради Одеської області.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що 25 жовтня 2020 року відбулися вибори депутатів Одеської районної ради Одеської області. Після підрахунку та перевірки проколів, складених дільничною виборчою комісією у виборчому окрузі № 5 було встановлено, що за кандидатуру позивачки було віддано голосів ЗА в кількості 2420 голосів, що становить 57,31% від кількості виборців, які проголосували у відповідному виборчому окрузі, що підтверджується інформацією, що міститься на офіційному веб-сайті Центральної виборчої комісії в розділі Місцеві вибори 2020 .
ОСОБА_1 зазначає, що таким чином, враховуючи вільне волевиявлення виборців, які були зареєстровані у виборчому окрузі № 5 та реалізували своє виборче право, її було обрано депутатом Одеської районної ради Одеської області за виборчим списком Одеської регіональної організації політичної партії Опозиційна платформа - за життя .
12.11.2020 року позивачка у встановленому Законом порядку та формі подала до Одеської районної територіальної виборчої комісії Одеської області заяву про реєстрацію її депутатом Одеської районної ради Одеської області на підставі рішення Одеської районної територіальної виборчої комісії Одеської області про результати виборів Одеської районної ради Одеської області, оформленого протоколом виборчої комісії № 29 від 25.10.2020 року в територіальному виборчому окрузі № 5, суб`єкт висування - Одеська регіональна організація політичної партії Опозиційна платформа - за життя . Позивачка зазначає, що оскільки документи для реєстрації вона подала 12.11.2020 року, кінцевою датою для прийняття рішення про реєстрації її депутатом є 17.11.2020 року. Однак, 19.11.2020 року, ОСОБА_1 дізналася, що 18.11.2020 року Одеська районна територіальна виборча комісія Одеської області винесла оскаржувану постанову, якою визнано ОСОБА_1 такою, що не набула депутатського мандата депутата Одеської районної ради Одеської області на перших місцевих виборах 25.10.2020 року.
Позивачка не погоджується з оскаржуваною постановою та зазначає, що ні в оскаржуваній постанові, ні в заяві ОСОБА_2 , якою керувалася виборча комісія, не зазначено, які саме з поданих ОСОБА_1 документів не відповідають закону, та на якій правовій підставі її слід визнати такою, що не набула депутатського мандата. Позивачка зазначає, що нею було подано пакет документів, необхідних для реєстрації депутатом. Також, позивачка вказує, що не припиняла громадянства України, не виїхала за межі України для постійного проживання, її не визнано недієздатною, до кримінальної відповідальності вона не притягувалася.
Ухвалою суду від 20.11.2020 року відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження, з урахуванням особливостей встановлених ст.ст.268-273 КАС України та призначено судове засідання на 21.11.2020 року о 14 годині 00 хвилин.
Представник позивача заявив клопотання про розгляду справи в порядку письмового провадження, позов підтримав у повному обсязі.
Відповідач та третя особа у судове засідання не з`явилися, належним чином та своєчасно повідомлялися про дату, час і місце судового розгляду, про причини неявки суд не повідомили.
Від відповідача відзив на адміністративний позов на адресу суду не надходив.
Третя особа пояснень щодо позову не надала.
У відповідності до вимог ч. 9 ст. 205, ч. 3 ст. 268 КАС України справу розглянуто в порядку письмового провадження.
Суд розглянув матеріали справи, всебічно і повно з`ясував всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінив надані учасниками судового процесу докази в їх сукупності та робить наступні висновки.
Відповідно до п.1 Постанови Верховної Ради України від 15.07.2020 р. №795-ІХ Про призначення чергових місцевих виборів у 2020 році , призначено чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських селищних та міських голів (крім визначених у п.2 та п.3 цієї постанови) на неділю 25 жовтня 2020 року.
На підставі вказаної Постанови Центральною виборчою комісією прийнято Постанову від 08.08.2020 року №160 Про перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 р. , згідно п.1 якої призначено на неділю 25 жовтня 2020 року перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів за переліками згідно додатків 1-24.
Відповідно до посвідчення № 264 від 29.09.2020 року, що видане Головою Одеської районної територіальної виборчої комісії Одеської області, ОСОБА_1 зареєстрована кандидатом в депутати, включеного до єдиного виборчого списку та територіального виборчого списку територіального виборчого округу № 5 від ПП Опозиційна платформа - за життя з виборів депутатів Одеської районної ради.
Відповідно до протоколу Одеської районної територіальної виборчої комісії Одеської області про підсумки голосування з виборів депутатів Одеської районної ради у межах територіального виборчого округу № 5 від 06.11.2020 року, що опублікований на офіційному веб-порталі Центральної виборчої комісії за посиланням: https://www.cvk.gov.ua/pls/vm2020/showpprotpt001f01=695pid102=63618pt004f01=5pid494=4pasatt=1.pdf , за кандидата у депутати, включеного до територіального виборчого списку територіального виборчого округу № 5 від політичної партії Опозиційна платформа - за життя з виборів депутатів Одеської районної ради, ОСОБА_1 , проголосувало 2420 виборців.
Суд встановив, що 12.11.2020 року ОСОБА_1 , обрана депутатом Одеської районної ради Одеської області, звернулася до Одеської районної територіальної виборчої комісії Одеської області із заявою про реєстрацію її депутатом Одеської районної ради Одеської області.
Вказаний факт підтверджується змістом постанови № 108 від 18.11.2020 року.
Проте, Одеська районна територіальна виборча комісія Одеської області, розглянувши подані позивачкою документи, встановила їх невідповідність вимогам частини п`ятої статті 283, пункту 5.4,5.6 Роз`яснення щодо порядку реєстрації обраних депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у місті, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів, затвердженого Постановою Центральної виборчої комісії № 433 від 28.10.2020 року.
На підставі викладеного, керуючись ч.ч. 4,5 ст. 283, ст. ст. 36, 206 Виборчого кодексу України, пункту 5.4,5.6,5.7,5.8 Роз`яснення щодо порядку реєстрації обраних депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у місті, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів, затвердженого Постановою Центральної виборчої комісії № 433 від 28.10.2020 року, заяви голови Одеської регіональної організації Політичної партії Опозиційна платформа - за життя В.З. Рабіновича вх. № 223 від 17.11.2020 року, Одеська районна територіальна виборча комісія Одеської області прийняла постанову № 108 від 18.11.2020 року, якою визнала ОСОБА_1 такою, що не набула депутатського мандата депутата Одеської районної ради Одеської області на перших місцевих виборах 25.10.2020 року.
Виборчий кодекс України (далі - ВК України) відповідно до Конституції України визначає гарантії права громадян на участь у виборах, регулює підготовку та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів.
Згідно з ч. 1 ст. 1 ВК України, вибори в Україні є основною формою народного волевиявлення, способом безпосереднього здійснення влади Українським народом.
Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 3 ВК України, відповідно до Конституції України в Україні проводяться такі типи виборів: місцеві вибори: г) вибори депутатів районної ради.
Приписами ч. 1 ст. 20 ВК України передбачено, що виборчий процес - це здійснення протягом встановленого цим Кодексом періоду часу суб`єктами, визначеними статтею 22 цього Кодексу, виборчих процедур, пов`язаних із підготовкою і проведенням відповідних виборів, встановленням та офіційним оголошенням (офіційним оприлюдненням) їх результатів.
Згідно з ч. 3 ст. 196 ВК України, виборчий процес завершується через 15 днів після офіційного оприлюднення результатів місцевих виборів у порядку, передбаченому цим Кодексом.
Згідно з ч. ч. 1, 2, 4 ст. 32 ВК України, в Україні утворюються і діють передбачені цим Кодексом виборчі комісії як незалежні органи адміністрування виборчих процесів, які відповідно до своїх повноважень забезпечують здійснення визначених Конституцією України та цим Кодексом основних принципів виборчого права, засад виборчого процесу, реалізацію виборчих прав громадян України, підготовку та проведення виборів.
До виборчих комісій належать, у тому числі, територіальні виборчі комісії.
Ніхто не має права втручатися в діяльність виборчих комісій, зокрема у вирішення питань, віднесених до їхніх повноважень, крім випадків, передбачених законом.
Відповідно до ч. 1, п. 18 ч. 2 ст. 206 ВК України, територіальна виборча комісія на період здійснення своїх повноважень забезпечує організацію і проведення місцевих виборів у межах повноважень та в порядку, передбачених цим Кодексом та законами України.
Відповідна територіальна виборча комісія, яка встановлює результати виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, міської, районної у місті, сільської, селищної ради, результати виборів сільського, селищного, міського голови: реєструє обраних депутатів, сільського, селищного, міського голову;
Відповідно до частин 1, 2 ст.63 ВК України, рішення, дії чи бездіяльність, що стосуються виборчого процесу, можуть бути оскаржені до суду або до виборчої комісії.
Оскарження рішень, дій чи бездіяльності, що стосуються виборчого процесу, до суду, а також розгляд та вирішення справ судом здійснюються в порядку, визначеному Кодексом адміністративного судочинства України.
Згідно ч.1 ст.64 ВК України, суб`єкт виборчого процесу може оскаржити рішення, дії чи бездіяльність, що стосуються виборчого процесу, до суду в порядку, встановленому Кодексом адміністративного судочинства України.
Відповідно до ч. 1 ст. 283 ВК України, особа, обрана депутатом Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, міської, районної у місті, сільської, селищної ради, сільським, селищним, міським головою, для її реєстрації зобов`язана подати до територіальної виборчої комісії з відповідних місцевих виборів протягом двадцяти днів з дня офіційного оприлюднення результатів виборів заяву про реєстрацію її депутатом, сільським, селищним, міським головою, а у разі наявності в неї іншого представницького мандата - копію зареєстрованої заяви про припинення дії іншого представницького мандата, поданої відповідно до Верховної Ради України, Верховної Ради Автономної Республіки Крим або відповідної місцевої ради.
Постановою Центральної виборчої комісії від 28 жовтня 2020 року № 433 затверджено Роз`яснення щодо порядку реєстрації обраних депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у місті, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів (далі - Роз`яснення № 433).
Згідно з пп. 1 п. 3.1 Роз`яснення № 433, особа, обрана депутатом обласної, районної, міської, районної у місті, сільської, селищної ради, для її реєстрації депутатом відповідної місцевої ради зобов`язана протягом двадцяти днів з дня офіційного оприлюднення результатів відповідних місцевих виборів подати до територіальної виборчої комісії з відповідних місцевих виборів такі документи: 1) заяву про реєстрацію депутатом відповідної місцевої ради із зазначенням інформації щодо одночасного балотування/небалотування кандидатом у депутати до двох рівнів місцевих рад, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови, до якої додаються копії першої та другої сторінок паспорта громадянина України у вигляді паспортної книжечки або копії лицьового та зворотного боків паспорта громадянина України у вигляді картки.
Суд встановив, що ОСОБА_1 звернулася до відповідача із заявою про реєстрацію її депутатом Одеської районної ради Одеської області 12.11.2020 року, тобто в межах строку та з дотриманням вимог, визначених ч. 1 ст. 283 ВК України та п. 3.1 Роз`яснення № 433.
Частиною 3 ст. 283 ВК України передбачено, що у п`ятиденний строк з дня отримання документів, визначених частиною першою цієї статті, територіальна виборча комісія приймає рішення про реєстрацію депутата, сільського, селищного, міського голови.
Відповідно до ч. ч. 4, 5 ст. 283 ВК України, у разі невиконання без поважних причин та у строки, передбачені частинами першою та другою цієї статті, особою, обраною депутатом в багатомандатному виборчому окрузі, сільським, селищним, міським головою, вимог частини першої цієї статті або подання цією особою до виборчої комісії заяви про відмову від депутатського мандата, посади сільського, селищного, міського голови, територіальна виборча комісія приймає рішення про визнання особи такою, що відмовилася від депутатського мандата, посади сільського, селищного, міського голови, та призначає повторні вибори відповідно депутата у багатомандатному виборчому окрузі, сільського, селищного, міського голови.
У разі виникнення (виявлення) до реєстрації обставин, зазначених у пунктах 3-6 частини першої та частині четвертій статті 231 цього Кодексу, відповідна територіальна виборча комісія приймає рішення про визнання відповідної особи такою, що не набула депутатського мандату, повноважень сільського, селищного, міського голови, призначає повторні вибори.
У разі невиконання особою, обраною депутатом за виборчим списком місцевої організації партії, у строки, зазначені у частинах першій і другій цієї статті, вимог частини першої цієї статті або подання цією особою до виборчої комісії заяви про відмову від депутатського мандата, або виникнення (виявлення) обставин, зазначених у пунктах 3-6 частини першої та частині четвертій статті 231 цього Кодексу, виборча комісія приймає рішення про визнання її такою, яка не набула депутатського мандата, та визнає обраним депутатом Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше) наступного за черговістю кандидата у депутати у відповідному територіальному або єдиному багатомандатному виборчому списку кандидатів від відповідної організації партії, за яким було обрано особу, яка не набула мандата.
У разі вичерпання відповідного територіального виборчого списку черговість отримання мандата передається єдиному багатомандатному виборчому списку цієї ж організації партії. У разі вичерпання єдиного виборчого списку організації партії такий мандат залишається вакантним.
Приписами п. п. 3-6 ч. 1, ч. 4 ст. 231 ВК України передбачено, що територіальна виборча комісія приймає рішення про скасування реєстрації кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, окремого кандидата у депутати, включеного до єдиного та/або єдиного та територіального виборчих списків організації партії (під час виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше) із виключенням його з відповідних виборчих списків, про скасування реєстрації окремого кандидата у депутати у багатомандатному виборчому окрузі (під час виборів депутатів сільських, селищних, міських рад (територіальних громад з кількістю виборців до 10 тисяч) у разі:
3) отримання від уповноваженого органу інформації, що підтверджує факт припинення громадянства України кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови;
4) отримання від уповноваженого органу інформації, що підтверджує факт виїзду кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови за межі України для постійного проживання;
5) отримання від суду належним чином засвідченої копії судового рішення, яким кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови визнано недієздатним;
6) набрання щодо кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови законної сили обвинувальним вироком суду за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину, кримінального правопорушення проти виборчих прав громадян чи корупційного кримінального правопорушення або виявлення територіальною виборчою комісією факту наявності у кандидата судимості за такий злочин, не погашеної або не знятої в установленому законом порядку;
У разі смерті кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови територіальна виборча комісія приймає рішення про вибуття такого кандидата з балотування, а щодо кандидатів, включених до виборчих списків місцевих організацій партій, - також про виключення його з єдиного та територіального виборчих списків організації партії.
Відповідно до п. п. 5.1, 5.7 Роз`яснення № 433, для реєстрації особи, обраної депутатом, сільським, селищним, міським головою, подаються документи, передбачені статтею 283 Кодексу та розділами 2 - 4 цього Роз`яснення.
Відповідальність за достовірність та дійсність відомостей у документах, поданих для реєстрації обраного депутата, сільського, селищного, міського голови, несе особа, обрана депутатом, сільським, селищним, міським головою.
Територіальна виборча комісія приймає рішення про визнання особи, обраної депутатом, сільським, селищним, міським головою, такою, що не набула депутатського мандата, повноважень сільського, селищного міського голови, у разі виникнення (виявлення) до реєстрації цієї особи депутатом, сільським, селищним, міським головою обставин, зазначених у пунктах 3 - 6 частини першої та частині четвертій статті 231 Кодексу, а саме:
отримання від уповноваженого органу інформації, що підтверджує факт припинення особою громадянства України;
отримання від уповноваженого органу інформації, що підтверджує факт виїзду особи за межі України для постійного проживання;
отримання від суду належним чином засвідченої копії судового рішення, яким особу визнано недієздатною;
набрання щодо особи законної сили обвинувальним вироком суду за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину, кримінального правопорушення проти виборчих прав громадян чи корупційного кримінального правопорушення або виявлення територіальною виборчою комісією факту наявності у кандидата судимості за такий злочин, не погашеної або не знятої в установленому законом порядку;
смерті особи.
Таке рішення територіальна виборча комісія приймає у п`ятиденний строк з дня отримання нею документів, що встановлюють відповідні факти чи підтверджують настання відповідних обставин.
Суд встановив, що 17.11.2020 року до Одеської районної територіальної виборчої комісії Одеського району Одеської області за вх. № 223 надійшла заява голови Одеської регіональної організації політичної партії Опозиційна платформа - за життя Рабіновича В.З., в якій останній просив визнати ОСОБА_3 та ОСОБА_1 такими, які не набули депутатського мандата. Так, у заяві вказано, що при поданні документів для реєстрації депутатами Одеської районної ради Одеської області, ОСОБА_3 та ОСОБА_1 було порушено вимоги ст. 283 Виборчого кодексу України та надано неповний пакет документів, передбачений чинним законодавством. Також, у заяві вказано, що зазначені особи пішли в розмір інтересів партії та виборців та, використовуючи власні інтереси та амбіції, без попереднього узгодження з керівництвом партії, подали заяви про реєстрацію їх депутатами.
Суд зазначає, що ст. 283 ВК України та п. 5.7 Роз`яснення № 433, містять вичерпний перелік підстав, за яких територіальна виборча комісія приймає рішення про визнання особи, обраної депутатом такою, що не набула депутатського мандата, а саме: отримання від уповноваженого органу інформації, що підтверджує факт припинення особою громадянства України; отримання від уповноваженого органу інформації, що підтверджує факт виїзду особи за межі України для постійного проживання; отримання від суду належним чином засвідченої копії судового рішення, яким особу визнано недієздатною; набрання щодо особи законної сили обвинувальним вироком суду за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину, кримінального правопорушення проти виборчих прав громадян чи корупційного кримінального правопорушення або виявлення територіальною виборчою комісією факту наявності у кандидата судимості за такий злочин, не погашеної або не знятої в установленому законом порядку; смерті особи.
Заява голови Одеської регіональної організації політичної партії Опозиційна платформа - за життя ОСОБА_2 від 17.11.2020 року не є відповідною інформацією від уповноваженого органу, не містить посилання на таку інформацію, не містить посилання на судове рішення, яким позивачку визнано недієздатною або вирок суду щодо позивачки, який набрав законної сили.
Твердження у заяві від 17.11.2020 року про подання для реєстрації депутатами Одеської районної ради Одеської області неповного пакету документів є необґрунтованим та таким, що не відповідає встановленим під час судового розгляду обставинам.
Так, суд встановив, що з урахуванням ст. 283 ВК України та п. 3.1 Роз`яснення № 433 особа, обрана депутатом відповідної районної ради, повинна звернутися до територіальної виборчої комісії із заявою про реєстрацію депутатом, що й було зроблено ОСОБА_1 .
Саме, в чому полягає неповнота поданої позивачкою заяви ані відповідач, ані третя особа суду не повідомили.
Крім того, суд зазначає, що позивачем у даній справі є ОСОБА_1 , щодо якої і прийнята постанова № 108 від 18.11.2020 року, тоді як лист від 17.11.2020 року за вх. № 223, який став підставою для прийняття оскаржуваної постанови, містить відомості щодо ОСОБА_4 та ОСОБА_1 .
Відповідач під час розгляду справи не надав до суду жодного доказу на підтвердження наявності передбачених п.п.3-6 ч.1 та ч.4 ст.231 Виборчого кодексу України та п.5.7 Роз`яснення № 433, обставин, які стали підставою для прийняття постанови № 108 від 18.11.2020 року.
З урахуванням викладеного, суд робить висновок про наявність підстав для визнання протиправною та скасування постанови Одеської районної територіальної виборчої комісії Одеської області від 18 листопада 2 0 20 року № 108 Про визнання ОСОБА_1 такою, що не набула депутатського мандата Одеської районної ради Одеської області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року .
Враховуючи, що позивачка виконала вимоги ч. 1 ст. 283 ВК України, щодо звернення до відповідача із заявою про реєстрацію її депутатом Одеської районної ради Одеської області та у відповідача були відсутні підстави для визнання її такою, що не набула депутатського мандата, суд робить висновок про наявність підстав для зобов`язання Одеської районної територіальної виборчої комісії Одеської області зареєструвати ОСОБА_1 депутатом Одеської районної ради Одеської області.
Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
Відповідно до ч.1 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Згідно з ч.3 ст.161 КАС України до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.
Згідно з частиною 9 статті 273 КАС України, суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.
До поданого позову позивачка не надала документу про сплату судового збору.
Відповідно до ч.3 ст.4 Закону України Про судовий збір ставка судового збору за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано фізичною особою становить 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Законом України «Про Державний бюджет України на 2020 рік» встановлено, що з 01 січня 2020 року прожитковий мінімум для працездатних осіб розмірі становить 2102 гривень.
Відповідно до ч. 3 ст. 6 ЗУ Про судовий збір , у разі коли в позовній заяві об`єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.
Згідно з п. 23 ч. 1 ст. 4 КАС України, похідна позовна вимога - вимога, задоволення якої залежить від задоволення іншої позовної вимоги (основної вимоги).
Таким чином, розмір судового збору за подання даного адміністративного позову складає 840,80 грн.
З огляду на вищевикладене, оскільки позивачем не сплачено судовий збір при подачі позову, суд вважає за необхідне стягнути з Одеської районної територіальної виборчої комісії Одеської області на користь Державного бюджету України судовий збір за подання позову в розмірі 840,80 грн.
Керуючись ст.ст.2, 3, 6, 8, 9, 73, 74, 75, 76, 77, 94, 139, 242, 245, 246, 268-273 КАС України, суд
ВИРІШИВ:
Задовольнити адміністративний позов ОСОБА_1 до Одеської районної територіальної виборчої комісії Одеської області, за участі третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача, Одеської регіональної організації Політичної партії ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ про визнання протиправною та скасування постанови від 18.11.2020 року № 108, зобов`язання зареєструвати депутатом.
Визнати протиправною та скасувати постанову Одеської районної територіальної виборчої комісії Одеської області від 18 листопада 2020 року № 108 Про визнання ОСОБА_1 такою, що не набула депутатського мандата Одеської районної ради Одеської області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року ;
Зобов`язати Одеську районну територіальну виборчу комісію Одеської області зареєструвати ОСОБА_1 депутатом Одеської районної ради Одеської області.
Стягнути з Одеської районної територіальної виборчої комісії Одеської області (вул. Канатна, 83, м. Одеса, 65012, код ЄДРПОУ 43757629) в дохід Державного бюджету України (реквізити рахунку: УК у м.Одесі/Київський р-н/22030101; код отримувача 38016923; банк отримувача - Казначейство України (ЕАП); МФО 89998, р/р UA338999980313181206084015005, код класифікації доходів бюджету 22030101) суму судового збору у розмірі 840,80 коп. (вісімсот сорок гривень вісімдесят копійок).
Рішення суду набирає законної сили в порядку та строки, визначені ст. 272 Кодексу адміністративного судочинства України.
Порядок та строки подання апеляційної скарги на рішення суду передбачено ст. 278 КАС України.
Позивач - ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП: НОМЕР_1 ).
Відповідач - Одеська районна територіальна виборча комісія Одеської області (вул. Канатна, 83, м. Одеса, 65012, код ЄДРПОУ 43757629).
Третя особа - Одеська регіональна організація Політичної партії ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ (65014, м. Одеса, вул. Базарна, 1, офіс; код ЄДРПОУ 34055433).
Повний текст рішення суду складений та підписаний судом 21 листопада 2020 року.
Суддя Н.В. Бжассо
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.11.2020 |
Оприлюднено | 23.11.2020 |
Номер документу | 92982984 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Бжассо Н.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні