Рішення
від 28.10.2020 по справі 480/4767/20
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

28 жовтня 2020 року Справа № 480/4767/20

Сумський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Воловика С.В.,

за участю секретаря судового засідання - Дараган Ю.П.,

представника позивача - Кішко Д.О.,

представника відповідача - Кошеленко В.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в місті Суми адміністративну справу № 480/4767/19

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Агрофірма "Семереньки"

до Головного управління Державної податкової служби у Сумській області

про скасування податкового повідомлення-рішення в частині,

У С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Агрофірма "Семереньки" (далі - позивач, ТОВ "Агрофірма "Семереньки") звернулось до Сумського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Головного управління Державної податкової служби у Сумській області (далі - відповідач, ГУ ДПС у Сумській обл.), в якій просить суд:

- скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Сумській області № 0000280402 від 12.05.2020 в частині завищення від`ємного значення в сумі 2 655 524 грн.

Позовні вимоги Товариство з обмеженою відповідальністю "Агрофірма "Семереньки" обґрунтовує наступним. З 30.03.2020 по 03.04.2020 відповідачем проведена документальна позапланова виїзна перевірка з питань достовірності нарахування сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість на поточний рахунок платника податку та/або у рахунок сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу такого платника з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету за IV квартал 2019 року. За результатами перевірки складено акт №266/18-28-04-02/33486731 від 10.04.2020, на підставі якого Головним управлінням ДПС у Сумській області прийнято оскаржуване податкове повідомлення-рішення №0000280402 від 12.05.2020, яким визначено суму завищення від`ємного значення з ПДВ в розмірі 2 670 529,00 грн.

Підставою для висновків про порушення податкового законодавства та прийняття податкового повідомлення-рішення, ГУ ДПС у Сумській області визначило нереальність господарських операцій з контрагентом ТОВ "КБ "Будколіясервіс", а також здійснення їх з метою штучного формування податкового кредиту.

На переконання ТОВ "Агрофірма "Семереньки", згадане податкове повідомлення-рішення є протиправним та підлягає скасуванню, оскільки господарські операції з ТОВ "КБ "Будколіясервіс" є реально здійсненими, направленими на настання правових наслідків, обумовлених ними та підтверджені відповідними документами бухгалтерського обліку.

Позивач вважає, що сама по собі наявність податкової інформації та неможливість з`ясування походження товару, який придбавався, по ланцюгам постачання, не можуть бути підставою для неврахування спірних господарських операцій у податковому обліку та, як наслідок, позбавлення права на податковий кредит по ним.

З вищезазначених підстав, на думку ТОВ "Агрофірма "Семереньки", позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Ухвалою суду від 31.07.2020 позовна заява прийнята до розгляду, відкрито провадження по справі № 480/4767/20, підготовче засідання призначено на 27.08.20 о 10 год. 00 хв., встановлені строки для подання відзиву, відповіді на відзив та заперечень.

Ухвалою суду від 27.08.2020, занесеною до протоколу, оголошено перерву у підготовчому засіданні на 12 год. 00 хв. 06.10.20.

Не погоджуючись з позовними вимогами, у відзиві на позовну заяву (а.с.146-150) ГУ ДПС у Сумській області зазначило, що листом ГУ ДПС у Запорізький області від 12.03.2020 №2700/7/08-01-05-09-09 надано узагальнену податкову інформацію від 11.03.2020 №62/08-01-05-09/41132313 по підприємству ТОВ КБ Будколіясервіс (код 41132313) щодо фінансово-господарських операцій з придбання товарів (робіт, послуг) у контрагента ТОВ БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ ЛОТУС (код 42860742) за період жовтень 2019 року, також при реалізації контрагентам-покупцям ТОВ Агрофірма Семереньки (33486731) у жовтні 2019 року.

З даного листа вбачається, що ТОВ КБ Будколіясервіс не мало об`єктивної можливості щодо проведення робіт з реконструкції колій на об`єкті ТОВ Агрофірма Семереньки (відсутність основних фондів, земельних ділянок, незначна кількість працюючих).

Отже, ТОВ КБ Будколіясервіс здійснювало діяльність спрямовану на здійснення операцій пов`язаних з наданням податкової вигоди особам, в наслідок чого у ТОВ КБ Будколіясервіс за результатами перевірки поданої звітності, неможливо встановити об`єкти оподаткування по операціях з придбанням та продажу робіт/послуг підприємствам - покупцям та постачальників за період за липень-грудень 2019 ріку, в розумінні ст.188, ст.198, ст.200 Податкового Кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI.

Враховуючи вищевикладене та провівши аналіз законодавчого підґрунтя щодо формування придбання (виготовлення, будівництво, спорудження, створення) товарів/послуг та необоротних активів на митній території України з метою їх використання у межах господарської діяльності платника податку, для здійснення операцій, встановлено, що ТОВ Агрофірма Семереньки сформовано податковий кредит за рахунок контрагента- постачальника за липень - грудень 2019 року на суму ПДВ 2655524 грн., (в т.ч. за III квартал 2019 року - 2369340 грн., за IV квартал 2019 року - 286184 грн.), який проведено на підставі угоди, яка не відповідає вимогам чинного законодавства.

За наведених обставин, ГУ ДПС у Сумській області вважає оскаржуване податкове повідомлення-рішення правомірним, а позовні вимоги - необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.

Ухвалою суду від 06.10.2020, занесеною до протоколу, закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду у відкритому судовому засіданні на 28.10.2020 об 11 год. 00 хв.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав, просив позов задовольнити.

Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечув, посилаючись на його необґрунтованість.

Заслухавши повноважних представників сторін, дослідивши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи та об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Відповідно до пп. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20, пп. 78.1.8 п. 78.1 ст. 78, п. 82.2 ст. 82 Податкового кодексу України, відповідно до наказу ГУ ДПС у Сумській області від 10.03.2020 №425, головними державними ревізорами-інспекторами відділу контролю за відшкодуванням ПДВ управління податків і зборів з юридичних осіб Адаменко О.М. та Іванченко Н.М., у період з 30.03.2020 по 03.04.2020 проведена документальна позапланова виїзна перевірка ТОВ "Агрофірма "Семереньки" з питань достовірності нарахування сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість на поточний рахунок платника податку та/або у рахунок сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу такого платника з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету за IV квартал 2019 року.

За результатами перевірки, 10.04.2020 складений акт № 266/18-28-04-02/33486731 (а.с.11-30), згідно з яким, відповідач дійшов висновку про порушення позивачем п.198.2, п.198.3, п.198.6 ст. 198, пп.201.10 ст.201, п.200.1, п.200.4, п.200.8, ст.200 Податкового кодексу України, що призвело до заниження від`ємного значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту за IV квартал 2019 на суму ПДВ 2 670 529 грн., завищено заявлену суму бюджетного відшкодування ПДВ за IV квартал 2019 на суму 18 505 271 грн. та занижено суму від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного періоду на суму 15 834 742 грн.

На підставі висновків акту перевірки, 12.05.2020 відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення №000280402 про завищення від`ємного значення з податку на додану вартість в сумі 2 670 529, 00 грн. (а.с.9)

Не погоджуючись з вищевказаним рішенням ТОВ "Агрофірма "Семереньки" подало скаргу до ДПС України на податкове повідомлення-рішення від 12.05.2020 №000280402 (а.с.31-36).

За результатами розгляду скарги ДПС України прийнято рішення від 14.07.2020 №21916/6/99-00-06-02-01-06, яким податкове повідомлення-рішення від від 12.05.2020 №000280402 залишено без змін, а скаргу без задоволення (а.с.37-39)

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.

На виконання частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частина 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України встановлює, що у справах про оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:

1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України;

2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано;

3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії);

4) безсторонньо (неупереджено);

5) добросовісно;

6) розсудливо;

7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації;

8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія);

9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення;

10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Частиною 2 статті 3 Закону України від 16 липня 1999 року №996-XIV Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні (далі - Закон № 996) передбачено, що податкова звітність ґрунтується на даних бухгалтерського обліку.

Згідно з частинами 1 статті 9 даного Закону № 996 та пункту 1.1 статті 1. пунктів 2.1, 2.4 статті 2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 №88, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.06.1995 № 168/704 (далі - Положення №88), передбачено, що підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.

Положення встановлює порядок створення, прийняття і відображення у бухгалтерському обліку, а також зберігання первинних документів, облікових регістрів, бухгалтерської та іншої звітності, що ґрунтується на даних бухгалтерського обліку, підприємствами, їх об`єднаннями та госпрозрахунковими організаціями (крім банків) незалежно від форм власності (надалі - підприємства), установ та організацій, основна діяльність яких фінансується за рахунок коштів бюджету (надалі - установи).

Первинні документи - це документи, створені у письмовій або електронній формі, які містять відомості про господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації (власника) на їх проведення.

Первинні документи повинні мати такі обов`язкові реквізити: найменування підприємства, установи, від імені яких складений документ, назва документа (форми), дата складання, зміст та обсяг господарської операції, одиниця виміру господарської операції (у натуральному та/або вартісному виразі), посади і прізвища осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення, особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Відповідно до статті 3 Господарського Кодексу України під господарською діяльністю розуміється діяльність суб`єктів господарювання у сфері суспільного виробництва, спрямована на виготовлення та реалізацію продукції, виконання робіт чи надання послуг вартісного характеру, що мають цінову визначеність. Господарська діяльність, що здійснюється для досягнення економічних і соціальних результатів та з метою одержання прибутку, є підприємництвом, а суб`єкти підприємництва - підприємцями.

У підпункті 14.1.36 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України зазначено, що господарська діяльність - діяльність особи, що пов`язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами.

Підпунктом 14.1.231 ст.14 Податкового кодексу України визначено, що розумна економічна причина (ділова мета) - причина, яка може бути наявна лише за умови, що платник податків має намір одержати економічний ефект у результаті господарської діяльності.

Згідно із пунктом 44.1 статті 44 Податкового кодексу України для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

Згідно з пунктом 201.14 статті 201 Податкового кодексу України платники податку зобов`язані вести окремий облік операцій з постачання та придбання товарів/послуг, які підлягають оподаткуванню, а також які не є об`єктами оподаткування та звільнені від оподаткування згідно з цим розділом.

Пунктом 22.1 статті 21 Податкового кодексу України передбачено, що об`єктом оподаткування можуть бути майно, товари, дохід (прибуток) або його частина, обороти з реалізації товарів (робіт, послуг), операції з постачання товарів (робіт, послуг) та інші об`єкти, визначені податковим законодавством, з наявністю яких податкове законодавство пов`язує виникнення у платника податкового обов`язку.

Також, згідно зі статтею 185 Податкового кодексу України об`єктом оподаткування, крім того, є операції платників податку з постачання товарів та послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

Таким чином, витрати для цілей визначення обсягів придбання (виготовлення, будівництво, спорудження, створення) без податку на додану вартість на митній території України товарів/послуг та необоротних активів з метою їх використання у межах господарської діяльності платника податку для здійснення операцій мають бути фактично здійснені і підтверджені належним чином складеними первинними документами, що відображають реальність господарської операції, яка є підставою для формування податкового обліку платника податків.

Водночас за відсутності факту придбання товарів чи послуг або в разі якщо придбані товари чи послуги не призначені для використання у господарській діяльності платника податку відповідні суми не можуть включатися до складу обсяги придбання (виготовлення, будівництво, спорудження, створення) без податку на додану вартість на митній території України товарів/послуг та необоротних активів з метою їх використання у межах господарської діяльності платника податку для здійснення операцій для цілей оподаткування податком на додану вартість (податком на прибуток) навіть за наявності формально складених, але недостовірних документів або сплати грошових коштів.

Таким чином, у разі отримання товарів (робіт, послуг), таке підприємство повинно мати підтвердження фактичного здійснення господарських операцій та належним чином складені первинні документи, а саме: видаткові накладні, акти приймання виконаних робіт (наданих послуг), довіреності, що є підтвердженням даного отримання товарів (виконання робіт, послуг), а також є підставою (первинними документами) для оприбуткування даних робіт (послуг).

Відповідно до пункту 198.1 статті 198 Податкового кодексу України до податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій з: а) придбання або виготовлення товарів та послуг; б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів (у тому числі у зв`язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України: г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу; ґ) ввезення товарів та/або необоротних активів на митну територію України.

Згідно із пунктом 198.2 статті 198 Податкового кодексу України датою віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг.

Пунктом 198.3 статті 198 Податкового кодексу України передбачено, що податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв`язку з: придбанням або виготовленням товарів та наданням послуг; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи); ввезенням товарів та/або необоротних активів на митну територію України.

Нарахування податкового кредиту здійснюється незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах провадження господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

Відповідно до пункту 198.6 статті 198 Податкового кодексу України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних податковими накладними / розрахунками коригування до таких податкових накладних чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.

У разі коли на момент перевірки платника податку контролюючим органом суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними у абзаці першому цього пункту документами, платник податку несе відповідальність відповідно до цього Кодексу.

Таким чином, первинні документи, які: складені суб`єктами господарської діяльності на операції, що суперечать законодавчим і нормативним актам; такі, що не відповідають сутності і не несуть доказовості відносно змісту здійсненної операції; не підтверджують придбання товарів (послуг) із метою їх використання в господарській діяльності; складені з порушенням встановленого законодавством порядку, не є документами, які можуть бути підставою для відображення в облікових регістрах бухгалтерського та податкового обліку.

Відповідно до вимог п.200.1, ст.200 Податкового кодексу України сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов`язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.

Згідно з п.200.4 ст.200 Податкового кодексу України при від`ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума:

б) або підлягає бюджетному відшкодуванню за заявою платника у сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200 ' .3 статті 200 1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації на поточний рахунок платника податку та/або у рахунок сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету.

Відповідно п.200.8 ст. 200 Податкового кодексу України до податкової декларації або уточнюючих розрахунків (в разі їх подання) платником податків додаються розрахунок суми бюджетного відшкодування та оригінали митних декларацій. У разі якщо митне оформлення товарів, вивезених за межі митної території України, здійснювалося з використанням електронної митної декларації, така електронна митна декларація надається контролюючим органом за місцем митного оформлення контролюючому органу за місцем обліку такого платника податків в порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису відповідно до закону.

Відповідно п.200.14. ст.200 Податкового кодексу України, якщо за результатами камеральної або документальної перевірки, контролюючий орган виявляє невідповідність суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, то такий орган:

б) у разі перевищення заявленої платником податку суми бюджетного відшкодування над сумою, визначеною контролюючим органом за результатами перевірок, надсилає платнику податку податкове повідомлення, в якому зазначаються сума такого перевищення та підстави для її вирахування.

Як вбачається з матеріалів справи, під час проведення перевірки встановлено, що ТОВ Агрофірма Семереньки до складу податкового кредиту по деклараціям були включені податкові накладні по підприємству ТОВ "КБ Будколіясервіс" (код 41132313) згідно договору №6/05-19 від 20.05.2019, а саме: за 3 квартал 2019 року на загальну суму - 14 216 041,26 грн., в т.ч. ПДВ - 2 369 340,21 грн., що становить 4,5% від загального обсягу податкового кредиту - 50 398 234 грн., за 4 квартал 2019 року на загальну суму - 1 717 101,41 грн., в т.ч. ПДВ - 286 183,57 грн., що становить 0,5% від загального обсягу податкового кредиту - 53 244 713 грн.

Так, ТОВ Агрофірма Семереньки (Замовник) з ТОВ "КБ Будколіясервіс" (Підрядник) укладено Договір підряду №6/05-19 від 20.05.2019 (далі - Договір) та додаткові угоди до договору №1 від 25.06.2019, №2 від 07.10.2019.

Відповідно до п.2.1 Договору в порядку та на умовах, визначених цим Договором, Підрядник зобов`язується за замовленням Замовника на свій ризик виконати та здати йому в строк, установлений цим Договором та згідно з Графіком виконання робіт (Додаток 3 до цього Договору), роботи з реконструкції колій на об`єкті ТОВ "Агрофірма "Семереньки" за адресою Харківська область, Богодухівський район, с. Губарівка, вул. Гутянська, 91а, згідно переліку робіт та матеріалів, наведених у Додатку №1 до цього договору, а Замовник зобов`язується надати Підряднику будівельний майданчик (фронт робіт), передати проектну документацію, прийняти від Підрядника закінчені роботи та оплатити їх, згідно з умовами Договору.

Як слідує з матеріалів справи, роботи з реконструкції колій виконані в повному обсязі, що підтверджується актами приймання виконаних будівельних робіт від 03.09.2019 та від 07.10.2019 (а.с.56-58, 59), податкові накладні, отримані від ТОВ "КБ Будколіясервіс", внесені в реєстр податкових накладних та задекларовані в податковій звітності у відповідному звітному періоді в складі інших отриманих податкових накладних, що підтверджується відповідними податковими деклараціями, оплата за надані послуги проведена позивачем в повному обсязі, що підтверджується платіжними дорученнями (а.с.60-63).

З огляду на зазначене, суд погоджується з доводами позивача щодо належного документального підтвердження здійснення спірних господарських операцій зі згаданим контрагентом відповідними документами бухгалтерського обліку, які відображають зміст цих господарських операцій та зміну майнового стану ТОВ "Агрофірма "Семереньки" внаслідок їх здійснення.

Водночас, суд вважає необґрунтованими доводи ГУ ДПС у Сумській області про здійснення ТОВ "КБ Будколіясервіс" операцій, пов`язаних з наданням податкової вигоди іншим особам, оскільки наявність податкової інформації по підприємству від ГУ ДПС у Запорізькій області, не може бути підставою для позбавлення позивача права на врахування цих операцій у податковому обліку.

Отже, за наведених обставин, суд робить висновок, що господарські операції між ТОВ "Агрофірма "Семереньки" та ТОВ "КБ Будколіясервіс" є реально здійсненими, направленими на настання правових наслідків, обумовлених ними та підтвердженими належним чином складеними первинними документами бухгалтерського обліку, у зв`язку з чим, позивач має право на відображення цих операцій у податковому обліку та формування податкового кредиту по ним.

На виконання частини 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Таким чином, враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення № 0000280402 від 12.05.2020 в частині завищення від`ємного значення в сумі 2 655 524 грн. не відповідає критеріям, встановленим частиною 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у зв`язку з чим, є протиправним та підлягає скасуванню, а позовні вимоги - задоволенню.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Оскільки за подання позовної заяви ТОВ "Агрофірма "Семереньки", згідно з платіжним дорученням № 2061 від 21.07.2020 (а.с.7) був сплачений судовий збір в сумі 21020,00 грн., суд вважає за необхідне стягнути вказану суму на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань ГУ ДПС у Сумській області.

Керуючись ст.ст. 90, 139, 143, 241-246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Агрофірма "Семереньки" до Головного управління Державної податкової служби у Сумській області про скасування податкового повідомлення-рішення в частині - задовольнити.

Скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Сумській області № 0000280402 від 12.05.2020 в частині завищення від`ємного значення в сумі 2 655 524 грн.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Сумській області (40009, м. Суми, вул. Іллінська, 13, код 43144399) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Агрофірма "Семереньки" (42644, Сумська область, Тростянецький район, с. Печини, вул. Центральна, 2-а, код ЄДРПОУ 33486731) витрати на оплату судового збору в сумі 21 020 (двадцять одна тисяча двадцять) грн. 00 коп.

Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення. До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи, апеляційні скарги подаються через Сумський окружний адміністративний суд.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя С.В. Воловик

СудСумський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.10.2020
Оприлюднено23.11.2020
Номер документу92983378
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —480/4767/20

Ухвала від 16.02.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

П’янова Я.В.

Ухвала від 12.02.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

П’янова Я.В.

Ухвала від 25.01.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

П’янова Я.В.

Рішення від 28.10.2020

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.В. Воловик

Рішення від 28.10.2020

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.В. Воловик

Ухвала від 19.08.2020

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.В. Воловик

Ухвала від 31.07.2020

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.В. Воловик

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні