Рішення
від 19.11.2020 по справі 560/7393/20
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/7393/20

РІШЕННЯ

іменем України

19 листопада 2020 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Салюка П.І.

за участі:секретаря судового засідання Наголюк О.Л., позивача ОСОБА_1 , представника позивача Назаренко В.В., представника відповідача Афадєєва В.В., представника відповідача Швед В.Б., представника відповідача Бориславської М.В. розглянувши адміністративну справу за позовом Кандидата в депутати Хмельницької обласної ради від Хмельницької обласної партійної організації Всеукраїнського об`єднання "Батьківщина" ОСОБА_1 до Хмельницької міської територіальної виборчої комісії Хмельницького району Хмельницької області , Хмельницької обласної територіальної виборчої комісії про визнання рішень протиправними та зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Кандидат в депутати Хмельницької обласної ради від Хмельницької обласної партійної організації Всеукраїнського об`єднання "Батьківщина" ОСОБА_1 звернувся до суду з адміністративним позовом до Хмельницької міської територіальної виборчої комісії Хмельницького району Хмельницької області, Хмельницької обласної територіальної виборчої комісії, в якому з врахуванням зави про зміну предмету позову, просить:

визнати протиправним рішення Хмельницької міської територіальної виборчої комісії Хмельницького району Хмельницької області оформлене Протоколом "Про підсумки голосування з виборів депутатів Хмельницької обласної ради у межах усього територіального виборчого округу № 6 з позначкою "Уточнений" від 14 листопада 2020 року;

зобов`язати Хмельницьку міську територіальну виборчу комісію Хмельницького району Хмельницької області, виправити усі допущені в протоколі "Про підсумки голосування з виборів депутатів Хмельницької обласної ради у межах усього територіального виборчого округу № 6 з позначкою "Уточнений" від 14 листопада 2020 року неточності (помилки в цифрах), шляхом складання нового Протоколу про підсумки голосування з виборів депутатів Хмельницької обласної ради у межах усього територіального виборчого округу № 6 з позначкою "Уточнений";

зобов`язати Хмельницьку міську територіальну виборчу комісію Хмельницького району Хмельницької області негайно після складання нового протоколу "Про підсумки голосування з виборів депутатів Хмельницької обласної ради у межах усього територіального виборчого округу № 6 з позначкою "Уточнений" транспортувати його до Хмельницької обласної територіальної виборчої комісії;

зобов`язати Хмельницьку обласну територіальну виборчу комісію на своєму засіданні розглянути транспортований від Хмельницької міської територіальної виборчої комісії Хмельницького району Хмельницької області новий протокол про підсумки голосування з виборів депутатів Хмельницької обласної ради у межах усього територіального виборчого округу № 6 з позначкою "Уточнений" за результатами якого внести відповідні зміни до протоколу про результати виборів депутатів Хмельницької обласної ради в єдиному багатомандатному виборчому окрузі.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що 14 листопада 2020 року за результатами підсумків голосування з виборів депутатів Хмельницької обласної ради проведеного у межах усього територіального виборчого округу № 6, Хмельницькою міською територіальною виборчою комісією Хмельницького району Хмельницької області складено протокол "Про підсумки голосування з виборів депутатів Хмельницької обласної ради" у межах усього територіального виборчого округу № 6 від 14 листопада 2020 року з позначкою "Уточнений".

Позивач вважаю прийняте Хмельницькою міською територіальною виборчою комісією Хмельницького району Хмельницької області рішення оформлене Протоколом "Про підсумки голосування з виборів депутатів Хмельницької обласної ради" у межах усього територіального виборчого округу № 6 від 14 листопада 2020 року з позначкою "Уточнений", таким, що не відповідає вимогам чинного виборчого законодавства, є протиправним, з огляду на те, що вказаний протокол містить очевидні недостовірні відомості (помилки в цифрах), які впливають на підсумки голосування з виборів депутатів Хмельницької обласної ради у межах усього виборчого округу № 6 та як наслідок, на результати виборів депутатів Хмельницької обласної ради усього єдиного багатомандатного виборчого округу.

Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 18 листопада 2020 року відкрито провадження у справі та призначено справу до судового розгляду.

19 листопада 2020 року від Хмельницької міської територіальної виборчої комісії Хмельницького району Хмельницької області до суду надійшов відзив на позовну заяву, в якому відповідач просить відмовити у задоволенні позову та зазначає, що позивачем не обґрунтована протиправність прийняття оскарженого акту ТВК, який приймався, як у відповідності до Закону. Крім того, представник відповідача вказує на те, що на даному етапі виборчого процесу вчинення будь яких дій є неможливими, оскільки підсумки голосування на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року вже підведені, а Законодавство не передбачає жодної процедури їх зміни чи корегування.

Також, 19 листопада 2020 року до суду від Хмельницької обласної територіальної виборчої комісії надійшов відзив, в якому зазначено, що зі змісту поданої позовної заяви не вбачається жодних порушень виборчого законодавства, які були б вчинені Хмельницькою обласною територіальною виборчою комісією. Крім того, відповідач вказав, що нормами Виборчого кодексу України передбачена чітка послідовність та обмеження строками кожного з етапів виборчого процесу.

При цьому, представник відповідача зазначив, що Кодекс не містить жодних вказівок про можливість повторного встановлення результатів виборів до місцевої ради (при тому, що результати виборів були встановлені Хмельницькою обласною ТВК ще 07 листопада 2020 року, такі результати були офіційно оприлюднені, є на даний момент чинними та не скасованими), тому просить відмовити у задоволенні позовних вимог у повному обсязі.

У судовому засіданні позивач та його представник позовні вимоги підтримали та просили їх задоволити з підстав викладених у позовній заяві та заяві про зміну предмету позову.

Представники відповідачів у судовому засіданні заперечували проти позову та просили відмовити у задоволенні позовних вимог у повному обсязі з підстав викладених у відзивах на позовну заяву.

Заслухавши пояснення позивача та його представника, заперечення представників відповідачів, дослідивши наявні в матеріалах справи належні та допустимі докази у їх взаємозв`язку та сукупності суд дійшов наступних висновків.

Суд встановив, що ОСОБА_1 відповідно до посвідчення №123 від 29 вересня 2020 року є кандидатом в депутати, включеного до єдиного виборчого списку та територіального виборчого округу №6 з виборів депутатів Хмельницької обласної ради.

Також суд встановив, що позивач є кандидатом в депутати від Хмельницької обласної партійної організації Всеукраїнського об`єднання "Батьківщина" на виборах депутатів Хмельницької обласної ради

Хмельницькою міською територіальною виборчою комісією Хмельницького району Хмельницької області 04 листопада 2020 року складено протокол "Про підсумки голосування з виборів депутатів Хмельницької обласної ради" у межах усього територіального виборчого округу №6.

Рішенням Хмельницького окружного адміністративного суду від 11 листопада 2020 року у справі №560/7124/20, суд частково задоволив позовні вимоги ОСОБА_1 , визнав протиправним та скасував рішення Хмельницької міської територіальної виборчої комісії Хмельницького району Хмельницької області, оформлене протоколом "Про підсумки голосування з виборів депутатів Хмельницької обласної ради" у межах усього територіального виборчого округу №6 від 04 листопада 2020 року, в частині відомостей, зазначених у п. 15 протоколу територіальної виборчої комісії про підсумки голосування у межах територіального виборчого округу, щодо кількості голосів виборців, які підтримали територіальний виборчий список кандидатів у депутати від кожної місцевої організації політичної партії у межах територіального виборчого округу по виборчій дільниці № 681440, щодо кількості голосів виборців, які підтримали територіальний виборчий список кандидатів у депутати від Хмельницької обласної партійної організації Всеукраїнського об`єднання "Батьківщина". Також суд зобов`язав Хмельницьку міську ТВК провести повторний підрахунок кількості голосів виборців, які підтримали територіальний виборчий список кандидатів у депутати Хмельницької обласної ради від Хмельницької обласної партійної організації Всеукраїнського об`єднання "Батьківщина" у межах територіального виборчого округу № 6 по виборчій дільниці № 681440.

На виконання рішення суду Хмельницька міська ТВК склала Протокол "Про підсумки голосування з виборів депутатів Хмельницької обласної ради" у межах усього територіального виборчого округу №6 від 14 листопада 2020 року з позначкою "Уточнений".

Про складення відповідачем вищезазначеного протоколу, позивач дізнався перебуваючи у судовому засіданні 17 листопада 2020 року, оскільки відповідачем було подано вказаний протокол, як доказ по справі для огляду у судовому засіданні, вказані обставини сторонами не заперечуються та не ставляться під сумнів.

Позивач не погоджується з прийнятим Хмельницькою міською територіальною виборчою комісію Хмельницького району Хмельницької області рішенням оформленим Протоколом "Про підсумки голосування з виборів депутатів Хмельницької обласної ради" у межах усього територіального виборчого округу №6 від 14 листопада 2020 року з позначкою "Уточнений", оскільки вважає, що у вказаному Протоколі наявні очевидні неточності (помилки в цифрах), що є порушенням вимог Виборчого кодексу України, які призводять до недостовірності результатів виборів депутатів Хмельницької обласної ради у межах територіального виборчого округу № 6, що відбулися 25 жовтня 2020 року та як наслідок результатів виборів у межах усього єдиного багатомандатного виборчого округу з виборів депутатів Хмельницької обласної ради.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам суд враховує наступне.

Згідно з статтями 1, 3, 8 Конституції України, визначено, що Україна є правовою державою, в якій визнається і діє принцип верховенства права; права і свободи людини і громадянина визначають зміст і спрямованість діяльності держави.

Конституцією України закріплено право громадян вільно обирати і бути обраними до органів державної влади та органів місцевого самоврядування (частина перша статті 38).

Гарантії права громадян на участь у виборах, регулює підготовку та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів визначає Виборчий кодекс України (далі - ВК України).

Згідно з ч. 1 ст. 1 ВК України, вибори в Україні є основною формою народного волевиявлення, способом безпосереднього здійснення влади Українським народом.

Відповідно до ч. 1 ст. 20 ВК України, виборчий процес - це здійснення протягом встановленого цим Кодексом періоду часу суб`єктами, визначеними статтею 22 цього Кодексу, виборчих процедур, пов`язаних із підготовкою і проведенням відповідних виборів, встановленням та офіційним оголошенням (офіційним оприлюдненням) їх результатів.

Частина 1 статті 33 ВК України визначає, що виборчі комісії є спеціальними колегіальними органами, уповноваженими організовувати підготовку та проведення виборів і забезпечувати реалізацію виборчих прав громадян України, додержання та однакове застосування виборчого законодавства.

Відповідно до п. 7 ч. 1 ст. 196 ВК України, виборчий процес місцевих виборів включає такі етапи зокрема, як підрахунок голосів виборців, установлення підсумків голосування і результатів місцевих виборів.

Підрахунок голосів виборців з кожних місцевих виборів завершується складанням протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці з відповідних місцевих виборів в порядку, визначеному статтею 251 цього Кодексу.

Згідно з ч. ч. 1, 3 ст. 251 ВК України, дільнична виборча комісія на своєму засіданні складає протокол про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці з кожних місцевих виборів по кожному виборчому округу, в яких проводилося голосування на виборчій дільниці.

Відповідно до частини п`ятої статті 250, частини першої статті 251, частини дванадцятої статті 254 ВК України, процедуру підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці та складання протоколу дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці під час проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у місті, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів (далі - місцеві вибори), а також процедуру повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці визначає Порядок підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці та складання протоколу дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці з відповідних місцевих виборів, порядок повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці затверджений постановою Центральної виборчої комісії від 15.10.2020 № 386.

Згідно з ч. 5 ст. 253 ВК України, протокол про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці та інші документи дільничної виборчої комісії передаються відповідній територіальній виборчій комісії на її засіданні членами дільничної виборчої комісії, які здійснювали транспортування виборчої документації відповідно до частини першої цієї статті.

Встановлення підсумків голосування на місцевих виборах визначає стаття 255 ВК України.

Ст. 255 ВК України визначено, що територіальні виборчі комісії встановлюють підсумки голосування шляхом складання відповідного протоколу з таких місцевих виборів: 1) виборча комісія Автономної Республіки Крим, обласна виборча комісія - протоколу про підсумки голосування з відповідних виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної ради в межах територіального виборчого округу на підставі протоколів відповідних сільських, селищних, міських виборчих комісій про підсумки голосування в межах частини цього округу; 2) міська (міста з кількістю виборців 10 тисяч і більше) виборча комісія - протоколу про підсумки голосування з виборів депутатів міської ради в межах територіального виборчого округу на підставі протоколів районних в місті виборчих комісій про підсумки голосування в межах частини цього округу; 3) сільська, селищна, міська: а) протоколу про підсумки голосування з відповідних виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної ради; б) протоколу про підсумки голосування з виборів депутатів відповідної районної ради в територіальному виборчому окрузі; 4) районна в місті виборча комісія: а) протоколу про підсумки голосування з виборів депутатів міської ради в територіальному виборчому окрузі чи його частині (у міській територіальній громаді з кількістю виборців 10 тисяч і більше) або в багатомандатних виборчих округах (у міській територіальній громаді з кількістю виборців до 10 тисяч); б) протоколу про підсумки голосування з виборів міського голови.

До протоколу територіальної виборчої комісії про підсумки голосування у територіальному виборчому окрузі з виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше), крім відомостей, зазначених у частині другій цієї статті, цифрами і прописом заносяться: 1) сумарна кількість голосів виборців, які підтримали територіальні виборчі списки усіх організацій партій в межах територіального виборчого округу (частини територіального виборчого округу); 2) кількість голосів виборців, які підтримали територіальний виборчий список від кожної організації партії в межах територіального виборчого округу (частини територіального виборчого округу); 3) кількість голосів виборців, які підтримали кожного кандидата, включеного до територіального виборчого списку від кожної організації партії, в межах територіального виборчого округу; 4) кількість голосів виборців, які підтримали весь територіальний виборчий список, не підтримавши окремого кандидата з цього списку, від кожної організації партії в межах територіального виборчого округу.

Відомості про підсумки голосування в межах виборчого округу заносяться цифрами до протоколу територіальної виборчої комісії про підсумки голосування з відповідних місцевих виборів по кожній виборчій дільниці і сумарно по виборчому округу (частині виборчого округу).

На виконання вимог ухвали суду, відповідачем надано оригінал протоколів з виборів депутатів Хмельницької обласної ради у територіальному виборчому окрузі № 6, а також оригінал протоколу Хмельницької міської територіальної виборчої комісії Хмельницького району Хмельницької області про підсумки голосування з виборів депутатів Хмельницької обласної ради у межах усього територіального виборчого округу № 6 з позначкою "Уточнений" від 14 листопада 2020 року, які були досліджені у судовому засіданні.

Оглядом наданих відповідачем протоколів, суд провів порівняння та здійснивши ручний підрахунок кількість голосів виборців, які підтримали територіальний виборчий список місцевої організації політичної партії ВО "Батьківщина" суд встановив, що відповідно до пункту 14 спірного Протоколу, щодо сумарної кількості голосів виборців які підтримали територіальні виборчі списки всіх місцевих організацій політичних партій у межах територіального виборчого округу (частини територіального виборчого округу), зазначено сумарну кількість голосів виборців - 80688 голосів, яка не відповідає сумарному (арифметичному) підрахунку кількості голосів виборців які підтримали територіальні виборчі списки всіх місцевих організацій політичних партій у межах територіального виборчого округу (частини територіального виборчого округу) по кожній виборчій дільниці, оскільки відповідно до відомостей зазначених у пунктах 1-14 протоколу (сторінка 6-9 протоколу) має становити - 80687 голосів.

При цьому, у пункті 15 даного Протоколу, щодо кількості голосів виборців, які підтримали територіальний виборчий список кандидатів у депутати від кожної місцевої організації політичної партії у межах територіального виборчого округу (частини територіального виборчого округу) містяться відомості щодо кількість голосів виборців, які підтримали територіальний виборчий список кандидатів у депутати від Хмельницької регіональної організації політичної партії "Батьківщина" - 6067 голосів.

Таким чином, різниця між даними протоколу та сумарним арифметичним підрахунком голосів по всіх виборчих дільницях згідно даних Протоколу ТВК становить: щодо голосів виборців, які підтримали Хмельницьку обласну організацію політичної партії "Батьківщина" + 200 голосів.

Водночас, відповідно до відомостей, зазначених у пункті 15 протоколу (сторінка 10-12 Протоколу) сумарний арифметичний підрахунок голосів виборців по кожній дільниці щодо кількості голосів виборців які підтримали Хмельницьку обласну організацію політичної партії "Батьківщина" складає зовсім іншу кількість голосів виборців яка становить - 5867 голосів.

Крім того, у пункті 16 Протоколу, щодо кількості голосів виборців, які підтримали весь територіальний виборчий список кандидатів у депутати, не підтримавши окремого кандидата з цього списку, від кожної місцевої організації політичної партії у межах територіального виборчого округу (частини територіального виборчого округу), містяться відомості про кількість голосів виборців які підтримали виборчий список кандидатів у депутати від Хмельницької регіональної організації політичної партії "Батьківщина", кількість не підтримавших окремого кандидата з цього списку складає - 1293 голоси.

При тому, що, у відомостях зазначених у пункті 16 Протоколу (сторінка 13-15 Протоколу) сумарний арифметичний підрахунок голосів виборців по кожній дільниці щодо кількості голосів виборців які підтримали Хмельницьку обласну організацію політичної партії "Батьківщина" складає зовсім іншу кількість голосів виборців, яка становить - 1093 голосів.

Різниця між даними протоколу та сумарним арифметичним підрахунком голосів по кожній виборчій дільниці по зазначених в Протоколі ТВК відомостях становить: щодо кількості голосів виборців які підтримали Хмельницьку обласну організацію політичної партії "Батьківщина", не підтримавши окремого кандидата з цього списку + 200 голосів.

Отже, з отриманих судом протоколів встановлено розбіжність в підрахунках голосів виборців, які підтримали територіальний виборчий список місцевої організації політичної партії - Хмельницька обласна партійна організація Всеукраїнського об`єднання "Батьківщина", що на переконання суду беззаперечно вказує на протиправність дій відповідача під час прийняття оскарженого рішення по даній справі.

Крім цього, у судовому засіданні представник Хмельницької міської територіальної виборчої комісії Хмельницького району Хмельницької області наголосив на тому, що протокол про підсумки голосування складається та обраховується Хмельницькою міською ТВК не вручну, а за допомогою наданої Центральною виборчою комісією комп`ютерної програми "Електронний Кабінет ТВК", яка є не захищеною, а тому представник відповідача не виключає можливості зовнішнього впливу та втручання до вказаної програми у ході складання та обрахування протоколів.

Відповідно до ч. ч. 7,8 ст. 254 ВК України, у разі виявлення у протоколі дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці виправлень, помилок, неточностей, які можливо усунути без повторного підрахунку голосів, територіальна виборча комісія своїм рішенням може зобов`язати дільничну виборчу комісію виправити виявлені недоліки шляхом складання протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці з позначкою "Уточнений" відповідно до пункту 2 частини п`ятої цієї статті (якщо зміст таких виправлень, помилок та неточностей неможливо з`ясувати та усунути без складання протоколу з позначкою "Уточнений" дільничною виборчою комісією), про що зазначається у протоколі засідання територіальної виборчої комісії. Протягом часу розгляду цього питання дільничною виборчою комісією подані до територіальної виборчої комісії примірники протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці, виборчі бюлетені та інші виборчі документи, зазначені у частині десятій статті 251 цього Кодексу, зберігаються в територіальній виборчій комісії.

У разі виявлення у протоколі виправлень, помилок та неточностей, які можливо усунути без повторного підрахунку голосів та які не потребують складання протоколу з позначкою "Уточнений", територіальна виборча комісія приймає рішення, передбачене пунктом 1 частини п`ятої цієї статті, із зазначенням виявлених виправлень, помилок та неточностей. Таке рішення додається до протоколу дільничної виборчої комісії.

Дільнична виборча комісія зобов`язана у строк, визначений територіальною виборчою комісією, розглянути питання про внесення змін до відповідного протоколу без перерахунку виборчих бюлетенів. Протокол з позначкою "Уточнений" складається відповідно до цього Кодексу у порядку, в якому було складено протокол дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці, який потребує уточнення, транспортується до територіальної виборчої комісії в порядку, встановленому статтею 253 цього Кодексу. Час прийняття територіальною виборчою комісією протоколу дільничної виборчої комісії з позначкою "Уточнений" і занесені до цього протоколу відомості фіксуються у протоколі засідання територіальної виборчої комісії.

Враховуючи наведені обставини, суд вважає, що позивачем доведено підстави, які свідчать про порушення виборчих прав позивача, як кандидата в депутати до Хмельницької обласної ради, зокрема щодо винесення протиправного рішення Хмельницької міської територіальної виборчої комісії Хмельницького району Хмельницької області оформлене Протоколом "Про підсумки голосування з виборів депутатів Хмельницької обласної ради у межах усього територіального виборчого округу № 6 з позначкою "Уточнений" від 14 листопада 2020 року, в частині відомостей про підсумки голосування у межах територіального виборчого округу щодо кількості голосів виборців, які підтримали територіальний виборчий список кандидатів у депутати від Хмельницької обласної партійної організації Всеукраїнського об`єднання "Батьківщина".

Згідно з ч. 6 ст. 64 ВК України, у разі скасування судом рішення виборчої комісії, у тому числі з питання визнання голосування на виборчій дільниці недійсним, встановлення підсумків голосування та результатів виборів, рішення з цього питання приймає виборча комісія, рішення якої було скасовано, або відповідна виборча комісія вищого рівня на підставі рішення суду. При цьому, якщо рішення не було скасовано з формальних підстав, виборча комісія не може прийняти рішення, яке по суті повторює скасоване рішення.

Відповідно до ч. 12 ст. 254 ВК України, повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці у відповідному виборчому окрузі з відповідних місцевих виборів здійснюється територіальною виборчою комісією після розгляду і прийняття протоколів та інших документів від усіх дільничних виборчих комісій. У повторному підрахунку територіальною виборчою комісією голосів виборців на виборчій дільниці мають право брати участь усі члени цієї дільничної виборчої комісії і можуть бути присутніми кандидати в депутати, кандидати на посаду сільського, селищного, міського голови, їх довірені особи, уповноважені особи організацій партій, офіційні спостерігачі на відповідних місцевих виборах. Повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці з відповідних місцевих виборів здійснюється членами територіальної виборчої комісії в порядку, визначеному Центральною виборчою комісією з урахуванням положень статті 250 цього Кодексу.

Враховуючи встановлену судом протиправність рішення Хмельницької міської територіальної виборчої комісії Хмельницького району Хмельницької області оформленого Протоколом "Про підсумки голосування з виборів депутатів Хмельницької обласної ради у межах усього територіального виборчого округу № 6 з позначкою "Уточнений" від 14 листопада 2020 року, суд вважає за необхідне визнати протиправним рішення Хмельницької міської територіальної виборчої комісії Хмельницького району Хмельницької області оформлене Протоколом "Про підсумки голосування з виборів депутатів Хмельницької обласної ради у межах усього територіального виборчого округу № 6 з позначкою "Уточнений" від 14 листопада 2020 року та зобов`язати Хмельницьку міську територіальну виборчу комісію Хмельницького району Хмельницької області, виправити усі допущені в протоколі "Про підсумки голосування з виборів депутатів Хмельницької обласної ради у межах усього територіального виборчого округу № 6 з позначкою "Уточнений" від 14 листопада 2020 року неточності (помилки в цифрах), шляхом складання нового Протоколу про підсумки голосування з виборів депутатів Хмельницької обласної ради у межах усього територіального виборчого округу № 6 з позначкою "Уточнений".

Згідно з частинами 12 - 13 Статті 255 ВК України, перший примірник протоколу територіальної виборчої комісії про підсумки голосування з відповідних місцевих виборів по відповідному виборчому округу (частини виборчого округу), а за наявності - і відповідний примірник протоколу з позначкою "Уточнений" запаковуються. На пакеті робиться напис "Протокол про підсумки голосування" та зазначаються назва відповідних виборів, позначення та/або номер виборчого округу, дата і час пакування, кількість запакованих документів, ставляться підписи усіх присутніх членів територіальної виборчої комісії та печатка територіальної виборчої комісії.

Перший примірник протоколу територіальної виборчої комісії про підсумки голосування в межах виборчого округу (частини виборчого округу), а в разі внесення змін до цього протоколу - і протокол, в якому були допущені неточності (описки чи помилки у цифрах), разом з відповідними протоколами та актами дільничних виборчих комісій, рішеннями, прийнятими на підставі цих актів, та (за наявності) протоколами територіальної виборчої комісії про повторний підрахунок голосів виборців на відповідній виборчій дільниці, окремими думками членів територіальної виборчої комісії, викладеними у письмовій формі, заявами і скаргами про порушення територіальною виборчою комісією порядку встановлення підсумків голосування та рішеннями, прийнятими виборчою комісією за результатами їх розгляду, територіальна виборча комісія транспортує до виборчої комісії, яка встановлює результати відповідних виборів.

Обираючи належний спосіб захисту порушеного права, слід зважати й на його ефективність з точки зору ст. 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, ратифікованої Законом України "Про ратифікацію Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року. Першого протоколу та протоколів № 2. 4. 7 та 11 до Конвенції".

Отже беручи до уваги ст. 13 Конвенції, яка вказує на те, що кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження. Тим не менше, засіб захисту, що вимагається згаданою статтею повинен бути "ефективним" як у законі, так і на практиці, зокрема, у тому сенсі, щоб його використання не було ускладнене діями або недоглядом органів влади відповідної держави (п. 75 рішення Європейського суду з прав людини у справі "Афанасьєв проти України" (від 5 квітня 2005 року, заява №38722/02).

При цьому, суд звертає увагу на те, що саме по собі визнання протиправним та скасування рішення Хмельницької міської територіальної виборчої комісії Хмельницького району Хмельницької області оформлене Протоколом "Про підсумки голосування з виборів депутатів Хмельницької обласної ради у межах усього територіального виборчого округу №6 з позначкою "Уточнений" від 14 листопада 2020 року призведе лише до виправлення допущених помилок під час проведення підрахунку голосів виборців без врахування відповідних змін обласною ТВК, тому враховуючи встановлені судом обставини справи та необхідність дотримання вимог виборчою законодавства щодо встановлення достовірності результатів виборів, а також належного захисту порушених прав позивача, як суб`єкта виборчого процесу, які підлягають відновленню, суд вважає за необхідне зобов`язати Хмельницьку міську територіальну виборчу комісію Хмельницького району Хмельницької області, негайно після складання нового Протоколу про підсумки голосування з виборів депутатів Хмельницької обласної ради у межах усього територіального виборчого округу №6 з позначкою "Уточнений", транспортувати його до Хмельницької обласної територіальної виборчої комісії для врахування останнім встановлених в ньому відомостей, які на переконання суду впливають на результати виборів депутатів Хмельницької обласної ради в єдиному багатомандатному виборчому окрузі, з метою внесення обласною ТВК відповідних змін результатів виборів депутатів Хмельницької обласної ради.

Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що оскільки в ході судового розгляду встановлено, що оскаржене позивачем рішення Хмельницької міської територіальної виборчої комісії Хмельницького району Хмельницької області оформлене Протоколом "Про підсумки голосування з виборів депутатів Хмельницької обласної ради у межах усього територіального виборчого округу № 6 з позначкою "Уточнений" від 14 листопада 2020 року є протиправним та підлягає скасуванню, а відповідно права позивача, як суб`єкта виборчого процесу порушеними, тому на переконання суду даний адміністративний позов слід задоволити.

Відповідно до ч. 4 ст. 273 КАС України суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності територіальних (окружних) виборчих комісій щодо підготовки та проведення місцевих виборів до розгляду незалежно від сплати судового збору.

У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Враховуючи той факт, що судове рішення ухвалене на користь позивача та дотримуючись вимог ст. 139 КАС України, суд вирішив присудити на користь Кандидата в депутати Хмельницької обласної ради від Хмельницької обласної партійної організації Всеукраїнського об`єднання "Батьківщина" ОСОБА_1 за рахунок бюджетних асигнувань Хмельницької міської територіальної виборчої комісії Хмельницького району Хмельницької області витрати зі сплати судового збору в сумі 840,80 грн.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов - задоволити.

Визнати протиправним рішення Хмельницької міської територіальної виборчої комісії Хмельницького району Хмельницької області оформлене Протоколом "Про підсумки голосування з виборів депутатів Хмельницької обласної ради у межах усього територіального виборчого округу № 6 з позначкою "Уточнений" від 14 листопада 2020 року.

Зобов`язати Хмельницьку міську територіальну виборчу комісію Хмельницького району Хмельницької області, виправити усі допущені в протоколі "Про підсумки голосування з виборів депутатів Хмельницької обласної ради у межах усього територіального виборчого округу № 6 з позначкою "Уточнений" від 14 листопада 2020 року неточності (помилки в цифрах), шляхом складання нового Протоколу про підсумки голосування з виборів депутатів Хмельницької обласної ради у межах усього територіального виборчого округу № 6 з позначкою "Уточнений".

Зобов`язати Хмельницьку міську територіальну виборчу комісію Хмельницького району Хмельницької області негайно після складання нового протоколу "Про підсумки голосування з виборів депутатів Хмельницької обласної ради у межах усього територіального виборчого округу № 6 з позначкою "Уточнений" транспортувати його до Хмельницької обласної територіальної виборчої комісії.

Зобов`язати Хмельницьку обласну територіальну виборчу комісію на своєму засіданні розглянути транспортований від Хмельницької міської територіальної виборчої комісії Хмельницького району Хмельницької області новий протокол про підсумки голосування з виборів депутатів Хмельницької обласної ради у межах усього територіального виборчого округу № 6 з позначкою "Уточнений" за результатами якого внести відповідні зміни до протоколу про результати виборів депутатів Хмельницької обласної ради в єдиному багатомандатному виборчому окрузі.

Стягнути на користь Кандидата в депутати Хмельницької обласної ради від Хмельницької обласної партійної організації Всеукраїнського об`єднання "Батьківщина" ОСОБА_1 840 (вісімсот сорок) грн. 80 коп. судових витрат за рахунок бюджетних асигнувань Хмельницької міської територіальної виборчої комісії Хмельницького району Хмельницької області.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом двох днів з його проголошення

Повне рішення складене 19 листопада 2020 року 19 год. 25 хв.

Позивач:Кандидат в депутати Хмельницької обласної ради від Хмельницької обласної партійної організації Всеукраїнського об`єднання "Батьківщина" ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ідентифікаційний номер - НОМЕР_1 ) Відповідачі:Хмельницька міська територіальна виборча комісія Хмельницького району Хмельницької області (вул. Гагаріна, 3А, Хмельницький, Хмельницька область, 29000 , код ЄДРПОУ - 43757550) Хмельницька обласна територіальна виборча комісія (Майдан Незалежності, 2, Будинок Рад, Хмельницький, Хмельницька область, 29000 , код ЄДРПОУ - 43758968)

Головуючий суддя П.І. Салюк

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.11.2020
Оприлюднено23.11.2020
Номер документу92983816
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —560/7393/20

Ухвала від 22.11.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Курко О. П.

Постанова від 23.11.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Курко О. П.

Ухвала від 22.11.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Курко О. П.

Ухвала від 21.11.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Курко О. П.

Ухвала від 21.11.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Курко О. П.

Ухвала від 20.11.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Курко О. П.

Ухвала від 20.11.2020

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Салюк П.І.

Рішення від 19.11.2020

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Салюк П.І.

Ухвала від 18.11.2020

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Салюк П.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні