Рішення
від 19.11.2020 по справі 640/25527/19
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

19 листопада 2020 року м. Київ № 640/25527/19

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Аверкової В.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю Спеціалізоване підприємство Універсал доДержавної податкової служби України провизнання протиправними дій, зобов`язання вчинити дії, У С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю Спеціалізоване підприємство Універсал (далі по тексту - позивач, ТОВ СП Універсал ) звернулося до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до ДПС України (далі по тексту - відповідач) з наступними позовними вимогами:

- визнати протиправними дії відповідача щодо відмови в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних наступних податкових накладних: від 01 серпня 2018 року №1, №2, від 02 серпня 2018 року №3, від 03 серпня 2018 року №4, №5, від 06 серпня 2018 року №6, від 07 серпня 2018 року №10, №12, від 08 серпня 2018 року №14, №15, №17, від 10 серпня 2018 року №18, №19, №20, від 13 серпня 2018 року №23, №25, від 16 серпня 2018 року №34, від 20 серпня 2018 року №43, від 30 серпня 2018 року №54, від 04 вересня 2018 року №1, від 06 вересня 2018 року №2, від 10 вересня 2018 року №3,від 12 вересня 2018 року №4;

- зобов`язання відповідача зареєструвати податкові накладні від 01 серпня 2018 року №1, №2, від 02 серпня 2018 року №3, від 03 серпня 2018 року №4, №5, від 06 серпня 2018 року №6, від 07 серпня 2018 року №10, №12, від 08 серпня 2018 року №14, №15, №17, від 10 серпня 2018 року№18, №19, №20, від 13 серпня 2018 року №23, №25, від 16 серпня 2018 року №34, від 20 серпня 2018 року №43, від 30 серпня 2018 року №54, від 04 вересня 2018 року №1, від 06 вересня 2018 року №2, від 10 вересня 2018 року №3,від 12 вересня 2018 року №4 датою їх фактичного надходження.

Позовні вимоги мотивовані неправомірною відмовою відповідача у реєстрації зазначених податкових накладних, оскільки вони складені позивачем в межах здійснення своєї господарської діяльності на виконання зобов`язань в рамках договорів про надання послуг, що підтверджується первинними документами.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 10 лютого 2020 року відкрито провадження в адміністративній справі №640/25527/19 за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 26 травня 2020 року відповідача зобов`язано надати відзив на позовну заяву та належним чином засвідчені копії всіх документів щодо оскаржуваних дій.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 10 серпня 2020 року відповідача повторно зобов`язано надати відзив на позовну заяву та належним чином засвідчені копії всіх документів щодо оскаржуваних дій.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 28 вересня 2020 року Головне управління ДПС у м. Києві зобов`язано надати інформацію щодо реєстрації або відмови у такій реєстрації податкових накладних ТОВ СП Універсал : від 01 серпня 2018 року №1, №2, від 02 серпня 2018 року №3, від 03 серпня 2018 року №4, №5, від 06 серпня 2018 року №6, від 07 серпня 2018 року №10, №12, від 08 серпня 2018 року №14, №15, №17, від 10 серпня 2018 року№18, №19, №20, від 13 серпня 2018 року №23, №25, від 16 серпня 2018 року №34, від 20 серпня 2018 року №43, від 30 серпня 2018 року №54, від 04 вересня 2018 року №1, від 06 вересня 2018 року №2, від 10 вересня 2018 року №3,від 12 вересня 2018 року №4.

На виконання вимог ухвали Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 28 вересня 2020 року Головним управлінням ДПС у м. Києві надано пояснення, в яких зазначено, що відповідно до інформаційних ресурсів, що є доступними для перегляду на рівні ГУ ДПС у м. Києві встановлено, що по податковим накладним від 01 серпня 2018 року №1, №2, від 02 серпня 2018 року №3, від 03 серпня 2018 року №4, №5, від 06 серпня 2018 року №6, від 07 серпня 2018 року №10, №12, від 08 серпня 2018 року №14, №15, №17, від 10 серпня 2018 року№18, №19, №20, від 13 серпня 2018 року №23, №25, від 16 серпня 2018 року №34, від 20 серпня 2018 року №43, від 30 серпня 2018 року №54, від 04 вересня 2018 року №1, від 06 вересня 2018 року №2, від 10 вересня 2018 року №3,від 12 вересня 2018 року №4 реєстрацію зупинено, про що на електронну адресу підприємства надіслано квитанції №1 відповідного змісту; ТОВ СП Універсал не скористалось своїм правом та не надало до ГУ ДПС у м. Києві повідомлення до вищезазначених податкових накладних; станом на дату надання пояснень рішення про відмову у реєстрації по зазначеним податковим накладним не приймалось, а реєстрація їх зупинена.

Відповідач відзиву на позовну заяву та відповідних доказів до суду не надав, що відповідно до частини четвертої статті 159 Кодексу адміністративного судочинства України, може бути кваліфіковано судом як визнання позову.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва звертає увагу на наступне.

Матеріалами справи підтверджено, що ТОВ СП Універсал направило засобами телекомунікаційного зв`язку до ДФС України для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 01 серпня 2018 року №1, виписану для покупця ТОВ Автобудкомплект-К про надання послуг екскаватора-навантажувача на суму 7000,00 грн., у тому числі податок на додану вартість 1166,67 грн.; згідно з квитанцією №1 від 21 серпня 2018 року податкова накладна прийнята, реєстрація зупинена у зв`язку із тим, що Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України реєстрація ПН/РК від 01.08.2018 №1 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку . Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних .

ТОВ СП Універсал направило засобами телекомунікаційного зв`язку до ДФС України для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 01 серпня 2018 року №2, виписану для покупця ТОВ НВП Ірігаційні системи про надання послуг екскаватора-навантажувача на суму 6 600,00 грн., у тому числі податок на додану вартість 1100,00 грн.; згідно з квитанцією №1 від 31 серпня 2018 року податкова накладна прийнята, реєстрація зупинена у зв`язку із тим, що Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України реєстрація ПН/РК від 01.08.2018 №2 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку . Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних .

ТОВ СП Універсал направило засобами телекомунікаційного зв`язку до ДФС України для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 02 серпня 2018 року №3, виписану для покупця ТОВ НВП Ірігаційні системи про надання послуг екскаватора-навантажувача на суму 6 600,00 грн., у тому числі податок на додану вартість 1 100,00 грн.; згідно з квитанцією №1 від 31 серпня 2018 року податкова накладна прийнята, реєстрація зупинена у зв`язку із тим, що Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України реєстрація ПН/РК від 02.08.2018 №3 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку . Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних .

ТОВ СП Універсал направило засобами телекомунікаційного зв`язку до ДФС України для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 03 серпня 2018 року №4, виписану для покупця ТОВ ФПК-Портал_Буд про надання послуг екскаватора-навантажувача на суму 5 624,96 грн., у тому числі податок на додану вартість 937,49 грн.; згідно з квитанцією №1 від 31 серпня 2018 року податкова накладна прийнята, реєстрація зупинена у зв`язку із тим, що Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України реєстрація ПН/РК від 03.08.2018 №4 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку . Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних .

ТОВ СП Універсал направило засобами телекомунікаційного зв`язку до ДФС України для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 03 серпня 2018 року №5, виписану для покупця ТОВ НВП Ірігаційні системи про надання послуг екскаватора-навантажувача на суму 6 000,00 грн., у тому числі податок на додану вартість 1 000,00 грн.; згідно з квитанцією №1 від 31 серпня 2018 року податкова накладна прийнята, реєстрація зупинена у зв`язку із тим, що Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України реєстрація ПН/РК від 03.08.2018 №5 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку . Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних .

ТОВ СП Універсал направило засобами телекомунікаційного зв`язку до ДФС України для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 06 серпня 2018 року №6, виписану для покупця ТОВ Дартбудукраїна про надання послуг екскаватора-навантажувача на суму 15 999,94 грн., у тому числі податок на додану вартість 2666,66 грн.; згідно з квитанцією №1 від 31 серпня 2018 року податкова накладна прийнята, реєстрація зупинена у зв`язку із тим, що Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України реєстрація ПН/РК від 06.08.2018 №6 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку . Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних .

ТОВ СП Універсал направило засобами телекомунікаційного зв`язку до ДФС України для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 07 серпня 2018 року №10, виписану для покупця ТОВ НВП Ірігаційні системи про надання послуг екскаватора-навантажувача на суму 5400,00 грн., у тому числі податок на додану вартість 900,00 грн.; згідно з квитанцією №1 від 31 серпня 2018 року податкова накладна прийнята, реєстрація зупинена у зв`язку із тим, що Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України реєстрація ПН/РК від 07.08.2018 №10 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку . Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних .

ТОВ СП Універсал направило засобами телекомунікаційного зв`язку до ДФС України для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 07 серпня 2018 року №12, виписану для покупця ТОВ Доброградінвест про надання послуг з ремонту екскаватора на суму 40 00,00 грн., у тому числі податок на додану вартість 6666,67 грн.; згідно з квитанцією №1 від 31 серпня 2018 року податкова накладна прийнята, реєстрація зупинена у зв`язку із тим, що Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України реєстрація ПН/РК від 07.08.2018 №12 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку . Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних .

ТОВ СП Універсал направило засобами телекомунікаційного зв`язку до ДФС України для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 08 серпня 2018 року №14, виписану для покупця ТОВ ІС Буд про надання послуг екскаватора-навантажувача на суму 6 000,00 грн., у тому числі податок на додану вартість 1000,00 грн.; згідно з квитанцією №1 від 31 серпня 2018 року податкова накладна прийнята, реєстрація зупинена у зв`язку із тим, що Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України реєстрація ПН/РК від 08.08.2018 №14 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку . Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних .

ТОВ СП Універсал направило засобами телекомунікаційного зв`язку до ДФС України для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 08 серпня 2018 року №15, виписану для покупця ТОВ ФПК Портал Буд про надання послуг екскаватора-навантажувача на суму 18 124,88 грн., у тому числі податок на додану вартість 3020,81 грн.; згідно з квитанцією №1 від 31 серпня 2018 року податкова накладна прийнята, реєстрація зупинена у зв`язку із тим, що Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України реєстрація ПН/РК від 08.08.2018 №15 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку . Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних .

ТОВ СП Універсал направило засобами телекомунікаційного зв`язку до ДФС України для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 08 серпня 2018 року №17, виписану для покупця ТОВ НВП Ірігаційні системи про надання послуг екскаватора-навантажувача на суму 1800,00 грн., у тому числі податок на додану вартість 300,00 грн.; згідно з квитанцією №1 від 31 серпня 2018 року податкова накладна прийнята, реєстрація зупинена у зв`язку із тим, що Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України реєстрація ПН/РК від 08.08.2018 №17 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку . Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних .

ТОВ СП Універсал направило засобами телекомунікаційного зв`язку до ДФС України для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 10 серпня 2018 року №18, виписану для покупця ТОВ НВП Ірігаційні системи про надання послуг екскаватора-навантажувача на суму 3600,00 грн., у тому числі податок на додану вартість 600,00 грн.; згідно з квитанцією №1 від 31 серпня 2018 року податкова накладна прийнята, реєстрація зупинена у зв`язку із тим, що Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України реєстрація ПН/РК від 10.08.2018 №18 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку . Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних .

ТОВ СП Універсал направило засобами телекомунікаційного зв`язку до ДФС України для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 10 серпня 2018 року №19, виписану для покупця ТОВ ІС Буд про надання послуг екскаватора-навантажувача на суму 5400,00 грн., у тому числі податок на додану вартість 900,00 грн.; згідно з квитанцією №1 від 31 серпня 2018 року податкова накладна прийнята, реєстрація зупинена у зв`язку із тим, що Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України реєстрація ПН/РК від 10.08.2018 №19 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку . Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних .

ТОВ СП Універсал направило засобами телекомунікаційного зв`язку до ДФС України для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 10 серпня 2018 року №20, виписану для покупця ТОВ Муравей Транспорт про надання послуг автомобільного самоскида на суму 3000,00 грн., у тому числі податок на додану вартість 500,00 грн.; згідно з квитанцією №1 від 31 серпня 2018 року податкова накладна прийнята, реєстрація зупинена у зв`язку із тим, що Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України реєстрація ПН/РК від 10.08.2018 №20 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку . Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних .

ТОВ СП Універсал направило засобами телекомунікаційного зв`язку до ДФС України для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 13 серпня 2018 року №23, виписану для покупця ТОВ НВП Ірігаційні системи про надання послуг екскаватора-навантажувача на суму 10 800,00 грн., у тому числі податок на додану вартість 1800,00 грн.; згідно з квитанцією №1 від 31 серпня 2018 року податкова накладна прийнята, реєстрація зупинена у зв`язку із тим, що Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України реєстрація ПН/РК від 13.08.2018 №23 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку . Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних .

ТОВ СП Універсал направило засобами телекомунікаційного зв`язку до ДФС України для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 13 серпня 2018 року №25, виписану для покупця ТОВ Дартбудукраїна про надання послуг екскаватора-навантажувача на суму 29 812,50 грн., у тому числі податок на додану вартість 4968,75 грн.; згідно з квитанцією №1 від 31 серпня 2018 року податкова накладна прийнята, реєстрація зупинена у зв`язку із тим, що Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України реєстрація ПН/РК від 13.08.2018 №25 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку . Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних .

ТОВ СП Універсал направило засобами телекомунікаційного зв`язку до ДФС України для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 16 серпня 2018 року №34, виписану для покупця ТОВ Фомальгаут-Полімін про надання послуг автомобільного самоскида на суму 55 087,60 грн., у тому числі податок на додану вартість 9181,27 грн.; згідно з квитанцією №1 від 14 вересня 2018 року податкова накладна прийнята, реєстрація зупинена у зв`язку із тим, що Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України реєстрація ПН/РК від 16.08.2018 №34 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку . Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних .

ТОВ СП Універсал направило засобами телекомунікаційного зв`язку до ДФС України для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 20 серпня 2018 року №43, виписану для покупця ТОВ Фомальгаут-Полімін про надання послуг автомобільного самоскида на суму 75 782,86 грн., у тому числі податок на додану вартість 12 630,48 грн.; згідно з квитанцією №1 від 13 вересня 2018 року податкова накладна прийнята, реєстрація зупинена у зв`язку із тим, що Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України реєстрація ПН/РК від 20.08.2018 №43 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку . Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних .

ТОВ СП Універсал направило засобами телекомунікаційного зв`язку до ДФС України для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 30 серпня 2018 року №54, виписану для покупця ТОВ Дартбудукраїна про надання послуг екскаватора-навантажувача на суму 35 437,50 грн., у тому числі податок на додану вартість 5906,25 грн.; згідно з квитанцією №1 від 13 вересня 2018 року податкова накладна прийнята, реєстрація зупинена у зв`язку із тим, що Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України реєстрація ПН/РК від 30.08.2018 №54 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку . Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних .

ТОВ СП Універсал направило засобами телекомунікаційного зв`язку до ДФС України для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 04 вересня 2018 року №1, виписану для покупця ТОВ НВП Ірігаційні системи про надання послуг екскаватора-навантажувача на суму 10 200,00 грн., у тому числі податок на додану вартість 1700,00 грн.; згідно з квитанцією №1 від 21 вересня 2018 року податкова накладна прийнята, реєстрація зупинена у зв`язку із тим, що Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України реєстрація ПН/РК від 04.09.2018 №1 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку . Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних .

ТОВ СП Універсал направило засобами телекомунікаційного зв`язку до ДФС України для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 06 вересня 2018 року №2, виписану для покупця ТОВ НВП Ірігаційні системи про надання послуг екскаватора-навантажувача на суму 10 800,00 грн., у тому числі податок на додану вартість 1800,00 грн.; згідно з квитанцією №1 від 21 вересня 2018 року податкова накладна прийнята, реєстрація зупинена у зв`язку із тим, що Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України реєстрація ПН/РК від 06.09.2018 №2 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку . Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних .

ТОВ СП Універсал направило засобами телекомунікаційного зв`язку до ДФС України для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 10 вересня 2018 року №3, виписану для покупця ТОВ НВП Ірігаційні системи про надання послуг екскаватора-навантажувача на суму 15 600,00 грн., у тому числі податок на додану вартість 2600,00 грн.; згідно з квитанцією №1 від 21 вересня 2018 року податкова накладна прийнята, реєстрація зупинена у зв`язку із тим, що Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України реєстрація ПН/РК від 10.09.2018 №3 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку . Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних .

ТОВ СП Універсал направило засобами телекомунікаційного зв`язку до ДФС України для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 12 вересня 2018 року №4, виписану для покупця ТОВ НВП Ірігаційні системи про надання послуг екскаватора-навантажувача на суму 6 600,00 грн., у тому числі податок на додану вартість 1 100,00 грн.; згідно з квитанцією №1 від 21 вересня 2018 року податкова накладна прийнята, реєстрація зупинена у зв`язку із тим, що Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України реєстрація ПН/РК від 12.09.2018 №4 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку . Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних .

Вирішуючи спір по суті позовних вимог, Окружний адміністративний суд міста Києва зазначає наступне.

Згідно з підпунктами а , б пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України, об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

У свою чергу, датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг, згідно положень пункту 187.1 статті 187 Податкового кодексу України, вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів.

Відповідно до пункту 188.1 статті 188 Податкового кодексу України база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів.

Пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Відповідно до пункту 74.3 статті 74 Податкового кодексу України зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики

За визначенням пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246 (далі по тексту - Порядок №1246) податкова накладна - це електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно з пунктом 12 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200 1 .3 і 200 1 .9 статті 200 1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пункту 13 Порядку №1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Аналогічні норми містяться у пункті 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, згідно яким реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Згідно з пунктом 5 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року №117 (надалі - Порядок №117), податкова накладна/ розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.

Відповідно до змісту пункту 10 Порядку №117 критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, визначає ДФС та надсилає на погодження Мінфіну в електронній формі через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади. ДФС оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті погоджені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.

Пунктом 13 Порядку №117 передбачено, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складання податкової накладної/розрахунку коригування; 2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД/послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена; 3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Як встановлено судом та вбачається з матеріалів справи, контролюючим органом сформовано висновок про відповідність податкових накладних позивача за спірний період вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку . Водночас, фіскальним органом запропоновано платнику податків надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішень про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН .

Проте, контролюючим органом у квитанції не зазначено конкретного та чіткого критерію ризиковості платника податку, достатнього для зупинення реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі якого здійснено зупинення реєстрації податкових накладних товариства, а зазначено лише загальне посилання на відповідність податкових накладних критерію ризиковості платника податку.

Натомість, принцип обґрунтованості рішення суб`єкта владних повноважень і положення пункту 13 Порядку №117 вимагають від контролюючого органу зазначення конкретного виду критерію.

Відповідно до статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Ці дані встановлюються такими засобами: 1) письмовими, речовими і електронними доказами; 2) висновками експертів; 3) показаннями свідків.

Частиною другою статті 74 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.

Проте, відповідачем, на якого покладено обов`язок доказування в адміністративному процесі, не надано пояснень з приводу обставин, на підставі яких дійшов висновку про відповідність зазначених податкових накладних критеріям ризиковості платника податку і не доведено правомірність зупинення реєстрації спірних податкових накладних.

У свою чергу позивач на підтвердження правомірності складення податкових накладних надав наступні копії наступних документів щодо реальності здійснення господарських операцій: договір оренди транспортних засобів та спеціальної техніки, укладений з ОСОБА_1 на підтвердження наявності в оренді у позивача транспортних засобів та спеціальної техніки, якими надавались послуги контрагентам-покупцям та виписувались спірні податкові накладні, договір оренди об`єкта нерухомості з актом приймання-передачі на підтвердження наявності у позивача офісного та складського приміщень для ведення господарської діяльності та зберігання орендованої техніки, договори про надання послуг з актами надання послуг, за якими виписувалися спірні податкові накладні, оборотно-сальдові відомості по рахунку 361 та платіжні доручення, товарно-транспортні накладні, змінні рапорти роботи техніки.

Таким чином, фіскальний орган зобов`язаний у квитанції чітко вказати не тільки на конкретний вид критерію, який встановлений підпунктом 1.6 пункту 1 Критеріїв, а і на відповідне рішення, відповідно до якого товариство внесено до переліку ризикових платників.

Пунктами 6 та 7 Порядку №117 визначено, що у разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. У разі коли за результатами моніторингу податкова накладна/розрахунок коригування відповідають критеріям ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

З аналізу змісту вказаних норм убачається, що підставами для зупинення реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування є наступна відповідність: 1) платника податку - критеріям ризиковості платника податку; 2) податкової накладної/розрахунку коригування - критеріям ризиковості здійснення операції.

Отже, положення зазначених пунктів Порядку №117 є чіткими і не припускають неоднозначне (множинне) трактування обов`язків контролюючих органів.

У свою чергу, реєстрація поданої позивачем спірних податкових накладних зупинена, як зазначено у квитанції, через те, що ПН/РК відповідає певним вимогам Критеріїв ризиковості платника податку , тобто, відповідачем застосовано критерії ризиковості платника податку до податкової накладної, а не до платника податку - позивача, що свідчить про те, що контролюючим органом реєстрацію накладної зупинено з підстав, які не передбачені Порядком № 117.

Водночас, згідно з пунктами 14, 15 Порядку №117 перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством. Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування. Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні/розрахунки коригування складені на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних/розрахунках коригування відображені однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з УКТЗЕД або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг).

Згідно з пунктами 18-21 Порядку №117 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів. Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС). Зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі. Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

Форма рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН визначена додатком №2 до Порядку №117.

Форма такого рішення передбачає, що у разі відмови в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН через ненадання платником податку копій документів, документи, які не надано, повинні бути підкресленими, тобто конкретно вказані.

Так, позивачем не заперечується, що він не скористався правом на надання пояснень та документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію спірних податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Оскільки позивач не скористався наданим йому правом на надання пояснень та документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію спірних податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідачем не винесено рішення про реєстрацію або відмову у реєстрації спірних податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних на виконання вимог Порядку №117, що також підтверджується поясненнями ГУ ДПС у м. Києві. Доказів зворотного матеріали справи не містять.

Враховуючи встановлення судом під час судового розгляду справи відсутності винесених рішень, якими позивачу відмовлено у реєстрації спірних податкових накладних, суд дійшов висновку, що відповідачем не вчинялися дії щодо відмови в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних наступних податкових накладних: від 01 серпня 2018 року №1, №2, від 02 серпня 2018 року №3, від 03 серпня 2018 року №4, №5, від 06 серпня 2018 року №6, від 07 серпня 2018 року №10, №12, від 08 серпня 2018 року №14, №15, №17, від 10 серпня 2018 року№18, №19, №20, від 13 серпня 2018 року №23, №25, від 16 серпня 2018 року №34, від 20 серпня 2018 року №43, від 30 серпня 2018 року №54, від 04 вересня 2018 року №1, від 06 вересня 2018 року №2, від 10 вересня 2018 року №3,від 12 вересня 2018 року №4, а отже позовні вимоги в частині визнання протиправними дій відповідача щодо відмови у реєстрації податкових накладних не підлягають задоволенню.

Водночас, як зазначалося судом, реєстрація поданих позивачем спірних податкових накладних зупинена, як зазначено у квитанції, через те, що ПН/РК відповідає певним вимогам Критеріїв ризиковості платника податку , тобто, відповідачем застосовано критерії ризиковості платника податку до податкової накладної, а не до платника податку - позивача, що свідчить про те, що контролюючим органом реєстрацію накладної зупинено з підстав, які не передбачені Порядком № 117.

Проте, підставами для зупинення реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування є наступна відповідність: 1) платника податку - критеріям ризиковості платника податку; 2) податкової накладної/розрахунку коригування - критеріям ризиковості здійснення операції.

Головною рисою індивідуальних актів є їхня конкретність (чіткість), а саме: чітке формулювання конкретних юридичних волевиявлень суб`єктами владних повноважень, які видають такі акти; розв`язання за їх допомогою конкретних, а саме індивідуальних, справ або питань, настанов для їх розв`язання що виникають у сфері державного управління; чітка визначеність адресата, конкретної особи або осіб; чітка відповідність такого акта нормам чинного законодавства.

За приписами частини другої статті 6 Кодексу адміністративного судочинства України суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського Суду з прав людини.

Статтею 17 Закону України Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини , суди застосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Суду як джерело права.

Так, Європейський суд з прав людини у рішенні від 13 січня 2011 року (остаточне) по справі ЧУЙКІНА ПРОТИ УКРАЇНИ (CASE OF CHUYKINA v. UKRAINE) (Заява 28924/04) констатував: 50. Суд нагадує, що процесуальні гарантії, викладені у статті 6 Конвенції, забезпечують кожному право звертатися до суду з позовом щодо своїх цивільних прав та обов`язків. Таким чином стаття 6 Конвенції втілює право на суд , в якому право на доступ до суду, тобто право ініціювати в судах провадження з цивільних питань становить один з його аспектів (див. рішення від 21 лютого 1975 року у справі Голдер проти Сполученого Королівства (Golder v. the United Kingdom), пп. 28 - 36, Series A N 18). Крім того, порушення судового провадження саме по собі не задовольняє усіх вимог пункту 1 статті 6 Конвенції. Ціль Конвенції гарантувати права, які є практичними та ефективними, а не теоретичними або ілюзорними. Право на доступ до суду включає в себе не лише право ініціювати провадження, а й право отримати вирішення спору судом. Воно було б ілюзорним, якби національна правова система Договірної держави дозволяла особі подати до суду цивільний позов без гарантії того, що справу буде вирішено остаточним рішенням в судовому провадженні.

Для пункту 1 статті 6 Конвенції було б неможливо детально описувати процесуальні гарантії, які надаються сторонам у судовому процесі провадженні, яке є справедливим, публічним та швидким, не гарантувавши сторонам того, що їхні цивільні спори будуть остаточно вирішені (див. рішення у справах Мултіплекс проти Хорватії (Multiplex v. Croatia), заява №58112/00, п. 45, від 10 липня 2003 року, та Кутіч проти Хорватії (Kutic v. Croatia), заява №48778/99, п. 25, ECHR 2002-II) .

Європейським Судом з прав людини у рішенні по справі "Суомінен проти Фінляндії" від 01 липня 2003 року вказано, що орган влади зобов`язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень.

Проте, відповідач, зупиняючи реєстрацію спірних податкових накладних, зазначив про їх відповідність певним вимогам Критеріїв ризиковості платника податку , не застосувавши при цьому критерії ризиковості до платника податку - позивача, що свідчить про те, що контролюючим органом реєстрацію накладної зупинено з підстав, які не передбачені Порядком № 117.

Таким чином дії з зупинення реєстрації податкових накладних не відповідають вказаним принципам, прямо впливають на можливість надання в подальшому платником податків відповідних документів, перелік яких міститься у Порядку №117, що порушує права позивача.

При цьому, відповідно до Порядку №117 надання відповідних пояснент та документівє правом позивача, тобто, положеннями Порядку не передбачено імперативної норми, якою на підприємство покладено обов`язок надання відповідних пояснень та доказів.

Суд зазначає, що загальними вимогами, які висуваються до акта індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.

Можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків. Вживання податковим органом загального посилання на підпінкт 1.6 пункту 6 Критеріїв оцінки, є неконкретизованим та призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не будь-яких на власний розсуд.

Відтак, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.

Прийняття протиправного рішення про зупинення реєстрації податкової накладної зупинення реєстрації податкової накладної є передумовою прийняття відповідного рішення Комісії.

Вказана правова позиція неодноразово викладена у Постановах Верховного Суду (справи № 822/1817/18, №821/1173/17 та ін.).

Здійснення моніторингу відповідності податкових накладних / розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства.

Здійснення моніторингу не повинне підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій податкового органу.

Відповідно до частини другої статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Оскільки дії із зупинення реєстрації спірних податкових накладних не відповідають вимогам законодавства, з метою ефективного захисту прав, свобод, інтересів суд вважає за можливе вийти за межі позовних вимог та задовольнити позовні визнання протиправними дій із зупинення реєстрації податкових накладних: від 01 серпня 2018 року №1, №2, від 02 серпня 2018 року №3, від 03 серпня 2018 року №4, №5, від 06 серпня 2018 року №6, від 07 серпня 2018 року №10, №12, від 08 серпня 2018 року №14, №15, №17, від 10 серпня 2018 року№18, №19, №20, від 13 серпня 2018 року №23, №25, від 16 серпня 2018 року №34, від 20 серпня 2018 року №43, від 30 серпня 2018 року №54, від 04 вересня 2018 року №1, від 06 вересня 2018 року №2, від 10 вересня 2018 року №3,від 12 вересня 2018 року №4.

У зв`язку з тим, що судом встановлено протиправність дій відповідача щодо зупинення реєстрації спірних податкових накладних законодавчо визначеним вимогам, судом не досліджуються первинні документи, подані позивачем, які могли б стати підставою для винесення контролюючим органом рішень про реєстрацію або відмову у реєстрації спірних податкових накладних, оскільки зазначеними діями суд порушить принцип офіційного з`ясування обставин справи та безпідставно розширить предмет доказування.

Додатково суд звертає увагу, що лист в.о. Голови Державної фіскальної служби України Власова О. від 05 листопада 2018 року не є нормативно-правовими актами у розумінні статті 117 Конституції України, а відтак не є джерелом права відповідно до статті 7 Кодексу адміністративного судочинства України. Аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 02 квітня 2019 року №822/1878/18, адміністративне провадження №К/9901/4668/19.

Пунктом 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, встановлено, що у разі надходження до ДФС України рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Враховуючи, що судом встановлено відсутність у відповідача правових підстав для зупинення реєстрації спірних податкових накладних, суд дійшов висновку, що належним способом захисту порушеного прав позивача є зобов`язання ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних спірні податкові накладні ТОВ СП Універсал датою її фактичного надходження.

Суд також зазначає, що обраний спосіб захисту, що зобов`язання відповідача вчинити відповідні дії узгоджується зі статтею 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (право на ефективний засіб юридичного захисту), відповідно до якої кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

На думку Окружного адміністративного суду міста Києва, відповідачем не доведено правомірність дій із зупинення реєстрації спірних податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних з урахуванням вимог, встановлених частиною другою статті 19 Конституції України та частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, а тому, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, адміністративний позов ТОВ СП Універсал підлягає частковому задоволенню.

Враховуючи викладене, керуючись статтями 72-77, 241-246, 382 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

1. Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Спеціалізоване підприємство Універсал - задовольнити частково.

2. Визнати протиправними дії Державної фіскальної служби України про зупинення реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних наступних податкових накладних: від 01 серпня 2018 року №1, №2, від 02 серпня 2018 року №3, від 03 серпня 2018 року №4, №5, від 06 серпня 2018 року №6, від 07 серпня 2018 року №10, №12, від 08 серпня 2018 року №14, №15, №17, від 10 серпня 2018 року№18, №19, №20, від 13 серпня 2018 року №23, №25, від 16 серпня 2018 року №34, від 20 серпня 2018 року №43, від 30 серпня 2018 року №54, від 04 вересня 2018 року №1, від 06 вересня 2018 року №2, від 10 вересня 2018 року №3,від 12 вересня 2018 року №4.

3. Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні Товариства з обмеженою відповідальністю Спеціалізоване підприємство Універсал від 01 серпня 2018 року №1, №2, від 02 серпня 2018 року №3, від 03 серпня 2018 року №4, №5, від 06 серпня 2018 року №6, від 07 серпня 2018 року №10, №12, від 08 серпня 2018 року №14, №15, №17, від 10 серпня 2018 року№18, №19, №20, від 13 серпня 2018 року №23, №25, від 16 серпня 2018 року №34, від 20 серпня 2018 року №43, від 30 серпня 2018 року №54, від 04 вересня 2018 року №1, від 06 вересня 2018 року №2, від 10 вересня 2018 року №3,від 12 вересня 2018 року №4 датою їх фактичного надходження.

4. В решті позовних вимог - відмовити.

5. Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія Спеціалізоване підприємство Універсал (02121, м. Київ, вул. Горлівська, буд. 220, код ЄДРПОУ 42130013) понесені ним витрати по сплаті судового збору у розмірі 22 091 (двадцять дві тисячі дев`яносто одна) гривня 50 копійок за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (04053, м. Київ, Львівська пл. 8, код ЄДРПОУ 43005393).

Рішення суду, відповідно до частин першої статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Рішення суду може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції протягом тридцяти днів з дня його проголошення за правилами, встановленими статтями 293-297 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Суддя В.В. Аверкова

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення19.11.2020
Оприлюднено23.11.2020
Номер документу92987436
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/25527/19

Ухвала від 03.12.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Аверкова В.В.

Постанова від 04.11.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 03.11.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 21.09.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 19.08.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 06.07.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ганечко Олена Миколаївна

Ухвала від 14.05.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ганечко Олена Миколаївна

Ухвала від 29.03.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Пилипенко Олена Євгеніївна

Ухвала від 01.03.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Пилипенко Олена Євгеніївна

Рішення від 19.11.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Аверкова В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні