Україна
Донецький окружний адміністративний суд
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
16 листопада 2020 р. Справа№200/8495/20-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1
Донецький окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Кониченка Олега Миколайовича при секретарі судового засідання Купріян В.Ю. розглянувши адміністративну справу за позовом
Головного управління ДПС у Донецькій області (87515, Донецька область, м. Маріуполь, вул. Італійська, буд. 59)
до Товариства з обмеженою відповідальністю Азовпортал (87537, Донецька область, м. Маріуполь, вул. Купріна, буд. 10)
про стягнення з платника податків податкового боргу у сумі 6800 грн.
ВСТАНОВИВ:
Позивач, Головне управління ДПС у Донецькій області, звернувся до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю Азовпортал , в якому просив суд стягнути кошти у рахунок погашення податкового боргу у розмірі 6800,00 грн. за рахунок готівки, що належить Товариству з обмеженою відповідальністю Азовпортал (ЄДРПОУ 39278743).
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що за відповідачем, обліковується податковий борг перед бюджетом станом на 17.08.2020 у сумі 6800 грн., що раніше не був заявлений до суду, який виник з причини несплати донарахованих штрафних санкцій за порушення законодавства у сфері виробництва та обігу алкогольних напоїв та тютюну(код 21081500):
6800 грн. за Рішенням Головного управління ДПС у Донецькій області про застосування фінансових санкцій від 23.04.2020 №000060/05-99-32-01/39278743, прийнятого на підставі адміністративного матеріалу (протокол Серія АПР18 №423319 від 18.01.2020) Центрального ВП ГУНП в Донецькій області та постанови №172 від 05.02.2020 виданою адміністративною комісією при виконавчому комітеті Маріупольської міської ради.
Зазначене рішення було направлено на адресу відповідача та є узгодженим.
Податковий борг виник внаслідок не сплати узгоджених податкових зобов`язань за вищезазначеним Рішенням.
Ухвалою від 21 вересня 2020 року суд прийняв до розгляду та відкрив провадження в адміністративній справі 200/8495/20-а та справу призначив до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін на 19 жовтня 2020 року.
Відповідач до судового засідання не з`явився, відзив на позовну заяви не надав, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином шляхом направлення судових повісток та виклику через сайт Донецького окружного адміністративного суду.
19 жовтня 2020 року суд відклав розгляд справи на 02 листопада 2020 року.
02 листопада 2020 року суд відклав розгляд справи на 16 листопада 2020 року.
Суд дослідивши подані матеріали справи встановив наступне.
Позивач, Головне управління ДПС у Донецькій області є суб`єктом владних повноважень та здійснює владні управлінські функції, визначені Податковим кодексом України та іншими законами України та включений до ЄДРПОУ за № 43142826.
Відповідач, Товариств з обмеженою відповідальністю Азовпортал , є юридичною особою, зареєстрований у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань 01.07.2014 за №12741020000010886 (код ЄДРПОУ 39278743), зареєстроване місцезнаходження (податкова адреса): вул. Купріна, буд. 10, м. Маріуполь, Донецька обл., 87537.
ТОВ Азовпортал перебуває на податковому обліку у Головному управлінні ДПС у Донецькій області, Маріупольське управління, Центральна ДПІ (Центральний район м. Маріуполь), як платник податків за основним місцем обліку за №058114080882.
Як вбачається з позовної заяви та підтверджено матеріалами справи, станом на час розгляду справи по особових рахунках відповідача обліковуються несплачені донараховані штрафні санкції за порушення законодавства у сфері виробництва та обігу алкогольних напоїв та тютюну(код 21081500):
6800 грн. за Рішенням Головного управління ДПС у Донецькій області про застосування фінансових санкцій від 23.04.2020 №000060/05-99-32-01/39278743. прийнятого на підставі адміністративного матеріалу (протокол Серія АПР18 №423319 від 18.01.2020) Центрального ВП ГУНП в Донецькій області та постанови №172 від 05.02.2020 виданою адміністративною комісією при виконавчому комітеті Маріупольської міської ради.
Вищезазначеним Рішенням до відповідача був застосований штраф за реалізацію тютюнових виробів поштучно.
Рішення про застосування фінансових санкцій від 23.04.2020 №000060/05-99-32- 01/39278743 було направлено на податкову адресу платника податків, та поштове відправлення повернено відділенням зв`язку не врученням 25.05.2020 за місцем обслуговування відправника (Позивача), причина повернення на поштовому відправленні не зазначена.
Доказів його оскарження у судовому або адміністративному порядку сторонами до суду не надано.
Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Відповідно до пп. 14.1.39 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України, грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Підпунктом 14.1.157 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України визначено, ищо податкове повідомлення-рішення - письмове повідомлення контролюючого органу (рішення) про обов`язок платника податків сплатити суму грошового зобов`язання, визначену контролюючим органом у випадках, передбачених цим Кодексом та іншими законодавчими актами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, або внести відповідні зміни до податкової звітності.
Відповідно до п.п.14.1.175 п.14.1 ст. 14 Податкового Кодексу України, податковий борг - сума грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання.
Згідно до п.15.1 ст. 15 Податкового кодексу України, платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об`єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об`єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов`язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.
Пунктом 38.1 ст.38 Податкового кодексу України встановлено, що виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк.
При цьому, відповідно до пп.14.1.175 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України, сума узгодженого грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання, є податковим боргом платника податків.
У відповідності до п.54.3 ст. 54 Податкового кодексу контролюючий орган зобов`язаний самостійно визначити суму грошових зобов`язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо: згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов`язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган; (пп.54.3.3 п. 54.3 ст. 54 ПК).
У разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов`язання платник податків зобов`язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження. (п.57.3 ст. 57 ПК України).
Згідно з п. 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення- рішення.
Наказом Міністерства Фінансів України від 30.06.2017 № 610 Про затвердження Порядку направлення контролюючими органами податкових вимог платникам податків (Далі - Порядок), який Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 24 липня 2017 р. за N 902/30770 визначено механізм формування, надсилання, вручення та відкликання податкових вимог органами доходів і зборів.
Зокрема, у п. 2 вказано, що дія цього Порядку поширюється на платників податків, у яких виник податковий борг.
У зв`язку з несплатою платником податків відповідачем узгодженого податкового зобов`язання, ГУ ДПС у Донецькій області було сформовано та направлено податкову вимогу №182584-54 від 02.07.2020, яка направлена поштою та повернута до контролюючого органу поштовою службою з відміткою адресат відсутній 08.07.2020. Податкова вимога не оскаржувалась та не відкликалась.
Приписами пп. 87.1. - 87.2. ст. 87 Податкового кодексу України, передбачено, що джерелами самостійної сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів. Джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.
У відповідності до п. 95.1 ст. 95 ПК України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 30 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги (п. 95.2 ст. 95 ПК України).
Відповідно до матеріалів справи вбачається, що відповідач має 14 зареєстрованих реєстраторів розрахункових операцій та здійснює торгівлю за готівкові кошти.
Відповідно до п.3 розділу І Наказу Міністерства фінансів України від 14.06.2016 №547 Про затвердження порядків щодо реєстрації реєстраторів розрахункових операцій та книг обліку розрахункових операцій , реєстратор розрахункових операцій (РРО) - пристрій або програмно-технічний комплекс, в якому реалізовані фіскальні функції і який призначений для реєстрації розрахункових операцій при продажу товарів (наданні послуг), операцій з купівлі-продажу іноземної валюти та/або реєстрації кількості проданих товарів (наданих послуг), операцій з приймання готівки для подальшого переказу. До РРО відносяться: електронний контрольно-касовий апарат, електронний контрольно-касовий реєстратор, вбудований електронний контрольно-касовий реєстратор, комп`ютерно-касова система, електронний таксометр, автомат з продажу товарів (послуг) тощо.
Підпунктом 95.4 ст. 95 ПК України передбачено, що контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до ст. 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відповідачем не надано доказів добровільної сплати застосованого штрафу у розмірі 6800 грн.
З урахуванням вищевикладеного, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог у повному обсязі.
Відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України розподіл судових витрат не здійснюється.
На підставі викладеного, керуючись Конституцією України, Кодексом адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Позов Головного управління ДПС у Донецькій області (87515, Донецька область, м. Маріуполь, вул. Італійська, буд. 59, ЄДРПОУ 43142826) до Товариства з обмеженою відповідальністю Азовпортал (87537, Донецька область, м. Маріуполь, вул. Купріна, буд. 10, ЄДРПОУ 39278743) про стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу у розмірі 6800,00 грн. за рахунок готівки, що належить Товариству з обмеженою відповідальністю Азовпортал (ЄДРПОУ 39278743) - задовольнити.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Азовпортал кошти у рахунок погашення податкового боргу (адміністративні штрафи та штрафні санкції за порушення законодавства у сфері виробництва та обігу алкогольних напоїв та тютюну) у розмірі 6800,00 грн. (шість тисяч вісімсот гривень) за рахунок готівки, що належить Товариству з обмеженою відповідальністю Азовпортал (вул. Купріна, буд. 10, м. Маріуполь, Донецька обл., 87537, ЄДРПОУ 39278743).
Вступну та резолютивну частини рішення складено та підписано 16 листопада 2020 року.
Повний текст рішення складено та підписано 23 листопада 2020 року.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди. У разі порушення порядку подання апеляційної чи касаційної скарги відповідний суд повертає таку скаргу без розгляду.
Суддя О.М. Кониченко
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.11.2020 |
Оприлюднено | 24.11.2020 |
Номер документу | 93006810 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Кониченко О.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні