Справа №521/17715/20
Номер провадження 3/521/8741/20
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10 листопада 2020 року Малиновський районний суд міста Одеси у складі:
головуючого судді Граніна В.Л.,
при секретарі Шкребтієнко Г.М.,
за участю:
представника Одеської митниці Держмитслужби Євдокимова Д.А.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Одесі справу, що надійшла з Одеської митниці Держмитслужби за протоколом складеним відносно громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , працюючого керівником ТОВ Інтер Транс Капітал , який мешкає за адресою: АДРЕСА_1 , про порушення митних правил, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, -
ВСТАНОВИВ:
До Малиновського районного суду м. Одеси надійшов протокол №3318/50000/19 від 23.12.2019 року про порушення митних правил з відповідними матеріалами у відношенні гр. ОСОБА_1 , за ознаками скоєння правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.
З вищезазначеного протоколу про порушення митних правил вбачається, що 22.12.2019 року в зоні діяльності Одеської митниці Держмитслужби (пункт пропуску Чорноморський рибний порт , відділ митного оформлення №4 митного поста Чорноморський , адреса: 68094, Одеська обл., м. Чорноморськ, вул. Центральна, 1) через митний кордон України у 40-футовому контейнері № MRKU6370705 з території Туреччини за митною декларацією заповненою у звичайному порядку від 22.12.2019 року № UA500110/2019/200831 на адресу одержувача - ТОВ ІНТЕР ТРАНС КАПІТАЛ (ЄДРПОУ 39012605) від відправника - OZLEM BEBE CAMASIR VE TEK. SAN. TIC. LTD. STI переміщено та подано до митного оформлення гр. ОСОБА_2 - керівником ТОВ ІНТЕР ТРАНС КАПІТАЛ (ЄДРПОУ 39012605), товари плівка із полівінілхлориду, виготовлена з вторинної сировини (отримана з продуктів поліприєднання), багатошарова, не пориста, не самоклейна, на основі, в рулонах, рулони намотані на тубуси, обгорнуті полімерним матеріалом для захисту від пошкоджень під час транспортування. Для виготовлення скатертин. Виробник: немає даних. Торгівельна марка: DEKORAMA , у кількості 2 187 рулонів, загальною вагою брутто 28 000 кг., нетто - 26 250,40 кг., загальною вартістю - 35 700,59 дол. США.
У якості підстави для переміщення та оформлення зазначених вище товарів через митний кордон України до органу доходів і зборів (Одеська митниця Держмитслужби) подано наступні документи:
-рахунок - фактура (інвойс) від 17.12.2019 року №MI0705 на товари турецького походження плівка із полівінілхлориду, виготовлена з вторинної сировини (отримана з продуктів поліприєднання), багатошарова, не пориста, не самоклейна, на основі, в рулонах, рулони намотані на тубуси, обгорнуті полімерним матеріалом для захисту від пошкоджень під час транспортування. Для виготовлення скатертин. Виробник: немає даних. Торгівельна марка: DEKORAMA , у кількості 2187 рулонів, загальною вагою брутто 28 000 кг., нетто - 26 250,40 кг., загальною вартістю - 35 700,59 дол. США, виставлений продавцем - болгарською компанією MASLETS (REPUBLIC OF BULGARIA, SOFIA CITY, VITOSHA. DISTRICT, 98 BOULEVARD BULGARIA, OFFICE 1-15 - РЕСПУБЛІКА БОЛГАРІЯ, СОФІЯ, Вітоша ОКРУГ, БУЛЬВАР 98 БОЛГАРІЯ, ОФІС 1-15) до покупця/одержувача - ТОВ ІНТЕР ТРАНС КАПІТАЛ (02068, м. Київ, вул. Ревуцького, буд 16а);
-коносамент від 18.12.2019 року №588299571 на товари, що переміщуються з території Турецької Республіки (порт IZMIT KORFEZ) до України
(порт Чорноморськ) морським судном MAERSK KALMAR у 40-футовому контейнері № MRKU6370705 , а саме: плівка із полівінілхлориду, виготовлена з вторинної сировини (отримана з продуктів поліприєднання), багатошарова, не пориста, не самоклейна, на основі, в рулонах, рулони намотані на тубуси, обгорнуті полімерним матеріалом для захисту від пошкоджень під час транспортування. Для виготовлення скатертин. Виробник: немає даних. Торгівельна марка: DEKORAMA , у кількості 2 187 рулонів, загальною вагою брутто 28 000 кг., нетто - 26 250,40 кг. , відправником яких зазначено турецьку компанію OZLEM BEBE CAMASIR VE TEK. SAN. TIC. LTD. STI (RUSTEMPASA Y. SISECI ALACAHAMAM NO: 501-502 FATIH/ISTANBUL, 34116) , одержувачем - за розпорядженням;
- пакувальний лист від 17.12.2019 року №МІ0705 на товари турецького походження плівка із полівінілхлориду, виготовлена з вторинної сировини (отримана з продуктів поліприєднання), багатошарова, не пориста, не самоклейна, на основі, в рулонах, рулони намотані на тубуси, обгорнуті полімерним матеріалом для захисту від пошкоджень під час транспортування. Для виготовлення скатертин. Виробник: немає даних. Торгівельна марка: DEKORAMA , у кількості 2187 рулонів, загальною вагою брутто 28 000 кг., нетто - 26 250,40 кг., виставлений продавцем - болгарською компанією MASLETS (REPUBLIC OF BULGARIA, SOFIA CITY, VITOSHA. DISTRICT, 98 BOULEVARD BULGARIA, OFFICE 1-15), згідно якого відправник - OZLEM BEBE CAMASIR VE TEK. SAN. TIC. LTD. STI (RUSTEMPASA Y. SISECI ALACAHAMAM NO: 501-502 FATIH/ISTANBUL, 34116), одержувач - ТОВ ІНТЕР ТРАНС КАПІТАЛ (02068, м. Київ, вул. Ревуцького, буд 16а).
В ході проведення переогляду, на підставі рішення Одеської митниці Держмитслужби від 22.12.2019 року №7.10-20-01/113, посадовими особами митного органу встановлено, що в контейнері № MRKU6370705 знаходяться товари, відомості про які відсутні в митній декларації від 22.12.2019 року № UA500110/2019/200831 та товаросупровідних документах, а саме: тютюн для кальяну торгової марки White Angel в залізних банках по 1 кг. - 2088 банок; тютюн для кальяну торгової марки White Angel в картонних пачках по 50 гр. - 219 840 пачок; тютюн для кальяну торгової марки White Angel у відрі по 5 кг. - 496 відер; тютюн для кальяну торгової марки GIXOM в пачках по 50 гр. - 93 840 пачок; тютюн для кальяну торгової марки JIBIAR у пет-пакетах по 100 гр. - 60 000 пет-пакетів.
Відповідно до відомостей інформаційних баз даних ДФС, на дату переміщення вищезазначених товарів через митний кордон України, на посаді керівника
ТОВ ІНТЕР ТРАНС КАПІТАЛ (ЄДРПОУ 39012605) перебував гр. ОСОБА_1 .
Таким чином, на думку митного органу, гр. ОСОБА_1 вчинено дії, спрямовані на переміщення товару тютюн для кальяну торгової марки White Angel в залізних банках по 1 кг. - 2088 банок; тютюн для кальяну торгової марки White Angel в картонних пачках по 50 гр. - 219 840 пачок; тютюн для кальяну торгової марки White Angel у відрі по 5 кг. - 496 відер; тютюн для кальяну торгової марки GIXOM в пачках по 50 гр. - 93 840 пачок; тютюн для кальяну торгової марки JIBIAR у пет-пакетах по 100 гр. - 60 000 пет-пакетів , через митний кордон України на підставі документів, що містять неправдиві відомості щодо найменування, асортименту, ваги, кількості предметів, які необхідні для визначення їх митної вартості.
На підставі вищевказаних обставин, 23.12.2019 року посадовою особою Одеської митниці Держмитслужби у відношенні гр. ОСОБА_3 складено протокол про порушення митних правил №3318/50000/19 за ознаками правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.
Матеріали вказаної справи вилучені, згідно протоколу тимчасового доступу до речей і документів від 14.01.2020 року слідчим з ОВС першого відділу розслідувань кримінальних проваджень СУ ФР ГУ ДФС. Відомості щодо відкриття кримінального провадження внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №32019160000000090 від 20.12.2019 року, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.ч. 1, 3 ст. 204, ч. 2 ст. 212 КК України.
Так, 28.09.2020 року до Одеської митниці Держмитслужби надійшла постанова про закриття кримінального провадження у справі №32019160000000090 від 20.12.2019 року.
У судовому засіданні гр. ОСОБА_1 участі не приймав, однак надав до суду заяву, в якій просив провадження по справі закрити у зв`язку з відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення. Також просив справу розглядати без його участі у зв`язку з обмеженнями, пов`язаними з Covid - 19 .
Представник митниці у судовому засіданні вважав, що особа, яка притягується до адміністративної відповідальності, винна у вчиненні адміністративного правопорушення, її вина підтверджується зібраними у справі доказами, і тому необхідно притягнути її до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 483 МК України, з накладенням стягнення відповідно до санкції статті.
Дослідивши матеріали справи про адміністративні правопорушення, оцінивши в сукупності зібрані докази, вислухавши думку учасників процесу, суд приходить до висновку, що в діях особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, вбачається наявність складу порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України, за кваліфікуючими ознаками - дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю.
Судом встановлено, що 22.12.2019 року в зоні діяльності Одеської митниці Держмитслужби (пункт пропуску Чорноморський рибний порт , відділ митного оформлення №4 митного поста Чорноморський , адреса: 68094, Одеська обл., м. Чорноморськ, вул. Центральна, 1) через митний кордон України у 40-футовому контейнері № MRKU6370705 з території Туреччини за митною декларацією заповненою у звичайному порядку від 22.12.2019 року № UA500110/2019/200831 на адресу одержувача - ТОВ ІНТЕР ТРАНС КАПІТАЛ (ЄДРПОУ 39012605) від відправника - OZLEM BEBE CAMASIR VE TEK. SAN. TIC. LTD. STI переміщено та подано до митного оформлення гр. ОСОБА_2 - керівником ТОВ ІНТЕР ТРАНС КАПІТАЛ (ЄДРПОУ 39012605), товари плівка із полівінілхлориду, виготовлена з вторинної сировини (отримана з продуктів поліприєднання), багатошарова, не пориста, не самоклейна, на основі, в рулонах, рулони намотані на тубуси, обгорнуті полімерним матеріалом для захисту від пошкоджень під час транспортування. Для виготовлення скатертин. Виробник: немає даних. Торгівельна марка: DEKORAMA , у кількості 2 187 рулонів, загальною вагою брутто 28 000 кг., нетто - 26 250,40 кг., загальною вартістю - 35 700,59 дол. США.
У якості підстави для переміщення та оформлення зазначених вище товарів через митний кордон України до органу доходів і зборів (Одеська митниця Держмитслужби) подано наступні документи:
-рахунок - фактура (інвойс) від 17.12.2019 року №MI0705 на товари турецького походження плівка із полівінілхлориду, виготовлена з вторинної сировини (отримана з продуктів поліприєднання), багатошарова, не пориста, не самоклейна, на основі, в рулонах, рулони намотані на тубуси, обгорнуті полімерним матеріалом для захисту від пошкоджень під час транспортування. Для виготовлення скатертин. Виробник: немає даних. Торгівельна марка: DEKORAMA , у кількості 2187 рулонів, загальною вагою брутто 28 000 кг., нетто - 26 250,40 кг., загальною вартістю - 35 700,59 дол. США, виставлений продавцем - болгарською компанією MASLETS (REPUBLIC OF BULGARIA, SOFIA CITY, VITOSHA. DISTRICT, 98 BOULEVARD BULGARIA, OFFICE 1-15 - РЕСПУБЛІКА БОЛГАРІЯ, СОФІЯ, Вітоша ОКРУГ, БУЛЬВАР 98 БОЛГАРІЯ, ОФІС 1-15) до покупця/одержувача - ТОВ ІНТЕР ТРАНС КАПІТАЛ (02068, м. Київ, вул. Ревуцького, буд 16а);
-коносамент від 18.12.2019 року №588299571 на товари, що переміщуються з території Турецької Республіки (порт IZMIT KORFEZ) до України
(порт Чорноморськ) морським судном MAERSK KALMAR у 40-футовому контейнері № MRKU6370705 , а саме: плівка із полівінілхлориду, виготовлена з вторинної сировини (отримана з продуктів поліприєднання), багатошарова, не пориста, не самоклейна, на основі, в рулонах, рулони намотані на тубуси, обгорнуті полімерним матеріалом для захисту від пошкоджень під час транспортування. Для виготовлення скатертин. Виробник: немає даних. Торгівельна марка: DEKORAMA , у кількості 2 187 рулонів, загальною вагою брутто 28 000 кг., нетто - 26 250,40 кг. , відправником яких зазначено турецьку компанію OZLEM BEBE CAMASIR VE TEK. SAN. TIC. LTD. STI (RUSTEMPASA Y. SISECI ALACAHAMAM NO: 501-502 FATIH/ISTANBUL, 34116) , одержувачем - за розпорядженням;
- пакувальний лист від 17.12.2019 року №МІ0705 на товари турецького походження плівка із полівінілхлориду, виготовлена з вторинної сировини (отримана з продуктів поліприєднання), багатошарова, не пориста, не самоклейна, на основі, в рулонах, рулони намотані на тубуси, обгорнуті полімерним матеріалом для захисту від пошкоджень під час транспортування. Для виготовлення скатертин. Виробник: немає даних. Торгівельна марка: DEKORAMA , у кількості 2187 рулонів, загальною вагою брутто 28 000 кг., нетто - 26 250,40 кг., виставлений продавцем - болгарською компанією MASLETS (REPUBLIC OF BULGARIA, SOFIA CITY, VITOSHA. DISTRICT, 98 BOULEVARD BULGARIA, OFFICE 1-15), згідно якого відправник - OZLEM BEBE CAMASIR VE TEK. SAN. TIC. LTD. STI (RUSTEMPASA Y. SISECI ALACAHAMAM NO: 501-502 FATIH/ISTANBUL, 34116), одержувач - ТОВ ІНТЕР ТРАНС КАПІТАЛ (02068, м. Київ, вул. Ревуцького, буд 16а).
В ході проведення переогляду, на підставі рішення Одеської митниці Держмитслужби від 22.12.2019 року №7.10-20-01/113, посадовими особами митного органу встановлено, що в контейнері № MRKU6370705 знаходяться товари, відомості про які відсутні в митній декларації від 22.12.2019 року № UA500110/2019/200831 та товаросупровідних документах, а саме: тютюн для кальяну торгової марки White Angel в залізних банках по 1 кг. - 2088 банок; тютюн для кальяну торгової марки White Angel в картонних пачках по 50 гр. - 219 840 пачок; тютюн для кальяну торгової марки White Angel у відрі по 5 кг. - 496 відер; тютюн для кальяну торгової марки GIXOM в пачках по 50 гр. - 93 840 пачок; тютюн для кальяну торгової марки JIBIAR у пет-пакетах по 100 гр. - 60 000 пет-пакетів.
Відповідно до положень ст. 458 МК України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Стаття 483 МК України передбачає відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу, як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.
Отже, матеріалами справи доведено вину особи у вчинені адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.
Санкцією ч. 1 ст. 483 МК України передбачено накладення стягнення у вигляді штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил з конфіскацією цих товарів.
Згідно висновку експерта Одеського науково - дослідного інституту судових експертиз №20-6148 від 21.10.2020 року, який було надіслано до суду разом з матеріалами справи, встановити ринкову вартість товарів, які є предметом правопорушення, неможливо. Крім того, реалізувати дану продукцію на території України неможливо, оскільки відсутні документи щодо походження цієї продукції, умов її виготовлення та якості. Тобто, висновком експерта фактично, на думку суду, встановлено, що вилучена продукція є небезпечною для життя та здоров`я людини у разі її реалізації на території України.
Будь - яких інших даних щодо вартості товару - предмету порушення митних правил, митним органом надано не було та матеріалами справи не встановлено.
Відповідно до ст. 19 Закону України Про міжнародні договори України , ст. 17 Закону України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини", стала практика Європейського суду з прав людини є частиною національного законодавства та обов`язкова до застосування судами як джерело права.
Так, Європейський суд з прав людини у своєму рішенні по справі Стіл проти Сполученого Королівства вказує, що вимога Конвенції п. 2 ст. 10 про те, що обмеження здійснення свободи вираження поглядів, яке має бути встановлене законом, є рівнозначною вимозі, передбаченій у п. 1 ст. 5 про те, що будь - яке позбавлення свободи має бути законним. Суд наголошує: Конвенція вимагає, щоб усе право, чи то писане, чи неписане, було достатньо чітким, щоб дозволити громадянинові, якщо виникне потреба з належною порадою, передбачити певною мірою за певних обставин наслідки, які може спричинити певна дія.
Відсутність у національному законодавстві необхідної чіткості і точності порушує вимоги якості закону . Цей факт встановлено рішенням ЄСПЛ від 14.10.2010 року у справі Щокін проти України , відповідно до якого визначено концепцію якості закону, зокрема з вимогою, щоб він був доступним для заінтересованих осіб, чітким та передбачуваним у своєму застосуванні. В разі коли національне законодавство припустило неоднозначне або множинне тлумачення прав та обов`язків осіб ( а про це також свідчить різна практика застосування цієї норми судами), національні органи зобов`язані застосовувати найбільш сприятливий для осіб підхід. Тобто, вирішення колізій у законодавстві завжди тлумачиться на користь особи.
В митному та адміністративному законодавстві не визначено, який призначається розмір штрафу, при неможливості встановлення вартості товару, враховуючи вимоги ч. 4 ст. 3 МК України, згідно якої у разі, якщо норми законів України чи інших нормативно - правових актів з питань державної митної справи допускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов`язків підприємств і громадян, які переміщують товари, транспортні засоби комерційного призначення через митний кордон України або здійснюють операції з товарами, що перебувають під митним контролем, чи прав та обов`язків посадових осіб митних органів, внаслідок чого є можливість прийняття рішення як на користь таких підприємств та громадян, так і на користь митного органу, рішення повинно прийматися на користь зазначених підприємств та громадян, суд не може застосувати до правопорушника стягнення у вигляді штрафу, який становить 100 відсотків вартості товару, через відсутність оцінки предмету правопорушення.
Також, висновком експерта встановлено, що реалізувати вилучений товар на території України неможливо, оскільки відсутні документи щодо походження цієї продукції, умов її виготовлення та якості, тобто, така продукція є, на думку суду, фактично небезпечною для життя та здоров`я людини у разі її реалізації на території України. Тому, враховуючи вищенаведені європейські норми, а також вимоги ст.265 КУпАП,у разі неможливості реалізації товару на ринку України внаслідок конфіскації, він підлягає знищенню у встановленому законом порядку (Постанови Кабміну від 11.07.2002 року).
Згідно із вимогами ст. ст. 299, 304, 305 КУпАП, постанова про накладення адміністративного стягнення звертається до виконання органом (посадовою особою), який виніс постанову. При цьому, орган, який виніс постанову про накладенні адміністративного стягнення вирішує питання, зв`язані з її виконанням та здійснює належний контроль.
У зв`язку з вищевказаним, товар - безпосередній предмет правопорушення підлягає конфіскації, відповідно до санкції статті, та знищенню у встановленому законом порядку, через неможливість його реалізації на ринку України.
Викладені вище обставини встановлені при провадженні по даній справі та підтверджуються наступними доказами: протоколами по справі про порушення митних правил; доповідною запискою інспектора митниці, поясненням правопорушника, висновком експерта, описом вилучених предметів.
Провадження у справах про порушення митних правил, згідно ст. 487 МК України, здійснюється відповідно до МК України, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.
Відповідно до ст. 23 КУпАП, адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами.
Враховуючи вищевикладене, суд накладає на правопорушника стягнення, відповідно до санкції ч. 1 ст. 483 МК України, у виді конфіскації предмету правопорушення, вилученого згідно протоколу про порушення митних правил, та подальшого його знищення.
Керуючись ст. 4 ЗУ Про судовий збір , ст. ст. 458, 459, 461, 483, 487 МК України, ст. ст. 23, 33, 252, 280, 283, 284 КУпАП, -
ПОСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 визнати винним у вчинені адміністративного правопорушення, передбаченого частиною 1 статті 483 МК України, та накласти на нього стягнення у вигляді конфіскації товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил.
Товар, вилучений згідно протоколу про порушення митних правил - знищити у встановленому законом порядку.
Стягнути з ОСОБА_1 на користь держави судовий збір у розмірі 420 (чотириста двадцять) гривень 40 (сорок) копійок.
Постанова суду (судді) у справі про порушення митних правил може бути оскаржена особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи або митним органом, який здійснював провадження у цій справі. Порядок оскарження постанови суду (судді) у справі про порушення митних правил визначається Кодексом України про адміністративні правопорушення та іншими законами України.
Головуючий
Суд | Малиновський районний суд м.Одеси |
Дата ухвалення рішення | 10.11.2020 |
Оприлюднено | 24.11.2020 |
Номер документу | 93025133 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Малиновський районний суд м.Одеси
Гранін В. Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні