У Х В А Л А
про відкриття провадження у адміністративній справі
м. Вінниця
23 листопада 2020 р. Справа № 120/6740/20-а
Суддя Вінницького окружного адміністративного суду Жданкіна Наталія Володимирівна , розглянувши матеріали позовної заяви товариства з обмеженою відповідальністю "Маліновське" (пров. Зарічний, буд. 9, с. Довгополівка, Тиврівський район, Вінницька область, код ЄДРПОУ 39626488) до Державної податкової служби України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393), Головного управління ДПС у Вінницькій області (вул. Хмельницьке шосе, 7, м. Вінниця, 21028, код ЄДРПОУ 43142454) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,
в с т а н о в и в :
До Вінницького окружного адміністративного суду надійшли матеріали позовної заяви товариства з обмеженою відповідальністю "Маліновське" до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Вінницькій області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії.
Позовні вимоги обґрунтовуються тим, що на виконання вимог п. 201.10 ст. 201 ПК позивач склав податкову накладну № 10 від 19.12.2019 і за допомогою електронного документообігу направив їх до податкового органу для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Водночас реєстрація вказаної податкової накладної була зупинена. На виконання вказівки контролюючого органу товариство надіслало повідомлення, а також всі первинні документи на підтвердження реальності здійснення господарських операцій. Разом з тим, оспорюваним рішенням було відмовлено у реєстрації вищевказаної податкової накладної. Позивач вважає таку відмову незаконною, а тому за захистом своїх прав та інтересів звертається до суду.
Ухвалою суду від 16.11.2020 вказану позовну заяву залишено без руху у зв`язку з пропуском позивачем шестимісячного строку звернення до суду, визначеного ч. 2 ст. 122 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України). Водночас, позивачу надано строк для усунення виявлених судом недоліків шляхом надання заяви про поновлення строку звернення до адміністративного суду із даним позовом, із зазначенням інших (додаткових) підстав для поновлення такого строку.
На виконання вимог суду представником позивача 19.11.2020 подано клопотання про поновлення пропущеного процесуального строку звернення до суду (вх. № 38304). Поважність причин пропуску строку звернення до суду з даним позовом мотивовані фактом наявності карантинних обмежень починаючи з 12.03.2020, що застосовані постановою Кабінету Міністрів України "Про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19" від 11.03.2020 № 211, яка неодноразово зазнавала змін в частині продовження терміну карантину. Крім того, вказує, що, він, як єдиний представник товариства з 30.09.2020 перебував на самоізоляції та 02.10.2020 в нього був підтверджений діагноз коронавірусу SARS-COV-2.
Так, розглянувши подане позивачем клопотання із викладеними у ньому додатковими підставами для поновлення строку звернення до суду, суд зважає на таке.
Відповідно до частини першої та другої статті 122 КАС України позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами. Для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.
Згідно з ч. 1 ст. 123 КАС України у разі подання особою позову після закінчення строків, установлених законом, без заяви про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду, або якщо підстави, вказані нею у заяві, визнані судом неповажними, позов залишається без руху. При цьому, протягом десяти днів з дня вручення ухвали особа має право звернутися до суду з заявою про поновлення строку звернення до адміністративного суду або вказати інші підстави для поновлення строку.
Суд зауважує, що під поважними причинами пропущення строку звернення до суду необхідно розуміти обставини, які є об`єктивно непереборними, не залежать від волевиявлення особи та пов`язані з дійсними істотними перешкодами чи труднощами для своєчасного вчинення відповідних дій. Такі обставини мають бути підтвердженні належними доказами.
Так, предметом оскарження у цій справі є наказ ГУ Держгеокадастру у Вінницькій області від 02.03.2020 року № 2-5312/15-20-СГ "Про відмову у наданні дозволу на розробку документації".
При цьому, звертаючись із клопотанням про поновлення строку звернення до суду позивачка посилається на факт запровадження на території України карантинних заходів, а також на положення п. 4 Постанови № 211 (в редакції постанови № 255 від 02.04.2020 року), яким встановлено, що особами, які потребують самоізоляції, є особи, які досягли 60-річного віку, крім осіб, які здійснюють заходи, пов`язані з недопущенням поширення COVID-19, забезпечують діяльність об`єктів критичної інфраструктури. Тому, оскільки вона досягла 64-річного віку, відповідно на неї поширювалися правила щодо обов`язкової самоізоляції, які нею і вживались.
Так, враховуючи доводи представника позивача зазначені у поданому клопотанні про поновлення строку звернення до адміністративного суду, суд першочергово зважає, що постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 року № 211 "Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2", зважаючи на положення постанови Кабінету Міністрів України від 20 травня 2020 року N 392 "Про встановлення карантину з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2", постанови Кабінету Міністрів України від 22 липня 2020 року № 641 "Про встановлення карантину та запровадження посилених протиепідемічних заходів на території із значним поширенням гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2", постанови Кабінету Міністрів України від 26 серпня 2020 року № 641 "Про встановлення карантину та запровадження посилених протиепідемічних заходів на території із значним поширенням гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2", постанови Кабінету Міністрів України від 13 жовтня 2020 року № 956 "Про встановлення карантину та запровадження посилених протиепідемічних заходів на території із значним поширенням гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2", для запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, з 12 березня 2020 року по 31 грудня 2020 року на всій території України встановлено карантин.
Відповідно до п. 4 п. 18 постанови Кабінету Міністрів України Про встановлення карантину з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, та етапів послаблення протиепідемічних заходів № 392 від 20.05.2020 (далі - Постанава №392), самоізоляція здійснюється з метою запобігання поширенню COVID-19 та зменшення кількості хворих з тяжким перебігом COVID-19.
Самоізоляції підлягають, зокрема, особи з підозрою на інфікування або з підтвердженим діагнозом COVID-19 в легкій формі за умови, що особа не потребує госпіталізації (п. 20 Постанави №392)
Відповідно до підп. 3 п. 10 Постанови № 392, на території України на період дії карантину забороняється самовільно залишати місця самоізоляції, обсервації.
З огляду на викладене та надані представником позивача до клопотання докази, суд дійшов висновку, що карантинні обмеження із початку їх запровадження дійсно розповсюджувалися на представника позивача, як на особу, яка перебувала на самоізоляції.
З урахуванням вищенаведеного, суд вважає за необхідне визнати причини пропуску звернення до суду з даним позовом поважними та поновити позивачу строк звернення до суду. Водночас прийняття позовної заяви до розгляду не є перешкодою для дослідження судом, в разі необхідності, питання щодо дотримання позивачем строку звернення до адміністративного суду на інших стадіях судового розгляду.
В іншому позовна заява відповідає вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 КАС України, підлягає розгляду за правилами адміністративного судочинства, подана особою, яка має адміністративну процесуальну дієздатність, інших підстав для залишення її без руху, повернення чи відмови у відкритті провадження не має. Відтак, наявні підстави для відкриття провадження у справі.
Вирішуючи питання про те, за якими правилами позовного провадження (загального чи спрощеного) буде розглядатися справа, суд враховує положення частини 6 статті 12 КАС України, відповідної до пункту 10 якої справами незначної складності є, зокрема, інші справи, у яких суд дійде висновку про їх незначну складність, за винятком справ, які не можуть бути розглянуті за правилами спрощеного позовного провадження.
Крім того, згідно з частиною 2 статті 257 КАС України за правилами спрощеного позовного провадження може бути розглянута будь-яка справа, віднесена до юрисдикції адміністративного суду, за винятком справ, зазначених у частині четвертій цієї статті.
Відповідно до ч. 3 ст. 257 КАС України при вирішенні питання про розгляд справи за правилами спрощеного або загального позовного провадження суд враховує: 1) значення справи для сторін; 2) обраний позивачем спосіб захисту; 3) категорію та складність справи; 4) обсяг та характер доказів у справі, в тому числі чи потрібно у справі призначати експертизу, викликати свідків тощо; 5) кількість сторін та інших учасників справи; 6) чи становить розгляд справи значний суспільний інтерес; 7) думку сторін щодо необхідності розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження.
Відповідно до частини 1 статті 260 КАС України питання про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження суд вирішує в ухвалі про відкриття провадження у справі.
З огляду на викладене та беручи до уваги те, що за характером спірних правовідносин, предметом доказування і складом учасників ця справа має ознаки адміністративної справи незначної складності та не потребує заслуховування усних пояснень сторін для прийняття законного і обґрунтованого рішення, суд доходить висновку про можливість її розгляду та вирішення в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні). При цьому, враховується клопотання позивачки про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
Керуючись статтями 171, 248, 256 КАС України, -
у х в а л и в :
Клопотання про поновлення строку звернення до суду задовольнити. Визнати поважними причини пропуску строку звернення до суду та поновити товариству з обмеженою відповідальністю "Маліновське" строк звернення до суду.
Відкрити провадження в адміністративній справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Маліновське" до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Вінницькій області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії.
Розгляд справи здійснюватиметься суддею Жданкіною Наталією Володимирівною одноособово за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (ст. 262 КАС України).
Встановити відповідачу строк для надання відзиву на позов протягом 15 днів з дня отримання ухвали про відкриття провадження, з поясненнями по суті заявлених вимог та доданням підтверджуючих документів, у тому числі документів, що підтверджують надіслання копії відзиву та доданих до нього документів позивачу, а також, у разі надходження відповіді на відзив, подати свої заперечення у 2- денний термін з дня отримання відповіді на відзив, у разі наявності таких.
Встановити відповідачу строк для подання заперечень проти розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження у 5 днів з дня вручення ухвали, у разі наявності таких.
Повідомити позивача, що він має право подати відповідь на відзив у 2- денний термін з дня отримання копії відзиву та доданих до нього документів.
Роз`яснити відповідачу, що відповідно до ч. 4 ст. 159 КАС України, неподання суб`єктом владних повноважень відзиву на позов без поважних причин може бути кваліфіковано судом як визнання позову.
Учасники справи можуть отримати інформацію по даній справі на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі інтернет за посиланням: « http://court.gov.ua/fair/» .
У разі невиконання вимог ухвали суду повідомити суд про причини такого невиконання.
Ухвала суду оскарженню не підлягає та набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 256 КАС України.
Суддя Жданкіна Наталія Володимирівна
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.11.2020 |
Оприлюднено | 26.11.2020 |
Номер документу | 93037927 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Жданкіна Наталія Володимирівна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Жданкіна Наталія Володимирівна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Жданкіна Наталія Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні