Рішення
від 24.11.2020 по справі 300/2305/20
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"24" листопада 2020 р. справа № 300/2305/20

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Боршовського Т.І., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Фермерського господарства "Яніс" до Головного управління ДПС в Івано-Франківській області та Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень та зобов`язання вчинити дії, -

ВСТАНОВИВ:

Фермерське господарство "Яніс" (далі - позивач) звернулося до суду з адміністративним позовом до Головного управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області (далі - ГУ ДПС, відповідач 1) та Державної податкової служби України (далі - ДПС України, відповідач 2), в якому просить суд: визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС в Івано-Франківській області за № 1592576/32879060 від 29.05.2020 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної позивача № 1 від 13.05.2020; зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 1 від 13.05.2020 на загальну суму 178654,00 грн., у тому числі ПДВ 29775,67 грн. датою її подання.

Позовні вимоги мотивовані тим, що рішення про відмову Фермерському господарству "Яніс" в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних прийняті безпідставно та всупереч вимогам пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України. Так, представник позивача зазначив, що контролюючим органом в квитанції, складеній за результатами прийняття податкової накладної № 1 від 13.05.2020 не вказано які саме згідно пункту 8 критерію (критеріїв) оцінки ступеня ризиків обставини слід довести та які конкретно документи необхідно подати, які були б достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних. При цьому, позивачем на вимогу контролюючого органу було надано письмові пояснення щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній № 1 від 13.05.2020, а також копії документів, які підтверджують проведення господарської операції по вказаній податковій накладній. Вказані обставини були достатніми підставами для прийняття контролюючим органом відповідних рішень про реєстрацію вищевказаних податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 15.09.2020 відкрито провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження.

05.10.2020 через канцелярію Івано-Франківського окружного адміністративного суду надійшов відзив Головного управління ДПС в Івано-Франківській області на позовну заяву. Відповідачі позов не визнають. У відзиві представник відповідачів зазначив, що Фермерське господарство "Яніс" сформувало та подало на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 1 від 13.05.2020, реєстрацію якої були зупинено та запропоновано платнику податків подати додаткові пояснення та/або копії документів, достатніх для проведення такої реєстрації. Представник відповідача 1 вказав на те, що позивач жодних документів на вимогу Комісії ГУ ДПС в Івано-Франківській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, не надав, а тому прийнято рішення № 1592576/32879060 від 29.05.2020 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної позивача № 1 від 13.05.2020. Підставою для відмови в реєстрації податкової накладної було неподання платником копій первинних документів щодо місць зберігання паливно мастильних матеріалів. Представник відповідача 1 звернув увагу на те, що позивач долучив до позовної заяви копії документів, які не були подані Комісії Головного управління ДПС в Івано-Франківській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації. За вказаних обставин представник відповідача 1 вважає, що оскаржені рішення є правомірними, оскільки прийняті контролюючим органом на підставі закону, в межах повноважень та у спосіб, який передбачений діючим податковим законодавством. Просив в задоволенні позову відмовити.

09.09.2020 через канцелярію Івано-Франківського окружного адміністративного суду надійшла відповідь Фермерського господарства "Яніс" на відзив. Представник позивача зазначив, що доводи відповідача 1 про неподання на вимогу контролюючого органу первинних документів, не відповідають дійсності. Так, до скарги на рішення про відмову в реєстрації податкових накладних № 1592576/32879060 від 29.05.2020 Фермерське господарство "Яніс" долучило первинні документи в загальні кількості 62 документи. Що стосується неподання документів про зберігання паливно-мастильних матеріалів, то позивач вказав на обізнаність Головного управління ДПС в Івано-Франківській області про таку документацію, оскільки 18.03.2020 саме відповідач 1 видав Фермерському господарству "Яніс" ліцензію № 9120414202000228 на право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки).

Відповідачі правом подання заперечень у встановлений судом в ухвалі від 15.09.2020 року строк не скористалися.

Ухвалою від 03.11.2020 суд витребував в Фермерського господарства "Яніс" належним чином засвідчену копію Повідомлення № 3 від 22.05.2020 з переліком додатків та квитанцію про відправлення такого повідомлення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

09.11.2020 через канцелярію Івано-Франківського окружного адміністративного суду позивач подав витребувані ухвалою від 03.11.2020 докази.

З 09.11.2020 по 19.11.2020 головуючий суддя у справі у зв`язку з хворобою перебував на лікарняному. Рішення у справі в зв`язку з вказаною обставиною ухвалено судом після виходу на роботу в розумний строк.

Розглянувши матеріали адміністративної справи в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами у відповідності до вимог статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України, дослідивши письмові докази, судом встановлено таке.

18.03.2020 Товариство з обмеженою відповідальністю АГРО ФОНД як покупець та Фермерське господарство "Яніс" як постачальник уклали договір поставки № 18/03/2020/1 (далі - Договір), згідно пункту 1.1 умов якого постачальник зобов`язується поставити та передати у власність покупця зернові культури та похідні від них, а покупець приймає товар і оплачує його згідно до умов Договору в асортименті, якості, кількості та за цінами, які зазначені у підписаних Специфікаціях та видаткових накладних, які є його невід`ємною частиною (а.с. 86-87). Відповідно до пункту 1.2 Договору право власності на товар переходить до покупця з моменту передачі його постачальником, що проводиться відповідно до товарно-супровідних документів. Розрахунок за поставлений товар здійснюється у безготівковій формі шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок постачальника протягом 3 банківських днів після поставки товару покупцю та надання відповідних рахунків та накладних (пункт 4.1 Договору). Постачання товару здійснюється узгодженими партіями на підставі замовлення покупця (пункт 5.1 Договору).

Згідно специфікації № 4 від 13.05.2020 до Договору продавець зобов`язується передати у власність покупця кукурудзу в кількості 36 тонн за ціною з ПДВ 4900,00 грн., загальна вартість з ПДВ 176400,00 грн. (а.с. 88).

На виконання вищевказаного Договору позивач виставив Товариству з обмеженою відповідальністю АГРО ФОНД рахунок на оплату № 5 від 13.05.2020 за поставку кукурудзи врожаю 2019 року на загальну суму 178654,00 грн., в тому числі ПДВ 29775,67 грн. (а.с. 89), сформував видаткову накладну № 7 від 13.05.2020 на загальну суму 178654,00 грн., в тому числі ПДВ 29775,67 грн. та товарно-транспортну накладну № 00013/05/20/24 від 13.05.2020 (а.с. 90).

Відповідно до виписки філії Чернівецького ОУ АТ Ощадбанк за 13.05.2020 на рахунок Фермерського господарства "Яніс" зараховано від Товариства з обмеженою відповідальністю АГРО ФОНД 178000,00 грн. (а.с. 91).

Фермерське господарство "Яніс", як постачальником (продавцем) товару, складено податкову накладну № 1 від 13.05.2020 на суму 178654,00 грн., в тому числі податок на додану вартість (далі ПДВ) - 29775,67 грн., яка подана для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних 18.05.2020 (а.с. 16). Згідно квитанції Державної податкової служби України від 18.05.2020 податкова накладна № 1 від 13.05.2020 прийнята, однак реєстрація в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена з причини: "Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України реєстрація ПН/РК від 13.05.2020 № 1 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Платник податку, яким подано яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідає п. 8 Критеріїв ризикованості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПК/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних".

22.05.2020 позивач надіслав контролюючому органу в електронному вигляді повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено за № 3. В повідомленні зазначено: Надаємо копії документів про підтвердження походження кукурудзи: купівля насіння, міндобрив, паливо-мастильних матеріалів (придбання та перевезення), сівба, жнива, складування (робота сільськогосподарської техніки), реалізація. Дана інформація підтверджує процес вирощування кукурудзи. Просимо зареєструвати ПН (а.с. 125).

До повідомлення від 22.05.2020 № 3 позивач долучив 59 додатків, а саме: лист- пояснення № 20-05/01 від 20.05.2020 (а.с. 29-30);договір поставки (зі складу) мінеральних добрив, засобів захисту рослин, за №11-17/02-1170 від 11.02.2019 (а.с. 34); видаткова накладна на карбамід за № ТЛ100000995 від 04.04.2019 (а.с. 35); видаткова накладна на нітроамофоску за № ТЛ100001147 від 15.04.2019 (а.с. 35); видаткова накладна на селітру аміачну за № ТЛ100001056 від 08.04.2019 (а.с. 35); видаткова накладна на діамофоску за № ТЛ10001584 від 28.05.2019 (а.с. 35); договір купівлі-продажу нафтопродуктів, мастил та автохімії за № 27ОБКДГ-0412 від 28.05.2019 (а.с. 42-44); накладна на дизельне паливо за № 27ОБКДГ-0412-9081080727 від 22.03.2019 (а.с. 45); товарно-транспортна накладна на дизельне паливо за № 0981080727 від 22.03.2019 (а.с. 45); платіжне доручення № 8 від 20.03.2019 на оплату за договором № 27ОБКДГ-0412 від 28.05.2019 (а.с. 46); накладна вимога на відпуск матеріалів від 30.04.2019 (а.с. 47); подорожній лист 1-26/04-19 (а.с. 48); відомість видачі та витрат пального за березень 2019 року на трактор МТЗ-82 05615МА (а.с. 49); відомість видачі та витрат пального за квітень 2019 року на трактор МТЗ-82 05615МА (а.с. 49); відомість видачі та витрат пального за травень 2019 року на трактор МТЗ-80 05616МА (а.с. 50); подорожній лист 2-31/05-19 (а.с. 51);накладна на дизельне паливо за № 27ОБКДГ-0412-9083154671 від 12.05.2019 (а.с. 52); товарно-транспортна накладна на дизельне паливо за № 0983154671 від 12.05.2019 (а.с. 52); платіжне доручення № 42 від 11.05.2019 на оплату за договором № 27ОБКДГ-0412 від 28.05.2019 (а.с. 53); накладна вимога на відпуск матеріалів від 31.05.2019 (а.с. 54); генеральний договір поставки нафтопродуктів № 20-ДГ/28 від 21.01.2019 (а.с. 55-56); видаткова накладга на дизельне паливо за № 1673 від 15.02.2019 (а.с 57); товарно-транспортна накладна на відпуск нафтопродуктів за № 9083154671 від 12.05.2019 (а.с. 57); банківська виписка за 14.02.2019 (а.с. 58); подорожній лист 27-31/05-19 (а.с. 59); договір поставки карбаміду № ТОР171-19 від 27.05.2019 (а.с. 60); видаткова накладна на карбамід № ТОР272 від 27.05.2019 (а.с. 61); видаткова накладна на карбамід № ТОР283 від 30.05.2019 (а.с. 61); товарно-транспортна накладна за від 27.05.2019 (а.с. 63); товарно-транспортна накладна за № РТОР283 від 30.05.2019 (а.с. 62); договір поставки № 18/04-1 від 18.04.2019 (а.с. 64-66); додаток № 1 від 18.04.2019 до договору № 18/04-1 від 18.04.2019 про поставку кукурудзи (а.с. 67); додаток № 2 від 16.05.2019 до договору № 18/04-1 від 18.04.2019 про поставку кукурудзи (а.с. 68); рахунок на оплату № 1075 від 18.04.2019 (а.с. 67); рахунок на оплату № 1704 від 16.05.2019 (а.с. 68); видаткова накладна № 2487 від 19.04.2019 (а.с. 69); видаткова накладна № 3843 від 16.05.2019 (а.с. 70); товарно-транспортна накладна № Р2487 від 19.04.2019 (а.с. 69); товарно-транспортна накладна № Р3843 від 16.05.2019 (а.с. 70); звіт про посівні площі сільськогосподарських культур під урожай 2019 року (а.с. 71-72); квитанція № 2 (а.с. 72); звіт про площі та валові збори сільськогосподарських культур, плодів, ягід і винограду на 01.12.2019 (а.с. 73-77); квитанція № 2 (а.с. 78); зведена загальна відомість від 29.11.2019 (а.с. 79); відомість видачі та витрат пального механізмів за жовтень 2019 року на комбайн (а.с. 80); відомість видачі та витрат пального механізмів за жовтень 2019 року на навантажувач (а.с. 81); відомість видачі та витрат пального механізмів за листопад 2019 року на навантажувач (а.с. 81); подорожній лист № 1-31/10-19 (а.с. 82); подорожній лист № 1-29/10-19 (а.с. 83); видаткова накладна на дизельне паливо за № 61610 від 24.09.2019 (а.с. 84); товарно-транспортна накладна № ВТС0051196 від 24.09.2019 (а.с. 84); платіжне доручення № 109 від 09.09.2019 про оплату дизельного палива (а.с. 85); договір поставки № 18/03/2020/1 від 18.03.2020 (а.с. 86-87); специфікація № 4 від 13.05.2020 (а.с. 88); довіреність № 144 від 13.05.2020 (а.с. 88); рахунок на оплату № 5 від 13.05.2020 за кукурудзу врожаю 2019 року (а.с. 89); видаткова накладна № 7 від 13.05.2020 на кукурудзу (а.с. 90); товарно-транспортна накладна № 00013/05/20/24 від 13.05.2020 (а.с. 90); банківська виписка за 13.05.2020 (а.с. 91); відомість видачі та витрат пального механізмів за травень 2020 року на навантажувач (а.с. 92).

Вищевказані документи були направлені в електронному вигляді Головному управлінню Державної податкової служби в Івано-Франківській області разом з повідомлення від 22.05.2020 № 3, що підтверджується додатками документами довільного формату (а.с. 127-185).

Комісією Головного управління ДПС в Івано-Франківській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення № 1592576/32879060 від 29.05.2020 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної позивача № 1 від 13.05.2020 (а.с. 15).

Підставою для такої відмови контролюючим органом визначено ненадання платником податку копій документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі розрахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних; розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків. Додаткова інформація: не подано копій первинних документів щодо місць зберігання паливно-мастильних матеріалів.

29.05.2020 позивачем подано скаргу до комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Державної податкової служби України на рішення комісії Головного управління ДПС в Івано-Франківській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, за № 1592576/32879060 від 29.05.2020 (а.с. 31-32).

Рішенням комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Державної податкової служби України за № 22742/32879060/2 від 10.06.2020 залишено без задоволення скаргу позивача та без змін рішення за № 1592576/32879060 від 29.05.2020 (а.с. 33).

Не погоджуючись з оскаржуваним рішенням Комісії Головного управління ДПС в Івано-Франківській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації № 1592576/32879060 від 29.05.2020 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної позивача № 1 від 13.05.2020, позивач звернувся до суду з цим адміністративним позовом, в якому просить визнати протиправним та скасувати вищевказане рішення та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, складені позивачем податкову накладну № 1 від 13.05.2020.

Вирішуючи даний спір, суд виходив з таких мотивів та норм права.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, регулює Податковий кодекс України (надалі - ПК України).

Статтею 185 ПК України визначено об`єкти оподаткування податком на додану вартість.

Так, відповідно до пункту 185.1 статті 185 ПК України об`єктом оподаткування, серед іншого, є операції платників податку з: постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю (підпункт "а"); постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу (підпункт "б").

Згідно пункту 187.1 статті 187 ПК України, датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку (підпункт "а"); дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку (підпункт "б").

Відповідно до пункту 188.1 статті 188 ПК України база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім акцизного податку на реалізацію суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, збору на обов`язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв`язку, податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб`єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів).

Пунктом 198.1 статті 198 ПК України передбачено, що до податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій з: придбання або виготовлення товарів та послуг; придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів (у тому числі у зв`язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України; ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу; ввезення товарів та/або необоротних активів на митну територію України.

Згідно пункту 201.1 статті 201 ПК України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до пункту 201.10 статті 201 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

В свою чергу, механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначає Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України за № 1246 від 29.12.2010 (далі - Порядок № 1246).

Так, відповідно до пункту 2 Порядку № 1246, податкова накладна - це електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно з пунктом 12 Порядку № 1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Пунктом 13 Порядку № 1246 передбачено, що за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Відповідно до пункту 14 Порядку № 1246 квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.

У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття (пункт 13 Порядку № 1246).

Відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, права та обов`язки їх членів, визначає Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (далі - Порядок № 1165).

Відповідно до пункту 5 Порядку № 1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

Згідно з пунктом 7 Порядку № 1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

При цьому, Критерії ризикованості платника податку на додану вартість визначені в додатку 1 до Порядку № 1165.

Так, пунктом 8 Критерії ризикованості платника податку на додану вартість передбачено, що у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.

Відповідно до пункту 10 Порядку № 1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

Згідно з пунктом 11 Порядку № 1165 у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначає Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженому наказом Міністерства фінансів України 12.12.2019 № 520, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 13.12.2019 за № 1245/34216 (далі - Порядок № 520).

Відповідно до пункту 2 Порядку № 520 прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

Згідно пункту 3 Порядку № 520 комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

Пунктом 4 Порядку № 520 передбачено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Відповідно до пункту 5 Порядку № 520 перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Згідно з пунктом 6 Порядку № 520 письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.

Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних/розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).

Пунктом 11 Порядку № 520 встановлено, що комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;

та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Пунктом 13 Порядку № 520 визначено, що рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

В даному випадку Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 за № 1165 (далі - Порядок № 1165).

Пунктами 5, 10-12 Порядку № 1165 передбачено, що:

5. Скарга подається платником податку в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про електронні довірчі послуги" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном (додаток 1).

Скарга повинна містити дані про:

найменування або прізвище, ім`я та по батькові платника податку, який подає скаргу;

індивідуальний податковий номер платника податку;

податковий номер або серію (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті про право здійснювати будь-які платежі за серією (за наявності) та номером паспорта);

номер та дату оскаржуваного рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі;

інформацію про причини незгоди платника податку з рішенням комісії регіонального рівня;

відомості про оскарження рішення комісії регіонального рівня в судовому порядку;

вимоги платника податку, який подає скаргу.

11. Платник податку має право додавати до скарги пояснення та копії документів, які підтверджують інформацію, зазначену в податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена.

12. За результатами розгляду скарги комісія центрального рівня у строк, визначений пунктом 56.23 статті 56 Кодексу, приймає одне з таких рішень:

задовольняє скаргу та скасовує рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі;

залишає скаргу без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі без змін.

17. Рішення комісії центрального рівня не підлягає адміністративному оскарженню та може бути оскаржено в судовому порядку у строки, визначені статтею 56 Кодексу.

В даному випадку згідно повідомлень Автоматизованої системи "Єдине вікно подання електронних документів" Державної податкової служби України від 18.05.2020 податкова накладна № 1 від 13.05.2020 прийнята, однак реєстрація в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена на підставі пункту 8 Критеріїв ризикованості платника податку та запропоновано Фермерському господарству "Яніс" надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Проте в квитанції від 18.05.2020 контролюючий орган не вказав переліку документів, які необхідно подати для реєстрації податкової накладної № 1 від 13.05.2020.

Фермерське господарство "Яніс" зареєстроване як юридична особа 19.05.2004, має основним вид діяльності за КВЕД 01.11 "Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур". Договір поставки № 18/03/2020/1 від 18.03.2020 за номенклатурою робіт є в межах зазначеного виду діяльності.

22.05.2020 позивач надіслав контролюючому органу в електронному вигляді повідомлення про надання пояснення № 20-05/01 від 20.05.2020, в якому описав господарський процес вирощування кукурудзи та долучив документи про закупівлю насіння кукурудзи, паливо-мастильних матеріалів, міндобрив, роботу сільгосптехніки, перевезення зерна, міндобрив. Тобто Фермерським господарством "Яніс" було подано контролюючому органу пояснення та первинні документи в підтвердження здійснення операції постачання товару, зазначеного в податковій накладній № 1 від 13.05.2020.

При цьому зміст операції, який зазначений в податковій накладній № 1 від 13.05.2020, відповідає предмету, що зазначеному в пункті 1.1 договору поставки № 18/03/2020/1 від 18.03.2020, специфікації № 4 від 13.05.2020, рахунку на оплату № 5 від 13.05.2020, видатковій накладній № 7 від 13.05.2020, товарно-транспортній накладній № 00013/05/20/24 від 13.05.2020 та банківській виписці за 13.05.2020.

З огляду на вказане, не відповідає дійсності заперечення представника відповідача, наведене у відзиві, про те, що позивачем не подано жодних документів після зупинення реєстрації податкової накладної № 1 від 13.05.2020.

Суд зазначає про те, що загальними вимогами, які висуваються до акта індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його оформлення (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття. Можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків. Вживання податковим органом загального посилання на пункту 8 Критеріїв, без наведення відповідної підстави і розрахованих показників за критерієм, якому відповідає платник податку, є неконкретизованим та призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не будь-яких на власний розсуд. Відтак, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.

Такий висновок суду відповідає правовій позиції Верховного Суду, зазначеній в постанові від 18.06.2019, за результатом розгляду справи № 0740/804/18, та в постанові від 23.10.2018, за результатом розгляду справи № 822/1817/18.

Суд також звертає увагу на те, що відповідач не тільки не навів в рішенні обгрунтування свого висновку про те, позивач як платник податку на додану вартість відповідає пункту 8 Критеріїв, але й не подав суду жодних документів - податкової інформації, яка стала відома контролюючому органу в процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на нього завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданій для реєстрації податковій накладній № 1 від 13.05.2020.

Натомість позивач надав контролюючому органу копії документів, які передбачені пунктом 5 Порядку № 520. Такі документи відповідають пункту 5 Порядку № 520 та подані позивачем в переліку на власний розсуд, оскільки відповідачем в рішенні про зупинення реєстрації податкової накладної не зазначено які саме конкретно документи та в підтвердження якої обставини необхідно подати.

Щодо доводів комісії контролюючого органу про те, що позивачем не подано копій первинних документів щодо місць зберігання паливно-мастильних матеріалів, то суд вказує на таке.

18.03.2020 Головне управління ДПС в Івано-Франківській області видало Фермерському господарству "Яніс" ліцензію № 9120414202000228 на право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки), згідно якого адреса місця зберігання пального: вулиця Б.Хмельницького, 23, село Белелуя, Снятинський район, івано-Франківська область (а.с. 22).

Також позивач направив Головному управлінню ДПС в Івано-Франківській області в електронному вигляді повідомлення про об`єкти оподаткування та об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність від 02.05.2019, в якому вказано перелік транспортних засобів та нерухомого майна, які використовуються позивачем в господарській діяльності (а.с. 23), та повідомлення про об`єкти оподаткування та об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність від 02.03.2020, в якому зазначена ємність для зберігання (а.с. 27).

Отже, за вказаних обставин, Головне управління ДПС в Івано-Франківській області володіло інформацією про місце зберігання Фермерським господарством "Яніс" паливно- мастильних матеріалів.

Окрім цього, суд звертає увагу на те, що територіальна комісії контролюючого органу в квитанції від 18.05.2020 про зупинення реєстрації податкової накладної № 1 від 13.05.2020 не вказала на необхідність їх подання Фермерським господарством "Яніс", а вказаний платник податків самостійно не повинен догадуватися чи часом не їх мав на увазі контролюючий орган, коли зупиняв реєстрацію податкової накладної та пропонував надати пояснення та первинні документи в підтвердження відповідних операцій, що є об`єктами оподаткування. При цьому також вартує зазначити, що документи щодо місця зберігання паливно-мастильних матеріалів не є первинними документами, які підтверджують операції з продажу товару, вказані в податковій накладній № 1 від 13.05.2020.

Факт оплати на час прийняття рішення про зупинення реєстрації податкової накладної мав місце.

Суд вважає, що податкова накладна № 1 від 13.05.2020 відповідає вимогам пункту 201.10 статті 201 ПК України, а, отже, підлягає державній реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Комісії Державної податкової служби при розгляді скарги позивача на рішення комісії регіонального рівня № 1592576/32879060 від 29.05.2020 вказані порушення свого територіального органу не виправила, залишивши без змін вказане рішення.

Зважаючи на викладене, суд дійшов висновку, що в контролюючого органу відсутні правові підстави для відмови позивачу в реєстрації податкової накладної № 1 від 13.05.2020.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони, зокрема, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).

При цьому, згідно частин 1 та 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Такий підхід узгоджується з практикою Європейського суду з прав людини. Так, у пункті 110 рішення від 23 липня 2002 року у справі "Компанія "Вестберґа таксі Актіеболаґ" та Вуліч проти Швеції" Суд визначив, що "…адміністративні суди, які розглядають скарги заявників стосовно рішень податкового управління, мають повну юрисдикцію у цих справах та повноваження скасувати оскаржені рішення. Справи мають бути розглянуті на підставі поданих доказів, а довести наявність підстав, передбачених відповідними законами, для призначення податкових штрафів має саме податкове управління".

В даному випадку, відповідач-1 не довів суду правомірність рішення про відмову в реєстрації податкової накладної № 1 від 13.05.2020.

Отже, Комісія Головного управління ДПС в Івано-Франківській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийняла рішення № 1592576/32879060 від 29.05.2020 про відмову в реєстрації податкової накладної № 1 від 13.05.2020 безпідставно та необґрунтовано, а тому його потрібно скасувати.

Щодо позову в частині зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, складені позивачем податкову накладну № 1 від 13.05.2020, то суд зазначає таке.

Суд пам`ятає, що завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень. Відповідно до положень статті 245 КАС України у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про: визнання дій суб`єкта владних повноважень протиправними та зобов`язання утриматися від вчинення певних дій; визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії; інший спосіб захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист таких прав, свобод та інтересів.

Судом враховано при обранні ефективного способу відновлення порушених відповідачем прав позивача такі норми та практику Європейського суду з прав людини.

Так, відповідно до пунктів 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010, якими передбачено, що податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день: 1) прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; 2) набрання законної сили рішенням суду про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до Державної фіскальної служби відповідного рішення суду). У разі надходження до Державної фіскальної служби рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому, датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду. У першому випадку податкова накладна, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, яке ухвалюється саме Комісією Державної фіскальної служби. У другому випадку податкова накладна, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день набрання законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної, при цьому датою реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні або день набрання законної сили рішенням суду.

Європейський суд з прав людини у рішенні від 13.01.2011 (остаточне) у справі "Чуйкіна проти України" (Case of Chuykina v. Ukraine) (Заява N28924/04) констатував: "Суд нагадує, що процесуальні гарантії, викладені у статті 6 Конвенції, забезпечують кожному право звертатися до суду з позовом щодо своїх цивільних прав та обов`язків. Таким чином стаття 6 Конвенції втілює "право на суд", в якому право на доступ до суду, тобто право ініціювати в судах провадження з цивільних питань становить один з його аспектів (див. рішення від 21 лютого 1975 року у справі "Голдер проти Сполученого Королівства" (Golder v. the United Kingdom), пп. 28 - 36, Series A N18). Крім того, порушення судового провадження саме по собі не задовольняє усіх вимог пункту 1 статті 6 Конвенції. Ціль Конвенції гарантувати права, які є практичними та ефективними, а не теоретичними або ілюзорними. Право на доступ до суду включає в себе не лише право ініціювати провадження, а й право отримати "вирішення" спору судом. Воно було б ілюзорним, якби національна правова система Договірної держави дозволяла особі подати до суду цивільний позов без гарантії того, що справу буде вирішено остаточним рішенням в судовому провадженні. Для пункту 1 статті 6 Конвенції було б неможливо детально описувати процесуальні гарантії, які надаються сторонам у судовому процесі - провадженні, яке є справедливим, публічним та швидким, не гарантувавши сторонам того, що їхні цивільні спори будуть остаточно вирішені (див. рішення у справах "Мултіплекс проти Хорватії" (Multiplex v. Croatia), заява N58112/00, п. 45, від 10 липня 2003 року, та "Кутіч проти Хорватії" (Kutic v. Croatia), заява N48778/99, п. 25, ECHR 2002-II)".

Отже, суд дійшов висновку, що зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, складену позивачем податкову накладну № 1 від 13.05.2020, буде ефективним способом відновлення порушених відповідачем прав позивача, оскільки забезпечить достатні гарантії того, що спір між сторонами буде остаточно вирішений.

Підсумовуючи викладене, суд дійшов висновку, що позов Фермерського господарства "Яніс" до Головного управління ДПС в Івано-Франківській області та Державної податкової служби України належить задовольнити повністю та відновити порушене право позивача у спосіб: скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС в Івано-Франківській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, за № 1592576/32879060 від 29.05.2020 про відмову Фермерському господарству "Яніс" в реєстрації податкової накладної № 1 від 13.05.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних, та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати вказану податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Щодо розподілу судових витрат у справі.

Відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Частиною 8 статті Кодексу адміністративного судочинства України суду надано право покласти судові витрати у справі повністю або частково незалежно від результатів вирішення спору на сторону, внаслідок неправильних дій якої виник спір.

В підтвердження судових витрат у справі позивачем подано платіжне доручення № 365 від 03.09.2020 про сплату судового збору в розмірі 2197,00 грн. (а.с. 1). Доказів понесення позивачем інших судових витрат суду не подано.

Ставка судового збору за подання цього позову становить 2102,00 грн.

Отже, позивачем зайво сплачено 95,00 грн. судового збору. Вказані кошти згідно зі статтею 7 Закону України "Про судовий збір" можуть бути повернуті позивачу лише за його клопотанням. Однак на час постановлення цієї постанови позивачем такого клопотання до суду не подано. Суд роз`яснює позивачу про те, що він вправі подати таке клопотання до суду й після ухвалення судом рішення в цій адміністративній справі.

З огляду на задоволення позову, Фермерському господарству "Яніс" належить присудити за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС в Івано-Франківській області судові витрати по сплаті судового збору в розмірі 2102,00 грн., оскільки спір виник внаслідок неправильних дій саме цього відповідача.

Керуючись статтями 139, 241-246, 250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС в Івано-Франківській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, № 1592576/32879060 від 29.05.2020 про відмову Фермерському господарству "Яніс" в реєстрації податкової накладної № 1 від 13.05.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних

Зобов`язати Державну податкову службу України (ідентифікаційний код - 43005393, Львівська площа, 8, місто Київ, 04053) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, складену Фермерським господарством "Яніс" (ідентифікаційний код - 32879060, вулиця Богдана Хмельницького, 23, село Белелуя, Снятинський район, Івано-Франківська область, 78332) податкову накладну № 1 від 13.05.2020.

Cтягнути на користь Фермерського господарства "Яніс" (ідентифікаційний код - 32879060, вулиця Богдана Хмельницького, 23, село Белелуя, Снятинський район, Івано-Франківська область, 78332) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС в Івано-Франківській області (ідентифікаційний код - 43142559, вулиця Незалежності, 20, місто Івано-Франківськ, 76018) - 2102 (дві тисячі сто дві) гривні судових витрат по сплаті судового збору.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку. Апеляційна скарга на рішення суду подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення рішення в повному обсязі.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Учасники справи:

Позивач: Фермерське господарство "Яніс", ідентифікаційний код - 32879060, вулиця Богдана Хмельницького, 23, село Белелуя, Снятинський район, Івано-Франківська область, 78332.

Відповідач: Головне управління ДПС в Івано-Франківській області, ідентифікаційний код - 43142559, вулиця Незалежності, 20, місто Івано-Франківськ, 76018.

Відповідач: Державна податкова служба України, ідентифікаційний код - 43005393, Львівська площа, 8, місто Київ, 04053.

Суддя /підпис/ Боршовський Т.І.

Дата ухвалення рішення24.11.2020
Оприлюднено25.11.2020
Номер документу93039142
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправними та скасування рішень та зобов`язання вчинити дії

Судовий реєстр по справі —300/2305/20

Ухвала від 13.05.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Постанова від 24.03.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Мікула Оксана Іванівна

Ухвала від 19.03.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Мікула Оксана Іванівна

Ухвала від 10.03.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Мікула Оксана Іванівна

Ухвала від 01.02.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Мікула Оксана Іванівна

Рішення від 24.11.2020

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Боршовський Т.І.

Ухвала від 03.11.2020

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Боршовський Т.І.

Ухвала від 15.09.2020

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Боршовський Т.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні