РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
і м е н е м У к р а ї н и
10 листопада 2020 року м. Рівне №460/7162/20
Рівненський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Друзенко Н.В. за участю секретаря судового засідання Н.З. Минько та сторін і інших осіб, які беруть участь у справі: позивача: представник Костевич Т.О., відповідача 1: представник Гоч Н.М., відповідача 2: представник не прибув,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом
Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Сонечко" доГоловного управління ДПС у Рівненській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним рішення, В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Сонечко" звернулося в суд з позовом до Головного управління ДПС у Рівненській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним рішення від 31.08.2020 №1881450/40267169 про відмову у реєстрації в ЄРПН податкової накладної від 18.05.2020 №11805 та зобов'язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 18.05.2020 №11805, видану Товариством з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Сонечко".
Згідно з позовною заявою 01.10.2017 ТОВ "Торговий дім "Сонечко" та ТОВ "ФІЛІП МОРРІС СЕЙЛЗ ЕНД ДИТРИБЮ'ШН" уклали договір №8ЮСД0585. На виконання умов вищевказаного договору, позивачем надано послуги по умовам Програми щодо комплексу заходів вжитих з метою задоволення попиту повнолітніх споживачів на продукцію Філіп Моріс та забезпечення прав повнолітніх на отримання інформації про властивості такої продукції. За результатами виконання умов договору позивачем сформовано та подано до контролюючого органу на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних, податкову накладну від 18.05.2020 №11805. Проте, контролюючим органом зупинено реєстрацію вказаної податкової накладної в ЄРПН з посиланням на те, що платник податку, який подав податкову накладну на реєстрацію, відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку, запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Позивачем надані фіскальному органу усі необхідні пояснення та документи достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН в ЄРПН. Проте, такі документи не взяті до уваги фіскальним органом та прийнято рішення від 31.08.2020 №1881450/40267169 про відмову в реєстрації вищевказаної податкової накладної в ЄРПН. Вважає, що таке рішення контролюючого органу є протиправним та таким, що підлягає скасуванню. Просить позов задовольнити повністю.
Ухвалою суду від 30.09.2020 позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження в адміністративній справі №460/7162/20. Розгляд справи вирішено провести за правилами загального позовного провадження та підготовче засідання у справі призначено на 20.10.2020.
Відповідачі проти задоволення позову заперечили, у встановлений судом строк подали відзив на позовну заяву. На обґрунтування заперечення зазначають, що 22.05.2020 комісією відповідача прийнято рішення №50537 про відповідність позивача критеріям ризиковості платника податків. Платником податку було направлено контролюючому органу повідомлення про подання пояснень (в графі пояснення зазначено - маркетингові послуги) та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено. Надані позивачем документи не містили достатньої інформації для спростування причин зупинення реєстрації ПН, як і причин відповідності критеріям ризиковості платника податків. До повідомлення не долучено первинних документів щодо оплати наданих послуг. Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН в протоколі №75/17-00 від 31.08.2020 зазначено про ненадання копій розрахункових документів на отримані кошти за реалізований товар для ТОВ "Філіп Морісс Сейлз Енб Дистрибюшн". Таким чином, рішення Комісії є обґрунтованими та відповідає нормам чинного законодавства. Крім того, відповідачі зазначають, що суд позбавлений процесуальної можливості перебирати на себе повноваження щодо оцінки повноти надання документів, що належить виключно до компетенції Комісії Головного управління ДПС у Рівненській області. Зважаючи на це, відповідачі просили у задоволенні позовних вимог відмовити повністю.
Ухвалою суду від 20.10.2020 закрито підготовче провадження та розгляд справи по суті призначено у відкритому судовому засіданні 03.11.2020.
В судовому засіданні 30.11.2020 оголошено перерву до 10.11.2020.
Представник позивача в судовому засіданні позовну заяву підтримав з підстав викладених у ній та просив задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.
Представник відповідача 1 проти задоволення позову заперечила з підстав викладених у відзиві на позов та просила відмовити в задоволенні позовних вимог в повному обсязі.
Представник відповідача 2 в судове засідання не прибув, причини не прибуття суду не повідомив. Про дату, час та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином. Судом не визнавалася обов'язковою участь представника відповідача 2 в судовому засіданні. Відповідно до статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає за можливе розглянути справу за наявними матеріалами.
В судовому засіданні 10.11.2020 проголошено вступну та резолютивну частину рішення.
Заслухавши думку учасників справи, розглянувши матеріали та з'ясувавши всі обставини адміністративної справи, які мають юридичне значення для розгляду та вирішення спору по суті, дослідивши наявні у справі докази у їх сукупності, суд встановив наступне.
Товариство обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Сонечко" зареєстроване як юридична особа 10.02.2016; зареєстроване як платник податку на додану вартість; види діяльності за КВЕД: оптова торгівля молочними продуктами, яйцями, харчовими оліями та сирами (основний) (а.с.5-18).
01.07.2017 між ТОВ "ФІЛІП МОРРІС СЕЙЛЗ ЕНД ДИТРИБЮ'ШН" (Філіп Морріс) та ТОВ "Торговий дім "Сонечко" (Роздрібний Торговець) уклали угоду №8ЮСД0585 (а.с.19-21), відповідно до якої Роздрібний Торговець зобов'язується надати Філіп Морріс послуги/проводити (виконувати) Торгові програми, що визначені у додаткових угодах до цієї угоди, а Філіп Морріс зобов'язується оплатити такі послуги у розмірі та порядку, визначених цією Угодою та додатковими угодами до неї.
Даною Угодою визначено, що торгова програма - це комплекс заходів, які проводяться Роздрібним торговцем відповідно до цієї Угоди та додаткових угод до неї з метою задоволення попиту повнолітніх споживачів на продукцію Філіп Морріс та забезпечення прав повнолітніх споживачів на отримання інформації про властивості такої продукції. Умови програми - це умови та вимоги, які пред'являються до Роздрібного Торговця в рамках виконання ним Торгових програм у відповідності до додаткових угод до цієї Угоди. Плата буде здійснюватися банківським переказом на розрахунковий рахунок Роздрібного Торговця, вказаний у цій Угоді протягом 30 банківських днів, якщо інше не передбачено у відповідній додатковій угоді, після підписання уповноваженими представниками Сторін відповідного акта про виконання умов програм та за умови надання Роздрібним Торговцем (якщо він є платником ПДВ) Філіп Морріс засобами електронного документообігу відповідної податкової накладної, оформленої у відповідності до чинного законодавства України та зареєстрованої в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Факт виконання умов угоди №8ЮСД0585 від 01.07.2017 підтвердено позивачем актом від 18.05.2020 на загальну суму 12960,00 грн., в тому числі ПДВ 2160,00 грн. (а.с.22).
На виконання вимог податкового законодавства позивачем 18.05.2020 складено та надіслано до контролюючого органу податкову накладну №11805 на загальну суму 12960,00 грн, у тому числі ПДВ 2160,00 грн для реєстрації в Єдиному реєстрі іншому реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) (а.с.23-24).
20.08.2020 позивачу надіслано квитанцію про те, що документ прийнято, реєстрація зупинена, де було вказано, що відповідно до п.201.16 статті 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 18.05.2020 № 11805 в ЄРПН зупинена. Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п.8 Критерії ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с.25).
У зв`язку з цим, позивачем були надані короткі пояснення про те, що це маркетингові послуги та надано копії документів на підтвердження факту надання послуг для Філіп Морріс, а саме: угода №8ЮСД0585 від 01.07.2017 на 3-х аркушах та акт від 18.05.2020 на 1-му аркуші. Жодних інших пояснень і документів не надавалось.
Подання вказаних пояснень і докумннтів підтверджується повідомленням контролюючого органу (а.с.26-28).
31.08.2020 комісією ГУ ДПС у Рівненській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової ПН/РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення №1881450/40267169 про відмову в реєстрації податкової накладної №11805 від 18.05.2020, згідно з яким підстави для відмови у реєстрації ПН/РК в ЄРПН є ненадання платником податків документів, зокрема розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків (а.с.29-30).
Позивачем подано скаргу на вказане рішення (а.с.31-33).
Рішенням від 18.09.2020 №50756/40267169/2 залишено скаргу без задоволення та рішення комісії №1881450/40267169 від 31.08.2020 - без змін (а.с.34).
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам суд зазначає наступне.
Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України (далі - ПК України) на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно з пунктом 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.
Відповідно до пункту 12 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010 року (далі - Порядок №1246) після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 ПК України; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПК України; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 ПК України (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 01 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис, Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Відповідно до пункту 13 Порядку №1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
Аналогічні приписи наведені у пункті 201.16 статті 201 ПК України, згідно з якими реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінету Міністрів України.
Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів визначено Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 р. № 1165, який набрав чинності з 01.02.2020 року (далі Порядок № 1165).
Відповідно до пунктів 4, 5 Порядку №1165, у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі. Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2). Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
Згідно з пунктами 6, 7, 10, 11 Порядку №1165, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
У разі, коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Так, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).
Як встановлено судом, реєстрацію податкової накладної позивача зупинено з тих підстав, що платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п.8 Критерії ризиковості платника податку.
У квитанції запропоновано надати пояснення та/або копії документів, щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Наказом Міністерства фінансів України №520 від 12.12.2019, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 13.12.2019 за №1245/34216, затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №520), який визначає механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до пунктів 2-4 Порядку №520, прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (комісії регіонального рівня).
Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної розрахунку коригування в Реєстрі.
Пунктом 5 Порядку №520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:
договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Пунктами 6, 7 Порядку №520 передбачено, що письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.
Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні/розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних/розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг, Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Відповідно до пункту 11 Порядку № 520, Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;
та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;
та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Пунктом 13 Порядку №520, визначено, що рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.
Судом встановлено, що позивачем для контролюючого органу на підтвердження здійсненні відповідної господарської операції надано лише короткі пояснення про те, що це маркетингові послуги, а також копії угоди №8ЮСД0585 від 01.07.2017 та акту від 18.05.2020.
Разом з тим, зі змісту Угоди №8ЮСД0585 від 01.07.2017 не можливо встановити, який саме вид послуг надавав позивач для ТОВ "ФІЛІП МОРРІС СЕЙЛЗ ЕНД ДИТРИБЮ'ШН", позаяк така Угода містить лише визначення термінів та відсилочне положення про те, що позивач зобов'язується надати послуги/проводити (виконувати) Торгові програми, що визначені у додаткових угодах до цієї Угоди .
При цьому ні відповідачам, ні суду стороною позивача не надано жодної додаткової угоди. Покликання позивача на те, що такі додаткові угоди містять комерційну таємницю не може бути прийнято, позаяк позивач не обмежений у праві надати витяги з додаткової угоди (додаткових угод), без інформації, яка містить комерційну таємницю.
Оскільки в Угоді відсутній як такий предмет договору і позивач жодним іншим документом не розшифрував суть своїх договірних правовідносин з ТОВ "ФІЛІП МОРРІС СЕЙЛЗ ЕНД ДИТРИБЮ'ШН", то суд погоджується з доводами сторони відповідача 1 про те, що інформація, зазначена у податковій накладній №11805 від 18.05.2020, особою, яка її виписала, жодним чином не підтверджена.
Так, в описі послуг наданих позивачем для ТОВ "ФІЛІП МОРРІС СЕЙЛЗ ЕНД ДИТРИБЮ'ШН", зазначеному в податковій накладній №11805 від 18.05.2020, вказано: виконання умов програми згідно з угодою .
Відповідно, при відсутності документу з назвою Умови програми , встановити вид і характер наданих позивачем послуг не виявляється можливим.
Не вирішує вказане питання і наданий позивачем на підтвердження виконання умов Угоди №8ЮСД0585 від 01.07.2017 акт від 18.05.2020, позаяк в такому документі зазначено лише про те, що: Роздрібний Торговець виконав умови Угоди в повному обсязі за І-й квартал 2020 р. Плата Роздрібному Торговцю за вказаний період складає: код пункту торгівлі 0S86900035 - плата 5400,00 грн.; код пункту торгівлі 0SQF700271 - плата 5400,00 грн. .
Таким чином, вказаний акт не відповідає вимогам до первинного документу, позаяк не містить переліку послуг, які надавались позивачем, їх обсягу, а також жодним чином не дозволяє збагнути механізм визначення їх вартості.
За наведеного, суд констатує, що надані позивачем для відповідача на підтвердження інформації зазначеної у податковій накладній №11805 від 18.05.2020, документи не відповідають змісту статей 187, 198, 201 Податкового кодексу України, частини другої статті 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність" та не мають відповідної юридичної сили та доказовості, а відтак не підтверджують факт вчинення відповідної господарської операції.
Що стосується зауважень відповідача 1 з приводу ненадання позивачем розрахункових документів, які спростовувались останнім умовами Угоди про здійснення розрахунку лише після реєстрації податкової накладної, то суд зауважує, що за витягом з протоколу №75/17-00 від 31.08.2020 засідання комісії ГУ ДПС у Рівненській області, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації, підставою для відмови у реєстрації визначено не відсутність розрахункових документів по операції з надання послуг, а не надання розрахункових документів на отримані кошти за реалізований товар для ТОВ "ФІЛІП МОРРІС СЕЙЛЗ ЕНД ДИТРИБЮ'ШН". Іншими словами, у реєстрації податкової накладної було відмовлено не через те, що відсутнє платіжне дорчення на оплату послуг по акту від 18.05.2020, а через те, що відсутні будь-які докази того, що ТОВ "Торговий дім "Сонечко" реалізовує тютюнову продукцію ТОВ "ФІЛІП МОРРІС СЕЙЛЗ ЕНД ДИТРИБЮ'ШН", а відтак може в рамках такої реалізації надавати маркетингові послуги по Угоді №8ЮСД0585 від 01.07.2017.
Відповідно, інформація, зазначена у податковій накладній №11805 від 18.05.2020, позивачем жодним чином не підтверджена, ні відповідачу -1 в рамках процедури реєстрації такої накладної, ні суду, в рамках розгляду даної справи.
Крім того, з матеріалів справи встановлено, що відповідно до рішення від 22.05.2020 №50537, ТОВ "Торговий дім "Сонечко" відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку (а.с.60), і саме вказана обставина слугували підставою для зупинення реєстрації ПН в ЄРПН.
Судом не встановлено, а позивачем не надано доказів скасування у встановленому порядку рішення від 22.05.2020 №50537, або ж виключення ТОВ "Торговий дім "Сонечко" з Журналу ризикових платників.
Таким чином, суд дійшов висновку, що рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 31.08.2020 №1881450/40267169 про відмову в реєстрації податкової накладної №11805 від 18.05.2020 прийняте в межах повноважень та у спосіб встановлений чинним законодавством, є правомірним та обгрунтованим, а відтак не підлягає скасуванню.
У зв'язку з правомірністю рішення від 31.08.2020 №1881450/40267169, у суду відсутні підстави для зобов'язання зареєструвати податкову накладну №11805 від 18.05.2020.
За сукупності викладених обставин, позов ТОВ "Торговий дім "Сонечко" не підлягає до задоволення.
Підстави для розподілу судових витрат відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України відсутні.
Керуючись статтями 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
В И Р І Ш И В :
Товариству з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Сонечко" (код ЄДРПОУ 40267169, вул.Будівельників,1В, м.Рівне, 33016) в позові до Головного управління ДПС у Рівненській області (код ЄДРПОУ 43142449, вул.Відінська, буд.12, м.Рівне, 33023) Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393, Львівська площа, буд.8, м.Київ, 04053) про визнання протиправним рішення від 31.08.2020 №1881450/40267169 про відмову у реєстрації в ЄРПН податкової накладної від 18.05.2020 №11805 та зобов'язання зареєструвати в ЄРПН податкову накладну від 18.05.2020 №11805, видану Товариством з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Сонечко", - відмовити повністю.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складання повного судового рішення. Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд.
Повний текст рішення складений 20 листопада 2020 року.
Суддя Н.В. Друзенко
Суд | Рівненський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.11.2020 |
Оприлюднено | 25.11.2020 |
Номер документу | 93040629 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Рівненський окружний адміністративний суд
Н.В. Друзенко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні