Рішення
від 23.11.2020 по справі 640/243/20
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

23 листопада 2020 року м. Київ № 640/243/20

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: судді Бояринцевої М.А., розглянувши у порядку спрощеного провадження адміністративну справу

за позовомГоловного управління Державної податкової служби у Тернопільській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "АБТ 78" простягнення заборгованості ВСТАНОВИВ:

До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулось Головне управління Державної податкової служби у Тернопільській області (далі - позивач та/або ГУ ДПС у Тернопільській області) з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю АБТ 78 (далі - відповідач та/або ТОВ АБТ 78 ) та просить суд стягнути з рахунків у банках Товариства з обмеженою відповідальністю АБТ 78 , що обслуговують такого платника та за рахунок готівки, що належить ТОВ АБТ 78 податковий борг у розмірі 87 712, 24 грн.

Мотивуючи позовні вимоги позивач зазначає, що станом на час звернення до суду у ТОВ АБТ 78 обліковується податковий борг на загальну суму 87712,24 грн., який виник на підставі податкового повідомлення-рішення від 11.04.2019 року №0003671406 за платежем мито на товари, що ввозяться суб`єктами підприємницької діяльності у розмірі 16867,74 грн.; податкового повідомлення-рішення від 11.04.2019 року №0003661406 за платежем податок на додану вартість з ввезених на територію України товарів у розмірі 70844,50 грн.

Представником відповідача відзиву на позовну заяву не подано, клопотань та заяв до суду не надходило. Копію ухвали суду від 27.01.2020 року скеровано судом на адресу, яка вказана в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, однак поштовий конверт повернувся із відміткою пошти вибули . Станом на час розгляду справи по суті відомостей щодо зміни юридичної адреси Товариства з обмеженою відповідальністю АБТ 78 матеріали адміністративної справи не містять.

Згідно частини 6 статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Приймаючи до уваги вищенаведене справа вирішується на підставі наявних в ній матеріалів.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю АБТ 78 зареєстровано як юридична особа за адресою: 04053, м. Київ, вул. Січових Стрільців, б. 41, код ЄДРПОУ 40292258 та перебуває на обліку у Головному управлінні Державної податкової служби у місті Києві.

Згідно довідки контролюючого органу від 23.10.2019 року у Товариства з обмеженою відповідальністю АБТ 78 наявний податковий борг у розмірі 87712,24 грн. який виник на підставі:

- податкового повідомлення-рішення від 11.04.2019 року №0003661406, яким відповідачу збільшено суму грошового зобов`язання за платежем податок на додану вартість з ввезених на територію України товарів за податковим зобов`язаннями у розмірі 47713,51 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) у розмірі 11928,38 грн.

- податкового повідомлення-рішення від 11.04.2019 року №0003661406, яким ТОВ АБТ 78 збільшено суму грошового зобов`язання за платежем мито на товари, що ввозяться суб`єктами підприємницької діяльності за податковими зобов`язаннями у розмірі 11360,36 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) у розмірі 2840,09 грн.;

- пені у розмірі 13 869, 90 грн.

ГУ ДФС у Тернопільській області винесено податкову вимогу форми Ю від 06.06.2019 року №135023-54, яка скерована на адресу відповідача, яка зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, однак поштовий конверт повернувся із відміткою пошти за закінченням терміну зберігання .

З огляду на те, що відповідачем не сплачуються узгоджені грошові зобов`язання визначені контролюючим органом податковими повідомленнями-рішеннями та пені, ГУ ДПС у м. Києві звернувся до суду із даним адміністративним позовом.

Вирішуючи спір по суті суд враховує наступне.

Статтею 67 Конституції України визначено, що кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України (далі - ПК України).

Згідно підпункту 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 ПК України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання.

Приписами підпункту 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 ПК України платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Статтею 59.1 ПК України передбачено, що у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. Податкова вимога може надсилатися (вручатися) контролюючим органом за місцем обліку платника податків, в якому обліковується податковий борг платника податків. Податкова вимога не надсилається (не вручається), якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує шістдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. У разі збільшення загальної суми податкового боргу до розміру, що перевищує шістдесят неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, контролюючий орган надсилає (вручає) податкову вимогу такому платнику податків.

З метою погашення податкового боргу, ГУ ДФС у Тернопільській області винесено податкову вимогу форми Ю від 06.06.2019 року №135023-54, яка скерована на адресу відповідача, яка зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, однак поштовий конверт повернувся із відміткою пошти за закінченням терміну зберігання .

Станом на час розгляду справи доказів про сплату відповідачем податкових зобов`язань суду не надано, як і не надано доказів щодо оскарження вищевказаної податкової вимоги.

Згідно пункту 57.3 статті 57 ПК України у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов`язання платник податків зобов`язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.

Разом з цим, матеріали адміністративної справи не містять в собі належних та достатніх доказів щодо оскарження відповідачем податкових повідомлень-рішень від 11.04.2019 року №0003671406, №0003661406.

Відповідно до пункту 58.3 статті 58 ПК України податкове повідомлення-рішення вважається належним чином врученим платнику податків (крім фізичних осіб), якщо його надіслано у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу.

Податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) фізичній особі, якщо його вручено їй особисто чи її представникові, надіслано на адресу за місцем проживання або останнього відомого місцезнаходження фізичної особи з повідомленням про вручення або у порядку, визначеному пунктом 42.4 статті 42 цього Кодексу. У такому самому порядку надсилаються податкові вимоги та рішення про результати розгляду скарг.

У разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.

У разі якщо вручити податкове повідомлення - рішення неможливо через помилку, допущену контролюючим органом, податкове повідомлення - рішення вважається таким, що не вручено платнику податків.

Як свідчать матеріли адміністративної справи, податкові повідомлення-рішення від 11.04.2019 року №0003671406, №0003661406 вручені Товариству з обмеженою відповідальністю АБТ 78 належним чином, з урахуванням положень пункту 58.3 статті 58 ПК України.

Згідно із підпунктом 129.1.1 пункту 129.1 статті 129 ПК України нарахування пені розпочинається при нарахуванні суми грошового зобов`язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків податкового зобов`язання, визначеного цим Кодексом (у тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження).

Положеннями пункту 95.1 статті 95 ПК України передбачено, що контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Згідно з пунктом 95.2 статті 95 ПК України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.

В пункті 95.3 статті 95 ПК України визначено, що стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Частиною 1 статті 73 КАС України встановлено, що предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Згідно із частиною 1 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Беручи до уваги вищенаведене в сукупності, повно та всебічно проаналізувавши матеріали справи та надані докази, суд дійшов до висновку про наявність підстав для задоволення адміністративного позову.

Згідно частини 2 статті 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Приймаючи до уваги те, що матеріали адміністративної справи не містять в собі доказів понесення позивачем судових витрат пов`язаних із залученням свідків та проведення експертиз, а стягнення сплаченого судового збору, з урахуванням приписів КАС України не передбачено, суд приходить до висновку про відсутність підстав для стягнення з відповідача на користь позивача суму сплаченого ним судового збору.

Керуючись статтями 9, 72, 73, 77, 139 243-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

1. Позов Головного управління Державної податкової служби у Тернопільській області (46003, м. Тернопіль, вул. Білецька, б. 1, код ЄДРПОУ 43142763) до Товариства з обмеженою відповідальністю АБТ 78 (04053, м. Київ, вул. Січових Стрільців, б. 21, код ЄДРПОУ 40292258) про стягнення заборгованості задовольнити повністю.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю АБТ 78 (04053, м. Київ, вул. Січових Стрільців, б. 21, код ЄДРПОУ 40292258) до Державного бюджету України податковий борг за платежем податок на додану вартість з ввезених на територію України товарів у розмірі 59 641 (п`ятдесят дев`ять тисяч шістсот сорок одна) грн. 89 коп.

3. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю АБТ 78 (04053, м. Київ, вул. Січових Стрільців, б. 21, код ЄДРПОУ 40292258) до Державного бюджету України податковий борг за платежем мито на товари, що ввозяться суб`єктами підприємницької діяльності у розмірі 14 200 (чотирнадцять тисяч двісті) грн. 45 коп.

4. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю АБТ 78 (04053, м. Київ, вул. Січових Стрільців, б. 21, код ЄДРПОУ 40292258) до Державного бюджету України пеню у розмірі 13 869 (тринадцять тисяч вісімсот шістдесят дев`ять) грн. 90 коп.

Рішення набирає законної сили в порядку передбаченому ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства та може бути оскаржено в апеляційному порядку повністю або частково за правилами, встановленими ст. ст. 293, 295-297 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.

Суддя М.А. Бояринцева

Дата ухвалення рішення23.11.2020
Оприлюднено25.11.2020
Номер документу93046262
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/243/20

Рішення від 23.11.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бояринцева М.А.

Ухвала від 27.01.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бояринцева М.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні