Справа №672/805/20
Провадження №2/672/359/20
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
(заочне)
23 листопада 2020 р. м. Городок
Городоцький районний суд Хмельницької області в складі: судді Шинкоренка С.В., за участю секретаря Терещук Н.А., розглянувши в порядку спрощеного провадження, з викликом сторін, у відкритому судовому засіданні в залі суду м. Городка цивільну справу №672/805/20 за позовом управління соціального захисту населення Городоцької районної державної адміністрації у Хмельницькій області до ОСОБА_1
про стягнення надміру виплачених коштів державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям та державної соціальної допомоги на дітей одиноким матерям,
ВСТАНОВИВ:
Управління соціального захисту населення Городоцької районної державної адміністрації у Хмельницькій області звернулося в суд з позовом до відповідача про стягнення надміру виплачених коштів державної соціальної допомоги, вказавши суду, що ОСОБА_1 з 01.02.2016 року отримувала державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім"ям та державну соціальну допомогу на дітей одиноким матерям на загальну суму 54461 грн. 57 коп.
Однак, перевіркою достовірності поданої відповідачем інформації при призначенні даних видів державної допомоги було встановлено, що остання при зверненні за державною допомогою не мала права на її отримання, однак приховала відповідні відомості, що і стало підставою для отримання нею вищевказаних коштів.
В порядку ч.5 ст.279 ЦПК України, суд розглядає дану справу в порядку спрощеного провадження з викликом сторін.
В судове засідання представник позивача не з`явився, однак подала суду заяву про слухання справи за її відсутності, позов просить задовольнити, не заперечує проти заочного розгляду справи.
Відповідач в судове засідання не з`явилася, про день та час слухання справи повідомлена належним чином, про причини неявки в судове засідання суд не повідомила, клопотань про відкладення розгляду справи чи розгляд справи за її відсутності суду не подала.
Враховуючи вимоги ч.1 ст.280 ЦПК України, а також беручи до уваги згоду позивача на розгляд справи за відсутності відповідача, суд вважає за можливе провести заочний розгляд справи на підставі наявних у справі доказів.
Суд, оголосивши заяву позивача, вивчивши матеріали справи в межах наданих суду доказів, приходить до висновку, що позовна заява підлягає задоволенню з таких підстав.
Судом об`єктивно встановлено, що відповідач зверталася із відповідними заявами про призначення їй державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім"ям та державної соціальної допомоги на дітей одиноким матерям, а саме заяви з додатками від 04.02.2016 р., 13.09.2016 р., 27.04.2016 р., 06.10.2017 р., 17.04.2018 р., 13.12.2018 р., (а.с.7-64).
На підставі поданих заяв їй було призначена, нарахована та виплачена державна соціальна допомога малозабезпеченим сім"ям на загальну суму - 44402 грн. 57 коп., за період часу з 01.02.2016 р. по 30.04.2016 р., з 01.05.2016 р. по 31.07.2016 р., з 01.09.2016 р. по 30.11.2016 р., з 01.12.2016 р. по 28.02.2017 р., з 01.04.2017 р. по 30.04.2017 р., з 01.05.2017 р. по 30.09.2017 р., з 01.10.2017 р. по 30.11.2017 р., з 01.12.2017 р. по 31.03.2018 р., з 01.04.2018 р. по 30.06.2018 р., з 01.07.2018 р. по 30.09.2018 р., з 01.12.2018 р. по 31.05.2019 р., а також нарахована та виплачена державна соціальна допомога на дітей одиноким матерям на загальну суму - 10058 грн. 54 коп., за період часу 01.01.2016 р. по 30.04.2016 р., 01.05.2016 р. по 30.06.2016 р., з 01.09.2016 р. по 30.11.2016 р., з 01.12.2016 р. по 28.02.2017 р., з 01.03.2017 р. по 30.04.2017 р., з 01.05.2017 р. по 31.08.2017 р., з 01.12.2018 р. по 31.05.2019 р., що підтверджується наданими розрахунками по кожному року окремо (а.с.87-90).
Однак, в результаті проведеної позивачем перевірки, було встановлено що ОСОБА_1 при поданні вищевказаних заяв про призначення державної соціальної допомоги зазначала у них недостовірні відомості про майновий стан. А саме, було з`ясовано, що згідно довідки від 12.06.2019 року №94338 ОСОБА_1 знаходиться на обліку в Управлінні ПФУ ГУ ПФУ в Хмельницькій області (Городоцький район) та отримала пенсію в зв`язку із втратою годувальника за період з березня 2015 р. по січень 2019 р. включно на загальну суму 78712 грн. 50 коп. (а.с.65-67).
На підставі акту №65 від 24.06.2019 р. прийнято рішення про припинення нарахування ОСОБА_1 коштів державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям та державної соціальної допомоги на дітей одиноким матерям (а.с.68).
09.09.2019 року ОСОБА_1 були направлені повідомлення про повернення державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям та державної соціальної допомоги на дітей одиноким матерям у відповідності з чинним законодавством (а.с. 91-93).
Згідно ч.1,3 ст.1 Закону України "Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям", державна соціальна допомога малозабезпеченим сім`ям - щомісячна допомога, яка надається малозабезпеченим сім`ям у грошовій формі в розмірі, що залежить від величини середньомісячного сукупного доходу сім`ї; малозабезпечена сім`я - сім`я, яка з поважних або незалежних від неї причин має середньомісячний сукупний доход нижчий від прожиткового мінімуму для сім`ї.
Згідно п.3 ч.3 ст.4 вищевказаного Закону визначено порядок надання даної соціальної допомоги, при якому особа подає, серед іншого, і декларацію про доходи та майно осіб, які входять до складу сім`ї.
Відповідно до ч.1 ст. 18-1 Закону України Про державну допомогу сім`ям з дітьми , право на допомогу на дітей одиноким матерям мають одинокі матері (які не перебувають у шлюбі), одинокі усиновлювачі, якщо у свідоцтві про народження дитини або документі про народження дитини, виданому компетентними органами іноземної держави, за умови його легалізації в установленому законодавством порядку (рішенні про усиновлення дитини), відсутній запис про батька (матір) або запис про батька (матір) проведено в установленому порядку органом державної реєстрації актів цивільного стану за вказівкою матері (батька, усиновлювача) дитини.
Згідно ч.2 ст. 18-1 Закону України Про державну допомогу сім`ям з дітьми , право на допомогу на дітей одиноким матерям (батькам) має мати (батько) дітей у разі смерті одного з батьків, які не одержують на них пенсію в разі втрати годувальника, соціальну пенсію або державну соціальну допомогу дитині померлого годувальника, передбачену Законом України "Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю".
Як встановлено під час розгляду даної справи, ОСОБА_1 дійсно не зазначила в поданих деклараціях про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням соціальної допомоги, відомостей про отримування нею пенсії у зв`язку із втратою годувальника.
Однак, в силу вищевказаних вимог закону, відповідач зобов`язана була повідомляти таку інформацію.
Закон України "Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям" пов`язує неможливість надання державної соціальної допомоги, саме у випадку, коли з`ясовано, що малозабезпечена сім`я має додаткові джерела для існування (п.2 ч.1 ст.7 Закону).
Крім того, ч.2 ст. 18-1 Закону України Про державну допомогу сім`ям з дітьми визначено, що право на допомогу на дітей одиноким матерям (батькам) має мати (батько) дітей у разі смерті одного з батьків, які не одержують на них пенсію в разі втрати годувальника.
П.п.27-28 Порядку призначення і виплати соціальної державної допомоги малозабезпеченим сім`ям з дітьми, затвердженого Постановою КМУ від 24.02.2003 року № 250, визначено, що контроль за правильністю призначення і виплати соціальної допомоги здійснює орган соціального захисту населення безпосередньо та через соціальних інспекторів.
Органи соціального захисту населення мають право робити запити та у строк до п`яти календарних днів з дня надходження відповідного запиту безоплатно отримувати від ДФС, інших органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, органів Пенсійного фонду України інформацію, необхідну для перевірки достовірності даних, отриманих від осіб, які звертаються за призначенням державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям.
Якщо сім`єю приховано або навмисно подано недостовірні дані про її доходи та майновий стан, що вплинуло на встановлення права на призначення соціальної допомоги та визначення її розміру, внаслідок чого були надміру виплачені кошти, органи соціального захисту населення:
визначають обсяг надміру виплачених коштів та встановлюють строки їх повернення залежно від матеріального стану сім`ї;
повідомляють уповноваженого представника малозабезпеченої сім`ї про обсяг надміру виплачених коштів та строки їх повернення;
у разі врахування надміру виплачених коштів при виплаті соціальної допомоги у наступні періоди провадять щомісячні відрахування на підставі своїх рішень у розмірі не більш як 20 відсотків суми, що підлягає виплаті;
у разі неповернення надміру виплачених коштів добровільно в установлені строки вирішують питання про їх стягнення у судовому порядку.
Отже, у позивача дійсно виникає право на стягнення надміру виплачених коштів оскільки вбачається умисне приховання ОСОБА_1 відомостей про наявність у неї додаткового джерела доходу у вигляді пенсії у зв`язку із втратою годувальника.
Крім того, у порядку, визначеному ч.1 ст.141 ЦПК України, на користь позивача з відповідача підлягає стягненню сплачений судовий збір.
Керуючись ст.265 ЦПК України, суд
УХВАЛИВ:
Позов задовольнити.
Стягнути з ОСОБА_1 на користь Управління соціального захисту населення Городоцької районної державної адміністрації у Хмельницькій області (р/р UA628201720343100033000007303, одержувач УСЗН Городоцької РДА, код ЄДРПОУ 03198391 МФО 280172 в УДКСУ у Городоцькому районі) безпідставно виплачені кошти - 54461 грн. 11 коп. (п`ятдесят чотири тисячі чотириста шістдесят одна гривня 11 коп.) з них: 44402 грн. 57 коп. - державна соціальна допомога малозабезпеченим сім`ям, 10058 грн. 54 коп. - державна соціальна допомога на дітей одиноким матерям.
Стягнути з ОСОБА_1 на користь Управління соціального захисту населення Городоцької районної державної адміністрації у Хмельницькій області (р/р UA628201720343100033000007303, одержувач УСЗН Городоцької РДА, код ЄДРПОУ 03198391 МФО 280172 в УДКСУ у Городоцькому районі) судовий збір в сумі - 2102 грн. 00 коп.
Заочне рішення може бути переглянуте судом, що його ухвалив за письмовою заявою відповідача, яка подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Учасник справи, якому повне заочне рішення не було вручене у день його проголошення, має право на поновлення пропущеного строку на подання заяви про його перегляд - якщо така заява подана протягом двадцяти днів з дня вручення йому повного заочного рішення суду.
Строк на подання заяви про перегляд заочного рішення може бути також поновлений в разі пропуску з інших поважних причин.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Учасник справи, якому повне рішення не було вручено у день його проголошення, має право на поновлення строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Апеляційна скарга подається до суду апеляційної інстанції через Городоцький районний суд Хмельницької області.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Позивач: Управління соціального захисту населення Городоцької районної державної адміністрації у Хмельницькій області, 32000 вул. Грушевського 90 м. Городок, Хмельницька область, код ЄДРПОУ 03198391.
Представник позивача: Гнап Лілія Йосипівна , 32000 вул. Грушевського 90 м. Городок, Хмельницька область .
Відповідач: ОСОБА_1 (ІПН НОМЕР_1 ), АДРЕСА_2 .
Суддя:
Суд | Городоцький районний суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 23.11.2020 |
Оприлюднено | 25.11.2020 |
Номер документу | 93064101 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Городоцький районний суд Хмельницької області
Шинкоренко С. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні