Рішення
від 25.11.2020 по справі 420/10556/20
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/10556/20

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 листопада 2020 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Єфіменка К.С., розглянувши в письмовому провадженні у порядку спрощеного позовного провадження справу за адміністративним позовом СФГ Старий Світ (вул..Жуковського,15, м.Одеса, 65026) до Головного управління ДПС в Одеській області (вул..Семінарська,5, м.Одеса, 65044), ДПС України (Львівська площа,8, м.Київ, 04053) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

До Одеського окружного адміністративного звернувся з позовом СФГ Старий Світ до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС в Одеській області за результатом якого позивач просить суд, з урахуванням заяви про уточнення позовних вимог (з урахуванням заяви про заміну відповідачів):

визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку корегування в ЄРПН ГУ ДФС у Одеській області за № 1797833/3249953 від 04.08.2020р. про відмову реєстрації податкової накладної № 1 від 26.07.2020 р.;

зобов`язати ДФС України зареєструвати в ЄРПН податкову накладну № 1 від 26.07.2020р. датою її подання на реєстрацію;

визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку корегування в ЄРПН ГУ ДФС у Одеській області за № 1797832/3249953 від 04.08.20 р. про відмову реєстрації розрахунку коригування № 2 від 26.07.2020р.;

зобов`язати ДФС України зареєструвати в ЄРПН розрахунок коригування № 2 від 26.07.2020р. датою її подання на реєстрацію;

стягнути на користь СФГ Старий Світ (Код ЄДПОУ 32459953, 65026, м. Одеса, вул. Жуковського, 15) понесені витрати по сплаті судового збору 4 204,00 грн.( Чотири тисячі двісті чотири грн.00 коп.)., за рахунок бюджетних асигнувань ГУ ДФС в Одеській області (65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5);

стягнути на користь СФГ Старий Світ (Код ЄДПОУ 32459953, 65026, м. Одеса, вул. Жуковського, 15) понесені витрати по сплаті судового збору 4 204,00 грн. ( Чотири тисячі двісті чотири грн.00 коп.), за рахунок бюджетних асигнувань ДФС України ( 04053, м. Київ, Львівська площа, 8 ).

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що з метою здійснення господарської діяльності маючи земельні ділянки для вирощування врожаїв ( поставки зерна майбутнього врожаю 2020) за договором № 73А/0320/10 від 10.03.2020р. укладеним між СФГ Старий Світ та ТОВ Зерно-Агротрейд , відповідно якого 11.03.2020 р. ТОВ Зерно-Агротрейд повністю сплатив передоплату у розмірі 202 500,00 грн. в т.ч. ПДВ 33 750,00 грн. за поставку 75 тон пшениці майбутнього врожаю, відповідно платіжного доручення № С8-2487. Після провезеної оплати, позивачем складено податкову накладну № 2 від 11.03.2020 р. на загальну суму 202 500,00 грн. в т.ч. ПДВ 33 750,00 грн., податкову накладну подано 11.03.2020 р. через систему електронного документообігу на адресу контролюючого органу. Проте 23.03.2020р. позивачем отримано квитанцію № 9060696836, згідно з якою податкову накладну прийнято, реєстрацію податкової накладної зупинено. Після подання позивачем 24.03.2020р. повідомлення про надання пояснень та копій, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН, надано договір поставки № 73А/0320/10, контролюючим органо прийнято рішення 25.03.2020р. отримано рішення про реєстрацію ПН № 2 від 11.03.2020 р. на загальну суму 202 500,00 грн. 26.07.2020р. відповідно Додаткової угоди № 1 від 26.07.2020р. до договору поставки № 73 А/0320/10 від 10.03.2020р., Додаткової угоди № 2 від 26.07.2020р. до договору поставки № 73А/0320/10 від 10.03.2020р., Додаткової угоди № 3 від 26.07.2020р. до договору поставки № 73А/0320/10 від 10.03.2020р. проведено відвантаження зерна покупцю ТОВ Зерно-Агротрейд . Попередня оплата за врожай складає відповідно платіжного доручення № С8-2487 від 11.03.20 р. на суму 202 500,00 грн. в т.ч. ПДВ., залишок до сплати покупцем складає 235 280.62 гри, в т.ч. ПДВ., а саме 196 067,19 грн., ПДВ 39 213,44 грн. З підстав вищевказаних змін з поставки товару покупцю, 26.07.2020р. постачальник СФГ Старий світ склало та подало в електронному порядку податкову накладну № 1 на загальну суму 235 280,00 грн. в т.ч. ПДВ 39 213,44 грн. на пшеницю, згідно УКТ ЗЕД1001, за наслідками господарської діяльності з покупцем ТОВ Зерно-Агротрейд . Проте, 04.08.2020р. контролюючим органом прийнято Рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН за № 1797833/32459953 про відмову у реєстрації ПН № 1 від 26.07.20 р. на підставі не надання платником податків копій документів: первинних документів щодо постачання товарів, зберігання та транспортування. 26.07.2020р. постачальником СФГ Старий світ складено розрахунок коригування кількісних і вартісних показників № 2 до ПН № 2 від 11.03.2020р., щодо зміни кількості та вартості, які змінено відповідно Додаткової угоди № 1 від 26.07.2020р. до договору поставки № 73А/0320/10 від 10.03.2020р., Додаткової угоди № 2 від 26.07.2020р. до договору поставки № 73А/0320/10 від 10.03.2020р., Додаткової угоди № 3 від 26.07.2020р. до договору поставки № 73А/0320/10 від 10.03.2020р. та видатковим накладним № 4 від 26.06.2020р., видаткова накладна № 5 від 26.07.2020р.; видаткова накладна № 6 від 26.07.2020р., відповідно складеної ВН №1 від 26.07.2020р., розрахунок коригування кількісних і вартісних показників № 2 від 26.07.2020р. до ПН № 2 від 11.03.2020р подано через систему електронного документообігу на адресу контролюючого органу. Проте, контролюючим органом прийнято рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН за № 1797832/32459953 про відмову у реєстрації розрахунку коригування кількості та вартісних показників до ПН від 11.03.20 р. № 2 від 26.07.20 р. на підставі не надання платником податків копій документів: первинних документів щодо постачання товарів.

Вважаючи такі рішення відповідача протиправними позивач звернувся до суду з даним позовом.

Ухвалою суду від 16.10.2020 року відкрито провадження по справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.

20.11.2020р. від представника відповідача через канцелярію суду надійшов відзив на позовну заяву, в тексті відповідачі просили суд відмовити у задоволенні позовних вимог. В обґрунтування своїх заперечень представник відповідача вказав, що відповідно до фактичних обставин справи, СФГ Старий Світ направлено на реєстрацію до Єдиного державного реєстру податкову накладну від 26.07.2020 року № 1 та розрахунок коригування від 26.07.2020 року № 2 до податкової накладної від 11.03.2020 року № 2.

За отриманою квитанцією з єдиного вікна приймання звітності ДПС України підприємству було повідомлено, що реєстрація відповідної податкової накладної та розрахунку коригування зупинена, так як вони відповідають п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій та висловлено пропозицію щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів, достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних. Надалі платник податку направив ГУ ДПС в Одеській області Повідомлення про подання пояснень та копій документів. Однак, за рішеннями Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 04.08.2020 року № 1797833/32459953, 1797832/32459953 про реєстрацію або відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН, було відмовлено у реєстрації податкової накладної та розрахунку коригування, підставою для відмови стало не надання платником податку копій документів, а саме первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, актів приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних. З огляду на ненадання СФГ Старий Світ разом із повідомленнями всіх необхідних документів, Комісією яка приймає рішення щодо реєстрації або відмову в такій реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування були винесені оскаржувані рішення про відмову в реєстрації податкової накладної від 26.07.2020 року № 1 та розрахунку коригування від 26.07.2020 року № 2 до податкової накладної від 11.03.2020 року № 2. Таким чином, оскаржувані рішення Комісії про відмову в реєстрації податкової накладної та розрахунку коригування від 04.08.2020 року №1797833/32459953, 1797832/32459953 із посиланням на підставу - не надання платником податку всіх необхідних копій документів, а саме первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні - є повністю обґрунтованим.

Відповідно до частини 5 статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.

Згідно зі статтею 258 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.

Дослідивши матеріали справи, всебічно та повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши надані учасниками судового процесу докази в їх сукупності, суд зазначає наступне.

Селянське (фермерське)господарство СТАРИЙ СВІТ , є юридичною особою, веде господарську діяльність з 24.03.2003 р. має види економічної діяльності:01.21 вирощування винограду, 01.11. вирощування зернових культур ( крім рису), бобових культур і насіння олійних культур, 01.24 вирощування зерняткових і. кісточкових фруктів, 01.25 вирощування ягід, горіхів, інших плодових дерев і чагарників, 01.29 вирощування інших багаторічних культур, 01.61 допоміжна діяльність у рослинництві

Між СФГ Старий Світ (далі - Постачальник) та ТОВ Зерно-Агротрейд (далі - Покупець) був укладений договір поставки зерна майбутнього врожаю 73А/0320/10 від 10.03.2020р.

Згідно умов Договору Постачальник зобов`язується поставити та передавати у власність Покупцю відповідні Товар - зерно пшениці 3-го класу, у кількості 75 тон.

11.03.2020р. ТОВ Зерно-Агротрейд повністю сплатив передоплату у розмірі 202 500,00 грн. в т.ч. ПДВ 33 750,00 грн. за поставку 75 тон пшениці майбутнього врожаю, відповідно платіжного доручення № С8-2487

11.03.2020 р. СФГ Старий Світ складено податкову накладну № 2 від 11.03.20 р. на загальну суму 202 500,00 грн. в т.ч. ПДВ 33 750,00 грн.

25.03.2020р. контролюючим органом прийнято рішення про реєстрацію ПН № 2 від 11.03.20 р. на загальну суму 202 500,00 грн.

01.08.2020р. СФГ Старий Світ подано звіт № 37-сг по збиранню врожаю сільськогосподарських культур у липні 2020 р., а саме пшениці озимої 790, 6 ц = 79, 06 т.

05.08.2020р. до СФГ Старий Світ надійшла квитанція, що звіт прийнято Держстатом України.

26.07.2020р. відповідно Додаткової угоди № 1 від 26.07.2020р. до договору поставки № 73А/0320/10 від 10.03.2020 р., Додаткової угоди № 2 від 26.07.2020 р. до договору поставки № 73А/0320/10 від 10.03.2020 р., Додаткової угоди № 3 від 26.07.2020 р. до договору поставки № 73А/0320/10 від 10.03.2020 р. проведено відвантаження зерна покупцю ТОВ Зерно-Агротрейд пшениці на підставі наступних видаткових накладних:

- видаткова накладна № 4 від 26.07.2020 р. зерно пшениці на 25,72 т по 4 395, 05 без ПДВ всього на 135 648, 82 грн. в т.ч. ПДВ 22 608,14 грн.;

- видаткова накладна № 5 від 26.07.2020 р. зерно пшениці на 4,06 т по 5 050,00 без ПДВ всього на 24 603, 60 грн. в т.ч. ПДВ 4 100,60 грн.;

- видаткова накладна № 6 від 26.07.20 р. зерно пшениці на 49,28 т по 5 631,65 без ПДВ всього на 277 528,20 грн. в т.ч. ПДВ 46 254,70 грн..

За умов договору поставки № 73А/0320/10 від 10.03.20 р. товар поставлено DAP -TOB TIC-Зерно , відповідно ТТН № 745101 від 25.07.20 р. у кількості 39т 520 кг., ТТН № 745102 від 25.07.20 р. у кількості 39 т 930 кг., що складає 79,45 т.

Всього відвантажено покупцю 79.06 т. на загальну суму 437 780, 62 в т.ч. ПДВ.

Попередня оплата за врожай складає відповідно платіжного доручення № С8-2487 від 11.03.20 р. на суму 202 500,00 грн. в т.ч. ПДВ., залишок до сплати покупцем складає 235 280.62 гри, в т.ч. ПДВ., а саме 196 067,19 грн., ПДВ 39 213,44 грн.

26.07.2020 р. СФГ Старий світ , на підставі вищевказаних змін з поставки товару покупцю, склало та подало в електронному порядку податкову накладну № 1 на загальну суму 235 280,00 грн. в т.ч. ПДВ 39 213,44 грн. на пшеницю, згідно УКТ ЗЕД1001, за наслідками господарської діяльності з покупцем ТОВ Зерно-Агротрейд .

29.07.2020р. до СФГ Старий світ надійшла квитанція № 9181896689, згідно з якою податкову накладну прийнято, реєстрацію податкової накладної зупинлено на підставі п. 201.16 ст. 201 ПК України з підстав, що код УКТЗЕД/ДКПП 1001 товару/послуг, відсутній в таблицях даних платника податку на додану вартість, як товар/послуги, що на постійній основі постачаються, та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару та обсягу його постачання, що відповідає п.1. Критеріїв ризиковості здійснення операції. Запропоновано позивачу надати пояснення та. копії документів щодо підтвердження інформації зазначеної в ПН/PK для розгляду питання прийняття рішення про реестрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН.

30.07.2020р. СФГ Старий світ направлено повідомлення пояснення та копії документів щодо податкової накладної/розрахунків коригування № 1 , реєстрацію якої зупинено, на підставі п. 201.16 ст. 201 ПК України з підстав, що код УКТЗЕД/ДКПП 1001 товару/послуг, відсутній в таблицях даних платника податку на додану вартість, як товар/послуги, що на постійній основі постачаються, та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару та обсягу його постачання, що відповідає п.1. Критеріїв ризиковості здійснення операції. Запропоновано позивачу надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації зазначеної в ПН/PK для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН.

30.07.2020р. до СФГ Старий світ надійшла квитанція № 2 реєстраційний номер 9182800666 - документ прийнято до розгляду.

04.08.2020р. до СФГ Старий світ надійшло Рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН за № 1797833/32459953 про відмову у реєстрації ПН № 1 від 26.07.20 р. на підставі не надання платником податків копій документів: первинних документів щодо постачання товарів, зберігання та транспортування.

18.08.2020р. до СФГ Старий світ направлено скаргу на рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН про скасування рішення комісії регіонального рівня та реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування.

21.08.2020р. до СФГ Старий світ надійшла квитанція № 2 реєстраційний номер 9207700810 про не прийняття скарги на підставі п. 3 порядку розгляду скарги, постанови Кабінету Міністрів України № 1165 від 11.12.19 р. та ст. 56 ПК України.

Крім того, 26.07.2020р. позивачем СФГ Старий світ складено розрахунок коригування кількісних і вартісних показників № 2 до ПН № 2 від 11.03.20 р., щодо зміни кількості та вартості, які змінено відповідно Додаткової угоди № 1 від 26.07.20 р. до договору поставки № 73А/0320/10 від 10,03.20 р., Додаткової угоди № 2 від 26.07.20 р. до договору поставки № 73А/0320/10 від 10.03.20 р., Додаткової угоди № 3 від 26.07.20 р. до договору поставки № 73А/0320/10 від 10.03.20 р. та видатковим накладним № 4,%,: від 26.06.20 р., коригування подано через систему електронного документообігу на адресу контролюючого органу та 29.07.2020р. отримало квитанцію № 9181906659 про прийняття коригування, реєстрація зупинена. Відповідно п. 201.16 ст. 201 ПК України з підстав, що код УКТЗЕД/ДКПП 1104 товару/послуг, відсутній в таблицях даних платника податку на додану вартість, як товар/послуги, що на постійній основі постачаються, та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару та обсягу його постачання, що відповідає п.1. Критеріїв ризиковості здійснення операції. У розрахунку коригування, складеного до податкової накладної, передбачається зміна номенклатури товару 1001, які відсутні в таблицях даних платника податку на додану вартість, як товар/послуги, що на постійній основі постачаються, та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару та обсягу його постачання, що відповідає п.4. Критеріїв ризиковості здійснення операції.

30.07.2020р. СФГ Старий світ подано повідомлення про подання пояснень та копій документів № 3 про складання ПН № 1 від 26.07.20 р. про коригування обсягу постачання та вартості товару загальна сума 196 067,19 в т.ч. 39 213, 44 грн. всього 235 280,00 грн., подано поясненна та надані копії відповідних документів.

30.07.2020р. СФГ Старий світ отримано квитанцію № 2 № 9182800949 документ пояснення та копії документів № 3 прийнято.

Проте, 04.08.2020р. контролюючим органом прийнято рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН за № 1797832/32459953 про відмову у реєстрації розрахунку коригування кількості та вартісних показників № 2 від 26.07.2020 року на підставі не надання платником податків копій документів: первинних документів щодо постачання товарів.

Позивачем оскаржувалися рішення контролюючого органу в адміністративному порядку, проте скаргу не прийнято до розгляду на підставі ст. 56 ПК України.

Згідно із ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Так, ч.2 ст.2 КАС України визначено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Податковий кодекс України (далі ПК України) є спеціальним законом з питань оподаткування та встановлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з пунктом 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Такий Порядок був затверджений постановою Кабінету Міністрів України №1246 від 29.12.2010 року (з наступними змінами, далі - Порядок №1246).

Відповідно до пункту 2 Порядку №1246 податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно з пунктом 12 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1246 від 29.12.2010 року, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 ПК України; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПК України; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 ПК України (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , ;Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пункту 13 Порядку №1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція) аналогічні приписи наведені у пункті 201.16 статті 201 ПК України, згідно з якими реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінету Міністрів України.

Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів визначено Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України № 1165 від 11 грудня 2019 року, який набрав чинності з 01.02.2020 року (далі Порядок № 1165).

Відповідно до п. 3 Порядку №1165 податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності таким ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі - ознаки безумовної реєстрації):

1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, звільненою від оподаткування;

2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування (крім розрахунків коригування, поданих для реєстрації в іншому місяці, ніж місяць, в якому вони складені), зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої для реєстрації в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень за умови, що обсяг постачання товарів/послуг, зазначений у них у поточному місяці за операціями з одним отримувачем - платником податку, не перевищує 50 тис. гривень, сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена у попередньому місяці, становить більше 20 тис. гривень, та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку;

3) одночасно виконуються такі умови:

загальна сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, платником податку та його відокремленими підрозділами, якими подано податкову накладну/розрахунок коригування на реєстрацію в Реєстрі, становить більше 1 млн. гривень;

значення показника D, розрахованого згідно з цим підпунктом, становить більше 0,05. Показник D розраховується за такою формулою:

D= S/T,

де S - загальна сума сплачених за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, сум єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та податків і зборів, контроль за справлянням яких покладено на ДПС, платником податку та його відокремленими підрозділами;

T - загальна сума постачання товарів/послуг на митній території України, що оподатковуються за ставками 0, 20 і 7 відсотків, зазначеними платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування;

значення показника P є меншим, ніж значення, розраховане за такою формулою:

P = Pм х 1,4,

де P - сума податку на додану вартість, зазначена платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі у звітному (податковому) періоді, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування;

Pм - найбільша місячна сума податку на додану вартість, зазначена у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих платником податку в Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування.

Значення показників D та P відображаються в електронному кабінеті платнику податку;

4) у податковій накладній/розрахунку коригування відображена операція з товаром за кодом згідно з УКТЗЕД та/або послугою за кодом згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, які зазначені у таблиці даних платника податку, врахованій контролюючим органом.

Відповідно до пунктів 4, 5 Порядку №1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/ розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.

Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/ розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/ розрахунку коригування зупиняється.

Так, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).

Наказом Міністерства фінансів України №520 від 12.12.2019 року, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13.12.2019 року за №1245/34216, затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №520), який визначає механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до пунктів 2-4 Порядку №520 прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.

Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Податкового Кодексу України.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної розрахунку коригування в Реєстрі.

Пунктом 5 Порядку №520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Пунктами 6, 7 Порядку №520 передбачено, що письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.

Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг , ;Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до п. 11 Порядку №520 Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;

та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Пунктом 13 Порядку №520 визначено, що рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

Суд зазначає, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної податковим органом не вказаний конкретний перелік документів, який платник податків має надати для обґрунтованого рішення щодо реєстрації податкових накладних в ЄРПН.

В оскаржуваних рішеннях № 1797833/3249953 від 04.08.20 р. про відмову реєстрації податкової накладної № 1 від 26.07.20 р. та № 1797832/3249953 від 04.08.20 р. про відмову реєстрації розрахунку коригування № 2 від 26.07.20 р., контролюючим органом також не обґрунтовано, які саме документи надані платником складені з порушенням законодавства, чому документи платника не є достатніми для прийняття комісією ДПС рішення про реєстрацію податкової накладної та які документи платник податків має надати для обґрунтованого рішення щодо реєстрації податкової накладної.

Суд наголошує, що рішеннях № 1797833/3249953 від 04.08.2020р. про відмову реєстрації податкової накладної № 1 від 26.07.2020р. та № 1797832/3249953 від 04.08.2020р. про відмову реєстрації розрахунку коригування № 2 від 26.07.2020р. містять лише загальне твердження: ненадання платником податку копій документів: первинних документів щодо постачання/ придбання товарів/ послуг, зберігання та транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних , проте не вказано, які саме документи не подані при реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування та яких документів не вистачає для прийняття рішень про їх реєстрацію.

Отже, у рішеннях № 1797833/3249953 від 04.08.2020р. про відмову реєстрації податкової накладної № 1 від 26.07.2020р. та № 1797832/3249953 від 04.08.2020р. про відмову реєстрації розрахунку коригування № 2 від 26.07.2020р. не наведено обґрунтування причин відмови у реєстрації податкової накладної податкової накладної № 1 від 26.07.2020р. та розрахунку коригування № 2 від 26.07.2020р., складених позивачем.

При вирішенні справи суд також враховує, що оскаржуване рішення комісії Головного управління ДПС в Одеській області є актом індивідуальної дії.

Правовий акт індивідуальної дії - це виданий суб`єктом владних повноважень документ, прийнятий із метою реалізації положень нормативно-правового акту (актів) щодо конкретної життєвої ситуації, який не містить загальнообов`язкових правил поведінки та стосується прав і обов`язків лише чітко визначеного суб`єкта (суб`єктів), якому (яким) він адресований.

Загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття. Крім того, акти, що затверджують критерії ризиковості здійснення операцій мають на меті встановити норми права, які зачіпають права, свободи й законні інтереси громадян, а відтак підлягають обов`язковій реєстрації у порядку, визначеному діючим законодавством.

Аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 02.04.2019 року по справі №822/1878/18.

Натомість, оскаржуване рішення фіскального органу не відповідає критеріям чіткості та зрозумілості акту індивідуальної дії та породжує його неоднозначне трактування, що у свою чергу, впливає на можливість реалізації права або виконання обов`язку платником податків виконати юридичне волевиявлення суб`єкта владних повноважень.

При цьому, мотиви відмови у реєстрації податкової накладної СФГ Старий Світ № 1 від 26.07.2020р. та розрахунку коригування № 2 від 26.07.2020р., були продубльовані податковим органом й у відзиві на позовну заяву, а саме: позивачем не було надано первинних документів щодо постачання/ придбання товарів/ послуг, зберігання та транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

Враховуючи вищевикладене, суд зазначає, що вказані контролюючим органом підстави не можуть бути прийняті судом, як належні та достатні докази правомірності оскаржуваного рішення.

Суд акцентує увагу, що невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.

Аналогічний правовий висновок викладено Верховним Судом у постанові від 04 грудня 2018 року у справі №821/1173/17.

Згідно ст.17 Закону України Про виконання рішень і застосування практики Європейського Суду з прав людини суди застосовують при розгляді справ Конвенцію і практику Суду як джерело права.

У рішенні від 13 грудня 2001 року у справі Церква Бесарабської Митрополії проти Молдови ЄСПЛ зазначив, що закон має бути доступним та передбачуваним, тобто вираженим з достатньою точністю, щоб дати змогу особі в разі необхідності регулювати його положеннями свою поведінку (пункт 109).

На державні органи покладено обов`язок запровадити внутрішні процедури, які посилять прозорість і ясність їхніх дій, мінімізують ризик помилок ( Лелас проти Хорватії , заява № 55555/08, п. 74, від 20 травня 2010 року; Тошкуце та інші проти Румунії , заява №36900/03, п. 37, від 25 листопада 2008 року) і сприятимуть юридичній визначеності у правовідносинах.

Державні органи, які не впроваджують або не дотримуються своїх власних процедур, не повинні мати можливість отримувати вигоду від своїх протиправних дій або уникати виконання своїх обов`язків ( Лелас проти Хорватії , п. 74).

Враховуючи, що оскаржуване рішення Головного управління ДПС в Одеській області № 1797833/3249953 від 04.08.2020р. про відмову реєстрації податкової накладної № 1 від 26.07.2020р. та № 1797832/3249953 від 04.08.2020р. про відмову реєстрації розрахунку коригування № 2 від 26.07.2020р. в Єдиному реєстрі податкових накладних не містить чіткої підстави для відмови в реєстрації податкової накладної, із зазначенням, зокрема, які саме документи не надані платником податків, які були б достатніми для прийняття комісією ДПС рішення про реєстрацію податкової накладної; відповідачем не було враховано специфіку господарської діяльності товариства, а письмові пояснення СФГ Старий Світ залишилися поза увагою, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог про визнання протиправними та скасування рішення комісії Головного управління ДПС в Одеській області про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування позивача в Єдиному реєстрі податкових накладних № 1797833/3249953 від 04.08.2020р. та № 1797832/3249953 від 04.08.2020р.

Суд наголошує, що будь-яке рішення чи дії суб`єкта владних повноважень мають бути законними та обґрунтованими, прийнятими чи вчиненими у межах наданих повноважень, повинні містити конкретні об`єктивні факти, на підставі яких його ухвалено або вчинено.

Щодо позовної вимоги про зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну СФГ Старий Світ № 1 від 26.07.2020р. та розрахунок коригування № 2 від 26.07.2020р., суд зазначає наступне.

Згідно з пунктами 2, 4, 10 частини 2 статті 245 КАС України, у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про: визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень; визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії; інший спосіб захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист таких прав, свобод та інтересів.

Відповідно до пунктів 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:

прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;

набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення);

неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Аналізуючи наведені положення, суд дійшов висновку, що податковий орган реєструє податкову накладну, у тому числі, на підставі рішення суду датою набрання ним законної сили або іншою датою, вказаною у рішенні.

Як встановлено судом, підтверджено матеріалами справи і не спростовано відповідачами, надані позивачем документи підтверджували реальність здійснення господарської операції по поданій податковій накладній. Документи складені з дотриманням вимог законодавства і були достатніми для реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Обставин, які б унеможливлювали реєстрацію ПН/РК в Єдиному реєстрі податкової накладної № 1 від 26.07.2020р. та розрахунку коригування № 2 від 26.07.2020р., судом не встановлено.

При фактичних обставинах даної справи суд вважає, що ефективним та реальним способом захисту порушеного права позивача є зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну СФГ Старий Світ та розрахунок коригування, датою її фактичного отримання.

Так, Європейський суд з прав людини у п. 50 рішення від 13 січня 2011 року (остаточне) по справі Чуйкіна проти України (case of Chuykina v. Ukraine) (Заява №28924/04) зазначив, що суд нагадує, що процесуальні гарантії, викладені у статті 6 Конвенції, забезпечують кожному право звертатися до суду з позовом щодо своїх цивільних прав та обов`язків. Отже, стаття 6 Конвенції втілює право на суд , в якому право на доступ до суду, тобто право ініціювати в судах провадження з цивільних питань становить один з його аспектів (див. рішення від 21 лютого 1975 року у справі Голдер проти Сполученого Королівства (Golder v. the United Kingdom), пп. 2836, Series A №18). Крім того, порушення судового провадження саме по собі не задовольняє усіх вимог п. 1 ст. 6 Конвенції. Ціль Конвенції гарантувати права, які є практичними та ефективними, а не теоретичними або ілюзорними. Право на доступ до суду включає в себе не лише право ініціювати провадження, а й право отримати вирішення спору судом. Воно було б ілюзорним, якби національна правова система Договірної держави дозволяла особі подати до суду цивільний позов без гарантії того, що справу буде вирішено остаточним рішенням в судовому провадженні. Для п. 1 статті 6 Конвенції було б неможливо детально описувати процесуальні гарантії, які надаються сторонам у судовому процесі провадженні, яке є справедливим, публічним та швидким, не гарантувавши сторонам того, що їхні цивільні спори будуть остаточно вирішені (див. рішення у справах Мултіплекс проти Хорватії (Multiplex v. Croatia), заява №58112/00, п. 45, від 10 липня 2003 року, та Кутіч проти Хорватії (Kutic v. Croatia), заява №48778/99, п. 25, ECHR 2002-II).

При цьому, у даному випадку, задоволення позовної вимоги про зобов`язання ДПС України зареєструвати в ЄРПН ПН/РК СФГ Старий Світ є дотриманням судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений.

У пункті 29 Рішення Європейського суду з прав людини від 09.12.1994 року (справа РуїзТоріха проти Іспанії ) Суд повторює, що згідно з його установленою практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтованості рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення.

Таким чином, на підставі ст. 8 КАС України, згідно якої усі учасники адміністративного процесу є рівними та ст. 9 КАС України, згідно якої розгляд і вирішення справ у адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, з`ясувавши обставини у справі, перевіривши всі доводи і заперечення сторін та надавши правову оцінку наданим доказам, суд дійшов висновку, що позовні вимоги СФГ Старий Світ підлягають задоволенню.

Відповідно до ч. 1 ст. 143 КАС України суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.

Відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Крім того при розгляді даної справи судом враховано, що Постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.2019 № 227 затверджено положення про Державну податкову службу України. Згідно п. 1 положення. Державна податкова служба України (ДПС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок), державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску та законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на ДПС.

Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 № 682-р забезпечено здійснення Державною податковою службою України покладених на неї постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.2019 № 227 функцій і повноважень Державної фіскальної служби України, що припиняється, з реалізацією державної податкової політики.

Відповідно до Положення ДПС є юридичною особою публічного права, має самостійний баланс, печатку із зображенням Державного Герба України, кодом ЄДРПОУ та своїм найменуванням, власні бланки, рахунки в органах Державної казначейської служби України.

Наказом Державної податкової служби України від 28.08.2019 № 35 розпочато виконання Державної податковою службою України функцій і повноважень Державної фіскальної служби України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 19.06.2019 № 537 затверджено положення про утворення територіальних органів Державної податкової служби.

Пунктом 2 зазначеної Постанови реорганізовано деякі територіальні органи Державної фіскальної служби шляхом їх приєднання до відповідних територіальних органів Державної податкової служби.

Пунктом 4 зазначеної Постанови визначено територіальні органи Державної податкової служби, які є правонаступниками майна, прав та обов`язків територіальних органів Державної фіскальної служби.

У зв`язку з чим замінено відповідачів у справі Головне управління ДФС в Одеській області (код ЄДРПОУ 39398646, місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, буд. 5) на правонаступника Головне управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ 43142370, місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, буд. 5) та ДФС України (код ЄДРПОУ 39292197, місцезнаходження: 04655, м. Київ, Львівська площа, 8) на правонаступника ДПС України (код ЄДРПОУ 43005393, місцезнаходження: 04655, м. Київ, Львівська площа, 8).

Керуючись ст.ст. 241-246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов СФГ Старий Світ (вул..Жуковського,15, м.Одеса, 65026) до Головного управління ДПС в Одеській області (вул..Семінарська,5, м.Одеса, 65044), ДПС України (Львівська площа,8, м.Київ, 04053) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку корегування в ЄРПН ГУ ДПС у Одеській області за №1797833/3249953 від 04.08.2020р. про відмову реєстрації податкової накладної № 1 від 26.07.2020 р..

Зобов`язати ДПС України (код ЄДРПОУ 43005393, місцезнаходження: 04655, м. Київ, Львівська площа, 8) зареєструвати в ЄРПН податкову накладну № 1 від 26.07.2020р. датою її подання на реєстрацію.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку корегування в ЄРПН ГУ ДПС у Одеській області за № 1797832/3249953 від 04.08.20 р. про відмову реєстрації розрахунку коригування № 2 від 26.07.2020р..

Зобов`язати ДПС України (код ЄДРПОУ 43005393, місцезнаходження: 04655, м. Київ, Львівська площа, 8) зареєструвати в ЄРПН розрахунок коригування № 2 від 26.07.2020р. датою її подання на реєстрацію.

Стягнути з Головного управління ДПС в Одеській області (вул..Семінарська,5, м.Одеса, 65044, код ЄДРПОУ 43142370) на користь позовом СФГ Старий Світ (Код ЄДПОУ 32459953, 65026, м. Одеса, вул. Жуковського, 15) судові витрати по сплаті судового збору у розмірі 8408,00 грн.

Рішення набирає законної сили згідно ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст.ст. 293, 295 та п. 15-5 розділу VII Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя К.С. Єфіменко

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.11.2020
Оприлюднено27.11.2020
Номер документу93074030
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/10556/20

Ухвала від 09.12.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Єфіменко К.С.

Ухвала від 09.11.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Постанова від 28.09.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 23.07.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 23.07.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 13.07.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 10.06.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Рішення від 25.11.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Єфіменко К.С.

Ухвала від 16.10.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Єфіменко К.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні