Рішення
від 18.11.2020 по справі 520/4243/2020
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м.Харків

18 листопада 2020 р. справа №520/4243/2020

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Мар`єнко Л.М.,

при секретарі судового засідання - Рєзнік Е.О.,

за участю: представника позивача - Шишлова О.М.

представника відповідача - Довгаль В.О.

розглянувши в місті Харкові в приміщенні Харківського окружного адміністративного суду за правилами загального провадження у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "ЮАКОН" до Головного управління ДПС у Харківській області про скасування наказів, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "ЮАКОН" звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Головного управління ДПС у Харківській області, в якій просить суд, з урахування уточнень: визнати протиправним та скасувати наказ Головного управління ДПС у Харківської області від 05 березня 2020 року №1383 про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «ЮАКОН» (код ЄДРПОУ 38158111) та наказу Головного управління ДПС у Харківської області від 06.08.2020 року №2419 про внесення змін до наказу Головного управління ДПС у Харківській області від 05.03.2020 року №1383.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що оскаржуваний наказ винесений безпідставно, оскільки позивачем були надані первинні документи на підтвердження питань, що зазначались у запитах відповідача.

Від представника відповідача - Довгаль В., через канцелярію суду надійшов відзив на позовну заяву, в якому він просив відмовити у задоволенні позовних вимог, зазначивши, що позивачем на запити контролюючого органу не в повному обсязі надані документи, тому відповідач діяв в межах своїх повноважень та на підставі чинного законодавства України.

Представник позивача - Шишлов О.М., в судовому засіданні підтримав позовні вимоги в повному обсязі, просив їх задовольнити, посилаючись на обставини, викладені в позовній заяві та уточненнях.

Представник відповідача, Довгаль В.О., в судовому засіданні заперечувала проти позову, просила відмовити у його задоволенні, посилаючись на обставини, наведені у письмовому відзиві на позов.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, суд встановив наступні обставини.

Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "ЮАКОН" зареєстроване в порядку, визначеному чинним законодавством як юридична особа, перебуває на податковому обліку як платник податків.

05 березня 2020 року Головним управлінням ДПС у Харківській області видано наказ №1383 про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «ЮАКОН» (код ЄДРПОУ 38158111) з 23 квітня 2020 року тривалістю 5 робочих днів.

В наказі зазначено, що перевірка проводиться з метою контролю за дотриманням вимог податкового законодавства при визначенні в податкових деклараціях з податку на додану вартість сум податкового кредиту щодо взаємовідносин з контрагентами - постачальниками ПП «К`ю партс» (код за ЄДРПОУ 36458906) за травень, червень, липень 2018 року, ПП «Юнісвіт» (код ЄДРПОУ 40479838) за серпень 2018 року, ПП «Фостерс» (код за ЄДРПОУ 40485595) за вересень, жовтень 2018 року (включено до податкової декларації з податку на додану вартість за жовтень, листопад, грудень 2018 року та січень 2019 року), листопад 2018 року, ПП «Смартбуд-Трейд» (код за ЄДРПОУ 42413674) за листопад 2018 року, а також даних щодо подальшої реалізації та/або використання у власній господарській діяльності придбаних товарів (робіт, послуг).

Відповідно до даного наказу підставою для проведення перевірки є п.п. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20, п. 41.1 ст. 41, п. 61.1, 61.2 ст. 61, п. 62.1 ст. 62, п.п. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75, п.п. 78.1.1, 78.1.4 п. 78.1 ст. 78, ст. 79 Податкового кодексу України, а саме у зв`язку з ненаданням ТОВ ЮАКОН пояснень та документального підтвердження на письмові запити Головного управління ДПС у Харківській області від 24.10.2018 №44433 10/20-40-14-12-18, від 22.01.2020 №2420/10/20-40-05-18-15.

В подальшому відповідачем було винесено наказ від 06.08.2020 року №2419 про внесення змін до наказу Головного управління ДПС у Харківській області від 05.03.2020 року №1383 щодо проведення документальної невиїзної перевірки ТОВ "ЮАКОН" з 15.09.2020 року тривалістю 5 робочих днів.

Не погодившись з зазначеними наказами, позивач звернувся до суду.

Надаючи правову оцінку спірним рішенням суб`єкта владних повноважень та відповідним доводам сторін, суд виходить з наступного.

Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства. Цим Кодексом визначаються функції та правові основи діяльності контролюючих органів, визначених пунктом 41.1 статті 41 цього Кодексу, та центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику /пункт 1.1 статті 1 Податкового кодексу України.

Пунктом 75.1 статті 75 Податкового кодексу України (далі - ПК України) передбачено, що контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Згідно з підпунктом 75.1.2. пункту 75.1 статті 75 ПК України документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов`язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.

Документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи контролюючого органу і проводиться за наявності хоча б однієї з підстав, визначених цим Кодексом.

Документальною невиїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться в приміщенні контролюючого органу.

Відповідно до пункту 78.4 статті 78 ПК України про проведення документальної позапланової перевірки керівник (його заступник або уповноважена особа) контролюючого органу приймає рішення, яке оформлюється наказом.

Пункт 78.1 статті 78 ПК України визначає вичерпний перелік підстав для здійснення документальної позапланової перевірки.

Згідно Закону України від 21 грудня 2016 року № 1797-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу щодо покращення інвестиційного клімату в Україні" (далі по тексту - Закон № 1797), який набрав чинності з 1 січня 2017 року (за виключенням окремих статей), до Податкового кодексу України вносяться зміни, що стосуються контрольно-перевірочної роботи.

Законом України -VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу щодо покращення інвестиційного клімату в Україні" уточнено підстави для проведення позапланових документальних перевірок. Зокрема, п.п. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78 ПК України доповнено змістом, що надає можливість проведення позапланової перевірки також у разі отримання інформації, яка свідчить про порушення вимог податкового законодавства.

При цьому, підпунктами 78.1.1, 78.1.9 п. 78.1 ст. 78 ПК України встановлено термін для надання платниками податків пояснень на запит контролюючого органу - 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту, та вимоги до його змісту.

Згідно з пунктом 79.2 статті 79 ПК України документальна позапланова невиїзна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу виключно на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, оформленого наказом, та за умови вручення платнику податків (його представнику) у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу, копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки.

Таким чином, документальна позапланова перевірка проводиться на підставі наказу керівника контролюючого органу та за наявності підстав для її проведення, у свою чергу можливість для прийняття наказу про проведення документальної позапланової перевірки на підставі підпункту 78.1.4 пункту 78.1 статті 78 ПК України виникає за наявності такої умови, зокрема, як виявлення недостовірних даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначено виявлену недостовірність даних та відповідну декларацію протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту.

Зазначені у підпункті 78.1.4 пункту 78.1 статті 78 ПК України обставини є юридичними фактами, з настанням яких законодавець пов`язує подальшу реалізацію контролюючим органом свого права на проведення документальної позапланової перевірки.

При цьому, факти, які свідчать про недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, можуть бути підставою для проведення перевірки лише у випадку, коли сумніви не усунуті наданими поясненнями та документальними підтвердженнями.

За таких обставин у контролюючого органу є право на оцінку пояснень і їх документальних підтверджень. Якщо ці пояснення необґрунтовані або документально не підтверджені, перевірка може бути призначена.

Суб`єкт господарювання має право не погодитися з рішенням про призначення перевірки і оспорити його у суді. У такому спорі суб`єкт владних повноважень зобов`язаний довести обґрунтованість свого рішення з посиланням на недоліки пояснень суб`єкта господарювання та їх документальне обґрунтування.

Аналогічна правова позиція була висловлена колегією суддів Судової палати в адміністративних справах Верховного Суду України, зокрема, у постанові від 16.02.2016 (справа №826/12651/14).

Згідно п.п. 16.1.5 п. 16.1 ст. 16 ПК України, платник податків зобов`язаний подавати на належним чином оформлену письмову вимогу контролюючих органів (у випадках, визначених законодавством) документи з обліку доходів, витрат та інших показників, пов`язаних із визначенням об`єктів оподаткування (податкових зобов`язань), первинні документи, регістри бухгалтерського обліку, фінансову звітність, інші документи, пов`язані з обчисленням та сплатою податків та зборів. У письмовій вимозі обов`язково зазначаються конкретний перелік документів, які повинен надати платник податків, та підстави для їх надання.

Отримання податкової інформації та направлення запитів контролюючими органами регламентовано статтею 73 Податкового кодексу України та постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року № 1245 "Про затвердження Порядку періодичного подання інформації органам державної податкової служби та отримання інформації зазначеними органами за письмовим запитом" (далі - Порядок). Зокрема, чітко визначено перелік підстав для направлення суб`єкту господарювання запиту про подання інформації, а також вимоги до його оформлення.

Так, відповідно до пункту 73.3 статті 73 Кодексу контролюючі органи мають право звернутися до платників податків та інших суб`єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій, завдань, та її документального підтвердження.

За змістом пункту 10 Порядку встановлено, що запит щодо отримання податкової інформації від платників податків та інших суб`єктів інформаційних відносин оформляється на бланку органу державної податкової служби та підписується керівником (заступником керівника) зазначеного органу. У запиті зазначаються: посилання на норми закону, відповідно до яких орган державної податкової служби має право на отримання такої інформації; підстави для надіслання запиту; опис інформації, що запитується, та в разі потреби перелік документів, що її підтверджують.

У разі, коли запит складено з порушенням вимог, викладених в абзацах першому та другому пункту 73.3 статті 73 Кодексу, платник податків звільняється від обов`язку надавати відповідь на такий запит.

Як вбачається з матеріалів справи та пояснень позивача, винесенню оскаржуваних наказів передувало отримання ТОВ "ЮАКОН" від Головного управління ДПС у Харківській області запитів про надання інформації (пояснень та їх документального підтвердження), а саме:

- 26 грудня 2018 року отримано запит №44433/10/20-40-14-12-18 від 24.10.2018 про надання пояснень по взаємовідносинам з ПП "К`ю партс" (податковий номер 39337075) за звітний період декларування ПДВ травень, червень, липень 2018 року;

- 02 лютого 2020 року отримано запит №2420/10/20-40-05-18-15 від 22.01.2020 про надання пояснень по взаємовідносинам з ПП "Юнісвіт" (код ЄДРПОУ 40479838) за серпень 2018 року, ПП "Фостерс" (код за ЄДРПОУ 40485595) за вересень, жовтень, листопад, грудень 2018 року та січень 2019 року, ПП "Смартбуд-Трейд" (код за ЄДРПОУ 42413674) за листопад 2018 року.

Як вбачається із змісту запиту про надання інформації (пояснення та їх документальних підтверджень) №44433/10/20-40-14-12-18 від 24.10.2018, ГУ ДФС у Харківській області зазначено, що контролюючим органом встановлено факти, що свідчать про допущене ТОВ Юакон (податковий помер 38158111) порушення норм пп. а п.198.1 ст. 198 Податкового кодексу України, внаслідок неправомірного визначення податкових зобов`язань за звітний період декларування 1ІДВ по взаємовідносинах з контрагентом - постачальником ТОВ К`ю партс (податковий номер 36458906) - за гривень 2018 року у сумі ПДВ 38506.43 гри.; за червень 2018 року у сумі ПДВ 24939.86 гри.: за липень 2018 року у сумі ПДВ 20263,42 грн.; порушення норм п.п. 185.1 ст. 185 та п. 187.1 ст.187 Податкового кодексу України, внаслідок неправомірного визначення податкових зобов`язань за звітний період декларування ПДВ по взаємовідносинах з контрагентом - покупцем ТОВ К`ю партс (податковий номер 36458906)- за травень 2018 року у сумі ПДВ 10760.61 гри.; за липень 2018 року у сумі ПДВ 13784.50 грн.

Також, зазначено, що про зазначене вказують результати аналізу податкової інформації, отриманої та опрацьованої відповідно до ст.72. 73 і 74 Податкового кодексу України, що згідно з п.74.3 ст.74 використовується для виконання покладених на контролюючі органи завдань (підпунктом 83.1.2, п.п.83.1.6, п.83.1 ст.83 Податкового кодексу України від 02.12.2010 зі змінами та доповненнями передбачено: Для посадових осіб контролюючих органів під час проведення перевірок підставами для висновків податкова інформація, судові рішення, інші матеріали, отримані в порядку та у спосіб, передбачені цим Кодексом або іншими законами, контроль за дотриманням яких покладений на контролюючі органи ), а саме даних Єдиного реєстру податкових накладних, Реєстру облікових карток суб`єктів фіктивного підприємництва, інформація в підсистемі Аналітична система ITC Податковий блок , та узагальнених податкових інформацій, отриманих від інших ОДПІ.

При цьому відповідачем зазначено про необхідність надати позивачу протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання цього запиту, інформацію (пояснення та документальне підтвердження) з приводу встановлених фактів, а саме: необхідно надати засвідчені підписом посадової особи ТОВ Юакон та скріплені печаткою, копії документів, що безпосередньо стосуються господарських відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків (їх відображення в обліку і звітності) з ТОВ К`ю партс (податковий номер 36458906) за травень - липень 2018 року, а також інформацію щодо реалізації та/або використання у власній і господарській діяльності придбаного товару (робіт, послуг) та інформацію щодо придбання та/або виробництва (імпорту) реалізованого товару (робіт. послуг).

Зокрема, але не вичерпно:

- договори - купівлі-продажу товарів із вищезазначеними контрагентами; про надання послуг: акти приймання виконаних будівельних, ремонтних робіт, довідки про вартість виконаних будівельних, ремонтних робіт та витрати, найму (оренди); підряду (разом с кошторисами); перевезення вантажів; зберігання тощо;

- документально оформленні повноваження на здійснення господарської операції осіб, які в інтересах платника податків одержують продукцію - письмові договори; довіреності; акти керівного органу платника податків, тощо;

- затверджений керівником платника податків перелік осіб, які мають право давати дозвіл (підписувати первинні документи) на здійснення господарської операції, пов`язаної з відпуском (витрачанням) грошових коштів і документів, товарно-матеріальних цінностей, нематеріальних активів та іншого майна;

- первинні документи щодо придбання (одержання/продажу (поставки) товарів або послуг - накладні; акти приймання-передачі, надання тощо з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, при надходженні матеріалів від постачальників чи з переробки - прибутковий ордер типової форми М-4, а також акти про приймання продукції за кількістю та якістю;

- первинні документи щодо транспортування продукції, з урахуванням наявності типових форм та галузевої специфіки, наприклад, товарно-транспортні накладні;

- розрахункові документи - платіжні доручення, платіжні вимоги-доручення, розрахункові чеки (їх корінці), документи щодо проведення розрахунків за акредитивами, векселі;

- регістри бухгалтерського обліку, до яких перенесено інформацію із запитуваних первинних документів: регістри бухгалтерського обліку по коштах, розрахунках і поточних зобов`язаннях (31, 34, 51, 36, 63 або інше);

- в обов`язковому порядку надати регістри бухгалтерського обліку (Рахунок 28 Товари , 20 Виробничі запаси або інші), які відображають залишки товарів на початок перевіряємого періоду, збільшення, зменшення протягом перевіряємого періоду та залишки на кінець перевіряємого періоду в розрізі номенклатури товару;

- фінансову і статистичну звітність та адміністративні дані, в показниках яких знайшли відображення документально оформлені господарські операції;

- документи дозвільного характеру та ліцензії, без наявності яких суб`єкт господарювання не може проваджувати певні дії щодо здійснення господарської діяльності;

- відомості про виробників придбаного ТМЦ з підтвердженням сертифікатами походження, якості, відповідності та іншими сертифікатами на придбання товару, надати копії сертифікатів;

- якщо суб`єкт господарювання не є виробником (імпортером), для встановлення повної схеми фінансово-господарських відносин та повноти нарахування і сплати податкових зобов`язань на кожній лампі ланцюга проходження ТМЦ надати інформацію про постачальника (найменування, податковий номер/реєсграційний номер облікової картки платника податків або номер та серія паспорта фізичної особи, індивідуальний податковий номер платника ПДВ, тощо), укладені угоди (контракти), виписані накладні (акти виконаних робіт), податкові накладні тощо;

- подальше використанння придбаних ТМЦ в господарській діяльності підприємства (у разі подальшого продажу - зазначити назву підприємства-покупця, податковий номер, адресу);

- відомості щодо умов зберігання ТМЦ;

- перелік основних фондів, які перебувають у підприємства па праві власності чи користування, їх функціональне призначення та місця розташування;

- чисельність персоналу на підприємстві з наданням пояснень щодо достатності трудових ресурсів, їх кваліфікації та спеціалізації, необхідної для виконання відповідних робіт.

Позивачем було надано пояснення (т.1 а.с.15), з яких вбачається, що на вимогу контролюючого органу, стосовно взаємовідносин з ПП "К`ю партс", надано: копії договорів 2 аркуша, копії видаткових накладних 21 аркуш, копії товарно-транспортних накладних - 19 аркушів, контракт 2 аркуша, ВМД - 4 аркуша, специфікація 4 аркуша, документа підтверджуючі походження товару "Підошва взуття з полімерних матеріалів" - 3 аркуша. (т.1 а.с.19-73).

Як вбачається із змісту запиту про надання інформації та її документального підтвердження №2420/10/20-40-05-18-15 від 22.01.2020, ГУ ДПС у Харківській області зазначено, що контролюючим органом виявлено факти, що свідчать про допущене ТОВ "ЮАКОН" порушення норм п.198.1 ст.198 ПК України внаслідок неправомірного визначення податкового кредиту за звітні періоди декларування ПДВ:

- серпень 2018 року на суму ПДВ 30489,93 грн., по взаємовідносинах з контрагентом - постачальником ПП Юнісвіт (податковий номер 40479838);

- вересень 2018 року на суму ПДВ 9607,26 грн.. по взаємовідносинах з контрагентом - постачальником ПП Фостерс (податковий номер 40485595);

- жовтень 2018 року (включено до податкової декларації з ПДВ за жовтень, листопад, грудень 2018 року та січень 2019 року) на суму ПДВ 22721,64 грн.. по взаємовідносинах з контрагентом - постачальником ПП Фостерс (податковий номер 40485595);

- листопад 2018 року на суму ПДВ 7123,81 грн. по взаємовідносинах з контрагентом - постачальником ПП Фостерс (податковий номер 40485595);

- листопад 2018 року на суму ПДВ 21293,78 грн. по взаємовідносинах з контрагентом - постачальником ПП Смартбуд-Трейд (податковий номер 42413674).

А також, порушення норм п. 185.1 ст. 185, п. 187.1 ст. 187 Кодексу внаслідок неправомірного визначення податкових зобов`язань за звітний період декларування ПДВ:

- серпень 2018 року на суму ПДВ 28001,2 грн. по взаємовідносинах з контрагентом - покупцем ПП Юнісвіт (податковий номер 40479838);

- вересень 2018 року на суму ПДВ 27190.0 грн. по взаємовідносинах з контрагентом- покупцем ПП Фостерс (податковий номер 40485595);

- жовтень 2018 року на суму ПДВ 22720,6 грн. по взаємовідносинах з контрагентом- покупцем ПП Фостерс (податковий номер 40485595).

Також порушення вимог пп. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 Кодексу внаслідок неправомірного визначена податку на прибуток за відповідний період декларування 2018 р. за взаємовідносинами з вищезазначеними контрагентами- покупцями.

Зазначено, що про вищевказане вказують результати аналізу податкової інформації, отриманої та опрацьованої відповідно до ст. 72, 73 і 74 Кодексу, що згідно з п. 74.3 ст.74 використовується для виконання покладених на контролюючі органи завдань (підпунктом 83.1.2, пп. 83.1.6 п. 83.1 ст. 83 Кодексу: Для посадових осіб контролюючих органів під час проведення перевірок підставами для висновків є: податкова інформація, судові рішення, інші матеріали, отримані в порядку та у спосіб, передбачені цим Кодексом або іншими законами, контроль за дотриманням яких покладений на контролюючі органи ), а саме даних Єдиного реєстру податкових накладних, Реєстру облікових карток суб`єктів фіктивного підприємництва, інформація в підсистемі Аналітична система ITC Податковий блок , та узагальнених податкових інформацій, отриманих від інших ГУ.

При цьому відповідачем зазначено про необхідність надати позивачу протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання цього запиту, інформацію (пояснення та документальне підтвердження) з приводу встановлених фактів, а саме: необхідно надати засвідчені підписом посадової особи ТОВ Юакон та скріплені печаткою, копії документів, що безпосередньо стосуються господарських відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків (їх відображення в обліку і звітності) по взаємовідносинам з контрагентами ПП Юнісвіт (податковий номер 40479838), ПП Фостерс (податковий номер 40485595), ПП Смартбуд-Трейд (податковий номер 42413674).

Зокрема, але не вичерпно:

- договори - купівлі-продажу товарів із вищезазначеними контрагентами; про надання послуг: акти приймання виконаних будівельних, ремонтних робіт, довідки про вартість виконаних будівельних, ремонтних робіт та витрати, найму (оренди); підряду (разом с кошторисами); перевезення вантажів; зберігання тощо;

- документально оформленні повноваження на здійснення господарської операції осіб, які в інтересах платника податків одержують продукцію - письмові договори; довіреності; акти керівного органу платника податків, тощо;

- затверджений керівником платника податків перелік осіб, які мають право давати дозвіл (підписувати первинні документи) на здійснення господарської операції, пов`язаної з відпуском (витрачанням) грошових коштів і документів, товарно-матеріальних цінностей, нематеріальних активів та іншого майна;

- первинні документи щодо придбання (одержання/продажу (поставки) товарів або послуг - накладні; акти приймання-передачі, надання тощо з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, при надходженні матеріалів від постачальників чи з переробки - прибутковий ордер типової форми М-4, а також акти про приймання продукції за кількістю та якістю;

- первинні документи щодо транспортування продукції, з урахуванням наявності типових форм та галузевої специфіки, наприклад, товарно-транспортні накладні;

- розрахункові документи - платіжні доручення, платіжні вимоги-доручення, розрахункові чеки (їх корінці), документи щодо проведення розрахунків за акредитивами, векселі;

- регістри бухгалтерського обліку, до яких перенесено інформацію із запитуваних первинних документів: регістри бухгалтерського обліку по коштах, розрахунках і поточних зобов`язаннях (31, 34, 51, 36, 63 або інше);

- в обов`язковому порядку надати регістри бухгалтерського обліку (Рахунок 28 Товари , 20 Виробничі запаси або інші), які відображають залишки товарів на початок перевіряємого періоду, збільшення, зменшення протягом перевіряємого періоду та залишки на кінець перевіряємого періоду в розрізі номенклатури товару;

- фінансову і статистичну звітність та адміністративні дані, в показниках яких знайшли відображення документально оформлені господарські операції;

- документи дозвільного характеру та ліцензії, без наявності яких суб`єкт господарювання не може проваджувати певні дії щодо здійснення господарської діяльності;

- відомості про виробників придбаного ТМЦ з підтвердженням сертифікатами походження, якості, відповідності та іншими сертифікатами на придбання товару, надати копії сертифікатів;

- якщо суб`єкт господарювання не є виробником (імпортером), для встановлення повної схеми фінансово-господарських відносин та повноти нарахування і сплати податкових зобов`язань на кожній лампі ланцюга проходження ТМЦ надати інформацію про постачальника (найменування, податковий номер/реєсграційний номер облікової картки платника податків або номер та серія паспорта фізичної особи, індивідуальний податковий номер платника ПДВ, тощо), укладені угоди (контракти), виписані накладні (акти виконаних робіт), податкові накладні тощо;

- подальше використанння придбаних ТМЦ в господарській діяльності підприємства (у разі подальшого продажу - зазначити назву підприємства-покупця, податковий номер, адресу);

- відомості щодо умов зберігання ТМЦ;

- джерело придбання товарів (робіт/послуг), в подальшому реалізованих на адресу ПП Юнісвіт (податковий номер 40479838), ПП Фостерс (податковий номер 40485595);

- перелік основних фондів, які перебувають у підприємства па праві власності чи користування, їх функціональне призначення та місця розташування;

- чисельність персоналу на підприємстві з наданням пояснень щодо достатності трудових ресурсів, їх кваліфікації та спеціалізації, необхідної для виконання відповідних робіт.

Позивачем, на вищевказаний запит, були надані наступні документи, згідно листа №10-1 від 10.02.2020 року, а саме: договір поставки № 01/08-2018 від 01.08.2018 р. укладений з ПП Юнісвіт (постачальник); видаткова накладна № 151 від 01.08.2018р.; ТТН № Р 151 від 01.08.2018р.; видаткова накладна № 150 від 01.08.2018р.; ТТН № Р 150 від 01.08.2018р.; видаткова накладна № 153 від 13.08.2018р.; ТТН №Р 153 від 13.08.2018р.; видаткова накладна № 152 від 13.08.2018р.; ТТН № Р 152 від 13.08.2018р.; видаткова накладна № 334 від 20.08.2018р.; ТТН № Р 334 від 20.08.2018 р.; видаткова накладна № 333 від 20.08.2018р.; ТТН № Р 333 від 20.08.2018р.; видаткова накладна № 335 від 27.08.2018р.; ТТН № Р 335 від 27.08.2018р.; видаткова накладна № 336 від 30.08.2018р.; ТТН № Р 336 від 30.08.2018р.; оборотно-сальдова відомість по рахунку 631 за серпень 2018р. по постачальнику ПП "Юнісвіт"; розрахункові документи на 3 листах; перелік підприємств, яким було відпущено товари куплені у ПП ЮНІСВІТ на 2 листах.

Також, надано договір поставки № 0818-2 від 30.08.2018р. укладений з ПП Юнісвіт (Покупець); Видаткова накладна № 430 від 31.08.2018р.; ТТН № Р 299 від 31.08.2018р.; оборотно-сальдова відомість по рахунку 361 та картка рахунку 361 за серпень 2018р. по покупцю ПП ЮНІСВІТ на 4 листах; акт зарахування зустрічних однородних вимог від 31.08.2018р.; джерело придбання товарів у подальшому реалізованих ПП ЮНІСВІТ - імпортні товари по: ВМД UA807120/2018/001110 від 27.05.2018р. на 2 листах; ВМД UA807120/2018/001682 від 08.07.2018р. на 2 листах; ВМД UA807120/2018/002098 від 05.08.2018р. на 2 листах.

Щодо взаємовідносин з ПП "Фостерс", позивачем надано до контролюючого органу: договір поставки №0309-18/2 від 03.09.2018 року укладений з ПП "Фостерс" (постачальник); видаткова накладна №375 від 26.10.2018 р.; ТТН № Р375 від 26.10.2018р.; видаткова накладна № 374 від 17.10.2018р.; ТТН №Р 374 від 17.10.2018р.; видаткова накладна № 373 від 17.10.2018р.; ТТН №Р 373 від 17.10.2018р.; видаткова накладна №253 від 10.10.2018р.; ТТН № Р 253 від 10.10.2018р.; видаткова накладна № 251 від 02.10.2018р.; ТТН № Р 251 від 02.10.2018р.; видаткова накладна № 185 від 17.09.2018р.; ТТН№ Р 185 від 17.09.2018р.; видаткова накладна № 89 від 04.09.2018р.; ТТН № Р 89 від 04.09.2018р.; видаткова накладна № 91 від 04.09.2018р.; ТТН № Р 91 від 04.09.2018р.; видаткова накладна № 481 від 02.11.2018р.; ТТН №Р 481 від 02.11.2018р.; видаткова накладна № 480 від 02.11.2018р.; ТТН № Р 480 від 02.11.2018р.; оборотно-сальдова відомість по рахунку 631 за вересень-грудень 2018р. по постачальнику ПП Фостерс на 4 листах; розрахункові документи на 13 листах; перелік підприємств, яким було відпущено товари куплені у ПП ФОСТЕРС на 1 листі.

Також, було надано договір поставки № 0918-1 від 25,09.2018р. укладений з ПП Фостере (Покупець); Видаткова накладна № 475 від 28.09.2018р.; ТТН № Р 502 від 28.09.2018р.; Видаткова накладна № 543 від 31.10.2018р.; ТТН № Р 582 від 31.10.2018р.; оборотно-сальдова відомість по рахунку 361 та картка рахунку 361 за вересень - листопад 2018р. по покупцю ПП ФОСТЕРС на 7 листах; акт зарахування зустрічних однорідних вимог від 01.11.2018р.; розрахункові документи на 2 листах джерело придбання товарів у подальшому реалізованих ПП ФОСТЕРС - імпортні товари по: ВМД UA807120/2018/002098 від 05.08.2018р. на 2 листах; ВМД UA807120/2018/002521 від 05.09.2018р. на 2 листах; ВМД UA807120/2018/003002 від 10.10.2018р. на 2 листах; ВМД UA807120/2018/003182 від 21.10.2018р. на 2 листах.

Щодо взаємовідносин з ПП "Смартбуд-Трейд" позивачем надано наступні документи: договір поставки № 1211/18 від 12.11.2018р. укладений з ПП Смартбуд-Трейд (постачатьник); видаткова накладна № 131 від 16.11.2018р.; ТТН № Р 131 від 16.11.2018р.; видаткова накладна №132 від 19.11.2018р.; ТТН № Р 132 від 19.11.2018р.; видаткова накладна № 133 від 28.11.2018р.; ТТН № Р 133 від 28.11.2018р.; оборотно-сальдова відомість по рахунку 631 за листопад 2018р. та січень 2019р. по постачальнику ПП СМАРТБУД-ТРЕЙД на 2 листах; розрахункові документи на 2 листах; перелік підприємств, яким було відпущено товари куплені у ПП СМАРТБУД- ТРЕЙД на 1 листі.

Крім того, до контролюючого органу були надані наступні документи: оборотно-сальдова відомість по рахунку 281; за серпень 2018р. на 5 листах; за вересень 20185р. на 4 листах; за жовтень 2018р. на 5 листах; за листопад 2018р. на 4 листах; наказ №2 від 02.01.2018р. про право підпису первинних документів по ТОВ ЮАКОН ; фінансова звітність ТОВ ЮАКОН за 2018рік на 3 листах; обороти за перевіряємий період по рахункам 104, 106,112; договір оренди складського приміщення № 30/12 від 30.12.2017р.

З огляду на зміст запитів податкового органу, а також наданої відповідачем податкової інформації, суд зазначає, що вказані запити контролюючого органу відповідають вимогам ПК України, оскільки у них чітко викладено підстави, з якими податковий орган пов`язує наявність підстав для припущення про порушення ТОВ "ЮАКОН" вимог податкового чи іншого законодавства, що потребує перевірці.

Проте, як вбачається з відзиву відповідача та аналізу відповідей та наданих документів, позивачем були надані часткові пояснення на вищевказані запити, та запитувані документи були надані не в повному обсязі, а саме, зокрема, не було надано:

- первинні документи щодо транспортування продукції;

- регістри бухгалтерського обліку, до яких перенесено інформацію із запитуваних первинних документів;

- фінансову і статистичну звітність та адміністративні дані, в показниках яких знайшли відображення документально оформлені господарські операції;

- відомості про виробників придбаного ТМЦ з підтвердженням сертифікатами походження якості, відповідності та іншими сертифікатами на придбання товару;

- відомості щодо умов зберігання ТМЦ;

- інформацію щодо чисельності персоналу на підприємстві за наданням пояснень щодо достатності трудових ресурсів, їх кваліфікації та специфікації, необхідної для виконання відповідних робіт.

Отже, наведене свідчить про те, що позивачем на адресу відповідача не в повному обсязі надані пояснення та копії відповідних первинних документів на підтвердження здійснення реальності господарських операцій з вищевказаними контрагентами.

За таких обставин на позивача покладався обов`язок щодо надання інформації, про надання якої і складений запит податкового органу.

Відповідно до статті 81 ПК України, у наказі на проведення документальної позапланової перевірки повинно бути зазначено підставу для її проведення із зазначенням відповідного підпункту пункту 78.1 статті 78 Кодексу.

Отже, враховуючи зазначені обставини цієї справи суд, з дотриманням балансу публічних і приватних інтересів, дійшов висновку, що оскаржувані накази про призначення перевірки прийняті на підставі та за умов, визначених підпунктом 78.1.4 пункту 78.1 статті 78 ПК України, із дотриманням яких законодавець пов`язує можливість проведення документальної позапланової перевірки.

Відповідно до частини першої статті 16 Закону України "Про інформацію" податкова інформація - це сукупність відомостей і даних, що створені або отримані суб`єктами інформаційних відносин у процесі поточної діяльності і необхідні для реалізації покладених на контролюючі органи завдань і функцій у порядку, встановленому Податковим кодексом України.

Пунктом 71.1 ст. 71 ПК України передбачено, що інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів - комплекс заходів, що координується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій.

Згідно п.61.1 ст. 61 ПК України, податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Таким чином, за фактом отриманої податкової інформації щодо контрагентів платника податків, контролюючий орган вправі надіслати платникові запит щодо такої інформації.

Аналогічна правова позиція викладена в постановах Верховного Суду в складі Касаційного адміністративного суду від 14.02.2019 по справі №826/9336/17, від 22.05.2018 по справі №820/4605/17, від 02.03.2018 по справі №820/2762/17, від 20.02.2018 по справі №820/3038/17.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про те, що відповідач правомірно видав наказ про призначення позапланової документальної перевірки, на підставі п.п. 78.1.1 п. 78.1 ст.78 ПК України.

Відповідно до ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони, зокрема, на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення.

З врахуванням вищевикладеного, повно і всебічно з`ясувавши обставини, які мають значення для правильного вирішення справи, суд вважає позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "ЮАКОН" до Головного управління ДПС у Харківській області про скасування наказів, - такими, що не підлягають задоволенню.

Судові витрати підлягають розподілу відповідно до ст. 139 КАС України.

Керуючись ст. ст. 2, 6-11, 14, 77, 139, 243-246, 250, 255, 295, 297 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

У задоволенні позовної заяви Товариства з обмеженою відповідальністю "ЮАКОН" до Головного управління ДПС у Харківській області про визнання протиправним та скасування наказу Головного управління ДПС у Харківської області від 05 березня 2020 року №1383 про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «ЮАКОН» (код ЄДРПОУ 38158111) та наказу Головного управління ДПС у Харківської області від 06.08.2020 року №2419 про внесення змін до наказу Головного управління ДПС у Харківській області від 05.03.2020 року №1383 - відмовити.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, з урахуванням ч.3 Розділу VІ Прикінцевих положень КАС України, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Другого апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення складено 25.11.2020 року.

Суддя Мар`єнко Л.М.

Дата ухвалення рішення18.11.2020
Оприлюднено27.11.2020
Номер документу93074534
СудочинствоАдміністративне
Сутьскасування наказів

Судовий реєстр по справі —520/4243/2020

Ухвала від 06.04.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Постанова від 25.02.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

Ухвала від 25.02.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

Ухвала від 25.02.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

Постанова від 25.02.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

Ухвала від 15.01.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

Ухвала від 15.01.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

Рішення від 18.11.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мар'єнко Л.М.

Рішення від 18.11.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мар'єнко Л.М.

Ухвала від 13.10.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мар'єнко Л.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні