Рішення
від 25.11.2020 по справі 520/12904/2020
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї НИ

25 листопада 2020 р. № 520/12904/2020

Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Волошина Д.А., розглянувши в порядку спрощеного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Компанія Украіз до Головного управління ДПС у Харківській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В :

Товариство з обмеженою відповідальністю "Компанія Украіз" звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд: визнати протиправним та скасувати Рішення регіональної комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, а саме - рішення Головного управління Державної податкової служби у Харківській області № 1850864/33997443 від 19.08.2020 року, яким ТОВ Компанія Украіз відмовлено у реєстрації податкової накладної №1 від 03.08.2020 року в Єдиному реєстрі податкових накладних; зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №1 від 03.08.2020, подану Товариством з обмеженою відповідальністю Компанія Украіз .

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що не погоджується з рішенням комісії Головного управління ДПС у Харківській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 19.08.2020 № 1850864/33997443 у Єдиному реєстрі податкових накладних, якою ТОВ "Компанія Украіз" відмовлено у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних по операціях з контрагентом ПАТ Харківська бісквітна фабрика . Позивач вважає, що відповідачем неправомірно відмовлено в реєстрації податкової накладної, оскільки ним надано всі необхідні документи для розблокування реєстрації податкової накладної, реєстрація якої відповідачем була зупинена. Таким чином, позивач вважає, що оскаржуване рішення є неправомірним, необґрунтованим, безпідставним через відсутність доказів порушення підприємством податкового законодавства, у зв`язку з чим, просить зобов`язати ДПС України прийняти та зареєструвати податкову накладну.

Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 29.09.2020 року відкрито спрощене провадження в порядку передбаченому статтею 262 Кодексу адміністративного судочинства України та запропоновано відповідачам надати відзив на позов. Запропоновано позивачу подати до суду відповідь на відзив, а відповідачам - заперечення протягом п`яти календарних днів з моменту отримання відповідних документів.

Копія зазначеної ухвали надіслана та вручена відповідачам, що підтверджується повідомленнями про вручення поштового відправлення.

Представник першого відповідача, Головного управління ДПС у Харківській області, згідно наданого до суду відзиву на позов, заперечував проти задоволення позовних вимог, зазначив, що приймаючи спірне рішення про відмову у реєстрації податкової накладної контролюючий орган виходив з того, що ТОВ "Компанія Украіз" не надало первинних документів на розблокування податкової накладної, а саме копій розрахункових документів на розблокування документів та/або банківських виписок.

Представник другого відповідача, Державної податкової служби України, відзив на позов не надав, причин неможливості подання не повідомив.

Згідно з ч. 6 ст. 162 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Відповідно до ч. 5 ст. 262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.

Дослідивши матеріали справи суд встановив наступне.

Судом встановлено, що ТОВ Компанія Украіз пройшло передбачену законом процедуру державної реєстрації та набуло статусу юридичної особи з ідентифікаційним кодом

41909692.

Комісією Головного управління ДПС у Харківській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації було прийнято рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 19.08.2020 року, а саме: № 1850864/38997443 щодо відмови реєстрації податкової накладної № 1 від 03.08.2020 року на загальну суму - 97188,00 грн., в тому числі ПДВ - 16198,00 грн.

Суд зазначає, що Податковий кодекс України є спеціальним законом з питань оподаткування та установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.

Згідно підпунктів "а", "б" пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України, об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (пункт 188.1 статті 188 Податкового кодексу України).

Пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Із матеріалів справи вбачається, ТОВ "Компанія Украіз" була виписана податкова накладна: № 1 від 03.08.2020 року на загальну суму - 97188,00 грн., в тому числі ПДВ - 16198,00 грн., яку виписано за правилами першої події та яку було внесено до Єдиного реєстру податкових накладних для їх подальшої реєстрації та сплати ПДВ.

Проте, позивачем було отримано від контролюючого органу квитанцію від 10.08.2020 про зупинення реєстрації податкової накладної, з посиланнями на вимоги: п. 201.16 ст.201 ПКУ, реєстрація податкових зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП 1704 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (а.с. 26).

При цьому, суд зауважує, що в квитанції про зупинення реєстрації податкових накладних не зазначено переліку документів, які потрібно надати позивачу до контролюючого органу, які б були достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

На виконання цієї норми Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 11 грудня 2019 року № 1165, якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - Порядок №1165).

Згідно з приписами пункту 4 Порядку №1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.

Пунктом 5 Порядку №1165 передбачено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.

Відповідно до вимог пункту 6 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня. У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (пункт 7 Порядку №1165).

Відповідно до пункту 10 Порядку №1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).

Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (пункт 25 Порядку № 1165).

Механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначає Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений наказом Міністерства фінансів України 12.12.2019 №520 (далі по тексту - Порядок №520).

Відповідно до пунктів 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 11 Порядку №520 прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.

Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг , Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Аналізуючи вище зазначені положення суд зазначає, що законодавець визначив два етапи реєстрації податкових накладних: перший це зупинення реєстрації податкової накладної, який є проміжним перед прийняттями рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та другий, це сам етап прийняття рішення податковим органом.

Виходячи зі змісту вказаних норм, суд приходить до висновку, що рішення про реєстрацію/відмову у реєстрації податкових накладних приймається за результатами оцінки наданих підприємством документів.

03.08.2020 за договором купівлі-продажу № 19/20 від 09.01.2020 ТОВ "Компанія Украіз" склало податкову накладну № 1 від 03.08.2020 на загальну суму - 97188,00 грн., в тому числі ПДВ - 16198,00 грн.

Так, судом встановлено, що 10.08.2020 року контролюючим органом реєстрація податкової накладної № 1 від 03.08.2020 була зупинена та запропоновано позивачу надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с. 26).

Судом встановлено, що ТОВ Компанія Украіз 17.08.2020 року до контролюючого органу було надіслано пояснення та копії документів, що підтверджується повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, які підтверджують реальність здійснення операцій по вказаній податковій накладній (а.с. 38-40).

Комісією Головного управління ДПС у Харківській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації було прийнято рішення про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 19.08.2020 року, а саме: № 1850864/33997443 щодо відмови реєстрації податкової накладної № 1 від 03.08.2020 року на загальну суму - 97188,00 грн., в тому числі ПДВ - 16198,00 грн. (а.с. 41).

Не погодившись із вказаним рішенням, ТОВ Компанія Украіз було надіслано до Державної податкової служби України скаргу № 16 від 02.09.2020 р. щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (а.с. 43-53).

Рішенням комісії Державної податкової служби України від 08.09.2020 р. № 48449/38997443/2 скаргу залишено без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної без змін. Підставою для залишення рішення без змін зазначено: ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки- фактури/інвойси (а.с. 54).

Згідно виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань, основним видом діяльності ТОВ Компанія Украіз є: 10.89 Виробництво інших харчових продуктів, не віднесених до інших угруповань (основний); 46.17 Діяльність посередників у торгівлі продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами; 46.38 Оптова торгівля іншими продуктами харчування, у тому числі рибою, ракоподібними та молюсками; 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля; 73.20 Дослідження кон`юнктури ринку та виявлення громадської думки.

Так, ТОВ і Компанія Украіз на постійній основі займається власним виробництвом пасти кондитерської зі смаком шоколаду (код УКТЗЕД 1806 20 9500), а також пасти кондитерської халвової (код УКТЗЕД 1704 90 51 00).

Вказані коди УКТЗЕД визначені та підтверджені Експертним висновком Харківської торгово-промислової палати № 143/17 від 06.02.2017 року, наданим на замовлення ТОВ Компанія Украіз (а.с. 59-60).

Для виробництва вказаних видів продукції ТОВ Компанія Украіз орендує у ФОП ОСОБА_1 нежитлові приміщення (виробничий цех) за адресою: АДРЕСА_1 , загальною площею 145,8 кв.м., згідно Договору оренди №010119 від 01.01.2019 року (а.с. 61-64).

Власне виробництво продукції ТОВ Компанія Украіз здійснюється на відповідному обладнанні - конш-машині, які на підставі Договору оренди обладнання № 010116/2 від 01.01.2018 року надаються ТОВ Компанія Украіз в оренду від ФОП ОСОБА_2 (а.с. 65-66).

До того ж, згідно висновку ГУ Держпродспоживслужби у Харківській області (вих.№39.0/39.1-057/234-20 від 19.02.2020 року) ГУ Держпродспоживслужби у Харківській області прийняте рішення про присвоєння особистого реєстраційного номера r-UA-20-29-6574 потужності ТОВ Компанія Украіз , що розташована за адресою: АДРЕСА_1, з метою її використання за видом діяльності - діяльність, пов`язана з харчовими продуктами, які не потребують дотримання температурного режиму (а.с. 67-69).

Так, з пояснень позивача вбачається, що для власного виробництва товару паста кондитерська зі смаком шоколаду та пасти кондитерської халвової ТОВ Компанія Украіз придбаває у постачальників наступну сировину:

- у ТОВ Євро Шугар Трейд на підставі Договору поставки №ЄШ-216 від 23.07.2018 року цукор білий пісок (а.с. 95-96);

- у TOB КРК ОПТ на підставі Договору поставки №1-15/01/2020 від 15.01.2020 року бій ядра насіння соняшникового (а.с. 104-106);

- у ФОП ОСОБА_3 на підставі Договору № 09/18 від 23.04.2018 року ванілін (а.с. 70-71).

- у ТОВ Мітра Трейд на підставі Договору поставки № 53/11-2018 від 01.11.2018 року какао порошок натуральний та какао продукт молотий (а.с. 88-91);

- у Приватної фірми ВітаСтома на підставі Договору поставки № 17 від 12.09.2018 року олію соняшникову рафіновану (а.с. 92-94).

Так, у січні 2020 року ТОВ Компанія Украіз уклало з Приватним акціонерним товариством Харківська бісквітна фабрика договір купівлі-продажу № 19/20 від 09.01.2020 року, згідно з яким Продавець (ТОВ Компанія Украіз ) зобов`язується передати, а Покупець (ПАТ Харківська бісквітна фабрика ) прийняти і оплатити пасту кондитерську відповідно до специфікацій (а.с. 27-28).

На підставі виставленого рахунку-фактури № ТОТ-000035 від 03.08.2020 року ТОВ Компанія Украіз поставило ПАТ Харківська бісквітна фабрика товар - пасти кондитерської халвової у кількості 2600 кг на суму 97188,00 грн., у т.ч. ПДВ 16 198,00 грн., що підтверджується видатковою накладною № ТОТ-000047 від 03.08.2020 року та товарно-транспортною накладною № ТОТ-000047 від 03.08.2020 року (а.с. 29-31).

Відповідно до положень п. 5.1 Договору № 19/20 від 09.01.2020 року, розрахунки за товар проводяться Покупцем протягом 20 (двадцяти) календарних днів з моменту отримання товару.

Так, ПАТ Харківська бісквітна фабрика сплатило за пасту кондитерську халвову на суму 97188,00 гривень за накладною № ТОТ-000047 від 03.08.2020 року, що підтверджується платіжним дорученням № 2008210078 від 21.08.2020 року (а.с. 32).

Як вбачається з матеріалів справи ТОВ Компанія Украіз не є сільськогосподарським виробником, а лише закуповує сировину для подальшої переробки та виробництва власного продукту - пасти кондитерської (халвової та зі смаком шоколаду).

Так, позивачем була неодноразово подана Таблиця даних платника податків на додану вартість, із зазначенням повного переліку КВЕДів, якими займається ТОВ Компанія Украіз , із зазначенням коду УКТ ЗЕД 1704. Вказану Таблицю було прийнято до розгляду територіальним управлінням ДПС у Харківській області (а.с. 116-118).

Таблицю платника податку на додану вартість було враховано Рішенням ДПС України № 1674629/38997443 від 26.06.2020 року та вже повторно враховано Рішенням ДПС України 1900703/38997443 від 04.09.2020 року (а.с. 119-120).

Так, у квитанції від 10.08.2020 про зупинення реєстрації податкової накладної самим податковим органом вказано код УКТ ЗЕД 1704 як такий, що відсутній в таблиці даних платника податку на додану вартість, однак з матеріалів справи вбачається, що позивачем неодноразово було подано вказану таблицю, у якій вказано код УКТ ЗЕД саме 1704, а отже підстава для зупинення реєстрації податкової накладної відсутня.

Відтак, доказів наявності ознак фіктивності в діяльності контрагенту позивача, нікчемності або недійсності угод укладених позивачем з вказаним контрагентом або відсутності реального характеру цієї операції матеріали справи не містять, а відповідачем таких доказів до суду не надано.

Суд зазначає, що відповідно до п. 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України, датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій товариства є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій.

Первинні документи складаються під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкуванню оброблення даних на підставі первинних документів складаються зведені облікові документи товариства.

Таким чином, враховуючи вищевикладене, надані позивачем до контролюючого органу, а також до суду, первинні бухгалтерські документи підтверджують вчинення господарської операції та настання обставин, з якими закон пов`язує виникнення податкових зобов`язань та права виписки податкової накладної позивачем.

Відтак, суд дійшов висновку, що оскаржуване рішення комісії Головного управління ДПС у Харківській області про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 19.08.2020 року № 1850864/33997443, яким Товариству з обмеженою відповідальністю "Компанія Украіз" відмовлено у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних по операціях з ПАТ Харківська бісквітна фабрика , є необґрунтованими, оскільки платником податків надано всі необхідні документи, які засвідчують факт здійснення господарської операції за податковою накладною, у реєстрації якої було відмовлено, а тому є таким, що підлягає скасуванню, а вимога зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 03.08.2020 № 1, яку було складену Товариством з обмеженою відповідальністю Компанія Украіз , є обґрунтованою та такою, що підлягає задоволенню.

Суд вказує, що відповідно до статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

А згідно з частиною 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Частиною 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до частини 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Всупереч наведеним вимогам, відповідачі, як суб`єкти владних повноважень не довели правомірності прийнятих ними рішень.

Враховуючи викладене, суд вважає вимоги позивача правомірними та такими, що підлягають задоволенню.

Вирішуючи питання про розподіл судових витрат у справі суд враховує, що відповідно до положень частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись статтями 14, 243-246, 293, 295, 296 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія Украіз" (вул. Сиваська, 33, м. Харків, 61172, код ЄДРПОУ - 38997443) до Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46, м. Харків, 61057, код ЄДРПОУ - 43143704), Державної податкової служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8, код ЄДРПОУ - 43005393) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати Рішення регіональної комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, а саме - рішення Головного управління Державної податкової служби у Харківській області №1850864/33997443 від 19.08.2020 року, яким ТОВ Компанія Украіз відмовлено у реєстрації податкової накладної № 1 від 03.08.2020 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 1 від 03.08.2020, подану Товариством з обмеженою відповідальністю Компанія Украіз .

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія Украіз" (вул. Сиваська, 33, м. Харків, 61172, код ЄДРПОУ - 38997443) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46, м. Харків, 61057, код 43143704) суму сплаченого судового збору у розмірі 2102,00 грн. (дві тисячі сто дві гривні 00 копійок).

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя Д.А. Волошин

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.11.2020
Оприлюднено26.11.2020
Номер документу93074688
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —520/12904/2020

Ухвала від 28.04.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Постанова від 17.03.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Постанова від 17.03.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Ухвала від 28.01.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Ухвала від 28.01.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Ухвала від 21.01.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Рішення від 25.11.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Волошин Д.А.

Ухвала від 09.11.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Волошин Д.А.

Ухвала від 29.09.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Волошин Д.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні