Справа № 560/2992/20
РІШЕННЯ
іменем України
23 листопада 2020 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Ковальчук О.К. розглянувши адміністративну справу за позовом приватного акціонерного товариства "Поділля-Плюс" до Хмельницької обласної державної адміністрації , Управління інфраструктури Хмельницької обласної державної адміністрації , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача фізична особа-підприємець ОСОБА_1 про скасування рішення,
ВСТАНОВИВ:
Приватне акціонерне товариство "Поділля-Плюс" звернулось до суду з позовом до Хмельницької обласної державної адміністрації, Департаменту економічного розвитку, курортів і туризму Хмельницької обласної державної адміністрації, в особі обласного конкурсного комітету щодо визначення автомобільних перевізників на міжміських та приміських автобусних маршрутах зального користування, які не виходять за межі території області, в якому просить скасувати рішення Департаменту економічного розвитку, курортів і туризму Хмельницької обласної державної адміністрації, в особі конкурсного комітету за результатом проведеного 26.05.2020 конкурсу, оформленого протоколом №2, у частині затвердження кількості балів та визнання переможцем на об`єкті конкурсу №3 ФОП ОСОБА_1 .
В обґрунтування позовних вимог вказує, що 26 травня 2020 протоколом №2 переможцем №1 конкурсу по об`єкту №3 (автобусний маршрут № 535/536 "Хмельницький - Нова Ушиця") визнаний ФОП ОСОБА_1 . Позивач з вказаним рішенням обласного конкурсного комітету щодо визначення автомобільних перевізників на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території області не погоджується та вважає його протиправним, оскільки в порушення пункту 1 додатку №5 Переліку показників нарахування балів за системою оцінки пропозицій перевізників-претендентів відповідач не врахував приватному акціонерному товариству "Поділля-Плюс" +30 балів за роботу перевізника-претендента на визначеному організатором перевезень об`єкті конкурсу протягом усього строку дії попереднього дозволу (договору) як переможця попереднього конкурсу. Просить суд позов задовольнити та скасувати рішення Департаменту економічного розвитку, курортів і туризму Хмельницької обласної державної адміністрації, в особі конкурсного комітету, оформлене протоколом №2, в частині затвердження кількості балів та визнання переможцем на об`єкті конкурсу №3 ФОП ОСОБА_1
Хмельницький окружний адміністративний суд відкрив провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження.
Ухвалою від 27 липня 2020 року Хмельницький окружний адміністративний суд замінив відповідача по адміністративній справі №560/2992/20 Департамент економічного розвитку, курортів і туризму Хмельницької обласної державної адміністрації на належного відповідача - управління інфраструктури Хмельницької обласної державної адміністрації.
В поданому до суду відзиві на позов Хмельницька обласна державна адміністрації зазначає, що відповідно до пункту 1 розпорядження голови Хмельницької обласної державної адміністрації "Про перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування" від 24.11.2016 року № 518/2016-р на Департамент економічного розвитку, промисловості та інфраструктури Хмельницької облдержадміністрації покладено повноваження облдержадміністрації щодо забезпечення організації пасажирських перевезень та виконання функцій організатора проведення конкурсу з перевезення пасажирів на міжміських і приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території області (внутрішньообласні маршрути) крім затвердження складу конкурсного комітету. Розпорядженням голови Хмельницької обласної державної адміністрації "Про перейменування окремих структурних підрозділів обласної державної адміністрації" від 30.01.2020 року №134/2020-р Департамент економічного розвитку, промисловості та інфраструктури Хмельницької обласної державної адміністрації перейменовано у Департамент економічного розвитку, курортів і туризму Хмельницької обласної державної адміністрації. Відповідно до розпорядження голови Хмельницької обласної державної адміністрації "Про перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування" від 03.06.2020 року №390/2020-р повноваження обласної державної адміністрації щодо забезпечення організації пасажирських перевезень та виконання функцій організатора проведення конкурсу з перевезення пасажирів на міжміських і приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території області (внутрішньообласні маршрути), крім затвердження складу конкурсного комітету покладено на Управління інфраструктури Хмельницької обласної державної адміністрації. Враховуючи викладене, обласна державна адміністрація делегувала свої повноваження організатора проведення конкурсу з перевезення пасажирів на міжміських і приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території області (внутрішньообласні маршрути) Управлінню інфраструктури Хмельницької обласної державної адміністрації, яке несе відповідальність при проведені конкурсів. Отже, в розумінні пункту 9 частини 1 статті 4 Кодексу адміністративного судочинства України Хмельницька обласна державна адміністрація не є відповідачем до якого звернена вимога позивача.
В поданому до суду Управлінням інфраструктури Хмельницької обласної державної адміністрації відзиві на позов відповідач вказує, що проти позовних вимог заперечує в повному обсязі. Зазначає, що за результатами проведеного конкурсу та на підставі рішення обласного конкурсного комітету щодо визначення автомобільних перевізників на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території області (протокол № 2 від 26.05.2020), управлінням інфраструктури обласної державної адміністрації 15.06.2020 укладено з переможцем конкурсу ФОП ОСОБА_1 договір на організацію перевезень пасажирів на автобусному маршруті загального користування, який не виходить за межі території Хмельницької області. Відповідно до частини 3 пункту 49 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, підстав вважати рішення конкурсного комітету таким, що прийняте з порушенням законодавства в управлінні інфраструктури не має, оскільки чинним законодавством не врегульований порядок надання 30 балів перевізнику-претенденту, як переможцю попереднього конкурсу, як такому, що пропустив черговий конкурс або був недопущений до участі у конкурсі з перевезення пасажирів у зв`язку із подачею неналежним чином оформлених документів. На підставі пункту 12 вказаного Порядку організатором (на дату проведення конкурсу Департаментом економічного розвитку, промисловості та інфраструктури Хмельницької обласної державної адміністрації, який відповідно до розпорядження голови "Про перейменування окремих структурних підрозділів обласної державної адміністрації" від 30.01.2020 року № 134/2020-р, перейменований на Департамент економічного розвитку, курортів і туризму Хмельницької обласної державної адміністрації), було прийняте рішення про недопущення до участі в конкурсі жодного перевізника-претендента. Що слугувало підставою для не нарахування 26.05.2020 конкурсним комітетом 30 балів ПрАТ "Поділля-Плюс". Враховуючи викладене, в задоволенні позовних вимог просить відмовити.
В надісланих поясненнях третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача фізична особа-підприємець ОСОБА_1 вказує, що оскільки 23.01.2020 року конкурс на автобусний маршрут №535/536 Хмельницький - Нова Ушиця не відбувся, підстав для врахування відповідачами 30 балів приватному акціонерному товариству "Поділля-Плюс" на конкурсі який проводився 26.05.2020 немає. В задоволенні позовних вимог просить відмовити.
Дослідивши наявні в матеріалах справи докази в їх взаємному зв`язку та сукупності, суд встановив таке.
26 травня 2020 року обласним конкурсним комітетом щодо визначення автомобільних перевізників на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території області проведений конкурс на перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування на об`єкті конкурсу №3 за маршрутом "Хмельницький-Нова Ушиця, рейси №535/536".
За результатами конкурсу на вказаному об`єкті переможцем №1 визначений ФОП ОСОБА_1 , який набрав 25 балів, переможцем №2 визначений ПрАТ "Поділля-Плюс", яке набрало 15 балів.
Позивач вважаючи рішення Департаменту економічного розвитку, курортів і туризму Хмельницької обласної державної адміністрації, в особі конкурсного комітету, за результатом проведеного 26.05.2020 конкурсу, оформленого протоколом №2, у частині затвердження кількості балів та визнання переможцем на об`єкті конкурсу №3 ФОП ОСОБА_1 , та не врахування йому 30 балів протиправним, звернувся до суду з цим позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд враховує таке.
Засади організації та діяльності автомобільного транспорту визначені законом України "Про автомобільний транспорт" від 05.04.2001 №2344-ІІІ.
Відповідно до положень статті 43 закону України "Про автомобільний транспорт" визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті загального користування здійснюється виключно на конкурсних засадах. Об`єктом конкурсу можуть бути: маршрут (кілька маршрутів), оборотний рейс (кілька оборотних рейсів).
Положеннями статті 44 закону України "Про автомобільний транспорт" передбачено, зокрема, що організація проведення конкурсу та визначення умов перевезень покладаються на органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування.
Постановою Кабінету Міністрів України від 03.12.2008 №1081 затверджений Порядок проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, який визначає процедуру підготовки та проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування (далі - конкурс) і є обов`язковим для виконання органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами (організаціями), залученими на договірних умовах для організації забезпечення проведення конкурсів, конкурсними комітетами та автомобільними перевізниками (далі - Порядок №1081).
Пунктом 8 Порядку №1081 визначено, що переможця чи переможців конкурсу визначає організатор перевезень на підставі рішення конкурсного комітету окремо щодо кожного об`єкта конкурсу. У разі коли щодо одного чи кількох об`єктів конкурсу встановлено, що рішення конкурсного комітету прийнято з порушенням законодавства, організатор перевезень приймає рішення про скасування такого рішення конкурсного комітету щодо цих об`єктів та виносить його для повторного розгляду на наступному засіданні конкурсного комітету.
Відповідно до пункту 42 Порядку №108 у разі коли на один з об`єктів конкурсу з перевезення пасажирів на внутрішньообласних, внутрішньорайонних та міських автобусних маршрутах претендує два або більше перевізники-претенденти, конкурсний комітет визначає переможця з використанням бальної системи оцінки пропозицій перевізників-претендентів та подає пропозиції організатору перевезень.
Згідно з пунктом 49 Порядку №1081 рішення про результати конкурсу оформляється протоколом, який підписується головуючим, секретарем та присутніми членами конкурсного комітету і подається організатору перевезень протягом п`яти робочих днів.
Додатком №5 до Порядку №1081 визначено перелік показників нарахування балів за системою оцінки пропозицій автомобільних перевізників-претендентів (на участь у конкурсі з перевезення пасажирів на внутрішньообласних, внутрішньорайонних та міських автобусних маршрутах).
Так, відповідно до положень пункту 1 Додатку показник, за яким оцінюються автомобільні перевізники-претенденти - робота перевізника-претендента на визначеному організатором перевезень об`єкті конкурсу протягом усього строку дії попереднього дозволу (договору) як переможця попереднього конкурсу оцінюється організатором в + 30 балів.
Пунктом 46 Порядку №1081 передбачено, що сумарна кількість балів, одержаних кожним перевізником-претендентом на внутрішньообласних, внутрішньо-районних та міських автобусних маршрутах, є підставою для подання пропозицій організатору перевезень для визначення переможця конкурсу.
Організатор перевезень визнає переможцем конкурсу з перевезення пасажирів на внутрішньообласних, внутрішньорайонних та міських автобусних маршрутах того перевізника-претендента, який за результатами розгляду набрав найбільшу кількість балів відповідно до системи оцінки пропозицій перевізників-претендентів, підготовлених конкурсним комітетом.
Суд встановив, що підставою для не нараховування конкурсною комісією позивачу 30 балів слугував той факт, що попореній конкурс з визначення переможця на об`єкті конкурсу №3 за маршрутом "Хмельницький-Нова Ушиця, рейси №535/536", призначений на 23.01.2020 не відбувся у зв`язку з недопуском організатором до участі в конкурсі всіх перевізників-претендентів. Тому 26.05.2020 оголошений новий конкурс на об`єкті конкурсу №3 за маршрутом "Хмельницький-Нова Ушиця, рейси №535/536".
Аналіз положень Порядку щодо підстав нарахування 30 балів за роботу перевізника-претендента на визначеному організатором перевезень об`єкті конкурсу протягом усього строку дії попереднього дозволу (договору) як переможця попереднього конкурсу свідчить, що для нарахування вказаних балів перевізнику-претенденту необхідно дотримання одночасно двох умов, а саме: 1) робота перевізника-претендента на визначеному організатором перевезень об`єкті конкурсу протягом усього строку дії попереднього дозволу (договору) до проведення наступного конкурсу; 2) робота перевізника-претендента на визначеному організатором перевезень об`єкті конкурсу в якості переможця попереднього конкурсу.
При цьому, виходячи з буквального тлумачення наведених положень Порядку, передбачено, що перевізник-претендент має бути переможцем саме попереднього конкурсу.
Так, ПрАТ "Поділля-Плюс" визнаний переможцем конкурсу щодо здійснення перевезень на міжміському автобусному маршруті загального користування Хмельницький - Нова Ушиця, номера рейсів: 535/536, який відбувся 03.02.2015.
Конкурс призначений на 23.01.2020 не відбувся у зв`язку із недопущенням до участі у конкурсі перевізників-претендентів.
Таким чином не зважаючи на виконання позивачем роботи перевізника-претендента на визначеному організатором перевезень об`єкті конкурсу протягом усього строку дії попереднього дозволу (договору), ПрАТ "Поділля-Плюс" не може вважатись переможцем попереднього конкурсу, оскільки з моменту проведення 03.02.2015 року конкурсу, на якому позивача визнано переможцем, був оголошений інший конкурс стосовно цього ж об`єкту, за результатами якого не було визначено переможця.
Тому, в силу положень Порядку №1081, конкурс 03.02.2015 не може вважатись попереднім відносно конкурсу 26.05.2020, з огляду на проведення в період між зазначеними конкурсами ще одного конкурсу, а саме 23.01.2020.
Відтак, ненарахування конкурсним комітетом 30 балів перевізнику-претенденту ПрАТ "Поділля-Плюс" за роботу на об`єкті конкурсу №3 за маршрутом "Хмельницький-Нова Ушиця, рейси №535/536", протягом усього строку дії попереднього договору, як переможцю попереднього конкурсу, суд вважає правомірним.
При цьому, суд вважає безпідставними посилання позивача на листи Мінінфраструктури від 23.01.2019 №855/25/10-19, від 11.08.2020 №11142/37/10-20, в яких зазначено про можливість нарахування 30 балів за роботу на визначеному маршруті, якщо такий перевізник виконував перевезення пасажирів протягом усього строку дії попереднього договору і з огляду на те, що на такому об`єкті не було визначено переможця конкурсу, та з урахуванням тієї обставини, що Порядком не передбачено заборони щодо нарахування перевізнику-претенденту додатково 30 балів у випадку, якщо його не було допущено до участі у конкурсі, оскільки зазначені листи не є нормативно-правовим актом, який визначає порядок проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, а носять лише інформативний характер. Крім того, не зважаючи на відсутність у Порядку заборони щодо нарахування перевізнику-претенденту додатково 30 балів у випадку, якщо його не було допущено до участі у конкурсі, будь-яких застережень вважати перевізника-претендента переможцем попереднього конкурсу, якщо після цього конкурсу було проведено декілька конкурсів за результатами яких не було визначено переможця, Порядок також не містить.
Отже, рішення обласного конкурсного комітету щодо визначення автомобільних перевізників на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території області в частині визначення ПрАТ "Поділля-Плюс" 15 балів, та не врахування 30 балів як переможцю попереднього конкурсу, прийняте відповідачем з дотриманням вимог закону України "Про автомобільний транспорт" та Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування.
Відповідно до частин першої, другої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Враховуючи викладене, суд вважає, що відповідач довів правомірність рішення за результатом проведеного 26.05.2020 конкурсу, оформленого протоколом №2, у частині затвердження кількості балів та визнання переможцем на об`єкті конкурсу №3 ФОП ОСОБА_1 . Тому у задоволенні позову необхідно відмовити.
У зв`язку з відмовою у задоволенні позовних вимог судовий збір відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України з відповідача не стягується.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
в задоволенні позову приватного акціонерного товариства "Поділля-Плюс" відмовити.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Позивач:Приватне акціонерне товариство "Поділля-Плюс" (вул. Тернопільська, 13,Хмельницький,Хмельницька область,29016 , код ЄДРПОУ - 03119351) Відповідач:Хмельницька обласна державна адміністрація (Майдан Незалежності, Будинок Рад,Хмельницький,Хмельницька область,29000 , код ЄДРПОУ - 22985083) Управління інфраструктури Хмельницької обласної державної адміністрації (Майдан Незалежності, Будинок Рад,Хмельницький,Хмельницька область,29005 , код ЄДРПОУ - 43578048)
Головуючий суддя О.К. Ковальчук
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.11.2020 |
Оприлюднено | 26.11.2020 |
Номер документу | 93074915 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Ковальчук О.К.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні