Рішення
від 19.11.2020 по справі 560/5707/20
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/5707/20

РІШЕННЯ

іменем України

19 листопада 2020 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Ковальчук А.М.

за участю:секретаря судового засідання Гільовського О.І. представника позивача Щетинської І.В. представника відповідача Пятковського А.М. розглянувши адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Дорбуд ЛТД" до Головного управління ДПС у Хмельницькій області , Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Дорбуд ЛТД" звернулось до суду з позовом до Головного управління ДПС у Хмельницькій області, Державної податкової служби України в якому просить визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Хмельницькій області №1886692/40956706 від 01.09.2020, №1890969/40956706 від 02.09.2020, №1890971/40956706 від 02.09.2020, №1890974/40956706 від 02.09.2020, №1890976/40956706 від 02.09.2020, №1895596/40956706 від 03.09.2020, №1895597/40956706 від 03.09.2020, №1907168/40956706 від 08.09.2020 про відмову в реєстрації податкових накладних №2 від 20.07.2020, №18 від 31.07.2020, №12 від 31.07.2020, №11 від 31.07.2020; №13 від 31.07.2020, №19 від 31.07.2020, №9 від 31.07.2020, №8 від 31.07.2020. Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №2 від 20.07.2020, №18 від 31.07.2020, №12 від 31.07.2020, №11 від 31.07.2020; №13 від 31.07.2020, №19 від 31.07.2020, №9 від 31.07.2020, №8 від 31.07.2020 складені та подані товариством з обмеженою відповідальністю "Дорбуд ЛТД".

В обґрунтування вимог позивач зазначив, що відповідач протиправно не зареєстрував в Єдиному реєстрі податкових накладних, податкові накладні №2 від 20.07.2020, №18 від 31.07.2020, №12 від 31.07.2020, №11 від 31.07.2020; №13 від 31.07.2020, №19 від 31.07.2020, №9 від 31.07.2020, №8 від 31.07.2020.

Позивач вважає рішення відповідача №1886692/40956706 від 01.09.2020, №1890969/40956706 від 02.09.2020, №1890971/40956706 від 02.09.2020, №1890974/40956706 від 02.09.2020, №1890976/40956706 від 02.09.2020, №1895596/40956706 від 03.09.2020, №1895597/40956706 від 03.09.2020, №1907168/40956706 від 08.09.2020 протиправними, при цьому просить суд зобов`язати відповідача зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №2 від 20.07.2020, №18 від 31.07.2020, №12 від 31.07.2020, №11 від 31.07.2020; №13 від 31.07.2020, №19 від 31.07.2020, №9 від 31.07.2020, №8 від 31.07.2020.

Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 07.10.2020 відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження.

Від представника відповідача на адресу суду надійшов відзив в якому просить відмовити в задоволенні позовних вимог, у зв`язку з тим, що позивачем не було надано документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію вказаних податкових накладних.

Згідно квитанції від 12.08.2020 зупинено реєстрацію податкової накладної від 31.07.2020 №8 та зазначено, що Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК в Єдиному реєстрі податкової накладної зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 49.41.15-00.00, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товару/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає: п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК в ЄРПН для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН. Додатково повідомляємо показник "D"=4836%, "P"=197655.9.

Згідно квитанції від 12.08.2020 зупинено реєстрацію податкової накладної від 20.07.2020 №2 та зазначено, що Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК в Єдиному реєстрі податкової накладної зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 49.41., відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товару/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК в ЄРПН для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН. Додатково повідомляємо показник "D"=4836%, Р =194495,8.

Згідно квитанції від 12.08.2020 зупинено реєстрацію податкової накладної від 31.07.2020 №13 та зазначено, що Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК в Єдиному реєстрі податкової накладної зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 49.41. відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товару/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК в ЄРПН для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН. Додатково повідомляємо показник "D"=4836%, Р =194495,8.

3гідно квитанції від 12.08.2020 зупинено реєстрацію податкової накладної від 31.07.2020 №11 та зазначено, що Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК в Єдиному реєстрі податкової накладної зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 49,41. відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товару/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК в ЄРПН для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН. Додатково повідомляємо показник "D"=4836%, Р =194495,8.

Згідно квитанції від 12.08.2020 зупинено реєстрацію податкової накладної від 31.07.2020 №9 та зазначено, що Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК в Єдиному реєстрі податкової накладної зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 49.41. відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товару/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК в ЄРПН для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН. Додатково повідомляємо показник "D"=4836%, Р =194495,8.

Згідно квитанції від 12.08.2020 зупинено реєстрацію податкової накладної від 31.07.2020 №12 та зазначено, що Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК в Єдиному реєстрі податкової накладної зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 49.41. відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товару/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК в ЄРПН для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН. Додатково повідомляємо показник "D"=4836%, Р =194495,8.

Згідно квитанції від 15.08.2020 зупинено реєстрацію податкової накладної від 31.07.2020 №18 та зазначено, що Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК в Єдиному реєстрі податкової накладної зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 49.41. відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товару послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК в ЄРПН для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН. Додатково повідомляємо показник "D"=4836%, Р =194495,8.

Згідно квитанції від 15.08.2020 зупинено реєстрацію податкової накладної від 31.07.2020 №19 та зазначено, що Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК в Єдиному реєстрі податкової накладної зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 49.41. відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товару/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК в ЄРПН для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН. Додатково повідомляємо показник "D"=4836%, Р =194495,8.

Вказує, що наданий позивачем пакет документів до повідомлень про надання пояснень та копій документів щодо ПН/РК, реєстрацію яких зупинено по податкових накладних №2 від 20.07.2020, №18 від 31.07.2020, №12 від 31.07.2020, №11 від 31.07.2020; №13 від 31.07.2020, №19 від 31.07.2020, №9 від 31.07.2020, №8 від 31.07.2020 не є достатнім для прийняття рішень про реєстрацію податкових накладних, що стало підставою для прийняття відповідачем рішень №1886692/40956706 від 01.09.2020, №1890969/40956706 від 02.09.2020, №1890971/40956706 від 02.09.2020, №1890974/40956706 від 02.09.2020, №1890976/40956706 від 02.09.2020, №1895596/40956706 від 03.09.2020, №1895597/40956706 від 03.09.2020, №1907168/40956706 від 08.09.2020 про відмову в реєстрації вищезазначених податкових накладних. Просить відмовити в задоволенні позовних вимог.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав просив їх задовольнити в повному обсязі.

Представник Головного управління ДПС у Хмельницькій області заперечив, щодо задоволення позовних вимог, просив відмовити в їх задоволенні в повному обсязі.

Представник Державної податкової служби України в судове засідання не з`явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши позовну заяву, відзив на позовну заяву, оцінивши наявні в матеріалах справи належні та допустимі докази у їх взаємозв`язку та сукупності, суд дійшов наступних висновків.

Судом встановлено, що товариство з обмеженою відповідальністю Дорбуд ЛТД зареєстровано в Єдиному державному реєстрі юридичних та фізичних осіб-підприємців 11.11.2016. Основними видами діяльності ТОВ Дорбуд ЛТД згідно з даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань є: 49.41 Вантажний автомобільний транспорт (основний); 43.99 Інші спеціалізовані будівельні роботи; 46.73 Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням; 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля; 77.12 Надання в оренду вантажних автомобілів; 41.10 Організація будівництва будівель; 41.20 Будівництво житлових і нежитлових будівель; 23.99 Виробництво неметалевих мінеральних виробів; 42.11 Будівництво доріг і автострад; 46.69 Оптова торгівля іншими машинами й устаткуванням; 47.19 Інші види роздрібної торгівлі в неспеціалізованих магазинах; 52.10 Складське господарство; 52.21 Допоміжне обслуговування наземного транспорту; 52.24 Транспортне оброблення вантажів; 52.29 Інша допоміжна діяльність у сфері транспорту; 77.11 Надання в оренду автомобілів і легкових автотранспортних засобів; 77.21 Прокат товарів для спорту та відпочинку; 77.32 Надання в оренду будівельних машин і устаткування; 77.33 Надання в оренду офісних машин і устаткування, у тому числі комп`ютери; 77.39 Надання в оренду інших машин, устаткування та товарів.

08 липня 2020 року між товариством з обмеженою відповідальністю Дорбуд ЛТД (Перевізник) та товариством з обмеженою відповідальністю СТЛ+М (Замовник) укладено Договір про надання транспортних послуг № 08-7/2020, відповідно до умов вищевказаного договору, Перевізник зобов`язується надати Замовнику автотранспортні послуги великоваговими транспортними засобами з перевезення будівельних сипучих матеріалів, асфальтобетонних сумішей та інше.

Для виконання вищевказаного договору ТОВ Дорбуд ЛТД уклало договір оренди №07-7/2020 від 07 липня 2020 року з ТОВ СТЛ+М на оренду 76 об`єктів оренди (на момент подачі позовної заяви по вищевказаному договору оренди передано 124 об`єкта оренди). 08.07.2020 відповідно до акту приймання-передачі було передано 76 об`єктів оренди.

На 31.07.2020 штатна кількість працівників ТОВ Дорбуд ЛТД склала 197 осіб. На 23.09.2020 року штатна кількість працівників складає 250 осіб з середньою заробітною оплатою 16 500 грн.

Для виконання автотранспортних послуг 01.07.2020 ТОВ Дорбуд ЛТД уклало договір поставки нафтопродуктів №19/07-20.

Після надання послуг, як результат господарської діяльності ТОВ Дорбуд ЛТД було оформлено акт наданих послуг №11 від 31.07.2020; №19 від 31.07.2020; №6 від 31.07.2020; №7 від 31.07.2020; №6 від 31.07.2020; № 9 від 31.07.2020; №10 від 31.07.2020; №5 від 20.07.2020; №20 від 31.07.2020.

На момент складання актів наданих послуг ТОВ Дорбуд ЛТД оплату відповідно до договору № 08-7/2020 від 08.07.2020 року не отримало, однак на момент подачі позову до суду оплата отримана (докази містяться в матеріалах справи).

Відповідно до вимог пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, товариство виписало податкові накладні №2 від 20.07.2020; № 18 від 31.07.2020; №12 від 31.07.2020; №11 від 31.07.2020; №13 від 31.07.2020, № 19 від 31.07.2020; № 9 від 31.07.2020; №8 від 31.07.2020 та надіслало для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно з квитанціями, які містяться в матеріалах справи, документи прийнято, а реєстрацію вищевказаних податкових накладних зупинено та зазначено, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 49.41, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються) та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій та запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації.

Позивачем надано відповідні письмові пояснення та копії документів, які підтверджують фактичне здійснення господарської операції на виконання укладеного договору.

Комісією, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийнято рішення про відмову в реєстрації податкових накладних: 01.09.2020 №1886692/40956706; 02.09.2020 № 1890969/40956706, 1890971/40956706, 1890974/40956706, 1890976/40956706; 03.09.2020 №1895596/40956706, 1895597/40956706; 08.09.2020 №197168/40956706.

Позивачем подано скаргу до ДПС України на рішення про відмову в реєстрації податкових накладних, проте відповідно до рішень від 18.09.2020 скаргу залишено без задоволення, а рішення комісії регіонального рівня про відмову без змін.

Втім, не погоджуючись з рішеннями Комісії 01.09.2020 №1886692/40956706; 02.09.2020 № 1890969/40956706, 1890971/40956706, 1890974/40956706, 1890976/40956706; 03.09.2020 №1895596/40956706, 1895597/40956706; 08.09.2020 №197168/40956706, позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.

Визначаючись щодо заявлених позовних вимог, суд виходив із наступного.

Так, згідно з п. 201.1 ст. 201 ПК України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умов щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в ЄРПН у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до вимог п. 201.16 ст. 201 ПК України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

На виконання цієї норми Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 11.12.2019 №1165 (набрання чинності, відбулась 01.02.2020), якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - Порядок №1165).

Згідно з приписами пункту 4 Порядку №1165, у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.

Пунктом 5 Порядку №1165 передбачено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.

Відповідно до вимог п. 6 Порядку №1165, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня. У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі, коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (п. 7 Порядку №1165).

Відповідно до п. 10 Порядку №1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (п. 11 Порядку №1165).

Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (п. 25 Порядку № 1165).

Так, судом встановлено, що підставою для зупинення реєстрації податкових накладних №2 від 20.07.2020; № 18 від 31.07.2020; №12 від 31.07.2020; №11 від 31.07.2020; №13 від 31.07.2020, № 19 від 31.07.2020; № 9 від 31.07.2020; №8 від 31.07.2020 слугувало те, що вони відповідають вимогам пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

На момент формування квитанцій, якими зупинено реєстрацію податкових накладних, Критерії ризиковості здійснення операцій визначені додатком 3 до Порядку №1165.

Пункт 1 додатку 3 до Порядку №1165 відносить до ознак ризиковості здійснення операцій наступне: відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, у таблиці даних платника податку на додану вартість як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

Таким чином, аналіз пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій свідчить про те, що для того, аби встановити наявність у господарської операції такої ознаки мають існувати визначені цим пунктом передумови, а також для підтвердження відповідності господарської операції вказаному критерію слід навести обґрунтований розрахунок за цим критерієм, якому відповідає платник податку, чого вимагає п. 11 Порядку №1165.

Разом із тим, відсутність у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної зазначення конкретного критерію ризиковості здійснення операцій, про які йдеться у пункті 1 додатку 3 до Порядку №1165, із розрахованим показником за відповідним критерієм, якому відповідає платник податку, свідчить про необґрунтованість віднесення господарської операції до відповідного критерію, що визначений пунктом 1 Критеріїв ризиковості господарських операцій.

Зокрема, контролюючим органом не наведено обґрунтування того, що обсяг постачання товару/послуги, зазначених у податкових накладних/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС, що свідчить про необґрунтованість таких квитанцій.

Із наведеного слідує, що квитанції про зупинення реєстрації податкових накладних не відповідають вимогам, що встановлені до неї пунктом 11 Порядку №1165 в частині необхідності зазначення критерію (їв) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (их) зупинено реєстрацію податкових накладних в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку.

Крім того, у квитанціях не зазначено, які саме документи слід надати платнику податків та чого мають стосуватися пояснення такого платника податків для того, аби реєстрація податкової накладної стала можливою, що також свідчить про невідповідність сформованих квитанцій вимогам до таких, що визначені пунктом 11 Порядку №1165.

В той же час, механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначено наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року №520, яким затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - Порядок №520).

Пунктом 2 Порядку №520 визначено, що прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.

Відповідно до пунктів 3, 4 Порядку №520 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі. Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

Разом із тим, пунктом 5 Порядку №520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, серед яких: - договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; - договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; - первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; - розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; - документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

При цьому, письмові пояснення та копії документів, зазначені у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про електронні довірчі послуги" та "Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами", затвердженого в установленому порядку (пункти 6, 7 Порядку №520).

Згідно з вимогами пунктів 9, 10 та 11 Порядку №520 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Підставами для прийняття комісією регіонального рівня рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

В даному ж випадку судом встановлено, що позивачем подано до контролюючого органу пояснення та копії документів на підтвердження реальності здійсненої господарської операції з контрагентом.

Разом із тим, рішеннями №1886692/40956706 від 01.09.2020, №1890969/40956706 від 02.09.2020, №1890971/40956706 від 02.09.2020, №1890974/40956706 від 02.09.2020, №1890976/40956706 від 02.09.2020, №1895596/40956706 від 03.09.2020, №1895597/40956706 від 03.09.2020, №1907168/40956706 від 08.09.2020 позивачу відмовлено в реєстрації податкових накладних №2 від 20.07.2020, №18 від 31.07.2020, №12 від 31.07.2020, №11 від 31.07.2020; №13 від 31.07.2020, №19 від 31.07.2020, №9 від 31.07.2020, №8 від 31.07.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

При цьому, як свідчить зміст оскаржуваних рішень, підставою для їх прийняття слугувало те, що платником податку до контролюючого органу не надано повного пакету документів. Відсутні письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній. Відсутнє пояснення та документальне підтвердження, щодо розміщення орендованих автомобілів (наявність власних/орендованих гаражних приміщень/площадок), відсутні первинні документи щодо придбання ПММ. Крім того, згідно наданих ТТН не можливо підтвердити обсяги виконання перевезень в кількості 343 980,4 т/км. Відсутнє пояснення та документальне підтвердження, щодо орендованих автомобілів (наявність власних/орендованих гаражних приміщень/площадок), відсутні первинні документи щодо придбання ПММ. Відсутнє пояснення та документальне підтвердження, щодо орендованих автомобілів (наявність власних/орендованих гаражних приміщень/площадок), відсутні первинні документи щодо придбання ПММ, картка по рах 361 за липень 2020, контрагент ТОВ СТЛ+М . Крім того, згідно наданих платником ТТН не можливо підтвердити обсяги виконання перевезень в кількості 912 333,781 т/км. Ненаданням платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи) у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних. Ненадання платником податку копій розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків.

Із наведеного слідує, що контролюючим органом визначено загальні підстави прийняття рішень про відмову у реєстрації податкових накладних та не зазначено конкретної інформації щодо причин та підстав його прийняття.

В той же час, реальність господарських операцій між позивачем та його контрагентом підтверджується актами приймання - передачі та актами наданих послуг, які містяться в матеріалах справи.

Відповідно до вимог ч. 2 ст. 77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Такий підхід узгоджується з практикою Європейського суду з прав людини. Так, у пункті 110 рішення від 23 липня 2002 року у справі "Компанія "Вестберґа таксі Актіеболаґ" та Вуліч проти Швеції" Суд визначив, що "…адміністративні суди, які розглядають скарги заявників стосовно рішень податкового управління, мають повну юрисдикцію у цих справах та повноваження скасувати оскаржені рішення. Справи мають бути розглянуті на підставі поданих доказів, а довести наявність підстав, передбачених відповідними законами, для призначення податкових штрафів має саме податкове управління".

В даному випадку, під час розгляду справи відповідач, як суб`єкт владних повноважень, не надав суду доказів, які спростовували б твердження позивача, та не навели обґрунтованих мотивів прийняття рішень №1886692/40956706 від 01.09.2020, №1890969/40956706 від 02.09.2020, №1890971/40956706 від 02.09.2020, №1890974/40956706 від 02.09.2020, №1890976/40956706 від 02.09.2020, №1895596/40956706 від 03.09.2020, №1895597/40956706 від 03.09.2020, №1907168/40956706 від 08.09.2020.

В той же час, зважаючи на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарських операцій між позивачем та контрагентом, та на те, що такі документи були надані контролюючому органу, суд приходить до висновку, що останній не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкових накладних №2 від 20.07.2020, №18 від 31.07.2020, №12 від 31.07.2020, №11 від 31.07.2020; №13 від 31.07.2020, №19 від 31.07.2020, №9 від 31.07.2020, №8 від 31.07.2020.

Враховуючи вище викладене, суд дійшов висновку про обґрунтованість та необхідність задоволення позовних вимог позивача про визнання протиправними та скасування рішень комісії Головного управління ДПС у Хмельницькій області №1886692/40956706 від 01.09.2020, №1890969/40956706 від 02.09.2020, №1890971/40956706 від 02.09.2020, №1890974/40956706 від 02.09.2020, №1890976/40956706 від 02.09.2020, №1895596/40956706 від 03.09.2020, №1895597/40956706 від 03.09.2020, №1907168/40956706 від 08.09.2020 про відмову в реєстрації податкових накладних №2 від 20.07.2020, №18 від 31.07.2020, №12 від 31.07.2020, №11 від 31.07.2020; №13 від 31.07.2020, №19 від 31.07.2020, №9 від 31.07.2020, №8 від 31.07.2020.

Що ж до позовних вимог в частині зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні позивача №2 від 20.07.2020, №18 від 31.07.2020, №12 від 31.07.2020, №11 від 31.07.2020; №13 від 31.07.2020, №19 від 31.07.2020, №9 від 31.07.2020, №8 від 31.07.2020, то суд зазначає наступне.

Відповідно до вимог пунктів 201.1, 201.10 статті 201 ПК України, реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних віднесено до обов`язків платника податків.

В той же час, наведені норми розраховані на відсутність спірних правовідносин, позаяк у випадку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування механізм її подальшої реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних є іншим.

Згідно з приписами пунктів 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Отже, реєстрація в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної/розрахунку коригування, реєстрацію якої попередньо було зупинено, є повноваженням Державної податкової служби України.

В даному ж випадку, обставин, які б унеможливлювали реєстрацію податкових накладних №2 від 20.07.2020, №18 від 31.07.2020, №12 від 31.07.2020, №11 від 31.07.2020; №13 від 31.07.2020, №19 від 31.07.2020, №9 від 31.07.2020, №8 від 31.07.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних, судом не встановлено.

Відповідно ч. 3 ст. 245 КАС України, у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.

Таким чином, з метою відновлення прав та інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду, та з метою дотримання судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений, суд дійшов висновку про необхідність зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати податкові накладні позивача №2 від 20.07.2020, №18 від 31.07.2020, №12 від 31.07.2020, №11 від 31.07.2020; №13 від 31.07.2020, №19 від 31.07.2020, №9 від 31.07.2020, №8 від 31.07.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Суд критично оцінює доводи представника відповідача стосовно того, що позовну заяву, яка подана на усунення недоліків, завірено печаткою іншого підприємства, оскільки КАС України не передбачено завірення позовної заяви печаткою.

Згідно з частинами 1, 2 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні (стаття 90 КАС України).

Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб`єкта владних повноважень на підтвердження правомірності своїх дій та докази, надані позивачем, суд доходить висновку, що з наведених у позовній заяві мотивів і підстав, позовній вимоги підлягають задоволенню.

Визначаючись щодо розподілу судових витрат суд виходив з того, що згідно з ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Зважаючи на задоволення позовних вимог, понесені позивачем судові витрати у вигляді сплаченого судового збору підлягають стягненню на його користь за рахунок бюджетних асигнувань відповідачів - Державної податкової служби України та Головного управління ДПС у Хмельницькій області в рівних частинах.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю "Дорбуд ЛТД" до Головного управління ДПС у Хмельницькій області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень - задоволити.

Визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Хмельницькій області №1886692/40956706 від 01.09.2020, №1890969/40956706 від 02.09.2020, №1890971/40956706 від 02.09.2020, №1890974/40956706 від 02.09.2020, №1890976/40956706 від 02.09.2020, №1895596/40956706 від 03.09.2020, №1895597/40956706 від 03.09.2020, №1907168/40956706 від 08.09.2020 про відмову в реєстрації податкових накладних №2 від 20.07.2020, №18 від 31.07.2020, №12 від 31.07.2020, №11 від 31.07.2020; №13 від 31.07.2020, №19 від 31.07.2020, №9 від 31.07.2020, №8 від 31.07.2020.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №2 від 20.07.2020, №18 від 31.07.2020, №12 від 31.07.2020, №11 від 31.07.2020; №13 від 31.07.2020, №19 від 31.07.2020, №9 від 31.07.2020, №8 від 31.07.2020 складені та подані товариством з обмеженою відповідальністю "Дорбуд ЛТД".

Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Дорбуд ЛТД" судовий збір у розмірі 9459 (девять тисяч чотириста п`ятдесят дев`ять) грн за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Хмельницькій області.

Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Дорбуд ЛТД" судовий збір у розмірі 9459 (девять тисяч чотириста п`ятдесят дев`ять) грн за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складене 25 листопада 2020 року

Позивач:Товариство з обмеженою відповідальністю "Дорбуд ЛТД" (вул. Старокостянтинівське шосе, 1/1,Хмельницький,Хмельницька область,29015 , код ЄДРПОУ - 40956706) Відповідач:Головне управління ДПС у Хмельницькій області (вул. Пилипчука, 17,Хмельницький,Хмельницька область,29000 , код ЄДРПОУ - 43142957) Державна податкова служба України (Львівська площа, 8,Київ 1,04053 , код ЄДРПОУ - 43005393)

Головуючий суддя А.М. Ковальчук

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.11.2020
Оприлюднено27.11.2020
Номер документу93074929
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —560/5707/20

Ухвала від 14.06.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 12.04.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Постанова від 03.03.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Постанова від 03.03.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Ухвала від 28.12.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Ухвала від 28.12.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Ухвала від 28.12.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Рішення від 19.11.2020

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Ковальчук А.М.

Ухвала від 05.11.2020

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Ковальчук А.М.

Ухвала від 05.11.2020

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Ковальчук А.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні