Рішення
від 25.11.2020 по справі 344/14042/20
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 344/14042/20

Провадження № 2-а/344/343/20

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 листопада 2020 року м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області в складі:

головуючого - судді Татарінова О.А.,

секретаря Кондратів Х.І.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі Івано-Франківського міського суду справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Енергетичної митниці Державної митної служби про визнання протиправними та скасування постанов Енергетичної митниці Державної служби в справі про порушення митних правил від 09.10.2020 № 0045/90310/20; № 0047/90300/20; № 0048/90300/20; № 0049/90300/20; № 0050/90300/20; №0051/90300/20,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до Івано-Франківського міського суду Івано-Франківської області з адміністративним позовом Енергетичної митниці Державної митної служби про визнання протиправними та скасування постанов Енергетичної митниці Державної митної служби в справі про порушення митних правил 09.10.2020 № 0045/90310/20; № 0047/90300/20; № 0048/90300/20; № 0049/90300/20; № 0050/90300/20; №0051/90300/20. Позов мотивує тим, що оскаржувані постанови, якими його визнано винним у порушенні митних правил є незаконними і такими, що підлягають скасуванню. З 02.02.2018 року і по даний час позивач є директором Товариства з обмеженою відповідальністю Прикарпатзахідтранс , яким надаються послуги з транспортування нафтопродуктів по території України відповідно до укладених з контрагентами договорів. Протягом березня-травня 2020 року було подано періодичні митні декларації типу ТР 80 РР на переміщення трубопровідним транспортом дизельного палива, прийом та відкачка палива за вказаними ПМД у резервуари та з резервуарів ЛВДС 5С (Смига) відбувались з 06.03.2020 по 17.05.2020. За кожною із вищезазначених ПМД строк між прийманням палива у резервуари ЛВДС 5С Смига та його відкачкою з цих резервуарів становив від семи до вісімнадцяти днів. З метою оформлення завершення митного режиму транзиту, Товариством до Енергетичної митниці ДМС шляхом електронного повідомлення були подані додаткові митні декларації. Відповідач у митному оформленні (випуску) товарів Товариству відмовив. Рішення про відмову були оформлені у вигляді Карток відмови у прийнятті митної декларації, митному оформленню випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення. Як вимоги, виконання яких забезпечує можливість прийняття митної декларації, митного оформлення, випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення в вищезазначених Картках відмови Відповідач зазначає: Подання МД з наданням документів, передбачених пунктом 5 частини першої та частиною третьою статті 335 Митного кодексу України та наказу МФУ №629 від 30.05.12р. а саме акту прийому-передачі товарів, що підтверджує кількість товарів, вивезених за межі МТУ .

09 жовтня 2020 року Відповідач оскаржуваними постановами наклав на позивача, як на посадову особу Товариства адміністративні стягнення за порушення митних правил, передбаченого ч.4 ст.470 МК України у вигляді штрафів у розмірі 17000 грн. (сумарно 102 000 грн.). Позивач зазначає, що визначені законодавством України документи щодо завершення митного оформлення (випуску) товарів подані своєчасно та в повному обсязі. Відповідно до Наказу №629 для трубопровідного транспорту визначено, зокрема, місце митного-контролю - ЛВДС 5С Смига (Рівненська обл., Дубенський р-н., смт. Смита). Фактичний контроль надходження товарів на митну територію України, фактичний контроль кількості випущених в режим транзит товарів здійснюється на базі резервуарного парку ЛВДС 5С . Відділом митного оформлення Новоград-Волинський митного поста Західний Енергетичної митниці ДМС у митному оформленні (випуску) товарів було протиправно відмовлено, про що оформлено Картки відмови у прийнятті митної декларації, митному оформленню випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення. Як причина відмови зазначено: неможливість завершення митного оформлення, оскільки не надано повний пакет документів відповідно до ст.335 МК України, ст.232 МК України, наказу МФУ №629 від 30.05.2012 року, а саме акту прийому- передачі товарів, що підтверджує кількість товарів вивезених за межі МТУ. Дата завершення переміщення вантажу через митний кордон України не може визначатися сторонами договору, оскільки не є цивільно-правовою категорією. Адміністративно-правові відносини не регулюються цивільним законодавством, а тому посилання у постановах на положення договору перевізника з вантажоодержувачем як на підставу визначення дати завершення переміщення вантажу через митний кордон України є помилковим. Дата складання актів здачі-приймання нафтопродуктів у пункті призначення не є датою переміщення вантажу через митний кордон України. Крім того, незважаючи на диспозицію ст.470 МК України оскаржувані постанови містять дані про порушення митних правил, які полягають в тому, що перевізник не доставив вантаж в Угорщину у пункт призначення,в установлений законом термін.

Позивач подав заяву про розгляд справи без його участі.

Представник відповідача в судове засідання повторно не з"явився, відзив на позов не подав.

З урахуванням наведеного суд вирішив розглянути справу за наявними матеріалами за відсутності учасників справи.

Частиною 1 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, а частиною 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України зазначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Дослідивши матеріали справи, судом встановлено, що між сторонами виник публічно-правовий спір щодо правомірності притягнення позивача до адміністративної відповідальності та накладення адміністративного стягнення за вчинення правопорушення, відповідальність за яке передбачена ч. 4 ст. 470 Митного кодексу України.

Позивач ОСОБА_1 працює на посаді директора Товариства з обмеженою відповідальністю Прикарпатзахідтранс , яке здійснює надання послуг з транспортування нафтопродуктів по території України відповідно до договорів укладених з контрагентами.

На підставі Договору про надання послуг із транспортування №1548-200032-0117026TA від 02 лютого 2017 року, укладеного між Товариством з обмеженою відповідальністю Прикарпатзахідтранс та компанією Proton Energy Group S.A. (юридична особа, що створена та діє за законодавством Швейцарії), Товариство з обмеженою відповідальністю Прикарпатзахідтранс виступав перевізником товару важкі дистиляти, газойлі, паливо дизельне ЄВРО, СОРТ С, екологічний клас К5 , вид перевезення - трубопровідний транспорт, митний режим - транзит.

Відповідно до статті 231 Митного кодексу України митний контроль товарів, що переміщуються через митний кордон України трубопровідним транспортом та лініями електропередачі, у тому числі з метою транзиту через митну територію України, здійснюється в місцях митного контролю, які визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Порядок і строки митного контролю та митного оформлення товарів, що переміщуються трубопровідним транспортом та лініями електропередачі, строки сплати митних платежів визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, виходячи з особливостей переміщення зазначених товарів через митний кордон України (частина 1 статті 232 Митного кодексу України).

Згідно зі статтею 90 Митного кодексу України транзит - це митний режим, відповідно до якого товари та/або транспортні засоби комерційного призначення переміщуються під митним контролем між двома митними органами України або в межах зони діяльності одного митного органу без будь-якого використання цих товарів, без сплати митних платежів та без застосування заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності.

Вимоги до переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення у митному режимі транзиту визначено статтею 93 Митного кодексу України.

Так, товари, транспортні засоби комерційного призначення, що переміщуються у митному режимі транзиту, повинні:

1) перебувати у незмінному стані, крім природних змін їх якісних та/або кількісних характеристик за нормальних умов транспортування і зберігання;

2) не використовуватися з жодною іншою метою, крім транзиту;

3) бути доставленими у митний орган призначення до закінчення строку, визначеного статтею 95 цього Кодексу, а в разі поміщення товарів на підставі документа, зазначеного у частині шостій статті 94 цього Кодексу, - до закінчення строку, визначеного відповідно до законодавства, яке встановлює основні засади організації та здійснення режиму спільного транзиту товарів;

4) мати неушкоджені засоби забезпечення ідентифікації у разі їх застосування.

Статтею 95 Митного кодексу України встановлено строки транзитних перевезень для відповідних видів транспорту.

Зокрема, для трубопровідного транспорту встановлено строк транзитних перевезень у 31 добу (пункт 5 частини 1 статті 95 Митного кодексу України).

Статтею 470 Митного кодексу України встановлено відповідальність за недоставлення товарів, у тому числі транспортних засобів особистого користування, транспортних засобів комерційного призначення та документів до митного органу призначення, видача їх без дозволу митного органу або втрата.

Ч. 4 вказаної статті передбачено, що перевищення встановленого статтею 95 цього Кодексу строку доставки товарів, крім транспортних засобів особистого користування, більше ніж на двадцять діб, а так само втрата цих товарів чи видача їх без дозволу митного органу тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Порядок провадження у справах про порушення митних правил визначено Главою 69 Митного кодексу України.

Згідно зі статтею 486 Митного кодексу України завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням. Провадження у справі про порушення митних правил включає в себе виконання процесуальних дій, зазначених у статті 508 цього Кодексу, розгляд справи, винесення постанови та її перегляд у зв`язку з оскарженням.

Відповідно до статті 458 Митного кодексу України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Адміністративна відповідальність за правопорушення, передбачені цим Кодексом, настає у разі, якщо ці правопорушення не тягнуть за собою кримінальну відповідальність.

Статтею 489 Митного кодексу України визначено, що посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно ж до статті 495 Митного кодексу України доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Такі дані встановлюються:

1) протоколом про порушення митних правил, протоколами процесуальних дій, додатками до зазначених протоколів;

2) поясненнями свідків;

3) поясненнями особи, яка притягується до відповідальності;

4) висновком експерта;

5) іншими документами (належним чином завіреними їх копіями або витягами з них) та інформацією, у тому числі тими, що перебувають в електронному вигляді, а також товарами - безпосередніми предметами порушення митних правил, товарами із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, транспортними засобами, що використовувалися для переміщення безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.

Посадова особа органу доходів і зборів, яка здійснює провадження у справі про порушення митних правил, оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом та правосвідомістю.

Згідно зі статтею 527 Митного кодексу України у справі про порушення митних правил орган доходів і зборів або суд (суддя), що розглядає справу, виносить одну з таких постанов:

1) про проведення додаткової перевірки;

2) про накладення адміністративного стягнення;

3) про закриття провадження у справі.

09 жовтня 2020 року в.о. начальника Енергетичної митниці ДМС Катренич В.П. винесено постанову в справі про порушення митних правил: № 0045/90310/20 якою громадянина України ОСОБА_1 , директора ТОВ Прикарпатзахідтранс визнано винним у вчиненні порушення митних правил, передбаченого частиною 4 статті 470 Митного кодексу України та накладено на громадянина ОСОБА_1 адміністративне стягнення у вигляді штрафу розміром одна тисяча неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить 17000 грн.

09 жовтня 2020 року в.о. начальника Енергетичної митниці ДМС Катренич В.П. винесено постанову в справі про порушення митних правил № 0047/90300/20, якою громадянина України ОСОБА_1 , директора ТОВ Прикарпатзахідтранс визнано винним у вчиненні порушення митних правил, передбаченого частиною 4 статті 470 Митного кодексу України та накладено на громадянина ОСОБА_1 адміністративне стягнення у вигляді штрафу розміром одна тисяча неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить 17000 грн.

09 жовтня 2020 року в.о. начальника Енергетичної митниці ДМС Катренич В.П. винесено постанову в справі про порушення митних правил № 0048/90300/20, якою громадянина України ОСОБА_1 , директора ТОВ Прикарпатзахідтранс визнано винним у вчиненні порушення митних правил, передбаченого частиною 4 статті 470 Митного кодексу України та накладено на громадянина ОСОБА_1 адміністративне стягнення у вигляді штрафу розміром одна тисяча неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить 17000 грн.

09 жовтня 2020 року в.о. начальника Енергетичної митниці ДМС Катренич В.П. винесено постанову в справі про порушення митних правил № 0049/90300/20, якою громадянина України ОСОБА_1 , директора ТОВ Прикарпатзахідтранс визнано винним у вчиненні порушення митних правил, передбаченого частиною 4 статті 470 Митного кодексу України та накладено на громадянина ОСОБА_1 адміністративне стягнення у вигляді штрафу розміром одна тисяча неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить 17000 грн.

09 жовтня 2020 року в.о. начальника Енергетичної митниці ДМС Катренич В.П. винесено постанову в справі про порушення митних правил № 0050/90300/20, якою громадянина України ОСОБА_1 , директора ТОВ Прикарпатзахідтранс визнано винним у вчиненні порушення митних правил, передбаченого частиною 4 статті 470 Митного кодексу України та накладено на громадянина ОСОБА_1 адміністративне стягнення у вигляді штрафу розміром одна тисяча неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить 17000 грн.

09 жовтня 2020 року в.о. начальника Енергетичної митниці ДМС Катренич В.П. винесено постанову в справі про порушення митних правил №0051/90300/20, якою громадянина України ОСОБА_1 , директора ТОВ Прикарпатзахідтранс визнано винним у вчиненні порушення митних правил, передбаченого частиною 4 статті 470 Митного кодексу України, та накладено на громадянина ОСОБА_1 адміністративне стягнення у вигляді штрафу розміром одна тисяча неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить 17000 грн.

Вищевказані постанови в справі про порушення митних правил ОСОБА_1 вважає протиправними та такими, що підлягають скасуванню.

Частиною 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України встановлені критерії, якими керується адміністративний суд при перевірці рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень.

Відповідно до вимог частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Так, відповідно до частини 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Зазначені критерії, хоч і адресовані суду, але одночасно вони є і вимогами для суб`єкта владних повноважень, який приймає відповідне рішення, вчиняє дії чи допускається бездіяльності.

Як зазначено в постановах в справах про порушення митних правил року сектором митного оформлення Смига митного поста Західний Енергетичної митниці Держмитслужби оформлено електронні митні декларації на переміщення трубопровідним видом транспорту, в митному режимі транзит, товару: важкі дистиляти, газойлі, паливо дизельне ЄВРО, СОРТ С, екологічний клас К5 (далі-товар), код товару згідно УКТ ЗЕД: 2710194300. Відправником товару є: ПАО НК РОСНЕФТЬ , Російська Федерація, отримувачем товару є: компанія Proton Energy Group SA , Швейцарія. Перевізником товару виступав: ТОВ Прикарпатзахідтранс (код ЄДРПОУ 13990932) (далі-підприємство). Переміщення товару здійснювалося відповідно до Договору про надання послуг із транспортування від 02.02.2017 №№1548-200032-0117026ТА між ТОВ Прикарпатзахідтранс та компанією Proton Energy Group SA (далі - договір). Відповідно до пункту 5 договору про надання послуг із транспортування від 02.02.2017 року №1548-200032-0117026ТА між ТОВ Прикарпатзахідтранс (Виконавець) та Компанією Proton Energy Group SA (Вантажовідправник) товар приймається підприємством в пункті відправлення ПС 3Р , який знаходиться за адресою: Україна, Житомирська обл., Овручський район, селище Рудня та передається ним отримувачу під час транспортування в Угорщину у пунктах призначення: ПЗП Нірбогдань , Угорщина та ПЗП Тіссуйварош , Угорщина. Відповідно до митних декларацій, підприємство надало зобов`язання доставити товар у строк, що передбачений пунктом 5 частиною 1 статті 95 Митного кодексу України, тобто товар повинен надійти в Угорщину у пункт призначення: ПЗП Нірбогдань , Угорщина або ПЗП Тіссуйварош , Угорщина, в установлений термін. Так частиною 5 статті 260 Митного кодексу України зазначено, що при ввезені товарів, транспортних засобів комерційного призначення в Україну, у тому числі з метою транзиту, періодична митна декларація використовується замість попередньої митної декларації.

Згідно постанови №0045/90310/20 від 09.10.2020 про порушення миних правил вбачається, що 10.05.2020 року вантаж було переміщено на митну територію України в резервуари лінійної виробничо-диспетчерської станції 5С (далі-ЛВДС-5 С), що знаходиться за адресою: Рівненська область, Дубенський район, смт. Смига в повному обсязі в кількості- 14 953,246 т., згідно актів приймання-передачі нафтопродуктів в резервуари від 04.05.2020 № 49-ПС/3, від 07.05.2020 № 51-ПС/1, від 07.05.2020 № 52-ПС/1, від 08.05.2020 № 53-ПС/1, від 10.05.2020 № 54-ПС/1. 17.05.2020 року завершено відкачування товару з резервуара ЛВДС-5С Смига в 43 ділянку магістрального трубопровідного транспорту в повному обсязі в кількості - 14953,246 т., згідно актів приймання-передачі нафтопродуктів з резервуарів перевізника від 13.05.2020 №26-С, від 14.05.2020 № 27-С, від 15.05.2020 № 28-С, від 17.05.2020 №29-0, від 17.05.2020 №30-С. Відповідно до пункту 3.2.3 договору про надання послуг із транспортування від 02.02.2017 №1548-200032-0117026ТА між ТОВ Прикарпатзахідтранс та Компанією Proton Energy Group SA датою закінчення транспортування конкретної партії нафтопродуктів вважається дата, коли відповідний акт здачі-приймання нафтопродуктів оформлений у пункті призначення, а саме ПЗП Нірбогдань , Угорщина та ПЗП Тіссуйварош , Угорщина. Згідно пункту 3.3.1 договору про надання послуг із транспортування від 02.02.2017 №1548-200032-0117026ТА між ТОВ Прикарпатзахідтранс та Компанією Proton Energy Group SA , здача нафтопродуктів в пункті призначення Вантажовідправнику або його уповноваженому представнику, здійснюється Виконавцем разом з оформленням актів прийому-здачі нафтопродуктів у пункті призначення та паспортів. Відповідний акт здачі-приймання нафтопродуктів, оформлений у пункті призначення до 11.06.2020 є підтвердженням завершення переміщення через митний кордон України, трубопровідним видом транспорту, в митному режимі транзит, в повному обсязі, товару: важкі дистиляти, газойлі, паливо дизельне ЄВРО, СОРТ С, екологічний клас К5 , код товару згідно УКТ ЗЕД: 2710194300. Відповідно до наданих Енергетичній митниці Держмитслужби перевізником ТОВ Прикарпатзахідтранс актів прийому-здачі нафтопродуктів від 31.07.2020 №ПЗТ- 200733010, від 10.08.2020 № ПЗТ-200833001, від 10.08.2020 № ПЗТ-200833002 вказаний вантаж у кількості 14 936,94 т. переміщено за межі митної території України в Угорщину у пункт призначення: ПЗП Нірбогдань . Враховуючи фактичну дату доставки товару (дата підписання акту приймання- передачі) перевищено на 59 діб, чим в свою чергу порушено норми статті 95 Митного кодексу України.

Згідно постанови в справі про порушення митних правил від 09.10.2020 року №0047/90300/20 вбачається, що 04.05.2020 року вантаж було переміщено на митну територію України в резервуари лінійної виробничо-диспетчерської станції 5С (далі-ЛВДС-5С), що знаходиться за адресою: Рівненська область, Дубенський район, смт. Смига в повному обсязі в кількості - 311,888 т., згідно акту приймання-передачі нафтопродуктів в резервуари від 04.05.2020 № 49-ПС/2. 13.05.2020 завершено відкачування товару з резервуара ЛВДС-5С Смига в 43 ділянку магістрального трубопровідного транспорту в повному обсязі в кількості -311,888 т., згідно акту приймання-передачі нафтопродуктів з резервуарів перевізника від 13.05.2020 №26-С № 26-С. Відповідно до пункту 3.2.3 договору про надання послуг із транспортування від 02.02.2017 №1548-200032-0117026ТА між ТОВ Прикарпатзахідтранс та Компанією Proton Energy Group SA датою закінчення транспортування конкретної партії нафтопродуктів вважається дата, коли відповідний акт здачі-приймання нафтопродуктів оформлений у пункті призначення, а саме ПЗП Нірбогдань , Угорщина та ПЗП Тіссуйварош , Угорщина. Згідно пункту 3.3.1 договору про надання послуг із транспортування від 02.02.2017 №1548-200032-0117026ТА між ТОВ Прикарпатзахідтранс та Компанією Proton Energy Group SA , здача нафтопродуктів в пункті призначення Вантажовідправнику або його уповноваженому представнику, здійснюється Виконавцем разом з оформленням актів прийому-здачі нафтопродуктів у пункті призначення та паспортів. Відповідний акт здачі-приймання нафтопродуктів, оформлений у пункті призначення до 05.06.2020 є підтвердженням завершення переміщення через митний кордон України, трубопровідним видом транспорту, в митному режимі транзит, в повному обсязі, товару: важкі дистиляти, газойлі, паливо дизельне ЄВРО, СОРТ С, екологічний клас К5 , код товару згідно УКТ ЗЕД: 2710194300. Відповідно до наданого Енергетичній митниці Держмитслужби перевізником ТОВ Прикарпатзахідтранс акту прийому-здачі нафтопродуктів від 31.07.2020 № ПЗТ- 200733009 вказаний вантаж у кількості 311,548 т. переміщено за межі митної території України в Угорщину у пункт призначення: ПЗП Нірбогдань . Враховуючи фактичну дату доставки товару (дата підписання акту приймання- передачі) перевищено на 56 діб, чим в свою чергу порушено норми статті 95 Митного кодексу України.

Згідно Постанови в справі про порушення митних правил №0048/90300/20 від 09.10.2020 року встановлено, що 04.05.2020 року вантаж було переміщено на митну територію України в резервуари лінійної виробничо-диспетчерської станції 5С (далі-ЛВДС-5С), що знаходиться за адресою: Рівненська область, Лубенський район, смт. Смита в повному обсязі в кількості -9968,830 т., згідно актів приймання-передачі нафтопродуктів в резервуари від 11.04.2020 №36-ПС/2, від 16.04.2020 № 39-ПС/1, від 21.04.2020 № 41-ПС/1, від 23.04.2020 № 42-ПС/1, від 04.05.2020 № 49-ПС/1. 14.05.2020 року завершено відкачування товару з резервуара ЛВДС-5С Смита в 43 ділянку магістрального трубопровідного транспорту в повному обсязі в кількості -9968,830 т., згідно актів приймання-передачі нафтопродуктів з резервуарів перевізника від 23.04.2020 № 22-С, від 24.04.20 №23-C, від 24.04.2020 №24-С, від 13.05.2020 №26-С, від 14.05.2020 № 27-С. Відповідно до пункту 3.2.3 договору про надання послуг із транспортування від 02.02.2017 №1548-200032-0117026ТА між ТОВ Прикарпатзахідтранс та Компанією Proton Energy Group SA датою закінчення транспортування конкретної партії нафтопродуктів вважається дата, коли відповідний акт здачі-приймання нафтопродуктів оформлений у пункті призначення, а саме ПЗП Нірбогдань , Угорщина та ПЗП Тіссуйварош , Угорщина. Згідно пункту 3.3.1 договору про надання послуг із транспортування від 02.02.2017 №1548-200032-0117026ТА між ТОВ Прикарпатзахідтранс та Компанією Proton Energy Group SA , здача нафтопродуктів в пункті призначення Вантажовідправнику або його уповноваженому представнику, здійснюється Виконавцем разом з оформленням актів прийому-здачі нафтопродуктів у пункті призначення та паспортів. Відповідний акт здачі-приймання нафтопродуктів, оформлений у пункті призначення до 05.06.2020 є підтвердженням завершення переміщення через митний кордон України, трубопровідним видом транспорту, в митному режимі транзит, в повному обсязі, товару: важкі дистиляти, газойлі, паливо дизельне ЄВРО, СОРТ С, екологічний клас К5 , код товару згідно УКТ ЗЕД: 2710194300. Відповідно до наданого Енергетичній митниці Держмитслужби перевізником ТОВ Прикарпатзахідтранс актів прийому-здачі нафтопродуктів від 28.07.2020 № ПЗТ- 200733007 та від 31.07.2020 № 200733008 вказаний вантаж у кількості 9957,96 т. переміщено за межі митної території України в Угорщину у пункт призначення: ПЗП Нірбогдань . Враховуючи фактичну дату доставки товару (дата підписання акту приймання- передачі) перевищено на 56 діб, чим в свою чергу порушено норми статті 95 Митного кодексу України.

Згідно Постанови в справі про порушення митних правил №0049/90300/20 від 09.10.2020 року встановлено, що 15.03.2020 року вантаж було переміщено на митну територію України в резервуари лінійної виробничо-диспетчерської станції 5С (далі-ЛВДС-5С), що знаходиться за адресою: Рівненська область, Лубенський район, смт. Смига в повному обсязі в кількості - 132,019 т., згідно акту приймання-передачі нафтопродуктів в резервуари від 11.04.2020 №27-ПС/1. 25.03.2020 року завершено відкачування товару з резервуара ЛВДС-5С Смига в 43 ділянку магістрального трубопровідного транспорту в повному обсязі в кількості - 132,019 т., згідно акту приймання-передачі нафтопродуктів з резервуарів перевізника від 25.03.2020 року №29-С. Відповідно до пункту 3.2.3 договору про надання послуг із транспортування від 02.02.2017 №1548-200032-0117026ТА між ТОВ Прикарпатзахідтранс та Компанією Proton Energy Group SA датою закінчення транспортування конкретної партії нафтопродуктів вважається дата, коли відповідний акт здачі-приймання нафтопродуктів оформлений у пункті призначення, а саме ПЗП Нірбогдань , Угорщина та ПЗП Тіссуйварош , Угорщина. Згідно пункту 3.3.1 договору про надання послуг із транспортування від 02.02.2017 №1548-200032-0117026ТА між ТОВ Прикарпатзахідтранс та Компанією Proton Energy Group SA , здача нафтопродуктів в пункті призначення Вантажовідправнику або його уповноваженому представнику, здійснюється Виконавцем разом з оформленням актів прийому-здачі нафтопродуктів у пункті призначення та паспортів. Відповідний акт здачі-приймання нафтопродуктів, оформлений у пункті призначення до 12.04.2020 є підтвердженням завершення переміщення через митний кордон України, трубопровідним видом транспорту, в митному режимі транзит, в повному обсязі, товару: важкі дистиляти, газойлі, паливо дизельне ЄВРО, СОРТ С, екологічний клас К5 , код товару згідно УКТ ЗЕД: 2710194300. Відповідно до наданого Енергетичній митниці Держмитслужби перевізником ТОВ Прикарпатзахідтранс акту прийому-здачі нафтопродуктів від 28.07.2020 №ПЗТ- 200733006 вказаний вантаж у кількості 131,875 т. переміщено за межі митної території України в Угорщину у пункт призначення: ПЗП Нірбогдань . Враховуючи фактичну дату доставки товару (дата підписання акту приймання- передачі) перевищено на 107 діб, чим в свою чергу порушено норми статті 95 Митного кодексу України.

Згідно Постанови в справі про порушення митних правил №0050/90300/20 від 09.10.2020 року встановлено, що згідно з актами приймання-передачі нафтопродуктів від 22.03.2020 № 30-ПС1, від 24.03.2020 року № 31-ПС1, від 11.04.2020 № 36-ПС1, в резервуари митного ліцензійного складу лінійної виробничо-диспетчерської станції 5С , що знаходиться за адресою: Рівненська область, Лубенський район, смт. Смига, для доставки до Угорщини закачано дизельне пальне в кількості 18 940 778 кг.Таким чином, товар мав бути доставлений ТОВ Прикарпатзахідтранс у строк до 11.05.2020. Відповідно до актів прийому-передачі від 09.06.2020 № ПЗТ-200733001, від 24.06.2020 № ПЗТ-200633004, від 13.07.2020 № ПЗТ-200733001, від 20.07.2020 № ПЗТ- 200733002, від 23.07.2020 № ПЗТ-200733003, дизельне паливо у повному обсязі передано ТОВ Прикарпатзахідтранс компанії Proton Energy Group SA (Швейцарія) у пункті призначення Нірбогдань (Угорщина). Таким чином, строк доставки товару паливо дизельне Євро, сорт Е, екологічний клас К5 перевищено ТОВ Прикарпатзахідтранс на 73 доби.

Згідно Постанови в справі про порушення митних правил №0051/90300/20 від 09.10.2020 року встановлено, що згідно з актами приймання-передачі нафтопродуктів від 15.03.2020 № 27-ПС2, від 18.03.2020 № 28-ПС1, в резервуари митного ліцензійного складу лінійної виробничо- диспетчерської станції 5С , що знаходиться за адресою: Рівненська область, Лубенський район, смт. Смита, для доставки до Угорщини закачано дизельне пальне в кількості 684 995 кг. Таким чином, товар мав бути доставлений ТОВ Прикарпатзахідтранс у строк до 17.04.2020. Відповідно до актів прийому-передачі від 23.07.2020 № ПЗТ-200733004, від 28.07.2020 № ПЗТ-200733005 дизельне паливо у повному обсязі передано ТОВ Прикарпатзахідтранс компанії Proton Energy Group SA (Швейцарія) у пункті призначення Нірбогдань (Угорщина). Таким чином, строк доставки товару паливо дизельне Євро, сорт Е, екологічний клас К5 перевищено ТОВ Прикарпатзахідтранс на 103 доби.

З оскаржуваних постанов вбачається, що Відповідач дійшов висновку про те, що директор ТОВ Прикарпатзахідтранс ОСОБА_1 не забезпечив своєчасну доставку товару в Угорщину у пункти призначення ПЗП Нірбогдань , Угорщина або ПЗП Тіссуйварош , Угорщина у встановлений законодавством термін, так як акт здачі-приймання нафтопродуктів оформлений у пункті призначення з перевищенням терміну доставки більше, ніж на двадцять діб та порушено пункт 5 частини 1 статті 95 Митного кодексу України.

У зв`язку із зазначеним, Відповідач дійшов висновку про те, що директор ТОВ Прикарпатзахідтранс ОСОБА_1 не забезпечив своєчасну доставку товару в Угорщину у пункти призначення: ПЗП Нірбогдань , Угорщина або ПЗП Тіссуйварош , Угорщина у встановлений законодавством термін, так як акти здачі-приймання нафтопродуктів оформлені у пункті призначення з пропуском встановленого пункт 5 частини 1 статті 95 Митного кодексу України строку більше ніж на 20 діб.

Судом встановлено, що протягом березня-травня 2020 року Позивачем було подано періодичні митні декларації типу ТР 80 РР на переміщення трубопровідним транспортом дизельного палива (код товару 2710194300 ), а саме:

ПМД ТР 80 PP №UA 903100/2020/000170;

ПМД ТР 80 PP №UA 903100/2020/000171;

ПМД ТР 80 PP №UA 903100/2020/000172;

ПМД ТР 80 PP №UA 903100/2020/000221;

ПМД ТР 80 PP №UA 903100/2020/000320;

ПМД ТР 80 PP №UA 903100/2020/000321;

З метою оформлення завершення митного режиму транзиту ТОВ Прикарпатзахідтранс до митного органу шляхом електронного повідомлення було подано додаткові митні декларації:

ТР 80 ДР № UA 903100/2020/000280 від 15.04.2020, за періодичними митними деклараціями;

ПМД ТР 80 РР № UA 903100/2020/000170;

ПМД ТР 80 РР № UA 903100/2020/000171;

ПМД ТР 80 РР № UA 903100/2020/000172;

ТР 80 ДР № UA 903100/2020/000365, за періодичною митною декларацією;

ПМД ТР80 РР № UA 903100/2020/000221

ТР 80 ДР № UA 903100/2020/000459 від 15.06.2020, за періодичними митними деклараціями;

ПМД ТР 80 РР № UA 903100/2020/000320;

ПМД ТР 80 ДР № UA 903100/2020/000321.

Відповідачем оформлено картки відмови у прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення:

Картка відмови у прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № UA 903100/2020/00011, Митна декларація UA 903100.2020.000459 від 15.06.2020р;

Картка відмови у прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № UA 903100/2020/00010, Митна декларація UA 903100.2020.000365;

Картка відмови у прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № UA 903100/2020/00009, Митна декларація UA 903100.2020.000280 від 15.04.2020р;

Як причину для відмови в усіх Картках відмови було зазначено:

Митне оформлення в режимі транзит не може бути завершено, оскільки відповідно до п.2 ст. 102 МК України не завершено переміщення за межі митної території України. Відповідно ст. 10 МК України митний кордон України збігається з державним кордоном, тому виконання вимог п.2 ст. 102 МК України є підтвердження переміщення за межі митної території України, тобто через митний (державний) кордон України, а підтвердженням цього є Акт прийому-передачі підписаний іноземним суб`єктом (перевізник, одержувач тощо) .

Відповідно до п.2.5 Наказу Міністерства фінансів України від 30.05.2012 року №629 Про митні формальності на трубопровідному транспорті та лініях електропередачі при переміщенні товарів через митний кордон України трубопровідним транспортом митниці (митному посту) надаються документи, передбачені пунктом 5 частини першої та частиною третьою статті 335 Митного кодексу України.

При цьому як акт прийому-передачі товарів можуть використовуватися такі документи, оформлені за результатами переміщення товарів через митний кордон України (через межі вільної митної зони) у відповідному митному режимі за попередній календарний місяць. Для нафтопродуктів:

акт прийому-передачі нафтопродуктів перевізниками - документ, який містить дані про обсяг нафтопродуктів, переміщених через митний кордон України, підписаний українським перевізником і одержувачем (відправником) або іноземним та українським перевізниками;

акт прийому-передачі нафтопродуктів згідно із зовнішньоекономічним договором (контрактом) - документ, який містить дані про обсяг нафтопродуктів, підписаний сторонами зовнішньоекономічного договору (контракту) і має відмітку українського перевізника про фактичний обсяг переміщених нафтопродуктів;

акт прийому-передачі нафтопродуктів у резервуари та з резервуарів перевізника - документ, який містить дані про обсяги нафтопродуктів, переміщених у резервуари та з резервуарів перевізника, підписаний українським перевізником.

Зі змісту Карток відмови видно, що товариством було надано, зокрема, акти приймання-передачі товарів, що переміщуються трубопровідним транспортом.

Не приймаючи вказані акти приймання-передачі товарів за належні, Відповідачем було оформлено відповідні картки відмови, що в подальшому стало підставою притягнення директора товариства до відповідальності за порушення митних правил.

Разом з тим, Суд звертає увагу на те, що у спірних правовідносинах Позивача притягнено до відповідальності за порушення митних правил на підставі частини 4 статті 470 Митного кодексу України.

Вказаною статтею передбачено відповідальність за недоставлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення та документів виключно до органу доходів і зборів призначення, видачу їх без дозволу органу доходів і зборів або втрату.

В той же час, матеріалами справи підтверджується те, що після подання до митного органу відповідних періодичних митних декларацій ТОВ Прикарпатзахідтранс було здійснено прийом та закачку відповідного товару (дизельного палива) у резервуари ЛВДС 5С , Смига (визначене Наказом Міністерства фінансів України від 30.05.2012 року №629 Про митні формальності на трубопровідному транспорті та лініях електропередачі місце митного контролю) в період з березня 2020 року по травень 2020 року (що підтверджується відповідними актами приймання-передачі нафтопродуктів в резервуари.

Таким чином, Суд приходить до висновку про те, що ТОВ Прикарпатзахідтранс не було порушено строки доставки товару до органу доходів і зборів призначення.

Доказів, які б спростовували вищевказані обставини, Відповідачем суду не надано.

В контексті зазначеного, Суд звертає увагу на те, що договірні відносини ТОВ Прикарпатзахідтранс з його контрагентом не можуть бути предметом аналізу митного органу (Відповідача), оскільки є приватно-правовими, і Енергетична митниця ДМС не є стороною відповідного договору.

Також оскаржувані постанови Відповідача не містять відповідних даних та інформації, які саме строки (з відповідними обґрунтуваннями, датою початку та закінчення) було порушено Позивачем, в розумінні статті 470 Митного кодексу України.

Крім того, відповідно до ч.2 ст.286 МК України провадження у справі про порушення митних правил включає в себе виконання процесуальних дій, зазначених у статті 508 цього Кодексу, розгляд справи, винесення постанови та її перегляд у зв`язку з оскарженням. Однак, в.о. начальника Енергетичної митниці ДМС Катренич В.П. вказаних вимог МК України не дотримався, обмежившись зазначенням в тексті оскаржуваних постанов, що вони винесені за результатом розгляду матеріалів справи про порушення митних правил жодним чином не конкретизувавши дані матеріали. З оскаржуваних постанов не зрозуміло чи складався уповноваженою особою протокол про порушення митних правил та чи вручений такий протокол особі, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил у спосіб передбачений ст.494 МК України.

Відповідач не надав жодних доказів на підтвердження законності оскаржуваних Постанов та матеріалів на підставі яких вони винесені.

При цьому, згідно з частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідачем, як суб`єктом владних повноважень, в даній адміністративній справі не виконано обов`язку щодо доведення правомірності прийнятих рішень про притягнення Позивача до адміністративної відповідальності, не надано належних доказів на підтвердження правомірності оскаржуваних постанов, та, зокрема, доказів вчинення Позивачем відповідного порушення митних правил.

Відповідно до частини 3 статті 286 Кодексу адміністративного судочинства України за наслідками розгляду справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності місцевий загальний суд як адміністративний має право:

1) залишити рішення суб`єкта владних повноважень без змін, а позовну заяву без задоволення;

2) скасувати рішення суб`єкта владних повноважень і надіслати справу на новий розгляд до компетентного органу (посадової особи);

3) скасувати рішення суб`єкта владних повноважень і закрити справу про адміністративне правопорушення;

4) змінити захід стягнення в межах, передбачених нормативним актом про відповідальність за адміністративне правопорушення, з тим, однак, щоб стягнення не було посилено.

Враховуючи вищевикладене, Суд приходить до висновку про те, що винесені 09 жовтня 2020 року виконуючим обов`язки начальника Енергетичної митниці Держмитслужби постанови в справі про порушення митних правил підлягають скасуванню, а справи про адміністративне правопорушення закриттю, оскільки суб`єктом владних повноважень не надано суду доказів на підтвердження їх правомірності.

На підставі викладеного, відповідно до ст.ст. 90, 93, 95, 231, 458, 470, 485, 486, 489, 527 Митного кодексу України, керуючись ст. ст. 9, 77, 241-246, 250, 286 КАС України, суд -

В И Р І Ш И В :

Адміністративний позов ОСОБА_1 до Енергетичної митниці Державної митної служби про визнання протиправними та скасування постанов Енергетичної митниці Державної служби в справі про порушення митних правил від 09.10.2020 № 0045/90310/20; № 0047/90300/20; № 0048/90300/20; № 0049/90300/20; № 0050/90300/20; №0051/90300/20 - задовольнити.

Скасувати Постанову в.о. начальника Енергетичної митниці Державної митної служби України в справі про порушення митних правил № 0045/90310/20 від 09 жовтня 2020 року, а провадження у справі про порушення митних правил щодо ОСОБА_1 , директора ТОВ Прикарпатзахідтранс закрити.

Скасувати Постанову в.о. начальника Енергетичної митниці Державної митної служби України в справі про порушення митних правил № 0047/90300/20 від 09 жовтня 2020 року, а провадження у справі про порушення митних правил щодо ОСОБА_1 , директора ТОВ Прикарпатзахідтранс закрити.

Скасувати Постанову в.о. начальника Енергетичної митниці Державної митної служби України в справі про порушення митних правил № 0048/90300/20 від 09 жовтня 2020 року, а провадження у справі про порушення митних правил щодо ОСОБА_1 , директора ТОВ Прикарпатзахідтранс закрити.

Скасувати Постанову в.о. начальника Енергетичної митниці Державної митної служби України в справі про порушення митних правил № 0049/90300/20 від 09 жовтня 2020 року, а провадження у справі про порушення митних правил щодо ОСОБА_1 , директора ТОВ Прикарпатзахідтранс закрити.

Скасувати Постанову в.о. начальника Енергетичної митниці Державної митної служби України в справі про порушення митних правил № 0050/90300/20 від 09 жовтня 2020 року, а провадження у справі про порушення митних правил щодо ОСОБА_1 , директора ТОВ Прикарпатзахідтранс закрити.

Скасувати Постанову в.о. начальника Енергетичної митниці Державної митної служби України в справі про порушення митних правил № №0051/90300/20 від 09 жовтня 2020 року, а провадження у справі про порушення митних правил щодо ОСОБА_1 , директора ТОВ Прикарпатзахідтранс закрити.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань з Енергетичної митниці Державної митної служби України (вул. Світлицького, 28 А 04215, м. Київ код ЄДРПОУ 43334913) на користь ОСОБА_1 , який зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 , і.п.н. НОМЕР_1 сплачений судовий збір в розмірі 2522 гривні 40 копійок.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана протягом 10 днів з дня його проголошення до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Судд О.А.Татарінова

Дата ухвалення рішення25.11.2020
Оприлюднено26.11.2020

Судовий реєстр по справі —344/14042/20

Ухвала від 22.03.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Хобор Романа Богданівна

Ухвала від 23.02.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Хобор Романа Богданівна

Рішення від 25.11.2020

Адміністративне

Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області

Татарінова О. А.

Ухвала від 22.10.2020

Адміністративне

Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області

Татарінова О. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні