ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
23 листопада 2020 року о/об 17 год. 25 хв.Справа № 280/6916/20 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Прасова О.О. при секретарі Новіковій Д.А., розглянувши у місті Запоріжжі у порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу
за позовом Фермерського господарства ВЄЛАКСС (72441, Запорізька область, Приазовський район, с.Надеждине, вул.Цигулярова, буд.74; код ЄДРПОУ 33322917)
про визнання дії протиправними та зобов`язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
До Запорізького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Фермерського господарства ВЄЛАКСС (надалі - позивач, ФГ ВЄЛАКСС ) до Головного управління Держпродспоживслужби в Запорізькій області (надалі - відповідач, ГУ Держпродспоживслужби в Запорізькій області), в якому позивач просить суд: 1) визнати протиправними дії відповідача щодо відмови в скасуванні реєстрації причепа ЗПТС-13, 1986 року випуску, заводський номер 08878 , номерний знак 2595ЗЕ , свідоцтво АА в„–012627 , здійсненої за ФГ ВЄЛАКСС 09.07.2007; 2) зобов`язати відповідача скасувати реєстрацію причепа ЗПТС-13, 1986 року випуску, заводський номер 08878 , номерний знак 2595ЗЕ , свідоцтво АА в„–012627 , здійснену за ФГ ВЄЛАКСС 09.07.2007.
У позовній заяві (а.с.28-29) зазначено наступне. В ході здійснення передбачених законодавством процедур, необхідних для припинення юридичної особи та здійснення реєстраційного запису про припинення фермерського господарства було встановлено, що за ФГ ВЄЛАКСС зареєстрований причіп ЗПТС-13, 1986 року випуску, заводський номер 08878 , номерний знак 2595ЗЕ , свідоцтво АА в„–012627 , дата реєстрації 09.07.2007. Інформація про реєстрацію транспортного засобу отримана від відповідача листом №Вих-08-13-13/5713 від 10.09.2020. Протягом всього часу існування та здійснення господарської діяльності позивач не мав у власності вказаного транспортного засобу та його реєстрацію не здійснював. У зв`язку з цим 15.09.2020 року позивач звернувся до відповідача з заявою про скасування реєстрації транспортного засобу. Листом №Вих-08-13-13/5883 від 22.09.2020 відповідач відмовив у скасуванні реєстрації транспортного засобу у зв`язку з відсутністю для цього правових підстав. Позивач вважає відмову відповідача незаконною, у зв`язку з чим звернувся до суду. Позивач наголошує, що жодної заяви про реєстрацію причепа до будь-якого уповноваженого органу позивач ніколи не подавав, у зв`язку з чим реєстрація проведена бути не могла. Оскільки сам причіп фізично відсутній у позивача та місце його знаходження, а також сам факт існування як речі, невідомі, відповідач самостійно не може скасувати реєстрацію цього транспортного засобу. Єдиним можливим способом захисту прав позивача є судовий порядок. Скасування реєстрації транспортного засобу необхідне позивачу для завершення процедури припинення позивача як юридичної особи.
Позивач підтримав позовні вимоги.
Відповідачем подано до суду відзив на позовну заяву, в якому зазначено наступне. Порядком відомчої реєстрації та зняття з обліку тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів , затвердженим постановою Кабінету Міністрів України 08.07.2009 за №694, та Порядком роботи, пов`язаної з реєстрацією та зняття з обліку тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів , затвердженим наказом Міністерством аграрної політики та продовольства України від 22.11.2011 за №644 (надалі за текстом відзиву на позовну заяву - Порядок №644) регулюються відносини, що склались між позивачем та відповідачем. Порядок №644 визначає процедуру приймання, оформлення і видачі реєстраційних документів, номерних знаків Державною інспекцією сільського господарства України та її територіальними органами щодо відомчої реєстрації, тимчасової реєстрації, перереєстрації та зняття з обліку тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів. Так, п.3.1 цього Порядку №644 визначено, що реєстрація машин проводиться державними інспекторами інспекцій відповідно до вимог Порядку відомчої реєстрації та зняття з обліку тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших мехінізмів , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.07.2009 за №694. При цьому, Порядок відомчої реєстрації та зняття з обліку тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів , затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 08.07.2009 за №694 (надалі за текстом відзиву на позовну заяву - Порядок №694) визначає процедуру відомчої реєстрації, перереєстрації, тимчасової реєстрації та зняття з обліку тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів, здійснення інших заходів, пов`язаних з реєстрацією та веденням обліку машин. Пунктом 2 цього Порядку №694 визначено, що реєстрація та зняття з обліку машин проводиться територіальними органами Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (територіальні органи Держпродспоживслужби). Відповідно до п.11 Порядку №694 реєстрація машин скасовується територіальним органом Держпродспоживслужби у разі встановлення факту, що подано підроблені документи або факту знищення, підроблення ідентифікаційного номера машини, її складових частин (вузлів і агрегатів). Інформація про зазначені факти і такі документи негайно передаються до правоохоронних органів. Реєстрація машини може також скасовуватися в інших випадках, передбачених законом, зокрема за рішенням суду. Скасування реєстрації машин оформляється наказом територіального органу Держпродспоживслужби. Тобто, положеннями Порядку №694 чітко визначені випадки скасування реєстрації машин територіальними органами Держпродспоживслужби, а саме встановлення факту подання підроблених документів або факту знищення, підроблення ідентифікаційного номера машини, її складових частин, чи за рішенням суду. До створення у 2012 році Державної інспекції сільського господарства реєстрація та зняття з обліку тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів проводилась Інспекцією державного технічного нагляду обласних адміністрацій. Головне управління Держпродспоживслужби в Запорізькій області зареєстроване як юридична особа лише 01.03.2016, про що в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб зроблено відповідний запис. Згідно інформації з Єдиного реєстру для ведення автоматизованого обліку тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів за ФГ Вєлаксс (код ЄДРПОУ 33322917) спірний причіп зареєстрований ще 09.07.2007. У зв`язку з чим, відповідач не може встановити факт подання ще у 2007 році справжніх чи підроблених документів або факту знищення, підроблення ідентифікаційного номера причепу ЗПТС-13, 1986 року випуску, заводський номер 08878 , реєстраційний номер 2595ЗЕ . Інших законних підстав для скасування реєстрації машин у відповідача на день подання позивачем заяви та надання йому відповіді не має.
Відповідач заперечував проти позовної заяви.
Ухвалою судді від 26.10.2020 відкрито спрощене позовне провадження в адміністративній справі та призначено судове засідання на 23.11.2020 за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін.
Розглянувши наявні матеріали та фактичні обставини справи, дослідивши і оцінивши надані докази в їх сукупності, суд з`ясував наступне.
Фермерське господарство ВЄЛАКСС є юридичною особою, про що свідчить Свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи Серія А00 №543055 від 01.04.2005 (а.с.6).
Розпорядженням Голови ФГ ВЄЛАКСС №1 від 04.03.2020 вирішено припинити фермерське господарство як юридичну особу (а.с.17).
Позивач 15.09.2020 звернувся до відповідача із заявою про скасування реєстрації транспортного засобу, а саме причепа ЗПТС-13, 1986 року випуску, заводський номер 08878 , номерний знак 2595ЗЕ , свідоцтво АА в„–012627 , у зв`язку з тим, що даний транспортний засіб ніколи не оформлювався та не числився на бухгалтерському обліку у ФГ ВЄЛАКСС (а.с.42).
Листом №Вих-08-13-13/5883 від 22.09.2020 відповідач відмовив у скасуванні реєстрації транспортного засобу у зв`язку з відсутністю для цього правових підстав (а.с.19).
У п.1.1 Порядку роботи, пов`язаної з реєстрацією та зняттям з обліку тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів , затвердженого 22.11.2011 наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України №644, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20.12.2011 за №1491/20229 (надалі - Порядок роботи, пов`язаної з реєстрацією та зняттям з обліку тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів ), зазначено, що цей Порядок визначає процедуру приймання, оформлення і видачі реєстраційних документів, номерних знаків Державною інспекцією сільського господарства України та її територіальними органами (далі - інспекція) щодо відомчої реєстрації, тимчасової реєстрації, перереєстрації (далі - реєстрація) та зняття з обліку тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів (далі - машина).
Згідно з п.3.1 Порядку роботи, пов`язаної з реєстрацією та зняттям з обліку тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів , реєстрація машин проводиться державними інспекторами інспекцій відповідно до вимог Порядку відомчої реєстрації та зняття з обліку тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.07.2009 №694 (далі - Порядок реєстрації). (…).
У п.1 Порядку відомчої реєстрації та зняття з обліку тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів , затвердженого 08.07.2009 постановою Кабінету Міністрів України №694 (надалі - Порядок відомчої реєстрації та зняття з обліку тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів ), зазначено, що цей Порядок визначає процедуру відомчої реєстрації, перереєстрації, тимчасової реєстрації (далі - реєстрація) та зняття з обліку тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів (далі - машини), здійснення інших заходів, пов`язаних з реєстрацією та веденням обліку машин.
Відповідно до п.2 Порядку відомчої реєстрації та зняття з обліку тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів реєстрація та зняття з обліку машин проводяться територіальними органами Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (далі - територіальні органи Держпродспоживслужби). (…).
Як зазначено у п.1 Положення про Головне управління Держпродспоживслужби в Запорізькій області , затвердженого 24.02.2020 наказом Держпродспоживслужби №151, Головне управління Держпродспоживслужби в Запорізькій області є територіальним органом Держпродспоживслужби та їй підпорядковане (…) (а.с.43-55).
Згідно з п.11 Порядку відомчої реєстрації та зняття з обліку тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів реєстрація машин скасовується територіальним органом Держпродспоживслужби у разі встановлення факту, що подано підроблені документи, або факту знищення, підроблення ідентифікаційного номера машини, її складових частин (вузлів і агрегатів). Інформація про зазначені факти і такі документи негайно передаються до правоохоронних органів. Реєстрація машини може також скасовуватися в інших випадках, передбачених законом, зокрема за рішенням суду. Скасування реєстрації машин оформляється наказом територіального органу Держпродспоживслужби.
З матеріалів справи вбачається, що позивач для скасування реєстрації причепу ЗПТС-13, 1986 року випуску, заводський номер 08878 , номерний знак 2595ЗЕ , до відповідача не надав доказів того, що для реєстрації причепу ЗПТС-13, 1986 року випуску, заводський номер 08878 , номерний знак 2595ЗЕ , подано підроблені документи або доказів знищення, підроблення ідентифікаційного номера даного причепу, його складових частин (вузлів і агрегатів), необхідність надання яких випливає із змісту п.11 Порядку відомчої реєстрації та зняття з обліку тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів .
Таким чином, відповідач правомірно відмовив позивачу у скасуванні реєстрації причепу ЗПТС-13, 1986 року випуску, заводський номер 08878 , номерний знак 2595ЗЕ .
Позивачем не доведено, що зазначене ним у заяві від 15.09.2020 до відповідача про скасування реєстрації транспортного засобу ( транспортний засіб ніколи не оформлювався та не числився на бухгалтерському обліку в Ф/Г ) та у позовній заяві ( жодної заяви про реєстрацію причепа до будь-якого уповноваженого органу позивач ніколи не подавав, у зв`язку з чим реєстрація проведена бути не могла , сам причіп фізично відсутній у позивача та місце його знаходження, а також сам факт існування як речі, невідомі, відповідач самостійно не може скасувати реєстрацію цього транспортного засобу ) відноситься до інших випадків, передбачених законом , та може бути підставою для винесення саме адміністративним судом рішення про скасування реєстрації причепу ЗПТС-13, 1986 року випуску, заводський номер 08878 , номерний знак 2595ЗЕ .
При цьому, позивач не надав до суду жодних доказів, що причеп ЗПТС-13, 1986 року випуску, заводський номер 08878 , номерний знак 2595ЗЕ , ніколи не числився на бухгалтерському обліку в Ф/Г , не перебував на балансі позивача та не придбавався ним.
У ст.19 Конституції України зазначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості (ч.1 ст.9 КАС України).
Відповідно до ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
З урахуванням з`ясованих обставин, досліджених матеріалів справи суд приходить до висновку, що позовні вимоги позивача не підлягають задоволенню. Доводи позивача не приймаються судом до уваги виходячи з вище зазначеного.
Судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи (ч.1 ст.132 КАС України).
Суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі (ч.1 ст.143 КАС України).
Оскільки позов є необґрунтованим, то у стягненні з відповідача на користь позивача судових витрат має бути відмовлено.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.9, 77, 132, 143, 243-246 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
Відмовити у задоволенні позовної заяви у повному обсязі.
У стягненні з відповідача на користь позивача судових витрат - відмовити.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційна скарга може бути подана до Третього апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд.
Повний текст судового рішення складено 25.11.2020.
Суддя О.О. Прасов
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.11.2020 |
Оприлюднено | 27.11.2020 |
Номер документу | 93107253 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні